• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

0 Members and 22 Guests are viewing this topic.

Go Down

benny

Rekrutteringen er viktig ellers ender det opp med et gubbevelde på tribunen. Det kommer nok noe bra ut av disse familietribunene skal du se. Det er viktig at alle billetter ikke blir så dyre at folk ikke har råd til å ta poden med på kamp slik som det har blitt mange plasser i England.

Northside

Quote from: "Marek"
Quote from: "NorthsideFCDH"18 000 holder i massevis. Eneste som skjer dersom kapasiteten øker er at det kommer endå mer familier, koner og barn på kamper + VIP folk og folk som ikke bryr seg så mye.


Helt enig. Jeg stemmer for å rive alle andre tribunedeler enn Frydenbø!
Gikk ikke du på stadion som barn?



No må du slutte å kuke deg så jævlig, klovn.

Hvorfor i alle dager snakker du om å rive tribuner? har jeg gjort det?
Jo, gikk på stadion som barn, ka då?
Folk som vil ha billetter får jo uansett dersom det var det du ville frem til...

Marek

Neinei! Her er det bare folk som Northside som har rett til å kalle seg supporter, alle andre er ikke verdige å gå på stadion!

En fyr som tar med seg ungene sine på stadion? HVA!? Slikt skal vi ikke ha noe av!
ons Ivar skal hem...

Marek

Quote from: "NorthsideFCDH"No må du slutte å kuke deg så jævlig, klovn.

Hvorfor i alle dager snakker du om å rive tribuner? har jeg gjort det?
Jo, gikk på stadion som barn, ka då?
Folk som vil ha billetter får jo uansett dersom det var det du ville frem til...


Mener så tydelig å huske at du sa at om kapasiteten økte så ville vi få flere familier, koner og barn på stadion.
Du skal jo være jævlig glad for at det var kapasitet til å slippe deg inn når du var liten og ikke en slik som deg ville prøve å forhindre deg fordi du tydeligvis ikke brydde deg særlig.
ons Ivar skal hem...

krøvel vellevold

Quote from: "Stoffi"[ Hadde jeg måttet sitte alene hele sesongen, hadde jeg ikke kjøpt partoutkort for å si det sånn. Jeg har tidligere gått glipp av kamper fordi de jeg pleide å gå med ikke kunne. Det blir som å gå på kino alene, noen synes det er greit, men mange syns det blir litt kjipt.
Pleier du å spille bowling alene?
Dra på ferie alene?

De fleste vil kose seg på kamp med venner og kjente. At du mener det er rart at det går treigere på slutten, får du alene stå for. For meg har det sosiale mye å si.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Lurer på om Northside har tenkt på at de 12-15 millionene vi taper i billettinntekter kan være forskjellen på å kjempe i toppen eller å være en middelhavsfarer. Men bagateller som penger betyr vel kanskje ikke så mye for "fanatiske supportere".

Skjønner heller ikke at øker kapasiteten går det til helvete med stemningen. Med 18.000 i kapasitet i årene fremover blir det vanskeligere og vanskeligere for unge entusiastiske supportere å få billett. Så andelen av syngende supportere vil faktisk kunne stagnere eller gå tilbake. Kanskje bare en bagatell det også...
Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Quote from: "Nixon"Lurer på om Northside har tenkt på at de 12-15 millionene vi taper i billettinntekter kan være forskjellen på å kjempe i toppen eller å være en middelhavsfarer. Men bagateller som penger betyr vel kanskje ikke så mye for "fanatiske supportere".

Skjønner heller ikke at øker kapasiteten går det til helvete med stemningen. Med 18.000 i kapasitet i årene fremover blir det vanskeligere og vanskeligere for unge entusiastiske supportere å få billett. Så andelen av syngende supportere vil faktisk kunne stagnere eller gå tilbake. Kanskje bare en bagatell det også...


Stiller ikke de på lik linje med andre i kampen om å få tak i billetter?
Eller har Brann planer om å selge partoutkort på hele stadion?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

grei

Quote from: "Klaus_Brann"
Stiller ikke de på lik linje med andre i kampen om å få tak i billetter?
Eller har Brann planer om å selge partoutkort på hele stadion?

Jo lavere kapasitet i forhold til etterspøsel, jo større andel sesongkort vil man kunne selge, og til en dyrere pris. Dermed er det ikke alle som lenger har muligheten til å gå. Se til England for en demonstrasjon av fenomenet.

Klaus_Brann

Quote from: "grei"
Quote from: "Klaus_Brann"
Stiller ikke de på lik linje med andre i kampen om å få tak i billetter?
Eller har Brann planer om å selge partoutkort på hele stadion?

Jo lavere kapasitet i forhold til etterspøsel, jo større andel sesongkort vil man kunne selge, og til en dyrere pris. Dermed er det ikke alle som lenger har muligheten til å gå. Se til England for en demonstrasjon av fenomenet.


