• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

Superjack and 9 Guests are viewing this topic.

Go Down

Tullpip


Røde Jarl

Quote from: Tullpip on August 06, 2011, 12:19:11 PM


Har brukt firefox i mange år nå og kan ikkje huske å hatt noe problemer de få gangene eg har kjøpt enkelt billetter til stadion(cup kamper, etc..) på brann.no. Men det er en stund siden, så ting kan jo ha forandret seg. :p

Erlend

Funker fint i Chrome hos meg

Spelaren

Opera her, ingen problemer.
GÃ¥ av.

Northside

Daffy vil visst ta en ny markedsundersøkelse for å finne ut hvorfor folk ikke kommer på kampene.

Ville det ikke vært lettere å titte i kommentarfeltet under artikkelen hos BT?

krøvel vellevold

Quote from: bonden76 on August 06, 2011, 09:14:49 AM
Noe av poenget med å følge utviklingen av en fotballkamp kan være at det er spennende,kjekt å oppleve den med tjommier og ikke minst utløp for raseri og glede.
Det er vel strengt tatt ingen utenom DFA som sitter og biter negler og har søvnløse netter når man følger utviklingen av solgte billetter.


Så DFA er (eller burde være) den eneste som bryr seg om Branns økonomi og Brann-publikummets ære?
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Når det gjelder dette med DFAs uttalelse om at andre klubber har billigbilletter de ikke får solgt:

Brann har et rabattert felt helt borte ved bortefeltet. På dette feltet går salget raskt og blir gjerne utsolgt, tl tross for at salget starter på 0 hver gang. (Ingen p-kort der). Dette i motsetning til feltet ved siden av - som er både nærmere midten (altså bedre plasser) og som har en del p-kort. Der blir det ikke fullt, men der er også prisen en del høyere. Viser ikke det at pris har noe å si? Eller tror DFA at de som kjøper billetter på dette billigfeltet bare er folk som ellers ville betalt full pris og altså gått på Stadion uansett?

Så kan vi jo ta RBK-kampen. Før sesongen var forventningene elendige, og forhåndssalget lå an til kanskje 11-12000 tilskuere mot RBK. Så kom Chess på banen med gratisbilletter. Da kom det nesten 17000, til tross for at man måtte komme på Stadion to timer før kamp for å sikre seg disse gratisbillettene. Men nå som laget presterer - og prisene er tilbake til det normale - kommer det 12000.

Syns DFA kan kaste i bosset denne markedsundersøkelsen som sier at pris ikke betyr noe særlig, men at folk vil komme tilbake bare laget vinner kamper. Den virkelige verden viser jo at det er motsatt.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

ca 9794 nå. Salget ligger på nivå med MFK-kampen (12349 egne tilskuere), ca 350 foran Sogndal-kampen (11040 egne), ca 700 foran AaFK-kampen (10559 egne), noen hundre bak Odd-kampen (12018 egne), ca 400 foran Stabæk-kampen (11931 egne) og noen hundre bak Viking-kampen (12486 egne).

Tatt dette i betraktning, kommer det mellom 11300 og 12300 egne fans + sikkert et hundretalls Godset-fans. Mye tyder altså på at tilskuertallet blir lavere enn sist!
Legg ned hele klubben!

boven

500 kroner for to billetter er alt for masse penger til at det kan bli en vane å dra på kamp. Det blir noe en gjør innimellom.

Trekk av 30-40% på prisen, så kanskje.

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Red Rabitt

Quote from: bonden76 on August 05, 2011, 23:23:35 PM
Kan noen fortelle men poenget med å oppdatere billettsalget underveis,hvorfor ikke vente til søndag med å se hva det endelige antallet blir?
Dette er ikke ment som kritikk mot vedkommende som oppdaterer,bare ett spørsmål.


