• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

Go Down

Torvanger

Fullt mulig, for Kristiansand og omegn heller mer mot RBK. Molde står uansett sterkt i Rauma, Vestnes etc, er nok rundt AAFKs tall.

Kjell249

Quote from: Torvanger on March 22, 2011, 14:14:48 PM
Fullt mulig, for Kristiansand og omegn heller mer mot RBK. Molde står uansett sterkt i Rauma, Vestnes etc, er nok rundt AAFKs tall.


Ser ikke helt linken mellom Kristiansand og RBK :) Utenom Tørum kanskje...
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Nixon

Quote from: Torvanger on March 22, 2011, 14:14:48 PMFullt mulig, for Kristiansand og omegn heller mer mot RBK.


Med Solskjær sin tilbakekomst til byen som innbygger, og som trener i nabobyen regner jeg med at også folk fra Kristiansund kommer til å følge ekstra med på Molde i år.
Rød makt på Hansa

Spelaren

Quote from: Torvanger on March 22, 2011, 14:14:48 PM
...Kristiansand og omegn heller mer mot RBK...


Rosenborg er dødspopulære her nede :P .
Gå av.

Utmedsnolken

Quote from: Spelaren on March 22, 2011, 15:26:26 PM
Quote from: Torvanger on March 22, 2011, 14:14:48 PM
...Kristiansand og omegn heller mer mot RBK...


Rosenborg er dødspopulære her nede :P .


Hele Norges Rosenborg vet du!
"og der snubler Sæternes igjen"

Jose Arrogantio

Quote from: krøvel vellevold on March 22, 2011, 10:31:58 AM


Når det gjelder "nr. 2-klubb", så har jeg inntrykk av at veldig mange har sympatier med dem. I hvert fall var det slik for noen år siden da den "ferske fargeklatten".


Det hang nok mye med at de var entusiastiske nykommere i Tippeligaen. Nå som de begynner å bli etablerte i øverste divisjon og har sure Rekdal til trener tror jeg ikke de er noen "fersk fargeklatt" i manges øyne.

Buljongmannen

Når starter Brann salget av billetter til FFK hjemme? Er det fordi mange kjøper partoutkort denne uken at de venter med å legge ut billettene?

krøvel vellevold

Quote from: Buljongmannen on March 23, 2011, 14:16:45 PM
Når starter Brann salget av billetter til FFK hjemme? Er det fordi mange kjøper partoutkort denne uken at de venter med å legge ut billettene?


Salget begynner vel ikke før onsdag i neste uke. Utrolig at de ikke utnytter "feberen" som er akkurat nå. Om en uke har gjerne folk begynt å tenke klart igjen...
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on March 23, 2011, 14:44:26 PMUtrolig at de ikke utnytter "feberen" som er akkurat nå. Om en uke har gjerne folk begynt å tenke klart igjen...


Ja, Brann er utrolig dårlig til å selge billetter. For det første burde det vært mange flere utsalgssteder slik det var før. Og slik situasjonen er nå burde folk få lov til å kjøpe billetter til mange kamper fremover. Brann ser fortsatt ut til å tro at vi er i 2007 og at det er knapphet på billetter. Etter kampen mot Rosenborg burde billettlukene vært vidåpne for kjøp av enkeltbilletter.
Rød makt på Hansa

Utmedsnolken

100 poeng til Brann! De har tydeligvis skjønt hintet nå og lar de som kjøpte billett til RBK, få kjøpe to billetter for prisen av en til FFK-kampen
"og der snubler Sæternes igjen"

krakra

Det ble vel foreslått av noen her inne?

Men uansett et bra tiltak som forhåpentligvis forhindrer at de som kjøpte billett til RBK-kampen føler seg veldig snurt, samtidig som det kan få flere til å komme på FFK-kampen.

Utmedsnolken

Quote from: krakra on March 24, 2011, 12:16:43 PM
Det ble vel foreslått av noen her inne?

Men uansett et bra tiltak som forhåpentligvis forhindrer at de som kjøpte billett til RBK-kampen føler seg veldig snurt, samtidig som det kan få flere til å komme på FFK-kampen.


tviler på at DFA leser innleggene mine her, men hvis han gjør det, så skal han ha skryt.
"og der snubler Sæternes igjen"

krakra

Jeg vet at Daffy leser her inne.

