• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

Go Down

ostraume

Quote from: Lasaron on May 13, 2014, 11:34:47 AM
475 kr for enkeltbillett er sykt dyrt. Det er rett og slett uintelligent dyrt. Jeg fatter det ikke.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Utmedsnolken

Quote from: ostraume on May 13, 2014, 11:45:02 AM
Quote from: Lasaron on May 13, 2014, 11:34:47 AM
475 kr for enkeltbillett er sykt dyrt. Det er rett og slett uintelligent dyrt. Jeg fatter det ikke.


men de har betalt for å sikre seg fast plass ett visst antall år, det inngår jo ikke i en enkeltbillett. 475 er en pris verdig en sluttspillskamp i VM/CL, ikke den 25. beste ligaen i norge.
"og der snubler Sæternes igjen"

Nightfox

Hovedproblemet er ikke prisene, som jeg ser mange skriver om. Hovedproblemet er at Brann ikke ønsker å selge billetter. Det er vanskelig, få utsalgssteder, masse feilmeldinger, lang kø på stadion før kamp. Vi lever i 2014, og en app burde være på plass for lengst. Det skal være pisse enkelt å kjøpe billett idag. Hele greiene er en skandale. Bare i tilgjengelighet har Brann tapt millioner hittil i år. Folk gidder ikke dra når de må bruke timesvis på å kjøpe billetter.

Først når tilgjengeligheten er på et nivå man kan forvente, kan man analysere prisnivået. Og kombinasjonen dårlig tilgjengelighet pluss dyre billetter er flau. Brann kjører seg selv på ræv for det som er pensum i markedsføring på videregående..

Gulløl

Alerøy hausser veldig. Men bare bra det om det øker interessen. Men på kampdag 16 mai klarer han verken å selge 1000 eller 1500. De siste årene har vist seg at omtrent alle har sikret seg billett tidlig og at salget på selve kampdagen har ligget på omtrent snitt 500.

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/5000-billetter-igjen-til-16-mai-kampen-435597_1.snd#.U3H68Nx_t1Y

Jeg trodde på 14 tallet om det ble seier mot Aalesund. Nå som det har kommet info om at de kjører kampanje med billige billetter til idrettslagene klarer vi nok fint 15 tallet. Men 16 tallet skal holde hardt, men det er lov å håpe. Bare hauss du Algerøy  :D
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nightfox

Quote from: Utmedsnolken on May 13, 2014, 11:50:47 AM
men de har betalt for å sikre seg fast plass ett visst antall år, det inngår jo ikke i en enkeltbillett. 475 er en pris verdig en sluttspillskamp i VM/CL, ikke den 25. beste ligaen i norge.


Jeg synes da vi har et ålreit tilskuersnitt til å være i 25. Divisjon...

krøvel vellevold

Quote from: Gulløl on May 13, 2014, 11:56:23 AM
Alerøy hausser veldig. Men bare bra det om det øker interessen. Men på kampdag 16 mai klarer han verken å selge 1000 eller 1500. De siste årene har vist seg at omtrent alle har sikret seg billett tidlig og at salget på selve kampdagen har ligget på omtrent snitt 500.



På de tre hjemmekampene vi har hatt i år, ser det ut til at kampdagsalget har lagt på ca 1500.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: Nightfox on May 13, 2014, 11:54:41 AMFørst når tilgjengeligheten er på et nivå man kan forvente, kan man analysere prisnivået.


Uenig. Prisene er det letteste å gjøre noe med. Og er ikke minst det som vil gi mest utslag på etterspørselen etter min mening. Jeg tror at prisnivået stopper flere enn teknologien, for sååå vanskelig er det ikke å kjøpe billett.
Rød makt på Hansa

Gulløl

Et realistisk skjema for 16 mai kampen uten haussing:

- Det er solgt 12000
- Tirsdag: 1000
- Onsdag: 1000
- Torsdag: 1000
- Fredag: 500

Sum: 15500

Det at Brann solgte 1400 på mandag er nok at ketsjupeffekten var sterkeste på denne dagen, like etter seieren mot Aalesund. Kan ikke forvente at det høye salget fortsetter hver dag.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Quote from: krøvel vellevold on May 13, 2014, 12:07:18 PM
På de tre hjemmekampene vi har hatt i år, ser det ut til at kampdagsalget har lagt på ca 1500.


