• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

huleste and 11 Guests are viewing this topic.

Go Down

dokken

Henning: Ikke noe å nøle med. Kjøp billett og ta turen!
Gress eller ikke gress, dette kan bli en storkamp å huske. Eller et pinlig tap. Det blir i hvert fall ikke så likegyldig som mange andre kamper.

Synes det er fullstendig uforståelig hvis det blir under 13.000 på denne kampen, og mener tallet burde vært 15.000. At folk holder seg hjemme når vi spiller mot S08, Sandnes-Ulf og slikt er ikke så vanskelig å forstå. Men RBK har da alltid mobilisert bergenserne ekstra.

dokken

Brann - RBK de siste årene:

2012: 2-1, 14.802 tilskuere (da Finne fikk Stadion til å eksplodere)
2011: 2-1, 16.732 tilskuere (serieåpning, Ojo var konge og Chess hjalp med å fylle tribunene)

dokken

...og i år ser det ut som om 11-12.000 er maks av det vi kan håpe på. Massevis av ledige billetter pr. nå, kan umulig være solgt mer enn maks 9000.

Det er faktisk ganske krise. RBK-kampen er blant dem som skal heve snittet, men stemningen i byen er fullstendig utdødd.

Hvorfor er det så ille? Vi er faktisk i medaljestriden, ligger på 4. plass, har vunnet alle hjemmekampene, vant 6-1 i forrige hjemmekamp og har tross alt tatt poeng i de to etterfølgende bortekampene.

Begynner nesten å bli enig med Skarsfjord i at bergenserne er i overkant kritiske og negative. Og jeg er en av de største Skarsfjord-kritikerne...

krøvel vellevold

Quote from: dokken on July 26, 2013, 08:34:42 AM
...og i år ser det ut som om 11-12.000 er maks av det vi kan håpe på. Massevis av ledige billetter pr. nå, kan umulig være solgt mer enn maks 9000.

Det er faktisk ganske krise. RBK-kampen er blant dem som skal heve snittet, men stemningen i byen er fullstendig utdødd.

Hvorfor er det så ille? Vi er faktisk i medaljestriden, ligger på 4. plass, har vunnet alle hjemmekampene, vant 6-1 i forrige hjemmekamp og har tross alt tatt poeng i de to etterfølgende bortekampene.

Begynner nesten å bli enig med Skarsfjord i at bergenserne er i overkant kritiske og negative. Og jeg er en av de største Skarsfjord-kritikerne...


Etter gullet i 2007 fenger ikke "kamp om bronse" lenger. Det blir liksom ikke galehus-tilstander av en simpel bronse. En annen ting er fotballen vi spiller hjemme. Brann må by på offensiv fotball. Jage mål også når man leder 2-0. Forsøke å styre kampen. Folk må gå hjem med følelsen at "fy faen, dette var gøy! Det ble bare 1-0, men vi kunne jo vunnet 4-0. For noen sjanser vi hadde!" fremfor "2-0, men det var faen kjedelig i 2. omgang. HADDE vi en sjanse etter pause? Vi kan takke Piotr for at vi fikk tre poeng i dag!" Selvsagt er resultat viktigst, men i det lange løp er det ikke nok for å trekke folk til Stadion. En tredje ting er den totale mangel på ambisjoner - som i grunn linker til det første. Hadde vi brukt sommeren til å hente inn noe forsterkninger - slik at vi kunne drømme om å blande oss inn i gullkampen med seier over RBK - ville det hjulpet på. Men Brann har jo ikke ambisjoner. Det er klubben som er storfornøyd med å bli nr. 4, komme til semifinalen i cupen, og ta ett poeng borte mot Hønefoss.
Legg ned hele klubben!

dokken

Som sagt: 6-1 i forrige hjemmekamp. Da er det vanskelig å påstå at vi ikke spiller offensivt nok lenger.

Og dette med ambisjoner: Enig med at klubben kunne vært mer offensiv i tankegangen. Men vi har jo hentet spillere for ganske mange penger foran denne sesongen (Badji kostet 6 mill alene). Det er bare RBk og Molde som har større ressurser enn oss.

Tror Finne-saken har virket veldig negativt, merker selv at man bare får lyst til å gi opp. Når selv ikke egne talenter oppvokst vegg i vegg med Stadion ønsker å bli i klubben, hvem skal vi satse på da?

