• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

0 Members and 12 Guests are viewing this topic.

Go Down

krøvel vellevold

Quote from: kabelmann on April 02, 2012, 10:41:10 AM
Quote from: krøvel vellevold on April 02, 2012, 04:24:14 AM
Vi har sanger med tekster. Vi har sanger vi har funnet på selv.


Som "Her kommer Bergen"?


I den forstand at vi ikke har tatt den fra andre supportere.

The Kop har ikke akkurat laget "You'll never walk alone" de heller...
Legg ned hele klubben!

kabelmann

Jeg vet ikke hva Liverpool-fansen synger og hvor mange sanger de har hentet "utenfra", men som du nevner i den andre tråden så er det ikke rent få sanger på stadion som er hentet utenfra. Du kaller det originalt, jeg kaller det lite kreativt. Det er sanger om byen, ikke laget. Fordi det er enklest sånn. Da slipper man å gjøre noe.

Jeg er helt enig i at Thues sanger er noe av det mest geniale man finner på supporterfronten i Norge, men det tror jeg også fordi de er skrevet til Brann, ikke bare Bergen.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krøvel vellevold

April 02, 2012, 19:09:54 PM #9152 Last Edit: April 02, 2012, 19:13:14 PM by krøvel vellevold
Quote from: kabelmann on April 02, 2012, 18:55:57 PM
Jeg vet ikke hva Liverpool-fansen synger og hvor mange sanger de har hentet "utenfra", men som du nevner i den andre tråden så er det ikke rent få sanger på stadion som er hentet utenfra. Du kaller det originalt, jeg kaller det lite kreativt. Det er sanger om byen, ikke laget. Fordi det er enklest sånn. Da slipper man å gjøre noe.

Jeg er helt enig i at Thues sanger er noe av det mest geniale man finner på supporterfronten i Norge, men det tror jeg også fordi de er skrevet til Brann, ikke bare Bergen.


Vi er nå uansett hundre ganger mer originale enn resten av landet som synger oléoléolé i de uendelige. Vi henter ikke fra andre norske lags supportere. Henter vi sanger fra utlandet, så lager vi vår egen tekst - ikke bare en blåkopi. Hva er det DU forventer da? At vi skal lage melodiene selv også? Og når det gjelder bergenssanger, så spiller det vel liten rolle om det er Ove Thue, Fred Ove Reksten eller Ronny fra Loddefjord som har laget dem. I fotballverdenen er de våre genuine sanger som ingen andre har. Vi har mye forskjellig. Noen sanger er originale bergenssanger, noen er tekster vi har laget sjøl... men vi har i det minste TEKSTER, og vi har i det minste ikke stjålet dem fra våre rivaler.

Når det gjelder bergenssanger, så er det noe som gjør oss originale. Tidligere hadde jo vi jo "Brann fra Bergen" i alle sangene. Nå synger vi om andre bergenspatriotiske ting også. Det er det som skiller oss fra dritten.

Og når det gjelder Liverpool; du vet altså ikke at "you´ll never walk alone" er en gammel poplåt som ikke engang har noe med hverken Liverpool FC, Liverpool by eller fotball å gjøre?
Legg ned hele klubben!

Lister

Quote from: kabelmann on April 02, 2012, 18:55:57 PM
Du kaller det originalt, jeg kaller det lite kreativt. Det er sanger om byen, ikke laget. Fordi det er enklest sånn. Da slipper man å gjøre noe.


Hvilken øy var det du var fra igjen?
Guinness - Makes you drunk

krøvel vellevold

9459 på Danskebåten. ca 400 flere enn på hjemmeåpningen i fjor, men ca 750 færre enn de hadde på hjemmeåpningen mot Haugesund i 2006. I Adecco-ligaen!
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Går man inn på Moldes sider, får man opp en boks som minner en på at det er hjemmekamp mot Brann, slik burde vi hatt også.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

roaldinho

Quote from: krøvel vellevold on April 02, 2012, 19:32:10 PM
9459 på Danskebåten. ca 400 flere enn på hjemmeåpningen i fjor, men ca 750 færre enn de hadde på hjemmeåpningen mot Haugesund i 2006. I Adecco-ligaen!
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

kabelmann

Quote from: krøvel vellevold on April 02, 2012, 19:09:54 PM
Quote from: kabelmann on April 02, 2012, 18:55:57 PM
Jeg vet ikke hva Liverpool-fansen synger og hvor mange sanger de har hentet "utenfra", men som du nevner i den andre tråden så er det ikke rent få sanger på stadion som er hentet utenfra. Du kaller det originalt, jeg kaller det lite kreativt. Det er sanger om byen, ikke laget. Fordi det er enklest sånn. Da slipper man å gjøre noe.

Jeg er helt enig i at Thues sanger er noe av det mest geniale man finner på supporterfronten i Norge, men det tror jeg også fordi de er skrevet til Brann, ikke bare Bergen.


