• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

nøstet, Hickok and 17 Guests are viewing this topic.

Go Down

Gulløl

May 14, 2014, 11:42:31 AM #10950 Last Edit: May 14, 2014, 11:44:30 AM by Gulløl
Quote from: Buljongmannen on May 14, 2014, 11:38:29 AM
T-feltet. Langsiden. Ståplass. Og til en meget herlig pris, spesielt for barnefamilier.


Men felt T er hemmelig. En russ som skal kjøpe billett en gang i året oppdager neppe muligheten til å klikke på et felt som er usynlig i det banebrytende fantastiske billettsystemet til Brann som hele fotball Norge ler av.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

May 14, 2014, 11:57:24 AM #10951 Last Edit: May 14, 2014, 12:00:02 PM by Gulløl
Onsdag formiddag har Viking solgt 13.616 billetter(ikke oppunder 15000 som nevnt lenger oppe i tråden). De regner med å selge ut alle de 800 billettene til russen. Vi hadde nok lett passert Viking på tilskuertall om vi hadde et tilsvarende opplegg til russen. Synd Algerøy har gitt blaffen, den inntekten hadde vi trengt.

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Narmer-seg-utsolgt-pa-Viking-stadion-435781_1.snd#.U3NNLNx_t1Y
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

kabelmann

Quote from: Gulløl on May 14, 2014, 09:36:57 AM
Legger en inn ordre på 101 eller flere billetter på Store Stå får en opp feilmelding om at en maks kan bestille 200 billetter. Trenger en egentlig vite det når bestillingen er på det halve ? Enda en oppgave å rette opp for billettsystemansvarlig.


Ingen problemer med å bestille 101 billetter.

Hva er egentlig problemet med å bruke dette billettsystemet? Greit at felt T mangler, men andre ting?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

dokken


krøvel vellevold

Quote from: Gulløl on May 14, 2014, 11:57:24 AM
Onsdag formiddag har Viking solgt 13.616 billetter(ikke oppunder 15000 som nevnt lenger oppe i tråden). De regner med å selge ut alle de 800 billettene til russen. Vi hadde nok lett passert Viking på tilskuertall om vi hadde et tilsvarende opplegg til russen. Synd Algerøy har gitt blaffen, den inntekten hadde vi trengt.

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Narmer-seg-utsolgt-pa-Viking-stadion-435781_1.snd#.U3NNLNx_t1Y



Da har de i så fall mange ledige på VIP, og så har de kanskje ikke så høy totalkapasitet lenger heller. Mulig det forsvant en del da de satte opp skjermene.
Legg ned hele klubben!

Gulløl

May 14, 2014, 13:00:58 PM #10955 Last Edit: May 14, 2014, 13:10:40 PM by Gulløl
Quote from: dokken on May 14, 2014, 12:12:38 PM
Når det gjelder felt T, vet jeg ikke om det er talt med i kapasiteten lenger. Selges det billetter der? Er i hvert fall sjelden mer enn en håndfull der.


Ja det selges billetter der(men hysj ikke si det til noen). En lett hand på musa og eureka.

Er det ikke 1000 ståplasser på felt T (eller litt lavere). Dette husker kanskje Krøvel.

Det er knapt en barn(eller føresatte) i hele Bergen som vet at en omtrent kan komme inn OMTRENT GRATIS på dette feltet. I all hemmelighet er prisen blitt satt ned til 25 kr pr.billett på dette feltet for barn oppdaget jeg nettopp. Hadde dette blitt gjort kjent på Brann.no og i BT og BA hadde billettene fort forsvunnet og Brann hadde kanskje tjent 25000 kr. Nå er det trolig mange barn i Bergen som ikke får lov til å gå på Stadion 16 mai fordi foreldrene tror billettene koster 200 kr og de ikke har råd.
Pensjonister og uførtetrygda som kan vise honnørkort kan også komme inn for 25 kr ser jeg også nå. Kan ikke Algerøy slå opp denne muligheten i en artikkel på Brann.no slik at de med dårlig råd kan få vite om denne muligheten ??
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Kan se ut som det er ca.120 billetter igjen på Store Stå. Ble omtrent solgt 50-60 der i går og i rute til omtrent det samme i dag. Blir nok utsolgt. Tettpakket felt og mye kroppskontakt som gamle Store Stå på sitt beste :)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Kun nedre felt D på Frydenbø som har ledig kapasitet om vil ha to eller flere sittebilletter ved siden av hverandre. Ellers er det bare enkeltbilletter igjen på nedre.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Klaus_Brann