Likevel: Under 13.000 mot RBK er skandale. Du Krøvel har kanskje en oversikt over når sist vi hadde så lavt tilskuertall mot RBK? Tror vi må langt tilbake i tid.

Utmedsnolken

Gikk vel mot 11-12000 før chess kjøpte alle billettene?
"og der snubler Sæternes igjen"

Falkman


i 2002, 12829... men det har vært adskillig lavere, også.  i 1998, 9622. 0g i 1994, 5376!!

dokken

Sjekket selv, og her er hele listen. Trolig blir det laveste tall mot RBK på 15 år!

For øvrig mange legendariske kamper her, både positivt og negativt. RBK burde jo være en motstander som får det til å krible ekstra:

2012: 2-1, 14.802 tilskuere (da Finne fikk Stadion til å eksplodere)
2011: 2-1, 16.732 tilskuere (serieåpning, Ojo var konge og Chess hjalp med å fylle tribunene)
2010: 2-3 14.901
2009: 1-1 17.041
2008: 0-0, 17.552
2007: 3-2, 17.580 (enormt kok, gullet kom nærmere og nærmere)
2006: 1-3, 19.254 (den kampen...)
2005: 4-1, 17.359 ("Miller skjøt RBK i filler" var overskriften i BT)
2004: 3-4, 15.544
2003: 1-6, 18.642 (pinlig seriestart)
2002: 2-3, 12.829
2001: 2-6, 19.308 (RBK vant seriegullet på Stadion...)
2000: 1-1, 15.216
1999: 2-1, 14.354 (indian summer og kokende på Stadion)
1998: 0-0, 9622 (katastrofevårsesongen)

dokken


krøvel vellevold

Quote from: dokken on July 26, 2013, 11:00:51 AM
Som sagt: 6-1 i forrige hjemmekamp. Da er det vanskelig å påstå at vi ikke spiller offensivt nok lenger.



EN målrik kamp mot et nedrykkslag er ikke nok til å overbevise folk. Spesielt ikke når halvparten av målene kom som resultat av gedigne tabber snarere enn offensivt spill.
Legg ned hele klubben!

SK

Quote from: dokken on July 26, 2013, 11:00:51 AM
Tror Finne-saken har virket veldig negativt, merker selv at man bare får lyst til å gi opp. Når selv ikke egne talenter oppvokst vegg i vegg med Stadion ønsker å bli i klubben, hvem skal vi satse på da?


Jeg kan aldri tenke meg at Finne-saken har noe særlig innvirkning på billettsalget. Det er større og mer fundamentale ting som ligger bak at oppmøtet på Stadion er dårlig.

dokken

Jeg er fullt klar over at det er større ting som ligger bak den enorme slappheten i Bergen for tiden.

Poenget mitt er bare at Brann har vært langt dårligere, hatt større skandaler, og spilt kjedeligere fotball en rekke sesonger de siste 15 årene (noen som husker kvaliksesongen 2002? Vårsesongen 2003, med fem poeng på 11 kamper? Steinar Nilsen i 2009-2010?). Likevel har folk møtt på Stadion til storkampene.

En 6-1-seier pleide å føre til kok og (urealistiske) forventninger med en gang. Så sent som i fjor kom det 15.000 mot RBK, og vi spilte ærlig talt kjedeligere i fjor. Med andre ord virker det som om mange tilskuere har falt fra nærmest permanent eller blitt totalt likegyldige. Tenningsnivået hos bergenserne er mye høyere enn før. Det er ekstremt urovekkende.

dudo

Quote from: SK on July 26, 2013, 12:42:28 PM
Quote from: dokken on July 26, 2013, 11:00:51 AM
Tror Finne-saken har virket veldig negativt, merker selv at man bare får lyst til å gi opp. Når selv ikke egne talenter oppvokst vegg i vegg med Stadion ønsker å bli i klubben, hvem skal vi satse på da?


Jeg kan aldri tenke meg at Finne-saken har noe særlig innvirkning på billettsalget. Det er større og mer fundamentale ting som ligger bak at oppmøtet på Stadion er dårlig.


Enig. Finnesaken er dog en av ingrediensene i suppen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

SK

Quote from: dokken on July 26, 2013, 12:58:47 PM
Jeg er fullt klar over at det er større ting som ligger bak den enorme slappheten i Bergen for tiden.