Vi er nå uansett hundre ganger mer originale enn resten av landet som synger oléoléolé i de uendelige. Vi henter ikke fra andre norske lags supportere. Henter vi sanger fra utlandet, så lager vi vår egen tekst - ikke bare en blåkopi. Hva er det DU forventer da? At vi skal lage melodiene selv også? Og når det gjelder bergenssanger, så spiller det vel liten rolle om det er Ove Thue, Fred Ove Reksten eller Ronny fra Loddefjord som har laget dem. I fotballverdenen er de våre genuine sanger som ingen andre har. Vi har mye forskjellig. Noen sanger er originale bergenssanger, noen er tekster vi har laget sjøl... men vi har i det minste TEKSTER, og vi har i det minste ikke stjålet dem fra våre rivaler.

Når det gjelder bergenssanger, så er det noe som gjør oss originale. Tidligere hadde jo vi jo "Brann fra Bergen" i alle sangene. Nå synger vi om andre bergenspatriotiske ting også. Det er det som skiller oss fra dritten.

Og når det gjelder Liverpool; du vet altså ikke at "you´ll never walk alone" er en gammel poplåt som ikke engang har noe med hverken Liverpool FC, Liverpool by eller fotball å gjøre?


For å ta det siste først; jeg vet utmerket godt hva YNWA er, men jeg snakket om det resterende sangrepertoaret til Liverpool-fansen. Altså, har de mer enn bare den ene sangen som er hentet utenfra, eller blir det som vi som har Nystemten + ørten andre bysanger.

Nei, jeg forvententer da slett ikke at man skal skrive melodiene selv også, men når man bare tar en annen melodi med tilhørende tekst så viser man ikke et minstemål av kreativitet. Det minner litt om kritikken din av Bergen Kommune i forbindelse med EM-søknaden. Vi er best og alt vi har og alt vi gjør er bra nok og det må folk bare forholde seg til.

Hadde vært artig om FK Fyllingsdalen rykket opp. Hvem synger Bataljonen for?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

kabelmann

Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Eivind

Quote from: kabelmann on April 03, 2012, 17:39:27 PM
Hadde vært artig om FK Fyllingsdalen rykket opp. Hvem synger Bataljonen for?


At Brann og Bergen går sammen som hånd og hanske er vel ingen ny info for deg? Tror ikke akkurat at folk hadde begynt å klø seg i hodet dersom Fyllingen hadde rykket opp, pga vi synger om Bergen på stadion :D

Lister

Quote from: kabelmann on April 03, 2012, 17:39:51 PM

?


Uansett hvor fantasiløst du måtte mene det er så er Brann tross alt fra Bergen og lokalpatriotisme vill alltid følge Brann som klubb og bergensere som supportere.

For mange er lokalpatriotismen hovedgrunnen til at de fattet interesse for Brann i utgangspunktet og det er Brann som Bergens stolthet vi heier frem.

Hvis du ikke forstår denne grunnpillaren i forholdet mellom Brann, Bergen og Brannsupportere så må du ha vokst opp under en stein på en øy.

At vi har ut stort antall sanger som spiller på denne lokalpatriotismen er et bilde på hvor sterkt Bergen og Brann henger sammen, ikke et symptom på fantasiløshet.
Guinness - Makes you drunk

krøvel vellevold

April 03, 2012, 19:39:47 PM #9161 Last Edit: April 03, 2012, 19:47:57 PM by krøvel vellevold
Quote from: kabelmann on April 03, 2012, 17:39:27 PM
Quote from: krøvel vellevold on April 02, 2012, 19:09:54 PM
Quote from: kabelmann on April 02, 2012, 18:55:57 PM
Jeg vet ikke hva Liverpool-fansen synger og hvor mange sanger de har hentet "utenfra", men som du nevner i den andre tråden så er det ikke rent få sanger på stadion som er hentet utenfra. Du kaller det originalt, jeg kaller det lite kreativt. Det er sanger om byen, ikke laget. Fordi det er enklest sånn. Da slipper man å gjøre noe.

Jeg er helt enig i at Thues sanger er noe av det mest geniale man finner på supporterfronten i Norge, men det tror jeg også fordi de er skrevet til Brann, ikke bare Bergen.


Vi er nå uansett hundre ganger mer originale enn resten av landet som synger oléoléolé i de uendelige. Vi henter ikke fra andre norske lags supportere. Henter vi sanger fra utlandet, så lager vi vår egen tekst - ikke bare en blåkopi. Hva er det DU forventer da? At vi skal lage melodiene selv også? Og når det gjelder bergenssanger, så spiller det vel liten rolle om det er Ove Thue, Fred Ove Reksten eller Ronny fra Loddefjord som har laget dem. I fotballverdenen er de våre genuine sanger som ingen andre har. Vi har mye forskjellig. Noen sanger er originale bergenssanger, noen er tekster vi har laget sjøl... men vi har i det minste TEKSTER, og vi har i det minste ikke stjålet dem fra våre rivaler.

