• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

Christian and 9 Guests are viewing this topic.

Go Down

krøvel vellevold

October 29, 2012, 14:45:16 PM #9750 Last Edit: October 29, 2012, 14:50:05 PM by krøvel vellevold
Quote from: The Boss on October 29, 2012, 13:11:06 PM
Hvorfor er det så viktig for deg å slå Molde-fansen på dette området? Er det igrunn noen som bryr seg?


Er det i grunn noen som bryr seg om hva du mener om den statistikken?

Hvorfor det er viktig å slå MFK-fansen? Eh... kan det være fordi vi rett og slett skal være flere på bortebane enn det lille MFK er - uansett om de tar gull eller ikke? De eneste som er "godtatt" å slå oss på dette er VIF og RBK. VIF fordi de har korte avstander, RBK fordi de kjemper om gull.

En annen ting er jo hva i all verden du gjør på en tråd som heter "billettsalgstall", hvis tilskuertall og den slags ikke bryr deg.
Legg ned hele klubben!

The Boss

Det er fordi eg bryr meg veldig om hvor mange billetter BRANN selger, ikke om hvor mange MFK selger på bortebane(!)

Men dette er jo din fetish, så fair enough.. :-)

krøvel vellevold

Mye rart jeg også driter i på forumet, men jeg klager ikke på dem som skriver fordet! For øvrig er det godt over tusen unike treff på statistikken det vises til, til tross for at linkingen dit stort sett har begrenset seg til dette forumet og twitter. Så NEI, jeg er ikke den eneste som bryr meg om det.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

The Boss


Klaus_Brann

Helt tomt på gamle sitt i alle fall. 1 plussgrad gjør nok sitt.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Det var minst 10-12 minus. Kelvin.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Northside

Ser at Molde har hatt hele 9 lørdagskamper i år. Jeg vet ikke hvor mange av de ble spilt på bortebane, men når vi har hatt 8 mandagskamper, så tror jeg det har litt å si for oppmøte på bortebane...

http://fotball.adressa.no/eliteserien/article255610.ece

storB

Krøvel; tror du vi ender under 10 000 mot TIL?
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

krøvel vellevold

Quote from: storB on October 29, 2012, 23:11:30 PM
Krøvel; tror du vi ender under 10 000 mot TIL?


Nei. Det er visst noe dilldall med kretsens lag eller noe sånt på gang. Kort og godt en kampanje. Så det redder oss nok. Hvis ikke hadde det holdt hardt mot TIL. For til i dag hadde vi to strake seire (og ti strake hjemmeseire i serie og cup) som oppkjøring. Etter den møkkakampen i dag (og det blir sikkert ikke bedre i Stavanger), så er nok ikke det noen god reklame for neste hjemmekamp. I tillegg var det - kulden til tross - fint vær i dag. Hva om det snør vannrett mot TIL?
Legg ned hele klubben!

roaldinho

Quote from: krøvel vellevold on October 30, 2012, 00:48:46 AM
Quote from: storB on October 29, 2012, 23:11:30 PM
Krøvel; tror du vi ender under 10 000 mot TIL?


Nei. Det er visst noe dilldall med kretsens lag eller noe sånt på gang. Kort og godt en kampanje. Så det redder oss nok. Hvis ikke hadde det holdt hardt mot TIL. For til i dag hadde vi to strake seire (og ti strake hjemmeseire i serie og cup) som oppkjøring. Etter den møkkakampen i dag (og det blir sikkert ikke bedre i Stavanger), så er nok ikke det noen god reklame for neste hjemmekamp. I tillegg var det - kulden til tross - fint vær i dag. Hva om det snør vannrett mot TIL?


Da har nesten TIL hjemmebanefordel, mangler bare plastikken på banen ;)
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Nixon

Da klarer vi over 10.000 til langt ut i neste sesong i alle fall dersom laget ikke faller helt sammen. Hvor mange kamper må vi ha for å slå rekorden?
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on October 30, 2012, 08:39:14 AM
Da klarer vi over 10.000 til langt ut i neste sesong i alle fall dersom laget ikke faller helt sammen. Hvor mange kamper må vi ha for å slå rekorden?


