• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Falkman

For 6, 7 år siden ville det reele oppmøtet på en slik kamp sannsynligvis vært det tredobbelte. Nesten ubegripelig at vi har fallt så dypt som nå!

Lasaron

Dette med å kjenne sin besøkelsestid, som er et flittig brukt argument, hva betyr egentlig det? At folk bør gå selv om de egentlig ikke har lyst?
Tren på langskudd

Gulløl

Quote from: Lasaron on May 28, 2014, 11:28:06 AM
Dette med å kjenne sin besøkelsestid, som er et flittig brukt argument, hva betyr egentlig det? At folk bør gå selv om de egentlig ikke har lyst?


Det betyr å gripe en gylden eller fin anledning. Men hver enkelt bestemmer om det er en slik anledning, og går da selvfølgelig ikke om en ikke har lyst.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dokken

Det viser seg dessverre at oppfordringer a la "nå må folk kjenne sin besøkelsestid" er svært lite effektive. Folk lar seg ikke lokke av noe som høres ut som en plikt.

Det som lokker bergensere er, utenom fint spill og seire, drama og personligheter. Vi har hatt gode tilskuertall i sesonger der vi har holdt på å rykke ned - 2002 og 1991 feks., men det har kommet utover høsten når gonggongen har ringt. Husker vi hadde 13-14.000 på de siste kampene i 2002, selv i snøvær (mot LSK).

Så spørs det om vi ønsker at det skal bli så dramatisk i år. Jeg orker ikke kvalik mot Nest, selv om det kan bli minneverdig i etterkant.

Belfort

Quote from: dokken on May 28, 2014, 13:49:41 PM
Det viser seg dessverre at oppfordringer a la "nå må folk kjenne sin besøkelsestid" er svært lite effektive. Folk lar seg ikke lokke av noe som høres ut som en plikt.

Det som lokker bergensere er, utenom fint spill og seire, drama og personligheter. Vi har hatt gode tilskuertall i sesonger der vi har holdt på å rykke ned - 2002 og 1991 feks., men det har kommet utover høsten når gonggongen har ringt. Husker vi hadde 13-14.000 på de siste kampene i 2002, selv i snøvær (mot LSK).

Så spørs det om vi ønsker at det skal bli så dramatisk i år. Jeg orker ikke kvalik mot Nest, selv om det kan bli minneverdig i etterkant.


Har på følelsen at vi ikke hadde klart det samme i år. Mye av piffen hos folk er gått ut etter mange år med fullstendig inkompetanse.

Gulløl

Quote from: dokken on May 28, 2014, 13:49:41 PM
Så spørs det om vi ønsker at det skal bli så dramatisk i år. Jeg orker ikke kvalik mot Nest, selv om det kan bli minneverdig i etterkant.


Eller kamp om direkte nedrykk i Haugesund 09 november. Den som taper går rett ned. Davy Wathne får vel orgasme av å tenke på et slikt scenario og få lov til å være "ekspertkommentator" på en slik kamp og at han kan avslutte sendingen med denne kommentaren: Med en avsluttende latter og et hånlig flir.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Med Mohn sin sutring og nå pengegave til Tromsø burde det gå en jævel i mange potensielle billettkjøpere til de neste kampene. Det var nå vi kunne vist at vi enkelt kan være med å gjøre Brann sin økonomi bedre uten denne TIL-supporteren. Men jeg er redd for at det bare blir med håpet...
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on May 29, 2014, 17:06:13 PM
Med Mohn sin sutring og nå pengegave til Tromsø burde det gå en jævel i mange potensielle billettkjøpere til de neste kampene. Det var nå vi kunne vist at vi enkelt kan være med å gjøre Brann sin økonomi bedre uten denne TIL-supporteren. Men jeg er redd for at det bare blir med håpet...


Blir vel heller motsatt. At alle Mohn-sympatisørene følger Mohns eksempel og skal straffe fansen med enda mindre billettinntekter til klubben...
Legg ned hele klubben!

Northside

Det er nå Brann bør kjøre på med at alle som har partoutkort får kjøpe 4 billetter til Odd-kampen for 50kr stk.