Har de ikke en øvre grense for hvor mange partoutkort de skal selge max?
Skjønner tankegangen, men det kommer nok aldri til å bli så gale som i England..
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Northside

Barn og familier er selvsagt velkommen, til en viss grad. Bryr du deg om Brann får du også billett, de som ikke bryr seg bidrar neppe med stemning, derfor ønsker jeg ikke en haug med slike folk på stadion.

De ekstra millionene kan vi då heller droppe, vil ikke endå opp som RBK hvor folk som egentlig driter i fotball fyller tribunene.

Marek

Hvem ønsker du egentlig på stadion?

Og utelukker det ene det andre? Kan det ikke bli god stemning selv med de du ikke vil ha der? De tar jo ikke plassen fra deg.
ons Ivar skal hem...

Northside

Quote from: "Marek"Hvem ønsker du egentlig på stadion?

Og utelukker det ene det andre? Kan det ikke bli god stemning selv med de du ikke vil ha der? De tar jo ikke plassen fra deg.

Marek

Quote from: "NorthsideFCDH"


Slike som meg? Du ønsker altså ikke folk som har gått på stadion siden man var 6-7 år i all slags vær og drittkamper?

Tror ikke du skal prøve å være så belærende overfor andre supportere om hvordan man skal oppføre seg. Du utelukker faktisk mange som gode supportere selv om de kanskje ikke synger og skråler like mye som deg og drømmer om ultras-tilstander. Folk har ulike oppfatninger av det å være supporter. Så lenge de trofaste sliterne får billettene sine så ser jeg overhodet ikke noe problem i det at noen tar turen innom fordi det er noe fint å ta seg til på en søndag, kan jo hende de blir hektet på den måten.
ons Ivar skal hem...

steinbygger

nå må ikke folk bli historieløs her. Fra 1978-2002 hadde Brann over 12.000 i snitt i en sesong og det er ikke så mange årene siden man klappet når det var over 10.000 på tribunen. Hvis ikke man skal ha hvermansen og barefamiler på stadion hadde det vært 4-5000 på kampene. Jeg ble selv dratt med på stadion av min far og bror, så min interesse for Brann hadde aldri kommet hvis ikke barnefamiler var "ønsket" på stadion. Etter 22 år på tribunen lærer jeg nå min sønn opp til å dyrke 11 menn i rødt, men det er jo tydelig at det er noen her inne som ikke tenker på påfyll av Brannsupportere.

Brannmus

Når vi snakker om historie, og tilskuertallene, så kan jo mange ha godt av å ta en titt på hvordan tilskuertallene faktisk har vært opp gjennom årene:

http://www.brann.no/index.php?mapping=39

grei

Vittig å tenke på hvor stolt man var rundt og etter 1990 når snittet bikket 10000 og hvor enormt mye dette opplevdes som... Men rett nok så var interessen rundt Brann (i forhold til andre norske klubber) mer unik dengang.

Chris*

Quote from: "NorthsideFCDH"
Quote from: "Marek"Hvem ønsker du egentlig på stadion?

Og utelukker det ene det andre? Kan det ikke bli god stemning selv med de du ikke vil ha der? De tar jo ikke plassen fra deg.


Du vil eksludere en del som gjerne vil gå på stadion, fordi du er redd stemningen skal dø?
Klarer ikke du å synge fra din plass på Hansa dersom det sitter 2000 ekstra "hobbysupportere/fremtidige supportere" på langsiden?
Blir det færre som synger og klapper hvis det blir plass til noen ekstra familier?

Forøvrig utrolig barnslig å ikke ønske en person tilgang på stadion basert på en krangel på et forum.
en som venter på noe godt, venter ikke forgjeves!

Northside

Selvsagt kan jeg fortsette å synge selvom det kommer flere folk. Blir heller ikke færre syngene fans, men prosentandelen av syngene fans blir mye lavere, det er problemet.

For å dra det litt langt, ønsker vi det samme som Barcelona, real Madrid, AC milan, Levski Sofia, Man U og mange andre lag? Dette er lag som er "kul", gode og utvider kapasiteten etter behov. Før i tiden var stemningen super hos disse lagene, etter at det ble "kult" å holde med disse lagene og at lagene ble virkelig god har strømmen av tilskuere eksplodert, mens den syngene fansen har blitt en mindre og mindre prosentandel av tilskuerne.

grunnen til at dette ikke skjedde med Liverpool er enkel, de fylle Anfield til nesten hver kamp. Stemningen er elektrisk og den syngene delen utgjør en stor prosent av tilskuerne pga søndagsfamiliene ikke gidder å kjøpe billetter på forhånd ettersom de egentlig ikke bryr seg stort.

Det er dette jeg prøver å si jeg bekymrer meg for og ikke liker. Men, så kommer det helle aldri til å bli så gale som eksemplene over, men det kommer ikke til å bli bedre....

steinbygger

Quote from: "NorthsideFCDH"Selvsagt kan jeg fortsette å synge selvom det kommer flere folk. Blir heller ikke færre syngene fans, men prosentandelen av syngene fans blir mye lavere, det er problemet.
...