Ut neste sesong.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Det kan holde hardt dersom dagens situasjon fortsetter. Vi gjør jo det rimelig brukbart sportslig, men engasjementet er tilnærmet på bunnivå.
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on October 30, 2012, 13:02:50 PM
Det kan holde hardt dersom dagens situasjon fortsetter. Vi gjør jo det rimelig brukbart sportslig, men engasjementet er tilnærmet på bunnivå.


Kommer an på p-kort-salget. Får vi en ok avslutning på sesongen, er Brann flinke til å promotere billigfeltene, får vi gode resultater og fortsatt fremgang for de lokale talentene i sesongoppkjøringen, og får vi kanskje et interessant navn eller to, kan det bli en økning i p-kort-salget. Og da vil vi nesten være garantert 10000 på kampene uansett sportslig situasjon, vær, motstander, osv.

Får vi ingen av delene, kan det fort bli nedgang. Da skal vi ha prestere godt i hele 2013 for å klare over 10000 solgte til hver kamp.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Det er solgt hele 68 billetter på bortefeltet til søndagens kamp i Stavanger. Vi blir latterlig få!
Legg ned hele klubben!

Nixon

VG har en sak i dag om at Norge har Europas største tilskuersvikt. Minus 14 % de siste par årene.

Så får vi se om det endrer seg neste år når mandagskampen forsvinner og det skal bli bedre forutsigbarhet for når kampene skal spilles.
Rød makt på Hansa

Northside

Tilskuersnitten i Norge har gått gradvis nedover. Jeg vil tro det tar tid før folk strømmer tilbake til Norske tribuner. Først må tilskuersvikten stoppes.

Vi har fortsatt 3 kampdager i uken og forslag om flere forskjellige tidspunkt både lørdag og søndag. Men arbeidet med å komme på riktig vei igjen er i det minste startet.

Yngve

Trur det vert for mange tidspunkt neste år og. Eg fryktar mellom anna at avspark 16 på laurdag ikkje klarar å nå opp mot PL t.d.

Men avspark 19 på sundag verkar å vera ein suksess.

roaldinho

Quote from: Yngve on November 09, 2012, 23:19:37 PM
Trur det vert for mange tidspunkt neste år og. Eg fryktar mellom anna at avspark 16 på laurdag ikkje klarar å nå opp mot PL t.d.

Men avspark 19 på sundag verkar å vera ein suksess.


Spørs hvem som spiller klokken 16 i PL. Er ikke ofte de store lagene spiller klokken 16 lørdag, og spesielt ikke storkamper. De blir enten 13:30 eller 18:30 eller søndag klokken 17. Europa-League deltkere spiller alltid søndag, eventuelt mandag, og jeg syntes det er overdrevet at det kræsjer med PL klokken 16 lørdag. Er verre søndag klokken 18 da flere storkamper er 17:00 da, eventuelt 14:30 som da ikke vil kræsje.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

krøvel vellevold

MFK kan ta gullet på søndag. I følge billettsiden deres er det 1200 billetter igjen. I tillegg kommer det som eventuelt er ledig på felt som ikke er åpne for allmuen. F.eks. Tornekratt-feltet. Mitt tips er at det ikke blir utsolgt på hjemmedelen, ei heller på bortedelen selvsagt, og at det kanskje blir ca 10000 betalende - og 6000 reelt fremmøtte.
Legg ned hele klubben!

1908

Cmore har jo sagt de skal unngå de store PL kampene.. Så vi få se ;)

Super Hasund

Det er ganske så tragisk at kamper i en annen liga, i et helt annet land skal påvirke tilskuertallene her hjemme.

Savner en holdningskampanje her til lands med målet for øyet å få folk til å heie utelukkende på sitt lokale lag. Engelsk fotball er så 1970.