Quote from: Gulløl on May 14, 2014, 10:45:28 AM
Viking har et opplegg der de inviterer russen med på kamp. Solgt 400 billetter foreløpig til det opplegget.

http://www.viking-fk.no/ticket-news/article/wlu3x4jizjf51aw20vj7ohn8t/title/fest-med-russen-i-ar-ogsa

Synd ikke Brann utnytter det potensialet og ikke gjør en dritt. Det å fått markedsført at Brann Stadion er samlingsplass nr.1 mellom kl.17 og 20 på 16 mai for russen i Hordaland. Brann var flinkere til dette før på 80-90 tallet, nå gidder de ikke bry seg.
De kunne satt av hele nedre felt D på Frydenbø til russen der det er 515 plasser og fått en innarbeidet tradisjon på det. Ikke rart at Viking selger bedre en oss til 16 mai i år, de utnytter et helt åpenbart publikums potensiale.


Ja, det hadde vært lurt å gjøre slike grep. Det er jo også potensielle kunder hos russen etter russetiden...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Buljongmannen

På SPV er det kun "fyrebillettene" som er til salgs, til 475 kr. De tar seg godt betalt for plass + pub. På nedre del av SPV går det visst ikke an å kjøpe billett.

Gulløl

May 14, 2014, 17:54:06 PM #10960 Last Edit: May 14, 2014, 17:58:48 PM by Gulløl
Har passert 14.000 solgte billetter
http://www.brann.no/news/article/14hk69ufvwezt137170pyuy35n/title/har-passert-14000-solgte-billetter

Ser ut som de selger ca.1200 pr. døgn, i dag og går.

Skjema videre fra 14000:

Resten av dagen: 400
Torsdag: 900
Fredag: 500

Sum: 15800

Bør være en mulighet å passere 16000 om Algerøy er flink å markedsføre de siste par døgnene. Begynner snart å nærme seg det punktet der det nesten bare er sitteplassbilletter igjen fra 300 til 475 kr. Da vil salget naturlig nok avta om ikke Algerøy drister seg til å fortelle om T-feltet (kapasitet 1000) der storparten enda er ledig til 25 kr(barn og honnør) og 125 kr for voksne. Klarer en å kringkaste dette ut til folket kan en forhindre mye av fallet i salget de siste par dagene og nærme seg 17000 solgte.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Dette ståfeltet foran Gamle Sitte kommer de sikkert ikke til å gjøre kjent for allmuen før sitteplassene er utsolgt. Man skal jo helst lure folk til de dyre plassene først. Og når folk tror det er utsolgt og allerede har droppet å gå på Stadion, DA informerer de om 990 ledige plasser på ståfeltet.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

SKB_Guruen

Er det mulig å kjøpe billetter på store-stå uten å være medlem i bataljonen?

Northside

Quote from: krøvel vellevold on May 14, 2014, 18:48:42 PM
Dette ståfeltet foran Gamle Sitte kommer de sikkert ikke til å gjøre kjent for allmuen før sitteplassene er utsolgt. Man skal jo helst lure folk til de dyre plassene først. Og når folk tror det er utsolgt og allerede har droppet å gå på Stadion, DA informerer de om 990 ledige plasser på ståfeltet.


Jeg tror Algerøy holder det hemmelig frem til kampstart. Tenk om et billigfelt plutselig ble utsolgt?
Tror personlig Algerøy hater dette feltet. Selv tror jeg dette feltet er ypperlig for de med veldig liten Brann-interesse som trenger en skikkelig god kamp på Stadion for å bli smittet av lidenskapen, slik at de kommer tilbake neste kamp og gjerne kjøper en dyrere billett.

aleksanderhjelleseth

Quote from: SKB_Guruen on May 14, 2014, 20:09:19 PM
Er det mulig å kjøpe billetter på store-stå uten å være medlem i bataljonen?

Jeppsi Peppsi

dokken

May 14, 2014, 22:27:54 PM #10966 Last Edit: May 14, 2014, 22:33:14 PM by dokken
En rask og omtrentlig opptelling av sitteplassfeltene viser at det er 1927 ledige sitteplasser igjen.
De fordeler seg slik:
Frydenbø: 461
Gamle Sitte: 380
BT: 290
SPV: 794

Men 624 av plassene på SPV er ikke til salgs på nett. Hvordan har Algerøy tenkt å fylle disse? De resterende koster 475 kroner.