Nå er det vel ikke prosenter som synger, men folk. Du kan få få velge; 5000 som synger og 10.000 tilskuere (50%) eller 6000 som synger og 18.000 tilskuere ( 33,33%) Jeg er ikke i tvil hva jeg ville valgt. Alternativt kan du du ta med deg noen som vil synge på Løvham sine kamper, kan bli en stor andel av "fansen" som synger der, men er usikker på hvor fett det blir

Nixon

Brann Stadion kommer aldri til å fylles opp med turister som andre storlag(!) rundt om i Europa. Så en slik sammenligning holder ikke. Vi snakker om bergensere som er lik de som allerede sitter på langsidene og i BT-svingen; de synger kanskje ikke så mye, men er utrolig viktige for den totale stemningen på Stadion. Noen tusen til av den sorten ser jeg bare positivt på!
Rød makt på Hansa

Northside

For å stille deg et spørsmål:
Ville du valgt RBK sine hjemmekamper med 5% syngene fans eller VIF sine med minimum 50% syngene fans?

RBK har då 21 000 tilskuere og VIF har 10 000....

Nixon

Quote from: "NorthsideFCDH"For å stille deg et spørsmål:
Ville du valgt RBK sine hjemmekamper med 5% syngene fans eller VIF sine med minimum 50% syngene fans?

RBK har då 21 000 tilskuere og VIF har 10 000....


Et annet spørsmål:
Blir det dårligere stemning på Ullevaal dersom VIF selger ut kampen og prosentandelen av de som synger synker?
Rød makt på Hansa

Marek

Quote from: "NorthsideFCDH"grunnen til at dette ikke skjedde med Liverpool er enkel, de fylle Anfield til nesten hver kamp. Stemningen er elektrisk og den syngene delen utgjør en stor prosent av tilskuerne pga søndagsfamiliene ikke gidder å kjøpe billetter på forhånd ettersom de egentlig ikke bryr seg stort.


Vås. Dette har skjedd med liverpool også men ikke i like stor grad. Er blitt vanskelig for den lokale befolkning å få billetter og de er overhodet ikke særlig fornøyd med alle fotballturistene.

Hvis du tror at Brann noen gang blir "offer" for fotballturister så blir jeg imponert.
ons Ivar skal hem...

Northside

Quote from: "Marek"

Hvis du tror at Brann noen gang blir "offer" for fotballturister så blir jeg imponert.


nei, tror ikke vi blir offer for turister fra utlandet. Som jeg sa så var eksemplene litt drøy i forhold til realiteten her hjemme. Men at vi blir offer for "fotballturister" her i Hordaland er vi allerede begynt å bli, og det liker jeg ikke.

Nixon:
nei, stemningen hos VIF vil ikke bli noe værre pga deres stadion allerede er stort nok, de trenger ikke å bygge ut mer. Men hvordan tror du VIF ville gjordt det i Viking sitt anlegg som er mye mindre? Kan love deg volumet på sangene ville blitt mye bedre der enn hva det er på Ullevål :wink:

kenta

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Stoffi"[ Hadde jeg måttet sitte alene hele sesongen, hadde jeg ikke kjøpt partoutkort for å si det sånn. Jeg har tidligere gått glipp av kamper fordi de jeg pleide å gå med ikke kunne. Det blir som å gå på kino alene, noen synes det er greit, men mange syns det blir litt kjipt.
Pleier du å spille bowling alene?
Dra på ferie alene?

De fleste vil kose seg på kamp med venner og kjente. At du mener det er rart at det går treigere på slutten, får du alene stå for. For meg har det sosiale mye å si.



Jeg vil heller si at det er talentløst av deg å stemple meg på den måten. Den gangen vi kun var to gutter som gikk på SS sammen, var det ikke så veldig artig å måtte gå der alene.

Sitteplasser er noe annet, men det er nok mange som vegrer seg for å gå på stadion hvis de må sitte alene, sannsynligvis ganske mange. Halve moroen er jo det sosiale, og jeg tipper 80-90% av de med partoutkort i år aldri hadde kjøpt det hvis de måtte sitte alene.

Men du er vel kanskje den største supporteren her siden du kan dømme både meg og resten av brannsupporterne.


EDIT: Det er forresten stoffi som poster, glemte å logge av kenta
ANSA, aldri frydenbø...!

Brannfrelst

Quote from: "NorthsideFCDH"Selvsagt kan jeg fortsette å synge selvom det kommer flere folk. Blir heller ikke færre syngene fans, men prosentandelen av syngene fans blir mye lavere, det er problemet.

For å dra det litt langt, ønsker vi det samme som Barcelona, real Madrid, AC milan, Levski Sofia, Man U og mange andre lag? Dette er lag som er "kul", gode og utvider kapasiteten etter behov. Før i tiden var stemningen super hos disse lagene, etter at det ble "kult" å holde med disse lagene og at lagene ble virkelig god har strømmen av tilskuere eksplodert, mens den syngene fansen har blitt en mindre og mindre prosentandel av tilskuerne.

grunnen til at dette ikke skjedde med Liverpool er enkel, de fylle Anfield til nesten hver kamp. Stemningen er elektrisk og den syngene delen utgjør en stor prosent av tilskuerne pga søndagsfamiliene ikke gidder å kjøpe billetter på forhånd ettersom de egentlig ikke bryr seg stort.