Når det gjelder bergenssanger, så er det noe som gjør oss originale. Tidligere hadde jo vi jo "Brann fra Bergen" i alle sangene. Nå synger vi om andre bergenspatriotiske ting også. Det er det som skiller oss fra dritten.

Og når det gjelder Liverpool; du vet altså ikke at "you´ll never walk alone" er en gammel poplåt som ikke engang har noe med hverken Liverpool FC, Liverpool by eller fotball å gjøre?


For å ta det siste først; jeg vet utmerket godt hva YNWA er, men jeg snakket om det resterende sangrepertoaret til Liverpool-fansen. Altså, har de mer enn bare den ene sangen som er hentet utenfra, eller blir det som vi som har Nystemten + ørten andre bysanger.

Nei, jeg forvententer da slett ikke at man skal skrive melodiene selv også, men når man bare tar en annen melodi med tilhørende tekst så viser man ikke et minstemål av kreativitet. Det minner litt om kritikken din av Bergen Kommune i forbindelse med EM-søknaden. Vi er best og alt vi har og alt vi gjør er bra nok og det må folk bare forholde seg til.

Hadde vært artig om FK Fyllingsdalen rykket opp. Hvem synger Bataljonen for?


Hentet utenfra? Herregud, mann! Det er BERGENSsanger! Hva faen spiller det for rolle om det er Fred Ove Reksten, Ove Thue eller Ronny på felt B rad 2 som har laget sangene? Og det at vi synger bypatriotiske sanger, er jo noe som gjør oss originale. Bergen og Brann er på en måte to sider av samme sak. I over 50 år har klubben vært så godt som enerådende i Bergen (med et lite unntak da Fyllingen stjal litt "markedsandeler" for over 20 år siden), og vi var den største klubben også også i mesteparten av de 50 årene før.   Vi har ingen reelle konkurrenter i Bergen, så derfor syns jeg koblingen er helt naturlig. Vi er og skal være hele Bergens lag. Punktum. Det er bergenspatriotisme som gjør at bergensere holder med Brann. Hadde vi ikke vært bergenspatrioter, hadde jo folk holdt med RBK, VIF, Viking eller andre. Men 99 % av bergensere gjør jo ikke det. De holder med Brann. Og trøndere flest holder med RBK, og siddiser flest holder med Viking. Du tror kanskje det er tilfeldigheter som ikke har noe med lokalpatriotisme å gjøre?


Du mener altså at vi skal lage ny tekst når vi tar en melodi? Hallo? På bergenssanger? Hvorfor i helvete skal vi lage ny tekst på bergenssanger? Kan du forklare meg det? Skulle vi kanskje forandre teksten på Nystemten, "for å vise litt kreativitet"? Eller kanskje vi skulle kutte ut "Byen é Bergen" og "Vi é de beste", siden det tross alt ikke er noen på Bataljonen som har laget dem?

Og hvorfor forsøker du å fremstille det som at vi bare har slike sanger? I stemningstråden er det jo ramset opp sikkert 20 sanger fra vårt reportoar. Av disse er det et mindretall som er laget av folk som ikke er i supportermiljøet, (men som likefullt er bergensere og Brann-patrioter). At det har blitt litt mye "republikken" og lite "Brann" i nyere tid, kan jeg være enig i. Men å sammenligne det med "oléolé"-sangene til Kjernen og Kanari, blir for dumt.

Mener du det er sammenlignbart å ta bergenssanger inn i vårt eget reportoar, og det å blåkopiere rivaliserende supportere sine sanger? Det virker jo slik, siden du reagerte sånn på at jeg hetser disse talentløse supportergjengene rundt om i landet.

Når det gjelder den komiske sammenligningen din med min kritikk mot Bergen kommune når det gjelder "vi er best i alt vi gjør", må jeg bare le! Her er du virkelig ute og kjøre! Alle her vet at jeg utallige ganger har kritisert og hetset stemningen og mangel på synging hos oss. Så det om at jeg tror vi er verdensmestere, kan du bare legge fra deg med en gang.

Direkte komisk at du insinuerer at våre sanger er like talentløse som det pisset alle andre gjenger lirer av seg. Hva har du forresten selv bidratt med innen sanger hos oss?
Legg ned hele klubben!

kabelmann

Quote from: krøvel vellevold on April 03, 2012, 19:39:47 PM
Du mener altså at vi skal lage ny tekst når vi tar en melodi? Hallo? På bergenssanger? Hvorfor i helvete skal vi lage ny tekst på bergenssanger? Kan du forklare meg det? Skulle vi kanskje forandre teksten på Nystemten, "for å vise litt kreativitet"? Eller kanskje vi skulle kutte ut "Byen é Bergen" og "Vi é de beste", siden det tross alt ikke er noen på Bataljonen som har laget dem?