Poenget mitt er bare at Brann har vært langt dårligere, hatt større skandaler, og spilt kjedeligere fotball en rekke sesonger de siste 15 årene (noen som husker kvaliksesongen 2002? Vårsesongen 2003, med fem poeng på 11 kamper? Steinar Nilsen i 2009-2010?). Likevel har folk møtt på Stadion til storkampene.

En 6-1-seier pleide å føre til kok og (urealistiske) forventninger med en gang. Så sent som i fjor kom det 15.000 mot RBK, og vi spilte ærlig talt kjedeligere i fjor. Med andre ord virker det som om mange tilskuere har falt fra nærmest permanent eller blitt totalt likegyldige. Tenningsnivået hos bergenserne er mye høyere enn før. Det er ekstremt urovekkende.


Jo, men dette har ikke skjedd utelukkende basert på årets sesong. I sesongene du nevner, var det kortere tid siden klubben hadde gjort det bra. Brann har per i dag ikke tatt medalje siden 2007, og ikke vært i nærheten av gullkamp siden det. Dette er svært lang tid. Når klubben i tillegg sier seg fornøyd med en slik situasjon og uttaler at de ikke har til hensikt å prestere, er det få grunner til å gidde å møte opp på kamp.
For øvrig er det ikke spesielt spennende med bronse heller, som nevnt lenger oppe. Jeg kjenner selv at engasjementet mitt rundt en bronsemedalje ikke er spesiet stort.

dokken


Xminator

Ligner mest på 2002. Som da er stemningen litt "håpløs". Ett Brannstyre og ledelse som er mest opptatt av å snakke ned klubben og knipe på pengene. Det var ikke ambisjoner fra toppen og ned. Det var vel også etter at Brann solgte Kvisvik og Helstad og dermed spikret dette inntrykket langt opp på tribunen. Det var også en Brannstall med mye ungt og lokalt, Teitur prøvde vel omtrent det som kunne ha på fotballsko her i fylket.

Det var jo den gang revolusjonen før 2003 som satte fart i Brann. Som jeg skulle ønske Per Ove Ludvigsen hadde krummet nakken og ikke sett Eurotegnet glinse i agentlivet. Jeg er 120% sikker på at historien etter Branngullet hadde sett veldig mye bedre ut da.

Oppreist

Ja hvor er du Per-Ove.....?

Begynner å bli mektig lei overgangsvinduer uten noen fangst. Ojo og Torp var bra, det skal sies, mens ellers har det vært mye middels til dårlig.  Det gnåles veldig mye om lite penger - men fakta er at vi er i norgestoppen ift budsjett og ligger langt over både Molde og Godset. Så her handler det kun om godt håndtverk. Problemet er imidlertid at man trenger gode håndtverkere for å få det til....
Stein på stein blir Steinar.

krakra

POL hentet da endel rask han og, og var dyr i drift. Med ham hadde vi nok fortsatt gått på en økonomisk smell og kanskje ikke hatt det talentarbeidet vi har i dag. Han var ingen sportssjefgud han heller, selv om han var vesentlig bedre enn RBH.

Oppreist

Stein på stein blir Steinar.

krøvel vellevold

July 26, 2013, 14:17:52 PM #10269 Last Edit: July 26, 2013, 14:19:33 PM by krøvel vellevold
Og akkurat det med oppvoksende generasjon er bekymringsverdig. Interessen deres må gjerne "fanges" i 7-12-årsalderen. Dagens 12-åringer kan neppe huske noe Brann i gullstrid, og kjenner Brann som noe folk ler av. Da er veien kort til usunne interesser som Mænsjæstar Junaitæd og Livvarpool og annen faenskap på bekostning av Brann-interesse. Det til tross for at de fleste også ler av Livvarpool. Men ængælsk fopall er jo mye kuulere. Derfor haster det med å få et lag som kjemper om gull igjen.
Legg ned hele klubben!

krakra

July 26, 2013, 14:20:51 PM #10270 Last Edit: July 26, 2013, 14:23:51 PM by krakra
JEg er ikke enig i at det er store hull i spillerstallen. Jeg syns spillerstallen ser jevnt over bra ut. Det vi mangler er først og fremst en matchvinner i forsvar og angrep. Matchvinneren i angrep har vi i klubben og jeg forventes at det jobbes hardt for å hindre at han forsvinner. Så får vi se om Mojsov er matchvinneren der bak.