Det er av interesse for mange av forskjellige grunner. En trÃ¥d som innehar 8559 innlegg    446919 visninger indikerer ihvertfall at det er liv laga for trÃ¥den. For min egen del kan jeg si at jeg hadde oppdatert pÃ¥ egenhÃ¥nd om jeg ikke var sÃ¥ heldig at jeg fikk servert infoen her.
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

Northside


Jrgn

Jeg tror publikumsnedgangen er så enkel å forklare som at mye av "hypen" er borte. Dersom "hypen" først forsvinner er det vanskelig å få snudd.

roaldinho

Har ikke kun med pris og klovnene å gjøre, samt det andre. Man må ikke glemme at kampene blir satt opp på helt feile tidspunkt, med tanke på at det er jobb/skole dagen etter og folk ikke har sjanse til å gå.

Nøff må ta tak i seg selv og bringe fotball i helgene. Det er mange lag med kort reisetid på østlandet, de kan spille fredagen, mens de lengre avstandene spilles lørdag/søndag. Kamper på mandag og utsatte kamper onsdag og torsdag går overhodet ikke. Nøff er amatører, og er sikker på at tilskuersnittet hadde vært høyere om kampene ble bragt tilbake i helgene. Det at de beste månedene for fotball er om sommeren når mange er på ferie, er uheldig. Men folk strømmer til stadioner i England, Tyskland og alle andre land selv om det er elendig vær.

Skulle ønske Nøff satt ned lagene til 12 eller 10 igjen, noe ala Danmark. Hadde vært så mye bedre.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

krøvel vellevold

Quote from: roaldinho on August 06, 2011, 17:13:57 PM
Har ikke kun med pris og klovnene å gjøre, samt det andre. Man må ikke glemme at kampene blir satt opp på helt feile tidspunkt, med tanke på at det er jobb/skole dagen etter og folk ikke har sjanse til å gå.



Men nå spiller vi jo søndag kl 18, og det kommer likevel ikke flere.
Legg ned hele klubben!

Gulløl

August 06, 2011, 17:25:38 PM #8566 Last Edit: August 06, 2011, 17:28:34 PM by Gulløl
Mye syting om dyre billettpriser. Skal være enig i at prisnivået jevnt over er for høyt for store deler av stadion, men de virkelig billige og ganske gode billettene er sjelden nevnt her på tråden. Trolig mange som ikke vet om de, eller later som de ikke vet om de slik at de kan klage videre.

350 kr for 2 stk. billetter, eller 700 kr for 4 billetter. Dette gjelder hele BT tribunen.

At halvparten av billettene en kjøper skal være til under 16 år har det ALDRI vært noen kontroll på, dette ser de bevist gjennom fingrene med på Stadion for å selge mer billetter og kjenner ingen som har blitt stoppet for det. Kjenner mange som får seg gode og billige billetter på denne måten. Det eneste en må gidde er å låne abb. kortet til noen som abbonerer på BT(henger på faktura). Om en ikke får BT selv har en helt sikkert en kompis, bror, søster, far, mor, bestefar, bestemor osv som har det. Selv har jeg to slike kort som jeg har lånt abb. nummeret på og har tilgang til 8 billetter til 175 kr pr.stk.

Så alvorlig talt folkenes, 175 kr er ikke for høy pris for å sitte på BT. Men likevel står garantert sikkert minst 1/3 av tribunen ledig i morgen. Tror mange som ikke går på Stadion på grunn av høye priser kan slutte å syte, de fleste har råd til 175 kr for gode plasser på BT.

De beste plassene på BT(synes jeg) er helt i starten av felt B der en ser lang dødlinjen. Noen meter over til Sp.V. betaler de langt over det dobbelte i pris(svindyrt ja).

Om noen vil benytte seg av tipset kan de gå inn her:
http://kundesenter.bt.no/btkortet/faste-fordeler/bt-billetten-pa-brann-stadion/
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Red Rabitt

Det har nok og en sammenheng med at ligaen er utvidet til 16 lag. Kanskje det ble for mye av det gode. Ting var ganske fint når det var 14 lag, tror nok at kampene da kom så pass sjeldent og der igjen mer oversiktelig at folk følte mer at det var en begivenhet når Brann spillte kamp.