Poenget er jo at du hetser andre supportergrupperinger som faktisk skriver noe, mens du forguder bataljonen som bare finner noe på en gammel bergens-cd. Som spurt i den forrige tråden, er det blitt skrevet noe bra siden Gullet ska hem? Ojojojojojojojo?

Quote from: krøvel vellevold on April 03, 2012, 19:39:47 PM
Mener du det er sammenlignbart å ta bergenssanger inn i vårt eget reportoar, og det å blåkopiere rivaliserende supportere sine sanger? Det virker jo slik, siden du reagerte sånn på at jeg hetser disse talentløse supportergjengene rundt om i landet.


Nix, ikke i det hele tatt. At det dog skal være så jævla mye mer originalt er en helt annen sak.

Quote from: krøvel vellevold on April 03, 2012, 19:39:47 PM
Når det gjelder den komiske sammenligningen din med min kritikk mot Bergen kommune når det gjelder "vi er best i alt vi gjør", må jeg bare le! Her er du virkelig ute og kjøre! Alle her vet at jeg utallige ganger har kritisert og hetset stemningen og mangel på synging hos oss. Så det om at jeg tror vi er verdensmestere, kan du bare legge fra deg med en gang.


Jeg har da ikke sagt et ord om volumet på sangen eller hvor mye som synges.

Quote from: krøvel vellevold on April 03, 2012, 19:39:47 PM
Direkte komisk at du insinuerer at våre sanger er like talentløse som det pisset alle andre gjenger lirer av seg. Hva har du forresten selv bidratt med innen sanger hos oss?


Ikke en dritt. Jeg er ikke noen tekstforfatter. Hva har du?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

kabelmann

Quote from: Eivind on April 03, 2012, 17:53:08 PM
Quote from: kabelmann on April 03, 2012, 17:39:27 PM
Hadde vært artig om FK Fyllingsdalen rykket opp. Hvem synger Bataljonen for?


At Brann og Bergen går sammen som hånd og hanske er vel ingen ny info for deg? Tror ikke akkurat at folk hadde begynt å klø seg i hodet dersom Fyllingen hadde rykket opp, pga vi synger om Bergen på stadion :D


Sikkert ikke, men det er den samme argumentasjonen som brukes når LSK spiller mot RBK eller AAFK eller hvem det nå måtte være: Hvem faen er det som synger og for hvem synger/trommer de?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krøvel vellevold

Quote from: kabelmann on April 03, 2012, 20:27:00 PM
Quote from: krøvel vellevold on April 03, 2012, 19:39:47 PM
Du mener altså at vi skal lage ny tekst når vi tar en melodi? Hallo? På bergenssanger? Hvorfor i helvete skal vi lage ny tekst på bergenssanger? Kan du forklare meg det? Skulle vi kanskje forandre teksten på Nystemten, "for å vise litt kreativitet"? Eller kanskje vi skulle kutte ut "Byen é Bergen" og "Vi é de beste", siden det tross alt ikke er noen på Bataljonen som har laget dem?


Poenget er jo at du hetser andre supportergrupperinger som faktisk skriver noe, mens du forguder bataljonen som bare finner noe på en gammel bergens-cd. Som spurt i den forrige tråden, er det blitt skrevet noe bra siden Gullet ska hem? Ojojojojojojojo?

Quote from: krøvel vellevold on April 03, 2012, 19:39:47 PM
Mener du det er sammenlignbart å ta bergenssanger inn i vårt eget reportoar, og det å blåkopiere rivaliserende supportere sine sanger? Det virker jo slik, siden du reagerte sånn på at jeg hetser disse talentløse supportergjengene rundt om i landet.


Nix, ikke i det hele tatt. At det dog skal være så jævla mye mer originalt er en helt annen sak.

Quote from: krøvel vellevold on April 03, 2012, 19:39:47 PM
Når det gjelder den komiske sammenligningen din med min kritikk mot Bergen kommune når det gjelder "vi er best i alt vi gjør", må jeg bare le! Her er du virkelig ute og kjøre! Alle her vet at jeg utallige ganger har kritisert og hetset stemningen og mangel på synging hos oss. Så det om at jeg tror vi er verdensmestere, kan du bare legge fra deg med en gang.


Jeg har da ikke sagt et ord om volumet på sangen eller hvor mye som synges.

Quote from: krøvel vellevold on April 03, 2012, 19:39:47 PM
Direkte komisk at du insinuerer at våre sanger er like talentløse som det pisset alle andre gjenger lirer av seg. Hva har du forresten selv bidratt med innen sanger hos oss?


Ikke en dritt. Jeg er ikke noen tekstforfatter. Hva har du?



