• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

Go Down

skuteviken

Quote from: Klaus_Brann on April 03, 2011, 19:45:15 PM
Quote from: krøvel vellevold on April 03, 2011, 19:42:38 PM
Quote from: Klaus_Brann on April 03, 2011, 19:41:06 PM
Det er jo bare nordmenn. I tillegg er det jo en haug fra andre land. Det er jo klart at jo bedre lag man har, jo mer interessant er det for folk.


Og hadde ikke disse vært der, så hadde de likevel fylt opp stadion av andre som ellers ikke får billett. Så hva er problemet?

Det er jo ikke sånn at det er mange tusen nordmenn på alle kamper i England.


Det er ikke noe problem, men poenget er som sagt at det at lagene er så store der, gjør de mye mer interessante, interessen øker jo greit.


Det blir jo viss om at men. Her diskuterer man en påstand.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on April 03, 2011, 20:02:04 PM
Quote from: Klaus_Brann on April 03, 2011, 19:43:46 PM

Drøssevis?
Tromsø, RBK, AAFK, MFK, Brann, Viking, Sogndal og Haugesund har lang reiseavstand til de aller fleste lagene.

Lagene på østlandet har det lettest, men de har lang reiseavstand til Sørlandet og de over.
Oktober kan være varmere på tempen, men det kan også (som ifjor) være iskaldt.


Lang reiseavstand til Sørlandet? Fire timer?

ca 1/4 av oppgjørene i Tippeligaen har mindre enn 200 km reiseavstand.

Hva tror du; at alle lag i England kan reise til hverandre på under en time med tog?

Gjennomsnittlig max-temp i august - mai i Manchester: 11,5 grader. Oslo i mars - november: 13,1 grader. I Oslo er det 4 av 9 seriemåneder (44 %) som har en gjennomsnittlig min.-temp. på under 5. (Siden sesongen i realiteten varer fra andre halvdel av mars til andre halvdel av november, så er det strengt tatt 3 av 8  - altså 38 %) I Manchester er det 6 av 10 seriemåneder (60 %) som har det. (Strengt tatt er det jo 6 av bare 9, siden man bare spiller fra midten av august til midten av mai - og dermed 75 %) Sammenligner man altså Manchester og Oslo, så er større andel av sesongen i kalde måneder i Manchester, enn den er i Oslo.


Det er en del en søndag kveld ja. Kamp som er ferdig 19.50 da, og man er ikke hjemme før 00.30 tidligst. Det funker dårlig for barnefamilier og folk generellt gidder ikke det.
Kamper lørdag, eller søndag formiddag i England er nok en grunn til at det er lettere å dra på kamp der. Ja, jeg vet de spiller andre dager og.

Ja, det var akkurat det jeg sa og trodde. 1 time maks.

Det er jo en merkelig sammenligning, all den tid det er kaldere her. Ikke antall kalde mnd. vi snakker om, og de kommer ikke ned på vårt kuldenivå.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: skuteviken on April 03, 2011, 20:06:35 PM
Quote from: Klaus_Brann on April 03, 2011, 19:45:15 PM
Quote from: krøvel vellevold on April 03, 2011, 19:42:38 PM
Quote from: Klaus_Brann on April 03, 2011, 19:41:06 PM
Det er jo bare nordmenn. I tillegg er det jo en haug fra andre land. Det er jo klart at jo bedre lag man har, jo mer interessant er det for folk.


Og hadde ikke disse vært der, så hadde de likevel fylt opp stadion av andre som ellers ikke får billett. Så hva er problemet?

Det er jo ikke sånn at det er mange tusen nordmenn på alle kamper i England.


Det er ikke noe problem, men poenget er som sagt at det at lagene er så store der, gjør de mye mer interessante, interessen øker jo greit.


Det blir jo viss om at men. Her diskuterer man en påstand.


Er det en påstand at det er større interesse for lag som har store stjerner og bra lag, enn TL-lag?
Det er jo egentlig ganske logisk.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

SKBMiller

Det er et ikke ubetydelig antall utlendinger på spesiellt Old Trafford. Vanskelig å anslå tall, men det er i alle fall minst like mange asiater som nordmenn på enkelte kamper. Og det har ikke vært noen selvfølge med fullsatt Old Trafford på alle kamper i år. Men på en annen side hadde det vært lokale som hadde kommet om det ikke hadde vært for turismen, for da hadde prisen vært lavere.

For å oppsummere kan man vel si at England er fotballens hjemland og har en stor publikumsinteresse. Men at man alt i alt også må la seg imponere over publikumstallet i Tippeligaen ( selv om snittet lå på 10 000 for noen år siden).

