• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Go Down

Nixon

Quote from: olebrann3 on June 27, 2011, 19:56:09 PM
Ved ukeslutt kan vi lede serien, nå er det bare å komme alle medgangssupportere!


Hold nå godt kjeft! Det kommer ingenting godt ut av å snakke om å lede serien!
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Klaus_Brann

Helt enig, slikt tull skal vi holde oss unna.
Men det er godt å konstatere at vi er "langt unna" nedrykk som folk fablet om før seriestart.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Chrisstah

Quote from: Nixon on June 27, 2011, 19:58:00 PM
Quote from: olebrann3 on June 27, 2011, 19:56:09 PM
Ved ukeslutt kan vi lede serien, nå er det bare å komme alle medgangssupportere!


Hold nå godt kjeft! Det kommer ingenting godt ut av å snakke om å lede serien!
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Klaus_Brann

Hvordan ligger salget an til kampen??
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Angeln


krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

thesevs

Skjønner ikke helt mailen fra Algerøy. Blir den sendt til alle partoukortinnehavere? Og da med en oppfordring om å kjøpe billett til kampen?
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

krøvel vellevold

June 29, 2011, 18:52:58 PM #8308 Last Edit: June 29, 2011, 19:27:52 PM by krøvel vellevold
ca 10280 utenom bortefeltet nå. Men det er tydelig noen kampanjer på gang, for antallet ledige har gått kjapt ned på Frydenbø A og hjørnet SpV/BT. Salget ligger ca 1100 foran forrige kamp, men antallet bortesupportere blir vel ca 200 lavere. Salget ligger også ca 250 foran MFK-kampen i april som hadde ca 12500 tilskuere.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Viking har solgt ca 8400 til morgendagens kamp. Da skal de få problemer med å klare 10000.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Hører rykter om 15000 på Ullevål i dag. Hvor er de?
Legg ned hele klubben!

Northside

Quote from: krøvel vellevold on June 29, 2011, 20:16:23 PM
Hører rykter om 15000 på Ullevål i dag.


Var det der de endte opp etter Plata-aksjonen?

krøvel vellevold

15659... VIF pisser på oss når det kommer til publikumstall!
Legg ned hele klubben!

Nixon

Ja, det er ikke mer ferie her enn i Oslo. Men vi vil jo ikke komme i nærheten i morgen, selv etter storseieren mot Sarpsborg. Det er dårlig!
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

krøvel vellevold

ca 10361 nå. Solgt (?) nesten 200 billetter på to timer. Lurer på om vi kan komme opp på 12-tallet et sted.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on June 29, 2011, 20:54:22 PM
Ja, det er ikke mer ferie her enn i Oslo. Men vi vil jo ikke komme i nærheten i morgen, selv etter storseieren mot Sarpsborg. Det er dårlig!


Men de hadde tre strake seire, møtte serielederen, og har jevnt over langt lavere billettpriser enn oss. Vi har én seier og møter et av de desidert minst interessante lagene. Likevel; vi skal ikke knuses av VIF på tilskuertall! Skal imidlertid bli spennende å se hvor mange som kommer på Ullevål mot ikke like spennende Godset på lørdag etter dagens tap - og bare fire dager etter forrige hjemmekamp.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Teller de fortsatt det reelle oppmøte på Ullevaal?
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on June 29, 2011, 21:37:39 PM
Teller de fortsatt det reelle oppmøte på Ullevaal?


Nei. Da hadde de vel vært nede i 12000.
Legg ned hele klubben!

roaldinho

Quote from: krøvel vellevold on June 29, 2011, 21:01:43 PM
Quote from: Nixon on June 29, 2011, 20:54:22 PM
Ja, det er ikke mer ferie her enn i Oslo. Men vi vil jo ikke komme i nærheten i morgen, selv etter storseieren mot Sarpsborg. Det er dårlig!


Men de hadde tre strake seire, møtte serielederen, og har jevnt over langt lavere billettpriser enn oss. Vi har én seier og møter et av de desidert minst interessante lagene. Likevel; vi skal ikke knuses av VIF på tilskuertall! Skal imidlertid bli spennende å se hvor mange som kommer på Ullevål mot ikke like spennende Godset på lørdag etter dagens tap - og bare fire dager etter forrige hjemmekamp.