"Skriver noe"? Hahahahaha! den var god du! Er det å stjele fra andre supportere og synge oléoléolé i det uendelige - for så å slenge på "Rosenborg" på slutten, "å skrive"?? Du er meg en fin en!

"Forguder Bataljonen".... Jeezus! Stopp pisspreiket ditt! Har aldri sagt at vi er fantastiske. Men vi er originale og skiller oss veldig ut fra resten av supporter-Norge. Og uansett om sangene våre er middelmådige eller hva de er; de er defintitivt mye bedre og mer originale enn dem som bare inneholder tulleord og er direkte stjålet fra det som 2000 andre supportergjenger synger akkurat maken til.

Om det er skrevet noe bra siden gullet ska hem? Tja. Det kom jo en ny sang senest fredag. Men det var vel for lite kreativt og originalt for deg, tenker jeg.

Hva er egentlig problemet? NOEN av sangene våre har vi ikke laget selv, men er laget av bergenske artister. Hva så? Du snakker jo som om mesteparten er det!

Om jeg har laget noen av sangene? Ja flere faktisk.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: kabelmann on April 03, 2012, 20:30:08 PM
Quote from: Eivind on April 03, 2012, 17:53:08 PM
Quote from: kabelmann on April 03, 2012, 17:39:27 PM
Hadde vært artig om FK Fyllingsdalen rykket opp. Hvem synger Bataljonen for?


At Brann og Bergen går sammen som hånd og hanske er vel ingen ny info for deg? Tror ikke akkurat at folk hadde begynt å klø seg i hodet dersom Fyllingen hadde rykket opp, pga vi synger om Bergen på stadion :D


Sikkert ikke, men det er den samme argumentasjonen som brukes når LSK spiller mot RBK eller AAFK eller hvem det nå måtte være: Hvem faen er det som synger og for hvem synger/trommer de?


Så vi bør altså kutte ut bergenssanger i 2012 fordi det kanskje er en liten mulighet for at vi møter et annet bergenslag om mange år som i teorien kan gjøre hevd på de samme sangene? Det er jo ikke vanskeligere enn at vi når den tid måtte komme, så styrer vi unna DE sangene. Det er jo i stemningstråden nevnt mange andre sanger som ikke handler bare om Bergen.
Legg ned hele klubben!

Lister

Quote from: kabelmann on April 03, 2012, 20:27:00 PM
Ikke en dritt. Jeg er ikke noen tekstforfatter. Hva har du?

Tekstforfatter blir du først når du har skrevet noe, det er ingen unnskyldning.

"Navnet på laget vårt shalalalala, vi synger navnet på laget vårt sha-lalalalalalala" teller ikke.
Guinness - Makes you drunk

krøvel vellevold

April 03, 2012, 21:10:37 PM #9167 Last Edit: April 03, 2012, 22:13:28 PM by krøvel vellevold
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on April 03, 2012, 20:40:19 PM
Quote from: kabelmann on April 03, 2012, 20:30:08 PM
Quote from: Eivind on April 03, 2012, 17:53:08 PM
Quote from: kabelmann on April 03, 2012, 17:39:27 PM
Hadde vært artig om FK Fyllingsdalen rykket opp. Hvem synger Bataljonen for?


At Brann og Bergen går sammen som hånd og hanske er vel ingen ny info for deg? Tror ikke akkurat at folk hadde begynt å klø seg i hodet dersom Fyllingen hadde rykket opp, pga vi synger om Bergen på stadion :D


Sikkert ikke, men det er den samme argumentasjonen som brukes når LSK spiller mot RBK eller AAFK eller hvem det nå måtte være: Hvem faen er det som synger og for hvem synger/trommer de?


Så vi bør altså kutte ut bergenssanger i 2012 fordi det kanskje er en liten mulighet for at vi møter et annet bergenslag om mange år som i teorien kan gjøre hevd på de samme sangene? Det er jo ikke vanskeligere enn at vi når den tid måtte komme, så styrer vi unna DE sangene. Det er jo i stemningstråden nevnt mange andre sanger som ikke handler bare om Bergen.


Tullball. Vi bør ikke kutte de ut i 2012 eller i 2025 hvis et annet bergenslag rykker opp.
Brann og Bergen har for evig tid sterk tilhørighet til hverandre, og slik bør fortsette å komme frem på stadion også. Brann er Bergen og Bergen er Brann.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

roaldinho

Det kan være en gode ide å sjekke ut de andre ute i Norge sine supportersanger også?

Om ikke LSK er original, så vet ikke jeg. Her er det flere som ikke går på ole ole og sånne ting.

http://kfl.no/wiki/index.php/KFL:Sanger
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Klaus_Brann

Quote from: roaldinho on April 03, 2012, 21:26:19 PM
Det kan være en gode ide å sjekke ut de andre ute i Norge sine supportersanger også?

