• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

0 Members and 12 Guests are viewing this topic.

Go Down

Zolkan

Det offisielle tallet blir nok over 10.000 okke som. Tipper 10.002

Torvanger

Jeg gidder ikke å gå imorgen, prioriterer heller forberedelser til avreise på utenlandsferie i 3 uker, uten å levne Brann en tanke.

Gulløl

Quote from: Zolkan on August 08, 2013, 16:12:18 PM
Det offisielle tallet blir nok over 10.000 okke som. Tipper 10.002


At Mohn betaler de antall hundre billetter for å komme over mener du ?  :P
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Zolkan

Quote from: Gulløl on August 08, 2013, 16:15:37 PM
Quote from: Zolkan on August 08, 2013, 16:12:18 PM
Det offisielle tallet blir nok over 10.000 okke som. Tipper 10.002


At Mohn betaler de antall hundre billetter for å komme over mener du ?  :P


Ja, eller Chess. Det at vi holder oss over 10.000 viser at misnøyen ikke er så stor. Brann er en mønsterklubb, det blir over 10.000

krøvel vellevold

Nei i morgen må folk stille opp og gi høylydt uttrykk for sin misnøye!
Legg ned hele klubben!

Spelaren

17 000 som piper så VIP-losjevinduene sprekker... Poetisk.
Gå av.

Brann_ruler86

Quote from: krøvel vellevold on August 08, 2013, 16:32:55 PM
Nei i morgen må folk stille opp og gi høylydt uttrykk for sin misnøye!


Akkurat for øyeblikket driter jeg langt i å synge for laget i morgen, her er det et mål og det er å vise misnøye! Forstår at ikke alle er enig i den beslutningen, men i en såpass alvorlig situasjon mener jeg at det overskygger behovet for å lage god stemning på tribunen.
Gå ta banen!

Zolkan


dragn


Torvanger

På tv så det ut som om det var 5-6000.

Gulløl

Quote from: Zolkan on August 08, 2013, 16:20:07 PM
Quote from: Gulløl on August 08, 2013, 16:15:37 PM
Quote from: Zolkan on August 08, 2013, 16:12:18 PM
Det offisielle tallet blir nok over 10.000 okke som. Tipper 10.002


At Mohn betaler de antall hundre billetter for å komme over mener du ?  :P


Ja, eller Chess. Det at vi holder oss over 10.000 viser at misnøyen ikke er så stor. Brann er en mønsterklubb, det blir over 10.000


Du fikk rett. Vil nok alltid bli over 10000 med dagens ledelse. Noen betaler for det eller det blir fikset på annen måtte. Kjerneverdi ærlighet, kyss meg bak.

Uansett fysisk tilstede var det maks 6500. Alle som var på Stadion kunne se at dette var bunnrekord for året.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Quote from: Gulløl on August 10, 2013, 10:28:43 AM
Quote from: Zolkan on August 08, 2013, 16:20:07 PM
Quote from: Gulløl on August 08, 2013, 16:15:37 PM
Quote from: Zolkan on August 08, 2013, 16:12:18 PM
Det offisielle tallet blir nok over 10.000 okke som. Tipper 10.002


At Mohn betaler de antall hundre billetter for å komme over mener du ?  :P


Ja, eller Chess. Det at vi holder oss over 10.000 viser at misnøyen ikke er så stor. Brann er en mønsterklubb, det blir over 10.000


Du fikk rett. Vil nok alltid bli over 10000 med dagens ledelse. Noen betaler for det eller det blir fikset på annen måtte. Kjerneverdi ærlighet, kyss meg bak.

Uansett fysisk tilstede var det maks 6500. Alle som var på Stadion kunne se at dette var bunnrekord for året.


Og det til tross for at det sikkert var en del som kom bare for å se om det ble noe action på tribunene...
Legg ned hele klubben!

Brann er best

Var en tur oppe idag, solgt godt over 9000 til fredagens kamp
Der har gått i arv ifra far og til sønn :)

Spelaren

Regner vel med at denne kampen også bikker 10 000 solgte, då er det egentlig Hønefoss- og Tromsø-kampen som er kritiske mtp denne rekorden me så inderlig håper på, liten trøst som den er...

Strømsgodset (selveste) og Haugesund har i det minste litt spenning og interesse/lokalrelevans å bidra med.
Gå av.

