• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

Go Down

dudo

"Han står fast ved konklusjonene fra nasjonale publikumsundersøkelser som sier at pris ikke er det avgjørende for om folk velger å gå på fotballkamp eller ikke"

Ok.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Markmus

Quote from: dudo on September 07, 2011, 15:34:33 PM
"Han står fast ved konklusjonene fra nasjonale publikumsundersøkelser som sier at pris ikke er det avgjørende for om folk velger å gå på fotballkamp eller ikke"

Ok.


haha

Det hjelper da ikke med nasjonale undersøkelse når Brann er dyrest i klassen. De andre klubbene har et mer tålelig prisnivå enn Brann.

Ka du ve?

krakra

Uansett så er ordlyden "avgjørnde". Jeg lurer på om dette er bevisst eller ikke fra Brann, for selvfølgelig er ikke pris avgjørende, men det er definitivt medvirkende. Jeg er helt sikker på at Daffy vet at sammenhengen mellom pris og kvalitet avgjør salget(i fotball er det riktignok endel andre faktorer). Så kan man velge å se det fra flere forskjellige sider. Daffy har valgt å kjøre på med at det avgjørende er kvaliteten på produktet, altså resultatene. Presterer vi bedre selger vi mer. Det stemmer sikkert, men det er nok også et faktum at hvis billettprisen hadde blitt halvert så hadde flere kommet.

Problemet er ikke enten at laget ikke presterer godt nok eller at prisene er for høy, men at prisen er for høy i forhold til prestasjonene. Det kan jo selvfølgelig løses ved at laget presterer bedre, eller ved at man senker prisene. Selvfølgelig ønsker Brann helst det førstnevnte, men senking av billettprisene er definitivt det enkleste. Det gjør man hvis man vil. Man vinner ikke seriegull med sjampagnefotball bare fordi man ønsker det.

ostraume

Helt enig, åpenbart at Daffy gjør seg dummere enn han er. Håper jeg. De skjønner selvsagt at pris spiller en rolle, men så lenge det er flere faktorer i bildet, kan de late som de tror at det er andre som er avgjørende. Det handler selvsagt om en helhet.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krøvel vellevold

Quote from: dudo on September 07, 2011, 15:34:33 PM
"Han står fast ved konklusjonene fra nasjonale publikumsundersøkelser som sier at pris ikke er det avgjørende for om folk velger å gå på fotballkamp eller ikke"

Ok.


Nasjonale undersøkelser? Han har jo hele tiden hevdet at vi ikke kan sammenlignes med de andre!
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

"Vi vet dette (altså pris) opptar mange" sier han, og benekter samtidig at pris ikke er avgjørende. Merkelig.
Legg ned hele klubben!

vebo

Kjenner ikke du han her Krøvel? Du får hilse å gratulere..

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article5729662.ece
Tiocfaidh ár lá

krøvel vellevold

Quote from: vebo on September 09, 2011, 19:08:26 PM
Kjenner ikke du han her Krøvel? Du får hilse å gratulere..

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article5729662.ece


Nei, kan ikke akkurat si jeg drar kjensel på ham.
Legg ned hele klubben!

abe78

Krøvel = en legende! :)

Dette står det stor respekt av!
.og husk!

Nixon

Burde ikke dette stått under "Andre supportere"?:)
Rød makt på Hansa

vebo

Pøh, er det noe som påvirker billettsalgstallet så er det dette :)
Tiocfaidh ár lá

vebo

Hvor mange år tar dette? Tror dere?
Tiocfaidh ár lá

Klaus_Brann

Quote from: vebo on September 09, 2011, 20:09:18 PM
Hvor mange år tar dette? Tror dere?


Hvor mange år tar hva?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on September 09, 2011, 19:18:45 PM
Quote from: vebo on September 09, 2011, 19:08:26 PM
Kjenner ikke du han her Krøvel? Du får hilse å gratulere..

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article5729662.ece


Nei, kan ikke akkurat si jeg drar kjensel på ham.


Det spørs vel om denne Osdal hadde gått i denne fotballfellen;

http://www.youtube.com/watch?v=M_URyWFBOy4
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

vebo

Det tar vistnok ca 14 år å komme opp i 500 kamper..
Tiocfaidh ár lá

Klaus_Brann

Quote from: vebo on September 10, 2011, 12:45:46 PM
Det tar vistnok ca 14 år å komme opp i 500 kamper..