Det betyr at det bare er rundt 1200 sitteplasser igjen for åpent salg. Så og si ingen billige sitteplasser er ledig, unntatt nedre D.

Men vi vet jo at det i tillegg er sikkert minst 700 tomme seter på delen som er satt av til bortetribunen, samt ledige ståplasser på det hemmelige T-feltet. Totalt vil jeg anslå salget til å være rundt 14.200 pr nå.

Et forslag kunne være å åpne øverste delen av "bortefeltet" som free seating for hjemmesupportere. Det er gjort tidligere 16. mai, og vil gi 450 rimelige sitteplasser ut på markedet. Glimt-supporterne blir neppe mer enn maks 200 likevel.

krøvel vellevold

Ja man skal ikke se bort ifra at det vil bli f.eks. 700 ledige på SpV, f.eks. 200 ledige på VIP, 800 ledige på bortefeltet og 900 ledige på det hemmelige T-feltet. Da står 2600 plasser tomme fordi de enten ikke er tilgjengelige for vanlige folk, fordi de er jævla dyre, eller fordi de er hemmelige. Så da ender vi opp med 15000 - og blir slått av Viking som har en kapasitet som nå skal være oppunder 16000.
Legg ned hele klubben!

Corran

De på SPV hadde vært enkle å selge på 16 mai om de promoterte de riktig. Kunne til og med økt prisen på dem i en eller annen pakke.
Hvor mange er det ikke som drikker på 16 og vil ha med seg noe godt å drikke inn? og spv er jo med tilgang til pub så det skulle være en enkel sak å bli kvitt de billettene
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krøvel vellevold

May 15, 2014, 06:52:57 AM #10969 Last Edit: May 15, 2014, 06:56:50 AM by krøvel vellevold
Bakre del av bortetribunen skal brukes av klubben internt. Går halve bortefeltet til dette, er det 425 plasser til "klubben internt". Hvem nå det måtte være.

SpV (det er vel snakk om de øverste radene på den vanlige tribunen) skal kanskje åpnes i løpet av dagen.

Det er nå antagelig 400 ledige på SS. Altså solgt bare 600. Dette fordi billetter til Bataljonen har blitt tilbakeført.


Så blir det f.eks. 400 ledige totalt på bortefeltet + den øvre delen som skal brukes internt, 800 ledige på T (fordi ingen vet om det), 600 ledige på SpV (fordi de legges ut for seint og er for dyre), 300 ledige VIP, 200 ledige på Store Stå (fordi vi neppe selger ut de siste 400) og f.eks. 200 ledige på Frydenbø D og felt O hvor det fremdeles er mange ledige, så vil tilskertallet bli 15100.
Legg ned hele klubben!

Lidenskapen

Det må da virkelig gå an og sende en mail til Barmen og RBH om dagens billettsystem og hva som kan forbedres.
Det er bedre at en formulerer seg ordentelig også kan alle vi andre signere under for og understreke at dette er en felles mening blant almuen.

Jeg kan ikke telle på begge hender og føtter hvor mange som dropper stadion grunnet et elendig billettsystem.
Min tante på 55 år skjønner ikke hva Java og oppdatere er, men klarer fint og kjøpe bussbillett med skyss appen.
Blir so forbanna altså :P
Jeg er en tiger, jeg er en løve. For å bli konge må du jobbe som en slave. I dag jobbet jeg som en slave, derfor ble jeg konge.
Toni Nhleko: ^^Strandløve^^

krøvel vellevold

Det er nå ca 900 ledige på Frydenbø - inkl. antagelig 400 på Store Stå.
Så er det ca 420 ledige på Søndre utenom bortefeltet. På bortefeltet (850 plasser) kan vi jo tippe at det er solgt 50 til Glimt-fansen og f.eks. 300 til "Brann internt". På SpV er det ca 800 ledige, i tillegg til anslagsvis 300 på VIP. På BT er det 330 ledige. Så kan det se ut til at kapasiteten på ståfeltet foran Gamle Sitte bare er 500 - ikke 1000. Men det er sikkert minst 300 ledige der. Og da snakker vi om totalt ca 3550 ledige. Og ut fra en kapasitet på 17686 betyr det drøye 14100 solgte nå som Bataljonen har sendt tilbake en del.