Stemmer det. Var vel omtrent der snittet var i fjor også. Men unntaket er 16 mai kampen, der har det vært lavt rundt 500 de fleste av de siste årene. Husker for et par tre år siden det bare var 400. Folk er flinke  til å sikre seg tidlig billett til 16 mai kampen fordi de frykter det blir utsolgt.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

May 13, 2014, 12:37:44 PM #10909 Last Edit: May 13, 2014, 12:43:14 PM by Gulløl
Lurer på om Algerøy er så kreativ når han oppgir antall solgte billetter at han tar med det som Fotballpuben har fått  til å selge. Pleier ikke det være et par tre hundre ? En billett er ikke solgt før den er solgt uansett hvilke kanal den skal selges gjennom. Er det kun billetter til Store Stå fotballpuben selger ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

huleste

Da kan alle her gjøre en innsats for å vippe talle opp til 16 000! Dra med venner og familie. Jeg har klart å dra med meg 8 stk som ikke pleier å gå på stadion til vanlig. På 16.mai er ikke det så vanskelig.

Wingfoot

Helt enig.

Eg har dradd med meg 6 (av 10) stk fra jobben som ikke pleier å gå på stadion...
Står på Frydenbø og synger av full hals!

dokken

Quote from: Gulløl on May 13, 2014, 12:16:34 PM
Quote from: krøvel vellevold on May 13, 2014, 12:07:18 PM
På de tre hjemmekampene vi har hatt i år, ser det ut til at kampdagsalget har lagt på ca 1500.


Stemmer det. Var vel omtrent der snittet var i fjor også. Men unntaket er 16 mai kampen, der har det vært lavt rundt 500 de fleste av de siste årene. Husker for et par tre år siden det bare var 400. Folk er flinke  til å sikre seg tidlig billett til 16 mai kampen fordi de frykter det blir utsolgt.


Nå har det vel blitt utsolgt alle de siste 16. maiene, unntatt 2010, da vi manglet 300:

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/5000-billetter-igjen-til-16-mai-kampen-435597_1.snd#.U3ILlShTY64

(se tabell nederst).

Frem til 2009 var kapasiteten 17.800. Deretter ble den tatt ned til 17.200 ca (fjernet ståplasser foran gamle sitte). Nå er den 17.680 igjen.

I 2010 opplevde vi det typiske når en kamp er nesten utsolgt: Folk gadd ikke dra opp på stadion på selve kampdagen for å kjøpe, fordi det var meldt at det var så få billetter igjen. Dermed ble det ikke helt utsolgt.

I år vil det ventelig være godt med billetter igjen på kampdagen, og det bør Brann kommunisere utad: Her er det plass til alle som vil se kamp, også de som bestemmer seg i siste liten.

Gulløl

Quote from: dokken on May 13, 2014, 13:05:08 PM
I år vil det ventelig være godt med billetter igjen på kampdagen, og det bør Brann kommunisere utad: Her er det plass til alle som vil se kamp, også de som bestemmer seg i siste liten.


Dette er viktig. Mange som tror at det er utsolgt og ikke vil oppsøke billettlukene på kampdag 16 mai. Derfor må Algerøy kommunisere at det er rikelig med billetter igjen(med antall) tidlig fredag morgen i 7-8 tiden. Og med en ny kommunisering i 14-15 tida når folk kommer fra skole og jobb om at det er rikelig med billetter og ALLE kommer inn. Og i tillegg kommunisere at det IKKE er kø foran lukene på 16 mai(som folk frykter). Siste årene har det knapt passert 10 meteren med kø den siste timen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

huleste

Av en eller annen grunn så står det setenummer på billettene til ståfeltet. Men på den siste billetten jeg skrev ut står det sete 860. Kan det bety 140 billetter igjen?

Gulløl

Quote from: huleste on May 13, 2014, 14:49:46 PM
Av en eller annen grunn så står det setenummer på billettene til ståfeltet. Men på den siste billetten jeg skrev ut står det sete 860. Kan det bety 140 billetter igjen?


Nei. Det er fremdeles mulig å bestille 200 billetter på ståfeltet.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

huleste

Quote from: Gulløl on May 13, 2014, 15:04:33 PM
Quote from: huleste on May 13, 2014, 14:49:46 PM
Av en eller annen grunn så står det setenummer på billettene til ståfeltet. Men på den siste billetten jeg skrev ut står det sete 860. Kan det bety 140 billetter igjen?


