• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Go Down

Yngve

Men det er vel sant og? Relativt sikker på at me ikkje hadde vorte så mange verken heime eller borte mot eit nederlandsk lag. Eller Fiorentina for den saks skuld.

Christian

Men poenget er likefullt gyldig: Det er ikkje bare i Bergen motstanderen har noe å si for tilskuertallet. Trønderne er akkurat like treige, om ikkje treigere når Europas "nest beste" kommer på besøk. Om Langeland er villig til å ta det til seg er vel spørsmålet her...

kabelmann

Treigere og treigere... er ikke så sikker på det. Vi har noen virkelige svarte får i UEFA-sekken vår å vise til, bl.a. Basel og Werder Bremen.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krøvel vellevold

Quote from: "Christian"Pakk pent inn og send til Langeland. Skulle gjerne sett han kommentere dette. Løsningen blir vel et eller annet om hvor attraktive engelske lag er osv...

Nåja. Men statistikken viser at vi også hadde større %-andel på kampene mot Club Brugge, HSV og Dinamo, enn hva RBK hadde mot Fiorentina. Det til tross for at 1) Branns nevnte motstandere var i 1.runde og gruppespillet, mens RBKs motstander var i 1/16-finalen, 2) Fiorentina må regnes som vel så attraktiv som CB og HSV, og mye mer attraktiv enn Dinamo, 3) Brann har kjørt 300 kroner på kampene, mens RBK solgte billetter til Fiorentina-kampen for helt ned til 115 kr for voksne og 85 for barn, 4) Brann hadde omfattende restriksjoner på billettsalget mot Dinamo (og mot Everton for den saks skyld). RBK hadde åpent salg.

Det er heller ikke noe engangstilfelle at RBK har lavt i uefacup. Da de sist spilte 1/16-finale (for et par år siden), kom det 11000 mot Zenit.

Jada, Brann har hatt elendige tall tidligere. Men det blir jo real skivebom av Langeland når han faktisk skrev det etter en av de kampene i høst der vi hadde en %-vis oppslutning på nivå med det som er vanlig i Europa, nemlig 60-70% av seriesnittet, og som heller altså ikke er dårligere enn hva RBK hadde sist de spilte uefacup.

Faktum er at i inneværende sesong så er uefacup-interessen %-vis like stor som ellers i Europa, og større enn i Trondheim. Selv om Langeland mener at RBK-fansen og "alle andre" i Europa syns europacup er større enn serie, uansett om det er snakk om CL eller uefacup. For det er noe forbanna piss!
Legg ned hele klubben!

ostraume

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Christian"Pakk pent inn og send til Langeland. Skulle gjerne sett han kommentere dette. Løsningen blir vel et eller annet om hvor attraktive engelske lag er osv...

Nåja. Men statistikken viser at vi også hadde større %-andel på kampene mot Club Brugge, HSV og Dinamo, enn hva RBK hadde mot Fiorentina. Det til tross for at 1) Branns nevnte motstandere var i 1.runde og gruppespillet, mens RBKs motstander var i 1/16-finalen, 2) Fiorentina må regnes som vel så attraktiv som CB og HSV, og mye mer attraktiv enn Dinamo, 3) Brann har kjørt 300 kroner på kampene, mens RBK solgte billetter til Fiorentina-kampen for helt ned til 115 kr for voksne og 85 for barn, 4) Brann hadde omfattende restriksjoner på billettsalget mot Dinamo (og mot Everton for den saks skyld). RBK hadde åpent salg.

Det er heller ikke noe engangstilfelle at RBK har lavt i uefacup. Da de sist spilte 1/16-finale (for et par år siden), kom det 11000 mot Zenit.

Jada, Brann har hatt elendige tall tidligere. Men det blir jo real skivebom av Langeland når han faktisk skrev det etter en av de kampene i høst der vi hadde en %-vis oppslutning på nivå med det som er vanlig i Europa, nemlig 60-70% av seriesnittet, og som heller altså ikke er dårligere enn hva RBK hadde sist de spilte uefacup.

Faktum er at i inneværende sesong så er uefacup-interessen %-vis like stor som ellers i Europa, og større enn i Trondheim. Selv om Langeland mener at RBK-fansen og "alle andre" i Europa syns europacup er større enn serie, uansett om det er snakk om CL eller uefacup. For det er noe forbanna piss!