Det er dette jeg prøver å si jeg bekymrer meg for og ikke liker. Men, så kommer det helle aldri til å bli så gale som eksemplene over, men det kommer ikke til å bli bedre....


For å vri litt på dette. Skulle Brann stoppet på f.eks 20.000 om det var til stadig flere tusen som ikke fikk billetter,bare fordi barnefamilier og andre "ikke hardcore" fans ikke skal komme inn? Vil heller at Brann skal tjene mye penger,bli en toppklubb,etablere seg i Europa osv,enn at den syngende fansen skal ha en så stor andel som du vil. Hvordan tror du nettopp United,Milan,Real Madrid osv tjener så store penger? Fordi det ER kult å holde med de. Vil ikke du at det skal vere "kult" å holde med Brann?
2.10.07-Gullet kom hem!

Brannfrelst

Quote from: "NorthsideFCDH"Selvsagt kan jeg fortsette å synge selvom det kommer flere folk. Blir heller ikke færre syngene fans, men prosentandelen av syngene fans blir mye lavere, det er problemet.

For å dra det litt langt, ønsker vi det samme som Barcelona, real Madrid, AC milan, Levski Sofia, Man U og mange andre lag? Dette er lag som er "kul", gode og utvider kapasiteten etter behov. Før i tiden var stemningen super hos disse lagene, etter at det ble "kult" å holde med disse lagene og at lagene ble virkelig god har strømmen av tilskuere eksplodert, mens den syngene fansen har blitt en mindre og mindre prosentandel av tilskuerne.

grunnen til at dette ikke skjedde med Liverpool er enkel, de fylle Anfield til nesten hver kamp. Stemningen er elektrisk og den syngene delen utgjør en stor prosent av tilskuerne pga søndagsfamiliene ikke gidder å kjøpe billetter på forhånd ettersom de egentlig ikke bryr seg stort.

Det er dette jeg prøver å si jeg bekymrer meg for og ikke liker. Men, så kommer det helle aldri til å bli så gale som eksemplene over, men det kommer ikke til å bli bedre....


For å vri litt på dette. Skulle Brann stoppet på f.eks 20.000 om det var til stadig flere tusen som ikke fikk billetter,bare fordi barnefamilier og andre "ikke hardcore" fans ikke skal komme inn? Vil heller at Brann skal tjene mye penger,bli en toppklubb,etablere seg i Europa osv,enn at den syngende fansen skal ha en så stor andel som du vil. Hvordan tror du nettopp United,Milan,Real Madrid osv tjener så store penger? Fordi det ER kult å holde med de. Vil ikke du at det skal vere "kult" å holde med Brann? Skal Brann kun vere et lag for et par tusen hardcore syngende supportere?
2.10.07-Gullet kom hem!

Red Rabitt

Quote from: "Brannfrelst"
Quote from: "NorthsideFCDH"Selvsagt kan jeg fortsette å synge selvom det kommer flere folk. Blir heller ikke færre syngene fans, men prosentandelen av syngene fans blir mye lavere, det er problemet.

For å dra det litt langt, ønsker vi det samme som Barcelona, real Madrid, AC milan, Levski Sofia, Man U og mange andre lag? Dette er lag som er "kul", gode og utvider kapasiteten etter behov. Før i tiden var stemningen super hos disse lagene, etter at det ble "kult" å holde med disse lagene og at lagene ble virkelig god har strømmen av tilskuere eksplodert, mens den syngene fansen har blitt en mindre og mindre prosentandel av tilskuerne.

grunnen til at dette ikke skjedde med Liverpool er enkel, de fylle Anfield til nesten hver kamp. Stemningen er elektrisk og den syngene delen utgjør en stor prosent av tilskuerne pga søndagsfamiliene ikke gidder å kjøpe billetter på forhånd ettersom de egentlig ikke bryr seg stort.

Det er dette jeg prøver å si jeg bekymrer meg for og ikke liker. Men, så kommer det helle aldri til å bli så gale som eksemplene over, men det kommer ikke til å bli bedre....


For å vri litt på dette. Skulle Brann stoppet på f.eks 20.000 om det var til stadig flere tusen som ikke fikk billetter,bare fordi barnefamilier og andre "ikke hardcore" fans ikke skal komme inn? Vil heller at Brann skal tjene mye penger,bli en toppklubb,etablere seg i Europa osv,enn at den syngende fansen skal ha en så stor andel som du vil. Hvordan tror du nettopp United,Milan,Real Madrid osv tjener så store penger? Fordi det ER kult å holde med de. Vil ikke du at det skal vere "kult" å holde med Brann? Skal Brann kun vere et lag for et par tusen hardcore syngende supportere?