Det står vel i artikkelen du linker til:)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Den observante har gjerne sett at BT og BA opererer med to forskjellige tall. BA snakker om 500 mot TIL 26/8, mens BT snakker om 500 i morgen. Forskjellen er om man tar med den annullerte seriekampen mot MFK i 2000, eller ikke. Den ble i sin helhet gjennomført som en obligatorisk kamp, og ble jo ikke kjent ugyldig før senere. Så på sett og vis skulle den jo telle. Gule kort i den kampen, ble jo tellende...
Legg ned hele klubben!

Utmedsnolken

selvsagt teller den. sett er sett.
"og der snubler Sæternes igjen"

krøvel vellevold

Quote from: Utmedsnolken on September 10, 2011, 14:17:09 PM
selvsagt teller den. sett er sett.


Ja, hvis Brann hadde gått konk i dag - og fått årets 21 seriekamper strøket pga det, så hadde det vært litt rart å plutselig stå med 479... Det sier i hvert fall Osdal selv.
Legg ned hele klubben!

roaldinho

Quote from: krøvel vellevold on September 10, 2011, 14:31:58 PM
Quote from: Utmedsnolken on September 10, 2011, 14:17:09 PM
selvsagt teller den. sett er sett.


Ja, hvis Brann hadde gått konk i dag - og fått årets 21 seriekamper strøket pga det, så hadde det vært litt rart å plutselig stå med 479... Det sier i hvert fall jeg.


Hehe, du har likevel gått på de 21 kampene.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Utmedsnolken

var såvidt du fikk godkjent denne da.
"og der snubler Sæternes igjen"

Gulløl

September 14, 2011, 12:11:47 PM #8721 Last Edit: September 14, 2011, 12:13:21 PM by Gulløl
Klarer vi 12 tusen tilskuere på fredag ? Bør vel gå greit. I fredags kampen mot Tromsø var det 11639 tilskuere.
Blir vel invasjon av arabere og full borteseksjon som bør bidra godt. I tillegg er det meldt fint vær (utrolig nok  :)). Brann gode kamp mot Molde bidrar vel også en del. Og folk har vel roet ned å reise på hyttehelger. Og det at Brann i høyeste grad er med i medaljekampen vekker vel en del ekstra interesse også nå som det "drar seg til" i teten.

I fjor var dette åpningskampen på Stadion og publikumstallet var 15005 (men da var det solgt ganske mye mer partoutkort). Har ikke kikket på førehandssalget, men tipper et publikumstall på 12500 +/- 200.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Det er blitt ganske vanskelig å spå. Jeg trodde at det skulle komme over 12.000 sist med toppkamp og ferdig ferie. Men det slo ikke til.

Folk avventer vel litt og sparer pengene sine til en eventuell cupfinale. For DEN skal de på...
Rød makt på Hansa

ostraume

Jeg tror fortsatt at fredag er en elendig kampdag. Mulig vi klarer 12000 om det kommer godt med bortesupportere. Vi får vel en prognose fra krøvel snart.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

Ja, om den nødvendigvis er så mye dårligere enn mandag er jeg ikke så sikker på. Men det er en ny dag, og den må sikkert innarbeides.

I neste utgave av d12m fokuseres det mye på tilskuersvikt og TV-kampene. Og det kan se ut som at flere sentrale aktører ønsker å gå ned fra fire til tre dager. Men da på bekostning av færre kamper på allmenne TV-kanaler.
Rød makt på Hansa

thesevs

Quote from: krøvel vellevold on September 09, 2011, 19:18:45 PM
Quote from: vebo on September 09, 2011, 19:08:26 PM
Kjenner ikke du han her Krøvel? Du får hilse å gratulere..

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article5729662.ece


Nei, kan ikke akkurat si jeg drar kjensel på ham.


Iflg NRK har en kar fra Sogndal rekorden:

http://nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_sogn_og_fjordane/1.7791355

65-åringen har ei merittliste truleg ingen andre kan måle seg med: Sidan 1964 har han berre gått glipp av tre heimekampar med Sogndal i serien.

Søndag såg han sin kamp nummer 521, då Sogndal spelte 0-0 mot Aalesund på Fosshaugane.
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Utmedsnolken

September 14, 2011, 13:03:12 PM #8726 Last Edit: September 14, 2011, 13:11:43 PM by Utmedsnolken
Quote from: thesevs on September 14, 2011, 12:35:34 PM
Quote from: krøvel vellevold on September 09, 2011, 19:18:45 PM
Quote from: vebo on September 09, 2011, 19:08:26 PM
Kjenner ikke du han her Krøvel? Du får hilse å gratulere..