Hvis 400 ledige på SS blir 200, 500 ellers på Frydenbø blir 200, 420 på Søndre blir 200, 500 på bortefeltet og det bakenfor blir 300, 800 på SpV blir 600, 300 ledige VIP forblir 300, 330 ledige på BT blir 100 og vi ender opp med 300 ledige på ståfeltet foran gamle sitte = 2200 ledige ved kampstart = ca 15400 tilsk.
Legg ned hele klubben!

Lasaron

Quote from: Lidenskapen on May 15, 2014, 07:22:37 AM
Det må da virkelig gå an og sende en mail til Barmen og RBH om dagens billettsystem og hva som kan forbedres.
Det er bedre at en formulerer seg ordentelig også kan alle vi andre signere under for og understreke at dette er en felles mening blant almuen.

Jeg kan ikke telle på begge hender og føtter hvor mange som dropper stadion grunnet et elendig billettsystem.
Min tante på 55 år skjønner ikke hva Java og oppdatere er, men klarer fint og kjøpe bussbillett med skyss appen.
Blir so forbanna altså :P


Jeg finner ingen mailadresse til Barmen, og jeg tror fint lite på at det hjelper å sende mail til RBH. Det eneste som virker på ham er mediapress og betydelige mishagsytringer fra tribunen.
Tren på langskudd

Gulløl

May 15, 2014, 09:27:55 AM #10973 Last Edit: May 15, 2014, 09:45:54 AM by Gulløl
Quote from: krøvel vellevold on May 15, 2014, 06:52:57 AM
Det er nå antagelig 400 ledige på SS. Altså solgt bare 600. Dette fordi billetter til Bataljonen har blitt tilbakeført.


Prøvde Brann å lure kjøperne på tirsdag og torsdag da de meldte dette på sine hjemmesider ?

"Han gleder seg over at 800 av 1000 billetter på Store stå er solgt, og tror resten blir solgt før kampen starter på fredag klokken 18.00."

Og på torsdag følger de opp med denne meldingen:

"- Torsdag ettermiddag var 60 plasser tilgjengelig på Store stå. "

Og like i ettertid av denne nyhetsmeldingen fyller de på i all hemmelighet med ca.400 nye billetter til Store Stå. Blir neppe en ny oppdatering på restbeholdning, folk skal vel tro at det snart er utsolgt.

Altså Brann meldte at det var 200 billetter igjen på Store Stå på tirsdag mens det i praksis trolig var nærmere 600 ledige. Det var vel neppe 400 billetter som var kjøpt og betalt av Bataljonen med tilbakeleveringavtale ? I beste fall var de reservert, altså IKKE kjøpt kan jeg tenke meg. Og hvorfor skulle Bataljonen kjøpe 400 billetter ? Selge de på fotballpuben ? Til et slikt salg hadde de trolig klart seg med 100.

Betydde vel mye for Brann å vise sterke salgstall i starten av uken, men det er over grensen om de bløffer seg til det. 800 av 1000 høres bedre ut en 400 av 1000 tenkte de kanskje, vi tar en spansk en og lurer de til å tro at det snart er utsolgt på supportertribunen og at de må løpe å kjøpe.

I min verden er noe solgt når det er penger i kassen eller på konto, det var de neppe i dette tilfellet.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dudo

Litt på siden, så kan ting tyde på at for dem som benyttet seg av avbetalingsløsningen via Lindorff, så kan det bli en del merarbeid. Jeg stoppet autogiroen i forrige mnd (!), etter å ha sagt opp avtalen til DFA i oktober i fjor. I dag fikk jeg inkassovarsel, og Lindorff mener jeg skulle sagt opp avtalen hos dem (!) og ikke Brann som jeg inngikk den med. I tillegg mener Lindorff at avtalen er et abonnement (!) med tre mnds oppsigelse (!) og ikke en avtale om partoutkort i 2013. I så tilfelle kan jeg røpe at jeg ikke har mottatt noen melding om at jeg har partoutkort i 2014 før jeg sluttet å betale regningene og fikk inkasso ...
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dokken

Tilbakeføring fra bataljonen? Kan noen i bataljonen forklare dette?

Hvorfor skal man holde på å overføre billetter fra Brann til Bataljonen og tilbake? Virket bare forvirrende og rotete. Ståtribunen burde være i åpent salg, som de andre feltene.