For å si det sånn,;de hardcore syngende brann supporterene som du så nedlatende utaler det, er sjelen i brann og hele brann.

Uten oss hadde ikke brann vært i nærheten av hva de er i dag.
Spillere i brann og andre klubber ,elsker å spille på brann stadion,det tar mer og mer av og brann stadion blir mer og mer legendarisk,pga de fantastiske syngende supporterene.

For min del og for mange andre sin del, er det nok så viktig at de ville sluttet å gå på kamp,visst stemningen tok slutt.
Brann hadde ikke vært brann for min del,visst dette hadde tatt slutt.

Så ja,visst stemningen må ofres,så kan hele gjengen dra til helvete for min del,då flytter jeg heller til brasil og synger og hoier på ett nytt lag der borte,for stemningen,den trenger jeg.
Forza Brann!
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

Ingo

Begynte du å gå på staddaen når du var 15 år Northside fordi det var så kuult å stå på SS, det virker nesten slik!!
Eg begynte å gå på staddaen når eg var 8 år, sitter i dag på Z feltet og gir verbal støtte til Brann.
Poenget er at det er mange som begynte å gå på staddaen som guttunge som støtter laget verbalt i dag, enten de gikk med foreldre eller man gikk med kammerater/venninner.
I alle mine år på Brann kamper har det aldri vært flere som støtter laget verbalt enn nå, så noe stort problem ser ikke at det er.
I tilegg har vi fått en egen tribune til supporter kultur, der du blant likesinnete.

Xminator

Jeg tror mye av økningen de siste årene er kommet fordi færre "blir lei av alt tullet". Kombinert med økende komfort. De fleste vokser fra SS en gang. Jeg tror flere blir lenger på bataljonen-feltet nå som det er ett sete for dem. Så lenge de som har sesongkort i år får forkjøpsrett, så vil alderssnittet øke de neste årene. Utfordringen blir selvsagt å sikre seg mot at gruppen blir "satt".

Sammensetningen på felt-d på SPV var en helt annen enn på gamle sitte. Langt fra like traust, og jeg vil si mye mer utadvendt engasjert. Alderssnittet var nok en god del lavere enn på gamle sitte.

En liten Brannfakkel; Restaurantene og VIP-losjene kommer til å vøre viktige rekruteringskanaler for nye tilskuerer. Hvorfor? Slik jeg forstår det blir disse setene i stor grad delt ut blant bedrifters ansatte. Mennesker som normalt ville sunket godt ned i lenestolen og kjedet seg gjennom en standard kveld med beat for beat opplever stadionstemningen, og en viss % vil bli bitt av basillen. Sjansen for å få mer enn 2-3 kamper gjennom f-eks Hansa eller SPV er vel rimelig liten. Dette er de som potensielt vil kjøpe sesongkort neste sesong, og prøve å skaffe seg enkeltbilletter denne sesongen.

Selv om man kan synest mye om delvis lukket salg på BT-feltene, så er det også her en stor andel av typen tilskuer som er på sin "første" Brannkamp.

Kunne egentlig vært intressant å se en demografi på de forskjellige tribunene. Det ville sagt mye om utviklingen på Stadion de neste årene. Er rimelig sikker på at snittalderen på SPV felt D er sånn ca. 12-13 år høyere om 15 år ;)

Avslutningsvis vil jeg nok engang skryte over det trykket Hansa skaper når det synges. Det dro med seg enkeltpersoner langt inn på felt D. Stå på!

Red Rabitt

Quote from: "Xminator"Jeg tror mye av økningen de siste årene er kommet fordi færre "blir lei av alt tullet". Kombinert med økende komfort. De fleste vokser fra SS en gang. Jeg tror flere blir lenger på bataljonen-feltet nå som det er ett sete for dem. Så lenge de som har sesongkort i år får forkjøpsrett, så vil alderssnittet øke de neste årene. Utfordringen blir selvsagt å sikre seg mot at gruppen blir "satt".

Sammensetningen på felt-d på SPV var en helt annen enn på gamle sitte. Langt fra like traust, og jeg vil si mye mer utadvendt engasjert. Alderssnittet var nok en god del lavere enn på gamle sitte.

En liten Brannfakkel; Restaurantene og VIP-losjene kommer til å vøre viktige rekruteringskanaler for nye tilskuerer. Hvorfor? Slik jeg forstår det blir disse setene i stor grad delt ut blant bedrifters ansatte. Mennesker som normalt ville sunket godt ned i lenestolen og kjedet seg gjennom en standard kveld med beat for beat opplever stadionstemningen, og en viss % vil bli bitt av basillen. Sjansen for å få mer enn 2-3 kamper gjennom f-eks Hansa eller SPV er vel rimelig liten. Dette er de som potensielt vil kjøpe sesongkort neste sesong, og prøve å skaffe seg enkeltbilletter denne sesongen.