Jeg tror enkelt og greit at norsk fotball må se 4 år tilbake i tid og finne ut de grunnleggende forskjellene mellom 07 og 11. Gå tilbake til det opplegget vi hadde den gangen, enkelt og greit.

Med 16 lag i Norge risikerer vi til neste år å ha en liga bestående av bl.a Ranheim og Sandnes Ulf, om vi da ser på de nevnte klubbers historie, fanskare og publikumsfasiliteter kan vi lett konkludere med at slike lag er en skam for det generelle nivå kravet for Norsk Eliteserie.
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

krøvel vellevold

Quote from: Jrgn on August 06, 2011, 16:55:34 PM
Jeg tror publikumsnedgangen er så enkel å forklare som at mye av "hypen" er borte. Dersom "hypen" først forsvinner er det vanskelig å få snudd.


Men i år får vi antgalig et snitt såvidt høyere enn i vi hadde da vi kom på 7.plass i 2001, litt høyere enn da vi rykket ned i 1964, klart lavere enn da vi kom på 7.plass i 1977, kanskje tusen høyere enn da vi kom på kvalik i 1991, osv.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

ca 9916 nÃ¥.  Det gÃ¥r treigt, kan man si. I forhold til tidligere kamper, ligger vi omtrent likt med MFK-kampen, ca 400 foran Sogndal-kampen, ca 800 foran AaFK-kampen, ca 400 bak Odd-kampen, ca 300 foran Stabæk-kampen og omtrent det samme som Viking-kampen. Dette betyr alt fra 11300 til 12400 egne fans i morgen.
Legg ned hele klubben!

roaldinho

Quote from: krøvel vellevold on August 06, 2011, 17:23:23 PM
Quote from: roaldinho on August 06, 2011, 17:13:57 PM
Har ikke kun med pris og klovnene å gjøre, samt det andre. Man må ikke glemme at kampene blir satt opp på helt feile tidspunkt, med tanke på at det er jobb/skole dagen etter og folk ikke har sjanse til å gå.



Men nå spiller vi jo søndag kl 18, og det kommer likevel ikke flere.


Det er sant, men er jo ikke umulig at folk strømmer til stadion når de kommer hjem fra ferie på søndag.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Red Rabitt

Satser på at vi blir reddet av feriefaktoren. Nemlig det at mange kommer hjem nå i helgen og at det kan gi en ekstra boost i morgen.
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

roaldinho

Quote from: Red Rabitt on August 06, 2011, 17:49:30 PM
Satser på at vi blir reddet av feriefaktoren. Nemlig det at mange kommer hjem nå i helgen og at det kan gi en ekstra boost i morgen.


Ja, det er ikke umulig. Tenker at en del av dem fremdeles har mer feriedager, og har merket Branns suksess når de har vært borte, og velger å gå på stadion. De vet at det ikke blir utsolgt, så de kan fint bestille på kampdagen eller i billettluken.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

TheRock

Quote from: Gulløl on August 06, 2011, 17:25:38 PM
Skal være enig i at prisnivået jevnt over er for høyt for store deler av stadion, men de virkelig billige og ganske gode billettene er sjelden nevnt her på tråden. Trolig mange som ikke vet om de, eller later som de ikke vet om de slik at de kan klage videre.

Tror det er det første her som er mest aktuelt, at få vet om de. Ligger en nyhetssak ute fra BT på Facebook som spør "Hva tror du er grunnen til tilskuersvikten?", og har etter 8 timer ute fått nesten dobbelt så mange kommentarer som 22 juli-nyheten. Flere nevner ferie, men de aller fleste sier at prisen er altfor høy, og nevner blant annet "200 kr for ståplass og 350 for sitteplass". Skal ikke se bort i fra at de billettene der hadde hatt godt av litt mer markedsføring.

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Utmedsnolken

Quote from: krakra on August 06, 2011, 11:53:36 AMDu kan jo hente billettene på Stadion.

