• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

Go Down

Alexander

Jeg vil si at det var ca 18.000 etter bildene, så ca 3000 sesongkort innehavere var ikke tilstede.
Det er sikkert på grunn av en blanding at det regnet som bare det, høstferie og at RBK ikke har noe mere og spille for.

Klaus_Brann

Noen som har peiling på hvordan f.eks. Brann ligger an i forhold til engelske klubber på publikumssnitt i forhold til innbyggertall??
Krøvel f.eks...?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

paf

Quote from: "mbs"
Klubbene har valgt å bruke solgte billetter pga oppmøte har betydning for tv-pengene?

Neppe. Det tror jeg ikke de har, men de skal definitivt betale serieavgift pr solgte billettt. Og selv om de dumper prisene til feks 20 kroner er det normalprisen som er utgangspunktet. Men nå svømmer de jo i penger hos R*****-banden så det er neppe noe problem.

arntf

Quote from: "krøvel"Jævla juksere!

Quote from: "Chris*"Men i følge en avisartikkel som ble publisert for noen mnd siden, var det bare vif & lyn som opplyser om faktisk fremmøtte på Ullevaal.(dette fordi de betaler leie til nff pr. tilskuer eller noe slik)


Alle gjør det, men det er bare RBK som jukser?  Artig rødfarge på brillene dine, Krøvel...

Men, bare så det er sagt. Jeg trodde også at det var antall tilskuere tilstede som ble telt, og hadde selvfølgelig foretrukket at så var tilfelle.
quot;Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"

paf

Quote from: "arntf"
Alle gjør det, men det er bare RBK som jukser?  Artig rødfarge på brillene dine, Krøvel...

Men, bare så det er sagt. Jeg trodde også at det var antall tilskuere tilstede som ble telt, og hadde selvfølgelig foretrukket at så var tilfelle.

Tull og tøys. Man snakker om to forskjellige ting. De fleste er enige om at det hadde vært fordelaktig å gå over fra å rapportere antall solgte billetter som tilskuertall (noe som faktisk er feil) til å rapportere antall tilskuere som tilskuertall. De fleste klubber har etter hvert systemer for dette.
Jeg så også artikkelen det henvises til, men kan ikke skjønne annet enn at den må være feil når det gjelder Brann. Brann Stadion har da vært så godt som utsolgt på hver eneste hjemmekamp i år. Likevel har det på den minst besøkte kampen vært over 1.000 mindre enn på den best besøkte. Bortefeltet og pølsevipen forklarer ikke dette alene. Jeg føler meg derfor rimelig trygg på at tilskuertallet som er oppgitt hos oss gjelder antall tilskuere og ikke antall solgte billetter.
Både vi, VIF, Lyn og RBK må uansett betale serieavgift ut fra antall solgte billetter, men det er altså et annet tall.

krøvel vellevold

Quote from: "arntf"[ Alle gjør det, men det er bare RBK som jukser?  Artig rødfarge på brillene dine, Krøvel...

.


Men hos oss møter folk opp når de har kjøpt billett! Det gjorde de overhodet ikke på Lerkendal i går! Der var det glatt mange tusen ledige plasser.

Og det er JUKS å dele ut tusenvis av kampanjebilletter og nesten kaste billettene etter folk, bare for å klare dette 20000-snittet. Nedre Adressa (utenom bortefeltet) var helt utsolgt - likevel var det nesten tomt der. Merkelig?
Legg ned hele klubben!

arntf

Krangler ikke på det Krøvel. Alle ser ut til å benytte seg av de triks de kan for å ha pene tall, men det er altså bare oss du gidder kalle juksere.

Skylder deg en liten unnskyldning forresten. Den riktige kapasiteten på Lerkendal skal være 21.850 (21.650 for ecup). RBKweb.com har oppdatert sin webside på dette, men klubben sjøl har ikke gjort det.
quot;Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"

Red Rabitt

Tipper de står med store plakater på kjøpesenterene i trondheim hvor det står skrevet; hjelp oss til ny publikumsrekord! Kjøp billett i dag for 1 kr!
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

Fabregas

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "arntf"[ Alle gjør det, men det er bare RBK som jukser?  Artig rødfarge på brillene dine, Krøvel...

.


Men hos oss møter folk opp når de har kjøpt billett! Det gjorde de overhodet ikke på Lerkendal i går! Der var det glatt mange tusen ledige plasser.

Og det er JUKS å dele ut tusenvis av kampanjebilletter og nesten kaste billettene etter folk, bare for å klare dette 20000-snittet. Nedre Adressa (utenom bortefeltet) var helt utsolgt - likevel var det nesten tomt der. Merkelig?

