• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

Eivind and 19 Guests are viewing this topic.

Go Down

Alzheimer/Silverspurs

Mulig sida må få godgjere seg noken timar til :)

Superjack

Klart det blir krise når 60000 personer skal prøve å få fatt i 3000 billetter på samme tid.

Skjedd ved hver cupfinale og ved Brann-Liverpool.

Jeg synest det er kjipt at ikke alle som vil kan få se kampen, men de aller fleste ihuga supportere har partoutkort enten vanlig eller gjennom Bataljonen.

Jeg har klart å få meg billetter til alle de nevnte kampene, fordi jeg vet at eneste måten å være sikret de beste godbitene er nødt til å vise at jeg er trofast supporter, enten igjennom partoutkort eller medlemsskap i bataljonen eller i gamle dager BST. :)

Så kan man si at det er dyrt med partoutkort, spesielt om man er ett annet sted i landet osv, men det er da bare tull. En cupfinalebillett på svartebørs koster nesten like mye som ett ordinært partoutkort. Så da kan man velge da, enten betale 2-3000 kr til Brann eller til en eller annen svartebørshai...
Brannsupporter.

skb!

Ah, partoutkort er en herlig ting!
Men jeg er litt bekymret for om alle disse nyfrelste "supporterne" kommer til å prøve å kjøpe opp biletter hos Bataljonen til neste år, ikke for å synge, men rett og slett bare for å få biletter i det hele tatt. Håper Bataljonen har is i magen og venter til gullfeberen har lagt seg litt før de starter salget.

Alzheimer/Silverspurs

Tenker du på partout? Alle som har partout får fornya kortet sitt først, og så kjem resten etter. Det blir heller ingen fleire partout til neste år om eg ikkje huskar heilt feil. Så det "lovar jo godt" med tanke på om ein vil sleppe nyfrelste brannfans.

Superjack

Quote from: "skb!"Ah, partoutkort er en herlig ting!
Men jeg er litt bekymret for om alle disse nyfrelste "supporterne" kommer til å prøve å kjøpe opp biletter hos Bataljonen til neste år, ikke for å synge, men rett og slett bare for å få biletter i det hele tatt. Håper Bataljonen har is i magen og venter til gullfeberen har lagt seg litt før de starter salget.
Brannsupporter.

skb!

Quote from: "Superjack"
Quote from: "skb!"Ah, partoutkort er en herlig ting!
Men jeg er litt bekymret for om alle disse nyfrelste "supporterne" kommer til å prøve å kjøpe opp biletter hos Bataljonen til neste år, ikke for å synge, men rett og slett bare for å få biletter i det hele tatt. Håper Bataljonen har is i magen og venter til gullfeberen har lagt seg litt før de starter salget.


Nå skal vel nedre felt Z(D) bli Bataljonsfelt, og dette vil vel bli den beste, om ikke den eneste muligheten til å få seg partoutkort. her bør eksisterende medlemmer av Bataljonen prioriteres før nye medlemmer, mener jeg.

Kjell249

Quote from: "Superjack"Klart det blir krise når 60000 personer skal prøve å få fatt i 3000 billetter på samme tid.

Skjedd ved hver cupfinale og ved Brann-Liverpool.

Jeg synest det er kjipt at ikke alle som vil kan få se kampen, men de aller fleste ihuga supportere har partoutkort enten vanlig eller gjennom Bataljonen.

Jeg har klart å få meg billetter til alle de nevnte kampene, fordi jeg vet at eneste måten å være sikret de beste godbitene er nødt til å vise at jeg er trofast supporter, enten igjennom partoutkort eller medlemsskap i bataljonen eller i gamle dager BST. :)

Så kan man si at det er dyrt med partoutkort, spesielt om man er ett annet sted i landet osv, men det er da bare tull. En cupfinalebillett på svartebørs koster nesten like mye som ett ordinært partoutkort. Så da kan man velge da, enten betale 2-3000 kr til Brann eller til en eller annen svartebørshai...
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

YadaYada

Quote from: "Superjack"

Jeg har klart å få meg billetter til alle de nevnte kampene, fordi jeg vet at eneste måten å være sikret de beste godbitene er nødt til å vise at jeg er trofast supporter, enten igjennom partoutkort eller medlemsskap i bataljonen eller i gamle dager BST. :)

Så kan man si at det er dyrt med partoutkort, spesielt om man er ett annet sted i landet osv, men det er da bare tull. En cupfinalebillett på svartebørs koster nesten like mye som ett ordinært partoutkort. Så da kan man velge da, enten betale 2-3000 kr til Brann eller til en eller annen svartebørshai...
Selv forbinder jeg Hansa med barnebesøk og positiv virksomhet."
-Harry Herstad, under Hansa/alkohol-debatten.