En må satse for å vinne, men en økonomi som baseres på at vi må ta gull hvert år for å ikke havne i skifteretten, og en stall med en snittalder på 26-27 år er ikke en god eller smart satsing. Jeg vil ikke tilbake til perioden med Mjelde og POL. Jeg håper vi kan bygge et gullag med mer enn bare pengeboken som vi ærlig talt gjorde sist, og som vi egentlig ikke hadde råd til på sikt.

Jeg tror også at interessen hadde falt litt uansett. 2007 var et helt spesielt år hvor interessen for norsk fotball var på topp samtidig som vi skulle ta vårt første seriegull på 44 år. Mettheten hadde nok nådd oss uansett hvor flinke vi hadde vært etter 2007, og den generelle nedgangen i interessen i norsk fotball hadde påvirket oss og.

Hadde vi stilt til 2009-sesongen med 07-stallen tror jeg nok vi hadde kjempet på nedre halvdel. Det var en stall som var god for 2007, men hvor mange spillere dalte i kvaliteten i årene etterpå og mye stod og falte på to enkeltspillere.

dudo

Greit nok at Finne har levert på høyt nivå i fht alder, men matchvinner i angrep? Jeg vet ikke. Han er ikke en spiller som konsekvent leverer bedre enn 7-8 av spillerne på laget, slik jeg mener matchvinnere bør gjøre. Han er ikke en spiller som gjør at motstander må legge om taktikken - enda. Kan definitivt bli det, men han er ikke der nå. Selv om han virkelig klinker til innimellom, og også har bra kamper når man ser på banespillet.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Oppreist

Quote from: krakra on July 26, 2013, 14:20:51 PM
JEg er ikke enig i at det er store hull i spillerstallen. Jeg syns spillerstallen ser jevnt over bra ut. Det vi mangler er først og fremst en matchvinner i forsvar og angrep. Matchvinneren i angrep har vi i klubben og jeg forventes at det jobbes hardt for å hindre at han forsvinner. Så får vi se om Mojsov er matchvinneren der bak.
Quote from: krakra on July 26, 2013, 14:20:51 PMEn må satse for å vinne, men en økonomi som baseres på at vi må ta gull hvert år for å ikke havne i skifteretten, og en stall med en snittalder på 26-27 år er ikke en god eller smart satsing. Jeg vil ikke tilbake til perioden med Mjelde og POL. Jeg håper vi kan bygge et gullag med mer enn bare pengeboken som vi ærlig talt gjorde sist, og som vi egentlig ikke hadde råd til på sikt.


Nei det er vel ingen som har sagt at vi skal bruke penger som fulle sjømenn og man skal alltid ha god speiding for å se om det dukker opp noen nye talenter eller gode spillere som er Bosman.  Vi snakker imidlertid om å tette huller, ikke skifte ut hele spillerstallen.  Slike huller kan være forskjellen mellom medaljestrid og nedre halvdel.  Forøvrig sier jeg ja takk til Per-Ove Ludvigsen og et klingende nei takk til Mjelde! :)

Quote from: krakra on July 26, 2013, 14:20:51 PMJeg tror også at interessen hadde falt litt uansett. 2007 var et helt spesielt år hvor interessen for norsk fotball var på topp samtidig som vi skulle ta vårt første seriegull på 44 år. Mettheten hadde nok nådd oss uansett hvor flinke vi hadde vært etter 2007, og den generelle nedgangen i interessen i norsk fotball hadde påvirket oss og.

Hadde vi stilt til 2009-sesongen med 07-stallen tror jeg nok vi hadde kjempet på nedre halvdel. Det var en stall som var god for 2007, men hvor mange spillere dalte i kvaliteten i årene etterpå og mye stod og falte på to enkeltspillere.


Ja mulig vi hadde blitt rammet uansett. Med tilsvarende tabellposisjon og fotball som i 2007 tror jeg imidlertid vi kan være enige om at snittet hadde vært mange tusen høyere enn i dag. 