Fy faen så patetisk Trondheims innbyggere!
Når dere har vunnet ligaen nesten 15ganger på rad og er i CL så klarer dere ikke fylle Lerkendal ved gratisbilletter en gang!? Når skal stadion være fylt til randen da? Medgangsupportere har(Hadde? :D ) et lag- Rosenborg.

HansaInferno

Vi får se, jeg tror ikke at Brann Stadion er utsolgt den dagen vi er nede å svømmer i middelhavet igjen. Slik er det i alle klubber, medgangs finner vi over alt.
Breiflabben, baby!

Chrisstah

Quote from: "HansaInferno"Vi får se, jeg tror ikke at Brann Stadion er utsolgt den dagen vi er nede å svømmer i middelhavet igjen. Slik er det i alle klubber, medgangs finner vi over alt.


med gratis billetter så tror eg nok stadion hadde vært full.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

BrannSupporter

http://brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=5896


Jeg krysser fingrene for at jeg får billett i morgen. Litt usikker på hva Tøsse mener når han sier at det ikke skulle forundre han om billettene ble revet vekk på 10 minutter samtidig som det vil bli dannet et køsystem på billettluka. Til kampen mot Lyn gikk jeg inn kl 12 med en gang salget var i gang. Allikevel satt jeg i kø i en hel time.

Brannmus

Om alle terminaler fungerer, og nett og telefon klarer å ta i mot bestillinger jevnlig, så tipper jeg alt er vekke på ti minutter.

Det skjer ikke.

Jeg spår følgende:

Kl. 11:
- Det er kø ved Brannbutikken på Galleriet på vei ned i etasjen under.
- 200 mennesker står i kø på Stadion.
- Køer strekker seg langt ut i gaten på alle 7-Eleven og Narvesen-kiosker i hele byen.

Kl. 11.30:
- Køene fortsetter å vokse og folk løper rundt i sentrum og prøver å finne en plass hvor det ikke allerede er 50 mennesker som venter.

Kl. 12. Salget åpner

Kl. 12.01:
- Billettluka bryter sammen på grunn av trafikken. (Dette er ikke en gang spekulasjon. Dette er fakta). Folk står i køer, og kommer aldri frem. Andre blir kastet ut av køene, og til slutt knekker hele nettsiden sammen.
- Telefonsalget har minimum en times venting, så der er det håpløst å komme igjennom.

Kl. 12.05:
- Narvesen begynner å få de første problemene, og etter hvert stenger en og en terminal ned.

Kl. 12.07:
- 7-Eleven bryter sammen.

Kl. 12.15:
- Folk strømmer inn på Galleriet hvor køen nå strekker seg over tre etasjer.

Kl. 12.30:
- De første folkene som var i sentrum begynner å strømme opp til Brann Stadion. Køen der er nå på 500+.

13.30:
- Kampen er utsolgt.

13.31:
- 15 000 bergensere som alle var vært på de siste 700 Brann-kampene begynner å klage over hvor fantastisk urettferdig det er at akkurat de ikke fikk billett til kampen.

RC

13.33
Mange 14 åringer som fikk vite om Brann for en uke siden (flertallet jenter) Blir stoppet i sentrum av BA og spurt hvor mye de gleder seg til kamp. De sier de elsker Brann og håper de vinner serien.

Candyman

Quote from: "RC"13.33
Mange 14 åringer som fikk vite om Brann for en uke siden (flertallet jenter) Blir stoppet i sentrum av BA og spurt hvor mye de gleder seg til kamp. De sier de elsker Brann og håper de vinner serien.

Samtlige av disse har også mirakuløst klart å skaffe seg billett. Jeg fikk min av pappa, han er sponsor eller noe. Rik iallefall sier Charlotte (13) til BAs utsendte. Dette blir gøy sier venninnen Trine (14). Jeg gleder meg til å spise pølse, og å sende mms til venner. Jeg spiller håndball og liker ikke fotball så godt, men jeg har jo billett så. Blir iallefall superkult med tekstmeldinger.
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

Brannmus

Når ting begynner å gå galt i morgen. Og tro meg. Det kommer til å gå galt, så kan det være greit å vite hvor du bør prøve å komme deg.

Under er en liste over alle Narvesen kioskene i Hordaland, og samtlige 7-Eleven kiosker i Bergen. Ville allerede nå plukket ut et par som jeg hadde gamblet på ville være litt mindre kø på enn alle andre.