Veldig viktig å avslutte før VM-pausen med seier og en god opplevelse for publikum. Med 15 000 tilskuere 3 poeng og herlig stemning, så vil garantert en del av de samme tilskuerne som ikke går på Stadion til vanlig, ta turen på noen flere kamper i sommer.

krøvel vellevold

Det neste nå blir nok at "eg skal faen ikkje gå på Stadda før de derre treskallene av nåkken suppårtare har sagt unnskyld te hedarsma'en Mohn og gratis klippet plenen hans og polert bilene hans, og så forsikret oss om at di aldri visar seg på Stadda igjen! Di sku hatt stokkepryl hele sulamitten!"
Legg ned hele klubben!

Kagain

...og RBH på sokkel ved siden av Kniksen!

dokken

Og der kom Brann med de reelle tilskuertallene i årets fire første kamper. Må si jeg stusser litt over at det var 2000 færre enn oppgitt mot Stabæk og Haugesund, mens det bare var 500 under mot LSK. Hva skyldes det? Været?

http://www.brann.no/news/article/pmrxts4oj4601o295c49yo1ec/title/skb-rapport-pr-20-mai-2014

For øvrig: 6657 partoutkort solgt. Ned 300 fra i fjor.

Vi ligger fem millioner under budsjett allerede.

dokken

May 30, 2014, 21:54:55 PM #11112 Last Edit: May 30, 2014, 22:17:29 PM by dokken
Siden jeg var litt unøyaktig tidligere i dag, her er tallene for hvor mye reellt oppmøte har ligget under oppgitt tilskuertall i de ulike kampene, ifølge Brann:

Stabæk: -1819 (utgjør ca 17 prosent)
LSK: -574 (utgjør 5,3 prosent)
FKH: - 2700 (akkurat! utgjør 27%)
B/Glimt: -304 (under 2%)

Må si at jeg stiller meg tvilende til disse tallene. De er ekstremt varierende fra kamp til kamp. Hvorfor var nesten hvert tredje solgte sete tomt mot Haugesund? Og bare ett av 20 mot LSK?

Og hvorfor var det nesten 2000 som hadde kjøpt billett til seriepremieren, som ikke gadd å bruke billetten/p-kortet?

Men dersom det stemmer at det bare var 7400 mot Haugesund kvelden før 1. mai (derav 2-300 FKH-supportere), da kan jeg med eget øye si at det maks var 6500 mot VIF. Det var langt færre på tribunene den kvelden.

En annen ting er at Brann i rapporten skriver at snittet (betalende) så langt er 12.000. Det var før VIF-kampen. Nå er vi nede i 11.400, og etter neste hjemmekamp er det trolig sunket til 11.000.

Poenget er at vi har unnagjort den store publikumskampen 16. mai, første hjemmekamp og to vanligvis gode publikumskamper mot VIF og FKH. Og vi får en høst med lite å spille for, eller nedrykkskamp. Snittet vil fortsette å synke utover sesongen, trolig ned til ca. 10.000 eller enda verre. Det er bare å innse for RBH & co. Den millionen vi har tapt hittil på publikum, er bare en liten begynnelse.

Klaus_Brann

Quote from: dokken on May 30, 2014, 15:28:50 PM
Og der kom Brann med de reelle tilskuertallene i årets fire første kamper. Må si jeg stusser litt over at det var 2000 færre enn oppgitt mot Stabæk og Haugesund, mens det bare var 500 under mot LSK. Hva skyldes det? Været?



At LSK er mer interessant enn de to andre kan også ha litt å si.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

ostraume

Geniet i gang med å lage seg en stråmann: "Jeg tror vi lurer oss selv hvis vi tror det blir vesentlig flere på Stadion av å sette alle billettprisene til 100 kroner."

Dette er det ingen som vil, din tosk! Det vi vil ha er differensierte priser.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

roaldinho

Tror som Klaus sier at hvis man vinner 3-4 kamper på rad mot f.eks Molde og tar greit Ranheim ut av cupen samt noen seire etter det mot bra motstand så vil nok en hel del tilskuere komme tilbake. Tror ikke 100 kroner billetten med de resultatene som har vært vil endre på så mye.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Henki

Quote from: roaldinho on June 05, 2014, 18:09:07 PM
Tror som Klaus sier at hvis man vinner 3-4 kamper på rad mot f.eks Molde og tar greit Ranheim ut av cupen samt noen seire etter det mot bra motstand så vil nok en hel del tilskuere komme tilbake. Tror ikke 100 kroner billetten med de resultatene som har vært vil endre på så mye.


