• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

krøvel vellevold

Tar en råsjans på 14500 i kveld.
Legg ned hele klubben!


Spelaren

14632. Du leste det her først.
Gå av.

Klaus_Brann

Hva ble det? Fjorten åttehundrede og noe?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

tintin


krøvel vellevold

Molde-fansen var bare 95 i Skien. Overraskende lite. Det gjør at de nå har vært i snitt 352 på bortebane, mens vi har vært 364.

Hvis Molde-fansen nå klarer 600 borte mot Godset (forutsetter nok at Godset er en reell gullutfordrer), 100 mot TIL og 700 mot FFK (forutsetter nok at de spiller om gull i siste runde), så må vi ha 300 mot Godset, 400 mot FFK, 400 mot Viking og 540 mot Sogndal. Jeg tror det skal gå.  I fjor var vi nemlig 420 mot Godset, 751 mot FFK, 413 mot Viking og 648 mot Sogndal. MFK-fansen stilte 205 i Drammen, 41 i Tromsø og 164 i Fredrikstad i fjor.
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Tviler på at de klarer så mange mot Godset når de ikke engang var 100 i Skien, selv om det er lettere å reise til Drammen og det kanskje er gullkamp.

Vi slår dem totalt.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: Klaus_Brann on September 25, 2012, 10:53:52 AM
Tviler på at de klarer så mange mot Godset når de ikke engang var 100 i Skien, selv om det er lettere å reise til Drammen og det kanskje er gullkamp.

Vi slår dem totalt.


ja jeg tror nok vi skal klare å slå dem nå. Men kampen mot Godset er selvsagt for dem noe helt annet enn kampen mot Odd. Ligger Godset fremdeles der oppe med Molde når den kampen spilles, så skal du ikke se bort i fra at de kan bli så mange. FFK borte i siste runde er jo et annet spørsmål. 700 bør de jo kunne stille hvis kampen er avgjørende for gull. Da kan de fint bli enda flere også. Stiller de f.eks. 1000 i Fredrikstad, så må vi altså ha 300 flere på våre fire kamper. Da må vi f.eks. opp i 375 mot Godset, 475 mot FFK, 475 mot Viking og 615 mot Sogndal. Da blir det på hengende håret om vi klarer det.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Etter den siste ukes hendelser ser det nå atskillig verre ut når det kommer til å slå MFK på bortesupportere. For det første forsvant jo piffen i Brann-publikummet etter tapet i Ulsteinvik, for det andre røk siste noenlunde realistiske medaljehåp på søndag, for det tredje var det et dårligere fremmøte fra oss på Marienlyst enn "budsjettert", og for det fjerde er det mye som tyder på at Godset - MFK faktisk kommer til å bli et gullrival-møte.

Blir MFK-fansen 500 i Drammen, 50 i Tromsø og 650 på en gullavgjørende kamp i Fredrikstad, må vi bli 400 i Fredrikstad, 400 i Stavanger og 400 i Sogndal. Slik situasjonen er nå, tror jeg faktisk at vi skal slite med å oppnå selv såpass lave tall.

Akkurat nå er bortesupporter-snittet hhv 353 for Brann og 352 for MFK.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on October 02, 2012, 05:50:19 AM
Etter den siste ukes hendelser ser det nå atskillig verre ut når det kommer til å slå MFK på bortesupportere.


Som om vi ikke allerede har hatt en tøff nok uke...
Rød makt på Hansa

ostraume

Altså: nå gleder jeg meg like mye over krøvel sin tallmoro som folk flest, men er ikke denne snittgreien vs Molde rimelig døll? Har ikke Molde en Aafk-kamp som trekker snittet noe latterlig opp?

Og hvis ja, er det ikke i så fall bedre å regne median? Gjennomsnitt er tross alt en "dårlig" verdi om du har ett tall som trekker drastisk opp.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krøvel vellevold

Quote from: ostraume on October 02, 2012, 07:36:54 AM
Altså: nå gleder jeg meg like mye over krøvel sin tallmoro som folk flest, men er ikke denne snittgreien vs Molde rimelig døll? Har ikke Molde en Aafk-kamp som trekker snittet noe latterlig opp?

Og hvis ja, er det ikke i så fall bedre å regne median? Gjennomsnitt er tross alt en "dårlig" verdi om du har ett tall som trekker drastisk opp.


