• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

Gulløl, Optimist, Erifos and 6 Guests are viewing this topic.

Go Down

Nixon

Jeg mister kampen på søndag pga ferie. Som et lite plaster på såret skal jeg se Håkon Opdal mot FC København samme dag. Og med tanke på prisnivået på Stadion fikk jeg meg en liten overraskelse da jeg kjøpte billetter på nettet. For det må vel sies at 125 kroner for en plass midt på langsiden ikke er så aller verst. Haderslev Stadion er rett nok ikke mye å skryte av, men et sete på langsiden er tross alt et sete på langsiden selv om resten av tribunene stort sett er ståtribuner.
Rød makt på Hansa

Nixon

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/article3436306.ece

Litt av forklaringen på lave tilskuertallene er at fotball ikke lenger er trendy. Det er sikkert rett, men jeg skulle ønske noen hadde fortalt meg at jeg i noen år var trendy!:)
Rød makt på Hansa

osoerli

Quote from: Nixon on July 16, 2012, 15:31:11 PM
Jeg mister kampen på søndag pga ferie. Som et lite plaster på såret skal jeg se Håkon Opdal mot FC København samme dag. Og med tanke på prisnivået på Stadion fikk jeg meg en liten overraskelse da jeg kjøpte billetter på nettet. For det må vel sies at 125 kroner for en plass midt på langsiden ikke er så aller verst. Haderslev Stadion er rett nok ikke mye å skryte av, men et sete på langsiden er tross alt et sete på langsiden selv om resten av tribunene stort sett er ståtribuner.


Du må helsa så mykje.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Spelaren

Quote from: Nixon on July 16, 2012, 18:50:47 PM
http://www.nettavisen.no/sport/fotball/article3436306.ece

Litt av forklaringen på lave tilskuertallene er at fotball ikke lenger er trendy. Det er sikkert rett, men jeg skulle ønske noen hadde fortalt meg at jeg i noen år var trendy!:)


Me må få hipsterne inn på tribunen.
Gå av.

Herman

Denne rekorden vi sitter på, gjelder det høyest antall kamper med minimum 10.000 tilskuere eller 12.500?

Vi er vel Skandinavisk rekoldholder på den fronten?

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Utmedsnolken

Er det rekord da? Trodde vi bare var den klubben med den lengste pågående rekken over 10k
"og der snubler Sæternes igjen"

krøvel vellevold

Quote from: Herman on July 17, 2012, 22:33:30 PM
Denne rekorden vi sitter på, gjelder det høyest antall kamper med minimum 10.000 tilskuere eller 12.500?

Vi er vel Skandinavisk rekoldholder på den fronten?


12500??? Hvor har du vært de siste årene?

Nei, vi har altså lengst nåværende rekke i Skandinavia med et offisielt tilskuertall på over 10000 i serien. Men rekord er det ikke. RBK har den norske rekorden, og vi må ha over 10000 i alle hjemmekampene resten av året - pluss de 14 første hjemmekampene neste år, for å slå den. Ser faktisk ikke bort fra at vi kan klare det. Nå fremover bør vi klare det fint. Mot AaFK på søndag bør det komme minst 12000 etter søndagens fest. Deretter kommer Haugesund, og vi bør klare 10000 siden bortefansen stiller en del hundre flere enn de fleste andre gjør på Stadion. Så kommer MFK og RBK, og da bør det også gå greit med over 10000. Verre blir det når Hønefoss kommer.
Legg ned hele klubben!

Spelaren

Quote from: krøvel vellevold on July 18, 2012, 05:55:18 AM
Så kommer MFK og RBK, og da bør det også gå greit med over 10000. Verre blir det når Hønefoss kommer.


Då er me så godt nedi nedrykkskampen at det strømmer på med folk frå alle kanter, så den er grei!
Gå av.

krøvel vellevold

Quote from: Spelaren on July 18, 2012, 08:51:28 AM
Quote from: krøvel vellevold on July 18, 2012, 05:55:18 AM
Så kommer MFK og RBK, og da bør det også gå greit med over 10000. Verre blir det når Hønefoss kommer.


Då er me så godt nedi nedrykkskampen at det strømmer på med folk frå alle kanter, så den er grei!