Om ikke LSK er original, så vet ikke jeg. Her er det flere som ikke går på ole ole og sånne ting.

http://kfl.no/wiki/index.php/KFL:Sanger


De fleste av de sangene de synger er shalala, olelele, elller allez allez.
At de faktisk har  'optimist' og 'jag trodde änglarna fanns' er helt sykt. Litt av en originalitet! Hva har det med LSK å gjøre, annet enn at det viser hvor tragiske kanari er ?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: roaldinho on April 03, 2012, 21:26:19 PM
Det kan være en gode ide å sjekke ut de andre ute i Norge sine supportersanger også?

Om ikke LSK er original, så vet ikke jeg. Her er det flere som ikke går på ole ole og sånne ting.

http://kfl.no/wiki/index.php/KFL:Sanger


Men det er ikke det man hører på kamp...
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Noe vi derimot er dårlig på, er spillersanger. Utenom ropet til Ojo, har vi noen spillersanger nå?
Hassan sin er den eneste jeg kommer på.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on April 03, 2012, 21:33:56 PM
Quote from: roaldinho on April 03, 2012, 21:26:19 PM
Det kan være en gode ide å sjekke ut de andre ute i Norge sine supportersanger også?

Om ikke LSK er original, så vet ikke jeg. Her er det flere som ikke går på ole ole og sånne ting.

http://kfl.no/wiki/index.php/KFL:Sanger


Men det er ikke det man hører på kamp...


Akkurat. Det hjelper lite å ha et stort reportoar når man velger bort de fleste sangene som faktisk har litt tekst.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

roaldinho

Quote from: krøvel vellevold on April 03, 2012, 21:33:56 PM
Quote from: roaldinho on April 03, 2012, 21:26:19 PM
Det kan være en gode ide å sjekke ut de andre ute i Norge sine supportersanger også?

Om ikke LSK er original, så vet ikke jeg. Her er det flere som ikke går på ole ole og sånne ting.

http://kfl.no/wiki/index.php/KFL:Sanger


Men det er ikke det man hører på kamp...


Nei, og det er jævlig synd, egentlig.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

kabelmann

Quote from: Lister on April 03, 2012, 20:52:51 PM
Quote from: kabelmann on April 03, 2012, 20:27:00 PM
Ikke en dritt. Jeg er ikke noen tekstforfatter. Hva har du?

Tekstforfatter blir du først når du har skrevet noe, det er ingen unnskyldning.

"Navnet på laget vårt shalalalala, vi synger navnet på laget vårt sha-lalalalalalala" teller ikke.


La meg si det på en annen måte: Jeg har ikke det som trengs for å kunne skrive gode sangtekster.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

kabelmann

Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

kabelmann

Quote from: krøvel vellevold on April 03, 2012, 21:33:56 PM
Quote from: roaldinho on April 03, 2012, 21:26:19 PM
Det kan være en gode ide å sjekke ut de andre ute i Norge sine supportersanger også?

Om ikke LSK er original, så vet ikke jeg. Her er det flere som ikke går på ole ole og sånne ting.

http://kfl.no/wiki/index.php/KFL:Sanger


Men det er ikke det man hører på kamp...


Det samme kan sies om Bataljonen. Sitter og ser gjennom sangsiden nå og det er jo flere sanger der som burde vært dratt frem fra lengselen.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krøvel vellevold

Quote from: kabelmann on April 03, 2012, 21:58:44 PM
Quote from: krøvel vellevold on April 03, 2012, 21:33:56 PM
Quote from: roaldinho on April 03, 2012, 21:26:19 PM
Det kan være en gode ide å sjekke ut de andre ute i Norge sine supportersanger også?

Om ikke LSK er original, så vet ikke jeg. Her er det flere som ikke går på ole ole og sånne ting.

http://kfl.no/wiki/index.php/KFL:Sanger


Men det er ikke det man hører på kamp...


Det samme kan sies om Bataljonen. Sitter og ser gjennom sangsiden nå og det er jo flere sanger der som burde vært dratt frem fra lengselen.


Av de sangene jeg nevnte over, brukes de fleste ganske ofte. Og det er jo et klart mindretall som er laget av folk utenfor supportermiljøet.
Legg ned hele klubben!

kabelmann

Jeg er usikker på hva du mener med folk utenfor supportermiljøet. Så lenge de handler om Brann så er det ett fett hvem som har skrevet dem.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

roaldinho

For å gå tilbake på det som er tema for denne tråden: Billettsalg.

Dette gjelder også Brann, så da poster jeg denne fra OptaNor her:

7368 - Gjennomsnittlig tilskuertall de to første rundene i årets Tippeliga. Gjennomsnittet i fjor var på 7995. Nedgang.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

krøvel vellevold

Quote from: kabelmann on April 03, 2012, 23:06:59 PM
Jeg er usikker på hva du mener med folk utenfor supportermiljøet. Så lenge de handler om Brann så er det ett fett hvem som har skrevet dem.