Utmedsnolken

March 24, 2011, 12:54:39 PM #7513 Last Edit: March 24, 2011, 12:58:34 PM by Utmedsnolken

hei til deg Daffy!
"og der snubler Sæternes igjen"

Klaus_Brann

Har det stått noe om det på Brann.no? Det burde de jo i så fall fronte!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Utmedsnolken

de har vel sendt mail til de det gjelder. Ingen grunn til å fortelle alle om at noen får spesialpriser.
"og der snubler Sæternes igjen"

Tapeten

De har sendt mail. Jeg fikk en tidligere i dag..
-*Space is the place*--

Klaus_Brann

Okei, da er det all good.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

I dag skal det visstnok komme noen justeringer i Branns enkeltbillettpriser. Dermed kan vi komme i den sjokkerende situasjon at vi ikke lenger har de høyeste prisene - i hvert fall hvis vi sammenligner billigste alternativ i hver klubb. Skal bli interessant å se hvor langt ned på listen http://brannbloggen.bergen360.no/-/bulletin/show/639450_enkeltbillettpriser-2011 vi kan komme i løpet av dagen.
Legg ned hele klubben!

dudo

Jamen, pris har jo ingenting aa si?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Litt sprik mellom og og handling ja. Jeg tror egentlig Daffy skjønner veldig godt at pris ikke er så irrelevant som han vil ha det til, men han ønsker sikkert å forsvare Branns politikk så mye som mulig. Det blir jo seende litt dumt ut når Brann plutselig senker prisene.

Markmus

Quote from: krakra on March 28, 2011, 14:03:12 PM
Litt sprik mellom og og handling ja. Jeg tror egentlig Daffy skjønner veldig godt at pris ikke er så irrelevant som han vil ha det til, men han ønsker sikkert å forsvare Branns politikk så mye som mulig. Det blir jo seende litt dumt ut når Brann plutselig senker prisene.


Tror det handler enda mer om at han ikke må si ting de over ham ikke vil høre utad. Selvsagt vet Daffy at prisene har mye å si.
Ka du ve?

Lister

Sjokkerende nyheter om prispolitikken i idrettsveien?

Ka-Daffy?
Guinness - Makes you drunk

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krøvel vellevold

Merkelig at disse pris-nyhetene ikke er kommet ennå. Jeg forstod det slik at de skulle komme i dag.
Legg ned hele klubben!

Northside

Quote from: Markmus on March 28, 2011, 14:12:53 PM
Tror det handler enda mer om at han ikke må si ting de over ham ikke vil høre utad. Selvsagt vet Daffy at prisene har mye å si.


Da kunne han spart seg alle disse "prisundersøkelsene" han bedriver dagene med.

Men om Brann senker prisene, så kan vel ikke det gjelde før neste år?
1 gratis kamp + senkete priser, så sparte vi vel ikke så mye på produkt...eh, partourkortet?

Gulløl

March 28, 2011, 15:49:18 PM #7527 Last Edit: March 28, 2011, 15:51:18 PM by Gulløl
Prisnedsettelsen blir sikkert bare på student, honnør og barnebilletter. Og på en mindre del av Stadion. En trenger ikke gi fra seg så mye av de totale billettinntektene for å komme betraktelig bedre ut på slike prissammenligninger. Om en er litt "lur og kreativ" som sikkert Algerøy er ;) så kan kanskje Brann bli blant de beste i klassen :-\
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Quote from: Gulløl on March 28, 2011, 15:49:18 PM
Prisnedsettelsen blir sikkert bare på student, honnør og barnebilletter. Og på en mindre del av Stadion. En trenger ikke gi fra seg så mye av de totale billettinntektene for å komme betraktelig bedre ut på slike prissammenligninger. Om en er litt "lur og kreativ" som sikkert Algerøy er ;) så kan kanskje Brann bli blant de beste i klassen :-\


Selger de ett eneste sete til kr 50, vinner de alle prissammenligninger på billigste alternativ.
Legg ned hele klubben!

Tapeten

Godt utført arbeid med prisoversikt! Savner dog en liten detalj. Selv om Brann allerede nå kommer rimelig dårlig ut så hører det også med til historien at billigste ordinære sitteplasser (250 kr) kun selges på ett eneste felt (hvis jeg ikke husker feil). Andre klubber har vel ofte hele kortsider til redusert pris.

En annen ting er at det så vidt jeg husker ikke kommer frem at de reduserte voksenprisene på nedre bt forutsetter kjøp av barnebillett i tillegg.
-*Space is the place*--

Lister

Quote from: Northside on March 28, 2011, 15:44:28 PM
Da kunne han spart seg alle disse "prisundersøkelsene" han bedriver dagene med.

