• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

Go Down

Gulløl

Sikkert ikke en kjeft som har fått kjøpt billett enda :-\
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Røyskatta


tovatle

Jeg kommer helt frem til betalingsopplysninger.. men da går det ikke an å trykke på fullfør-knappen. Har snart holdt på en time for å få de billettene!

Gulløl

tovatle
Det er en godkjenningsknapp du må trykke på før du kommer videre.
Fikk akkurat kjøp mine billetter.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

tovatle

i know. men skjer jo ikke en jævla dritt! men men, får bare kjøre på videre

krøvel vellevold

Quote from: tovatle on August 11, 2008, 11:55:06 AM
i know. men skjer jo ikke en jævla dritt! men men, får bare kjøre på videre


Det er Explorer som er problemet. Last ned noe annet. Det funket i Firefox da jeg bestilte gjennom forkjøp.
Legg ned hele klubben!

Fez

Eg og 4 andre har skaffet billett no.
HEIA BRANN!!

Torvanger

Explorer fungerer ikke, forsøk via Opera eller Firefox!

Torvanger

8741 ledige, dvs 8159 ledige. Var innom og sveipet over tribunene og det er i hovedsak partoutkortinnehaverne på SPV-tribunen som har backet ut, der var det mye ledig.

tovatle

Takk for tips! der var billettene i boks. explorer fungerte meget dårlig ja.

smaalanda

Kjøpte min med firefox igår. Fungerte utmerket.
KMO!!!

krøvel vellevold

Det står at det er 8453 ledige. Av erfaring vet jeg at dette tallet ikke alltid er like oppdatert. Med ca 16900 sitteplassser og 850 av dem til OM, så er det 16050 disponible til Branns supportere. Med mindre det er noen "skjulte ledige" som ikke er med i systemet, så betyr dette at det er solgt vel 7500. En kjempeskandale!
Legg ned hele klubben!

kabelmann

Quote from: krøvel vellevold on August 11, 2008, 12:05:31 PM
Det er Explorer som er problemet.

Jepp, det står også på Brann sine sider.
Explorer har, er og vil sannsynligvis for all tid forbli møkk.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krøvel vellevold

Quote from: kabelmann on August 11, 2008, 13:40:59 PM
Quote from: krøvel vellevold on August 11, 2008, 12:05:31 PM
Det er Explorer som er problemet.

Jepp, det står også på Brann sine sider.
Explorer har, er og vil sannsynligvis for all tid forbli møkk.

Dessverre er det vel Explorer de fleste har. Hvis folk ikke får med seg at det er Explorer som er problemet og/eller ikke tør begi seg ut på å laste ned en annen nettleser (eller vet at det er det som er løsningen på problemet), så er det ikke rart det er solgt lite billetter.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Oi! Plutselig datt det ned i 7747 ledige. Ergo er det solgt ca 8300 hvis alle ledige er lagt ut. Vi kan klare 5-sifret dere!
Legg ned hele klubben!

kapteinen

Nå skulle jeg inn å kjøpe en ekstra billett, men nå går det ikke an å bestille billetter plutselig
Z

Torvanger

Jeg tipper vi ender på 12-13.000 mot Marseille. Skandaløst likefullt, for her bør medgangssupporterne kjenne sin besøkelsestid.

chris_henrik

Er nummeret før vi må starte en "jeg-som-vet-når-kampen-spilles-og-at-det-er-en-viktig-kamp-samt-har-nødvendlige-edb-studiepoeng-til-å-kunne-gjennomføre-kjøp-på-billettluken-sin-stormaskin-og-derfor-ordner-billetter-til-alle-jeg-kjenner"aksjon.




--Publikum må gå--                                         på stadion
<BRANN> ..... DKFM

Falkman

Quote from: Torvanger on August 11, 2008, 14:21:56 PM
Jeg tipper vi ender på 12-13.000 mot Marseille. Skandaløst likefullt, for her bør medgangssupporterne kjenne sin besøkelsestid.


kommer det 12000 på det som på sett og vis er  vår viktigste kamp noensinne, blir ord som "pinlig" og"skandale" en svært diplomatisk  beskrivelse av  det hele.. og med tanke på at  vi solgte ut stadion  mot Aalesund for noen uker siden,  blir det jo  helt absurd.

