• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

Go Down

thesevs

Men i og med at Brann har innført dette elektroniske systemet + de scannet alle løssalgbillettene sÃ¥ skal vel tilskuerantallet være ganske sÃ¥ nøyaktig...  kan seff ikkje snakke for vipen, men eg antar det foregÃ¥r det samme der og (scanning osv)...

Men en ting som irriterte meg e at det kun e én - 1 - utgang på Bt-tribunen. Den lange køen gjennom korridoren etter kampen... burde vært flere utganger en den...
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

steinbygger

Quote from: "grei"
Quote from: "Rochdale"Litt utenom tema, men tenkte å ta den med. Sønnen min "vant en plast-drikkeflaske" før kampen. Snakker om teltet der man kan få målt hastigheten på skudd.

Stolt som en hane. Lykken varte i 10 minutter. Han ble nemlig fratatt flasken ved inngangen......... Av sikkerhetsmessige årsaker. Ja ja..


Fantastisk eksempel på idiotiet dette sikkerhetshysteriet gjør seg utslag i. Greit at man er nødt til å ha litt kontroll, men makan...


Jeg hadde en lignende for to år siden. Vi hadde kjøpt en Brannflaske i Brannbutikken. De nektet oss i utgangspunktet å ta den med inn, men etter en del krangling så kom det heldigvis en vakt som forstod at man ikke kunne nekte oss å ta med inn ting som Brann solgte, da Brann ville tape penger på det siden ingen ville kjøpe produktene deres.

Roffarne

Quote from: "Nixon"Det var hele rader ledige nede på SPV-tribunen.
Ikke vet jeg hvorfor.

Nå har ikke jeg oversikten over i hvilken grad det er mulig å kjøpe enkeltbilletter på SPV-tribunen, men det er uansett noen utrolig lite atraktive plasser rett bak de to innbytterbenkene. Om dette er en permanent plassering av disse så blir ikke de plassene solg til noen VIP-Hvermannsen i alle fall, den saken er grei.

Klaus_Brann

Quote from: "Roffarne"
Quote from: "Nixon"Det var hele rader ledige nede på SPV-tribunen.
Ikke vet jeg hvorfor.

Nå har ikke jeg oversikten over i hvilken grad det er mulig å kjøpe enkeltbilletter på SPV-tribunen, men det er uansett noen utrolig lite atraktive plasser rett bak de to innbytterbenkene. Om dette er en permanent plassering av disse så blir ikke de plassene solg til noen VIP-Hvermannsen i alle fall, den saken er grei.


De kunne bare senket de ned i bakken, så får man utsikt bakfra..
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Billettsalget til RBK - Brann har vært åpent i 3 timer nå, og det står på rbk.no at det vil komme info for bortesupporterne senere. Legger forresten merke til at hele nedre Adressa (den tribunen bortefansen står på) er tatt ut av salg. Om det betyr at de har satt av en masse felt til en eller annen dilldall-kampanje, eller om de tar høyde for at Brann-fansen vil forlange hele nedre Adressa, vet jeg ikke. Jeg mener å huske at nedre Adressa tar nesten 1500. Brann-fansen har vel i utgangspunktet krav på 1058 billetter.

Uansett: Det er 6252 ledige billetter utenom nedre Adressa. Dvs. at det er solgt ca 13400. Dette er vel ca 500 mer enn antall sesongkort, så det er ikke snakk om noen feber enda. Men fullt blir det nok likevel...
Legg ned hele klubben!

Tore Larsen

Quote from: "paf"
Quote from: "Tore Larsen"Brann teller vel antall solgte billetter og ikke hvor mange som reelt er innenfor porten ? er vel kun Rbk som gjør dette ?

Nye regler i år sier at man skal oppgi antall tilskuere og ikke antall solgte billetter.


Det var ihvertfall ikke over 17000 da som oppgitt igår.
Mvh

Tore

Corran

Quote from: "thesevs"Men i og med at Brann har innført dette elektroniske systemet + de scannet alle løssalgbillettene sÃ¥ skal vel tilskuerantallet være ganske sÃ¥ nøyaktig...  kan seff ikkje snakke for vipen, men eg antar det foregÃ¥r det samme der og (scanning osv)...