Nei. Det er fremdeles mulig å bestille 200 billetter på ståfeltet.


Hmm.. Gikk ikke da jeg prøvde

dokken

May 13, 2014, 15:14:00 PM #10917 Last Edit: May 13, 2014, 15:18:29 PM by dokken

Hansi_95

May 13, 2014, 16:01:48 PM #10918 Last Edit: May 13, 2014, 16:04:02 PM by Hansi_95
Da har jeg kjøpt en billett på storestå, og fikk setenummer 959. Går utifra at det da er 41 plasser igjen på dette feltet.

Gulløl

May 13, 2014, 16:10:03 PM #10919 Last Edit: May 13, 2014, 16:19:02 PM by Gulløl
Godt oppsummert dokken. Synd Algerøy ikke har oppdaget at prosentdelen av Brann supporterne som er voksen, rik og lat er lav. Han kunne begynt med å også gjøre øvre felt D (Z) om til et familiefelt med samme priser som øvre felt A på Frydenbø. Dette også i sammenheng med at nesten hele gjengen av "gamle felt Z" allerede har flyttet ned på Store Stå. Skal en øke rekrutteringen så må en legge mer til rette for familier, det ser en også nå når det bare 560 igjen av familie/billig billettene over tre døgn før kamp. De to siste salgs døgnene er det trolig omtrent ikke mer å oppdrive av familie/billig billettene der tre eller flere kan sitte sammen og da er det nok mange familier som ikke vil gå fordi det blir for dyrt. Da mister en noen hundre tilskuere og får i tillegg lavere rekruttering i fremtiden. Skal en få barn hektet på Brann burde det vært førsteprioritet å få de på 16 mai kampen som er årets publikums- og stemningskamp.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Quote from: Hansi_95 on May 13, 2014, 16:01:48 PM
Da har jeg kjøpt en billett på storestå, og fikk setenummer 959. Går utifra at det da er 41 plasser igjen på dette feltet.


Trolig mye mer. Er det flere av oss som er inne og sjekker opp antall billetter som er igjen med å "låse de opp" i korte perioder, kan det også innimellom være utsolgt selv om det langt fra er det. Så da kan det nummeret svinge opp og ned og ikke være å stole på.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Hansi_95

Quote from: Gulløl on May 13, 2014, 16:15:57 PM
Quote from: Hansi_95 on May 13, 2014, 16:01:48 PM
Da har jeg kjøpt en billett på storestå, og fikk setenummer 959. Går utifra at det da er 41 plasser igjen på dette feltet.


Trolig mye mer. Er det flere av oss som er inne og sjekker opp antall billetter som er igjen med å "låse de opp" i korte perioder, kan det også innimellom være utsolgt selv om det langt fra er det. Så da kan det nummeret svinge opp og ned og ikke være å stole på.


Kan godt hende. En kamerat av meg kjøpte ihvertfall like etterpå og fikk nummeret som følger, 960.

The Boss

Er FB-A utsolgt?

Edit: Prøvde å kjøpe 4 stk, fikk opp at det var utsolgt. 5 min senere får jeg til å kjøpe. Snodige greier.

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

1908

Daffyen la denne ut på face no..

Det koker. 16. mai salget er i fart. Thanx and law, som det heter på nynorsk. Takk til gutta med skruknotta for fin-fin drahjelp i Aalesund! No må dokkar andre løpe og kjøpe! For vi byr på fest, dagen-før-Dagen!

dudo

Jeg blir helt oppgitt over hvor kul enkelte skal være.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Kagain

Og hva med disse a-endingene? Gutta? Skruknotta? Nei og nei, slik snakker da ikke en kjuagutt...

nero

Quote from: dudo on May 13, 2014, 16:31:31 PM
Jeg blir helt oppgitt over hvor kul enkelte skal være.

Ja. Mulig jeg er fordomsfull, men Daffy virker litt som en evig tenåring og wannabe hipster.  ;D
Lions led by donkeys.

Klaus_Brann

Forskjell på forsøk på å være hip og forsøk på å være hipster;)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

nero

Quote from: Klaus_Brann on May 13, 2014, 17:46:13 PM
Forskjell på forsøk på å være hip og forsøk på å være hipster;)

Definitivt! ;D
Lions led by donkeys.

dokken

...og da er det 30 seter igjen på felt A, 39 er solgt siden klokken 16.
Rundt 80 på F, bare 11 solgt de siste timene.