Dessuten litt pinlig hvis bataljonen sitter med 400 usolgte billetter. Hva har man gjort for å selge de - og hvorfor ikke bare linke til Branns billettsystem?

Yngve

Quote from: dudo on May 15, 2014, 09:57:05 AM
Litt på siden, så kan ting tyde på at for dem som benyttet seg av avbetalingsløsningen via Lindorff, så kan det bli en del merarbeid. Jeg stoppet autogiroen i forrige mnd (!), etter å ha sagt opp avtalen til DFA i oktober i fjor. I dag fikk jeg inkassovarsel, og Lindorff mener jeg skulle sagt opp avtalen hos dem (!) og ikke Brann som jeg inngikk den med. I tillegg mener Lindorff at avtalen er et abonnement (!) med tre mnds oppsigelse (!) og ikke en avtale om partoutkort i 2013. I så tilfelle kan jeg røpe at jeg ikke har mottatt noen melding om at jeg har partoutkort i 2014 før jeg sluttet å betale regningene og fikk inkasso ...


Så du har hatt ein abonnement på Brann det siste året du då, altså..?

dudo

Quote from: Yngve on May 15, 2014, 10:15:02 AM
Quote from: dudo on May 15, 2014, 09:57:05 AM
Litt på siden, så kan ting tyde på at for dem som benyttet seg av avbetalingsløsningen via Lindorff, så kan det bli en del merarbeid. Jeg stoppet autogiroen i forrige mnd (!), etter å ha sagt opp avtalen til DFA i oktober i fjor. I dag fikk jeg inkassovarsel, og Lindorff mener jeg skulle sagt opp avtalen hos dem (!) og ikke Brann som jeg inngikk den med. I tillegg mener Lindorff at avtalen er et abonnement (!) med tre mnds oppsigelse (!) og ikke en avtale om partoutkort i 2013. I så tilfelle kan jeg røpe at jeg ikke har mottatt noen melding om at jeg har partoutkort i 2014 før jeg sluttet å betale regningene og fikk inkasso ...


Så du har hatt ein abonnement på Brann det siste året du då, altså..?


Ikke bare-bare det! Jeg har replisert med å kreve tilbakebetalt penger for de siste månedene. Men klart, jeg finnes ikke overrasket over at DFA ikke har greid å videreformidle at jeg har sagt opp avtalen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gulløl

Har passert 15000 solgte
http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article7358364.ece

Skjema videre:

Resten av dagen: 700
Kampdag: 500

Sum: 16200
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

ostraume

Noen spesiell grunn til at vi skal selge så lite på kampdag?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

huleste

Nå har nok mange fått med seg at det er mye ledig, så kan godt være mange venter til i morgen.

dudo

Jeg var for øvrig akkurat og plukket opp 6 gratisbilletter. Det er for lite kjent at Brann faktisk legger ned en solid sosial innsats. Selv jobber jeg med vanskeligstilt barn og ungdom, og det er vanvittig gøy å kunne tilby dem å gå på fotballkamp, noe vi aldri kunne gjort om vi måtte kjøpe billetter. Kudos!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dokken

May 15, 2014, 13:26:53 PM #10982 Last Edit: May 15, 2014, 13:36:02 PM by dokken
Nå er det i realiteten utsolgt (dvs bare enkeltseter eller svært få igjen) på alle sittefelt unntatt Hansa - D (der det er rundt 200 ledige), øverst på G, N og halve felt O.

Og så er det en del ledig på SPV, selvsagt. Der har Brann nå åpnet for kjøp også på nedre del på tre av feltene, og gjett hva? De koster også 475 kroner.

Jeg klarer forsåvidt ikke å hisse meg opp over at Brann prøver å få mest mulig penger ut av de som vil sitte på "VIP"-plasser med tilgang til bar. Problemet er hvis andre, som driter i vip og bar, oppfatter det som at det kun er slike plasser igjen. Derfor er det viktig at Daffy markedsfører ståbillettene som er igjen aktivt nå når setene tar slutt. Da kan vi fort få noen hundre ekstra som kunne tenkt seg på stadion, men steiler ved prisen.

Legg ut en direktelink til t-feltet på forsiden av brann.no, for eksempel. Da kan vi klare 16.500-17.000 selv om det blir værende en del ledige seter på SPV og bortedelen.

Og: Jeg venter fortsatt på svar om hva som egentlig har skjedd med store stå-billettene. Stemmer det at Bataljonen har sittet på 400 usolgte? Og hva var poenget med det?