Selvsagt har de noen kamper som trekker veldig opp. De får f.eks. 7-8-900 billetter mot AaFK, mens vi f.eks. bare får 250 i Haugesund. Men MFK har også vært mange f.eks. i Trondheim og på Lillestrøm. Så hjelper det dem også naturligvis at de kjemper om gull, at de har hatt færre bortekamper på arbeidsdager, og at de hadde sine "Norway Cup"-supportere mot LSK på bortetribunen - mens vi ikke hadde våre der (VIF-kampen).

Median kan selvsagt være en minst like bra målestokk, men det kan også gi en del merkelige utfall. For å ta et tenkt eksempel med helt banale tall: Hvis et lag har syv kamper med 100, og åtte med 1000, så vil de få 1000 som median. Men hvis et lag har åtte kamper med 500, og syv med 2000, så vil de få 500 som median. Jada, jeg vet at det er et ekstremeksempel, men det var nå mest for å få frem et poeng om at også median kan gi et feil bilde. Men for all del; vi kan helt sikkert få til en utregning av median også etter sesongslutt.  
Legg ned hele klubben!

ostraume

Helt enig i at median kan gi skjeve utfall, poenget mitt var bare at det kan gjennomsnitt også. Og at median kanskje er mer hensiktsmessig på denne tallrekken.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Spelaren

Blir det utregning av antall supportere per bortepoeng også? Kun tre lag er dårligere enn oss på bortebane.
Gå av.

krøvel vellevold

På median er vi faktisk bedre enn RBK også! :-)

Akkurat nå er medianen vår 307,5. RBKs er 268, MKFs er 258,5 og VIFs er 385.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Da holder vi oss til den!:)
Rød makt på Hansa

Torvanger

VIF har så og si trikkeavstand til flere arenaer og scorer selvsagt høyt pga det. Det imponerer meg stort at Brannfansen stiller opp i et anseelig antall på så og si alle bortematcher.

Klaus_Brann

Håhå, hvem sier at statistikk ikke er morosamt?
Vi mot MFK er jo uansett juks, da vi nok hadde stilt en del fler i Haugesund hvis vi hadde fått større kvote.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Markmus

I en tallrekke hvor det finnes ekstremtall (enten høye eller lave) er median å foretrekke :)
Ka du ve?

Utmedsnolken

Når tallene varierer mellom 100 og 1000, så er vel ingen av de å regne for ekstremtall? (uten at jeg gidder å se på standardavvik og slikt)
"og der snubler Sæternes igjen"

Markmus

Hvis det er en fin spredning mellom 100 og 1000 er det greit.

Eksempel hvor ekstremtall ville gjort det vanskelig med gjennomsnittsregning: hvis Olav Thon, Trond Mohn og Røkke meldte flytting til Færøyene, så tipper jeg gjennomsnittslønnen ville blitt latterlig høy.
Ka du ve?

Spelaren

Quote from: Markmus on October 02, 2012, 12:45:26 PM
Hvis det er en fin spredning mellom 100 og 1000 er det greit.

Eksempel hvor ekstremtall ville gjort det vanskelig med gjennomsnittsregning: hvis Olav Thon, Trond Mohn og Røkke meldte flytting til Færøyene, så tipper jeg gjennomsnittslønnen ville blitt latterlig høy.


Neppe så veldig store utslag. ca 30 000 aktive arbeidere på Færøyene, og dersom disse tre rikingene hadde 100 000 000 NOK i årsinntekt ville det ha ført gjennomsnittlig årsinntekt frå 184 700 NOK til 194 600 NOK.
Gå av.

Markmus

Ah, skulle nok finregnet på den :) Legg til noen flere rikinger da. La oss si at Færøyene er et skatteparadis ;)
Ka du ve?

krøvel vellevold

Brann:

Skal vi klare fjorårets snitt på 13012, må vi ha 14169 på hver av de tre siste. Det er jo selvsagt helt utopisk. Med 10000 på hver av de tre siste, vil snittet bli 12178. Det er en nedgang på 6,4 % fra i fjor. Med 9700 på hver av de tre siste, vil snittet bli 12118. Det er en nedgang på 6,9 % fra i fjor. Vi trenger 9111 på hver av de tre siste for å klare 12000 i snitt. Når man sammenligner med fjoråret, må man ta med i betraktningen at det i fjor var en gratiskamp. Uten den var fjorårets snitt på 12767. Med et snitt på 12100 i år (9611 på de tre siste) vil nedgangen i så fall være på 5,2 % i forhold til det. Med andre ord; til tross for at vi i fjor var i medaljestriden helt til slutt - mens vi i år var hektet av den allerede i starten og tapt i nesten alle rundene i forkant av hjemmekampene, så har vi hatt en relativt liten nedgang fra i fjor.

