• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

Go Down

Torvanger

Det er en morsom idè å bruke spillerne og det kan fungere, men ikke nå, nå vil det heller fungere som en rød klut. Og de fleste Brannsupportere blir ikke star struck av at Huseklepp ringer, bortsett fra kvinnelige draktkledde, med vesken pent plassert på tvers fra skulder og ned til hoften. Ringer noen meg skal de få vite hvor landet ligger, vær trygg.

Mr. Troen

October 31, 2013, 13:32:59 PM #10551 Last Edit: October 31, 2013, 13:36:48 PM by Mr. Troen
Her er en skikkelig partoutkortkampanje:
http://www.youtube.com/watch?v=gQ42Kf_SFkE


Dog en viss fare for at Skars ikke helt har samme standing som Paolo Bento...  ::)

Klaus_Brann

October 31, 2013, 19:12:57 PM #10552 Last Edit: October 31, 2013, 19:31:47 PM by Klaus_Brann
Litt usaklig antall samtaler, men en bra kampanje.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

VG kjører fire sider om tilskuertallene i TL i dag. Flere av klubbene, som Start og Odd, angrer på at de bygget ut anleggene sine så mye for noen år siden. Nå sliter de med stor overkapasitet og mange tomme seter. De har begge bare klart å fylle opp 42,8 prosent av setene sine i år. Brann sitt tall er 65,1 prosent og det er åttende best i TL. På topp ligger Godset med 86,2 prosent. På bunn VIF med 39,3 prosent. Men de er jo i en litt spesiell situasjon uten eget anlegg.
Rød makt på Hansa

Nixon

http://www.nrk.no/sport/brann-utsetter-telefonsalg-1.11336173

Brann utsetter stuntet med at spillerne skulle ringe rundt. I stedet for skal de vente til etter kampen mot Tromsø der Brann ifølge Algerøy skal feie Tromsø av banen. Hvis ikke blir det gjerne utsatt litt til...
Rød makt på Hansa

Xminator

Jammen, kan ikke Roald Bruun Hansen og Skarsfjord begynne å ringe med en gang da? De skal jo ta støyten for spillerene...

For hele greien er jo så utrolig dårlig timet at vi må en stor måned tilbake i tid for å finne en like dårlig ide. Dere vet den med "vi har fornyet kontrakten og viste ingenting om Mohn..."

Northside

Tror spillerne vil generelt ha større suksess som telefonselgere enn fotballspillere...

Men jeg tviler på de selger grusomt mange partoutkort neste uke, med mindre de kan informere om at Skarsfjord har fått fyken.

osoerli

Quote from: Nixon on November 04, 2013, 11:10:56 AM
http://www.nrk.no/sport/brann-utsetter-telefonsalg-1.11336173

Brann utsetter stuntet med at spillerne skulle ringe rundt. I stedet for skal de vente til etter kampen mot Tromsø der Brann ifølge Algerøy skal feie Tromsø av banen. Hvis ikke blir det gjerne utsatt litt til...


Snakk om å satsa alt på eit kort.  Svært dristig, bare spør Davy.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Corran

Så en liten sak i sporten på TV2 i dag og der mente de å vite at Brann har solgt 50% av hv de hadde solgt på samme tid som i fjor En nedgang på 50% altså :-) Ellers var også Dag Steinfeldt ute og slengte dritt om Ledelse og trener
For å stjele ordene til en annen her inne Snøballen ruller
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

dokken

http://www.brann.no/news/article/13m316sdhydjs199w2drh09y9a/title/ta-med-deg-fire-venner-pa-tromso-kampen

Brann vil fylle tribunene ved å dele ut gratisbilletter. Greit nok, og en fin måte å gjøre det på å la oss trofaste få ta med venner/familie.

Så da gjelder det å passe på å ta med venner som er kritiske til RBH og styret, så blir det bra..