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article5729662.ece


Nei, kan ikke akkurat si jeg drar kjensel på ham.


Iflg NRK har en kar fra Sogndal rekorden:

http://nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_sogn_og_fjordane/1.7791355

65-åringen har ei merittliste truleg ingen andre kan måle seg med: Sidan 1964 har han berre gått glipp av tre heimekampar med Sogndal i serien.

Søndag såg han sin kamp nummer 521, då Sogndal spelte 0-0 mot Aalesund på Fosshaugane.



denne alex har nok mye mer enn 521 kamper selv også. sognignen harjo heller ikke vært på en eneste bortekamp. sikkert mange på stadion som har sett hundrevis av hjemmekamper også.
"og der snubler Sæternes igjen"

Yngve

Imponerande av han sogningen utan tvil, men Krøvel er meir intens (på mange måtar) med at han har jo vore på det som er av bortekampar i Noreg og i Europa.

ostraume

Quote from: Nixon on September 14, 2011, 12:34:37 PM
Ja, om den nødvendigvis er så mye dårligere enn mandag er jeg ikke så sikker på. Men det er en ny dag, og den må sikkert innarbeides.

I neste utgave av d12m fokuseres det mye på tilskuersvikt og TV-kampene. Og det kan se ut som at flere sentrale aktører ønsker å gå ned fra fire til tre dager. Men da på bekostning av færre kamper på allmenne TV-kanaler.


Fredag er det Nytt på nytt og kosekveld med familien. Ekstra deilig å sige ned i stolen vitende om at det er helg. Tror Max/NFF at de kan konkurrere med gullrekka? Det finnes vel intet annet tidspunkt der så mange i vårt land dasser i sofaen og så skal det arrangeres TL-kamp? Håpløst, men sikkert greit for ungdommen som skal fyre før og etter kampen.

Mandagskamper er greit nok, det blir bare et krydder på nok en elendig mandag. Et fint avbrekk i arbeidsuken.

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

Folk har vel PVR?:)

Nei, jeg liker fredagen best (ikke det at jeg fyrer så mye...) og er kanskje litt subjektiv her. Jeg ser absolutt poenget med tacokveld med familien foran TV-en.

Men det er vel snart mulig å se om fredagskampene jevnt over har færre tilskuere enn mandagskampene?
Rød makt på Hansa

ostraume

Det skulle man tro ja, krøvel?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

steinbygger

Ser på BT.NO at det står at det var 5000 tilskuere på ullevål i kveld, men at de opplyste om 10.000. Trodde enga opplyste om antall som var på stadion. Har de endret dette?

1908

Ullevaal Stadion T: 10429  fra VG..


roaldinho

10 429 solgte billetter til kveldens kamp.

Er det inkludert sesongkort?
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Klaus_Brann

Quote from: steinbygger on September 14, 2011, 21:01:15 PM
Ser på BT.NO at det står at det var 5000 tilskuere på ullevål i kveld, men at de opplyste om 10.000. Trodde Engen opplyste om antall som var på stadion. Har de endret dette?


Det virker sånn. Det så veeeldig glissent ut der i dag.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Hansakongen

Quote from: Klaus_Brann on September 14, 2011, 21:43:20 PM
Quote from: steinbygger on September 14, 2011, 21:01:15 PM
Ser på BT.NO at det står at det var 5000 tilskuere på ullevål i kveld, men at de opplyste om 10.000. Trodde Engen opplyste om antall som var på stadion. Har de endret dette?


Det virker sånn. Det så veeeldig glissent ut der i dag.


Har VIF pakket blitt oslo nye lynlag som spiller med 20000 seter på hjemmekampene :D.... Dette burde det nesten vært en liten tifo om i hjemmekampen med et eller annet bander om disse tallene stemmer?

krakra

VIF begynte vel å opplyse om antall solgte i fjor. Virker ikke som reklamefilmen deres har funket så veldig.

krøvel vellevold

ca 9742 ser det ut til å være solgt utenom bortefeltet.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Fagermo ser ut til å være på linje med mange supportere i sagaen om tilskuersvikten. Han mener at det er for mange kampdager slik at folk mister oversikten. Og han er spesielt bekymret for de siste kampene i år. Han sier i VG i dag at det største problemet er fotball i slutten av november som det virker som at det bare er Semb og Høgmo som ønsker. "Etter tre ukers opphold i november, er folk opptatt av slalåm og har glemt at det spilles seriefotball i Norge. Ingen gidder heller. Jeg frykter at det mot slutten av sesongen blir 1000-2000 mennesker på kampene. Og da gir det også økonomiske problemer for norsk fotball."
Rød makt på Hansa