Narvesen:7-Eleven:
- Allehjørnet, Herman Fossgt. 12
- Christiesgate, Christiesgt. 11
- Engen, Engen 16
- Flesland
- Hui Hjørnet, Torgalmenningen 3a
- Ladegårdsgaten, Ladegårdsgt. 1
- NHH, Helleveien 97
- Olav Kyrres Gate, Olav Kyrresgt. 9
- Torget, Torget 17
- Torggaten, Torggaten 7
- Vågsalmenningen, Vågsalmenningen 2

The Boss

Har muligens blitt nevnt/svart på, men spør fordet om:
Er det mulig å kjøpe billett til denne kampen utenfor Hordaland? Tenker da på Stavanger...

Chrisstah

Quote from: "The Boss"Har muligens blitt nevnt/svart på, men spør fordet om:
Er det mulig å kjøpe billett til denne kampen utenfor Hordaland? Tenker da på Stavanger...


går an å kjøpe i alle narvesen/7 eleven i hele Norge
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Nixon

Med halvparten så mange billetter tilgjengelig i forhold til f.eks. kampen mot Rosenborg i fjor dette ende i katastrofe.

Den sikreste måten er definitivt å stille seg opp tidlig i kø foran Brannbutikken på Stadion. Er man villig til å ofre en del timer der bør man være sikret billett.
Rød makt på Hansa

anders_flanderz

Quote from: "The Boss"Har muligens blitt nevnt/svart på, men spør fordet om:
Er det mulig å kjøpe billett til denne kampen utenfor Hordaland? Tenker da på Stavanger...


internett...
rite Drite Drite Drite på Oslo By

pissepåengen

kan vedde seriegullet på at billettsystemet kommer til å bryte sammen i morgen.
Bergen ut av norge!

Ricky

Quote from: "RC"13.33
Mange 14 åringer som fikk vite om Brann for en uke siden (flertallet jenter) Blir stoppet i sentrum av BA og spurt hvor mye de gleder seg til kamp. De sier de elsker Brann og håper de vinner serien.



13.35
De første billettene dukker opp på QXL. Selve billetten selges for pålydende, men budet for konvolutten som billetten ligger i, starter på 1000 kr.

Markmus

Er ikke Brannbutikken "the safest bet"? Mener at Narvesen og 7-11 bruker Billettluka (siden man henter billettene hos en av de) og det taler jo ikke godt for noen.
Ka du ve?

Brannmus

Skal du ha billett, så er det sikreste stedet å gå Brann Stadion.

Under billettkaoset foran Rosenborg-kampen i fjor, så brøt stort sett alle terminaler sammen utenom i begge Brann-butikkene.

Var noen unntak rundt om husker jeg, men det er jo bingo om du havner på den rette.

Brann-butikken på Galleriet åpner vel ikke før kjøpesenteret åpner kl. 9, så da blir det folk som køer utenfor alle inngangene. Så blir det et kappløp om å komme seg først opp til butikken. Må jo bli bråk av den slags, og er du litt uheldig, så tipper jeg fort du er nummer 100 i køen, og da kan du ligge tynt an.

Nei, min anbefaling er den samme som flere andre har kommet med.

Om du på denne kampen, og har muligheten, ta med deg en termos, nistepakke og en paraply og kom deg opp på Stadion grytidlig i morgen.

The Boss

Quote from: "anders_flanderz"
Quote from: "The Boss"Har muligens blitt nevnt/svart på, men spør fordet om:
Er det mulig å kjøpe billett til denne kampen utenfor Hordaland? Tenker da på Stavanger...


internett...

Nixon

Quote from: "The Boss"


http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=5896&brann=07c30c5122a2ecb3864aad4d15a66aed

- I alle Narvesen kiosker i hele landet
- I alle 7-Eleven kiosker i hele landet
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: "Brannmus"Brann-butikken på Galleriet åpner vel ikke før kjøpesenteret åpner kl. 9, så da blir det folk som køer utenfor alle inngangene. Så blir det et kappløp om å komme seg først opp til butikken. Må jo bli bråk av den slags, og er du litt uheldig, så tipper jeg fort du er nummer 100 i køen, og da kan du ligge tynt an.


Det var godt med folk utenfor Galleriet da jeg gikk til jobben. Så det ligger an til litt av et kappløp opp trappene.
Rød makt på Hansa

Atlet Orvanger

BA melder at folk har stått i kø siden 20.00  i går. BT melder om lange køer på mange utsalgssteder.

tsf

Gikk forbi Galleriet i morges, og der mange under ca 20år.... Betyr altså de under 20år "gidde" å stå i kø flere timer..
Hater NøFF -Bergen ut av Norge -Bergen = Egen stat og Republikk vært godt

Xminator

Eller kan ta seg "fri" uten videre konsekvenser.

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"Eller kan ta seg "fri" uten videre konsekvenser.