I fjor kom det 12617 mellom disse to lagene, en av de siste kampene av sesongen. I kampen før tapte Vif for Rosenborg på lerkendal og gullet glapp fullstendig. Det må da ha gjort noe med publikumstallet. Så jeg tipper rundt det samme nå, selv om de tapte mot Molde. Riktignok sommerferie, men så er Drammen så nære Ullevål at det ikke blir lange reisen. Lørdagskamp på tv2 sport og med fint vær skal man ikke se vekk fra at det kommer en del.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

krøvel vellevold

ca 10683 utenom bortefeltet nå. Salget ligger omtrent 1350 over sist, men det kommer færre bortefans. Kan vi klare 12000?
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Fikk denne mailen fra DFA for en times tid siden:

Legg ned hele klubben!

Spelaren

Quote from: krøvel vellevold on June 30, 2011, 12:09:07 PM

Vil du takke debattantene for til dels meget gode innspill, som jeg leser jevnt og trutt og noterer meg til fremtidig bruk. Setter pris på engasjerte supportere inne på forumet!"



Artig, bra han presiserer det at diskusjonene om klubben ikkje går upåaktet hen på Kniksens plass.
Ellers er det vel slik at bra prestasjoner på banen er den enkleste måten å markedsføre på, ikkje minst slike severdige kamper som bortekampen mot S08. Sålenge det følges opp med gode resultater heime gir det håp om fornyet tillit frå Brannpublikummet.

Ellers, det diskuteres ofte i kommentarseksjoner på bt.no og facebook at Branns billetter er for dyre og at prisene burde gå ned, eller i det minste differensieres bedre. Dette er tatt opp på årsmøtet og skulle om eg husker riktig tas opp når neste sesongs prissetting skal diskuteres. Det ville ha vore rart å justere fastprisen på billetter midt i sesongen, eller etter mange tusen partoutkortinnehavere har fornyet kortene sine til den og den prisen. Justeringen må tas i forkant av den nye fornyingsrunden til hausten, og gjelde for 2012. Då er det lov å håpe på bedre differensiering og "sosiale" priser for familier, studenter osv.
Gå av.

Markmus

Sagt det flere ganger før: DFA er en kjernekar. Han kan ha sine merkelige stunts, men han gjør virkelig hva han kan for at klubben skal lykkes. Spillerne går i ilden på banen, DFA gjør det utenfor.

Sendte han en mail hvor jeg skrev noe ala dette + god jul før fjorårets jul, og han var fra seg av begeistring i svarmailen. Så han får sikkert enormt mye pepper i jobben sin - ufortjent mye vil jeg si.
Ka du ve?

Nixon

Quote from: DFA=topic=5860.msg343523#msg343523 date=1309432147Mine e-postkampanjer sendes til dem som ikke har fornyet partoutkort, samt supportere som har kjøpt billett over nett i 2010 og hittil i 2011-sesongen.


Her burde Brann vasket listene over nettkjøpere mot de som har fornyet partoutkortet sitt. Jeg må ha kjøpt billett via nett i fjor (Leeds?) siden jeg får disse mailene, men for meg blir det bare spam.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Spelaren

Quote from: Markmus on June 30, 2011, 12:40:20 PM
Sagt det flere ganger før: DFA er en kjernekar. Han kan ha sine merkelige stunts, men han gjør virkelig hva han kan for at klubben skal lykkes. Spillerne går i ilden på banen, DFA gjør det utenfor.

Sendte han en mail hvor jeg skrev noe ala dette + god jul før fjorårets jul, og han var fra seg av begeistring i svarmailen. Så han får sikkert enormt mye pepper i jobben sin - ufortjent mye vil jeg si.


Eg ønsket han lykke til med pappapermen og fekk også hyggelig svar, fin fyr det. Bidrar kanskje til publikumsstatistikken også om nokre år?
Gå av.

krøvel vellevold

ca 10811 + bortefans nå.
Legg ned hele klubben!

Kjell249

Quote from: Nixon on June 30, 2011, 12:40:30 PM
Quote from: DFA=topic=5860.msg343523#msg343523 date=1309432147Mine e-postkampanjer sendes til dem som ikke har fornyet partoutkort, samt supportere som har kjøpt billett over nett i 2010 og hittil i 2011-sesongen.


Her burde Brann vasket listene over nettkjøpere mot de som har fornyet partoutkortet sitt. Jeg må ha kjøpt billett via nett i fjor (Leeds?) siden jeg får disse mailene, men for meg blir det bare spam.