Det jeg vil kritisere Brann for er å ikke åpne billettlukene etter hjemmekampene. Spesielt når kampprogrammet er så tett. Hadde folk hatt muligheten til å kjøpe billetter etter Viking-kampen tror jeg de hadde gjort det.
da må du vel stå i den eviglange køen? Hos atletico madrid står det mange maskiner ve billettlukebe hvor du bare drar kortet du betalte billettene med og så spretter de ut av maskinen. Disse maskibene hadde ikke touchscreen eller noe avanserte greier, så de er garantert mye billigere enn de på kinoen. Raskt og enkelt! Sjekk opp i det Daffy!
"og der snubler Sæternes igjen"

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Ricky

Quote from: ostraume on August 06, 2011, 11:22:03 AM
Nei, Markmus; tenker rekkefølgen er så her:

1) Metthet etter seriegullet
2) Generell treghet. Jeg tror mange rett og slett ikke har fått med seg at Brann har et veldig spennende lag som er gøy å se på.
3) Pris
4) Laber nyrekruttering pga begrenset kapasitet i 06-07
5) Skepsis/hat til klovneveldet
6) Folk er idioter (se for øvrig 1 og 2)

krøvel vellevold

ca 10159 nå. Vi ligger an til mellom 11400 og 12300, hvis man sammenligner med tidligere kamper.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Ja ja, ingen kan påstå at vi er medgangssupportere...
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on August 07, 2011, 07:40:21 AM
Ja ja, ingen kan påstå at vi er medgangssupportere...


Eller jo... vi må lede serien og være storfavoritt til å ta gull, før folk gidder å komme.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on August 07, 2011, 07:53:19 AM
Quote from: Nixon on August 07, 2011, 07:40:21 AM
Ja ja, ingen kan påstå at vi er medgangssupportere...


Eller jo... vi må lede serien og være storfavoritt til å ta gull, før folk gidder å komme.


Joda, men i forhold til hva man trodde før sesongen er det vi opplever nå mer enn nok medgang til at folk burde møte opp i hopetall.
Rød makt på Hansa

Kjell249

Quote from: krøvel vellevold on August 07, 2011, 07:53:19 AM
Eller jo... vi må lede serien og være storfavoritt til å ta gull, før folk gidder å komme.
...og selvfølgelig ha opplevd 44 år med lidelse siden sist gang gullet endte opp i Bergen.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Gulløl

August 07, 2011, 08:57:35 AM #8583 Last Edit: August 07, 2011, 09:08:24 AM by Gulløl
Fremdeles  1145 stk. billige gode plasser til 175 kr ledig pÃ¥ BT i kveld. Ikke dyrt. Folk gir blaffen i dag ogsÃ¥, og sitter heller hjemme og syter om billettene til 300 - 400 kr. Tror det bare er 2 sjanser til fullsatt Stadion resten av sesongen, en eventuelt semifinale og nest siste serierunde mot Lillestrøm vist Brann fremdeles har gode sjanser til gull. Men har mine tvil i de to kampene ogsÃ¥ om det blir fullsatt. Oddsene er gode uansett hva som skjer at vi ikke kommer til Ã¥ oppleve fulle tribuner noen ganger resten av sesongen uansett hva som skjer. Slik er det dessverre blitt, 2/3 av de som kunne tenkt seg billett i gullkampen høsten 2007 kan ikke tenke seg billett i gullkampen høsten 2011. Hysteri er blitt til likegyldighet.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

BA melder at Brann vurderer å åpne ny butikk i sentrum. BA og Algerøy fokuserer bare på økt salg supportereffekter i saken, men jeg er sikker på at dette også vil få en positiv effekt på billettsalget.
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: Gulløl on August 07, 2011, 08:57:35 AMTror det bare er 2 sjanser til fullsatt Stadion resten av sesongen, en eventuelt semifinale og nest siste serierunde mot Lillestrøm vist Brann fremdeles har gode sjanser til gull.