Og det er tross alt bare når østlandslagene møter hverandre at vi har reiseavstander som ligner  de engelske i Tippeligaen.

skuteviken

Quote from: Klaus_Brann on April 03, 2011, 20:16:07 PM
Quote from: skuteviken on April 03, 2011, 20:06:35 PM
Quote from: Klaus_Brann on April 03, 2011, 19:45:15 PM
Quote from: krøvel vellevold on April 03, 2011, 19:42:38 PM
Quote from: Klaus_Brann on April 03, 2011, 19:41:06 PM
Det er jo bare nordmenn. I tillegg er det jo en haug fra andre land. Det er jo klart at jo bedre lag man har, jo mer interessant er det for folk.


Og hadde ikke disse vært der, så hadde de likevel fylt opp stadion av andre som ellers ikke får billett. Så hva er problemet?

Det er jo ikke sånn at det er mange tusen nordmenn på alle kamper i England.


Det er ikke noe problem, men poenget er som sagt at det at lagene er så store der, gjør de mye mer interessante, interessen øker jo greit.


Det blir jo viss om at men. Her diskuterer man en påstand.


Er det en påstand at det er større interesse for lag som har store stjerner og bra lag, enn TL-lag?
Det er jo egentlig ganske logisk.


Nei, poenget mitt er:

Noen påstår at Norge har det høyeste snittet i verden sett i forhold til tilskuersnittet.

Så begynner du å trekke med hvorfor det ikke er sånn, i steden for å diskutere om det er fakta eller ikke. Det virker som du ønsker at han skal ta feil, og derfor begynner i andre enden av saken.

Litt som Markmus i saken om Langrenn vs andre store sporter i verden, da ble det plutselig interessant å snakke om at det ikke er snø om vinteren de fleste plasser i verden. Javel? Det var ikke det som ble diskutert.

Ikke noe personlig. Bare min objektive betraktning, for jeg ser at krøvel holder seg saklig om det som var tema (i denne saken).
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

krøvel vellevold

Quote from: Klaus_Brann on April 03, 2011, 20:14:02 PM
Quote from: krøvel vellevold on April 03, 2011, 20:02:04 PM
Quote from: Klaus_Brann on April 03, 2011, 19:43:46 PM

Drøssevis?
Tromsø, RBK, AAFK, MFK, Brann, Viking, Sogndal og Haugesund har lang reiseavstand til de aller fleste lagene.

Lagene på østlandet har det lettest, men de har lang reiseavstand til Sørlandet og de over.
Oktober kan være varmere på tempen, men det kan også (som ifjor) være iskaldt.


Lang reiseavstand til Sørlandet? Fire timer?

ca 1/4 av oppgjørene i Tippeligaen har mindre enn 200 km reiseavstand.

Hva tror du; at alle lag i England kan reise til hverandre på under en time med tog?

Gjennomsnittlig max-temp i august - mai i Manchester: 11,5 grader. Oslo i mars - november: 13,1 grader. I Oslo er det 4 av 9 seriemåneder (44 %) som har en gjennomsnittlig min.-temp. på under 5. (Siden sesongen i realiteten varer fra andre halvdel av mars til andre halvdel av november, så er det strengt tatt 3 av 8  - altså 38 %) I Manchester er det 6 av 10 seriemåneder (60 %) som har det. (Strengt tatt er det jo 6 av bare 9, siden man bare spiller fra midten av august til midten av mai - og dermed 75 %) Sammenligner man altså Manchester og Oslo, så er større andel av sesongen i kalde måneder i Manchester, enn den er i Oslo.


Det er en del en søndag kveld ja. Kamp som er ferdig 19.50 da, og man er ikke hjemme før 00.30 tidligst. Det funker dårlig for barnefamilier og folk generellt gidder ikke det.
Kamper lørdag, eller søndag formiddag i England er nok en grunn til at det er lettere å dra på kamp der. Ja, jeg vet de spiller andre dager og.

Ja, det var akkurat det jeg sa og trodde. 1 time maks.

Det er jo en merkelig sammenligning, all den tid det er kaldere her. Ikke antall kalde mnd. vi snakker om, og de kommer ikke ned på vårt kuldenivå.



Gj.min.temp. i Manchester: Desember 2,0. Januar 1,3. I England spiller de i begge disse mnd., og i julen er det jo tettpakket program.

Gj.min.temp i Oslo: Oktober: 3,8. April: 0,78. I mars -3,3 for hele mnd, men serien er jo bare i den statistisk varmeste delen av mnd, og det er bare én hjemmekamp det er snakk om. November har -1,5, men også her har jo serien til nå bare vært spilt i den statistisk varmeste delen av mnd., og det er bare én hjemmekamp det er snakk om.

Gj.min.temp i Bergen: Oktober: 6,6. November: 2,8 (men høyere i den delen av mnd det spilles fotball i). Mars: 0,9 (men høyere i den delen av mnd det spilles fotball i). April: 3,0.