Men en ting som irriterte meg e at det kun e én - 1 - utgang på Bt-tribunen. Den lange køen gjennom korridoren etter kampen... burde vært flere utganger en den...


Det ER 2 utganger på BT men de bruker bare den ene. Er en på enden mot gamle også. Denne skulle uten tvil vært tatt i bruk etter kampen. Greit nok med en inngang men bør ha 2 utganger
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

benny

Quote from: "grei"
Quote from: "Rochdale"Litt utenom tema, men tenkte å ta den med. Sønnen min "vant en plast-drikkeflaske" før kampen. Snakker om teltet der man kan få målt hastigheten på skudd.

Stolt som en hane. Lykken varte i 10 minutter. Han ble nemlig fratatt flasken ved inngangen......... Av sikkerhetsmessige årsaker. Ja ja..


Fantastisk eksempel på idiotiet dette sikkerhetshysteriet gjør seg utslag i. Greit at man er nødt til å ha litt kontroll, men makan...


Ett ord å si: Nazitilstander.

steinbygger

Krøvel; du som har kontroll på det meste. Har du oversikt over hvordan antall solgte paturkort fordeler seg på de forskjellige tribunene?

2rB

Quote from: "paf"
Quote from: "Tore Larsen"Brann teller vel antall solgte billetter og ikke hvor mange som reelt er innenfor porten ? er vel kun Rbk som gjør dette ?

Nye regler i år sier at man skal oppgi antall tilskuere og ikke antall solgte billetter.


Dette gjelder nok ikkje tallet som skal ut over høytaler-anlegget - men det som skal i statistikken - for beregning av eit eller anna (veit ikkje kva NFF gjer med dei eg)

Xminator

I dagens BT står det vel at 14000 og noe billetter er satt bort til sesongkort/bortesupportere for hver kamp. Det blir lagt ut 3000 billetter for salg til hver kamp. Av hensyn til sikkerheten blir ikke noen av de 850 billettene bortesupporterene skal ha solgt om det blir noen til overs. VIF har allerede solgt alle sine, så det blir vistnok helt fullt på søndag.

weirus

hva er kapasiteten på stadion for tiden?
SK BRANN BERGEN - Hasta la victoria siempre

krøvel vellevold

18/4 kl. 1930: 117 billetter igjen til VIF-kampen. Samtlige ser ut til å være gjennom BT's kundeservice. Men på billettkartet man kommer til der (selvsagt billettluka.no sitt system), så går det ikke an å klikke seg inn på det feltet man vil ha... Rot igjen! I og med at Klanen visstnok har solgt ut alle sine ca 850, og kapasiteten tydeligvis er på over 17100, så betyr det at vi i praksis har rundet 17000 solgte til denne kampen. (Hvis SpV er utsolgt også da...)

Salget til RBK - Brann har holdt på siden 12 i går, og det er 5987 billetter igjen utenom nedre Adressa. Hvis hele nedre Adressa foreløbig er avholdt bortefansen og alle "ikke ledige" plasser faktisk er solgt (ikke bare lagt til side), så er det solgt ca 13700 til den kampen. Ikke voldsomt mye mer enn antall sesongkort som visstnok er oppunder 13000.

Vikings neste hjemmekamp (mot Sandefjord på søndag) har 2583 ledige utenom bortefeltet. Dermed er ca 12717 solgt der. Det er vel 1400 mer enn antallet sesongkort.

AaFKs neste hjemmekamp (mot FFK på søndag) har gått opp til 625 ledige nå (fra ca 350). Dette fordi de har lagt ut restbilletter og fordi bortefeltet har blitt litt skrumpet inn. Salgstall utenom bortefeltet er nå på nesten 10000.