Nixon



Kan noen av dere billettsalg-nerder sjekke om disse setene begynner å bli utsolgt?:)
Rød makt på Hansa

Northside

Usikker på dette med Bataljonen sine billetter.

Det jeg ikke forstår derimot er hvorfor Bataljonen velger å selge billetter til Store Stå på nett til hver kamp. Er ikke det bare å gi seg selv ekstra arbeid? Alle som kjøper hos Bataljonen kan like gjerne kjøpe hos Brann, er vel ikke noe forskjell.

dokken

Quote from: Nixon on May 15, 2014, 13:41:21 PM


Kan noen av dere billettsalg-nerder sjekke om disse setene begynner å bli utsolgt?:)


Hehe -det er jo Mastodonten, jo! Kanskje det er her man havner hvis man kjøper til det hemmelige T-feltet?

Kapasiteten er for øvrig 816, forutsatt at tribunene er lik på begge sider.

dokken

Nå har i hvert fall Brann.no en artikkel ute der man innrømmer T-feltets eksistens. Det er jo et fremskritt.

Men hvorfor ikke bare linke rett til feltet? Da hadde man sluppet absurde setninger som "På setekartet på Brann.no finner man feltet ved å klikke mellom spillebanen og felt G+H på Fjordkraft-tribunen." Høres ut som om det er en konkurranse. Skal like å se de som klarer å treffe det usynlige feltet med pølsefingrene sine hvis de sitter med smarttelefon eller nettbrett.

http://www.brann.no/news/article/1nscr4o6i5q6z1e4sl6i4h6heb/title/her-er-de-beste---og-de-billigste---billettene

Men, men. Tror vi klarer 16.500 i morgen. Og gir vi dem en god kamp, så kanskje 12.000 av dem kommer tilbake mot VIF i neste hjemmekamp. Da går det rett vei, i alle fall.

Nixon

http://www.tv2.no/2014/05/15/sport/tippeligaen/fotball/5598864

Viking selger flere billetter enn Brann

Som hentet fra Krøvel sine verste nattlige mareritt...;)
Rød makt på Hansa

ostraume

Det kunne vært verre, det kunne vært Oransjepakket.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

Men hadde vi vært ubeseiret i TL og møtt Nest i morgen hadde det vært utsolgt for lenge siden.
Rød makt på Hansa

Gulløl

Noen som vet den eksakte kapasiteten og antall tilskuere som Brann har lov til å slippe inn på felt T i år ? Dette området burde greit ha plass til 1000 stående og det er kort vei til rømningsvei og utganger. Men det er vel NFF som godkjenner antallet har jeg oppfattet rett, det var ihvertfall slik for Store Stå i år der NFF var på befaring.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

stig

Quote from: dokken on May 15, 2014, 10:08:52 AM
Tilbakeføring fra bataljonen? Kan noen i bataljonen forklare dette?

Hvorfor skal man holde på å overføre billetter fra Brann til Bataljonen og tilbake? Virket bare forvirrende og rotete. Ståtribunen burde være i åpent salg, som de andre feltene.

Dessuten litt pinlig hvis bataljonen sitter med 400 usolgte billetter. Hva har man gjort for å selge de - og hvorfor ikke bare linke til Branns billettsystem?


Vi tar ut billetter til Store Stå til hver eneste seriekamp, som vi selger i nettbutikken vår, samt på Fotballpuben. Pleier å ta ut 50-100 ut  fra forventet salg. Det blir alltid noen som blir annullert. Til 16. mai har vi tatt ut 200 stk. En del av de er gitt tilbake til Brann en knapp uke i forveien denne gangen, slik at ikke det blir for mange liggende på Fotballpuben. Normalt er ikke det et problem siden det ikke blir utsolgt. Ole i styret administrerer dette og har full kontroll på tallet.

Vi syns det er bra at man kan få tak i billetter i flere salgskanaler og ikke bare i Brann sin nettbutikk. For vår del er det ekstra arbeid, men vi tjener billettavgiften på de billettene vi selger. Det er kjærkommen inntekt.

Vi selger forøvrig billetter til alle Branns hjemmekamper i 2014 allerede nå.  Sånn til info for de som tidlig vil sikre seg billett, men Brann ikke begynner salget før 10 dager før kamp.