Med andre ord. Vi har ikke noe mer kuldeproblemer i fotballmånedene her, enn de har i England.
Legg ned hele klubben!

skuteviken

Manchester er og ikke akkurat den varmeste delen av England. Du kan få 15 grader i februar når solen stikker frem i sør-England.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Klaus_Brann

Quote from: skuteviken on April 03, 2011, 20:21:42 PM
Quote from: Klaus_Brann on April 03, 2011, 20:16:07 PM
Quote from: skuteviken on April 03, 2011, 20:06:35 PM
Quote from: Klaus_Brann on April 03, 2011, 19:45:15 PM
Quote from: krøvel vellevold on April 03, 2011, 19:42:38 PM
Quote from: Klaus_Brann on April 03, 2011, 19:41:06 PM
Det er jo bare nordmenn. I tillegg er det jo en haug fra andre land. Det er jo klart at jo bedre lag man har, jo mer interessant er det for folk.


Og hadde ikke disse vært der, så hadde de likevel fylt opp stadion av andre som ellers ikke får billett. Så hva er problemet?

Det er jo ikke sånn at det er mange tusen nordmenn på alle kamper i England.


Det er ikke noe problem, men poenget er som sagt at det at lagene er så store der, gjør de mye mer interessante, interessen øker jo greit.


Det blir jo viss om at men. Her diskuterer man en påstand.


Er det en påstand at det er større interesse for lag som har store stjerner og bra lag, enn TL-lag?
Det er jo egentlig ganske logisk.


Nei, poenget mitt er:

Noen påstår at Norge har det høyeste snittet i verden sett i forhold til tilskuersnittet.

Så begynner du å trekke med hvorfor det ikke er sånn, i steden for å diskutere om det er fakta eller ikke. Det virker som du ønsker at han skal ta feil, og derfor begynner i andre enden av saken.

Litt som Markmus i saken om Langrenn vs andre store sporter i verden, da ble det plutselig interessant å snakke om at det ikke er snø om vinteren de fleste plasser i verden. Javel? Det var ikke det som ble diskutert.

Ikke noe personlig. Bare min objektive betraktning, for jeg ser at krøvel holder seg saklig om det som var tema (i denne saken).


Da må du nok følge med i debatten.
Det var Krøvel som begynte å komme med argumenter for hvorfor det er sånn og sånn, og da svarte jeg på det.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on April 03, 2011, 20:24:39 PM
Quote from: Klaus_Brann on April 03, 2011, 20:14:02 PM
Quote from: krøvel vellevold on April 03, 2011, 20:02:04 PM
Quote from: Klaus_Brann on April 03, 2011, 19:43:46 PM

Drøssevis?
Tromsø, RBK, AAFK, MFK, Brann, Viking, Sogndal og Haugesund har lang reiseavstand til de aller fleste lagene.

Lagene på østlandet har det lettest, men de har lang reiseavstand til Sørlandet og de over.
Oktober kan være varmere på tempen, men det kan også (som ifjor) være iskaldt.


Lang reiseavstand til Sørlandet? Fire timer?

ca 1/4 av oppgjørene i Tippeligaen har mindre enn 200 km reiseavstand.

Hva tror du; at alle lag i England kan reise til hverandre på under en time med tog?

Gjennomsnittlig max-temp i august - mai i Manchester: 11,5 grader. Oslo i mars - november: 13,1 grader. I Oslo er det 4 av 9 seriemåneder (44 %) som har en gjennomsnittlig min.-temp. på under 5. (Siden sesongen i realiteten varer fra andre halvdel av mars til andre halvdel av november, så er det strengt tatt 3 av 8  - altså 38 %) I Manchester er det 6 av 10 seriemåneder (60 %) som har det. (Strengt tatt er det jo 6 av bare 9, siden man bare spiller fra midten av august til midten av mai - og dermed 75 %) Sammenligner man altså Manchester og Oslo, så er større andel av sesongen i kalde måneder i Manchester, enn den er i Oslo.


Det er en del en søndag kveld ja. Kamp som er ferdig 19.50 da, og man er ikke hjemme før 00.30 tidligst. Det funker dårlig for barnefamilier og folk generellt gidder ikke det.
Kamper lørdag, eller søndag formiddag i England er nok en grunn til at det er lettere å dra på kamp der. Ja, jeg vet de spiller andre dager og.

Ja, det var akkurat det jeg sa og trodde. 1 time maks.

Det er jo en merkelig sammenligning, all den tid det er kaldere her. Ikke antall kalde mnd. vi snakker om, og de kommer ikke ned på vårt kuldenivå.



Gj.min.temp. i Manchester: Desember 2,0. Januar 1,3. I England spiller de i begge disse mnd., og i julen er det jo tettpakket program.

Gj.min.temp i Oslo: Oktober: 3,8. April: 0,78. I mars -3,3 for hele mnd, men serien er jo bare i den statistisk varmeste delen av mnd, og det er bare én hjemmekamp det er snakk om. November har -1,5, men også her har jo serien til nå bare vært spilt i den statistisk varmeste delen av mnd., og det er bare én hjemmekamp det er snakk om.