Tallenes tale er klar her Krøvel. Glimrende jobb. Egentlig sjokkerende lave tilskuertall på RBK-Fiorentina. Lurer på hvor stor interessen blir for Intertoto-cup i sommer.

Og til Kabelmann: Joda, vi har noen stygge tall i sekken, men ser vi isolert på e-sesongen 07/08 så kommer vi ut på greit europeisk tilskuernivå. Gull-euforien må nok ta litt av æren.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

kabelmann

Quote from: "ostraume"Og til Kabelmann: Joda, vi har noen stygge tall i sekken, men ser vi isolert på e-sesongen 07/08 så kommer vi ut på greit europeisk tilskuernivå.

Definitivt. Og sammenligner vi oss med Viking og VIF så ligger vi også veldig godt an. VIF ville jo hatt en helt hinsides dårlig tilskuerstatistikk i UEFA-cupen om det ikke var for Newcastlekampen. Vi har ingenting å skamme oss over.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Christian

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Christian"Pakk pent inn og send til Langeland. Skulle gjerne sett han kommentere dette. Løsningen blir vel et eller annet om hvor attraktive engelske lag er osv...

Nåja. Men statistikken viser at vi også...

Selv om Langeland mener at RBK-fansen og "alle andre" i Europa syns europacup er større enn serie, uansett om det er snakk om CL eller uefacup. For det er noe forbanna piss!

Ikkje misforstå meg. Syns tallene er krystallklare sjøl, men tror Langeland ville bortforklart det med vrøvl. Som vanlig...

Northside

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Nixon"
Quote from: "krøvel vellevold"
Slavia Praha - Tottenham --------------- 263,0%


Og du som mente at Tottenham ikke var attraktive...:)


Skal ikke så mye til å klare 263% når man bare har 4233 i snitt i serien. Spesielt hvis Spurs hadde med seg noen tusen.


Vet ikke hvor mange Spurs hadde på tribunen, men her er et bilde av de.
http://ultras.org.ua/photo/world/world_tottenham_20080214_1.jpg

kabelmann

Husker ikke denne kommentaren til Langeland, men det ville ikke forundret meg om han pakket kvalikkampene pent inn sammen med de "reelle" kampene. For tilskuertallene på kvalikkampene passer nok hans agenda ypperlig.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krøvel vellevold

Her er artikkelen som var skrevet etter Dinamo-kampen:

http://fotball.bt.no/kommentar/article95637.ece

Det står riktignok ingenting om RBK her, men han skriver uansett at:

"Da Brann viste at de har noe i Europa å gjøre, demonstrerte bergenserne at de kanskje ikke fortjener et lag der."
--

"Det røper en befolkning som velter seg i sin egen selvtilfredshet, og det forteller at Brann har en minst like lang vei å gå når det gjelder å oppdra sitt eget publikum, som når det gjelder å skjerpe og forberede sitt eget lag på større oppgaver."
--

"Det er et paradoks at byen som forlanger å bli betraktet som Norges mest utadvendte, byen som påberoper seg å være den mest kontinentale, den mest sydlandske og temperamentsfulle, ikke er i stand til å fylle tribunene mot etter måten skarpskodd europeisk motstand."
--

"Når de ikke gjør det samme som Odd og Start og Sandefjord gjør, da forteller det at bergenserne ikke bare er innadvendte og seg selv nok når det kommer til fotball, de er også kunnskapsløse."

--
"Da er det skuffende at det publikummet som mener å være i stand til å hjelpe dem på veien, svikter såpass kapitalt."

--

"(...)men det bergenske fotballpublikummet stiller seg selv i et merkelig lys når de såpass suverent velger bort det som andre steder blir betraktet som det gjeveste og mest attraktive."

---
Og det er spesielt sistnevnte sitat jeg føler er et hint til at RBK-fansen dukker opp på e-cup (Champions League, vel å merke) - som er det gjeveste og mest attraktive for dem.
Legg ned hele klubben!

Markmus

Ka du ve?

Klaus_Brann

Quote from: "Markmus"


Så vidt jeg har forstått systemet M� du IKKE ha det for å kjøpe billetter, men du får en fordel ved å ha det, nemlig ved at du får tilgang på billetter tidligere enn røkla.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Markmus

Så jeg vil ikke få kjøpt billetter kl 16:00 uten Brannkort (på internett)?

Selger de Brannkort på Galleriet eller må det bestilles?
Ka du ve?