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

pidre

Ja, fint for RBH dersom det kommer mye folk - så er jo engasjementet tilbake ;)
Saludar a los monos!

krakra

Daffy vet å smi mens liket er varmt iallefall:)

Gulløl

Quote from: krakra on November 07, 2013, 15:07:07 PM
Daffy vet å smi mens liket er varmt iallefall:)


Største poenget med å selge denne kampen er "RBH du må gå aksjonen". Men det kan han ikke Daffy si, kunne resultert i kø i billettlukene, utsolgt kamp og hysteriske tilstander   ;)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dudo

Var innom Brannbutikken for en liten time siden og hentet ut for billetter. Jeg var den andre for dagen ...
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Folk flest jobber vel, og sitter ikke på Brann.no dagen lang, det har vel litt å si.
Jeg sier ikke at det blir villt med folk pga. dette dog, men jeg så det ikke før jeg kom hjem og satt meg foran dataen, og førstepri er ikke å løpe bort på Brannbutikken.

Forøvrig et flott tiltak.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Quote from: dudo on November 07, 2013, 16:09:56 PM
Var innom Brannbutikken for en liten time siden og hentet ut for billetter. Jeg var den andre for dagen ...


Jeg var nettopp på Brannbutikken i sentrum og hentet fire billetter. Der hadde det vært en jevn strøm den første drøye halvtimen de hadde vært åpen. Hun foran meg hentet ut åtte billetter, han bak meg skulle hente 16 og det stod enda tre stykker bak han igjen da jeg gikk. Så det kan virke som at billettstuntet kan bli en suksess.
Rød makt på Hansa

Wingfoot

Jeg var nede på Stadion litt over kl 9, og da var det 8 stk foran meg i køen, og den tiden jeg stod der kom det vel en 3-4 til, jeg hentet ut 8 billetter, og det gjorde mange av de andre også.

Så dersom folk får gitt bort alle billettene de henter, så kan det bli trangt på Stadion på søndag.
Står på Frydenbø og synger av full hals!

krakra

Quote from: Nixon on November 08, 2013, 10:47:14 AM
Quote from: dudo on November 07, 2013, 16:09:56 PM
Var innom Brannbutikken for en liten time siden og hentet ut for billetter. Jeg var den andre for dagen ...


Jeg var nettopp på Brannbutikken i sentrum og hentet fire billetter. Der hadde det vært en jevn strøm den første drøye halvtimen de hadde vært åpen. Hun foran meg hentet ut åtte billetter, han bak meg skulle hente 16 og det stod enda tre stykker bak han igjen da jeg gikk. Så det kan virke som at billettstuntet kan bli en suksess.
Folk liker ting som er gratis. Ser for meg at mange henter ut endel billetter som ikke blir brukt. Fordi de kan og fordi det er gratis.
Men burde vel få 10-13.000 på Stadion. Håper ingen liker RBH

olebrann3

Dumt vi ikke klarte 10 000 i mot hønefoss, da hadde vi jo satt ny rekord nå.

Nixon

Quote from: olebrann3 on November 08, 2013, 14:07:54 PM
Dumt vi ikke klarte 10 000 i mot hønefoss, da hadde vi jo satt ny rekord nå.


Gratisbillettene blir vel ikke regnet som solgte billetter. Men jeg tror kanskje vi kan bikke 10.000 likevel pga litt fornyet optimisme.
Rød makt på Hansa

Gulløl

Tror nok Algerøy teller med gratisbillettene også i offisielle tilskuer tall selv om de ikke er solgte.
Ellers kjekt å se at det "selges" godt på Frydenbø, gått virkelig bra unna i dag. Og det er bra, det er der store "Roald brølet" skal kanaliseres fra.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Klaus_Brann

Jeg var på Stadion og hentet billetter 12.30 i dag og da var det bra med folk som var innom. Damen i kassen sa at det hadde vært kø fra de åpnet og en jevn strøm hele dagen, så det blir nok en del folk på søndag.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gulløl