Skal ellers bli spennende å se hvor mye Start og FFK vil få på sine nye stadioner fremover. FFK brukte faktisk litt tid på å selge ut den første kampen, mens Start solgte ut på et par timer. Men jeg vet ikke hvor mange enkeltbilletter de to klubbene hadde til salgs. Tror ikke Start og FFK klarer å fylle stadion til alle kampene. Og det tror jeg ikke AaFK vil klare heller, hvis de begynner å henge etter i nedrykksstriden.

Hvis jeg skal spÃ¥ tilskuersnitt til Ã¥rets Tippeliga, vil jeg anslÃ¥ at RBK fÃ¥r ca 20000, Brann ca 16700 (blir ikke fullt pÃ¥ alle kampene), VIF ca 15500, Viking ca 14500, Start ca 13000, FFK ca 12500, AaFK ca 10500, LSK ca 9500, Lyn ca 7500 (VIF-kampen trekker jo voldsomt opp), Godset ca 7500, Odd ca 5500, TIL ca 5500, Sandefjord ca 5000 og Stabæk ca 5000.  Da blir snittet for hele Tippeligaen 10586. Litt under det snittet Brann hadde i 2002!!!
Legg ned hele klubben!

Lilleheil

tror at det bare er enkle biletter igjen på bt og siden man må kjøpe 2 stk gjennom bt så vil ikke systemet vise enkle.. skandale at ikke disse bilettene blir tilggjengelig for alle med en gang siden det ikke lenger går ann og kjøpe gjennom bt. har også merket meg at det er 1 ledig bilett på hansa, men denne er vist umulig å kjøpe på bilettluka.. eg e forvirret

Xminator

Systemet i BT salget er jo hull i hodet. Gjør noen feil i bestillingen, så blir fortsatt billettene flagget som solgt for denne kunden. Skal ikke forundre meg om de overbooker tribunen igjen slik som på SS i fjor.

brann02

Nå åpnes det for salg på T-feltet. 500 biletter. i følge Brann.no

Petter Puddefjord

Hahahaha... Du tar nok feil IGJEN Krøvel.

Nå viser det seg at Brann åpner opp for 500 billetter på felt T foran gamle sitte. Mot Strømsgodset fikk vi opplyst at det var 17.175 tilskuere. Jeg satt i umiddelbar nærhet til bortesupporterne, og der var det rundt 300 ledige seter. M.a.o. er kapasiteten ca. 800 mer enn tilskuertallet mot godset. Da vil Brann kunne ta inn rundt 18.000 på de største kampene. Vålerengen, Rosenborg, 16. mai, og evt. avgjørende kamper mot slutten av sesongen. Jeg tør vedde på at ditt tips på ca. 16.700 er for lite. Heia Vellevold! Stå på gamle ørn! :-)

Nixon

Quote from: "Petter Puddefjord"Du tar nok feil IGJEN Krøvel.


Da er dere to beskjeftiget resten av uken...;)
Rød makt på Hansa

Martin66

Morsomt å følge med på Petter og Krøvel som er i tottene på hverandre hele tiden.
Begge har gode argumenter og kunnskaper. Spennende å se hvem av dem som får rett vedrørende fremtidig publikumsstøtte for Brann..

steinbygger

Nå stod det at man kunne begynne å kjøpe billetter til felt T på billettluka kl 14, hvorfor er jeg ikke overrasket over at det ikke ligger noen billetter der kl 15?

arntf

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Petter Puddefjord"Du tar nok feil IGJEN Krøvel.


Da er dere to beskjeftiget resten av uken...;)


Klassisk underholdning for oss andre. MÃ¥ bare fikse popcorn og pils :-D
quot;Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"

Prudi

Quote from: "krøvel vellevold"18/4 kl. 1930: 117 billetter igjen til VIF-kampen. Samtlige ser ut til å være gjennom BT's kundeservice. Men på billettkartet man kommer til der (selvsagt billettluka.no sitt system), så går det ikke an å klikke seg inn på det feltet man vil ha... Rot igjen! I og med at Klanen visstnok har solgt ut alle sine ca 850, og kapasiteten tydeligvis er på over 17100, så betyr det at vi i praksis har rundet 17000 solgte til denne kampen. (Hvis SpV er utsolgt også da...)