Nixon

http://brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=6221

Billettsalget starter i morgen klokken 16.
Nytt av ået er at Brann dropper Narvesen og Brannbutikken på Galleriet. Så da er det siste gang vi får se skoleungdom stormløpe opp rulletrappene...
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

BBB-Tony

Quote from: "Nixon"http://brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=6221

Billettsalget starter i morgen klokken 16.
Nytt av ået er at Brann dropper Narvesen og Brannbutikken på Galleriet. Så da er det siste gang vi får se skoleungdom stormløpe opp rulletrappene...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

mortenaa

Quote from: "Markmus"Så jeg vil ikke få kjøpt billetter kl 16:00 uten Brannkort (på internett)?

Selger de Brannkort på Galleriet eller må det bestilles?


Jo, kl 16 på tirsdag kan du kjøpe billetter på nettet eller på stadion, med eller uten brann kortet. Brann kortet gjør bare at du har billetten lagret på kortet istedenfor å få en papirbillett.

Medlemskort i Brann derimot gir deg mulighet til å kjøpe billett 24 timer før de legges ut for vanlig salg.

Baunebob

Hvordan har pågangen vært på billetter? Vi bør da forvente utsolgt på sesongpremieren.

BBB-Tony

Utsolgt blir det nok, men hvor fort det blir utsolgt er litt vanskeligere å si. Tror det blir relativt fort utsolgt...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

krøvel vellevold

688 billetter igjen, derav 506 på BT-feltene og 69 på ståfeltet foran Gamle Sitte. Så det er 113 ordinære sittebilletter igjen etter åtte og en halv times salg.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Litt info om billettpriser på Stadion vs Lerkendal:

Billigste ordinære sittebilletter: Brann kr. 250, RBK kr. 125.
Billigste ordinære sittebilletter barn/honnør: Brann kr. 250, RBK kr. 85.
Billigste familiebilletter (1+1): Brann kr. 230 for BT-abonnenter og kr. 310 for andre, RBK kr. 210.

RBK har barn/honnør-rabatt på mange av feltene. Brann har ingen slik rabatt. I tillegg selger RBK mange billetter til idrettslag (kr. 60,- pr pers.), mens Brann ikke har noen slike kampanjer.

Er det rart RBK trekker nesten 20000 i snitt?
Legg ned hele klubben!

Xminator

Vi hadde trukket over 20000 i snitt med tilsvarende prisregime, og vi hadde sluppet hissige trygdesvindlere på summetonen om temaet priser på stadion. Uten at det betyr for mye, de hadde summet om noe annet, som helstads underbukser eller bussjåføren som kjørte over en dump i fana.

krøvel vellevold

671 billetter igjen.
60 på ordinær sitte, 232 på stå og 379 på BT-abonnent-feltene.
Legg ned hele klubben!

brann:)

127 ståbilletter og 3 sitte igjen som du kan kjøpe på brann.no. Eg veit ikkje kor mangen det er ledige på bt.no
Det blir utsolgt, men det er ikkje det skriket etter billetter. Eg blir so forbanna når det er storkamper og folk blir forbanna for de ikkje får biletta, hadde det vert sånn til kvar kamp hadde det vert greit, men du ser nå at det er mange som bare er med når Brann e nerme gullet. Sånn er visst livet.
"Fotball er ikkje bare ett spill, fotball e livet!!"

Yngve

Heilt greit for meg som ikkje har partout kort...

brann:)

hehe ja då er det greit for deg, men når vi nermer oss slutten blir det verre, om vi er i toppen noe som eg er ganske sikker på.
"Fotball er ikkje bare ett spill, fotball e livet!!"

naitsirk

Quote127 ståbilletter og 3 sitte igjen som du kan kjøpe på brann.no. Eg veit ikkje kor mangen det er ledige på bt.no
Det blir utsolgt, men det er ikkje det skriket etter billetter. Eg blir so forbanna når det er storkamper og folk blir forbanna for de ikkje får biletta, hadde det vert sånn til kvar kamp hadde det vert greit, men du ser nå at det er mange som bare er med når Brann e nerme gullet. Sånn er visst livet.


vil no påstå at det er veldig bra med ca 130 billetter igjen 2 veker før kampen.
nokon som har peiling på dei andre lagene?

brann:)