Selv om man kan synest mye om delvis lukket salg på BT-feltene, så er det også her en stor andel av typen tilskuer som er på sin "første" Brannkamp.

Kunne egentlig vært intressant å se en demografi på de forskjellige tribunene. Det ville sagt mye om utviklingen på Stadion de neste årene. Er rimelig sikker på at snittalderen på SPV felt D er sånn ca. 12-13 år høyere om 15 år ;)

Avslutningsvis vil jeg nok engang skryte over det trykket Hansa skaper når det synges. Det dro med seg enkeltpersoner langt inn på felt D. Stå på!

Sitter du på felt d på spv,eller mener du b,nærmest hansa?
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

krøvel vellevold

Quote from: "kenta"[ Sitteplasser er noe annet, men det er nok mange som vegrer seg for å gå på stadion hvis de må sitte alene, sannsynligvis ganske mange. Halve moroen er jo det sosiale, og jeg tipper 80-90% av de med partoutkort i år aldri hadde kjøpt det hvis de måtte sitte alene.

Men du er vel kanskje den største supporteren her siden du kan dømme både meg og resten av brannsupporterne.




Hvis folk ikke gidder å gå på kamp hvis de ikke får holde bestekompisen i hånden, så er de ikke mye engasjerte i Brann!
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"Hvis folk ikke gidder å gå på kamp hvis de ikke får holde bestekompisen i hånden, så er de ikke mye engasjerte i Brann!


Alt er relativt, Krøvel. Hvis man kun skulle hatt dine likemenn hadde vi ikke trengt en utbygging i det hele tatt. Det er liten tvil om at det sosiale aspektet er viktig for svært mange.
Rød makt på Hansa

Langhår

Quote from: "Nixon"
Alt er relativt, Krøvel. Hvis man kun skulle hatt dine likemenn hadde vi ikke trengt en utbygging i det hele tatt. Det er liten tvil om at det sosiale aspektet er viktig for svært mange.


Selvsagt. Det blir litt teit når folk skal overgå hverandre i å være mest mulig hard-core supportere. Tusenvis av mennesker går på stadion for å suge inn atmosfæren uten og ville delta selv, andre går for å se fotballkamp og begrenser seg til applaus og et hyl eller to ved scoring. Slik er det forøvrig på alle stadioner. Også disse tilskuerne støtter Brann på sin måte og bør respekteres.  

En sjelden gang koker hele Stadion, men dette er stemning som ikke kan konstrueres eller tvinges fram, den må komme naturlig. Grunnen til at vi har den beste arenaen i Norge er pga av at vi dyrker denne spontaniteten. For mye sangkor, Tifo, draktpåbud og annen regi kan være med på å dempe dette, og bør derfor forbli i fornuftige mengder.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

Atlet Orvanger

Quote from: "Langhår"


En sjelden gang koker hele Stadion, men dette er stemning som ikke kan konstrueres eller tvinges fram, den må komme naturlig. Grunnen til at vi har den beste arenaen i Norge er pga av at vi dyrker denne spontaniteten. For mye sangkor, Tifo, draktpåbud og annen regi kan være med på å dempe dette, og bør derfor forbli i fornuftige mengder.

Tifo

Og så holder vi oss til tema. Denne tråden handler om hvor mange billettslagstall og ikke barnefamilier på stadion. Dere får heller lage en ny tråd om det.

Mvh
Stian
.:Tifo-gruppen:.

Red Rabitt

Quote from: "Atlet Orvanger"
Quote from: "Langhår"


En sjelden gang koker hele Stadion, men dette er stemning som ikke kan konstrueres eller tvinges fram, den må komme naturlig. Grunnen til at vi har den beste arenaen i Norge er pga av at vi dyrker denne spontaniteten. For mye sangkor, Tifo, draktpåbud og annen regi kan være med på å dempe dette, og bør derfor forbli i fornuftige mengder.


Er jo helt latterlig diskusjon,går for all del ikke ann å konstruere stemningen på brann stadion, det som det er snakk om er at de som vil synge,synger,så kommer flere med.
Kom ikke her å si at visst hele stadion hadde vært med å synge,at det da hadde hørtest som ett kor,utrolig lite saklig!
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

Atlet Orvanger

Quote from: "Red Rabitt"
Quote from: "Atlet Orvanger"
Quote from: "Langhår"


En sjelden gang koker hele Stadion, men dette er stemning som ikke kan konstrueres eller tvinges fram, den må komme naturlig. Grunnen til at vi har den beste arenaen i Norge er pga av at vi dyrker denne spontaniteten. For mye sangkor, Tifo, draktpåbud og annen regi kan være med på å dempe dette, og bør derfor forbli i fornuftige mengder.


Er jo helt latterlig diskusjon,går for all del ikke ann å konstruere stemningen på brann stadion, det som det er snakk om er at de som vil synge,synger,så kommer flere med.
Kom ikke her å si at visst hele stadion hadde vært med å synge,at det da hadde hørtest som ett kor,utrolig lite saklig!