La Folket Synge

*Feltz*

Markmus

Hvor er liker-knappen når vi trenger den?
Ka du ve?

sydnes76

Holdningskampanje hadde blitt støttet herfra. For noe fjas å forelske seg i lag uten å være tilknyttet by og folk. Takk super hasund!

krøvel vellevold

November 10, 2012, 14:33:37 PM #9775 Last Edit: November 10, 2012, 14:42:10 PM by krøvel vellevold
Slik blir tilskuersnittene omtrent i 2012:

Brann: 10500 mot TIL = 12305 i snitt (2011: 13011) Nedgang: 5,4 %
(2011-snitt uten RBK-kampen som var gratis: 12745. Nedgang: 3,5 %)
FFK: 8000 mot MFK = 7069 i snitt (2011: 9119) Nedgang: 22,5 %
Haugesund:  5000 mot Viking = 4532 i snitt (2011: 4549) Nedgang: 0,4 %
Hønefoss:  4000 mot RBK = 2988 i snitt (2011: Adecco)
LSK: 4500 mot Haugesund = 5667 i snitt (2011: 6010) Nedgang: 5,7 %
Molde: 10500 mot Hønefoss = 9396 i snitt (2011: 9818) Nedgang: 4,3 %
Odd: 4500 mot AaFK = 5185 i snitt (2011: 5713) Nedgang: 9,2 %
RBK: 12000 mot FFK = 13377 i snitt (2011: 14510) Nedgang: 7,8 %
Ulf: 3500 mot Godset = 3851 snitt (2011: Adecco)
Sogndal 5000 mot Brann = 3645 i snitt (2011: 3180) Oppgang: 14,6 %
Stabæk 3000 mot Sogndal = 3899 i snitt (2011: 7412) Nedgang: 47,4 %
Godset 7000 mot Stabæk = 6078 i snitt (2011: 5707) Oppgang: 6,5 %
TIL 4000 mot Odd = 4214 i snitt (2011: 4866) Nedgang: 13,4 %
Viking 11500 mot VIF = 9980 i snitt (2011: 10255) Nedgang: 2,7 %
VIF 13000 mot LSK = 10983 i snitt  (2011: 13331) Nedgang: 17,6 %
AaFK 8500 mot Ulf = 9172 i snitt (2011: 9565) Nedgang: 4,1 %

Sogndal og Godset er de enste som ligger an til oppgang.

For vår del kan nedgangen på 5,4 % (eller 3,5 % uten fjorårets gratiskamp) enkelt forklares med at vi i fjor overrasket og var i medaljekampen hele sesongen, mens vi i år skuffet og var ute av medaljekampen allerede tidlig.

At Viking ikke har fått større nedgang, er egentlig litt rart siden de har fått en konkurrent rett utenfor stuedøren. Sandnes er jo strengt tatt "Viking-land". At de får et ekstra lokalderby skal ikke alene kunne veie opp for det.

RBK får en solid nedgang selv om de strengt tatt var nærmere gullet i år enn i fjor.

VIFs nedgang er enorm, uten at det egentlig kan forklares i noen sportslig nedgang.

MFK har en nedgang selv om de to runder før slutt ligger an til å ta gull igjen.


Legg ned hele klubben!

Nixon

Viking har jo fått en bra ny-trener-effekt sportslig sett, og det har nok trukket en del folk. Ikke sikkert det hadde vært like bra med Hareide og sannsynlgvis flere tapte hjemmekamper.
Rød makt på Hansa

Torvanger

Krøvel, gjør ikke bygdeklubben Molde seg større enn det den er? Tilskuersnitt over 9000? Ikke tale om!

krøvel vellevold

Quote from: Torvanger on November 11, 2012, 09:50:39 AM
Krøvel, gjør ikke bygdeklubben Molde seg større enn det den er? Tilskuersnitt over 9000? Ikke tale om!