Nuen

men hvis det er noen som ikke skal fornye vil de som har de dårligste plassene på bataljonsfeltet få tilbud om å overta disse?
2.10.2007

Superjack

Quote from: "Kjell249"
Quote from: "Superjack"Klart det blir krise når 60000 personer skal prøve å få fatt i 3000 billetter på samme tid.

Skjedd ved hver cupfinale og ved Brann-Liverpool.

Jeg synest det er kjipt at ikke alle som vil kan få se kampen, men de aller fleste ihuga supportere har partoutkort enten vanlig eller gjennom Bataljonen.

Jeg har klart å få meg billetter til alle de nevnte kampene, fordi jeg vet at eneste måten å være sikret de beste godbitene er nødt til å vise at jeg er trofast supporter, enten igjennom partoutkort eller medlemsskap i bataljonen eller i gamle dager BST. :)

Så kan man si at det er dyrt med partoutkort, spesielt om man er ett annet sted i landet osv, men det er da bare tull. En cupfinalebillett på svartebørs koster nesten like mye som ett ordinært partoutkort. Så da kan man velge da, enten betale 2-3000 kr til Brann eller til en eller annen svartebørshai...


Man har alltid noen som kan låne kortet eller selge billettene til. :)
Brannsupporter.

Bolsen

Satt med 2 pcer no får å få bill..Men neida :P

Blir vel medlemsskap på meg no..E vel på tide...Og kanskje sesongkort igjen..Eneste mulighet egentlig no..Alle skapsupporterne e jo komt ut for fullt no

weirus

er så jævlig tragisk...har vært på HVER ENESTE hjemmekamp denne sesongen, stiller utenfor galleriet klokken 6, spør en vakt om alle dørene åpnes samtidig klokken 9 og han bekrefter at det gjør de.
2 min før min inngang åpnes ser vi som sto der folk fra andre innganger beine opp rulletrappene fordi de da hadde åpnet en inngang (noe de ikke har lov til engang ifølge polisen).

så når vi endelig kommer opp der sitter det 20 personer som har sluppet inn på senteret for mange timer siden fordi de jobber der, mange av de samme personene kunne senere sees utenfor diverse butikker der se solgte billetter for opptil 600kr per stk.

Vi prøvde å få til et køsystem med lapper men fikk fint beskjed av vaktene om å slutte fordi vi ikke hadde lov, istedenfor kunne de som kom slentrende i 10-11 tiden stille seg rett inn i den fremste klyngen fordi vaktene som var leid inn stod i 3 etage, mens vi som hadde stått der i 6 timer fikk beskjed om å komme oss vekk hvis vi stilte oss opp der siden vaktene visste for det meste om oss som hadde vert der lenge og spesielt når vi hadde påpekt denne snikingen utallige ganger.

Så endelig 12, og 34 personer slipper inn før dørene lukkes uten noen beskjeder og det går enda 1time før man får beskjed, å forresten det er utsolgt. (som sagt kunne en del av de som fikk billetter sees selgende på disse senere.)

Meg om en kamerat som skulle kjøpe e-cup billetter bestemte oss da for  Ã¥ bli der til de Ã¥pnet...ka skjer?
en eller annen idiot som skulle representere brann kommer og det første han sier e: ka i helvete gjør dåkkar her? det e utsolgt, kom dåkkar hem!
kameraten min spør da om han kan få bytte inn partoukortet til e-cup billett og får til svar: ka faen tror du din idiot? hold kjæft og kom deg til helvete vekk før eg ringer politiet.

ka skjer? vi blir værende Ã¥ vente pÃ¥ dette berømte politiet som skulle komme, vi venter og venter og nÃ¥r de til slutt kommer og  vi blir bedt om Ã¥ fjerne oss fra stedet bare fordi de sier det, er det jo ingen oms gjør det og vi kommer i samtaler men hun ene politidamen, vi prøver Ã¥ forklare at vi skal ha e-cup biletter. hun har tydeligvis forstÃ¥else for vÃ¥r situasjon og spør da han som kom som representant fra brann om vi kunne fÃ¥ lov til dette . det han gjør er Ã¥ rope tilbake til oss at ser han oss noen gang pÃ¥ stadion igjen skal han til helvete pælme oss ut og at vi blandt annet er noen forbanna idioter..