November 08, 2013, 16:42:31 PM #10573 Last Edit: November 08, 2013, 16:55:27 PM by Gulløl
En bønn til Dag Frode Algerøy:
Når Brann butikken stenger i morgen kl.16 og det ikke er mulig å få ut flere gratisbilletter burde det blitt gitt en mulighet for folk i distriktene til også å hente ut gratisbilletter. Kan gjøres på den måten at de kan hentes ut i billettlukene på kampdag. Blir dette annonsert lørdag ettermiddag har de fleste som ønsker billetter innenfor bygrensene hentet ut sin kvote. Så om folk i distriktene kan hente ut på kampdag vil ikke det medføre noe særlig store køer selv om det er litt etternølere fra Bergen som også benytter muligheten. Selv kunne jeg fylt en minibuss med ekstra tilskuere men å bruke 5 timer av lørdagen til å reise til Bergen å hente billetene ut er i overkant når en allerede skal bruke tilsvarende timer på reise på kampdag.
Har sett det før at folk i distriktene blir diskriminert ved slike gratisstunt av Brann. Burde være en enkel sak for Brann å gi også denne store trofaste tilskuerandelen av partoutkortholdere denne muligheten når det er så enkelt å gjennomføre. Tar du utfordringen Dag Frode ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Kagain

Jeg kom på en annen god ting med gratisbillettene. De kan kanskje ikke telle de offisiellt, men et uoffisiellt tall på gratisbilletter kan man jo bruke som støtte for å se hvordan et Brann stadion med i alle fall 10 000 tilskuere egentlig skal se ut...

Gulløl

November 09, 2013, 11:46:53 AM #10575 Last Edit: November 09, 2013, 12:00:51 PM by Gulløl
Har det vært kø i Brann butikkene i dag også for å hente ut gratisbilletter ?

Ser et potensiale for at Frydenbø tribunen bortimot kan bli fullsatt, forutsatt at fristen for å hente ut gratisbilletter utvides til kampdag. Hittil er en stor andel i distriktene ekskludert for å få gratisbilletter og det tar tilskuertallet ned.

Det er for eks. så lite som bare 159 sittebilletter totalt igjen på de tre mest populære feltene på nedre B + nedre og øvre C. Billigfeltet på nedre A er vel trolig bortimot fullt også.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

sydnes76

Quote from: Gulløl on November 09, 2013, 11:46:53 AM
Har det vært kø i Brann butikkene i dag også for å hente ut gratisbilletter ?

Ser et potensiale for at Frydenbø tribunen bortimot kan bli fullsatt, forutsatt at fristen for å hente ut gratisbilletter utvides til kampdag. Hittil er en stor andel i distriktene ekskludert for å få gratisbilletter og det tar tilskuertallet ned.

Det er for eks. så lite som bare 159 sittebilletter totalt igjen på de tre mest populære feltene på nedre B + nedre og øvre C. Billigfeltet på nedre A er vel trolig bortimot fullt også.

Det var en god kø da jeg var der. Konstant 7-8 stk. I følge ekspeditøren hadde det  vært slik i hele dag.
Men jeg fikk fire ved siden av hverandre i nærheten av der jeg sitter.

tsrqpo

Eg ser at flere "har billetter til overs" på facebook, så det er nok mange som har hentet uten ar de har en plan bak, i håp om å få med noen..

huleste

Bør ikke være vanskelig å få folk med på kamp når det er gratis. Jeg hadde null problem med å gi vekk billettene min, og alle bør gjøre en innsats for å bli kvitt billettene sine.

Gulløl

November 09, 2013, 14:33:40 PM #10579 Last Edit: November 09, 2013, 14:38:07 PM by Gulløl
Bør vel greit klare 12000 i morgen slik det ser ut nå, kanskje 13000 også. Algerøy kunne gitt oss en status nå.