Akkurat. Eller at denne gruppen mennesker er overrepresentert blant "dem som ikke har p-kort", rett og slett fordi de ikke har råd til det.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Var oppe i Brannbutikken på Galleriet nettopp for å kjøpe UEFA-cup-billettene mine. (Tok det nå for å ta en titt på køen...;) Det må ha vært flere hundre mennesker som stod utenfor og trippet. Og litt kaotisk da det ikke er noe skikkelig køsystem og det gikk opphetete rykter om sniking i køen. Glad jeg slipper!!
Rød makt på Hansa

Brannmus

Snakket nettopp med en kompis som venter oppe med Stadion. Han anslo det var mellom 150 og 200 mennesker der nå.

Men det var i hvert fall gjerdet inn en del av veien inn mott billettlukene, så kanskje lettere å holde styr på menneskene der.

Uansett, om alt bryter sammen, og kun Brann-butikken og Stadion fungerer, så er det fortsatt ikke flere billetter enn at de første 350 menneskene i køen får (om alle kjøper makskvoten på 5 selvfølgelig).

Nixon

http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=5897&brann=681da5b9c0b4fb401f9073f0ca76ccdd

Det er bare 1600 billetter som blir lagt ut for åpent salg i dag. Det er jo ingenting i forhold til interessen. Og hvis de fleste tar ut kvoten sin på fem billetter kommer det til å gå svært kjapt unna!
Rød makt på Hansa

ostraume

Enormt synd at stadion ikke blir bygget ut i vinter. Muligheten for en permanent utvidet base er der nå. Kunne lett solgt 15000 p-kort i år. Og når du først har et sesongkort, så er sjansen stor for at du blir værende.

Etter 7. plass og CL-exit mot latvisk motstand neste sesong så spørs det om pågangen er like stor.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

chris_henrik

Quote from: "ostraume"Enormt synd at stadion ikke blir bygget ut i vinter. Muligheten for en permanent utvidet base er der nå. Kunne lett solgt 15000 p-kort i år. Og når du først har et sesongkort, så er sjansen stor for at du blir værende.


Dette er faktisk ett godt poeng som ikke har blitt nevnt så ofte. Har du først kjøpt partoutkort, og vet at det er vanskelig å få tak i enkeltbilletter. Så fornyer du selv om det kommer 5 magre år.
<BRANN> ..... DKFM

Snublefot

hvordan fungerer det billettluke greiene.. jeg har hatt ett bilde oppe som sa at salget startet 12.00.. og at det oppdaterte seg hvert 30 sekund...   men selv om klokka er over 12 så skjer det ingen ting..  bare samme meldingen..

edit: Fikk beskjed nå at pga stor pågang er jeg satt i kø.. selvsagt..:D

vekkreist

BILLETLUKA er noe dritt. Håper de skifter leverandør til neste sesong!

Kjell249

Problemet er vel egentlig ikke systemet, men at det er så mange som ønsker billett i forhold til tilgjengelige billetter. Er mange som må bli skuffet da. Uansett hvilket system som brukes. Synes mer synd på de som sitter 12 timer i en kø og ikke får billett, enn de som sitter 1 time på nettet og ikke får ordnet seg.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Gulløl

Billettluka er nede.

BT er nede.

Narvesen systemet har kollapset.

FULLSTENDIG KAOS.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

anders_flanderz

bilettluka er oppe å går..!
rite Drite Drite Drite på Oslo By

vekkreist

hvor mange billeter er lagt ut for salg? totalt.

tormi

Aah... Fikk billett. Gledens dag.
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

vekkreist

Quote from: "tormi"Aah... Fikk billett. Gledens dag.


BILLETLUKA?

KNUDSEN

1600 i dag, 3000 totalt
jøss meg i ræven
Ja no e vi der
Eg skuer utover den store røde hær
Som marsjerer opp te Ullevaal
Vi ska opp å ta finalen

vekkreist

Quote from: "KNUDSEN"1600


hva med de resterende 15000 billeter da?

Gulløl

tormi, hvor fikk du billett ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

anders_flanderz

Quote from: "vekkreist"
Quote from: "KNUDSEN"1600


hva med de resterende 15000 billeter da?



p-kort og sponsor og VIP
rite Drite Drite Drite på Oslo By

Rune felt F

Quote from: "vekkreist"BILLETLUKA er noe dritt. Håper de skifter leverandør til neste sesong!


når det allikevel er så få billetter ledig i forhold til interessen er det unødvendig med nettsalg og i så mange kiosker. Burde holdt med Brannbutikkene. Og f.eks forkjøpsrett til de som hadde minimum 5 billetter fra tidligere kamper i sesongen.

jorgent

Kom gjennom på billettluka nå, men der får jeg bare opptatt overalt..

Er vel utsolgt da :P

Go Up