Ja det er bra, men du har nok nåken fleire ledige på bt.
"Fotball er ikkje bare ett spill, fotball e livet!!"

krøvel vellevold

Man kan ikke forlange at alle skal være like hardcore og gå på alle kampene. Det vil aldri bli sånn at man enten går på alt, ellers så går man på ingenting. Det vil alltid være en veldig stor gruppe mennesker som er sånn passe interessert og går på kamp av og til. Disse velger selvsagt 16.mai, kamper mot RBK, og kamper der gullet skal deles ut i Bergen for første gang på¨44 år, fremfor kamper á la Brann - Fredrikstad i mars. Kanskje går den nevnte typen mennesker på slike kamper også, men gjerne ikke alle. Og da fordeler de seg utover. Det blir her på forumet hevdet at 50000 mennesker var på Stadion minst en gang i fjor. Det tallet er kanskje litt drøyt, men la oss si at det i hvert fall er 30-40000 det handler om. Alle disse går ikke på Brann - FFK, men når gullet skal deles ut her for første gang på 44 år, så skal alle disse i tillegg til de som ikke har vært på Stadion tidligere i sesongen.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "naitsirk"[ nokon som har peiling på dei andre lagene?


AaFK startet enkeltbillettsalget her i uken, og hadde i går 179 billetter igjen til kampen mot Brann. Til de tre neste kampene har de ca 1100-1200 billetter igjen.

RBK har solgt billetter til sin kamp mot Lyn en ukes tid, og det var på fredag ca 3700 billetter igjen. Det skal imidlertid sies at det er en del felter der som er stengt for salg. Det kan bety at de er utsolgt (neppe, for det er gjerne de minst attraktive feltene), eller det kan bety at de er lagt av til diverse kampanje-dilldal, og at eventuelle restplasser blir lagt ut senere.

Viking har ikke startet salget ennå.

VIF har ca 7000 plasser igjen, men der er jo halve stadion avstengt fra salget. SÃ¥ antagelig er det myyye mer enn 7000 ledige.

FFK startet salget i går og har ingen billettløsning der man kan se hvor mye som er ledig.

Det er vel strengt tatt de klubbene som er interessante når det gjelder tilskuertall.
Legg ned hele klubben!

dudo

Vet du hvor mye som er ledig på BT? (Eller forsåvidt totalt?)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krøvel vellevold

Quote from: "dudo"Vet du hvor mye som er ledig på BT? (Eller forsåvidt totalt?)


Det er 104 ledige på BT.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Her er listen over hva tilskuerne i snitt betalte for en billett i Tippeligaen 2007:

Nr 1.Start kr 202,72,
nr.2 Brann kr 164,54
nr.3.FFK kr 153,25
nr.4.Godset kr 145,25
nr.5 Odd kr 139,69
nr.6 AaFK kr 137,07
nr.7 Sandefjord kr 135,48
nr.8 LSK kr 132,03
nr.9 Viking kr 122,66
nr.10 RBK kr 118,65
nr.11 TIL kr 112,92
nr. 12 Stabæk kr 105,86
nr.13 VIF kr 93,00
nr.14 Lyn kr 74,65

Mer tall her: http://brannbloggen.origo.no/-/bulletin/show/51178_brann-har-de-hoeyeste-billettinntektene

Verdt å merke seg at gjennomsnittstilskueren på Stadion betaler langt mer enn den tilsvarende på Lerkendal og Viking Stadion, selv om Brann fremdeles har ca 1000 ståplasser med elendig utsikt, mens Lerkendal og Viking Stadion er topp moderne med skikkelige tribuner over det hele. Og se på prisnivået til Lyn og VIF da! Tviler på at det egentlige prisnivået deres kan være så lavt. Det må være mangfoldige tusen gratisbilletter som gjør at snittprisen er så lav.
Legg ned hele klubben!

nummer9

Er jo billigere å dra på VIF/LYN sine kamper enn kino! Morsomt å se at faktisk ett av langene som rykket ned hadde mest per plass. Dyrekjøpt «moro» startsupporterne hadde i fjor gitt :P

krøvel vellevold

Sesongkortsalg til nå:

1.Brann----13600 (trodde taket var satt til 12200 jeg...)
2.Viking---12000 (har akkurat stoppet salget)
3.RBK----- 11600 (har et tak på 14000, selger til 16/5, solgte 12300 i fjor)
4.AaFK----- 8500 (har nådd taket)
5.VIF------- 8000
6.FFK------- 7500
7.LSK------- 5200
8.MFK------  4800
9.Lyn------- 3600
10.Stabæk- 3000
10.Godset-- 3000
12.TIL------- 2300
13.B/G------ 2000
14.Hamkam-1700

Billettsalg til første seriekamp:
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Ja da er det rett og slett bare to billetter igjen. En i BT-svingen og en i Hansa. Det står riktignok på billettluka.no at det er 20 billetter igjen; men hvor er de? Så da kan vi konkludere med at det tok ca 14 dager å selge ut alt. Altså blir det 17500 eller noe sånt.