Semifinale i cupen trekker ikke mer en enn vanlig seriekamp.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

ca 10404 nå. Tilskuertallet tyder på mellom 11500 og 12300, når man ser det i forhold til tidligere kamper. Holder vi oss til de to siste hjemmekampene, ligger salget ca 400 foran Stabæk-kampen som samlet 11931 egne supportere, men også ca 600 bak Viking-kampen som samlet 12486 egne supportere. Dermed ligger vi i grenseland til å få 12000 tilskuere når vi også regner med et hundretalls Godset-fans.

Dette er en skam! Bergen fortjener faen ikke medaljestrid!
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

anders_flanderz

Kan ligge til 4 til Krøvel. Kjøpte nett 4 biletter :)
rite Drite Drite Drite på Oslo By

krøvel vellevold

Storm melder om regn under hele kampen, Yr melder om strålende sol...
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

11093 solgt eller printet ut nå. I forhold til tidligere kamper i år, betyr dette 12000 - 12600 egne tilskuere i kveld. Vet ikke hvor mye av den store økningen siste halvannen time som skal tilegnes utprinting av billetter som skal selges manuelt i luken senere i dag.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

August 07, 2011, 13:40:26 PM #8591 Last Edit: August 07, 2011, 14:08:29 PM by krøvel vellevold
RBK ser ikke ut til å klare 20000 i kveld mot serieleder og erkerival MFK, men de får likevel et tilskuertall som pisser på Branns. Dette er RBKs siste sjanse til å få heng på gullkampen. Taper de i dag, vil de være 18 poeng bak. Selv om de skulle vinne begge hengekampene, vil de være 12 poeng bak. Det skal bli tøft for dem å ta igjen.

Viking har solgt under 9000 til sin kamp, men havner nok et sted midt på 9-tallet. Spørsmålet er om vi hadde hatt noe særlig flere om vi hadde lagt der Viking ligger på tabellen.

AaFK har antagelig solgt ca 9000, og havner vel et sted rundt 9500 tipper jeg.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Solgt eller printet ut ca 11224 nå.

Dermed ligger det an til 12000-12600 egne supportere. Godset-fansen blir sikkert bare en håndfull, så noe hjelp blir det neppe å få derfra.

Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

ca 11471 nÃ¥.  Dermed sier prognosen 12100 - 12500 engne fans. Tar en rÃ¥sjans pÃ¥ 12300.

Legg ned hele klubben!

Markmus

Ka du ve?

Gulløl

August 07, 2011, 19:35:22 PM #8595 Last Edit: August 07, 2011, 19:40:12 PM by Gulløl
Dere traff bra med prognosene. 12.470 tilskuere i dag. Burde vært betraktelig høyere for sølvplasserte Brann.
Brann bør sette inn tiltak for å selge flere billetter i resten av sesongens kamper. Mitt forslag er å halvere prisen på ståplassene for å få spesielt flere barn til Stadion. I tillegg for å fylle BT å gå bort fra 16 års regelen resten av sesongen som en prøveperiode slik at alle kan komme seg inn for 175 kr. Egentlig slik det fungerer i dag men det er bare en mindre andel som benytter seg av det. Så Algerøy sett i verk tiltak frem mot Tromsø kampen og kjør på med markedsføring. Tror nevnte to tiltak kan høyne tilskuertallene med minst 1000 tilskuere.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Klaus_Brann

Brann legger jo ikke akkurat opp for at billettsalget skal gå smertefritt. Når jeg gikk forbi billettlukene i dag, var det kø helt bak til gjerdet i pissregnet, og det var tre like ved oss som ikke kom inn før 10 min ut i førsteomgang.

Det spørs om de gidder å stresse med det neste gang.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Det var som en kompis av meg sa i dag etter "storspillet" i nok en kamp: "Og folk lurer på hvorfor det ikke kommer flere på Stadion..."
Rød makt på Hansa

krakra

Når man ser på den stallen Brann besitter er det skremmende at vi sjeldent klarer mer enn 3-4 trekk på motstanders banehalvdel uten å miste ballen.

Markmus

Ka du ve?

Go Up