BBB-Tony

Alt annet enn utsolgt er skuffende til denne kampen! Marseille har riktignok ikke ett like sterkt navn i Norge som Everton, men dette er en av de viktigste kampene i E-cupen på svært lenge for Brann! Og om OM ikke er ett storlag i Norge, så er det likevel ingen hvem som helst som kommer på besøk. Med sin historie, så er OM ett relativt stort lag i fotball-europa!
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

krøvel vellevold

Det er visst bare solgt 7000. Det er nemlig flere ledige enn hva tallet viser. Dette for å samle tilskuerne i stedet for at man er spredt "all over". Jeg er ikke sikker på om det er så bra. Ser det ikke fullere ut med 10000 spredt rundt hele stadion, enn at 10000 sitter samlet og det er svære felt hvor det ikke sitter et menneske? På den annen side blir kanskje stemningen bedre hvis man sitter samlet.
Legg ned hele klubben!

BBB-Tony

Men det blir selvsagt mindre område å rydde etter kampen om en samler tilskuerene på en plass, og ikke rundtom på hele stadion! Dette er nok pri. 1 for de i Idrettsveien 47..
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Klaus_Brann

August 11, 2008, 15:57:53 PM #4172 Last Edit: August 11, 2008, 16:00:27 PM by Klaus_Brann
Quote from: Utmedsnolken on August 11, 2008, 10:25:18 AM
Quote from: Torvanger on August 11, 2008, 10:00:13 AM
Det er i disse dager man skiller klinten fra hveten blant stadiongjengerne. Hypen er stor nok rundt ordinære TL-oppgjør til at det til stadighet er nærmest utsolgt, men når man skal ut i prestisjetunge, internasjonale oppgjør, ja da kjenner folk f... meg ikke sin besøkelsestid. Kommer det bare 10.000 på onsdag er det en skandale av dimensjoner.

Skjerpings Bergen!


Det kan jo være fordi TL-kampene nesten ble utsolgt allerede før sesongen? Den hypen er forbi nå og resten av sesongen dreier seg kun om å redde stumpene. Høljeregn og stortap til 300kr er ikke spesielt lokkende.


Nei det kan det vel ikke ha vært, ettersom Brann ikke legger ut alle kampene før sesongen. De kommer vel litt etter litt.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Utmedsnolken

Quote from: Klaus_Brann on August 11, 2008, 15:57:53 PM


Nei det kan det vel ikke ha vært, ettersom Brann ikke legger ut alle kampene før sesongen. De kommer vel litt etter litt.


12000 av billettene er jo allerede solgt når billettsalget til TL-kampene starter. Når billettsalget til Marseillekampen startet, var 0 solgt.
"og der snubler Sæternes igjen"

Ricky

Skal være solgt rundt 2500 løssalgsbilletter så langt i dag.. Det samme tallet i morgen og litt ekstra på kampdagen, så er vi der :)

krøvel vellevold

August 11, 2008, 23:16:07 PM #4175 Last Edit: August 11, 2008, 23:23:19 PM by krøvel vellevold
Det er 16248 vanlige sitteplasser på Stadion, ifølge brann.no. Bortefeltene utgjør 845 av dette. Dermed er det 15403 vanlige sitteplasser igjen til Branns publikum. BTs felt A, B og F er stengt. Disse har etter mine beregninger 1291 plasser. I tillegg står det at Felt A på Hansa har 1 ledig plass. Men tidligere i dag var det mange hundre ledige der. Ser ikke det realistiske i at det ytterste feltet skulle bli utsolgt på et blunk, mens de midterste går tregt. Dermed er det kanskje 500 "skjulte" ledige på det feltet. Da har vi ca 13612 plasser som er lagt ut for salg. Med musepekeren har jeg kommet frem til at det er 6136 ledige på disse feltene. Ergo er det solgt 7476  +/- (alt ettersom hvor mange skjulte ledige det er på Hansas Felt A), i tillegg til at det sikkert er solgt noen hundre (vill gjetting) av de 719 VIP-plassene.
Legg ned hele klubben!

Xminator

Vi havner nok på ett tilskuertall rundt 9000. Egentlig ikke så hakkende gale. Inngangen på denne kampen er jo som om eneste reklame for fløybanen hadde vært 15 saker i BT om tette toaletter.

Klaus_Brann

Quote from: Utmedsnolken on August 11, 2008, 16:05:47 PM
Quote from: Klaus_Brann on August 11, 2008, 15:57:53 PM


Nei det kan det vel ikke ha vært, ettersom Brann ikke legger ut alle kampene før sesongen. De kommer vel litt etter litt.


12000 av billettene er jo allerede solgt når billettsalget til TL-kampene starter. Når billettsalget til Marseillekampen startet, var 0 solgt.


Det er sant ja, og det er trist å se at det ikke er fler med partoutkort som benytter seg av retten til å kjøpe billett før andre/ikke gidder å gå.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Solgt fantastiske 7700 nå.
Legg ned hele klubben!