Hadde du lest innlegget hadde du spart oss for en latterlighet til. Det er ikke antallet som synger som gjør Klanen til et kor, men stor grad av regi og mangel på spontanitet. Stemningen virker konstruert. Mitt forige innlegg var en respons til de som mener at hele Stadion burde vært "hardcore" supportere og at å slippe inn andre dreper stemningen. Jeg håper selvfølgelig flest mulig synger, men den dagen vi står å synger evighetssanger i 2x45 min er Brann Stadion død.

Red Rabitt

Quote from: "Atlet Orvanger"
Quote from: "Red Rabitt"
Quote from: "Atlet Orvanger"
Quote from: "Langhår"


En sjelden gang koker hele Stadion, men dette er stemning som ikke kan konstrueres eller tvinges fram, den må komme naturlig. Grunnen til at vi har den beste arenaen i Norge er pga av at vi dyrker denne spontaniteten. For mye sangkor, Tifo, draktpåbud og annen regi kan være med på å dempe dette, og bør derfor forbli i fornuftige mengder.


Er jo helt latterlig diskusjon,går for all del ikke ann å konstruere stemningen på brann stadion, det som det er snakk om er at de som vil synge,synger,så kommer flere med.
Kom ikke her å si at visst hele stadion hadde vært med å synge,at det da hadde hørtest som ett kor,utrolig lite saklig!


Hadde du lest innlegget hadde du spart oss for en latterlighet til. Det er ikke antallet som synger som gjør Klanen til et kor, men stor grad av regi og mangel på spontanitet. Stemningen virker konstruert. Mitt forige innlegg var en respons til de som mener at hele Stadion burde vært "hardcore" supportere og at å slippe inn andre dreper stemningen. Jeg håper selvfølgelig flest mulig synger, men den dagen vi står å synger evighetssanger i 2x45 min er Brann Stadion død.


Når folk snakker om at for mye tifo kan ødelegge,blir det for dumt,sangkor?!
Såfremt folk synger,er jeg strålende fornøyd!
Det er sangene som avgjør om det blir kor eller ikke,om flere hadde sunget med hadde det ikke blitt noe mer sangkor av den grunn!
Folk som tørr å drite seg ut og synge er de som lager livet,å begynne å konstruere de,er det som latterlig.
Noe jeg mener dere gjør til stor grad,når dere begynner å skrive om hva som kan bli for mye av stemning,tifo og lyd.
Enkelt: det kan ikke bli for mye,ikke for brann stadion.
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

Tifo

Siste advarsel!
Denne tråden handler ikke om stemningen på stadion eller hvem som skal få lov til å gå på stadion!

Mvh
Stian
.:Tifo-gruppen:.

krøvel vellevold

Med 17500 tilskuere på dagens kamp blir dette den nest best besøkte Brann - VIF i toppserien noen gang. Den best besøkte er fra 1963 med 20030 tilskuere. Den dårligst besøkte er fra 48/49 med 4880. (F.o.m. seriesammenslåingen i 61/62 er 5782 i 1989 den dårligst besøkte VIF-kampen på Stadion.

VIF er den 15. mest best besøkte motstanderen i toppserien på Stadion fra 48/49, med 11074 i snitt. Tar vi kun med lag vi har møtt mer enn tre ganger, er VIF den 8. best besøkte motstanderen. (F.o.m. seriesammenslåingen i 61/62 er VIF den 10. best besøkte motstanderen med 11947 i snitt. Den 4. best besøkte motstanderen om vi kun tar med lag vi har møtt mer enn tre ganger).

Hvis vi ser på totalt tilskuertall over alle år, er VIF den 3. best besøkte motstanderen i toppserien på Stadion siden 48/49, med 365453 tilskuere på 33 møter. (Fra 61/62 den 4. best besøkte med 322573 tilskuere på 27 møter).

VIF er den 3. mest hyppige motstanderen i toppseriekamp på Stadion, med 33 møter siden 48/49. (Fra 61/62 den 4. mest hyppige med 27 møter).
Legg ned hele klubben!

Nixon

Merkelig at det skal være færre tilskuere i dag når vi har solgt 500 flere ståbilletter, og Klanen var flere enn Godsetsupporterne.

Men det var en god del tomme seter. Spesielt på VIPen. Skulle jo tro at de ville ha litt igjen for alle pengene de har betalt inn...
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Lurer på hva Petter Pudde sier nå? Var ikke kapasiteten 18000 likevel nå???

Publikumstallet er en gåte. Kapasiteten har hele tiden vært sagt å være 17000. Så åpnet man for 100 ståplasser på Godset-kampen, og altså en kapasitet på 17100. Så står det noen hundre tomme seter på bortefeltet + kanskje 100 ledige på VIP Hvermannsen, og likevel får de tilskuertallet til å bli nesten 17200... Vil tro at det riktige tallet på Godset-kampen må ha vært ca 16700.