Tror du ikke helt forstår hvordan propaganda funker. Prisundersøkelsene er ikke for å finne ut hvordan prisen ligger an i forhold til markedet, men er designet for å understøtte konklusjonen som allerede er tatt.

Det er akkurat som algebra med to ukjente, så lenge du har svaret på forhånd så kan du finne på hva faen du vil for å komme dit.

x + y = 250

Hvor x er hvor ofte daffy skifter sokker i løpet av en dag og y er undersøkelsen de har bestilt.
Guinness - Makes you drunk

krøvel vellevold

Quote from: Tapeten on March 28, 2011, 17:42:11 PM
Godt utført arbeid med prisoversikt! Savner dog en liten detalj. Selv om Brann allerede nå kommer rimelig dårlig ut så hører det også med til historien at billigste ordinære sitteplasser (250 kr) kun selges på ett eneste felt (hvis jeg ikke husker feil). Andre klubber har vel ofte hele kortsider til redusert pris.

En annen ting er at det så vidt jeg husker ikke kommer frem at de reduserte voksenprisene på nedre bt forutsetter kjøp av barnebillett i tillegg.


Nei de skal visst ikke gjøre det når det gjelder enkeltbilletter.
Disse til 250 selges vel både på Søndre F og de nederste 11 radene på BT C, D og E.
Legg ned hele klubben!

bbjorn

Akkurat og du får dei for 225 kr med Brannkortet og du trenger ikkje kjøpe barnebillett og. Det veit eg !

krøvel vellevold

Nå blir det studentbilletter for kr 150 på feltet ved siden av bortefeltet. Dermed er billigste alternativ for studenter dyrere 4 steder, like dyrt 3 steder og billigere 8 steder i Tippeligaen. Branns tilbud gjelder for øvrig bare på ca 1/40 av plassene på Stadion. 
Legg ned hele klubben!

Torvanger

Positivt at DFA & co har tatt første steg på veien til en endret prispolitikk. Forståelig at man ikke ønsker å plassere studentrabatten på samtlige felt rundt på Stadion, for det kan fort oppstå uønskede situasjoner, dersom supportere av motstanderlaget befinner seg i tjukkeste Brannland.

krakra

Nå får man iallefall testet skikkelig om det har noen effekt med prisdifferansiering.

Spelaren

"Ekstra billettutsalg oppført på toppen av Stoltzen, kun åpent mellom 10 og 12 på torsdager før fullmåne"

Tenk om billetter kunne kjøpes via applikasjon til iPhone/Android, så kunne ein berre scanne ein unik kode/vise fram unik kode ved frammøte.
Gå av.

krøvel vellevold

Quote from: krakra on March 30, 2011, 12:25:27 PM
Nå får man iallefall testet skikkelig om det har noen effekt med prisdifferansiering.


Fru Blom og Fru Blom, skikkelig.
Legg ned hele klubben!

bbjorn

Nei det blir ikkje skikkelig !
Ser også at brann har inngått et billettsamarbeid med skyss, der en barnebillett blir 14 kroner dyrere
t/r. enn vanlig. Sånn går det når man skal forhandle fram en skikkelig god avtale...

ostraume

Quote from: krøvel vellevold on March 30, 2011, 12:53:49 PM
Quote from: krakra on March 30, 2011, 12:25:27 PM
Nå får man iallefall testet skikkelig om det har noen effekt med prisdifferansiering.


Fru Blom og Fru Blom, skikkelig.


Det heter da: "Skikkelig og skikelig, Fru Blom"?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krøvel vellevold

Quote from: ostraume on March 30, 2011, 13:36:01 PM
Quote from: krøvel vellevold on March 30, 2011, 12:53:49 PM
Quote from: krakra on March 30, 2011, 12:25:27 PM
Nå får man iallefall testet skikkelig om det har noen effekt med prisdifferansiering.


Fru Blom og Fru Blom, skikkelig.


Det heter da: "Skikkelig og skikelig, Fru Blom"?

Er det sant?
Legg ned hele klubben!

Lister

Quote from: krakra on March 30, 2011, 12:25:27 PM
Nå får man iallefall testet skikkelig om det har noen effekt med prisdifferansiering.

Daffy?
Guinness - Makes you drunk

fineste drakten er 1995

March 30, 2011, 21:56:02 PM #7542 Last Edit: March 30, 2011, 22:02:45 PM by fineste drakten er 1995
Nå er prisene redusert til et akseptabelt nivå, hvertfall på felt P.