Er det slik brann ønsker å fremstå, som en klubb som med suksessen har begynt å overse sin trofaste supportere?
Helt håpløs kundebehandlig og informasjon som ikke likner grisen.

minner mer og mer om en gjeng overlegne tullinger som sitter der på sin høye hest og driter på oss som faktisk gjøre at de i det hele tatt har jobb..
SK BRANN BERGEN - Hasta la victoria siempre

Superjack

Quote from: "Bolsen"Satt med 2 pcer no får å få bill..Men neida :P

Blir vel medlemsskap på meg no..E vel på tide...Og kanskje sesongkort igjen..Eneste mulighet egentlig no..Alle skapsupporterne e jo komt ut for fullt no


Ja, SKAPSUPORTERE!

De har alltid vært brannsupportere, men ikke turd å vise seg i de 44 årene med stort sett kontinuerlig motgang og fiaskoer. I motsetning til andre lag, som ViF, har Brann fantastisk mange supportere. Det viser seg hver gang det er cupfinale eller andre store kamper. De er nå kommet ut av skapet, både gamle bestemødre og onkler på møre. :)

Håper det blir en skikkelig bra seier på lørdag, så hele norge kan få se det davyen hele tiden har omtalt som "scener som ikke har vært vist nord for Napoli" :)
Brannsupporter.

Markmus

Quote from: "Superjack"men ikke turd å vise seg i de 44 årene med stort sett kontinuerlig motgang og fiaskoer.

Er ikke alle som er så gamle da ;) Jeg er nøyaktig halvparten så gammel som ventetiden :)
Ka du ve?

pimbolinn

Gleder meg til Ã¥ se fulle tribuner og kamp om billettene videre i fremtiden. I medgang og MOTGANG!!   *drømme*
Brann - Bergen - Hansa

Kai-Olai

Jeg måtte faktisk kjefte på meg selv idag, for jeg begynte å tenke tanken om at det nesten hadde vært bra om det gikk til helvete med Brann neste år.. Da kommer jeg meg ihvertfall på kamper igjen.. =P

The Boss

bt siden kollapset igjen

Kai-Olai

Quote from: "Bolsen"Satt med 2 pcer no får å få bill..Men neida :P

Blir vel medlemsskap på meg no..E vel på tide...Og kanskje sesongkort igjen..Eneste mulighet egentlig no..Alle skapsupporterne e jo komt ut for fullt no


Ser du på videoen på bt, så ser du at alle som står utenfor og tøffer seg, er unger.. Jeg vil kalle de status-jegere.. Folk som prøver å få høyere status i gjengen sin for de var på kampen der gullet ble delt ut.. Blir så irritert..

Kai-Olai

Quote from: "weirus"
så når vi endelig kommer opp der sitter det 20 personer som har sluppet inn på senteret for mange timer siden fordi de jobber der, mange av de samme personene kunne senere sees utenfor diverse butikker der se solgte billetter for opptil 600kr per stk.


Hvis du så dem, så skulle du gått bort og klabbet dem rett ned! Jeg blir så irritert på sånne! Det er det værste jeg vet! Håper de brenner for alltid i den evige ild!

Nixon

Quote from: "weirus"Meg om en kamerat som skulle kjøpe e-cup billetter bestemte oss da for  Ã¥ bli der til de Ã¥pnet...ka skjer?
en eller annen idiot som skulle representere brann kommer og det første han sier e: ka i helvete gjør dåkkar her? det e utsolgt, kom dåkkar hem!
kameraten min spør da om han kan få bytte inn partoukortet til e-cup billett og får til svar: ka faen tror du din idiot? hold kjæft og kom deg til helvete vekk før eg ringer politiet.


Hvis dette stemmer er det jo helt utrolig. Lurer på hvem dette kan være?
Mannen i blått i bakgrunnen ligner mistenkelig på en fra Brann.
Ikke at jeg insinuerer noe selvsagt...
Rød makt på Hansa

Kai-Olai

SE HER!!

Mod: Vi kan ikke ha linker til overprisbilletter her på siden, selv om det er for å henge ut folk osv.
Mvh
Stian


Hvis han selger billetten sin med så jævla stor sorg, hvorfor skal han da ha 2000 kroner for den!! Går det an å anmelde sånne som han? Sånn seriøst... For hvis det er en mulighet, så frister det! Få dradd han til retten, og få han til å faktisk legge rem bevis på at han var i Barcelona den dagen, og at denne turen ble bestilt idag, mens han stod i kø..