RBK:

Skal RBK klare fjorårets snitt på 14511, må de ha 20783 på begge de to siste. Det klarer de neppe.
Skal de klare 14000 i snitt, må de ha 14000 på den ene og 19901 på den andre. Det kan skje. I så fall vil de ende opp med en nedgang på 3,5 % fra i fjor. Dette til tross for at de har vært nærmere gullet (og kanskje får det også) enn de var i fjor.

VIF:

Skal VIF klare fjorårets snitt på 13331, må de ha 28580 på begge de to siste. Det skal i så fall godt gjøres! Skal de klare 12000 i snitt, må de ha 20000 mot LSK og 17195 på den andre. Det skjer heller ikke. 11000 i snitt klarer de med 13195 mot LSK og 9000 på den andre. Det høres mer realistisk ut. I så fall vil de ende opp med en nedgang på hele 17,5 % fra i fjor.

Viking:

Skal Viking klare fjorårets snitt på 10255, må de ha 12500 mot Brann og 11802 på hver av de to andre. Det klarer de nok ikke. Skal de klare 10000 i snitt, må de ha 12279 mot Brann og 10000 på hver av de to andre. Også det skal nok bli tøft, men med gratisbilletter går det kanskje an. Får Viking 11000 mot Brann og 8000 på hver av de to andre, ender de opp med 9648 i snitt. Det er i så tilfelle en nedgang på 5,9 %.

MFK:

Skal MFK klare fjorårets snitt på 9818, må de ha 12148 på hver av de tre siste. Med en kapasitet på 11000+ blir det vanskelig... 9500 i snitt vil de klare med 9000 mot Ulf i dag, og 11336 både mot RBK i 27. runde og Hønefoss i 29. runde. I så fall vil de få en nedgang på 3,2 % til tross for gullstrid.

AaFK:

Skal AaFK klare fjorårets snitt på 9565, må de ha 10656 (i praksis fullt) på de tre siste. Det er lite sannsynlig. 9200 i snitt vil de klare med 8829 på hver av de tre siste. Da vil de ende opp med en nedgang på 3,8 % fra i fjor.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Kjedelige saker, men sånn er det når laget ikke leverer år etter år og blir middelhavsfarere, i tillegg til at det er mange gloryhunters som ikke blir værende i lengden...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

storB

Quote from: krøvel vellevold on October 07, 2012, 05:29:58 AM
Jeg tror vi mandag kommer under 10000 for første gang siden 23. mai 2004.



Dette er tidenes mest verdiløse rekord, det virkelige oppmøte har allerede vært under 10 000 ved flere anledninger.

Gråter ikke mange tårer for at denne ryker men vi har vell uansett rekorden by far uansett!!
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

krøvel vellevold

Quote from: storB on October 08, 2012, 08:49:09 AM
Quote from: krøvel vellevold on October 07, 2012, 05:29:58 AM
Jeg tror vi mandag kommer under 10000 for første gang siden 23. mai 2004.



Dette er tidenes mest verdiløse rekord, det virkelige oppmøte har allerede vært under 10 000 ved flere anledninger.

Gråter ikke mange tårer for at denne ryker men vi har vell uansett rekorden by far uansett!!


Rekord? Det har da aldri vært snakk om at det er rekord?

Men så lenge alle norske klubber oppgir tilskuertall på samme måte, så er det jo ikke helt uinteressant. Det er tross alt over 10000 som har kjøpt billett til disse kampene. For klubbens økonomi er det også mer interessant hvor mange som kjøper billett, enn hvor mange som bruker den.
Legg ned hele klubben!

storB

Quote from: krøvel vellevold on October 08, 2012, 09:24:08 AM
Quote from: storB on October 08, 2012, 08:49:09 AM
Quote from: krøvel vellevold on October 07, 2012, 05:29:58 AM
Jeg tror vi mandag kommer under 10000 for første gang siden 23. mai 2004.



Dette er tidenes mest verdiløse rekord, det virkelige oppmøte har allerede vært under 10 000 ved flere anledninger.