Det er vanvittige sprik mellom antallet solgte billetter og antallet reelt fremmøtte der oppe. Nå er det riktignok slik på alle arenaer for tiden - også hos oss, men det spesielle med Molde er jo at de har store sprik selv midt i gullstriden og også på de virkelig store kampene. F.eks 3801 reelt inne mot Ulf, selv om det var solgt 8508 billetter. I den utsolgte "seriefinalen" mot erkerivalen RBK var det utsolgt stadion, men det var 1806 billettkjøpere som ikke dukket opp.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

roaldinho

Blir nok veldig tynt på stadion i kveld. Chelsea - Liverpool er nok viktigere for enkelte. Det å sitte hjemme eller hos andre i en varm stue, eventuelt på pub og se en betydningsfull kamp istedenfor en betydningsløs kamp på stadion veier nok mer. Aner ikke om farsdagen spiller inn noe særlig med besøk og greier.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Nixon

Ja, jeg kjenner flere som dessverre velger sofaen i dag. Men felles for alle er at de likevel kommer med på statistikken!;)
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Molde klarte ikke 10000 på kampen der de tok gullet.
Legg ned hele klubben!

Belfort

Quote from: krøvel vellevold on November 11, 2012, 20:22:01 PM
Molde klarte ikke 10000 på kampen der de tok gullet.


Vi kan ihverfall trøste oss med det

Nixon

Jeg vet at dette var helt feil kamp å konkludere etter. Men jeg tror at lokale spillere betyr mye mindre for publikumsoppmøte enn det mange tror. Uten resultater spiller det liten rolle hvem som er ute på banen.
Rød makt på Hansa

Spelaren

Quote from: Nixon on November 11, 2012, 20:29:29 PM
Jeg vet at dette var helt feil kamp å konkludere etter. Men jeg tror at lokale spillere betyr mye mindre for publikumsoppmøte enn det mange tror. Uten resultater spiller det liten rolle hvem som er ute på banen.


Det er trolig kun interessant om ein av dei lokale er lagets stjerne. Huseklepp burde fylle den rollen no, men har vært totalt sett svak siden heimkomsten. Trolig neste år for hans del. For øvrig er det Larsen som ser ut til å bli det neste lokale trekkplasteret, eg tviler på at så mange bryr seg om me har keeper og midtstoppere av det ok slaget med riktig postnummer.
Gå av.

krakra

Quote from: Nixon on November 11, 2012, 20:29:29 PM
Jeg vet at dette var helt feil kamp å konkludere etter. Men jeg tror at lokale spillere betyr mye mindre for publikumsoppmøte enn det mange tror. Uten resultater spiller det liten rolle hvem som er ute på banen.
Supportere er treige. Jeg tror nok det vil ha positiv effekt over tid. Supportere bruker jo en stund på å reagere på ting som skjer i klubben, enten det er bedre eller dårligere resultater, underholdning eller lokal forankring.

Belfort

Quote from: Nixon on November 11, 2012, 20:29:29 PM
Jeg vet at dette var helt feil kamp å konkludere etter. Men jeg tror at lokale spillere betyr mye mindre for publikumsoppmøte enn det mange tror. Uten resultater spiller det liten rolle hvem som er ute på banen.


For meg spiller det ingen rolle om vi stiller med 11 negere( beklager lite politisk korrekthet) eller 11 gutter født oppvokst innenfor bymurene. Det eneste som teller for meg er underholdende fotball og poeng fra spillere i brann drakt

Utmedsnolken

Det med lokale gutter er bare en unnskyldning som brukes for å holde seg hjemme når det går dårlig. Ingen bryr seg om det så lenge vi vinner. Ingen gikk og så Løv Ham sine unge talenter og ingen ser brann 2 kampene
"og der snubler Sæternes igjen"

Nixon

Quote from: krakra on November 11, 2012, 20:33:04 PM
Quote from: Nixon on November 11, 2012, 20:29:29 PM
Jeg vet at dette var helt feil kamp å konkludere etter. Men jeg tror at lokale spillere betyr mye mindre for publikumsoppmøte enn det mange tror. Uten resultater spiller det liten rolle hvem som er ute på banen.
Supportere er treige. Jeg tror nok det vil ha positiv effekt over tid. Supportere bruker jo en stund på å reagere på ting som skjer i klubben, enten det er bedre eller dårligere resultater, underholdning eller lokal forankring.