At det kommer masse folk i nedrykkstrid, er en myte. Det må i så tilfelle være de to siste hjemmekampene, eller noe sånt.
Legg ned hele klubben!

Spelaren

Det er vel bare gjengen på Kniksens Plass som trur på det. Men rekken med 10 000 ser ut til å kunne holde lenger, den vanskeligste kampen var vel mot Odd, mtp ferie og motstander.
Gå av.

krøvel vellevold

Bare 7. best på bortesupportere i år, men det skal nok komme seg når vi resten av sesongen skal spille i Oslo, Bærum, Fredrikstad, Drammen, Skien, Stavanger, Sandnes og Sogndal.

http://brannbloggen.bergen360.no/-/bulletin/show/735365_antall-bortesupportere-2012
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

July 19, 2012, 17:13:43 PM #9462 Last Edit: July 19, 2012, 17:21:34 PM by krøvel vellevold
Seattle Sounders - som Brann inspireres av for tiden - har ikke så verst publikumsinteresse til å være amerikansk "soccer"-lag. Nesten 40000 på alle seriekampene, og også over 40000. De har solgt 34000 sesongkort. I dag spilte de treningskamp mot Chelsea, og det kom 53000 tilskuere. Ikke verst med tanke på at de har sterk konkurranse fra lag i de to største amerikanske sportsligaene: Mariners i MLB (som trekker 20-30000 på kampene selv om de har 81 hjemmekamper i løpet av et halvt år) og Seahawks i NFL (som trekker 66000 og fullt hus på kampene). I tillegg har de et college football-lag som trekker 60000 på kampene.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Brann sa vel i BA i dag at Sounders gjør mye bra når det gjelder å få folk på kamp. De stod ikke hva, men håper Brann kan lære noe som kan få folk tilbake på tribunene. Selv om vi ikke kjemper om gull...
Rød makt på Hansa

Jose Arrogantio

Quote from: Nixon on July 19, 2012, 17:28:15 PM
Brann sa vel i BA i dag at Sounders gjør mye bra når det gjelder å få folk på kamp. De stod ikke hva, men håper Brann kan lære noe som kan få folk tilbake på tribunene. Selv om vi ikke kjemper om gull...


Jeg spurte noen amerikanske fotballfans hva Sounders gjør som trekker så mange folk. Det er visst en kombinasjon at de er nye i MLS (fire år i MLS bare) og ennå ikke har hatt en dårlig sesong og en stor markedskampanje rundt laget. Så antar det er markedsføringen de driver med som Brann vil lære av.

Nixon

Vi har ikke fordelen av nytt-lag-entusiasme eller å ikke å hatt en dårlig sesong (eller to). Kjennskapen til Brann er også ekstremt høy, så markedsmessig vil det også bli en utfordring å lokke folk bare med opplysning. Så hvilke insentiver Brann skal bruke er ikke godt å si. Noe må de i alle fall lokke med skal de få folk tilbake uten en markant bedring av det sportslige.
Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Det er jo også en helt annen greie å gå på kamp i f.eks. land som USA. Der er det gjerne like mye at man fester både før, under og etter kampen, som det at man er interessert i å se fotball.
Bortsett fra noen få fra puben vil vi aldri få det slik her, og det er kanskje like greit.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Etter at jeg endelig fikk tallet fra VIF - MFK, er statistikken etter halvspilt serie klar;

http://brannbloggen.bergen360.no/-/bulletin/show/735365_antall-bortesupportere-2012

Og da har vi faktisk falt ned til en 8. plass på bortesupporter-tabellen! At VIF og RBK er foran oss, er ikke noen bombe. Det er de som pleier å ende foran oss. Men vi er også bak Godset, AaFK, LSK, Haugesund og Molde. Men som nevnt tidligere, så er det på grunn av hvilke motstandere vi har hatt. Nå har vi kun østlandskamper og kamper i nabofylkene igjen.