Så øker de altså til 500 ståplasser, og da skal jo kapasiteten være 17500. Kanskje et par hundre ledige på bortefeltet og et par hundre på VIP Hvermannsen. Så jeg vil tippe at det var 17000+ - ikke så lite som 16764. Som Nixon sier; kapasiteten var 400 mer, begge kampene var "utsolgt", og det var færre ledige plasser på bortefeltet, og likevel var tilskuertallet ca 400 lavere... Merkelig!

Hadde de byttet om tilskuertallene på de to første kampene, hadde det hørtes mer sannsynlig ut!
Legg ned hele klubben!

Endre

Det var i alle fall ikke i nærheten av 500 på ståplassen foran gamle sitte.
Skjønner ikke helt hva som skjer jeg heller.
Store områder med ledige billetter på SPV også, noe det ikke var sist kamp, da det bare var ledig helt nederst.

grei

Quote from: "Endre"
Store områder med ledige billetter på SPV også, noe det ikke var sist kamp, da det bare var ledig helt nederst.

Nei, det var mer ledige plasser på SPV sist. Det var 200-300 flere ledige plasser på bortefeltet. Og det var mange færre ledige på ståfeltet foran Gamle Sitte. Det må ha vært minst 500 flere i dag enn sist. Så var det da også åpenbart noe som skurret da man sist gang oppga et tilskuertall høyere enn den offisielle kapasiteten mens det var mange ledige seter...

Xminator

17100 i første kamp var jo åpenbart ett direkte feil tilskuertall... Eventuelt har man "glemt" noen denne gangen. Ett av to. For det var ikke mindre folk på Stadion i dag.

Bossmann

Når det gjelder billettsalgstall og fremmøte på stadion så tror jeg det er to forsjellige ting. Nå når det blir elektronisk registrert hvem som kommer innenfor portene på stadion, så blir det det offisielle tilskuertallet.

Dvs si at i går var det over 1000 billetter som ikke ble brukt, men som er solgt. Sikkert igjennom sponsorer og andre mennesker som er redd for å bli litt våte på vei til og fra stadion. Skandale.

-----------------------------------------------------------------------------------
1, 2, 3 på det fjerde skal det skje. bergen by skal brenne på ny.

steinbygger

Det jeg synes var rart er at det var to store tomme områder øverst på side av hvermansen. Disse var full i første kampen, jeg hadde forstått det hvis det var enkeltseter innimellom som var ledig, men kan det være at Brann hadde gitt noen til de som bygget tribunen til den første kampen? Hvis så er tilfelle blir det ikke flere på stadion i år enn det var i går.

mbs

Quote from: "krøvel vellevold"Lurer på hva Petter Pudde sier nå? Var ikke kapasiteten 18000 likevel nå???

Publikumstallet er en gåte. Kapasiteten har hele tiden vært sagt å være 17000. Så åpnet man for 100 ståplasser på Godset-kampen, og altså en kapasitet på 17100. Så står det noen hundre tomme seter på bortefeltet + kanskje 100 ledige på VIP Hvermannsen, og likevel får de tilskuertallet til å bli nesten 17200... Vil tro at det riktige tallet på Godset-kampen må ha vært ca 16700.

Så øker de altså til 500 ståplasser, og da skal jo kapasiteten være 17500. Kanskje et par hundre ledige på bortefeltet og et par hundre på VIP Hvermannsen. Så jeg vil tippe at det var 17000+ - ikke så lite som 16764. Som Nixon sier; kapasiteten var 400 mer, begge kampene var "utsolgt", og det var færre ledige plasser på bortefeltet, og likevel var tilskuertallet ca 400 lavere... Merkelig!

Hadde de byttet om tilskuertallene på de to første kampene, hadde det hørtes mer sannsynlig ut!


Svaret er ikke langt fra sannheten, og bare en mail til Brann:
jeg tåler at de ler
men feilen ligger på godset kampen
det var ca 1000 for høyt, noe som skyldes missforståelse av intern melding på intercom

17000 er vår kapasitet, så la vi på 500 på T felt, der blir 17 500.
Sportslig hilsen
Kristian Jæger
Markedssjef
'Følg oss hver dag på www.brann.no'
Sportsklubben Brann
Idrettsveien 47, 5063 Bergen
Tlf dir: +47 55 59 85 01 - Mob: +47 90 88 49 71 - Faks 55 59 85 25


-----Opprinnelig melding-----
Fra: mbs[mailto:mbs] redigert
Sendt: 23. april 2007 10:49
Til: Kristian Jaeger
Emne: Antall tilskuere!


hei
Beklager å måtte medele deg at halve frydenbø nå ler av deg!
Enten må du ha en god forklaring, ellers bør du la være å melde om fult hus.

I går mot VIF var det utsolgt, men færre tilskuere enn mot Godset, selv om klanen stilte flere og T feltet var utsolgt med 500 ekstra. Dette skulle gitt etter mine beregninger rundt 18000 tilskuere.

Hva skjedde?

mvh
Mbs (redigert)
Forundret supporter på Frydenbø.

Xminator

Så det riktige tallet fra Godsetkampen er 16100.

Go Up