Zolkan

August 28, 2013, 19:26:53 PM #10364 Last Edit: August 28, 2013, 19:28:40 PM by Zolkan
H

krøvel vellevold

Quote from: Brann er best on August 28, 2013, 18:28:46 PM
Var en tur oppe idag, solgt godt over 9000 til fredagens kamp


Spørs om det ikke er veldig mange sogninger som skal på kamp. Studentsesongen er igang, Sogndal gjør det oppsiktsvekkende bra (spesielt på bortebane) og vil passere Brann med seier, osv.

Situasjonen er egentlig veldig lik den da Brann møtte Sogndal på Stadion i 2002:

Dato i 2002: 25. august. Dato i år: 30. august.
Tabell før kampen i 2002: Sogndal 1 poeng bak Brann (riktignok med én kamp mer spilt enn oss). Tabell før kampen i år: Sogndal 1 poeng bak Brann.
Resultat i 2002: 3-2 til Sogndal. Resultat i år: ?

På den kampen husker jeg at det var noe helt sinnssykt med Sogndal-supportere. Det var massevis av hvitkledde som jublet på hele Stadion da de scoret...
Legg ned hele klubben!

Spelaren

Urk, ja. Hadde saftkokere overalt rundt meg på den kampen  :( .
Gå av.

Gulløl

http://www.brann.no/news/article/1ttb30i0x4spy1d7kl4no3e0au/title/rundet-10000-til-sogndal-kampen

At vi ser 12 tusen tallet i morgen har jeg liten tro på. Har ikke akkurat gått så veldig fort unna billettsalget i dag. De har heller ikke klart å selge ut billigfeltene på P og nedre A selv om det er under 20 timer til kampstart.

Tipper at det blir mellom 11400 og 11700.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Helena M

Quote from: Gulløl on August 29, 2013, 22:31:27 PM
http://www.brann.no/news/article/1ttb30i0x4spy1d7kl4no3e0au/title/rundet-10000-til-sogndal-kampen

At vi ser 12 tusen tallet i morgen har jeg liten tro på. Har ikke akkurat gått så veldig fort unna billettsalget i dag. De har heller ikke klart å selge ut billigfeltene på P og nedre A selv om det er under 20 timer til kampstart.

Tipper at det blir mellom 11400 og 11700.



Mellom 11400 og 11700? Ut i fra denne sesongen er jo det godkjent.


Men fra tribunen vil det nok se like trasig ut som mot Lsk er eg redd.

Yngve

Tippar oppmøtet ikkje vert så verst eg. For mange er det jo stas med Saogndal og greier.

Er jo så sjarmerande o.l.

Elles Krøvel, du som har oversikten: Korleis er oppmøtet på fredagskampar kontra måndag t.d.?

Eg for min del tykkjer fredag er ein perfekt dag for foppa på stadion.

krøvel vellevold

Quote from: Helena M on August 30, 2013, 12:28:08 PM

Mellom 11400 og 11700? Ut i fra denne sesongen er jo det godkjent.





Ut fra at sikkert 1000 av disse holder med bortelaget, er det vel omtrent som det pleier.
Legg ned hele klubben!

Yngve

Passert 11.000 no, seier Brann. Må vel vera mogleg å passera 12.000 då.

12.311 tippar eg.

Utmedsnolken

Hvor mange kommer til å droppe kampen pga bilkøene? Tipper en betydelig andel.
"og der snubler Sæternes igjen"

Yngve

12.200 solgte billettar. Jaggu er eg god på å tippa.

Ikkje så verst oppmøte heller. Over 10.000 innanfor.

Lasaron

Tren på langskudd

krøvel vellevold

Tror Brann har undervurdert betydningen av sportslige resultater for å få publikum og inntekter derfra:

I strategiplanen forventet de 13000 i snitt i år - uten målsetning om topp 4 (vi ligger vel an til rundt 11500), så forventet de 14000 i snitt neste år som topp 4-lag, og 15000 i snitt i 2015 som topp 3-lag. Vi KAN kanskje klare hhv 14000 som nr. 4 og 15000 som nr. 3, men da er det i så fall fordi vi har kjempet om gull store deler av sesongen. Neppe som et lag som er hektet av gullkampen allerede tidlig.
Legg ned hele klubben!

Spelaren

Quote from: krøvel vellevold on September 07, 2013, 14:54:49 PM
Tror Brann har undervurdert betydningen av sportslige resultater for å få publikum og inntekter derfra:

I strategiplanen forventet de 13000 i snitt i år - uten målsetning om topp 4 (vi ligger vel an til rundt 11500), så forventet de 14000 i snitt neste år som topp 4-lag, og 15000 i snitt i 2015 som topp 3-lag. Vi KAN kanskje klare hhv 14000 som nr. 4 og 15000 som nr. 3, men da er det i så fall fordi vi har kjempet om gull store deler av sesongen. Neppe som et lag som er hektet av gullkampen allerede tidlig.