Ja, men jeg tror som sagt ikke at lokal forankring vinner over underholdning og resultater på noen som helst måte.
Rød makt på Hansa

bernu

For meg er det revnende likegyldig om vi har spillere fra Fana, Ghana, Island eller Oslo.
Jeg går på kamp for å se underholdende fotball, seiere og ønsket om seriegull.
Og jeg tipper det gjelder for 98% av den jevne fotballtilskuer i Bergen.
HANSA - Z

blobby winters

Quote from: bernu on November 11, 2012, 20:51:47 PM
For meg er det revnende likegyldig om vi har spillere fra Fana, Ghana, Island eller Oslo.
Jeg går på kamp for å se underholdende fotball, seiere og ønsket om seriegull.
Og jeg tipper det gjelder for 98% av den jevne fotballtilskuer i Bergen.




Tror det gjelder for alle, ikke bare 98%. Men, historie har lært oss at spillere fra Fana, Ghana, Island eller Oslo kan vinne oss seriegull, men ikke holde oss på toppen år etter år. Det krever mer penger nn vi har råd til.

Vi er avhengig av en blanding av unge lokale talenter som klarer å komme gjennom og spillere fra Fana, Ghana, Island eller Oslo

KEO

Nu kør vi!

krøvel vellevold

Blir neppe samme antallet p-kort neste år, nei... Da må vi i så fall overraske stort på forsesongen, og håpe på at noen interessante navn kommer inn. Jeg holder ikke pusten for at det skjer.

Når det gjelder lokale navn: Folk vil heller ha suksess enn lokale navn. Men aller helst vil de ha begge deler.
Legg ned hele klubben!

dragn

Ut med Skars og RBH, inn med Mjelde og Ludikken, så er alle fornøyd?

roaldinho

Quote from: dragn on November 12, 2012, 01:31:08 AM
Ut med Skars og RBH, inn med Mjelde og Ludikken, så er alle fornøyd?


Nei, ikke Skars og RBH ;)
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

nero

Lions led by donkeys.

Nixon

Vi kan mene mye om DFA, men det kan ikke være annet enn positivt at de henter inspirasjon fra USA og Tyskland; land som lykkes bra med å få folk til å komme på idrettsarrangementer. Det skal bli spennende å se hva som kommer ut av det. Alt vil helt sikkert ikke falle i smak hos purister som meg selv, men det får heller våge seg dersom det trekker folk til tribunen. Mer folk er jo som kjent mer penger. Og penger trenger vi.
Rød makt på Hansa

krakra

Så lenge de har et kritisk syn på det. Det er jo visse kulturforskjeller mellom USA og Norge, spesielt i forholdet til idrett. Selv om vi liker å tro at vi er helt like.
Men at det er endel å hente er det ikke tvil om. Bra at Brann viser vilje til å lære.

ostraume

November 13, 2012, 15:25:23 PM #9799 Last Edit: November 13, 2012, 15:32:14 PM by ostraume
Visse kulturforskjeller ja.

"Let`s get ready toooo ruu-huumble!!"

Jeg har hatt gleden av å overvære amerikansk fotball og basket og det er rimelig drøye greier mtp innpakning. Litt Nord-Korea-scwong. Ser for meg Ablegøy sin brainstorming etter USA-tur på Brann sin regning.
- Første punkt må jo være Dansere/Cheerleaders?
- Hva med cheerleaders som bærer et flagg så stort som banen ut under hymnen?
- Kanskje en rakett på storskjermen?
- Kanskje noen soldater som akkurat har kommet hjem  fra krigen? (nå har vi riktignok ingen krig i øyeblikket, men det kommer nok snart en ny).
- Ja, og så ølservering til alle (hey, noe jeg er for!)

edit: typos
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Go Up