Men det er ikke OK at vi har en del noen gamle bergenssanger som hyller vår by? Noe som faktisk gjør oss originale? Da er det plutselig et poeng at det ikke er folk i supportermiljøet som har laget dem? Interessant!
Legg ned hele klubben!

Jose Arrogantio

Når Klanen og de skal synge anti-Brann sanger så synger de om Bergen. Det er ikke bare bergensere som knytter Brann og Bergen tett sammen.

Lister

For meg er det en helt absurd tanke å ikke knytte Brann og Bergen sammen. Får meg til å lure på hvilken planet kabel er fra.
Guinness - Makes you drunk

ostraume

Poenget er vel bare å stille spørsmål om hvor forbannet originalt og glimrende det er å synge gamle Bergenssanger på Stadion.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Eivind

Quote from: kabelmann on April 03, 2012, 20:30:08 PM
Quote from: Eivind on April 03, 2012, 17:53:08 PM
Quote from: kabelmann on April 03, 2012, 17:39:27 PM
Hadde vært artig om FK Fyllingsdalen rykket opp. Hvem synger Bataljonen for?


At Brann og Bergen går sammen som hånd og hanske er vel ingen ny info for deg? Tror ikke akkurat at folk hadde begynt å klø seg i hodet dersom Fyllingen hadde rykket opp, pga vi synger om Bergen på stadion :D


Sikkert ikke, men det er den samme argumentasjonen som brukes når LSK spiller mot RBK eller AAFK eller hvem det nå måtte være: Hvem faen er det som synger og for hvem synger/trommer de?


Det blir jo overhodet ikke det samme! Når LSK/RBK spiller lurer man på hvem de synger for, fordi de ikke bruker ord i teksten, og begge gruppene har "shalalalala" lalling!

At man på Brann stadion skulle begynne å tvile på hvem supporterne synger for når de synger om Bergen er bare helt latterlig å påstå, og kan ikke sammenlignes for fem flate øre!   

krøvel vellevold

Quote from: ostraume on April 04, 2012, 09:59:22 AM
Poenget er vel bare å stille spørsmål om hvor forbannet originalt og glimrende det er å synge gamle Bergenssanger på Stadion.


Det er jo originalt i den forstand at det er veldig få (om noen) andre supportergjenger i Norge - og sikkert også i hele verden - som synger tilsvarende lokalpatriotiske sanger. Og det er definitivt mer originalt enn å synge de samme melodiene og "tekstene" som alle andre gjør! Der andre synger "shalala", har vi tekst. Der andre stjeler hemningsløst fra rivaliserende fans, synger vi bl.a. sanger med identitet til Bergen. Bergenssangene gjør jo også at vi har - og for alltid vil ha - melodier som ingen andre bruker. 
Legg ned hele klubben!

Lister

Quote from: ostraume on April 04, 2012, 09:59:22 AM
Poenget er vel bare å stille spørsmål om hvor forbannet originalt og glimrende det er å synge gamle Bergenssanger på Stadion.


Orginalt, tja. Spørs litt hva du legger i ordet. Men det er både unikt og orginalt sett opp mot den gemene fottballhop i norge sine "navnet på laget vårt lalala"-sanger. Vi skiller oss ut og i den sammenhengen gjør det oss orginale.

Glimrende, absolutt. Lite skaper stemning som ekte lidenskap og er det en ting som ligger en Bergensers hjerte nærmest (i tillegg til Brann) så er det Bergen og Bergensiania. Vi er et folkeslag stolt av lokal historie og tilhørighet. Lite er så sikkert som at gamle bergenssanger skaper fellesfølelse og god stemning.

At disse sangene er det som har blitt mer populære etter en tung periode er langt fra tilfeldig. Når alt annet feiler å skape entusiasme så leverer Bergensiania alltid. Brann kan spille ræv og folk kan være frustrerte som faen med det som skjer på banen, de vil fortsatt stemme i Bergensiania.

Ikke i stedet for sanger om Brann, men i tillegg til, fordi knytningen mellom laget og byen er så sterk.

At vi kunne hatt flere personsanger er helt klart, men det er også en konsekvens av både nedturen og profilflukten. Det skal være en viss standard på hvem som får sanger, men det blir mer og mer klart at både Askar og Haugen seiler opp som kandidater. Spør du meg kunne vi gjerne hatt en til Piotr og Birkir også.

Regner da Austin og Ojo blandt spillere som allerede har sanger.

Oversikten over sanger trenger helt klart ikke bare en oppdatering, men også en solid makeover.
Personlig har jeg sterke motforestillinger mot alt som virker regissert og dirigert i supporterkultur, men i folkeopplysningens navn hadde det ikke vært feil å dokumentert audiovisuelt flere av sangene våre slik at nye landsmenn lettere kan henge seg på.