The Boss

Quote from: "weirus"en eller annen idiot som skulle representere brann kommer og det første han sier e: ka i helvete gjør dåkkar her? det e utsolgt, kom dåkkar hem!
kameraten min spør da om han kan få bytte inn partoukortet til e-cup billett og får til svar: ka faen tror du din idiot? hold kjæft og kom deg til helvete vekk før eg ringer politiet.
..


SKANDALE! Lang vei!
Stemmer for at alle boikotter viking kampen å blir hjemme! kem er med?ingen..? å nei..

Nei, helt alvorlig så er dette helt skandale, kem var denne personen fra brann weirus?

dudo

Weirus: Det der bør du tipse Brann om. Det høres helt vilt ut, og kan nesten sidestilles med blusserene - det går jo bare ut over klubben... ;-)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

lmjt


weirus

Quote from: "Nixon"
Quote from: "weirus"Meg om en kamerat som skulle kjøpe e-cup billetter bestemte oss da for  Ã¥ bli der til de Ã¥pnet...ka skjer?
en eller annen idiot som skulle representere brann kommer og det første han sier e: ka i helvete gjør dåkkar her? det e utsolgt, kom dåkkar hem!
kameraten min spør da om han kan få bytte inn partoukortet til e-cup billett og får til svar: ka faen tror du din idiot? hold kjæft og kom deg til helvete vekk før eg ringer politiet.


Hvis dette stemmer er det jo helt utrolig. Lurer på hvem dette kan være?
Mannen i blått i bakgrunnen ligner mistenkelig på en fra Brann.
Ikke at jeg insinuerer noe selvsagt...


Ser ut som han ja, husker ikke helt om han hadde blå genser, men ansiktet likner...driver å prøver å se om karen e på en film eller et bedre bilde, kanskje noen forhåpentligvis kjenner han igjen og kan plassere en fot galant opp et vist sted på fyren.
SK BRANN BERGEN - Hasta la victoria siempre

krøvel vellevold

Jaja. Dette var altså billettsalget til "tidenes Brann-kamp". Hvis vi ikke vinner serien kommende serierunde, så kan det være på denne kampen Brann tar sitt første gull på 44 år. Og vinner vi serien enten kommende serierunde eller på Brann - Viking, er det på denne kampen gullet skal deles ut. Gullet alle har snakket om siden 1963.

Alle kamper er ikke slik. Og til 10 av 13 kamper har det ikke vært noe problem å få tak i billett, hvis man ikke har somlet i dagesvis. I 2009 er kapasiteten sannsynligvis 3700 høyere enn nå. Det kan bety at det blir lagt ut 5100 i stedet for 1600 som til Brann - Viking. (1600 + 3700 minus ca 200 flere bortebilletter = 5100). Med andre ord tre ganger så mange billetter til enkeltbillettsalg. Det vil selvsagt hjelpe på! Så kan det selvsagt være at de da øker p-kort-grensen fra 12000 til 14000. Men det vil jo uansett bety 2000 færre potensielle "køståere" når enkeltbillettsalget starter. Og det vil fremdeles være nesten dobbelt så mange enkeltbilletter igjen (3100) som nå (1600). Og kanskje trykket på p-kort heller ikke blir så stort når det blir lettere å få enkeltbillett, og at en grense på 14000 p-kort ikke vil være noen krise.

Tror det vil bli veldig mye enklere å få billett når kapasiteten blir 21500.
Legg ned hele klubben!

Gulløl

Da er bt billettene også utsolgt. Det var den siste mulighetene.
Skulle ha 8 billetter selv. Klarte bare 2 stk. Har sittet i 6 timer med 2 PCer. NÃ¥ logger jeg av.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

RC

Synd alle de små ungene som ikke har noen forpliktelser bare skulker skolen og får tak i billett til sin første kamp på Stadion. Er så kjipt!!

Og ja jeg er frustrert og har ikke billett :cry: . Jeg som har vært på de fleste kampene..

Northside

Vanligvis er det rundt 3000 billetter for åpent salg, denne gangen var det i overkant av 1000 billetter. Hvorfor?
Er den Brann som nok en gang gir vekk billetter til sponsorer når det er en stor kamp igjen?
Dvs at folk som har fulgt laget i tykt og tynt, men som av en eller annen grunn ikke har partoutkort nå må "se" billettene gå til noen sponsorer som ikke har vært på stadion utenom 16mai, Rosenborg og cupfinalen, men som jobber i en bedrift som har sponset Brann med noen kroner?