BBB-Tony

August 12, 2008, 09:02:23 AM #4179 Last Edit: August 12, 2008, 09:04:08 AM by tonynord
Quote from: krøvel vellevold on August 12, 2008, 08:13:24 AM
Solgt fantastiske 7700 nå.


Tror nok vi kommer til å runde 10.000 til slutt... Men likevel langt fra godt nok! Noen som vet hva OM har i snitt på kampene sine? Så på bt.no at tilskuerrekorden deres er noenå58tusen tilskuere..
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

krøvel vellevold

OM har 52601 i snitt.

Brann salgstall:

Frydenbø: solgt 2310 av 4053 plasser.
Søndre: Solgt 1781 av 3850 plasser.
BT: Solgt 1271 av 3897 plasser.
SpV: Solgt 2107 av 3603 plasser.
Losjer: Solgt 269 av 719 plasser.

Dermed er det solgt 7738.
Legg ned hele klubben!

chucki

Blir vel halvfullt på Hansa. Bataljonen greier jo ikke å fylle nedre Hansa engang. Snakk om medgangssupportere.

Torvanger

Dette er intet mindre enn brutalt deprimerende. Er virkelig publikumsmassen utenom den harde kjernen på 7-8000 så forbannet flyktig og sårbar at det ender rett i avtredet med en gang litt motgang og negativitet melder seg? Bergen har et nedslagsfelt som innbefatter hele Hordaland > 460.000 innbyggere. Det er helt ufattelig at man ikke klarer å fylle opp Stadion imorgen med knappe 17.000, 3% av fylkets totale innbyggermasse!

Jeg er overbevist om at Branns arrangementsansvarlige/markedsavdelingen har en stor andel av skylden for at det er som det er. Evner man ikke å tenke nytt? Hva med gjøre det enda enklere for partoutkortinnehavere å få ordnet billetter, istedenfor at folk i alle aldre må krongle seg inn på Brann.no/billettluka.no, sørge for å motta referansenummer HVIS man har oppgitt e-post, og i tillegg møte på problemer med betaling grunnet utdatert nettleser?

Mitt forslag er som følger: Samtlige partoutkortinnehavere har noe som man benytter hver dag, nemlig en mobiltelefon. Hva med å sende ut sms-er til mobiltelefonene som er registrert på de forskjellige setene, der man ber mottaker om å sende sms-kode tilbake med id-nummer/numre på adgangskortet/ne dersom man ønsker seteplass til kampen? Når så partoutkortinnehaver sender id-nummeret, får han betalingsopplysninger tilbake via sms, med frist til å betale via bank eller nettbank innen eks 3 dager. (pr idag er det ikke mulig å betale via mobil, så via nett eller bank må man gå okke som)

Partoutkortinnehavere er generelt sett gode betalere, så dette bør ikke borge for store problemer.

Jeg er overbevist om at flere av de totalt 12.000 partoutkortinnehaverne hadde fått fingeren ut dersom man hadde gjort tilgjengeligheten bedre.

Og en siste sak: Hvorfor starter man ikke med ordinært løssalg parallelt med innbytte av partoutkort? Må man vente til 2 dager før kamp før man setter igang? Dersom man f.eks har solgt 2.000 av de 4-5000 ledige utenom partout innen mandagen, ja da har man uansett et høyere billett-tall å gå ut med, noe som kan få mer fortgang i ting. Runder man den magiske grensen på 10.000 tidlig, kan ting balle fort på seg.


Lenemora_85

vil ikke kalle meg medgangsupporter.... jeg tar turen fra Oslo for å se kampen, og for å støtte laget :) de trenger oss i morgen, og i alle kampene fremover :D

1908

Er vell heller ikke BBB sin jobb å fylle nedre del...

weirus

Gleder meg stort til i morgen, håper bare at folk tar til fornuft og kjenner sin besøkelsestid..men på den andre siden skal jeg sitte om noen år, når folk klager over mangelen på storkamper, og si "jeg har sett Brann i Champion League"
SK BRANN BERGEN - Hasta la victoria siempre

1908

Syns egentlig at 280 kr uansett hvor du skal sitte nesten er jævlig mye for en kvallik.. Hadde det vert gruppespill så ja, men det er jo ikke rart folk velger tven..

krøvel vellevold

Quote from: 1908 on August 12, 2008, 12:00:02 PM
Syns egentlig at 280 kr uansett hvor du skal sitte nesten er jævlig mye for en kvallik.. Hadde det vert gruppespill så ja, men det er jo ikke rart folk velger tven..


Er det ikke dette det koster til vanlige seriekamper da? Kan liksom ikke se at 3.kval.runde til CL mot Marseille skal være mindre attraktivt enn en "ubetydelig" midt-på-tabellen-kamp mot bunnlaget Hamkam...
Legg ned hele klubben!