Gj.min.temp i Bergen: Oktober: 6,6. November: 2,8 (men høyere i den delen av mnd det spilles fotball i). Mars: 0,9 (men høyere i den delen av mnd det spilles fotball i). April: 3,0.

Med andre ord. Vi har ikke noe mer kuldeproblemer i fotballmånedene her, enn de har i England.



Krøvel; Du er god på å lese statistikken slik du vil at den skal leses, men dessverre for deg spilles det fotball i TL andre steder i Norge og. Tromsø kan du jo sammenligne med.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: SKBMiller on April 03, 2011, 20:17:18 PM
Det er et ikke ubetydelig antall utlendinger på spesiellt Old Trafford. Vanskelig å anslå tall, men det er i alle fall minst like mange asiater som nordmenn på enkelte kamper. Og det har ikke vært noen selvfølge med fullsatt Old Trafford på alle kamper i år. Men på en annen side hadde det vært lokale som hadde kommet om det ikke hadde vært for turismen, for da hadde prisen vært lavere.

For å oppsummere kan man vel si at England er fotballens hjemland og har en stor publikumsinteresse. Men at man alt i alt også må la seg imponere over publikumstallet i Tippeligaen ( selv om snittet lå på 10 000 for noen år siden).

Og det er tross alt bare når østlandslagene møter hverandre at vi har reiseavstander som ligner  de engelske i Tippeligaen.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: skuteviken on April 03, 2011, 20:25:45 PM
Manchester er og ikke akkurat den varmeste delen av England. Du kan få 15 grader i februar når solen stikker frem i sør-England.


Så er ikke Oslo heller den varmeste delen av Norge.
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Ta heller de to kaldeste mot hverandre, så blir det mer sammenlignbart.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gulløl

12 125 tilskuere. Det laveste tilskuerantallet på Lerkendal siden 10. august 2003.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Quote from: Klaus_Brann on April 03, 2011, 20:37:05 PM
Quote from: krøvel vellevold on April 03, 2011, 20:24:39 PM
Quote from: Klaus_Brann on April 03, 2011, 20:14:02 PM
Quote from: krøvel vellevold on April 03, 2011, 20:02:04 PM
Quote from: Klaus_Brann on April 03, 2011, 19:43:46 PM

Drøssevis?
Tromsø, RBK, AAFK, MFK, Brann, Viking, Sogndal og Haugesund har lang reiseavstand til de aller fleste lagene.

Lagene på østlandet har det lettest, men de har lang reiseavstand til Sørlandet og de over.
Oktober kan være varmere på tempen, men det kan også (som ifjor) være iskaldt.


Lang reiseavstand til Sørlandet? Fire timer?

ca 1/4 av oppgjørene i Tippeligaen har mindre enn 200 km reiseavstand.

Hva tror du; at alle lag i England kan reise til hverandre på under en time med tog?

Gjennomsnittlig max-temp i august - mai i Manchester: 11,5 grader. Oslo i mars - november: 13,1 grader. I Oslo er det 4 av 9 seriemåneder (44 %) som har en gjennomsnittlig min.-temp. på under 5. (Siden sesongen i realiteten varer fra andre halvdel av mars til andre halvdel av november, så er det strengt tatt 3 av 8  - altså 38 %) I Manchester er det 6 av 10 seriemåneder (60 %) som har det. (Strengt tatt er det jo 6 av bare 9, siden man bare spiller fra midten av august til midten av mai - og dermed 75 %) Sammenligner man altså Manchester og Oslo, så er større andel av sesongen i kalde måneder i Manchester, enn den er i Oslo.


Det er en del en søndag kveld ja. Kamp som er ferdig 19.50 da, og man er ikke hjemme før 00.30 tidligst. Det funker dårlig for barnefamilier og folk generellt gidder ikke det.
Kamper lørdag, eller søndag formiddag i England er nok en grunn til at det er lettere å dra på kamp der. Ja, jeg vet de spiller andre dager og.

Ja, det var akkurat det jeg sa og trodde. 1 time maks.

Det er jo en merkelig sammenligning, all den tid det er kaldere her. Ikke antall kalde mnd. vi snakker om, og de kommer ikke ned på vårt kuldenivå.



Gj.min.temp. i Manchester: Desember 2,0. Januar 1,3. I England spiller de i begge disse mnd., og i julen er det jo tettpakket program.

Gj.min.temp i Oslo: Oktober: 3,8. April: 0,78. I mars -3,3 for hele mnd, men serien er jo bare i den statistisk varmeste delen av mnd, og det er bare én hjemmekamp det er snakk om. November har -1,5, men også her har jo serien til nå bare vært spilt i den statistisk varmeste delen av mnd., og det er bare én hjemmekamp det er snakk om.

Gj.min.temp i Bergen: Oktober: 6,6. November: 2,8 (men høyere i den delen av mnd det spilles fotball i). Mars: 0,9 (men høyere i den delen av mnd det spilles fotball i). April: 3,0.