Ifølge Reistad er ikke SPV utsolgt og med mindre slaget av langtidsplasser tar seg opp så vil den aldri bli utsolgt denne sesongen da de ledige plassene ikke legges ut for salg.

http://fotball.bt.no/eliteserien/article79408.ece

"Et par hundre VIP-Hvermannsen-plasser står fortsatt ledig, ifølge Reistad. Ingen billetter av dette slaget kan kjøpes fra kamp til kamp. "

grei

Dermed kommer man fort i en situasjon der det er "fullt" samtidig med at folk som vil på kamp ikke får billett. Et lignende fenomen gjelder jo bortetribunen, der man visstnok insisterer på å holde av 850 plasser til bortefansen til hver kamp (det er ikke ofte bortesupporterne kommer i et slikt antall). Men det er jo mulig dette revurderes dersom billettpresset blir for stort.

Marek

ons Ivar skal hem...

Erlend

Quote from: "grei"Dermed kommer man fort i en situasjon der det er "fullt" samtidig med at folk som vil på kamp ikke får billett. Et lignende fenomen gjelder jo bortetribunen, der man visstnok insisterer på å holde av 850 plasser til bortefansen til hver kamp (det er ikke ofte bortesupporterne kommer i et slikt antall). Men det er jo mulig dette revurderes dersom billettpresset blir for stort.

Godset hadde ihvertfall ikke trengt to felt.  De fylte kanskje halvparten og da hadde de god plass

Brannfrelst

Disse 500 billettene,er de lagt ut for salg? Faen for noen hjernedøde folk som jobber med billettluka.
2.10.07-Gullet kom hem!

krøvel vellevold

Quote from: "Petter Puddefjord"Hahahaha... Du tar nok feil IGJEN Krøvel.

Nå viser det seg at Brann åpner opp for 500 billetter på felt T foran gamle sitte. Mot Strømsgodset fikk vi opplyst at det var 17.175 tilskuere. Jeg satt i umiddelbar nærhet til bortesupporterne, og der var det rundt 300 ledige seter. M.a.o. er kapasiteten ca. 800 mer enn tilskuertallet mot godset. Da vil Brann kunne ta inn rundt 18.000 på de største kampene. Vålerengen, Rosenborg, 16. mai, og evt. avgjørende kamper mot slutten av sesongen. Jeg tør vedde på at ditt tips på ca. 16.700 er for lite. Heia Vellevold! Stå på gamle ørn! :-)


Hæ? Hva tok jeg feil i? Brann selv har jo sagt at kapasiteten var 17000. Og at Brann nå åpner opp 500 plasser på felt T; hva har det med saken å gjøre? Burde jeg visst om det på forhånd?
Legg ned hele klubben!

Bossmann

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Petter Puddefjord"Hahahaha... Du tar nok feil IGJEN Krøvel.

Nå viser det seg at Brann åpner opp for 500 billetter på felt T foran gamle sitte. Mot Strømsgodset fikk vi opplyst at det var 17.175 tilskuere. Jeg satt i umiddelbar nærhet til bortesupporterne, og der var det rundt 300 ledige seter. M.a.o. er kapasiteten ca. 800 mer enn tilskuertallet mot godset. Da vil Brann kunne ta inn rundt 18.000 på de største kampene. Vålerengen, Rosenborg, 16. mai, og evt. avgjørende kamper mot slutten av sesongen. Jeg tør vedde på at ditt tips på ca. 16.700 er for lite. Heia Vellevold! Stå på gamle ørn! :-)


Hæ? Hva tok jeg feil i? Brann selv har jo sagt at kapasiteten var 17000. Og at Brann nå åpner opp 500 plasser på felt T; hva har det med saken å gjøre? Burde jeg visst om det på forhånd?