Gulløl

Allerede passert 11000 solgte billetter. Meget lovende, da er det litt fotballfeber i byen likevel  :)

Klipp:

- Med den takten forhåndssalget har akkurat nå satser vi på å runde 13.000 når kampen blåses i gang fredag klokken 19.00, sier Dag Frode Algerøy, leder for privatmarkedet i Brann.

http://www.brann.no/nyheter/har-passert-11-000-solgte-billetter2/
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Markmus

Skal ikke se bort fra at det er mange haugesundere siden det er så nært.
Ka du ve?

Gulløl

September 15, 2011, 11:46:41 AM #8742 Last Edit: September 15, 2011, 11:48:12 AM by Gulløl
Quote from: Markmus on September 15, 2011, 11:40:07 AM
Skal ikke se bort fra at det er mange haugesundere siden det er så nært.


Trolig 650 stykker fra Haugesund står det i artikkelen, det gjelder vel borteseksjonen. Men av erfaring fra tidligere år blir det i tillegg en god del Haugesundere på de andre tribunene. Har sett at en del fra Haugesund tidligere år har skaffet seg firmabilletter på Sp.V. Slik blir det vel når byene er så nært hverandre. Trolig blir det nærmere 1000 Haugesundsupportere på tribunene.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Angeln

Quote from: krakra on September 14, 2011, 21:59:32 PM
VIF begynte vel å opplyse om antall solgte i fjor. Virker ikke som reklamefilmen deres har funket så veldig.


Virker nok heller motsatt. Pinlig og påtatt "patriotisme".

brann:)

"hvis ein breiflabb jubla eller gjørr antydningar om at an e ein breiflabb i min omkrets så smelle det"

De bør vel strengt tatt de ikke møte opp i haugesund effekter og juble ved scoring på hjemmetribunene, får då smelle de! Koser med med billetttråden fra oppgjøret i Haugesund :)

http://maakeberget.no/forum/viewtopic.php?f=2&t=3370&start=135
"Fotball er ikkje bare ett spill, fotball e livet!!"

Gulløl

Quote from: brann:) on September 15, 2011, 12:55:59 PM
"hvis ein breiflabb jubla eller gjørr antydningar om at an e ein breiflabb i min omkrets så smelle det"

De bør vel strengt tatt de ikke møte opp i haugesund effekter og juble ved scoring på hjemmetribunene, får då smelle de! Koser med med billetttråden fra oppgjøret i Haugesund :)

http://maakeberget.no/forum/viewtopic.php?f=2&t=3370&start=135


Haugesundsupporterne er norges mest hysteriske når det gjelder bortepublikum som inntar hjemmetribunene, spesielt når Brann kommer på besøk som de har store mindreverdighetskomplekser for. 203 innlegg hadde de på forumet sitt om billettsalget foran møtet med Brann. I morgen inntar haugesunderne hjemmeseksjonene på Brann Stadion som den største selvfølgelighet. Skaper ikke akkurat hysteri blant hjemmefansen det  :D

Ellers er haugesunderne heldige, kan bestille sine billetter på nettet og kjøpe stort sett der de vil på Brann Stadion fra godstolen. Vi var en del som ofret en halv arbeidsdag og måtte reise til Haugesund grytidlig for å stille oss i kø foran en brakke for å få billetter på deres dyrebare hjemmeseksjoner fordi de ikke våget å selge billettene på nettet av sikkerhetshensyn  ::)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Klaus_Brann

Det er forbannet rotete. Det er ikke første torsdagen jeg har tenkt at jeg skal på fotballtrening i morra kveld, for så kommet på at det er kampdag.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

klysa

Hvor mange rader må en opp for å komme klar tverrliggeren på bt? På forhånd takk!

krøvel vellevold

September 15, 2011, 16:21:05 PM #8748 Last Edit: September 16, 2011, 01:49:17 AM by krøvel vellevold
Solgt ca 10032 utenom bortefeltet og løssalg på SpV nå. Når man allerede i formiddag snakket om over 11000 solgte billetter, må jo det bety at det er solgt en del på tribunen der det visstnok ikke selges enkeltbilletter; SpV.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Go Up