Med andre ord. Vi har ikke noe mer kuldeproblemer i fotballmånedene her, enn de har i England.



Krøvel; Du er god på å lese statistikken slik du vil at den skal leses, men dessverre for deg spilles det fotball i TL andre steder i Norge og. Tromsø kan du jo sammenligne med.

Ja værsågod:

Gj. min.temperatur:

Tromsø: April -2,2, oktober -0,7.
Trondheim, April 0,3, oktober 3,3.
Kr.sand: April 0,7, oktober 4,7.
Molde. April 2, oktober 5.

Selvsagt littegrann kaldere i slutten av mars og i begynnelsen av november når vi også har spilt.

Birmingham Des 1,3. Jan 0,3.
London: Des 3,3. Jan 2,4
Newcastle: Des. 1,5. Jan 0,6.
Stoke: Des. 1,4. Jan 0,6.

Syns dette ser ganske jevnt ut jeg.

Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Gulløl on April 03, 2011, 20:46:56 PM
12 125 tilskuere. Det laveste tilskuerantallet på Lerkendal siden 10. august 2003.


Og det laveste i en første hjemmekamp siden 2002 (10953)

Her er hva de har hatt i første hjemmekamp etter det:

2003: 16849 vs VIF
2004: 14667 vs Brann
2005: 17070 vs AaFK
2006: 21146 vs Start
2007: 20323 vs TIL
2008: 18124 vs Lyn
2009: 17637 vs VIF
2010: 14122 vs Start
2011: 12125 vs Stabæk

Og trønderne lo av oss som måtte ha gratisbilletter for å fylle stadion? Selv de som har langt gunstigere priser enn oss, og er regjerende mester og en av gullfavorittene, burde visst hatt gratisbilletter...
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

I tillegg kan du legge på snøstormene og vinden.
Det spilles vel tre runder i mars/november?), og disse er gjerne statistisk de kaldeste.

Men det er uansett jevnere på papiret enn jeg hadde trodd.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on April 03, 2011, 21:04:34 PM
Quote from: Gulløl on April 03, 2011, 20:46:56 PM
12 125 tilskuere. Det laveste tilskuerantallet på Lerkendal siden 10. august 2003.


Og det laveste i en første hjemmekamp siden 2002 (10953)

Her er hva de har hatt i første hjemmekamp etter det:

2003: 16849 vs VIF
2004: 14667 vs Brann
2005: 17070 vs AaFK
2006: 21146 vs Start
2007: 20323 vs TIL
2008: 18124 vs Lyn
2009: 17637 vs VIF
2010: 14122 vs Start
2011: 12125 vs Stabæk

Og trønderne lo av oss som måtte ha gratisbilletter for å fylle stadion? Selv de som har langt gunstigere priser enn oss, og er regjerende mester og en av gullfavorittene, burde visst hatt gratisbilletter...


Det er jo helt utrolig deilig å se.
Er det lov å håpe på at vi ser starten på noen år med nedtur for trønderne?
Heftige underskudd, dårlige kjøp, manglende suksess i e-cup og mette trøndere som sørger for lave tilskuertall.

Vet du hva de har budsjettert med i tilskuertall i år?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Morsomt at Brann topper tilskuertabellen etter en hjemmekamp. Hadde neppe gjort det uten Chess tho.

Slår vi LSK topper vi den trolig eller FFK-kampen også.

skuteviken

Quote from: krakra on April 03, 2011, 23:08:35 PM
Morsomt at Brann topper tilskuertabellen etter en hjemmekamp. Hadde neppe gjort det uten Chess tho.

Slår vi LSK topper vi den trolig eller FFK-kampen også.


Brann har alltid vært en klar toer, det hadde vært trist om VIF skulle ta fra oss det. Hadde vært gøy om vi topper det i november.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Markmus

Rosenborg kan jo fort få en tilskuerkrise. I alle de senere årene har snittet gått nedover og i dag var det bare litt over 12 000 på Lerkendal. Det er ikke mye som tyder på at den trenden vil snu før neste hjemmekamp. Tipper de i løpet av året vil ende rekken av kamper med over 10 000 tilskuere (116 så langt). Enten når det er konfirmasjon (;)) eller sommerferie.
Ka du ve?

krøvel vellevold

Quote from: Markmus on April 03, 2011, 23:26:20 PM
Rosenborg kan jo fort få en tilskuerkrise. I alle de senere årene har snittet gått nedover og i dag var det bare litt over 12 000 på Lerkendal. Det er ikke mye som tyder på at den trenden vil snu før neste hjemmekamp. Tipper de i løpet av året vil ende rekken av kamper med over 10 000 tilskuere (116 så langt). Enten når det er konfirmasjon (;)) eller sommerferie.