Et nøkternt anslag på våre vegne - og et raust anslag på vegne av Godset, AaFK, LSK, Haugesund og Molde, viser at vi likevel enkelt skal slå alle disse bortsett fra Godset. Hvis Godset kjemper om gull helt til det siste, kan det bli tøft å slå dem. I fjor hadde vi dobbelt så høyt bortesupporter-snitt som dem.
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Ikke så rart så lenge de ligger der de ligger,  i tillegg til at de vel har 6 lag i grei avstand.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

July 21, 2012, 18:35:00 PM #9469 Last Edit: July 21, 2012, 18:37:09 PM by krøvel vellevold
Må le... Molde Stadion var utsolgt i ettermiddag, så de måtte begynne å selge åpent både på Tornekrattets felt og bortefeltet. Og så er det knapt halvfullt inne på stadion! Haha!

Greit nok at vi selv kanskje har ca 40 % fravær av p-kort når vi ligger i bunnen av tabellen og det er ferie (er det 8000 inne og 11000 solgte, så kan vi gjøre regning med at 3000 av 8100 p-kort-folk ikke kom), men i Molde har de jo faen meg minst 50 % fravær når de ligger i TOPPEN! (Hvis det er 11000 solgte i Molde, men f.eks. 7000 inne, så er det jo 4000 p-kort av 7500 som ikke har dukket opp). Og jazzkampen er jo deres 16. mai. Du ser ikke mange ledige seter på Stadion 16. mai når Stadion er utsolgt. Da kommer p-kort-folket. Men i Molde kommer de altså ikke engang på en av årets storkamper - selv i toppen!

Legg ned hele klubben!

stig

Men er det lov å utvide antall billetter på unmmererte felt for å kompensere for at sesongkortinnehavere ikke kommer?
Nettsideansvarlig

krøvel vellevold

Quote from: stig on July 21, 2012, 18:44:03 PM
Men er det lov å utvide antall billetter på unmmererte felt for å kompensere for at sesongkortinnehavere ikke kommer?


Ja de skulle visst gjøre det i dag hvis de så at det ikke kom så mange i praksis.

Men det kan jo gi den pussige situasjon at antall solgte billetter er OVER kapasitet...
Legg ned hele klubben!

stig

Men er det ikke en grunn til antall billetter tilgjengelig har en begrensing? Sånn med tanke på sikkerhet. Ikke at det er noe stor fare i Molde.
Nettsideansvarlig

krøvel vellevold

Salget ser ut til å ligge bedre an enn sist. Spesielt på BT - men også på Hansa - er det solgt mer enn sist. På Søndre ser salget ut til å være på nivå med Odd-kampen. Alt dette gjelder altså kun de feltene der man kan se salget. AaFK-fansen kommer sikkert også en del flere enn Odd-fansen. Tror faktisk det kan bli et tall rundt 12000 i ettermiddag, til tross for et helvetes regnvær, Utøya-minnemarkeringer og Tour de France-avslutning. Om alle disse 12000 faktisk kommer i virkeligheten, er imidlertid en annen sak...
Legg ned hele klubben!

Yngve

Ser Brann.no snakkar om passert 11.000 alt.

Gulløl

Hva tror folket om hvor mye tilskuere vi klarer mot Haugesund 11 august i forbindelse med Huseklepp sin hjemkomst ? Forutsatt seier mot Stabæk og at han markerer seg der håper jeg vi ser 15 tallet. Denne kampen kommer det nok også 1000 ++ fra Haugesund som er med å løfte opp.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Yngve

Om alt klaffar resultatmessig o.l. så bør 15.000 vera realistisk.

Som du peikar på har jo FKH med seg 850 på bortetribunen i tillegg til Husekleppeffekten.

Krøvel: Fått tal på kor mange me var mot VIF på måndag? Ser BT var så imponert over kor mange som var der, men eg tykkjer me har vore fleire der før.

Eg tippar ca 1.000 i svingen.

krøvel vellevold

Quote from: Yngve on August 01, 2012, 00:59:29 AM
Om alt klaffar resultatmessig o.l. så bør 15.000 vera realistisk.

Som du peikar på har jo FKH med seg 850 på bortetribunen i tillegg til Husekleppeffekten.

Krøvel: Fått tal på kor mange me var mot VIF på måndag? Ser BT var så imponert over kor mange som var der, men eg tykkjer me har vore fleire der før.

Eg tippar ca 1.000 i svingen.