Enig. Men du har vel mulighet til å melde deg av maillisten?

Ellers er jeg enig i at å bruke mye penger på markedsføring i media er bortkastet. Brann får såpass mye oppmerksomhet fra riks og spesielt lokal pressen, at det er ikke awareness det står på. En differensiert prising kan nok hjelpe endel, men resultater er nok den viktigste faktoren.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

dudo

Samtidig driver VIF med tv-reklamering og har vel historisk høye tilskuertall.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Kjell249

Quote from: dudo on June 30, 2011, 14:13:17 PM
Samtidig driver VIF med tv-reklamering og har vel historisk høye tilskuertall.

Og?
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Utmedsnolken

Quote from: Nixon on June 30, 2011, 12:40:30 PM
Quote from: DFA=topic=5860.msg343523#msg343523 date=1309432147Mine e-postkampanjer sendes til dem som ikke har fornyet partoutkort, samt supportere som har kjøpt billett over nett i 2010 og hittil i 2011-sesongen.


Her burde Brann vasket listene over nettkjøpere mot de som har fornyet partoutkortet sitt. Jeg må ha kjøpt billett via nett i fjor (Leeds?) siden jeg får disse mailene, men for meg blir det bare spam.


det står jo i mailen at du kan gi beskjed for å melde deg av listen
"og der snubler Sæternes igjen"

dudo

Quote from: Kjell249 on June 30, 2011, 14:17:34 PM
Quote from: dudo on June 30, 2011, 14:13:17 PM
Samtidig driver VIF med tv-reklamering og har vel historisk høye tilskuertall.

Og?


Det er kanskje et men i denne reklame-analysen? Jeg aner ikke, men det er betimelig å påpeke det. Regner med det er en grunn til at de gjør det, men hva effekten er vet jeg ikke.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krøvel vellevold

ca 10994 nå. Salget ligger fremdeles ca 1300 foran sist. Mitt tips er 12000 i kveld.
Legg ned hele klubben!

Spelaren

Quote from: krøvel vellevold on June 30, 2011, 15:13:38 PM
ca 10994 nå. Salget ligger fremdeles ca 1300 foran sist. Mitt tips er 12000 i kveld.


Det er bare å begynne å telle i så fall!
Gå av.

krøvel vellevold

Viking har solgt ca 8800 til sin kamp. De kan da umulig klare 10000 da!
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

ca 11057 + bortesupportere til kveldens Stadion-kamp.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Nå bør tilskuertallene stige mot Stabæk. Flaut at vi ikke mobiliserer mer enn vi gjør.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Yngve

Eg hadde diverre ingen moglegheit til å gå på kamp i kveld, og har av ulike årsaker oppholdt meg i sentrum i heile dag.

Det er ingenting i byen som tyder på at det er kamp. Føler sterkt at Brann må gjera noko for å markera seg kraftigare i bybiletet. Prøva noko nytt for å lokka folk.

Klaus_Brann

Ja, det er utrolig dårlig. Her kan det gjøres mye med lite ressurser. Flagg på Festplassen, Torgalmenningen, eller f.eks. rundt hele Lille Lungegårdsvann.

Man kunne inngått en avtale med et av byens taxiselskap om at deres taxier kjører med vimpler og i drakt på kampdag og det samme med Tide.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Vet at andre TL-klubber bruker å opprette "hendinger" på Facebook  foran kampene, så folk kan sende invitasjoner til alle de kjenner. Selv har jeg latt meg lure på Start-kamp fordi jeg fikk en inivitasjon på Facebook, så det funker tydeligvis. Billig og enkelt.

steinbygger

Sier vel litt når Chess er de som har klart å få mest oppmerksomhet rundt en Brannkamp de siste årene med å kjøre rundt med en bil i sentrum som opplyste om gratis billettene.

SK

Quote from: steinbygger on June 30, 2011, 22:30:55 PM
Sier vel litt når Chess er de som har klart å få mest oppmerksomhet rundt en Brannkamp de siste årene med å kjøre rundt med en bil i sentrum som opplyste om gratis billettene.


Det var da ikke bare en bil i byen som informerte om dette. Gratisbillettene fikk jo store oppslag i media.

krøvel vellevold

Såvidt over 9000 på Viking Stadion.
Legg ned hele klubben!