Nå må Petter Pudde bare gi seg med denne kveruleringen. Krøvel gjør en utmerket jobb og det du stort sett gjør er å se ned på hans vidunderlige arbeid. Stå på Krøvel. Blir glad hver gang du har vært inne og gjort dine utregninger.

1963

Enig Bossmann! Kutt ut det "fyllepratet" ditt Petter!
an hende vi vinner gull engang:)

krøvel vellevold

19/4 kl. 20:05: Det er nå 190 ledige til VIF-kampen. 3 på sitte i BT og 187 ledige på T-feltet som nettopp er lagt ut for salg.

RBK har 5586 ledige utenom bortetribunen til kampen mot Brann neste helg - en nedgang på ca 400 på ett døgn. Med alle mulige tidligere nevnte forbehold er det solgt ca 14100 utenom bortetribunen til den kampen, noe som betyr ca 12-1300 enkeltbilletter.

Viking har 2205 ledige utenom bortetribunen til sin kamp mot SF på søndag. En nedgang på ca 380 siste døgnet. Dermed er det solgt ca 13100 til deres kamp, noe som betyr ca 1800 enkeltbilletter.

I ser det ut til at de har nådd et metningsnivå. De har hjemmekamp på søndag, og har 541 ledige utenom bortetribunen. En nedgang på kun 84 siden i går. De har nå rundet 10000 solgte utenom bortetribunen, noe som betyr ca 2000 enkeltbilletter.
Legg ned hele klubben!

sydnes76

Quote from: "1963"Enig Bossmann! Kutt ut det "fyllepratet" ditt Petter!


Petter pudde spriter opp forumet. Det er bra at noen setter spørsmålstegn ved utregningene til krøvel. Ingen gjør bra arbeid uten en sprø puddel som biter deg i rassen. Stå på Petter puddelfjord.

Bossmann

Quote from: "sydnes76"
Quote from: "1963"Enig Bossmann! Kutt ut det "fyllepratet" ditt Petter!


Petter pudde spriter opp forumet. Det er bra at noen setter spørsmålstegn ved utregningene til krøvel. Ingen gjør bra arbeid uten en sprø puddel som biter deg i rassen. Stå på Petter puddelfjord.


Hvorfor e det bra? Fyren har jo knallkontroll og kildene er jo det bare til å sjekke opp i selv om du tror han tar feil.

www.billetluka.no/brann.

sydnes76

Quote from: "Bossmann"
Quote from: "sydnes76"
Quote from: "1963"Enig Bossmann! Kutt ut det "fyllepratet" ditt Petter!


Petter pudde spriter opp forumet. Det er bra at noen setter spørsmålstegn ved utregningene til krøvel. Ingen gjør bra arbeid uten en sprø puddel som biter deg i rassen. Stå på Petter puddelfjord.


Hvorfor e det bra? Fyren har jo knallkontroll og kildene er jo det bare til å sjekke opp i selv om du tror han tar feil.

www.billetluka.no/brann.


Beklager om jeg trakket deg på tærne Bossmann. Innlegget mitt var vel ikke av det seriøse slaget. Litt ironi og inndirekte støtte til krøvel skader vel ingen. Alle vet jo at han gjør en kjempejobb og jeg stikker ofte innom for å få en oppdatering på emnet. Jeg går vel aldri inn for å få info av Petter. Poenget er vel at det er liten vits i å gi han respons, noe han dessverre får i hytt og pine.

Bossmann

Quote from: "sydnes76"
Quote from: "Bossmann"
Quote from: "sydnes76"
Quote from: "1963"Enig Bossmann! Kutt ut det "fyllepratet" ditt Petter!


Petter pudde spriter opp forumet. Det er bra at noen setter spørsmålstegn ved utregningene til krøvel. Ingen gjør bra arbeid uten en sprø puddel som biter deg i rassen. Stå på Petter puddelfjord.


Hvorfor e det bra? Fyren har jo knallkontroll og kildene er jo det bare til å sjekke opp i selv om du tror han tar feil.

www.billetluka.no/brann.