På BT går det også unna - men jeg lurer på om alt er reelt? I invitasjonen fra Algerøy til klubbene står det nemlig:

"NB: Billetter må være bestilt senest torsdag 15.5 kl 09.00, og hentet ut senest torsdag 15.5 kl 19.00 (før Brannbutikken i Sentrum stenger)."

Betyr det at Algerøy har satt av store felt i påvente av klubb-bestillinger? Da risikerer vi at mange billetter kommer inn igjen i systemet torsdag, dersom kampanjen ikke får forventet oppslutning. Synes det virker lovlig sent med frist til torsdag for påmelding.

Gulløl

Quote from: dokken on May 13, 2014, 21:21:20 PM
...og da er det 30 seter igjen på felt A, 39 er solgt siden klokken 16.
Rundt 80 på F, bare 11 solgt de siste timene.

På BT går det også unna - men jeg lurer på om alt er reelt? I invitasjonen fra Algerøy til klubbene står det nemlig:

"NB: Billetter må være bestilt senest torsdag 15.5 kl 09.00, og hentet ut senest torsdag 15.5 kl 19.00 (før Brannbutikken i Sentrum stenger)."

Betyr det at Algerøy har satt av store felt i påvente av klubb-bestillinger? Da risikerer vi at mange billetter kommer inn igjen i systemet torsdag, dersom kampanjen ikke får forventet oppslutning. Synes det virker lovlig sent med frist til torsdag for påmelding.


Tror ikke Algerøy setter av store felt i påvente av klubb-bestillinger, ser ikke helt hensikten med det. Det er vel bare å plukke ut billettene fra BT etter hvert som klubbene bestiller. Blir BT utsolgt på de område som er planlagt brukt på denne kampanjen er det vel bare å bruke av de to tre fremste radene på Sp.V. De er uansett stort sett ledige og er uansett ikke verdt stort mer en de som de tar i billettpris i denne kampanjen(i plan med banen og dårlig oversikt). Tror ikke de faste tribunesliterne reagerer på at en del unger får sitte der litt billig en gang i året på 16 mai.

Ellers er det gode priser på denne kampanjen, 75 kr for barn er absolutt bra for sitteplass. At billettprisen er 250 kr for voksne betyr ikke så mye. En fotball lag med 15 spillere trenger ikke mer en noen få voksne med seg så det trekker ikke snittprisen opp så mye for hele fotball laget.

Link til kampanjen:
http://www.fotball.no/Kretser/Hordaland/Aktivitet/Nyheter-2014/05mai/SK-Brann-inviterer-til-16mai-fest/
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Quote from: dokken on May 13, 2014, 21:21:20 PM
...og da er det 30 seter igjen på felt A, 39 er solgt siden klokken 16.
Rundt 80 på F, bare 11 solgt de siste timene.

På BT går det også unna - men jeg lurer på om alt er reelt? I invitasjonen fra Algerøy til klubbene står det nemlig:

"NB: Billetter må være bestilt senest torsdag 15.5 kl 09.00, og hentet ut senest torsdag 15.5 kl 19.00 (før Brannbutikken i Sentrum stenger)."

Betyr det at Algerøy har satt av store felt i påvente av klubb-bestillinger? Da risikerer vi at mange billetter kommer inn igjen i systemet torsdag, dersom kampanjen ikke får forventet oppslutning. Synes det virker lovlig sent med frist til torsdag for påmelding.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Ut fra hva jeg kan se, så har vi solgt ca 1100 billetter siden i formiddag. Og da har jeg ikke tatt med salg på T-feltet, bortefeltet eller VIP.

Men: Brann selger faktisk billetter til felt som er usynlige på billettkartet! T-feltet (ståtribunen foran Gamle Sitte) er ikke synlig på Branns billettkart! Helt ufattelig!
Legg ned hele klubben!

Gulløl

May 13, 2014, 23:39:32 PM #10934 Last Edit: May 13, 2014, 23:41:42 PM by Gulløl
Det usynlige billettfeltet ja. Det er vi alene i hele verden om, kult  :D

Seriøst. Burde vært enkelt å få gjort T-feltet synlig. Grådig "dyktig" denne nye billettsystemleverandøren. Og utrolig at Algerøy enda ikke har oppdaget det usynlige feltet(eller ikke giddet bry seg).  Tar vel 5 min å fikse det, så får vi vente å se om de klarer det innen 5 år.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Quote from: Gulløl on May 13, 2014, 23:39:32 PM
Det usynlige billettfeltet ja. Det er vi alene i hele verden om, kult  :D

Seriøst. Burde vært enkelt å få gjort T-feltet synlig. Grådig "dyktig" denne nye billettsystemleverandøren. Og utrolig at Algerøy enda ikke har oppdaget det usynlige feltet(eller ikke giddet bry seg).  Tar vel 5 min å fikse det, så får vi vente å se om de klarer det innen 5 år.