947. Men det var sikkert minst like mange på øvre VG, hvor "Norway Cup-Brann-supporterne" var.

For øvrig var det et vanvittig bra trøkk på "Byen e Bergen" etter 1-0. Da hørtes det ut som at vi fikk hjelp av dem oppe også, for det var nesten cupfinaletrøkk over den.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Hvis MFK kjemper om gull til siste kamp, kan vi faktisk bli slått av dem på antall bortesupportere i år... DET er pinlig - gull eller ikke!

Akkurat nå har MFK 3086 på 9 bortekamper. Det gir et snitt på 343.

Får de 850 mot AaFK (850 i fjor), 250 mot Brann (152 i fjor), 200 mot Odd (110 i fjor), 800 i "seriefinalen" mot Godset (205 i fjor), 100 mot TIL (41 i fjor) og 800 mot FFK i siste serierunde når det kanskje skal avgjøres (164 i fjor), så må vi ha følgende for å slå dem:

550 mot Stabæk (544 i fjor, men det var med skikkelige tribuneforhold), 320 mot Odd (334 i fjor), 300 mot Ulf, 400 mot Godset (420 i fjor), 550 mot FFK (751 i fjor), 450 mot Viking (413 i fjor) og 652 mot Sogndal (648 i fjor).

Pr nå har vi 2865 på 8 bortekamper, og et snitt på 358.

http://brannbloggen.bergen360.no/-/bulletin/show/735365_antall-bortesupportere-2012
Legg ned hele klubben!

Yngve

Får me meir enn 250 mot Ulf då? Avgrensar ikkje det seg naturleg mtp kapasiteten?

krøvel vellevold

Quote from: Yngve on August 01, 2012, 09:46:26 AM
Får me meir enn 250 mot Ulf då? Avgrensar ikkje det seg naturleg mtp kapasiteten?


Ulf fyller nok neppe "hjemmedelen" uansett. Burde være enkelt for Bataljonen/Brann å argumentere for utvidelse av borteseksjonen. I hvert fall med et par hundre. Viking fikk 538 billetter. Haugesund var 450, mens VIF var 385.
Legg ned hele klubben!

Onside !!!

Quote from: krøvel vellevold on August 01, 2012, 08:02:05 AM
Hvis MFK kjemper om gull til siste kamp, kan vi faktisk bli slått av dem på antall bortesupportere i år... DET er pinlig - gull eller ikke!

Akkurat nå har MFK 3086 på 9 bortekamper. Det gir et snitt på 343.

Får de 850 mot AaFK (850 i fjor), 250 mot Brann (152 i fjor), 200 mot Odd (110 i fjor), 800 i "seriefinalen" mot Godset (205 i fjor), 100 mot TIL (41 i fjor) og 800 mot FFK i siste serierunde når det kanskje skal avgjøres (164 i fjor), så må vi ha følgende for å slå dem:

550 mot Stabæk (544 i fjor, men det var med skikkelige tribuneforhold), 320 mot Odd (334 i fjor), 300 mot Ulf, 400 mot Godset (420 i fjor), 550 mot FFK (751 i fjor), 450 mot Viking (413 i fjor) og 652 mot Sogndal (648 i fjor).

Pr nå har vi 2865 på 8 bortekamper, og et snitt på 358.

http://brannbloggen.bergen360.no/-/bulletin/show/735365_antall-bortesupportere-2012


Litt kjipt at de ca 6-700 bergenserene som var på VIF kampen fra NC ikke blir telt med ettersom de ikke var på borteseksjonen.

krøvel vellevold

Norway Cup-billettene ble fordelt etter hvilket lag man sympatiserte med. I følge min kontakt i VIF ble det solgt ca 2000 Norway-cup-billetter til den seksjonen som skulle gå til Brann-sympatisører. I følge ham var det litt blandet, men mest Brann-sympatisører der.
Legg ned hele klubben!

BrannSupporter

Jeg vil anslå at rundt 90% av de som befant seg på øvre del av VG-svingen var Brann-sympatisører. Det var også en god del som trakk over mot den ene langsiden. Ca 15 minutter før kampstart var det allerede fullt i VG øvre, så de måtte åpne sperringene inn mot langsiden over "vestbredden". Så rundt 2000 Brann-sympatisører på øvre del kan stemme bra, i tillegg til de knappe 1000 offisielt nede.  Legger ut noen bilder nå snart forresten.