Beklager om jeg trakket deg på tærne Bossmann. Innlegget mitt var vel ikke av det seriøse slaget. Litt ironi og inndirekte støtte til krøvel skader vel ingen. Alle vet jo at han gjør en kjempejobb og jeg stikker ofte innom for å få en oppdatering på emnet. Jeg går vel aldri inn for å få info av Petter. Poenget er vel at det er liten vits i å gi han respons, noe han dessverre får i hytt og pine.


Satan. Konstruktivt, ydmykt og godt svar. Ligger meg paddeflat. 1-0 til deg Sydnes76.

steinbygger

Quote from: "krøvel vellevold"19/4 kl. 20:05: Det er nå 190 ledige til VIF-kampen. 3 på sitte i BT og 187 ledige på T-feltet som nettopp er lagt ut for salg.


Hvis man for engangsskyld kan stole på billettluka så er det jo helt utrolig at det akkurat nå er bare 3 billetter igjen på felt T.

paf

Quote from: "steinbygger"
Hvis man for engangsskyld kan stole på billettluka så er det jo helt utrolig at det akkurat nå er bare 3 billetter igjen på felt T.

Men nå er det helt utsolgt står det...

paf

Quote from: "paf"
Men nå er det helt utsolgt står det...

Og hvis jeg kan korrigere meg selv litt - det er det ikke. Klanen har nemlig kun solgt 300 billetter til borteseksjonen. Uhyre pinlig for dem:
http://www.klanen.no/bardisken/alle_sammen_til_bergen

pidre

Utsolgt første 2 hjemmekamper!
Saludar a los monos!

Nightfox

Det ironiske i det hele er at uansett hvor jævlig utsolgt Brann Stadion kommer til å bli i nesten et tiår fremover, så kommer aldri Petter Puddefjord til å få rett.

Petter Puddefjord

hehehe :-)

Alt tyder på at jeg får rett. Brann har innsett at en maksimumskapasitet på drøye 20.000 blir for lite, så stadionkapasiteten blir bedre enn jeg fryktet. Når det gjelder unge Vellevolds tips om et snitt i år på 16.700, så tror jeg det er i minste laget. Ihvertfall når Brann nå går ut med en økning i kapasiteten på de store kampene. 500 ekstra billetter på felt T vil gi en kapasitet på nærmere 18.000 (ihvertfall når vi regner ut fra forrige kamp, der det var 17.175 tilskuere, og store deler av borteseksjonen var ubesatt - ca. 300 stoler sto tomme). Tviler på at stadion ikke vil fylles i mesteparten av kampene, og at snittet derved havner over 17.000.

PS! Jeg har aldri hevdet at Krøvel ikke har knallkontroll. Jeg har t.o.m. forsvart Krøvel mot usaklige angrep, så det er en smule overdrevet at jeg ikke er glad i Krøvel. :-) Det jeg ikke er enig med Vellevold i, er at stadions maksimumskapasitet bør ligge adskillig høyere enn hans ønske om at ca. 20.000 er nok. Når Brann nå snakker om 24.000, er vi mer i rute i forhold til det potensialet jeg ser for klubben de neste 30-40 år. Det er nemlig slik vi bør tenke, for når stadion er ferdig utbygget, vil det neppe skje noen økning i kapasiteten de neste tiårene, selv om trykket rundt Brann kommer til å ligge på kokepunktet i lange perioder (min spådom).

Det at Krøvel til stadighet går i strupen på meg er vel egentlig et tegn på at han skjønner at jeg har rett i dette, og derved må gjøre alt han kan for å skaffe seg sympatisører og meningsfeller på min bekostning, samt at jeg synes det er litt festlig å fyre ham opp. :-)

Krøvels utregninger osv. er helt herlig, og jeg synes det er fantastisk lesestoff, noe jeg har påpekt ved mange anledninger tidligere.

Heia Brann! :-)

arntf

Hør hør!