De skal sikkert ikke gjøre det synlig før sittetribunene er utsolgt.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Skal bli spennende å se om vi slår Vikings 16.mai-tall. De ligger an til fullt hus (16300).
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Brann har antagelig solgt ca 13000, Viking har antagelig solgt oppunder 15000, RBK har solgt over 15000.
Legg ned hele klubben!

Gulløl

May 14, 2014, 09:36:57 AM #10938 Last Edit: May 14, 2014, 09:49:44 AM by Gulløl
Legger en inn ordre på 101 eller flere billetter på Store Stå får en opp feilmelding om at en maks kan bestille 200 billetter. Trenger en egentlig vite det når bestillingen er på det halve ? Enda en oppgave å rette opp for billettsystemansvarlig.

Noen som klarer å avdekke hvor mye plasser det egentlig er igjen på Store Stå ? Systemet gir meldinger i hytt og dynevær på antall.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Vi er kommet i en situasjon der vi kan si at om bare halvparten av alt som kommer frem om billettsystemet er sant, så er det likevel alvorlig. Håper det er noen av dere som leser her inne som har kontakt med Rolf Barmen. Eventuelt Skjelbreid eller han varaen jeg ikke husker navnet på. Dette må styret gripe enormt fatt i.
Tren på langskudd

Gulløl

May 14, 2014, 10:45:28 AM #10940 Last Edit: May 14, 2014, 10:47:20 AM by Gulløl
Viking har et opplegg der de inviterer russen med på kamp. Solgt 400 billetter foreløpig til det opplegget.

http://www.viking-fk.no/ticket-news/article/wlu3x4jizjf51aw20vj7ohn8t/title/fest-med-russen-i-ar-ogsa

Synd ikke Brann utnytter det potensialet og ikke gjør en dritt. Det å fått markedsført at Brann Stadion er samlingsplass nr.1 mellom kl.17 og 20 på 16 mai for russen i Hordaland. Brann var flinkere til dette før på 80-90 tallet, nå gidder de ikke bry seg.
De kunne satt av hele nedre felt D på Frydenbø til russen der det er 515 plasser og fått en innarbeidet tradisjon på det. Ikke rart at Viking selger bedre en oss til 16 mai i år, de utnytter et helt åpenbart publikums potensiale.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Quote from: Gulløl on May 14, 2014, 10:45:28 AM
Viking har et opplegg der de inviterer russen med på kamp. Solgt 400 billetter foreløpig til det opplegget.

http://www.viking-fk.no/ticket-news/article/wlu3x4jizjf51aw20vj7ohn8t/title/fest-med-russen-i-ar-ogsa

Synd ikke Brann utnytter det potensialet og ikke gjør en dritt. Det å fått markedsført at Brann Stadion er samlingsplass nr.1 mellom kl.17 og 20 på 16 mai for russen i Hordaland. Brann var flinkere til dette før på 80-90 tallet, nå gidder de ikke bry seg.
De kunne satt av hele nedre felt D på Frydenbø til russen der det er 515 plasser og fått en innarbeidet tradisjon på det. Ikke rart at Viking selger bedre en oss til 16 mai i år, de utnytter et helt åpenbart publikums potensiale.


Det er ikke 515 ledige plasser på Nedre felt F på Frydenbø.

For øvrig ser det ut til å være solgt ca 400 billetter til nå i dag. Salget ligger antagelig på godt over 13000.
Legg ned hele klubben!

huleste

Quote from: Gulløl on May 14, 2014, 10:45:28 AM
Viking har et opplegg der de inviterer russen med på kamp. Solgt 400 billetter foreløpig til det opplegget.

http://www.viking-fk.no/ticket-news/article/wlu3x4jizjf51aw20vj7ohn8t/title/fest-med-russen-i-ar-ogsa

Synd ikke Brann utnytter det potensialet og ikke gjør en dritt. Det å fått markedsført at Brann Stadion er samlingsplass nr.1 mellom kl.17 og 20 på 16 mai for russen i Hordaland. Brann var flinkere til dette før på 80-90 tallet, nå gidder de ikke bry seg.
De kunne satt av hele nedre felt D på Frydenbø til russen der det er 515 plasser og fått en innarbeidet tradisjon på det. Ikke rart at Viking selger bedre en oss til 16 mai i år, de utnytter et helt åpenbart publikums potensiale.