Gulløl

August 06, 2012, 21:17:51 PM #9484 Last Edit: August 06, 2012, 22:25:59 PM by Gulløl
Vi bør vel lett passere 15000 tilskuere på lørdag mot Haugesund etter kveldens Huseklepp show. Kanskje vi ser 16000 også. Det er gode værmeldinger, oppholdsvær, lettskyet, sol og 16 grader.

I tillegg til de 8000 partoutkort-innehavere kommer 1000 deltakere i alderen seks til ti år fra helgens Brann Sparebanken Vest Cup. Og fra Haugesund kommer det trolig nærmere 1000 også.

Har kikket på billettsidene til denne kampen etter dagens kamp, ser et par felt allerede er utsolgt pluss at det tynnes godt ut på de andre feltene også. Sangfeltene på Frydenbø er det bare litt billetter igjen. Litt Brann-feber og Huseklepp-feber er i emning  :)
http://www.brann.no/news/article/gg515fxgdx23zztaec2xkyu9/title/kjop-billettene-na
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

August 07, 2012, 00:43:02 AM #9485 Last Edit: August 07, 2012, 00:46:49 AM by krøvel vellevold
Quote from: Gulløl on August 06, 2012, 21:17:51 PM
Vi bør vel lett passere 15000 tilskuere på lørdag mot Haugesund etter kveldens Huseklepp show. Kanskje vi ser 16000 også. Det er gode værmeldinger, oppholdsvær, lettskyet, sol og 16 grader.

I tillegg til de 8000 partoutkort-innehavere kommer 1000 deltakere i alderen seks til ti år fra helgens Brann Sparebanken Vest Cup. Og fra Haugesund kommer det trolig nærmere 1000 også.

Har kikket på billettsidene til denne kampen etter dagens kamp, ser et par felt allerede er utsolgt pluss at det tynnes godt ut på de andre feltene også. Sangfeltene på Frydenbø er det bare litt billetter igjen. Litt Brann-feber og Huseklepp-feber er i emning  :)
http://www.brann.no/news/article/gg515fxgdx23zztaec2xkyu9/title/kjop-billettene-na


Ser nå bare ut til å være de to "billigfeltene" som er utsolgt - hvis det da ikke bare er billettfirmaet som har glemt å åpne for salg.... På de andre feltene er det ikke solgt påfallende flere billetter enn det pleier å være på denne tiden. Sangfeltene har ikke færre ledige enn det som er normalt.
Legg ned hele klubben!

Gulløl

August 08, 2012, 00:31:38 AM #9486 Last Edit: August 08, 2012, 00:36:01 AM by Gulløl
Dag Frode Algerøy tror på 15000 tilskuere til Haugesund kampen. Det var solgt rundt 11000 billetter tidlig på tirsdag:
http://www.tv2.no/sport/fotball/tippeligaen/tror-husekleppsuksessen-gir-15000-tilskuere-3846492.html

Et lite ca. skjema mot 15000 tilskuere:

Tirsdag:  11400
Onsdag: 12100
Torsdag: 12800
Fredag: 13500
Lørdag: 15000

Mulig det går. Tipper det blir bra med køer ved billettlukene på lørdag siste halvtimen før kampstart, mer en vanlig. Mange har vært på ferie og har ikke giddet og ordnet seg billett og vil kjøpe i døren. Og det fine været gjør vel at folk sitter lengst mulig tid på terrassen før de beveger seg mot Stadion.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Quote from: Gulløl on August 08, 2012, 00:31:38 AM
Dag Frode Algerøy tror på 15000 tilskuere til Haugesund kampen. Det var solgt rundt 11000 billetter tidlig på tirsdag:
http://www.tv2.no/sport/fotball/tippeligaen/tror-husekleppsuksessen-gir-15000-tilskuere-3846492.html

Et lite ca. skjema mot 15000 tilskuere:

Tirsdag:  11400
Onsdag: 12100
Torsdag: 12800
Fredag: 13500
Lørdag: 15000

Mulig det går. Tipper det blir bra med køer ved billettlukene på lørdag siste halvtimen før kampstart, mer en vanlig. Mange har vært på ferie og har ikke giddet og ordnet seg billett og vil kjøpe i døren. Og det fine været gjør vel at folk sitter lengst mulig tid på terrassen før de beveger seg mot Stadion.