Jeg tviler sterkt på at RBK får under 10000 på noen kamp i år. Tross alt har de vel 9000 sesongkort inkl. VIP, såvidt jeg forstår, så under 10000 er nesten utenkelig.

For øvrig vittig at trønderpakket ga oss tyn for gratisbillettene sist, og så klarer de faen ikke noe særlig bedre oppmøte enn hva vi hadde hatt hvis RBK-kampen hadde gått til normal pris. Greit nok at RBK-kampen er en av årets store kamper for oss, mens Stabæk er en hvemsomhelst for RBK. Men tross alt har vi mye høyere priser og mye lavere forventninger til sesongen.

Mitt tips er at RBK kommer til å komme med ytterligere tilbud og kampanjer.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

For øvrig har jo RBK veldig uforutsigbare tilskuertall. F.eks. i fjor hadde de plutselig nesten 20000 mot Kongsvinger (av alle) i juni. I hjemmekampen etter kom det 6000 færre.
Legg ned hele klubben!

nummer9

Quote from: krøvel vellevold on April 04, 2011, 09:02:59 AM
For øvrig har jo RBK veldig uforutsigbare tilskuertall. F.eks. i fjor hadde de plutselig nesten 20000 mot Kongsvinger (av alle) i juni. I hjemmekampen etter kom det 6000 færre.

Ett ord Krøvel: Konfirmasjonshelg! :P

kabelmann

Quote from: nummer9 on April 04, 2011, 09:40:36 AM
Ett ord Krøvel: Konfirmasjonshelg! :P


Og så er det speiderhelg. Deretter turnweekend, DDE-konsert, rulleski-VM og det ene med det andre. Alltid et eller annet der oppe.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

SKBMiller

Quote from: krøvel vellevold on April 03, 2011, 20:39:54 PM
Quote from: SKBMiller on April 03, 2011, 20:17:18 PM
Det er et ikke ubetydelig antall utlendinger på spesiellt Old Trafford. Vanskelig å anslå tall, men det er i alle fall minst like mange asiater som nordmenn på enkelte kamper. Og det har ikke vært noen selvfølge med fullsatt Old Trafford på alle kamper i år. Men på en annen side hadde det vært lokale som hadde kommet om det ikke hadde vært for turismen, for da hadde prisen vært lavere.

For å oppsummere kan man vel si at England er fotballens hjemland og har en stor publikumsinteresse. Men at man alt i alt også må la seg imponere over publikumstallet i Tippeligaen ( selv om snittet lå på 10 000 for noen år siden).

Og det er tross alt bare når østlandslagene møter hverandre at vi har reiseavstander som ligner  de engelske i Tippeligaen.


Og om det så var 3000 utlendinger på Old Trafford; ville disse setene stått tomme hvis disse ikke hadde kjøpt billett? Neppe. ManU sliter jo ikke akkurat med å selge billetter.



I år var det ikke noe problem å skaffe seg to sesongkort ved siden av hverandre på Old Trafford. I motsetning til for et par år siden hvor det var kø for å få kjøpt i det hele tatt. De små kampene har heller ikke alltid vært utsolgt i år.

Bare til informasjon, for det er ikke noen tvil om at det stort sett er fullt på Uniteds hjemmekamper.

krøvel vellevold

April 04, 2011, 13:08:48 PM #7625 Last Edit: April 04, 2011, 13:11:53 PM by krøvel vellevold
Quote from: SKBMiller on April 04, 2011, 13:02:31 PM
Quote from: krøvel vellevold on April 03, 2011, 20:39:54 PM
Quote from: SKBMiller on April 03, 2011, 20:17:18 PM
Det er et ikke ubetydelig antall utlendinger på spesiellt Old Trafford. Vanskelig å anslå tall, men det er i alle fall minst like mange asiater som nordmenn på enkelte kamper. Og det har ikke vært noen selvfølge med fullsatt Old Trafford på alle kamper i år. Men på en annen side hadde det vært lokale som hadde kommet om det ikke hadde vært for turismen, for da hadde prisen vært lavere.

For å oppsummere kan man vel si at England er fotballens hjemland og har en stor publikumsinteresse. Men at man alt i alt også må la seg imponere over publikumstallet i Tippeligaen ( selv om snittet lå på 10 000 for noen år siden).

Og det er tross alt bare når østlandslagene møter hverandre at vi har reiseavstander som ligner  de engelske i Tippeligaen.


Og om det så var 3000 utlendinger på Old Trafford; ville disse setene stått tomme hvis disse ikke hadde kjøpt billett? Neppe. ManU sliter jo ikke akkurat med å selge billetter.



I år var det ikke noe problem å skaffe seg to sesongkort ved siden av hverandre på Old Trafford. I motsetning til for et par år siden hvor det var kø for å få kjøpt i det hele tatt. De små kampene har heller ikke alltid vært utsolgt i år.

Bare til informasjon, for det er ikke noen tvil om at det stort sett er fullt på Uniteds hjemmekamper.
Legg ned hele klubben!