Kommer det en utvidelse av gratis fristen til å gjelde i timene før kampstart så kan vel 14000 være innen rekkevidde også, forutsatt at de markedsfører det godt på brann.no, mailer, sosiale medier og BA/BT.

Den tynneste besatte tribunen blir vel Sp.V. Er vel mange bedrifter som ikke gidder å ta ut gratis billetter.

Brann butikken i sentrum stenger kl.16 i dag så det er fremdeles mulighet å hente billetter om en er rask.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Atlet Orvanger

Blir overrasket om det reelle oppmøtet blir vesentlig over 10.000.

Gulløl

Quote from: Atlet Orvanger on November 09, 2013, 14:40:31 PM
Blir overrasket om det reelle oppmøtet blir vesentlig over 10.000.


Men det er dobbelt så mange som møte på forrige kamp.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Kun noen få enkeltbilletter igjen på øvre og nedre Frydenbø C.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

stig

Tror som tsrqpo at flere har henet ut billetter de nødvendigvis ikke blir kvitt.

Bataljonen har selvsagt ikke hentet ut sin vanlig kvote for salg på Fotballpuben. Kanskje det kan være en idè at man kan svinge innom med billetter man til overs for å la Fotballpuben, eller andre puber for den saks skyld viderefordele de?
Nettsideansvarlig

Ricky

Ifølge brann.no har "over 11.000" billett til dagens kamp. Så det er ikke allverdens mange partoutkortinnehavere som har valgt å hente sine gratisbilletter; kanskje under tusen.

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

blobby winters

Ikke verst. Kun Tromsø spilte dårligere enn oss på bortebanen i år.

Lasaron

Har sett litt på tilskuerstatistikk i år. Noen lag har framgang.

Eliteserien:

Tromsø (selv om de rykket ned)
Rosenborg
Haugesund (høyest snitt noensinne)
Viking
Odd
Strømsgodset


1. divisjon

Ranheim (høyest snitt noensinne)
Bodø/Glimt
Hødd (høyest snitt siden iallfall 2001)
Bryne
Hamkam

Tren på langskudd

Northside

Ser man kunne få sesongkort for 1300kr på Kanarifeltet dersom man kjøpte innen 10 Januar.

Men de klarer sikkert ikke samme tilskuersnitten som oss, så pris har selvsagt ingenting å si ;)

Gulløl

February 13, 2014, 19:35:48 PM #10589 Last Edit: February 13, 2014, 19:37:52 PM by Gulløl
For øvrig vil Brann kommende sesong oppgi reelle tilskuertall på Stadion-kampene, i tillegg til antall solgte billetter. Det kommer frem i styrets beretning i årsrapporten som ble offentlig torsdag.

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Slik-er-Branns-ambisiose-tilskuermal-419214_1.snd#.Uv0PUNx5N1Y
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Skal vi klare 200 000 (13 333 i snitt) i år, må vi ha følgende tall:

Stabæk 14000 (Norlings første)
LSK 12500
FKH 13500
Glimt 16/5 17300 (fullt)
VIF 14000
Odd 12500
Godset 12000 (i fellesferien)
Viking 12500 (i fellesferien)
AaFK 13000
RBK 16000
MFK 13000
Ulf 12000
Start 12000
S08 12000
Sogndal 13700
Legg ned hele klubben!

Nixon

Slett ikke umulig. Men da må Brann kjempe i toppen med underholdende fotball.
Rød makt på Hansa

Corran

Er skeptisk til om de klarer Mener de bør være glad om nedgangen stopper opp. Men hjelpe meg Ingenting vil glede meg mer en 13-14000 på kampene Er vel sånn det bør være
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Klaus_Brann

Quote from: Gulløl on February 13, 2014, 19:35:48 PMFor øvrig vil Brann kommende sesong oppgi reelle tilskuertall på Stadion-kampene, i tillegg til antall solgte billetter. Det kommer frem i styrets beretning i årsrapporten som ble offentlig torsdag.