Kan vedde på at de ledige plassene som helt sikkert var på Brann sitt fly også er blitt en gave til sponsorer. Sette opp et større fly slik at litt supportere kunne være med også gjør de heller ikke, for de vil helst ikke sitte på med galne Brann supportere i gullrus (husker de sa noe slikt angående en annen flytur for en god stund siden), men å haike hjem med Bataljonen etter Tromsø det går derimot fint...

RC

På Brann.no står prisene for sesongkort for de som ikke er bataljon medlemer.
Hva er prisene for medlemer? En oversikt?

RC

Quote from: "NorthsideFCDH"Vanligvis er det rundt 3000 billetter for åpent salg, denne gangen var det i overkant av 1000 billetter. Hvorfor?
Er den Brann som nok en gang gir vekk billetter til sponsorer når det er en stor kamp igjen?
Dvs at folk som har fulgt laget i tykt og tynt, men som av en eller annen grunn ikke har partoutkort nå må "se" billettene gå til noen sponsorer som ikke har vært på stadion utenom 16mai, Rosenborg og cupfinalen, men som jobber i en bedrift som har sponset Brann med noen kroner?

Kan vedde på at de ledige plassene som helt sikkert var på Brann sitt fly også er blitt en gave til sponsorer. Sette opp et større fly slik at litt supportere kunne være med også gjør de heller ikke, for de vil helst ikke sitte på med galne Brann supportere i gullrus (husker de sa noe slikt angående en annen flytur for en god stund siden), men å haike hjem med Bataljonen etter Tromsø det går derimot fint...


For å bevise hvor mye Brann har igjen til å bli en stor og profesjonell klubb.

skmilla82

På billettluka står det at det er 260 billetter igjen. Men bt er utsolgt, så hvor selges disse? Disse billettene blir det færre av hele tiden, men skjønner fremdeles ikke hvordan en får tak i disse... Sukk

paf

Quote from: "NorthsideFCDH"Vanligvis er det rundt 3000 billetter for åpent salg, denne gangen var det i overkant av 1000 billetter. Hvorfor?

Derfor:
http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=5893

Vestkanten

Quote from: "NorthsideFCDH"Vanligvis er det rundt 3000 billetter for åpent salg, denne gangen var det i overkant av 1000 billetter. Hvorfor?
Er den Brann som nok en gang gir vekk billetter til sponsorer når det er en stor kamp igjen?
Dvs at folk som har fulgt laget i tykt og tynt, men som av en eller annen grunn ikke har partoutkort nå må "se" billettene gå til noen sponsorer som ikke har vært på stadion utenom 16mai, Rosenborg og cupfinalen, men som jobber i en bedrift som har sponset Brann med noen kroner?

Kan vedde på at de ledige plassenee som helt sikkert var på Brann sitt fly også er blitt en gave til sponsorer.t Sette opp et større fly slik at litt supportere kunne være med også gjør de heller ikke, for de vil helst ikke sitte på med galne Brann supportere i gullrus (husker de sa noe slikt angående en annen flytur for en god stund siden), men å haike hjem med Bataljonen etter Tromsø det går derimot fint...


Skal ikke se bort i fra at teorien din stemmer. Typisk cupfinale tendenser. Mennesker du aldri ser på stadion treffer du på Ullevål.
Men det er vel slik det er i dagens moderne fotball.
Heia Brann!

Northside

Quote from: "paf"
Quote from: "NorthsideFCDH"Vanligvis er det rundt 3000 billetter for åpent salg, denne gangen var det i overkant av 1000 billetter. Hvorfor?

Derfor:
http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=5893


NÃ¥ er jeg ikke helt med paf.

"Brannstuen og Brannbørsen", regnes det vanligvis som "åpent salg"?

QuoteVi har allerede åpnet opp Frydenbø Corner for bedriftsmarkedet

Jeg er helt blank på alle disse nye greiene, men regner med at det vanligvis er mulig for "vanlige" supportere å kjøpe plasser på Frydenbø corner. Hvorfor har dette da blitt solgt til bedrifter leeenger før supportere kunne kjøpe billett?

Er utrolig irriterene å se hvordan klubben behandler fansen om dagen. De lovet allerede før sesong billett til alle på VIPen, dvs rundt 4000 stykker om jeg ikke tar feil?

Alle ser vel hvilken retning klubben har valgt. Pengene renner inn, de kan fylle stadion med sponsorer, familier og bedriter, så hvorfor bry seg noe mer om supportere?
Supportere har de kun bruk for i motgang, noe det er stor mangel på i klubben om dagen, derfor har de heller ikke behov for å bry seg om oss så mye...