SKBMiller

Ok. Ja da teller de antall solgte. United har et videresalgssystem for sesongkortholdere som ikke får dratt på kamp. Og en kamerat av meg har to sesongkort, og han får bare solgt sine to billetter til de største kampene gjennom dette systemet. Så derfor tenkte jeg at etterspørselen ikke er så stor lenger som den var for noen år siden. Men da er det forsåvidt utsolgt selv om sesongkortholderne ikke får videresolgt billettene sine fordi de allerede har betalt for kampen.

osoerli

Quote from: Markmus on April 03, 2011, 23:26:20 PM
Rosenborg kan jo fort få en tilskuerkrise. I alle de senere årene har snittet gått nedover og i dag var det bare litt over 12 000 på Lerkendal. Det er ikke mye som tyder på at den trenden vil snu før neste hjemmekamp. Tipper de i løpet av året vil ende rekken av kamper med over 10 000 tilskuere (116 så langt). Enten når det er konfirmasjon (;)) eller sommerferie.


Bare 12125 tilskuere er det laveste tilskuertallet siden Sogndal var på besøk 16. juni 2002. Det er konsekvensen av at Rosenborg har sluttet å strø om seg med tusenvis av gratisbilletter til hver kamp.

Den praksisen skapte en forventning om at det som oftest var mulig å gå gratis på kamp. Publikumstallene de siste sesongene har vært en bløff, og egentlig har det vel vært solgt like få billetter til mange av kampene. Nå ser vi hvor landet ligger og det er like greit å være ærlig med seg selv.

Er vi ærlige så er den trønderske fotballinteressen dårligere enn laget akkurat nå. Og det kan ta tid å løfte begge deler.


http://fotball.bt.no/kommentar/kjetil_kroksaeter/article197071.ece
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krøvel vellevold

Quote from: osoerli on April 04, 2011, 14:21:25 PM
Quote from: Markmus on April 03, 2011, 23:26:20 PM
Rosenborg kan jo fort få en tilskuerkrise. I alle de senere årene har snittet gått nedover og i dag var det bare litt over 12 000 på Lerkendal. Det er ikke mye som tyder på at den trenden vil snu før neste hjemmekamp. Tipper de i løpet av året vil ende rekken av kamper med over 10 000 tilskuere (116 så langt). Enten når det er konfirmasjon (;)) eller sommerferie.


Bare 12125 tilskuere er det laveste tilskuertallet siden Sogndal var på besøk 16. juni 2002. Det er konsekvensen av at Rosenborg har sluttet å strø om seg med tusenvis av gratisbilletter til hver kamp.

Den praksisen skapte en forventning om at det som oftest var mulig å gå gratis på kamp. Publikumstallene de siste sesongene har vært en bløff, og egentlig har det vel vært solgt like få billetter til mange av kampene. Nå ser vi hvor landet ligger og det er like greit å være ærlig med seg selv.

Er vi ærlige så er den trønderske fotballinteressen dårligere enn laget akkurat nå. Og det kan ta tid å løfte begge deler.


http://fotball.bt.no/kommentar/kjetil_kroksaeter/article197071.ece


Greit å få bekreftet at de som hånet oss for gratisbillettene, selv har fått gratisbilletter av mass opp gjennom årene. Det har jo sagt seg selv at det var noe rart når de helt ut av det blå kunne få 5000 ekstra tilskuere mot en bedriten motstander.
Legg ned hele klubben!

Yngve



Markmus

Jævlig rart de har over 4100 ledige billetter i skrivende stund. Synes da så tydelig jeg hørte Alsaker si det var utsolgt i går, og interessen burde da være større mtp. forrige kamp for LSKs del.

edit: De boikotter vel ikke hjemmekamp pga. det der mandagsgriene?
Ka du ve?

krøvel vellevold

Quote from: Markmus on April 04, 2011, 16:14:44 PM
Jævlig rart de har over 4100 ledige billetter i skrivende stund. Synes da så tydelig jeg hørte Alsaker si det var utsolgt i går, og interessen burde da være større mtp. forrige kamp for LSKs del.

edit: De boikotter vel ikke hjemmekamp pga. det der mandagsgriene?



Det er ikke første gang TV2 kommer med slikt piss. Ikke nødvendigvis i den mening at det ER utsolgt, men at det BLIR utsolgt. TV2 hauser selvsagt opp sine kamper mest mulig.
Legg ned hele klubben!

Yngve

LSK skreiv sjølv på Twitter eit par timar før kampstart at det var over 4.000 ledige billettar.

Nixon

Nå klarer vi vel å fylle Stadion uten sponsorhjelp?
Rød makt på Hansa

Langhår

Dette bør ihvertfall gi uttelling på billettsalget ja.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

krakra

Vi burde trekker over 14.000. Hvis ikke er det ikke Brann som er problemet. Hva mer kan man forvente liksom?