Ah, men da er det jo enkelt. Vi må bare vinne tre-fire kamper på rad :D
Ballen skal fremover!

krøvel vellevold

Brann hadde etter de fire første hjemmekampene i år 88,8 % reelt oppmøte vs solgte billetter. Nå har det kanskje sunket ned til ca 84 %.

Serieleder MFK har et reelt oppmøte på 78,8 %. Da de tok gull i 2012 lå det på 66,3 %...
Legg ned hele klubben!

Spelaren

Etter sigende skal i underkant av 4000 ha blitt registrert i Branns telleapparater i kveldens kamp mot Odd.
Gå av.

kabelmann

Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Brann_ruler86

Slik det så ut på stadion i kveld virker rundt 4000 som et realistisk tall.
Gå ta banen!

ostraume

Kjøpte meg akkurat en kinobillett. Gikk rimelig knirkefritt.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Northside

Jeg kommer fortsatt ikke over det faktum at billettansvarlig kjørte hemmelig kampanje til denne kampen. Det totalt motsatte av hva som er vanlig når bedrifter selger noe til nedsatt pris, altså promotere salg/kampanje!

Og når er snart halve sesongen spilt, vi er fortsatt ikke kommet i havn med det nye systemet. Det er fortsatt langt lettere å kjøpe telefon på nett, flybilletter, kinobilletter m.m. Enn det er å kjøpe en billett til Brann Stadion.

Nesten ingenting av forslag og ideer fra egne supportere er brukt til å selge mer billetter. Billige billetter for de med partoutkort, slik som i denne kampen, hadde vi nevnt. Det skal være rett.
Samtidig sa vi at en slik kampanje må gjøres skikkelig hvor gjerne Bataljonen er med fra start. Vi kunne planlagt ting langt bedre, bidratt med å hype opp denne kampen på en helt annet måte.

For å trøste oss litt så ryktes det om reelt 4000++ tilskuere hos Viking i går også. Jeg tror avspark torsdag klokken 18:00 kan ta litt av skylden for det dårlige oppmøtet.

roaldinho

Og Viking spilte klokken 20:00. 2 timer før VM startet.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Northside

Quote from: roaldinho on June 13, 2014, 18:07:48 PM
Og Viking spilte klokken 20:00. 2 timer før VM startet.


Jeg vet ikke hva som er verst, kampstart 18:00 eller 20:00.
Fakta er at når kampen starter klokken 18:00 midt i uken så er ikke det optimalt for de med jobb.
De fleste slutter en vanlig arbeidsdag mellom 15-17:00 og en del jobber gjerne kveld.
Det er ikke mye tid man har dersom avstanden til hus og Stadion er litt lang, eventuelt må man kjøre direkte fra jobb til Stadion.

Northside

Også hos Aalesund var det kun 4000-5000 tilskuere på kampen (og 6700 solgte billetter?).

Media burde kanskje heller satt fingeren på kamptidspunktet fremfor at "Brann-supporterne" ikke stiller i motgang?

Nixon

Joda, men det er å stikke hodet i sanden dersom man fornekter en foruroligende negativ trend på tribunen. Selv om det var noen ekstra negative faktorer i går som ikke kommer resten av sesongen, er det ingen tvil om at bergenserne svikter i motgang.
Rød makt på Hansa

roaldinho

Quote from: Northside on June 13, 2014, 23:29:58 PM
Også hos Aalesund var det kun 4000-5000 tilskuere på kampen (og 6700 solgte billetter?).