Hadde ikke vært værre enn at noen fra tifo-gruppen (i samarbeid med Brann) fikk rettet et kamera på stativ mot Frydenbø og filmet hele kampen, så tar noen redigeringsjobb i etterkant og klipper til sangene slik at de kan gjøres tilgjengelig sammen med teksten. Godt mulig dette må gjøres over flere kamper, men fortsatt ikke et prosjekt med høy kostnad.
Guinness - Makes you drunk

dudo

Quote from: Lister on April 04, 2012, 10:21:58 AM
Regner da Austin og Ojo blandt spillere som allerede har sanger.


Austin?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Lister

Mer rop enn sanger og ikke spesielt oppfinnsomme noen av de, men ja han har to.
Guinness - Makes you drunk

kabelmann

Quote from: ostraume on April 04, 2012, 09:59:22 AM
Poenget er vel bare å stille spørsmål om hvor forbannet originalt og glimrende det er å synge gamle Bergenssanger på Stadion.


Endelig en som har skjønt det.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

kabelmann

Quote from: Lister on April 04, 2012, 09:19:22 AM
For meg er det en helt absurd tanke å ikke knytte Brann og Bergen sammen. Får meg til å lure på hvilken planet kabel er fra.


Hehe for et jævla selvhøytidelig fjols du er.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

kabelmann

Quote from: krøvel vellevold on April 04, 2012, 04:56:37 AM
Men det er ikke OK at vi har en del noen gamle bergenssanger som hyller vår by? Noe som faktisk gjør oss originale? Da er det plutselig et poeng at det ikke er folk i supportermiljøet som har laget dem? Interessant!


Hele bakgrunnen for denne diskusjonen er at du synes andre lags fans er tragiske fordi de lager en tekst og plusser på noe shalalala. Jeg på min side synes ikke det er så forbannet mye mer kreativt å plukke låter fra en gammel Bergens-CD. At vi skal komme til noen enighet om dette ser jeg dog ikke på som veldig sannsynlig, så det er vel like greit å legge diskusjonen død.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Tifo

Feil tråd, men siden det er nevnt her.

Dersom kan skrive en oppdetert liste med alle sangene inkludert tekst og melodi, så skal jeg sørge for at det blir endret på bataljonen.no.

Det med kamera kan gjøres. Ble startet for 2 år siden, men ingen av oss som hadde tid til å filme underveis i kampene. Skal se om vi ikke får gjort noe med det i år.


Foreslår samtidig at vi fortsetter diskusjonen rundt stemning og sanger i denne tråden:
https://www.bataljonen.no/forum/index.php?topic=3056.msg373250;topicseen#new
.:Tifo-gruppen:.

Nixon

Quote from: kabelmann on April 04, 2012, 12:04:58 PM
Quote from: krøvel vellevold on April 04, 2012, 04:56:37 AM
Men det er ikke OK at vi har en del noen gamle bergenssanger som hyller vår by? Noe som faktisk gjør oss originale? Da er det plutselig et poeng at det ikke er folk i supportermiljøet som har laget dem? Interessant!


Hele bakgrunnen for denne diskusjonen er at du synes andre lags fans er tragiske fordi de lager en tekst og plusser på noe shalalala. Jeg på min side synes ikke det er så forbannet mye mer kreativt å plukke låter fra en gammel Bergens-CD. At vi skal komme til noen enighet om dette ser jeg dog ikke på som veldig sannsynlig, så det er vel like greit å legge diskusjonen død.


Vi kan kanskje konkludere med at vår originalitet ikke alltid er så kreativ. Noe jeg tror de aller fleste lever veldig godt med.
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

April 10, 2012, 19:49:11 PM #9196 Last Edit: April 10, 2012, 19:51:20 PM by krøvel vellevold
9519 på Ullevål! Faktisk første gang siden oktober 2009 at de kommer under 10000. De begynte vel å telle antall solgte i 2010, mener jeg å huske. Før det var det jo antall fremmøtte - noe som gjorde at VIF kanskje fikk kunstig lave tall i forhold til andre.
Legg ned hele klubben!

Brann_ruler86

Gå ta banen!

Lister

Dette er jo direkte vakkert og kan ikke tolkes som noe annet enn at personer med beslutningsmyndighet i klubben ikke bare lytter til supportermiljøet og tar seriøst det som kommer, men også at de handler på bakgrunn av det.

Syvmilssteg på vei vekk fra det arrogante klovneveldet.
Guinness - Makes you drunk

Klaus_Brann

Quote from: Brann_ruler86 on April 12, 2012, 17:03:01 PM


Det er godt aa se at man i alle fall proever aa gjoere grep. Det kan vel uansett ikke vaere negativt.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Go Up