Etter 3-4 sesongers prinsippiell broikott pga ufolkelig prissetting på billetter kan jeg endelig gå på Stadion igjen! :)

Trodde lenge at jeg i år bare skulle få se Brann spille på bortebane mot Haugesund, Sogndal og Viking. Nå blir det Brann Stadion 9. april, mm. utover sesongen uavhengig av Branns tabbellplassering.

Og til Klaus; 1995- drakten min er fremdeles ikke til salgs ;)

skuteviken

Quote from: fineste drakten er 1995 on March 30, 2011, 21:56:02 PM
Nå er prisene redusert til et akseptabelt nivå, hvertfall på felt P.

Etter 3-4 sesongers prinsippiell broikott pga ufolkelig prissetting på billetter kan jeg endelig gå på Stadion igjen! :)

Trodde lenge at jeg i år bare skulle få se Brann spille på bortebane mot Haugesund, Sogndal og Viking. Nå blir det Brann Stadion 9. april, mm. utover sesongen uavhengig av Branns tabbellplassering.

Og til Klaus; 1995- drakten min er fremdeles ikke til salgs ;)



Kos deg på P-feltet.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Klaus_Brann

Quote from: fineste drakten er 1995 on March 30, 2011, 21:56:02 PM
Nå er prisene redusert til et akseptabelt nivå, hvertfall på felt P.

Etter 3-4 sesongers prinsippiell broikott pga ufolkelig prissetting på billetter kan jeg endelig gå på Stadion igjen! :)

Trodde lenge at jeg i år bare skulle få se Brann spille på bortebane mot Haugesund, Sogndal og Viking. Nå blir det Brann Stadion 9. april, mm. utover sesongen uavhengig av Branns tabbellplassering.

Og til Klaus; 1995- drakten min er fremdeles ikke til salgs ;)



Nå må du gi deg;) Pokker så gniene folk skal være!
Det er du og kompis av meg som er urimelig med dette. Du med drakten og han med en gammel LP med Ove Thue-sanger. Og han har ikke platespiller en gang.

Hvis du selger drakten, så har du råd til både smil, cola og en hot dog på resten av sesongens kamper!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Markmus

Tipper Brann er stolte av seg selv nå som de har gjort hele det fantastiske felt P til "billigbilletter".
Ka du ve?

krøvel vellevold

Quote from: Markmus on March 31, 2011, 08:22:40 AM
Tipper Brann er stolte av seg selv nå som de har gjort hele det fantastiske felt P til "billigbilletter".


200 for voksne og 100 for barn.

Det betyr at det nå er 3 klubber som er dyrere, 3 klubber som er like dyre og 9 klubber som er billigere i kategorien "billigste voksenbillett". Når det gjelder billigste barnebillett er det 9 som er dyrere, 3 som er like dyre og 3 som er billigere. Likevel må det understrekes at dette altså bare gjelder et felt som utgjør mindre enn 3 % av den totale sitteplasskapasiteten, mens det på andre arenaer som regel er slike priser på store deler av stadion.
Legg ned hele klubben!

Tapeten

Hva skal man si? Det er et steg i riktig retning i hvert fall. Men det kan knapt kalles annet enn musesteg.

Studentbilletter er også bra, men også her er det museskritt.

Jeg mener absolutt at strategien med å bare selge studentbilletter på felt P er helt bak mål (ikke bokstavelig).
1. En svært stor del av studentene er BERGENSERE.
2. De aller aller fleste studenter vil være fra andre plasser enn hvor bortelaget den uken tilfeldigvis kommer fra.

Med andre ord: De fleste aktuelle billettkjøperne blant studentene vil ha sympatier med Brann, ikke med bortelaget.

Dessuten: Når man kommer som student til en ny by gjør man gjerne det i en fase av livet hvor man er søkende og identitetsbyggende. Mange studenter som kommer til Bergen vil faktisk være potensielle Brannsupportere! Tenk det! Hvorfor skal vi signalisere til studentene at vi antar dem for å være annenrangs tilskuere som hører best hjemme lengst vekk fra de "ægte" supportere, og nærmest mulig bortesupporterne?

-*Space is the place*--

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

BrannSupporter

Krøvel: Du nevnte i høst/vinter en gang at Brann muligens ville oppgi det reelle tilskuertallet, i tillegg til solgte billetter denne sesongen. Har du hørt noe mer om det?

Go Up