Med tanke på at det er 1850 bortelags- og Brann Cup-billetter med i de 11000, så er det ikke imponerende i det hele tatt. Det vil jo si at det egentlig bare er solgt i overkant av 9000, og det er jo strengt tatt ikke imponerende med tanke på at over 8000 av dette er p-kort.
Legg ned hele klubben!

melkegutten

Blir nok "solgt" 15000 billetter men spørst hvor mange som er på kampen...

Gulløl

August 08, 2012, 09:21:52 AM #9489 Last Edit: August 08, 2012, 09:24:35 AM by Gulløl
Nå klokken kl.10.00 startet billettsalget til kvartfinalen Brann - Strømsgodset. Bør vel være en stor publikumskamp siden det er det beste laget i Norge vi møter og det er det nest siste hinderet før cupfinalen. Får se hvor mange av de de som normalt er hysterisk etter cupfinalebilletter(30-40k) som gidder å møte på denne storkampen. Viktigere og større kamp har vi vel ikke hatt på Stadion i år.

Jeg var personlig på kvartfinalen på Stadion i 1982. Det var mot Mjøndalen og det var over 22000 tilskuere og folk stod som sild i tønne. En av de store Stadion kampene i historien. Brann låg under 2-0 ved pause etter en veldig dårlig omgang. I andre omgang var det som publikum løftet Brann fremover på banen og ballen inn i motstanderens mål. Brann spilte fantastisk fotball og Mjøndalen var knapt over midtstreken.Sluttresultatet ble 4-2. Tror ingen som var på den kampen glemmer den, stemningen var helt enorm. Husker det var en som mange år etter stod frem i avisen og fortalte at han hadde blitt døv på denne kampen på grunn av det høye db-trykket.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Quote from: Gulløl on August 08, 2012, 09:21:52 AMHusker det var en som mange år etter stod frem i avisen og fortalte at han hadde blitt døv på denne kampen på grunn av det høye db-trykket.


Høres rimelig latterlig ut. Hvis man blir døv av stemningen til 22000 tilskuere på en kamp i Norge - på et stadion som på den tid var åpent (uten tak) i svingene; burde det ikke da være rimelig mange døve i Glasgow og Istanbul hvor det spilles fotball på "lukkede" stadioner med 60000 fanatikere på tribunen?

Det handler vel helst om at en eller annen har skreket ham inn i øret hele kampen. Slik sett kan man bli døv med to tilskuere og ingen stemning...

Legg ned hele klubben!

Kjell249

Quote from: krøvel vellevold on August 08, 2012, 09:29:22 AM
Quote from: Gulløl on August 08, 2012, 09:21:52 AMHusker det var en som mange år etter stod frem i avisen og fortalte at han hadde blitt døv på denne kampen på grunn av det høye db-trykket.


Høres rimelig latterlig ut. Hvis man blir døv av stemningen til 22000 tilskuere på en kamp i Norge - på et stadion som på den tid var åpent (uten tak) i svingene; burde det ikke da være rimelig mange døve i Glasgow og Istanbul hvor det spilles fotball på "lukkede" stadioner med 60000 fanatikere på tribunen?

Det handler vel helst om at en eller annen har skreket ham inn i øret hele kampen. Slik sett kan man bli døv med to tilskuere og ingen stemning...



Hvis det er to tilskuere på kamp så vil jeg tro at du etterhvert flytter deg litt unna en som skriker deg inn i øret...
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

KjellMo

August 08, 2012, 10:16:18 AM #9492 Last Edit: August 08, 2012, 10:20:54 AM by KjellMo
Quote from: Gulløl on August 08, 2012, 09:21:52 AM


Jeg var personlig på kvartfinalen på Stadion i 1982. Det var mot Mjøndalen og det var over 22000 tilskuere og folk stod som sild i tønne. En av de store Stadion kampene i historien. Brann låg under 2-0 ved pause etter en veldig dårlig omgang. I andre omgang var det som publikum løftet Brann fremover på banen og ballen inn i motstanderens mål. Brann spilte fantastisk fotball og Mjøndalen var knapt over midtstreken.Sluttresultatet ble 4-2. Tror ingen som var på den kampen glemmer den, stemningen var helt enorm. Husker det var en som mange år etter stod frem i avisen og fortalte at han hadde blitt døv på denne kampen på grunn av det høye db-trykket.