Men en ting har de glemt... Hvem var det som kom på kamp etter kamp da klubben holdt på å rykke ned for noen år siden? Det var neppe bedrifter, sponsorer eller lignene.

RC

Quote from: "NorthsideFCDH"
Quote from: "paf"
Quote from: "NorthsideFCDH"Vanligvis er det rundt 3000 billetter for åpent salg, denne gangen var det i overkant av 1000 billetter. Hvorfor?

Derfor:
http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=5893


NÃ¥ er jeg ikke helt med paf.

"Brannstuen og Brannbørsen", regnes det vanligvis som "åpent salg"?

QuoteVi har allerede åpnet opp Frydenbø Corner for bedriftsmarkedet

Jeg er helt blank på alle disse nye greiene, men regner med at det vanligvis er mulig for "vanlige" supportere å kjøpe plasser på Frydenbø corner. Hvorfor har dette da blitt solgt til bedrifter leeenger før supportere kunne kjøpe billett?

Er utrolig irriterene å se hvordan klubben behandler fansen om dagen. De lovet allerede før sesong billett til alle på VIPen, dvs rundt 4000 stykker om jeg ikke tar feil?

Alle ser vel hvilken retning klubben har valgt. Pengene renner inn, de kan fylle stadion med sponsorer, familier og bedriter, så hvorfor bry seg noe mer om supportere?
Supportere har de kun bruk for i motgang, noe det er stor mangel på i klubben om dagen, derfor har de heller ikke behov for å bry seg om oss så mye...

Men en ting har de glemt... Hvem var det som kom på kamp etter kamp da klubben holdt på å rykke ned for noen år siden? Det var neppe bedrifter, sponsorer eller lignene.


Helt enig!
Send det til Brann.

paf

Quote from: "NorthsideFCDH"
NÃ¥ er jeg ikke helt med paf.

"Brannstuen og Brannbørsen", regnes det vanligvis som "åpent salg"?

Baunebob

Er så trist å høre om 15 år gamle jentegjenger som stillte seg i kø i rosa brann drakter og skulket skolen for å få tak i 5 billetter vær til vennekretsen.

Memelli

Forferdelig... Har vært på alle hjemmekamper til nå i år, men denne var det plent umulig å skaffe seg billetter til. Satt på BT kontinuerlig fra 12 til langt på dag, men neida.

Noe bør endres. Jeg foreslår et system hvor de som har vært til stede på flest Brann-kamper i inneværende sesong får forkjøpsrett, foran disse "gold-diggerene" som kommer løpende så fort det lukter gull.

Ja, jeg er forbanna.

Kai-Olai

Quote from: "NorthsideFCDH"
Quote from: "paf"
Quote from: "NorthsideFCDH"Vanligvis er det rundt 3000 billetter for åpent salg, denne gangen var det i overkant av 1000 billetter. Hvorfor?

Derfor:
http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=5893


NÃ¥ er jeg ikke helt med paf.

"Brannstuen og Brannbørsen", regnes det vanligvis som "åpent salg"?

QuoteVi har allerede åpnet opp Frydenbø Corner for bedriftsmarkedet

Jeg er helt blank på alle disse nye greiene, men regner med at det vanligvis er mulig for "vanlige" supportere å kjøpe plasser på Frydenbø corner. Hvorfor har dette da blitt solgt til bedrifter leeenger før supportere kunne kjøpe billett?

Er utrolig irriterene å se hvordan klubben behandler fansen om dagen. De lovet allerede før sesong billett til alle på VIPen, dvs rundt 4000 stykker om jeg ikke tar feil?

Alle ser vel hvilken retning klubben har valgt. Pengene renner inn, de kan fylle stadion med sponsorer, familier og bedriter, så hvorfor bry seg noe mer om supportere?
Supportere har de kun bruk for i motgang, noe det er stor mangel på i klubben om dagen, derfor har de heller ikke behov for å bry seg om oss så mye...

Men en ting har de glemt... Hvem var det som kom på kamp etter kamp da klubben holdt på å rykke ned for noen år siden? Det var neppe bedrifter, sponsorer eller lignene.


En ting til de har glemt, og jeg lurer på hvordan de takler, er når motgangen en gang kommer.. For det må den jo gjøre.. Hvem skal DA gå på kampene, om fansen nå snur dem ryggen på grunn av behandlingen vi får...

dudo

Quote from: "Memelli"Noe bør endres. Jeg foreslår et system hvor de som har vært til stede på flest Brann-kamper i inneværende sesong får forkjøpsrett, foran disse "gold-diggerene" som kommer løpende så fort det lukter gull.