Media burde kanskje heller satt fingeren på kamptidspunktet fremfor at "Brann-supporterne" ikke stiller i motgang?
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Styx

[/quote]


Vi hadde vel bare 100 kr billetten vi også.........bare at det var hemmelig
Bergen til eg dør

Gulløl

June 14, 2014, 23:19:37 PM #11129 Last Edit: June 14, 2014, 23:28:38 PM by Gulløl
3412 tilskuere på damelandskampen på Brann Stadion i dag. Nesten like mange som på Odd kampen. Imponerende for en damekamp og som også har fått lite oppmerksomhet i media. Oppmøtet til en slik kamp, sammenlignet med Odd kampen sier vel en del om den utrolige labre interessen rundt Brann for tiden.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Quote from: Gulløl on June 14, 2014, 23:19:37 PM
3412 tilskuere på damelandskampen på Brann Stadion i dag. Nesten like mange som på Odd kampen. Imponerende for en damekamp og som også har fått lite oppmerksomhet i media. Oppmøtet til en slik kamp, sammenlignet med Odd kampen sier vel en del om den utrolige labre interessen rundt Brann for tiden.


Eller at man - som vanlig på damelandskamper - inviterer henter inn idrettslag fra hele fylket. Ser ikke bort ifra det har skjedd her. Det kostet sikkert ikke 300 kroner billetten heller...
Legg ned hele klubben!

Nixon

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Publikumsboom-i-Molde-441835_1.snd#.U53RmMsaySM

Oppmøteprosenten i Molde øker etter målrettet arbeid. Her tror jeg Brann kunne plukke opp noen triks for å motivere partoutinnehavere til å komme på kamp. Molde sender blant annet SMS før og etter kamp. Det er gratis å reise til og fra kamp med buss og ferge. Og alle besøk blir registrert og flere besøk øker sjansen til cupfinalebillett.

Sistnevnte har vært foreslått her på forumet i flere år. Og å reise gratis med partoutkort kunne sikkert Brann og Skyss funnet en sponsoravtale på.
Rød makt på Hansa

Markmus

Ja, hvorfor kan ikke en Brann-billett gi gratis skyss frem til Stadion? Må naturligvis tidsbegrenses til et par timer før kampstart.
Ka du ve?

Nixon

Ja, det trenger selvsagt ikke å begrense seg til partoutkort, men også gjelde alle som forhåndskjøper billett.
Rød makt på Hansa

Yngve

Dei verkar til å gjera mykje rett der oppe.

Samstundes er dei inne i sitt fjerde år på rad med suksess. Ein skal ikkje undervurdra det heller..

Nixon

Quote from: Yngve on June 15, 2014, 20:12:36 PMSamstundes er dei inne i sitt fjerde år på rad med suksess. Ein skal ikkje undervurdra det heller..


Det er sant. Men er det ikke slik at det er mest engasjement det første året og så blir folk mer blaserte etterhvert? I så fall er det bra å øke oppmøteprosenten i år fire.
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Molde gjør noe aktivt for å få folk på tribunene. Det gjør ikke Brann.
Legg ned hele klubben!

Yngve

Quote from: Nixon on June 15, 2014, 20:26:13 PM
Quote from: Yngve on June 15, 2014, 20:12:36 PMSamstundes er dei inne i sitt fjerde år på rad med suksess. Ein skal ikkje undervurdra det heller..


Det er sant. Men er det ikke slik at det er mest engasjement det første året og så blir folk mer blaserte etterhvert? I så fall er det bra å øke oppmøteprosenten i år fire.


Det er sjølvsagt eit poeng, men dei er jo ein klubb som aldri har vunne noko før. Og artikkelen viste vel at når det gjekk dårleg i fjor, forsvann folk og. Så at klubben er aktiv, viser og igjen på tribunen.

Når det er sagt. Kor tid skal me sjå noko igjen av at Brann var på studieturar til Tyskland og USA?

DumboMumbo

Quote from: Nixon on June 15, 2014, 17:58:10 PM
Her tror jeg Brann kunne plukke opp noen triks for å motivere partoutinnehavere til å komme på kamp.


Dette må da vel være den ultimate falitterklæring for norsk fotball, hvis de må motivere personer som allerede har kjøpt partoutkort til å komme på kamp ?

Nixon

Quote from: DumboMumbo on June 18, 2014, 16:31:19 PM
Quote from: Nixon on June 15, 2014, 17:58:10 PM
Her tror jeg Brann kunne plukke opp noen triks for å motivere partoutinnehavere til å komme på kamp.