Jeg regner med at de, omtrent 100 billettene, vi tar ut til kampene blir regnet som "solgte" for de som driver å teller salgstall. Til de beklager vi meget at dere blir litt lurt.
Nettsideansvarlig

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on May 15, 2014, 16:19:22 PM
http://www.tv2.no/2014/05/15/sport/tippeligaen/fotball/5598864

Viking selger flere billetter enn Brann

Som hentet fra Krøvel sine verste nattlige mareritt...;)


Vikings kapasitet er visst på under 16000 nå (den var 16600 tidligere), så det skal være mulig å slå dem. Men en ting er å bli slått av dem når de har lokalderby. Verre er det at vi risikerer å bli slått av dem på snittet totalt i år. I så fall er det første gang (når vi har spilt i samme divisjon) siden Vikings storhetstid på 70-tallet.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: ostraume on May 15, 2014, 16:21:23 PM
Det kunne vært verre, det kunne vært Oransjepakket.


Og verre enn det igjen: At Molde har tilskuertall på nivå med oss. Det bor 26000 i Molde og 59000 i hele Romsdal. I Stor-Bergen bor det nærmere 400 000.
Legg ned hele klubben!

Belfort

Quote from: krøvel vellevold on May 15, 2014, 20:40:42 PM
Quote from: ostraume on May 15, 2014, 16:21:23 PM
Det kunne vært verre, det kunne vært Oransjepakket.


Og verre enn det igjen: At Molde har tilskuertall på nivå med oss. Det bor 26000 i Molde og 59000 i hele Romsdal. I Stor-Bergen bor det nærmere 400 000.


Ja, denne myten om at det er så stor interesse for Brann i Bergen må være en av de mest seiglivede mytene

krøvel vellevold

Nå er det 260 ledige på Frydenbø utenom ståfeltet. Det bør kunne gå å få det ned i 50 til kampstart.
Så er det 340 ledige på Store Stå. Det bør kunne gå å få dette ned i 200 til kampstart.
Videre 219 ledige på Søndre utenom R og S (bortefeltene). Dette bør man kunne få ned i 50.
Hvis Brann skal bruke deler av bortefeltet "internt" bør det kunne gå an å komme ned i 500 ledige (av 849) på dette feltet, selv om det ev. bare skulle komme 50 Glimt-fans.
Videre er det 78 ledige på BT. Det bør kunne gå an å få ned i 30.
Så er det 463 ledige på Allmenningen. Dette får man neppe ned i stort mindre enn 350.
Og så er det kanskje 300 ledige på VIP (vill gjetting ut fra en kapasitet på 700+), og dette tallet forandrer seg nok ikke.
På ståfeltet foran Søndre blir det gjerne 300 ledige av 500.

Da snakker vi 1780 ledige ved kampstart, og da blir det ca 15900 tilskuere.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Belfort on May 15, 2014, 21:07:31 PM
Quote from: krøvel vellevold on May 15, 2014, 20:40:42 PM
Quote from: ostraume on May 15, 2014, 16:21:23 PM
Det kunne vært verre, det kunne vært Oransjepakket.


Og verre enn det igjen: At Molde har tilskuertall på nivå med oss. Det bor 26000 i Molde og 59000 i hele Romsdal. I Stor-Bergen bor det nærmere 400 000.


Ja, denne myten om at det er så stor interesse for Brann i Bergen må være en av de mest seiglivede mytene


Interessen er "stor" i den forstand at det er mange som følger med og at det skaper diskusjon og entusiasme, men det er få av dem som bryr seg som går på kamp. Og så er det vel også få steder der det er så mange som godter seg når det lokale laget gjør det dårlig, som her.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

roaldinho

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

dokken

Hvis det nå er 340 ledige på Store Stå, som Krøvel skriver, er det et bevis på at ståfeltet er mer enn stort nok som det er.

Nå er omtrent samtlige sittefelt mer enn 90 prosent fylt opp (mange nesten 100 pst). Men på Store Stå er bare 66 prosent av kapasiteten solgt. Dersom det ikke blir fylt på 16. mai, blir det neppe fylt på andre kamper heller.

Ikke at det er noen krise i seg selv. Husk at kapasiteten på feltet tidligere var 500, og det var langt fra alltid fullt. Så det er uansett solgt flere på "syngefeltet" enn på noen kamper i fjor. Jeg har hele tiden ment at 1000 blir for trangt på det feltet.

Likevel - er det ikke et tankekors at supporterfeltet er det med flest ledige billetter?

Go Up