Gråter ikke mange tårer for at denne ryker men vi har vell uansett rekorden by far uansett!!


Rekord? Det har da aldri vært snakk om at det er rekord?

Men så lenge alle norske klubber oppgir tilskuertall på samme måte, så er det jo ikke helt uinteressant. Det er tross alt over 10000 som har kjøpt billett til disse kampene. For klubbens økonomi er det også mer interessant hvor mange som kjøper billett, enn hvor mange som bruker den.


REKORD! Som i Skandinavias lengste rekke med over 10 000 betalende tilskuere, den rekorden som han Alex karen har blogget om ved gjentatte anledninger!!
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Nixon

Vi har ikke rekorden, både FCK og Rosenborg har hatt flere enn oss. Men begges rekker stoppet i år, så akkurat nå topper vi listen. Men rekord er det ikke.
Rød makt på Hansa

storB

Er ikke det vår rekord engang? Får slutte å skumlese disse bloggene til han Alex og heller begynne å finlese de..
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Northside

Quote from: storB on October 08, 2012, 11:12:34 AM
Er ikke det vår rekord engang? Får slutte å skumlese disse bloggene til han Alex og heller begynne å finlese de..


Det kan ta sin tid :D

krøvel vellevold

October 08, 2012, 12:02:16 PM #9733 Last Edit: October 08, 2012, 12:07:29 PM by krøvel vellevold
Quote from: storB on October 08, 2012, 10:49:58 AM
Quote from: krøvel vellevold on October 08, 2012, 09:24:08 AM
Quote from: storB on October 08, 2012, 08:49:09 AM
Quote from: krøvel vellevold on October 07, 2012, 05:29:58 AM
Jeg tror vi mandag kommer under 10000 for første gang siden 23. mai 2004.



Dette er tidenes mest verdiløse rekord, det virkelige oppmøte har allerede vært under 10 000 ved flere anledninger.

Gråter ikke mange tårer for at denne ryker men vi har vell uansett rekorden by far uansett!!


Rekord? Det har da aldri vært snakk om at det er rekord?

Men så lenge alle norske klubber oppgir tilskuertall på samme måte, så er det jo ikke helt uinteressant. Det er tross alt over 10000 som har kjøpt billett til disse kampene. For klubbens økonomi er det også mer interessant hvor mange som kjøper billett, enn hvor mange som bruker den.


REKORD! Som i Skandinavias lengste rekke med over 10 000 betalende tilskuere, den rekorden som han Alex karen har blogget om ved gjentatte anledninger!!


Du blander to ting:

1) RBK har den norske rekorden med kamper på over 10000. FCK har den skandinaviske. Brann hadde måttet ha 10000+ ut neste sesong for å slå RBKs norske rekord.

2) Men PER I DAG er vi de som har hatt flest kamper med over 10000. Altså den lengeste rekken av kamper med 10000+ frem til dagens dato - eller den lengste som fremdeles "lever", om du vil. Men det kan vi nok neppe si kl 21 i kveld....
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Det er verd å merke seg at Felt P på Søndre - altså billigfeltet - har "ingen seter tilgjengelig". Om det betyr at det er utsolgt, er ikke godt å vite. Men er det ikke tilgjengelig, så kan da heller ingen kjøpe der... Og selv om Daffy eventuelt skulle bortforklare det med at de fylte opp feltet med alt mulig annet "fordi det ikke blir fullt uansett" (han sa det i avisen for noen uker siden), så er det vel neppe fullpris-betalende man har fylt opp billigfeltet med...
Legg ned hele klubben!

storB

"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

krøvel vellevold

Quote from: storB on October 08, 2012, 15:13:22 PM
Brann melder at over 10 000 har kjøpt billett til dagens kamp.

http://www.brann.no/news/article/1hp98zzbfkw6i1d7trl121o7u5/title/10000-solgte-billetter


Ja det er faktisk helt utrolig! Meget overraskende!
Legg ned hele klubben!

Nixon

En ekstra salgsdag og arrangementet i sentrum på lørdag har kanskje gjort at Brann kommer over grensen?
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Spelaren

Vel, man tviholder på dei tingene me har. Det at Brann befinner seg i den gjeve klassen av europeiske lag som selger femsifret er då noko.
Gå av.

krøvel vellevold

Snitt 2012:

Brann:

Vi må ha 15890 på hver av de to siste for å oppnå fjorårets snitt på 13012. Det er glemmesak.
Med 10000 på hver av de to siste får vi 12226 i snitt. Det er en nedgang på 6 %.