Dette må da vel være den ultimate falitterklæring for norsk fotball, hvis de må motivere personer som allerede har kjøpt partoutkort til å komme på kamp ?


Det toget har gått for lenge siden.
Rød makt på Hansa

Nixon

Fyren bak disken på Brannbutikken skvatt til og virket overrasket da jeg ville kjøpe billett til fredag.

Det kan umulig være et godt tegn...
Rød makt på Hansa

dragn

"En håndfull" var solgt ifølge han bak disken på Brannbutikken tidligere idag. Blir glissent!

Klaus_Brann

Det er vel knapt noen som vet at det er kamp. Midt i VM-rusen og null fokus på kampen annet enn et par oppslag på Brann.no
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

pidre

Quote from: Klaus_Brann on June 25, 2014, 18:40:25 PM
Det er vel knapt noen som vet at det er kamp. Midt i VM-rusen og null fokus på kampen annet enn et par oppslag på Brann.no

Yep, som å høyre RBH.
Saludar a los monos!

Gulløl

June 28, 2014, 10:42:42 AM #11144 Last Edit: June 28, 2014, 10:50:22 AM by Gulløl
Brann går nye veier for å selge billetter. For medlemmer i Letsdeal.no får en til Strømsgodset kampen kjøpt billetter til 99 kr (nedsatt fra 325 kr).

33 stk. kjøpt hittil, 14 dager igjen av tilbudsperioden.

Tilbudet kom på mail for noen timer siden.

Del videre på facebook og vi hjelper Brann å selge mer billetter !

http://letsdeal.no/deal/2022623/?utm_source=email&utm_medium=newsletter&utm_term=&utm_content=&utm_campaign=dailymail
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

roaldinho

Hvor mange var innenfor portene mot Ranheim? Så veldig glissent ut.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

krøvel vellevold

Quote from: roaldinho on June 28, 2014, 13:52:29 PM
Hvor mange var innenfor portene mot Ranheim? Så veldig glissent ut.


2600 betalende. Regner med at de fleste som har kjøpt billett til denne kampen spesifikt (og det hadde jo alle som hadde billett til denne kampen), faktisk også dukket opp. P-kortene gjelder jo ikke. Så da regner jeg med at det var omtrent 2600 faktisk fremmøtte også.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: Gulløl on June 28, 2014, 10:42:42 AMBrann går nye veier for å selge billetter. For medlemmer i Letsdeal.no får en til Strømsgodset kampen kjøpt billetter til 99 kr (nedsatt fra 325 kr).


Noe som betyr at Brann selger billettene for en femtilapp dersom de følger den vanlige fordelingen i bransjen. Men det er håpløst gammeldags at folk fysisk må opp på Stadion for å hente billetten sin senest dagen før kamp. Og det mellom 09.00 og 16.00 på en hverdag. Det tror jeg vil være til hinder for svært mange.
Rød makt på Hansa

roaldinho

Quote from: krøvel vellevold on June 28, 2014, 14:31:01 PM
Quote from: roaldinho on June 28, 2014, 13:52:29 PM
Hvor mange var innenfor portene mot Ranheim? Så veldig glissent ut.


2600 betalende. Regner med at de fleste som har kjøpt billett til denne kampen spesifikt (og det hadde jo alle som hadde billett til denne kampen), faktisk også dukket opp. P-kortene gjelder jo ikke. Så da regner jeg med at det var omtrent 2600 faktisk fremmøtte også.


Takk for info.

Ja, men de fikk en hyggelig aften med flere og flotte mål.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on June 28, 2014, 14:31:01 PM
Quote from: roaldinho on June 28, 2014, 13:52:29 PM
Hvor mange var innenfor portene mot Ranheim? Så veldig glissent ut.


2600 betalende. Regner med at de fleste som har kjøpt billett til denne kampen spesifikt (og det hadde jo alle som hadde billett til denne kampen), faktisk også dukket opp. P-kortene gjelder jo ikke. Så da regner jeg med at det var omtrent 2600 faktisk fremmøtte også.


Jeg møtte Algerøy utenfor stadion og tipset han om at de burde gjøre det mulig å "fylle på" cupkamper inn på partoutkortet, han svarte at de jobbet med det og skulle få det klart til cupen neste år.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Go Up