Tallrapportene fra Krøvel og Petter alene gjør dette forumet verd å følge.
quot;Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"

krøvel vellevold

Quote from: "Petter Puddefjord"hehehe :-)

Alt tyder på at jeg får rett. Brann har innsett at en maksimumskapasitet på drøye 20.000 blir for lite, så stadionkapasiteten blir bedre enn jeg fryktet. Når det gjelder unge Vellevolds tips om et snitt i år på 16.700, så tror jeg det er i minste laget. Ihvertfall når Brann nå går ut med en økning i kapasiteten på de store kampene. 500 ekstra billetter på felt T vil gi en kapasitet på nærmere 18.000 (ihvertfall når vi regner ut fra forrige kamp, der det var 17.175 tilskuere, og store deler av borteseksjonen var ubesatt - ca. 300 stoler sto tomme). Tviler på at stadion ikke vil fylles i mesteparten av kampene, og at snittet derved havner over 17.000.

PS! Jeg har aldri hevdet at Krøvel ikke har knallkontroll. Jeg har t.o.m. forsvart Krøvel mot usaklige angrep, så det er en smule overdrevet at jeg ikke er glad i Krøvel. :-) Det jeg ikke er enig med Vellevold i, er at stadions maksimumskapasitet bør ligge adskillig høyere enn hans ønske om at ca. 20.000 er nok. Når Brann nå snakker om 24.000, er vi mer i rute i forhold til det potensialet jeg ser for klubben de neste 30-40 år. Det er nemlig slik vi bør tenke, for når stadion er ferdig utbygget, vil det neppe skje noen økning i kapasiteten de neste tiårene, selv om trykket rundt Brann kommer til å ligge på kokepunktet i lange perioder (min spådom).

Det at Krøvel til stadighet går i strupen på meg er vel egentlig et tegn på at han skjønner at jeg har rett i dette, og derved må gjøre alt han kan for å skaffe seg sympatisører og meningsfeller på min bekostning, samt at jeg synes det er litt festlig å fyre ham opp. :-)

Krøvels utregninger osv. er helt herlig, og jeg synes det er fantastisk lesestoff, noe jeg har påpekt ved mange anledninger tidligere.

Heia Brann! :-)


Merkelig at 20000 er for lite, når vi ikke klarer å selge ut 17000 til en storkamp som Brann - VIF før et par-tre dager før. Billettene har jo vært til salgs i flere uker! Hvor ble det av alle de tusener som ikke kommer inn? Hvor ble det av hysteriet og lynsjestemningen du spådde ville komme når folk ikke fikk billetter? Hvorfor er det blitt av demonstrasjonene utenfor Rådhuset? Som du ser: Selv 17000 som kapasitet er ingen krise!

Og tror du virkelig dagens stadion blir stående slik den blir i 2008 for all fremtid? Hvilket behov Brann har om 30-40 år er da revnende likegyldig nå!

Et snitt på 16700 var ut i fra den kapasiteten på 17000 Brann har snakket om hele tiden angående 2007-sesongen. Men jeg tviler uansett på om det blir særlig høyere enn det! Særlig når det vil stå 700 ledige plasser på bortefeltet når vi spiller mot lag som TIL og Stabæk... (Bortefeltet skal visstnok ikke skrumpes inn uansett hvor få de kommer).
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Brann- VIF er altså utsolgt.

Andre kamper med publikumslag på hjemmebane:

RBK - Brann neste søndag: Solgt ca 14700, opp ca 600 siste døgn.

Viking - SF på søndag: Solgt ca 13400, opp ca 300 siste døgn. Her blir neppe fullt.

AaFK - FFK på søndag: Solgt over 10000, opp 34(!) fra i går.
Legg ned hele klubben!

Desperado

Quote from: "krøvel vellevold"
Merkelig at 20000 er for lite, når vi ikke klarer å selge ut 17000 til en storkamp som Brann - VIF før et par-tre dager før. Billettene har jo vært til salgs i flere uker! Hvor ble det av alle de tusener som ikke kommer inn? Hvor ble det av hysteriet og lynsjestemningen du spådde ville komme når folk ikke fikk billetter? Hvorfor er det blitt av demonstrasjonene utenfor Rådhuset? Som du ser: Selv 17000 som kapasitet er ingen krise!