Det er vel heller ingen som mener at vi skal beholde spillere fordi de var gode for 6 år siden. Alle vet at Helstad i 2007 er noe annet enn Helstad anno 2013, det samme kan sies om Jan Gunnar Solli m.fl.
Stein på stein blir Steinar.

dudo

Quote from: Oppreist on July 26, 2013, 14:58:23 PM
Forøvrig har vi jo veldig mange midtbanespillere men jeg mener fremdeles vi mangler noe sentralt.  Det er svært sjelden vi ser at årets Brannlag virkelig dominerer en fotballkamp. Haugen har vokst med oppgavene og Badji er bra (men kanskje ikke så bra som mange mener). Jeg synes både Soko, Nordkvelle og Barmen har skuffet de gangene de har vist seg frem.


Et taktisk valg i mine øyne. Det er svært, svært sjeldent to sentrale midtbanespillere vinner midtbanen når de kriger mot tre midtbanespillere på det andre laget.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dragn

I tillegg faller en av midtbanespillerne ned som stopper for å hente ball, da er vi ofte 1, kanskje 2 hvis en av stopperne flytter seg fremover, uten at det har vært helt vellykket så langt.

Finne er matchvinnertypen, om vi skal vinne seriegull i 2015, er han en type spiller vi trenger, en som kan vinne kamper for Brann, selv om han er usynlig i 88 minutter av kampen.

Ellers mangler vi kanskje en solid kaptein? Kan ikke huske å ha hørt Jonsson rope og skrike, sett bort i fra en innekamp i vinter.

dudo

Joda, men den spilleren faller jo ned når vi har ball. Uinteressant trekk, all den tid det stort sett ender med klarering fra Piotr.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dokken

Tilbake til tema: dette er et godt trekk av Brann:

http://www.brann.no/latest-news/article/s5b0wpimpr6o1b8o690abkxmk/title/se-kvinnenes-em-finale-pa-stadion

EM-finalen kan lett stjele noen tilskuere. Ikke blant oss hardbarkede (som kanskje ikke er så begeistret verken for landslags- eller kvinnefotball), men blant familier, halvinteresserte o.l. Med ordinær kampslutt 17.50, og fare for ekstraomganger, er det umulig å se finalen hjemme for så å bevege seg mot Stadion.

Ideelt sett burde kampen flyttes til 19, men går selvsagt ikke.

krakra

Quote from: dudo on July 26, 2013, 15:40:48 PM
Joda, men den spilleren faller jo ned når vi har ball. Uinteressant trekk, all den tid det stort sett ender med klarering fra Piotr.
Jeg foretrekker trekket hvor midtstopperen tar med ballen opp i midtbaneleddet og skaper overtall. Det var en av få ting MA fikk til å fungere skikkelig i VIF, og er rimelig effektivt. Vi har gjort det av og til med Zsolt og det har fungert veldig bra, men det skjer for sjeldent.

Spørsmålet er om dagens stoppere er ballsikre nok til å beherske et slikt trekk. Er jo en ulempe at de er treige også.

Oppreist

Quote from: dokken on July 26, 2013, 18:06:05 PM
Tilbake til tema: dette er et godt trekk av Brann:

http://www.brann.no/latest-news/article/s5b0wpimpr6o1b8o690abkxmk/title/se-kvinnenes-em-finale-pa-stadion

EM-finalen kan lett stjele noen tilskuere. Ikke blant oss hardbarkede (som kanskje ikke er så begeistret verken for landslags- eller kvinnefotball), men blant familier, halvinteresserte o.l. Med ordinær kampslutt 17.50, og fare for ekstraomganger, er det umulig å se finalen hjemme for så å bevege seg mot Stadion.

Ideelt sett burde kampen flyttes til 19, men går selvsagt ikke.


Ja dette er tommelen opp, ikke bare kan det tenkes at det kommer noen skarve tilskuere som ellers ikke hadde kommet, men de får jo en hel gjeng å  traktere i timesvis - blir penger av sånt. Bra jobbet hvem enn som  har unnfanget idéen, betryggende å vite at det finnes noen i systemet med litt kremmerånd!
Stein på stein blir Steinar.

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on July 26, 2013, 12:28:57 PM
Quote from: dokken on July 26, 2013, 11:00:51 AM
Som sagt: 6-1 i forrige hjemmekamp. Da er det vanskelig å påstå at vi ikke spiller offensivt nok lenger.