Her er for øvrig linken til noen av disse tallene, artikkel frå feb 2012. Finnes det eit oppdatert utsagn frå i år?
Gå av.

Northside

Siden Brann ikke klarer å selge billetter til egne kamper, så har de nå begynt å reklamere for Engelsk fotball! Se printscreen fra toppen av nettsiden i dag:
http://i.imgur.com/Tg193DQ.jpg

Nå er det riktig nok felles opplegg med nettsidene til alle toppklubbene i Norge, men det gjør det bare enda mer utrolig at Engelsk fotball blir promotert på Norske klubbers nettsider. Vi snakker en av Norsk fotball sine største konkurrenter!

Klaus_Brann

Det er helt latterlig. De vil visst norsk fotball det beste.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Huff

Start tilbød sitt publikum dritbillige billetter (50kr) forrige runde og doblet tilskuertallet til 10.000. Nok et eksempel på at prisnivået på stadion ikke betyr noe for fremmøtet.

esp123

Og flere tilskuere gir mer engasjement, mer engasjement gir mer sponsorinntekter osv. osv.

Northside

Quote from: esp123 on September 23, 2013, 20:29:40 PM
Og flere tilskuere gir mer engasjement, mer engasjement gir mer sponsorinntekter osv. osv.


Og de som var der hadde en dritkul opplevelse. Kanskje de kommer igjen neste kamp..?

krøvel vellevold

Bare AaFK, Ulf og Sogndal har hatt større prosentvis nedgang i tilskuertallene fra i fjor, enn Brann.

Foreløbig har vi gått ned med 6,5 %. Med 10000 på hver av de tre siste vil vi gå ned med 9 % i år.

Til sammenligning har RBK en økning på 11,8 %, Godset har en økning på 5,1 %, Haugesund en økning på 4,7 % (litt pga kapasitetsutvidelse) og Viking en økning på 2,7 %. Selv MFK - som har fått en solid sportslig nedtur - har bare 5,7 % nedgang.
Legg ned hele klubben!

Northside

Men det er vel ingen av de andre som "lyger" så pass mye angående tilskuertallene enn det vi gjør?
Trekk fra 2000-3000stk i x-antall kamper, og jeg vil tippe vi har hatt den største nedgangen, til tross for at vi har delvis vært med i kampen om spill i Europa. (Da burde klubben snart innse at noe må gjøres utenom å forlenge kontrakter).

I år har det stilt mindre tilskuere enn salgstallene har oppgitt i veldig mange seriekamper. Jeg vil tro det er en god del personer med partoutkort som har droppet flere kamper i år. Da kan man selvsagt spørre seg om de vil fornye igjen neste år?

Jeg er stykt redd vi vil få en rekke kamper neste sesong med under 10 000 solgte billetter.

krøvel vellevold

Alle klubbene med høyt antall sesongkort har store avvik i antall solgte og antall reelt fremmøtte. MFK er jo helt ekstreme. De hadde jo i fjor ca 2000 ubrukte seter på "utsolgte" kamper i gullinnspurten...

Men ja, hvis vi ikke får gode resultater og godt spill i de seks siste, ikke får veldig gode resultater i sesongoppkjøringen, og heller ikke får noen spillere som trigger interessen, tror jeg p-kort-salget kan gå ytterligere ned neste år ja.
Legg ned hele klubben!

Yngve


Corran

Dum som eg e så fornyer eg sikkert
Slitsomt å være supporter for logikk går ut den ene døren og selvpining kommer inn den andre
Ekte lidelse har et navn....
Og hadde eg hatt vinterne til å trøste meg med PL så hadde sikkert det vært litt greiere, men eg har valgt et lag i England som har større opp og nedturer (de 42 årene eg har holdt med de) en Brann
Så det blir 12 mnd lidelse uansett hvordan jeg snur og vender på det
Men men  kan i alle fall ikke beskyldes for å være medgangssupporter
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

pidre

Saludar a los monos!

abe78

.og husk!

Nightfox

Større opp og nedturer.. Leeds..