At salget går tregt mot slutten har vel også med å gjøre at en uforholdsmessig stor andel av billettene selges gjennom BT. Disse er for det første reservert BT's abonnenter, i tillegg er det jo strengt tatt "en voksen og ett barn"-pakker som går. Var det ikke tomt for billetter for åpent salg ganske tidlig i uken?

Nå er vel både en åpningskamp med "nytt" stadion og kamp mot VIF å regne for "storkamper", er meget spent på om det blir utsolgt til kampen mot Start på en lørdags kveld, spesielt hvis vi skulle gå på en eller flere tap i mellomtiden.....

benny

Salget går også tregt tett opp mot kamp da det ofte kun er enkeltbilletter ledig.

krøvel vellevold

Quote from: "benny"Salget går også tregt tett opp mot kamp da det ofte kun er enkeltbilletter ledig.


Det er forståelig at det går tregere da. Men hvis det virkelig er tusener av folk som "ikke kommer inn", som noen hevder, så er det jo merkelig hvis ikke en bra andel av disse finner seg i å måtte se kampen uten kjentfolk ved sin side! Er det slik at hvis ingen fikk sitte ved siden av noen de kjente, så ville Brann hatt under 1000 tilskuere på kampene? Er det sosiale viktigere enn å få sett kampen?
Legg ned hele klubben!

Stoffi

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "benny"Salget går også tregt tett opp mot kamp da det ofte kun er enkeltbilletter ledig.


Det er forståelig at det går tregere da. Men hvis det virkelig er tusener av folk som "ikke kommer inn", som noen hevder, så er det jo merkelig hvis ikke en bra andel av disse finner seg i å måtte se kampen uten kjentfolk ved sin side! Er det slik at hvis ingen fikk sitte ved siden av noen de kjente, så ville Brann hatt under 1000 tilskuere på kampene? Er det sosiale viktigere enn å få sett kampen?



Hadde jeg måttet sitte alene hele sesongen, hadde jeg ikke kjøpt partoutkort for å si det sånn. Jeg har tidligere gått glipp av kamper fordi de jeg pleide å gå med ikke kunne. Det blir som å gå på kino alene, noen synes det er greit, men mange syns det blir litt kjipt.
Pleier du å spille bowling alene?
Dra på ferie alene?

De fleste vil kose seg på kamp med venner og kjente. At du mener det er rart at det går treigere på slutten, får du alene stå for. For meg har det sosiale mye å si.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

benny

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "benny"Salget går også tregt tett opp mot kamp da det ofte kun er enkeltbilletter ledig.


Det er forståelig at det går tregere da. Men hvis det virkelig er tusener av folk som "ikke kommer inn", som noen hevder, så er det jo merkelig hvis ikke en bra andel av disse finner seg i å måtte se kampen uten kjentfolk ved sin side! Er det slik at hvis ingen fikk sitte ved siden av noen de kjente, så ville Brann hatt under 1000 tilskuere på kampene? Er det sosiale viktigere enn å få sett kampen?


Det så jo ut som at billettene gikk ganske kjapt unna når de åpnet opp for salg på T-feltet. Vi bør dessuten være fornøyd med at første hjemmekamp viste en solid økning fra i fjor. Slik jeg ser det nå er en kapasitet på 21-22000 perfekt for Brann, men hvis interessen for Brann og Norsk fotball fortsetter å ta seg opp tviler jeg på at det er nok om 5-10 år.

Northside


Marek

Quote from: "NorthsideFCDH"18 000 holder i massevis. Eneste som skjer dersom kapasiteten øker er at det kommer endå mer familier, koner og barn på kamper + VIP folk og folk som ikke bryr seg så mye.


Helt enig. Jeg stemmer for å rive alle andre tribunedeler enn Frydenbø!
Gikk ikke du på stadion som barn?
ons Ivar skal hem...

Go Up