Nå hjelper det nok godt på at de ligger på 3. plass.

Forøvrig ser det ut som det er solgt godt over 100 billetter på BT bare de siste to timene.

Lasaron

Når det gjelder dette med russ har jeg noen tanker.

På nittitallet og begynnelsen av 00-tallet var kapasiteten på stadion mye større enn snittet. 16. mai var alltid full, blant annet pga russen hadde tradisjon for å komme. Dette førte ironisk nok til laber stemning, fordi det alltid var en stor andel tilskuere som ikke bryr seg om fotball på de kampene. De var bare med fordi det var liksom noe man gjorde når man var russ.
Utover på 00-tallet steg de generelle tilskuertallene, og så fikk vi noen år der det var vanskelig å få tak i enkeltbilletter til 16. mai pga mange partoutkort og mange som gikk på en del kamper uansett om det var 16. mai eller ei. I løpet av disse årene forsvant dermed tradisjonen med at russen rant inn på Stadion 16. mai.
Tren på langskudd

ostraume

Før i tiden var det jo standard med fest på Gratishaugen på 16. mai. Så massevis av russ i nærheten, og mange av de også inne på Stadion.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Buljongmannen

De to viktigste årsakene var vel at politiet var lei fyll på Gratishaugen. Og at det kom tak i Klokkesvingen.

Nixon

Det blir vel ikke feil å si at russen forsvant da ståplassene forsvant.
Rød makt på Hansa

Buljongmannen

T-feltet. Langsiden. Ståplass. Og til en meget herlig pris, spesielt for barnefamilier.

Gulløl

Quote from: Lasaron on May 14, 2014, 11:23:13 AM
Når det gjelder dette med russ har jeg noen tanker.

På nittitallet og begynnelsen av 00-tallet var kapasiteten på stadion mye større enn snittet. 16. mai var alltid full, blant annet pga russen hadde tradisjon for å komme. Dette førte ironisk nok til laber stemning, fordi det alltid var en stor andel tilskuere som ikke bryr seg om fotball på de kampene. De var bare med fordi det var liksom noe man gjorde når man var russ.
Utover på 00-tallet steg de generelle tilskuertallene, og så fikk vi noen år der det var vanskelig å få tak i enkeltbilletter til 16. mai pga mange partoutkort og mange som gikk på en del kamper uansett om det var 16. mai eller ei. I løpet av disse årene forsvant dermed tradisjonen med at russen rant inn på Stadion 16. mai.


Nettopp Lasaron, bra oppsummert. Derfor trenges det en liten innsats og neppe mye arbeid av Algerøy for å innføre tradisjonen igjen slik Viking har gjort.

F.eks. 500 russ til kr. 175 billetten er kr. 87500 i tapte inntekter.
Så kan en gange opp med de neste årene.

At russen ikke lager ekstra stemning er riktig, de går inn i de 90 % som bare er stemningsskapende ved mål og store sjanser. Er vel ingen som er uenig at vi skal la denne inntekten gå fra oss i tøffe økonomiske tider på Stadion ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Ja det er nok noen grunner til at 16. mai ikke er så spesielt lenger:

- Gratishaugen er stengt, så det er ikke det partypreget rundt kampen lenger
- Tradisjonen med russ forsvant også med hvor vanskelig det var å få tak i billetter i de gode publikumsårene
- Før var det jo massevis av ståplasser og folk kunne stå fritt hvor de ville. Det er bedre for partyfaktoren og masse folk som ellers ikke går til vanlig.
- De gode publikumsårene gjorde "16.mai-oppmøte" dagligdags. Det var liksom ikke noe spesielt med 16. mai i en periode, og vi har liksom ikke bygget dette opp igjen.


Men man ser det hos RBK også. På 90-tallet kunne RBK ha 24-25 000 på 16.mai. Nå for tiden er det gjerne såvidt de fyller de 21000 plassene til kampstart. I fjor var det vel under 20000 såvidt jeg husker.
Legg ned hele klubben!

Go Up