Andre klubber:

RBK har ca 3700 billetter igjen på de feltene som er åpne for salg enten som enkeltbillett eller sesongkort. I tillegg er det en del felt som ikke er åpne for salg: Hele nedre del på den siden bortefansen står (tror ikke akkurat Lyn har behov for alle 1500), Kjernen-tribunen, og i tillegg fem felt på langsidene. Så i realiteten kan det være godt over 4000 ledige på Lerkendal. Men la oss anslå at de ligger på rundt 16-17000 solgte etter over to ukers salg. De spiller imidlertid ikke før på mandag.

Viking har 1976 billetter igjen til søndag. De startet salget for 6 dager siden, men så har det jo vært påske. Imidlertid har de bare solgt noen hundre i dag. Viking har antagelig solgt ca 14000.

AaFK, hvor det tidligere var "umulig" å få billett, har etter et par ukers salg fremdeles over 100 billetter igjen til hjemmeåpningen mot regjerende seriemester Brann. Men den kampen går altså ikke før i 2.serierunde.
Legg ned hele klubben!

robbie A

Quote from: "krøvel vellevold"Her er listen over hva tilskuerne i snitt betalte for en billett i Tippeligaen 2007:

Nr 1.Start kr 202,72,
nr.2 Brann kr 164,54


Jeg mener å huske at det var en stor diskusjon vedrørende hvordan start inntektsførte sin versjon av "brann allmeningene".

For de av dere som ikke husker hva dette er, så er dette hvor publikum betalte xkr for å få retten til å kjøpe samme sete i de neste 5-10 eller 15 år (i tillegg kommer sesongkortet for hvert år). Diskusjonen jeg husker er at Start inntektsførte hele denne engangssummen i fjor, kontra å inntektsføre beløpet over perioden som sete er leid for.

Jeg tipper at det er grunnen til at start "leder" denne tabellen.

vh
R.

paf

Quote from: "robbie A"
Jeg tipper at det er grunnen til at start "leder" denne tabellen.

vh
R.

Tviler sterkt på det. Hvis jeg husker rett så var de billigste billettene på Sør Arena 160 kroner og gikk opp i ca 350. Det stemmer med gjennomsnittspriser og sånt...

krøvel vellevold

Nå er det plutselig 760 ledige billetter til FFK-kampen - fra 9 ledige i formiddag. Og T-feltet (stå foran gamle sitte) har like plutselig fått 390 ledige - fra utsolgt i formiddag. Uansett: Hvor i himmelens navn er de andre 370 ledige plassene da? Ikke på billettkartet i hvert fall!
Legg ned hele klubben!

Janki

Quote from: "paf"
Quote from: "robbie A"
Jeg tipper at det er grunnen til at start "leder" denne tabellen.

vh
R.

Tviler sterkt på det. Hvis jeg husker rett så var de billigste billettene på Sør Arena 160 kroner og gikk opp i ca 350. Det stemmer med gjennomsnittspriser og sånt...


Mener at vi betalte 250kr for kampen på Sør Arena i fjor?

BBB-Tony

Quote from: "Janki"
Quote from: "paf"
Quote from: "robbie A"
Jeg tipper at det er grunnen til at start "leder" denne tabellen.

vh
R.

Tviler sterkt på det. Hvis jeg husker rett så var de billigste billettene på Sør Arena 160 kroner og gikk opp i ca 350. Det stemmer med gjennomsnittspriser og sånt...


Mener at vi betalte 250kr for kampen på Sør Arena i fjor?


Etter det jeg kan huske har Start fått på seg at de var dyrest på billetter til bortesupportere i 2007?
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

tr0Ndemann

Quote from: "tonynord"
Quote from: "Janki"
Quote from: "paf"
Quote from: "robbie A"
Jeg tipper at det er grunnen til at start "leder" denne tabellen.

vh
R.