Det finnes jo allerede.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

SKBMiller

Jeg hadde en til å sitte klar på nettet. Jeg ringte inn hele tiden fra kl 12 på telefon og oppholdt meg i en Narvesbutikk.

Men ble det billett? Neida. En sorges dag for en trofast supporter som har vært med på det meste siden jeg ble gammel nok.

Gleder meg til helga men dette er en sorgens dag. Får se om jeg har råd til svartebørsen da.

den ene haien jeg snakket med skulle ha 1700 allerede. fy faen for en tulling. også må alle ha en idiotisk grunn som at en reise ble planlagt i dag.

steinbygger

Quote from: "NorthsideFCDH"
Quote from: "paf"
Quote from: "NorthsideFCDH"Vanligvis er det rundt 3000 billetter for åpent salg, denne gangen var det i overkant av 1000 billetter. Hvorfor?

Derfor:
http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=5893


NÃ¥ er jeg ikke helt med paf.

"Brannstuen og Brannbørsen", regnes det vanligvis som "åpent salg"?

QuoteVi har allerede åpnet opp Frydenbø Corner for bedriftsmarkedet

Jeg er helt blank på alle disse nye greiene, men regner med at det vanligvis er mulig for "vanlige" supportere å kjøpe plasser på Frydenbø corner. Hvorfor har dette da blitt solgt til bedrifter leeenger før supportere kunne kjøpe billett?

Er utrolig irriterene å se hvordan klubben behandler fansen om dagen. De lovet allerede før sesong billett til alle på VIPen, dvs rundt 4000 stykker om jeg ikke tar feil?

Alle ser vel hvilken retning klubben har valgt. Pengene renner inn, de kan fylle stadion med sponsorer, familier og bedriter, så hvorfor bry seg noe mer om supportere?
Supportere har de kun bruk for i motgang, noe det er stor mangel på i klubben om dagen, derfor har de heller ikke behov for å bry seg om oss så mye...

Men en ting har de glemt... Hvem var det som kom på kamp etter kamp da klubben holdt på å rykke ned for noen år siden? Det var neppe bedrifter, sponsorer eller lignene.


Når Brann holdt på å rykke ned for noen år siden var det 10.000 i snitt på Brann sine kamper. De fleste av disse har nok partourkort og jeg har sagt det før og sier det igjen. Hadde det ikke vært for sponsorer og Hardball så kunne ikke vi feiret gull i år, så jeg synes heller folk skal holde kjeft og være glad for at vi har sponsorer som spytter mye penger inn i klubben i våre hjerter. Vil heller ha seriegull og at alle billettene som ikke er solgt som partourkort går til sponsorene enn at alle billettene blir solgt på det åpne markedet og vi ender på 10 plass i serien.

Det å tro at sponsorene ikke inviterer fotballintereserte Bergensere på disse kampene er som å tro på julenissen. Jeg jobber hos en sponsor og har i dag fått minst 10 forespørsler fra meget fotballinteresserte kunder som lurer på om jeg kan skaffe de billett. Dette er personer som jeg vet er på stadion 8-10 ganger i løpet av ett år, men som ikke klarte å skaffe seg billett til denne kampen.

Nightfox

Jeg skjønner at folk blir provosert over dårlig køorganisering, onkel politi som er mongo, dårlig kundebehandling og skandaløse fordeler ved å for eksempel jobbe i en butikk på galleriet. Det jeg ikke skjønner (og som jeg dog ikke er overrasket over, men derimot forventet) er alle dem som ikke ser sine egne begrensninger. De er subjektive som få, og klarer ikke å innse at til tross for alt dette, så kan dem gå med hodet hevet og si: "Jaja, kanskje like greit, vi fortjente jo strengt tatt ikke billett". Jeg gidder ikke engang heve et øyebryn for alle gold-diggere, fordi det kommer jeg til å se nok av allerede mot AAFK på festplassen. Det eneste vi ser i (nett)avisene er folk som klager over organiseringen og klager over at nettopp de burde fått billett siden de tross alt var der klokken seks i morges.

Dere som ikke har partoutkort kan komme med hvilken som helst bortforklaring dere bare vil på hvorfor dere ikke har partoutkort, og jeg skjønner at dere er skuffet pga alle som virkelig, virkelig ikke fortjener det. Men dem av dere som bor i Trondheim og kun har vært på RBK - Brann, muligens en hjemmekamp eller to og noen kamper i Oslo, selv om dere følger Brann virkelig aktivt, hadde det vært på sin plass å gi dere billett? Uavhengig av om det er golddiggere på stadion eller ikke?
Dessverre ble det slik for dem som NORMALT sett ville gått aktivt på stadion men bor utenbys idag. Forholdene ble ikke lagt til rette, og ikke kan dere kreve det heller. Dere går glipp av det største øyeblikket, men Brann kan heller ikke stå med åpne armer og si at "vi prioriterer dem som bor utenbys", bare for å ta et eksempel.