Eivind

Intet mindre enn svært pinlig at man bare fyller stadion med tolv tusen på en slik kamp. Det faktiske antallet er vel også langt under tolv tusen.

Har sett kampen og sendingene om igjen på Sumo nå, og jeg gremmes når vi viser frem et så glissent stadion på skjermen når vi ligger å kjemper i toppen.

Som både kommentatorene, Wathne, og Mjelde uttalte etter og under kampen, dette Brannlaget fortjener full stue!

kabelmann

Quote from: krøvel vellevold on June 30, 2011, 15:40:48 PM
ca 11057 + bortesupportere til kveldens Stadion-kamp.


Var ikke mye "hjelp" å hente på den fronten. Hvor mange kan de ha vært? 30 stk?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krøvel vellevold

Quote from: Eivind on June 30, 2011, 23:34:48 PM
Intet mindre enn svært pinlig at man bare fyller stadion med tolv tusen på en slik kamp. Det faktiske antallet er vel også langt under tolv tusen.

Har sett kampen og sendingene om igjen på Sumo nå, og jeg gremmes når vi viser frem et så glissent stadion på skjermen når vi ligger å kjemper i toppen.

Som både kommentatorene, Wathne, og Mjelde uttalte etter og under kampen, dette Brannlaget fortjener full stue!


Forsåvidt enig, men nå er vi vel egentlig "i utkanten" av toppen. Tabellen lyver jo litt, siden det er så mange lag som har hengekamper. Det er ikke mer enn noen dager siden at vi ved tap (mot S08) ville vært på full fart inn i bunnstriden. Føler liksom ikke noen gullfeber blant oss som går på Stadion heller. Er vel få som helt seriøst våger å tro på at vi kan kjempe om gullet på ordentlig. En annen ting er jo det tette hjemmekamp-programmet vi har for tiden. Fem hjemmekamper på 24 dager er ganske mye - og dyrt. Da blir lett en torsdagskamp mot kjipe Odd nedprioritert, hvis man ikke kan (eller har råd til) å gå på alle. Men det bør komme flere på søndag!
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Sendte mail til Algerøy og fikk svar om at han, når han er tilbake fra pappaperm, skal i møte med Bergen sentrum om nettopp å bli mere synlig i bybildet på kampdag, så vi får håpe vi får se resultatene fremover.

Uavhengig om vi har fullt hus eller 12.000 bør jo Brann være synlige på kampdag.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Xminator

Vi ligger helt klart i utkanten av toppen som Krøvel sier. Men vi har også kontakt med toppen. Ett godt overgangsvindu og pent vær utover høsten vil nok gi både sportslig og tilskuermessig opptur. Som jeg sa i overgangstråden, det ligner litt på 2004, men med bedre sportslig utgangspunkt.

Kjell249

Quote from: Xminator on July 01, 2011, 06:20:25 AM
Vi ligger helt klart i utkanten av toppen som Krøvel sier. Men vi har også kontakt med toppen. Ett godt overgangsvindu og pent vær utover høsten vil nok gi både sportslig og tilskuermessig opptur. Som jeg sa i overgangstråden, det ligner litt på 2004, men med bedre sportslig utgangspunkt.
Blir fornøyd jeg hvis vi ender opp med et cupgull og en tredjeplass i serien:D
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

krøvel vellevold

July 01, 2011, 20:28:54 PM #8349 Last Edit: July 01, 2011, 20:32:07 PM by krøvel vellevold
ca 9281 nå.

Salget ligger ca 500 bak forrige kamp. Imidlertid er det ikke helt sammenlignbart. Folk flest kjøper nok billett bare til én kamp av gangen, og forrige kamp var jo i går... På en måte kan man dermed si at salget til søndagens kamp bare har vart i én dag. På den annen side: Til forrige kamp var det en del hundre grasrot-billetter i omløp. Dessuten var det solgt en del studentbilletter - kampen skulle jo egentlig gått i mai.

Blir det ikke mer enn rundt 12000 denne gangen heller, bør det vel kanskje gå opp for noen og enhver at tilskuernedgangen ikke bare handler om dårligere sportslige resultater. Selv om vi hadde lagt på 2007-nivå sportslig, ville vi antagelig ikke spilt for 16-17000 hver gang.
Legg ned hele klubben!

Go Up