EN målrik kamp mot et nedrykkslag er ikke nok til å overbevise folk. Spesielt ikke når halvparten av målene kom som resultat av gedigne tabber snarere enn offensivt spill.


Akkurat, og som du er inne på er det bedre å vinne 1-0, mange sjanser og god fotball enn å vinne 3-0 etter en effektiv og gørrkjedelig kamp.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Oppreist on July 26, 2013, 13:55:28 PM
Den oppvoksende generasjon er også mye mer utålmodig enn tidligere.  De gidder ikke gå på stadion fordi de hører at Brann er et møkkalag.  Da sitter de heller hjemme og flørter på Instagram, Twitter og Facebook.  Jeg er dypt bekymret for rekruttering av nye Brannsupportere. 


Nå har jo Sportsklubben fått wifi på stadion, så dette bør ikke lenger være en unnskyldning;)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dokken

Har blitt solgt litt siden i går, ser det ut til. Legger merke til at begge billigfeltene (Nedre A og P) nå er utsolgt.

Nok et tegn på at pris betyr noe for familier som skal kjøpe billetter.

På Hansa begynner det å bli ganske bra besatt, selv om det er ledige på alle andre felt. På BT-tribunen er det kun midtfeltene D og C som er noenlunde besatt hittil. Også den åpne langsiden er det mye ledig på, også på familiefeltet F.

Tipper vi ender på 12.300, med mindre EM-finale og regnskurer skremmer vekk siste-litentilskuerne.

dokken


Klaus_Brann

Tipper vi ender på over 13.000.
Bruker det ikke å bli solgt rundt et par tusen de par siste dagene før kamp? Da bør det bli solgt flere mot RBK.
EM-finalen kan en del se på stadion, det hjelper nok. Men er det virkelig så mange som er interesserte i den? Jeg så semien med et halvt øye, og gråter meg ikke i søvn om jeg mister finalen.

Bergen er ikke like mye Bergen lenger hvis folk heller ser EM-finalen i kvinnefotball fremfor Brann-RBK.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: dokken on July 27, 2013, 11:45:17 AM
... Og akkurat nå er det meldt 25 grader og sol ved kampstart!

http://www.yr.no/sted/Norge/Hordaland/Bergen/Bergen/time_for_time.html


Drøyt. Det er ikke ofte vi opplever;)
Men om det er en fordel vet jeg ikke, det er nok en del som finner på andre ting også da.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: Klaus_Brann on July 27, 2013, 11:56:55 AM
EM-finalen kan en del se på stadion, det hjelper nok. Men er det virkelig så mange som er interesserte i den?


Ja dessverre. For meg virker damelandslagets finale for øyeblikket som en mye større snakkis blant folk enn Brann - RBK. Jeg for min del er totalt uinteressert i dette damelandslaget, men jeg merker at mange andre engasjerer seg. Et kjedelig spillende Brann som ikke kjemper om gull, er dessverre nedprioritert i forhold til et damelandslag som kjemper om gull. Så langt ned har interessen sunket.
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Det handler nok også om at folk i Bergen også er nordmenn selv om en del nekter for det. Ola Nordmann gleder seg over norske bragder og det blir hypet voldsomt. Hvem hadde f.eks. hørt om curling før Norge var i finalen i OL?
Etter OL var det den snakkisen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: Klaus_Brann on July 27, 2013, 12:41:21 PM
Det handler nok også om at folk i Bergen også er nordmenn selv om en del nekter for det. Ola Nordmann gleder seg over norske bragder og det blir hypet voldsomt. Hvem hadde f.eks. hørt om curling før Norge var i finalen i OL?
Etter OL var det den snakkisen.


Heia Norge-mentaliteten er nok ikke like stor i Bergen som andre steder i landet. Og uansett; det er DAMEfotball vi snakker om her!
Legg ned hele klubben!

Falkman

Quote from: krøvel vellevold on July 27, 2013, 14:14:23 PM
Quote from: Klaus_Brann on July 27, 2013, 12:41:21 PM
Det handler nok også om at folk i Bergen også er nordmenn selv om en del nekter for det. Ola Nordmann gleder seg over norske bragder og det blir hypet voldsomt. Hvem hadde f.eks. hørt om curling før Norge var i finalen i OL?
Etter OL var det den snakkisen.