Det er dessverre mange som ikke fortjener billett som kommer til å være innenfor portene om en og en halv uke, men dem som bor i eksil, ikke har partoutkort, eller ikke har vært på de fleste brannkamper i år må dessverre bare innse at til tross for at dem både liker og foretrekker, og på sin måte støtter brann, ikke strakk til på en slik dag.

Personlig sier jeg ikke dette for å klaske i trynet på dere "Synd, dette skulle dere visst i januar når man skal kjøpe sesongkort!!!" som mange andre slenger i trynet på dere. Man kan ikke forutse og være skråsikker på at øyeblikket man venter på skal skje "i år!!!", og er i beste fall naivt optimistisk (selv om en del er slik). Jeg skulle gjerne gitt en god del av dere (spesielt "normalt trofaste" i eksil, selv om dem er vanskelig å skille ut) billett, men slik er ikke hverdagen dessverre. Man skal passe seg for å være bråkjekk selv om man står der med partoutkortet i hånden, for det er en sannhet at mange ufortjent må se kampen annetstedsfra.

Men det er dog en viss sannhet at det handler om prioriteringer. Det finnes mange supportere som nærmest bygger opp livet sitt etter Branns terminliste. Alexander Osland er helt klart et navn som er verd å nevne her, men det finnes flere hardcore supportere, i andre situasjoner. Der har man også folk i eksil, deriblandt folk fra BST øst som jeg har inntrykk av at er en gjeng som kan pendle mye. Noen av disse kan nærmest måle seg med Alex (Hørte jeg noen si Geir?), selv om Alex stiller i egen klasse. Kan også trekke frem meg selv som et lite eksempel, uten å lage noen stor sak av det. Personlig har jeg bodd i Sandnes i litt over et år nå, og av hjemmekamper har jeg det siste året mistet 5 hjemmekamper tror jeg, derav to i år. Jeg har ikke penger til dette på mitt studentbudsjett, men trekker pengene ut fra en høyrentekonto som har blitt omdøpt fra bilkontoen til brannkontoen. I tillegg reiser jeg på 3-4-5 bortekamper i året, noe jeg mener er en okei fangst for en fattig student som lever på havregryn og få fyllekuler som tross alt bare har én kamp i året i umiddelbar nærhet.

Derfor bør man kunne kreve en viss selvinnsikt og objektivitet ut fra situasjonen fra dem fleste som ikke strakk til idag. Dessverre.

Brannmus

Fantastisk bra innlegg, Nightfox!

Virkelig forfriskende å se noen som er oppegående og som har skjønt det.

Takk. Du reddet kvelden min nå.

smaalanda

KMO!!!

Brannmus

Reagerte på akkurat det samme.. Gutt som ikke kan være mer enn 16, som kommer med det fantastiske utspillet:

QuoteJeg har gått på alle Brann sine hjemmekamper siden jeg var 11 år, og nå er jeg plutselig uønsket av klubben


Snakk om å ikke ha peiling på hva du snakker om..

skb!

Quote from: "smaalanda"


Jeg så også et innslag på BTV med en slik en. Han påsto at nå som han ikke fikk bilett gadd hn ikke se kampen på TV engang. Det er det man kaller en ekte supporter!

Nixon

Quote from: "Brannmus"Reagerte på akkurat det samme.. Gutt som ikke kan være mer enn 16, som kommer med det fantastiske utspillet:

QuoteJeg har gått på alle Brann sine hjemmekamper siden jeg var 11 år, og nå er jeg plutselig uønsket av klubben


Snakk om å ikke ha peiling på hva du snakker om..


Joda, men det vitner i alle fall om engasjement. Hvis det bare var snakk om en som bare ville ha en unnskyldning for å skulke skolen hadde nok neppe reaksjonen vært så dramatisk. Det må jo love godt for fremtiden!;)
Rød makt på Hansa

Baunebob

Men hva som skjedde på galleriet egentlig ?.. Ikke noe køsystem ? Førstemann til mølla ? Så jo ut som en massiv fellestart på tv2 sporten hvor det var full sprint til brannbutikken hvor det sto en mølje av folk.

Go Up