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Slik-er-Branns-ambisiose-tilskuermal-419214_1.snd#.Uv0PUNx5N1Y



Enig med tankegangen, og jeg tror vi både vil se en Norling-effekt og en mye-bedre-spillestil-effekt. Det bør gjøre seg gjeldende på billettsalgssiden, selv uten flere a la Demidov.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on February 13, 2014, 21:52:32 PM
Skal vi klare 200 000 (13 333 i snitt) i år, må vi ha følgende tall:

Stabæk 14000 (Norlings første)
LSK 12500
FKH 13500
Glimt 16/5 17300 (fullt)
VIF 14000
Odd 12500
Godset 12000 (i fellesferien)
Viking 12500 (i fellesferien)
AaFK 13000
RBK 16000
MFK 13000
Ulf 12000
Start 12000
S08 12000
Sogndal 13700


Bytt de to første litt i alle fall, og legg på mer mot VIF og Viking, så er vi nok nærmere.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Northside

Jeg tror det blir hardt med denne økningen.
Godt mulig vi får en brukbar sesong, men første halvdel blir sikkert litt ujevn med ny trener, nye spillere og nytt spillemønster.

Reelt var det ca 7000 tilskuere på de siste hjemmekampene i fjor. Først må Brann lokke tilbake alle de som sviktet i løpet av sesongen, så må Brann klare å friste alle de som sviktet sesongene før der igjen.
Slikt tar tid, spesielt dersom vi får en ujevn start.

Skulle vi derimot ligge på første plass når det nærmer seg 16. mai, så kan vel Algerøy starte opp igjen skremselspropagandaen med evige køer utenfor billettlukene på kampdagen.

Yngve

Alternativt er dette eit signal om at partoutkortet har gått opp. Eit tal som klubben kjenner til når dei skreiv rapporten, men som ikkje vert tatt med då den gjeld fjoråret.

Men einig med alle, det er ein voldsom auke dei forventar. Litt vel voldsom.

Nixon

Rød makt på Hansa

apop

Quote from: Nixon on March 25, 2014, 10:44:54 AM
http://www.dagbladet.no/2014/03/25/sport/tippeligaen/fotball/odd/lillestrom/32462954/

Odd og Lillestrøm har fått god uttelling med billigere partoutkort.


"Sjokkerende", pris har jo minimal betydning har vi blitt fortalt :)


Gulløl

March 26, 2014, 10:09:56 AM #10599 Last Edit: March 26, 2014, 10:21:21 AM by Gulløl
Foran første hjemmekamp mot Stabæk burde Brann gjort et tiltak for å få en flying start på publikums sesongen. Dette er en kamp som i utgangspunktet kun vil trekke 10000-11000 tilskuere.
Foran 2011 sesongen kjøpte Chees 8000 billetter til åpningskampen og delte de ut gratis og det ble nesten fullsatt Stadion med 16.732 tilskuere.
http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/-174771_1.snd#.UzKTr9x5N1Y
Dette var en av grunnene (i tillegg til seier også i andre seriekamp) at det kom hele 15.501 tilskuere i den andre hjemmekampen.
Var ganske omstridt denne utdelingen av så mye gratisbilletter men jeg mener at det er riktig å gjøre det én gang i sesongen. Brann trenger nå å "tenne gnisten" i den store delen av Brann tilhengerne som er avventende så håper dette er et tiltak som kan gjentas i år enten med Chees eller en annen sponsor. Hadde vært fantastisk for Richard Norling å fått fulle tribuner i sin første kamp på Stadion. Kanskje dette kunne bidratt til at Brann kom inn i flytsonen allerede fra starten av sesongen, der den tolvte mann gjør store bidrag fra tribunene og bærer laget frem slik som i 2006 og 2007. Har troen på at gode Stadion opplevelser gjør at publikum kommer tilbake, men utfordringen er å få folk ut av godstolen og i gang igjen som Stadion-gjengere.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Go Up