Corran

Nightfox hadde sef rett
Er vel ikke mange som kan måle seg med de i England når det gjelder opp og nedturer :-)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Gulløl

Det er handball som er populært nå for tiden i våre trakter. En handball kamp for kvinner mot Romania er det 10 000 som er interessert i å stille for å se. Mens Brann mot gulljagende Strømsgodset var det bare ca.6 000 som giddet å stille for å se. Nå bør absolutt folkene på Stadion gå i seg selv og vurdere hva de holder på med for dette er flaut.

http://beta.bt.no/100Sport/handball/--Kunne-solgt-10000-billetter-394697_1.snd
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Generelt sett har du selvsagt rett i at det er for dårlig oppmøte på Stadion. Men å sammenligne det med en åpningskamp i den nye storstuen på Sotra blir litt søkt. Hadde vi bygget helt nytt Stadion hadde vi sannsynligvis doblet tallet fra sist kamp noen ganger.
Rød makt på Hansa

Northside

Ryktes fra VIF-supportere selv at det reelle tilskuertallet i går var under 3000stk!

Det er i det minste en trøst for vår del, før speaker leser opp 9xxx solgte billetter på fredag...

Nixon

Blir vi ikke reddet av bortesupporterne nå på fredag?
Rød makt på Hansa

1908

Det skal du ikke forvente.. Dette er fredagskamp.. Folk må ta fri osv for å rekke kamp.. Så utsolgt blandt bortesupportere tviler jeg på..

Gulløl

Går nok helt greit å nå 10 000 på fredag også. Haugesund trekker nok lett rundt 1 000 bortetilskuere, det bor mange fra Haugesund i Bergen og omegn som sitter på andre tribuneseksjoner også.

Og med kampstart kl. 19 når en greit frem til kampstart om en kjører etter arbeidstid kl.15.45 fra Haugesund og tar fergen fra Sandvikvåg kl.17.15

Bidrar nok også en god del tilbudet Brann har sendt ut på mail, et ganske gunstig tilbud, f.eks. kan en familie på 4 gå "gratis" på kampen og samtidig være litt tidlig ute og kjøpe julegaver til 800 kr i Brann butikken.

Utdrag fra mailen fra Brann:

Handler du for 400,- eller mer får du 2 gratisbilletter
Handler du for 800,- eller mer får du 4 gratisbilletter
Handler du for 1200,- eller mer får du 6 gratisbilletter
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Dette sier Gorm om reelle tilskuertall:

Quote


Her står de først og skryter av hvor utrolig åpne de er, og så er de altså redde for å få litt negativitet rundt tilskuertallene?

Hvordan kan vi stole på at Brann er åpne og ærlige om ting og tang, når de ikke engang kan være ærlige  om ting som alle kan se med selvsyn? Nå spekuleres det i både 5000 og 6000 reelt fremmøtte. Det er sikkert mange av de tallene som det spekuleres i, som er dårligere enn hva det faktiske oppmøtet er; så hvorfor ikke bare si det reelle tallet på f.eks. 6782 - og så er man kvitt spekulasjonene?

Man trenger jo heller ikke oppgi dette tallet offisielt. Man kan operere med antall betalende over høyttaleren, i statistikker, osv. - akkurat som før. Men hvis noen spør, så kan man vel i det minste svare på hvor mange det reelt var tilstede? Kanskje til og med oppgi det på nettsidene.
Legg ned hele klubben!

dudo

Du må ikke glemme at han også var redd for å forvirre deg, krøvel!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Lasaron

Quote from: krøvel vellevold on October 03, 2013, 05:02:49 AM
Dette sier Gorm om reelle tilskuertall:

Quote


Her står de først og skryter av hvor utrolig åpne de er, og så er de altså redde for å få litt negativitet rundt tilskuertallene?

Hvordan kan vi stole på at Brann er åpne og ærlige om ting og tang, når de ikke engang kan være ærlige  om ting som alle kan se med selvsyn? Nå spekuleres det i både 5000 og 6000 reelt fremmøtte. Det er sikkert mange av de tallene som det spekuleres i, som er dårligere enn hva det faktiske oppmøtet er; så hvorfor ikke bare si det reelle tallet på f.eks. 6782 - og så er man kvitt spekulasjonene?

Man trenger jo heller ikke oppgi dette tallet offisielt. Man kan operere med antall betalende over høyttaleren, i statistikker, osv. - akkurat som før. Men hvis noen spør, så kan man vel i det minste svare på hvor mange det reelt var tilstede? Kanskje til og med oppgi det på nettsidene.


Det gode det kan føre til er jo at flere får opp øynene for hva som er i ferd med å skje med klubben vår, og det kan føre til press på klubben som igjen kan føre til positiv aksjon.
Tren på langskudd

Go Up