Det var 16286 tilskuerer på denne kampen og var der selv. Stemningen var god men den var ikke så fantastisk.
GGG Travel

Nixon

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/hordaland/1.200105

På tribunen sitter Gunnar Fauskanger. Han får se Brann utligne til 2-2. Deretter ligger kampen og vipper. Da dukker Brann-spissen Ingvar Dalhaug opp og sender Brann i ledelsen 3-2. Stadion eksploderer i et jubelbrøl.

Ingvar Dalhaug og Finn Krogh jubler etter at Brann har scoret mot Mjøndalen i 1982.
Oppe under betongtaket på sittetribunen blir lydnivået ekstra sterkt. Gunnar Fauskanger hører imidlertid ikke lenger jubelen. Støynivået har ødelagt hørselen hans. Da dommeren blåser av kampen og Brann har vunnet 4-2 er han døv.

- Jeg håpet at jeg bare hadde fått dotter i ørene. Prøvde å blåse dem vekk, men hørselen kom ikke tilbake, sier Gunnar Fauskanger.
Rød makt på Hansa

storB

 :o
Quote from: Nixon on August 08, 2012, 10:25:43 AM
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/hordaland/1.200105

På tribunen sitter Gunnar Fauskanger. Han får se Brann utligne til 2-2. Deretter ligger kampen og vipper. Da dukker Brann-spissen Ingvar Dalhaug opp og sender Brann i ledelsen 3-2. Stadion eksploderer i et jubelbrøl.

Ingvar Dalhaug og Finn Krogh jubler etter at Brann har scoret mot Mjøndalen i 1982.
Oppe under betongtaket på sittetribunen blir lydnivået ekstra sterkt. Gunnar Fauskanger hører imidlertid ikke lenger jubelen. Støynivået har ødelagt hørselen hans. Da dommeren blåser av kampen og Brann har vunnet 4-2 er han døv.

- Jeg håpet at jeg bare hadde fått dotter i ørene. Prøvde å blåse dem vekk, men hørselen kom ikke tilbake, sier Gunnar Fauskanger.



Dette har jeg ikke hørt om før nå, rimelig fantastisk at dette faktisk går ann.. :o
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Spelaren

Gå av.

vebo

Jeg plystrer så høyt at jeg nok kunne skadet noens hørsel om de står nære nok.
Tiocfaidh ár lá

Jose Arrogantio

Hadde vondt i ørene i dager etterpå etter å ha vært på Nou Camp og hørt 90 000 tilskuere pipe og juble om hverandre.

stig

Quote from: Gulløl on August 06, 2012, 21:17:51 PM
Vi bør vel lett passere 15000 tilskuere på lørdag mot Haugesund etter kveldens Huseklepp show. Kanskje vi ser 16000 også. Det er gode værmeldinger, oppholdsvær, lettskyet, sol og 16 grader.

I tillegg til de 8000 partoutkort-innehavere kommer 1000 deltakere i alderen seks til ti år fra helgens Brann Sparebanken Vest Cup. Og fra Haugesund kommer det trolig nærmere 1000 også.

Har kikket på billettsidene til denne kampen etter dagens kamp, ser et par felt allerede er utsolgt pluss at det tynnes godt ut på de andre feltene også. Sangfeltene på Frydenbø er det bare litt billetter igjen. Litt Brann-feber og Huseklepp-feber er i emning  :)
http://www.brann.no/news/article/gg515fxgdx23zztaec2xkyu9/title/kjop-billettene-na


Vi har tatt ut 100 billetter, som vanlig. De er tilgjengelig på Fotballpuben allerede nå.

Edit: Til Brann-Haugesund. Kvartfinalebilletter håper vi å få ned der snart også.
Nettsideansvarlig

stig

Noen som har tatt seg tid til å telle solgte billetter til kvartfinalen? Nå ha rpartoutkortinnehaverene hatt to uker på seg å kjøpe.
Nettsideansvarlig

Go Up