Heia Norge-mentaliteten er nok ikke like stor i Bergen som andre steder i landet. Og uansett; det er DAMEfotball vi snakker om her!


Jeg tror ærlig talt ikke vi skiller oss vesentlig fra andre deler av befolkningen, verken når det kommer til å glede seg over nasjonale bragder generelt, eller damefotball spesielt. At vi liker å tro at vi gjør det, er derimot en helt annen sak.

krøvel vellevold

Quote from: Falkman on July 27, 2013, 14:23:02 PM
Quote from: krøvel vellevold on July 27, 2013, 14:14:23 PM
Quote from: Klaus_Brann on July 27, 2013, 12:41:21 PM
Det handler nok også om at folk i Bergen også er nordmenn selv om en del nekter for det. Ola Nordmann gleder seg over norske bragder og det blir hypet voldsomt. Hvem hadde f.eks. hørt om curling før Norge var i finalen i OL?
Etter OL var det den snakkisen.


Heia Norge-mentaliteten er nok ikke like stor i Bergen som andre steder i landet. Og uansett; det er DAMEfotball vi snakker om her!


Jeg tror ærlig talt ikke vi skiller oss vesentlig fra andre deler av befolkningen, verken når det kommer til å glede seg over nasjonale bragder generelt, eller damefotball spesielt. At vi liker å tro at vi gjør det, er derimot en helt annen sak.


Jeg er ganske sikker på at "heia Norge"-faktoren er lavere her enn ellers i landet. Men ikke på Barcelona/Spania-nivå selvsagt.
Legg ned hele klubben!

Christian

Quote from: krøvel vellevold on July 27, 2013, 14:14:23 PM
Heia Norge-mentaliteten er nok ikke like stor i Bergen som andre steder i landet. Og uansett; det er DAMEfotball vi snakker om her!

...og et lag som har sjans til å vinne et stort mesterskap innen sjangeren. Folk elsker jo å vinne. Eg tør banne på at grineren som fikk billetter til Brann-Viking i 07 ikkje har vært på Stadion mange ganger i år, men nok skal se damefotballfinalen i morgen.

roaldinho

Quote from: Christian on July 27, 2013, 16:39:20 PM
Quote from: krøvel vellevold on July 27, 2013, 14:14:23 PM
Heia Norge-mentaliteten er nok ikke like stor i Bergen som andre steder i landet. Og uansett; det er DAMEfotball vi snakker om her!

...og et lag som har sjans til å vinne et stort mesterskap innen sjangeren. Folk elsker jo å vinne. Eg tør banne på at grineren som fikk billetter til Brann-Viking i 07 ikkje har vært på Stadion mange ganger i år, men nok skal se damefotballfinalen i morgen.


Var det en artikkel om denne grineren? Lyst å lese.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Klaus_Brann

Har bare sett tv2-intervjuet.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on July 27, 2013, 15:35:48 PM
Quote from: Falkman on July 27, 2013, 14:23:02 PM
Quote from: krøvel vellevold on July 27, 2013, 14:14:23 PM
Quote from: Klaus_Brann on July 27, 2013, 12:41:21 PM
Det handler nok også om at folk i Bergen også er nordmenn selv om en del nekter for det. Ola Nordmann gleder seg over norske bragder og det blir hypet voldsomt. Hvem hadde f.eks. hørt om curling før Norge var i finalen i OL?
Etter OL var det den snakkisen.


Heia Norge-mentaliteten er nok ikke like stor i Bergen som andre steder i landet. Og uansett; det er DAMEfotball vi snakker om her!


Jeg tror ærlig talt ikke vi skiller oss vesentlig fra andre deler av befolkningen, verken når det kommer til å glede seg over nasjonale bragder generelt, eller damefotball spesielt. At vi liker å tro at vi gjør det, er derimot en helt annen sak.


Jeg er ganske sikker på at "heia Norge"-faktoren er lavere her enn ellers i landet. Men ikke på Barcelona/Spania-nivå selvsagt.


Hos erkebergensere kanskje, men ikke hos folk flest tror jeg.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Quote from: dokken on July 26, 2013, 11:41:50 AM
2011: 2-1, 16.732 tilskuere (serieåpning, Ojo var konge og Chess hjalp med å fylle tribunene)


Må bare kommentere denne: Ojo var vel ikke mye til konge før denne kampen. Han hadde vært temmelig svak hele vinteren. Så jeg tror ikke han trakk mye folk i denne kampen.