Markmus

Quote from: krakra on April 04, 2011, 21:00:42 PM
Vi burde trekker over 14.000. Hvis ikke er det ikke Brann som er problemet. Hva mer kan man forvente liksom?


Vel, de samme klovnene sitter jo fremdeles i kontorstolene sine på Stadion og vi vet det er mange som holder seg unna pga. dem. Spørs bare om hatet mot dem er nok til å holde dem unna nå.
Ka du ve?

Klaus_Brann

Tull og tøys. Nå har man ingenting å skylde på. Lørdagskamp kl. 16, bør bety bra med folk etter det vi har levert i de to første kampene.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Quote from: Markmus on April 04, 2011, 21:04:14 PM
Quote from: krakra on April 04, 2011, 21:00:42 PM
Vi burde trekker over 14.000. Hvis ikke er det ikke Brann som er problemet. Hva mer kan man forvente liksom?


Vel, de samme klovnene sitter jo fremdeles i kontorstolene sine på Stadion og vi vet det er mange som holder seg unna pga. dem. Spørs bare om hatet mot dem er nok til å holde dem unna nå.
Folk kom seg da på kamp når billettene var gratis. Boikotten var kanskje ikke like viktig da? Med det spillet vi har sett i de to første rundene er jo snart "produktet" verdt prisene.

storB

Quote from: Markmus on April 04, 2011, 21:04:14 PM
Quote from: krakra on April 04, 2011, 21:00:42 PM
Vi burde trekker over 14.000. Hvis ikke er det ikke Brann som er problemet. Hva mer kan man forvente liksom?


Vel, de samme klovnene sitter jo fremdeles i kontorstolene sine på Stadion og vi vet det er mange som holder seg unna pga. dem. Spørs bare om hatet mot dem er nok til å holde dem unna nå.


En svale gjør ingen sommer, men hvem er klovner om vi ikke stiller fulltallig på lørdag?NB; sjakktrekk av bataljonen å boikotte dagens kamp, nå kjører sikkert TV2 kun søndagskamper..
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Nixon

Quote from: krakra on April 04, 2011, 21:48:48 PMFolk kom seg da på kamp når billettene var gratis.


Ja, jeg tror nok at klovneboikott bare er et vikarierende argument for de aller aller fleste. Dersom Brann fortsetter denne trenden kan vi forhåpentligvis oppleve tilnærmet fullt hus igjen. Noe som kommer til å gi Brann kjærkomne kroner i kassen.

I motsetning til trønderne som var 5000 under budsjett i går. Noe som må svi veldig der oppe.
Rød makt på Hansa

Huff

Sakset fra kommentarfelt på bt.no:

''Rett på brann.no for å bestille partou-kort. Guttene har vist at de blør for drakten og jobber HVER kamp. Nå støtter vi KLUBBEN og IKKE overbetalte spillere! Follow my lead, folkens!!!''

krøvel vellevold

Tror det kan være solgt bortimot 8500 nå. Det har antagelig økt med vel 400 siden i ettermiddag. Det bør kunne bli 15000 på lørdag, men jeg tviler på at det blir utsolgt.
Legg ned hele klubben!

TCAC

Hva med sesongkortsalget da? Denne uken er vel siste store mulighet for å få en ordentlig oppsving på den fronten, som er den viktigste på sikt. Og Brann har vel levert til toppkarakter når det gjelder å friste folk.

krøvel vellevold

Quote from: TCAC on April 05, 2011, 00:25:23 AM
Hva med sesongkortsalget da? Denne uken er vel siste store mulighet for å få en ordentlig oppsving på den fronten, som er den viktigste på sikt. Og Brann har vel levert til toppkarakter når det gjelder å friste folk.


Var det ikke 10 eller 20 kort om dagen de solgte rett etter RBK-kampen? Det er ikke snakk om enorme tall i hvert fall.
Legg ned hele klubben!

Yngve

LSK klarte 1.000 på ei veka etter storsigeren sin mot Stabæk.

Så ingenting er umogleg!

BrannSupporter

Quote from: krøvel vellevold on April 04, 2011, 09:02:59 AM
For øvrig har jo RBK veldig uforutsigbare tilskuertall. F.eks. i fjor hadde de plutselig nesten 20000 mot Kongsvinger (av alle) i juni. I hjemmekampen etter kom det 6000 færre.


Kongsvinger-kampen var Eggens første. Ellers hadde det aldri kommet i nærheten av 20 000 på den.

vebo

Hvor mye sparer man på å kjøpe sesongkort? Er det ikke snakk om to kamper gratis?
Tiocfaidh ár lá

krøvel vellevold

Quote from: vebo on April 05, 2011, 08:06:26 AM
Hvor mye sparer man på å kjøpe sesongkort? Er det ikke snakk om to kamper gratis?


Nei, tre-fire
Legg ned hele klubben!

Go Up