RBK:

De må ha 29014 på den siste for å klare fjorårets snitt på 14511. Kapasiteten er ca 21000+
Med 21350 på siste får de 14000 i snitt og en nedgang på 3,5 %.

VIF:

De må ha 28580 på hver av de to siste for å klare fjorårets snitt på 13331. Kapasiteten er ca 25500.
For å klare 12000 i snitt må de ha 20000 vs LSK og 17195 på den andre. Det klarer de ikke.
For å klare 11000 i snitt må de ha 13195 vs LSK og 9000 på den andre. Da har de en nedgang på 17,5 %.

Viking:

For å klare fjorårets snitt på 10255 må de ha 13500 mot Brann og 12445 på den andre. Det klarer de neppe.
10000 i snitt klarer de med 12120 mot Brann og 10000 på den andre. Da har de en nedgang på 2,5 %.

Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

MFK var 400 på Marienlyst. Borteseksjonen var nemlig innskrumpet til 400 denne gang.

Stiller nå MFK-fansen 100 i Tromsø og 700 i en eventuelt avgjørende gullkamp i Fredrikstad, må vi ha 400 i Fredrikstad, 400 i Stavanger og 400 i Sogndal for å slå dem. Etter at vi kun var litt over 200 i Drammen på en søndag, føler jeg meg ikke for sikker på at vi klarer 400 på alle de tre.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Solgt 1100 til i morgen og 9400 til mandag.

Når det gjelder det siste; da klarer vi nok over 10000 denne gang også. Algerøy snakker om +/- 11500.

Når det gjelder morgendagen; jeg tipper at de fleste enten kjøper på nett før de går, eller kjøper "i døren" til en sånn kamp. Under 3000 vil være skuff, selv om det er kaldt og været ikke er strålende.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Jeg synes 1100 høres bra ut til i morgen. Hadde ikke trodd på såpass godt forhåndssalg. Jeg vil tro at været vil ha litt å si for oppmøtet. Jeg gleder meg til kampen, men ikke til å fryse i to timer...
Rød makt på Hansa

Kalinkasvingen

Softball har vel kjøpt 500 billetter til i morgen, som er delt ut til juniorlag. De fleste andre satser vel på at billettsjefen og sikkerhetssjefen ordner med velfungerende salg i billettlukene.

Nixon

Ja, de 500 er selvsagt med. Og da blir det mer normalt.
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Hvordan vi skal slå MFK på bortesupportersnittet, er imidlertid en gåte.

Etter at vi kun stilte 167 i Fredrikstad, har jeg lite tro på at vi kan klare det. Vi er nå 225 bak akkumulert. I fjor var vi litt over 400 i Stavanger. I år har vi minimalt å spille for, og det begynner å bli vinter. Tror neppe vi blir mer enn 300 der nede i år. I Sogndal var vi over 600 i fjor. Men det blir det samme som med Viking-kampen; lite å spille for og sikkert bikkjekaldt. Klarer vi 400, må det være bra. Og da blir vi 5102 totalt på bortebane i år.

MFK har 4627 til nå. Er ikke gullet sikret før siste runde, kan vi bare glemme det. Nå som deres bortekamp mot TIL kan bli den som sikrer gullet, skal man ikke se bort fra at de stiller 150 i Tromsø. Kanskje mer og. Men tar vi utgangspunkt i 150, så må de i så fall ikke ha mer enn 325 i Fredrikstad. Det tror jeg kun er realistisk hvis gullet allerede er sikret før den kampen. Spiller de fremdeles for gull i Fredrikstad, blir de lett 6-700 der nede.
Legg ned hele klubben!

The Boss

Hvorfor er det så viktig for deg å slå Molde-fansen på dette området? Er det igrunn noen som bryr seg?

Nixon

Jeg tror ikke det er så viktig at det akkurat er Molde. Men heller at det er Molde som ligger rett over oss på tabellen.

En tabell som jeg, i likhet med deg, tror svært få bryr seg om!:)
Rød makt på Hansa

Utmedsnolken

hva med å dele ant. bortesupportere på ant. poeng på bortebane. Den tabellen burde vi iallefall lede
"og der snubler Sæternes igjen"

Go Up