Ellers enig med Krøvel. Damefotball burde ikke vært nevnt i samme setning som kamp på Stadion!
Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

De som har peiling visste at Ojo ville herje i den kampen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Xminator

Quote from: Klaus_Brann on July 28, 2013, 04:18:38 AM
De som har peiling visste at Ojo ville herje i den kampen.


De som fulgte laget så konturene av en demba. Så det var langt fra selvsagt Ojo skulle herje. Det trakk ihvertfall ikke tilskuere.

Falkman

Quote from: Xminator on July 28, 2013, 06:31:08 AM
Quote from: Klaus_Brann on July 28, 2013, 04:18:38 AM
De som har peiling visste at Ojo ville herje i den kampen.


De som fulgte laget så konturene av en demba. Så det var langt fra selvsagt Ojo skulle herje. Det trakk ihvertfall ikke tilskuere.
Quote from: Xminator on July 28, 2013, 06:31:08 AM
Quote from: Klaus_Brann on July 28, 2013, 04:18:38 AM
De som har peiling visste at Ojo ville herje i den kampen.


De som fulgte laget så konturene av en demba. Så det var langt fra selvsagt Ojo skulle herje. Det trakk ihvertfall ikke tilskuere.

Falkman

Quote from: Falkman on July 28, 2013, 07:53:22 AM
Quote from: Xminator on July 28, 2013, 06:31:08 AM
Quote from: Klaus_Brann on July 28, 2013, 04:18:38 AM
De som har peiling visste at Ojo ville herje i den kampen.


De som fulgte laget så konturene av en demba. Så det var langt fra selvsagt Ojo skulle herje. Det trakk ihvertfall ikke tilskuere.
Quote from: Xminator on July 28, 2013, 06:31:08 AM
Quote from: Klaus_Brann on July 28, 2013, 04:18:38 AM
De som har peiling visste at Ojo ville herje i den kampen.


De som fulgte laget så konturene av en demba. Så det var langt fra selvsagt Ojo skulle herje. Det trakk ihvertfall ikke tilskuere.



nå er d vel egentlig ingen som har sagt har antydet noe om at forventningene til Ojo hadde noe med det høye tilskuertallet å gjøre. Det som ble skrevet var at Ojo var konge, hvillket jeg antar at henspeiler på prestasjonene hans i selve kampen. Ett mål, et strålende forarbeid til ett annet, og to spektakulære avslutninger som endte i tverrliggeren, i tillegg til herjing med Jim Larsen, som debuterte for Rævbk i den kampen. Hadde Ojo prestert jevnt på det nivået, hadde han vært nærmere en overgang til Inter enn Genk for å si det slik.

dokken

Quote from: Nixon on July 27, 2013, 21:17:40 PM
Quote from: dokken on July 26, 2013, 11:41:50 AM
2011: 2-1, 16.732 tilskuere (serieåpning, Ojo var konge og Chess hjalp med å fylle tribunene)


Må bare kommentere denne: Ojo var vel ikke mye til konge før denne kampen. Han hadde vært temmelig svak hele vinteren. Så jeg tror ikke han trakk mye folk i denne kampen.

Ellers enig med Krøvel. Damefotball burde ikke vært nevnt i samme setning som kamp på Stadion!


Det var da heller ikke det jeg mente med parentesene. De var der bare for å vise at det har vært en rekke minneverdige kamper mot RBK på Stadion. 2011 var definitivt en av dem. Andre har vært minneverdig med motsatt fortegn, men Brann - RBK er kamper man husker, i motsetning til Brann - S08 feks (jeg måtte feks nettopp vri hjernen for å huske noe som helst fra årets hjemmekamp mot Sarpsborg, for to måneder siden).

Når det gjelder EM-finalen: Jeg er ikke med på å disse damefotball. Det er veldig 1995, og med den kvaliteten vi har i norsk herrefotball, er vi ikke i en posisjon til å le av noen. Klart mange er engasjert i finalen, og klart at det kan gå ut over tilskuertallene i dag. Skulle ønske Brann var mer offensiv med å markedsføre at finalen kan sees på Stadion.

Go Up