Tviler sterkt på det. Hvis jeg husker rett så var de billigste billettene på Sør Arena 160 kroner og gikk opp i ca 350. Det stemmer med gjennomsnittspriser og sånt...


Mener at vi betalte 250kr for kampen på Sør Arena i fjor?


Etter det jeg kan huske har Start fått på seg at de var dyrest på billetter til bortesupportere i 2007?


Skulle ikke forundre meg. De må jo ha inntekter de også, er ikke så mange som kommer på kampene i "storstuen" sin. :)
What a waste of council tax, we paid for your hats!

Manx

Hva er det som skjer med billettsalgstallet på billettluka nå, det er jo en haug med billetter igjen..
n by, ett lag, ett mål: Gull!!

brann:)

Fredrikstad greier ikkje å smugle over nok folk, så nå er det mulig å kjøpe biletter heilt oppe på bortefelta.

Ellers er det over 300 ledige på stå feltet som eg ikkje har anelse koffor plutselig dukka opp. Men utsolgt blir det uten tvil!
"Fotball er ikkje bare ett spill, fotball e livet!!"

BBB-Tony

Quote from: "Manx"Hva er det som skjer med billettsalgstallet på billettluka nå, det er jo en haug med billetter igjen..


Bortefeltet er blitt innsnevret. FFK vil ikke ha hele kvoten sin...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

olebrann3


krøvel vellevold

Vel, da er det blitt torsdag aften og jeg observerer følgende:

Brann - FFK: 413 ledige - kun 109 sitteplasser. Av de ca 700 som ble lagt ut i går ettermiddag, så er det altså solgt ca 300. Her blir det utsolgt.

RBK - Lyn: Klubben som fantaserer om både 30000 og 40000 seter i fremtiden, har etter over to ukers salg fremdeles nærmere 3200 ledige seter på sitt 21166-seters stadion. I tillegg en del felter der det ikke er mulig å se antall ledige. I realiteten kan det derfor dreie seg om 3500-4000 ledige. Altså kan vi anslå at det er solgt ca 17000, og da snakker vi om ca 5500 solgte enkeltbilletter. RBK spiller ikke før mandag, men jeg tror ikke det blir utsolgt.

Viking - Godset: Klubben som fantaserer om både 23000 og 30000 seter i fremtiden, har etter 9 dagers salg fremdeles 1434 ledige seter på sitt 16100-seters stadion . Og Godset fyller neppe opp med 800 bortefans, så i realiteten er det enda flere. Altså er det kanskje solgt bortimot 14500 til søndagens kamp. Altså har de solgt ca 2500 enkeltbilletter på disse 9 dagene. Jeg tror ikke det blir utsolgt her heller. Og det til tross for at feberen burde være på topp nå som de er gullfavoritt og greier.

VIF - AaFK: Har mer enn 4400 billetter igjen, og det bare på de tribunene som er åpne for salg. I realiteten er det altså veldig mange flere "ledige" enn dette, så det er altså ikke solgt 20000 hvis noen trodde det...

AaFK - Brann: Solgte ut de ca 1700 enkeltbillettene til hjemmeåpning mot den regjerende seriemesteren i løpet av 16 dager. Denne kampen er altså utsolgt. Spilles neste lørdag.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Siste nytt innen billettsalgstall:

Brann - FFK: 266 igjen - kun ståplasser.

Viking - Godset: 1194 igjen nå mindre enn to døgn før.

RBK - Lyn: ca 2900 igjen (+ det som er på felt som ikke er på nettsalget). Vil tippe det kan dreie seg om ca 3500 ledige totalt. Kampen spilles mandag.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Og VIF har solgt 13000 til morgendagens kamp mot AaFK.
Legg ned hele klubben!

brann:)

Ikkje akkurat overbevisene av Vif publikumet. Tipper det blir 15000 der.
"Fotball er ikkje bare ett spill, fotball e livet!!"

krøvel vellevold

Brann har nå 263 ledige - bare elendige ståplasser foran gamle sitte.

Viking har 970 ledige. De har solgt 224 siste 20 timer. Jeg tror faktisk ikke de klarer å fylle stadion helt, selv om de påstår at de trenger et stadion med plass til 22500 og det også påstås at det er gullfeber der nede.
Legg ned hele klubben!

Go Up