1908


krøvel vellevold

Siste tall:

Frydenbø 2412 av 4053
Søndre 1815 av de 3850 som er utenom bortefeltet
Bortefeltet blir visstnok ca 200 av 845
BT 1342 av 3897
SpV 2183 av 3603
Losjer tidligere i dag 269 av 719. Sikkert ikke forandret seg.

Totalt: 8221 (Holder vi de 200 bortesupporterne utenfor, betyr dette at det er solgt 283 billetter på vel tre timer).
Legg ned hele klubben!


Utmedsnolken

Quote from: weirus on August 12, 2008, 11:49:20 AM
Gleder meg stort til i morgen, håper bare at folk tar til fornuft og kjenner sin besøkelsestid..men på den andre siden skal jeg sitte om noen år, når folk klager over mangelen på storkamper, og si "jeg har sett Brann i Champion League"


Dette er da bare kvalliken til CL. Det har vi da sett før på stadion.
"og der snubler Sæternes igjen"

vebo

Quote from: krøvel vellevold on August 12, 2008, 12:09:55 PM
Bortefeltet blir visstnok ca 200 av 845


Har ikke hørt mye snakk om disse OM-supporterene, hvordan er de, noen som har peil? Er vi like "redd" disse som "Badass Blues Bums"?
Tiocfaidh ár lá

Ridderen

Quote from: 1908 on August 12, 2008, 12:00:02 PM
Syns egentlig at 280 kr uansett hvor du skal sitte nesten er jævlig mye for en kvallik.. Hadde det vert gruppespill så ja, men det er jo ikke rart folk velger tven..

Hvis du tror at du får se gruppespill i CL til 280 kr så tror jeg du får deg en overraskelse, hvis vi skulle klare bragden...

Atlet Orvanger

At publikum svikter når Brann møter lag fra utenfor Norges landegrenser er ingen overraskelse. At publikum finner Tor Hogne Aarøy mer interessant enn Djibril Cissé, noe de fleste ville kalle absurd, er ikke noen vi hefter oss ved i Republikken. Alt er som det alltid har vært. Ja, noen vil si som det skal være.

Udugelige trenere og ledere, sportslige nedturer, skandalesalg og publikumssvikt i det som i etterkant av Helstad-salget ble karakterisert som den viktigste kampen i Branns historie. Spe på med litt økonomiske krumspring og vi er tilbake til det glade vanvidd på 90-tallet. Alt var bedre før.

Peder per

August 12, 2008, 12:54:16 PM #4196 Last Edit: August 12, 2008, 12:56:39 PM by Peder per
Her kan vi samenlikne tallene våre med RBK sine dei siste årene...

2007:
Mesterligaen  2. kvalikrunde  Rosenborg - FK Astana     7-1        12.827 tilskuere
Mesterligaen  3. kvalikrunde  Rosenborg - Tampere     2-0        14.123 tilskuere
2005:
Mesterligaen  3. kvalikrunde  Rosenborg - Steaua Bucuresti   3-2                     13 051 tilskuere
2004:
Mesterligaen   2. kvalikrunde  Rosenborg - Sheriff Tiraspol     2-1                           10 909 tilskuere
Mesterligaen   3. kvalikrunde   Rosenborg - Maccabi Haifa      2-1       18 482 tilskuere
2003:
Mesterligaen   Kval.   Rosenborg - Bohemians                        4-0        15 911 tilskuere
Mesterligaen   Kval.   Rosenborg - Deportivo La Coruna         0-0        21 166 tilskuere
2002:
Mesterligaen  Kval.  Rosenborg - Brøndby                              1-0        18 800 tilskuere


15 658 er RBK sitt gjennomsnitt tall fra 2002-2007 i kvallik til mesterligaen

Brann-ventepils 5972 !!!!


Klaus_Brann

Quote from: 1908 on August 12, 2008, 12:00:02 PM
Syns egentlig at 280 kr uansett hvor du skal sitte nesten er jævlig mye for en kvallik.. Hadde det vert gruppespill så ja, men det er jo ikke rart folk velger tven..


Så vidt jeg husker betalte jeg 125 spenn, og er rimelig fornøyd med prisen.

Jeg synes vi skal begrense kapasiteten i gruppekampene i CL til det antallet som kommer i kveld, så kan alle gloryhunterene slippe å komme da og.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lenemora_85

jeg betalte 150 kr for billetten.... :) Syns ikke det er ILLE pris det...

BBB-Tony

Hvor mangen er det railistisk å håpe på tar turen til Marseille? 500 om det ikke er ett håpløst utgangspunkt fra hjemmekampen?
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Go Up