• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

Go Down

Petter Puddefjord

Hvor mange billetter er solgt i dette øyeblikk unge vellevold?

Marek

Hva skal så til for å få opp tilskuerantallet.

Sportslig suksess
Bedre parkering
Lavere priser
Stjernespillere
Bedre offentlig transport
Bedre tilgjengelige billetter og info.
Ta noen VIF og RBK vrier og invitere hele idrettlag og gi bort billetter.
Mere familievennlig
Bedre fasiliteter

Hva er det som fører til utsolgte tribuner hvert eneste år? 16. mai kampen! Da trekker folk opp til Stadion fordi det er en happening, og dette blir vanskelig å få til kamp etter kamp.
ons Ivar skal hem...

grei

Quote from: "krøvel vellevold"


Vet ikke hvor mye kontakt du har med folk utenbys fra, men dette stemmer nok dårlig med folks oppfatning. Hordaland og Sogndal har mye felles og oppleves i mye større grad som nærområder enn de andre vestlandsfylkene, og folk derfra søker i stor grad mot Bergen. Når jeg er på tur i Hordaland og Sogn og fjordane har jeg ikke følelsen av at nå er jeg et "helt annet sted", men det har jeg i de to andre, Rogaland blir en helt annen greie, og Møre og Romsdal er for langt vekk. At det selvfølgelig finnes lokal patriotisme som går på tvers av denne tilhørigheten er bare naturlig, det har vi jo også her i Bergen (der noen får seg til å mene at Fyllingen ikke er en ekte bergens bydel osv.)

krøvel vellevold

Quote from: "Marek"
Quote from: "krøvel vellevold"For folk ved svenskegrensen holder vel med Norge og definerer seg som nordmenn fordi om de bor nært Sverige, gjør de ikke?


Nettopp, nå er det riktignok forskjell på lande og fylkesgrenser, men som en som bor langs svenskegrensen vil kalle seg nordamm vil også en som bor langs grensen til rogaland kalle seg hordalending.

Etter alt du har sagt nå, kan du da forklare HVORFOR folk fra distriktene holder med Brann? Hvorfor vil en fra Førde heie på Brann?


Tja. Hvorfor er det nordmenn som holder med England? Hvorfor er det bergensere som holder med Liverpool mot Brann? Hvorfor er det folk fra Hamar og Skien som holder med VIF? Det finnes alltid unntak! Hvis du hadde giddet å lese innleggene mine i akkurat denne diskusjonen, så hadde du sett at jeg er fullstendig klar over at Brann har mange fans i distriktene. Men det betyr ikke at interessen ikke kunne vært enda større om alle hadde hatt en felles identitet med bergensere. Det holder liksom ikke at vi alle er "vestlendinger", "nordmenn", "europeere", osv. Det er rett og slett ikke identitetsbyggende nok. Det er jo en grunn til at folk er mer opptatt av klubbfotball enn landslagsfotball. Det nasjonale blir for lite lokalt. Folk føler ikke at de har noe særlig felles med trøndere og nordlendinger. Derfor blir interessen for landslaget sånn passe på våre kanter. Vi føler oss mer som "bergensere" enn som "nordmenn" eller "vestlendinger". Og bergensere flest føler seg mer som "bergensere" enn som "åsabuer", "fanastriler" eller "fyllingsdøler". Bergensernes identitet ligger ikke i Norge, Vestlandet eller bydelen du bor i. Den ligger først og fremst i Bergen. Sogninger føler seg som sogninger mer enn de føler seg som vestlendinger. Og som en nevnte her over; sogninger flest holder med Sogndal.
Legg ned hele klubben!

forzahanza

Quote from: krøvel vellevold
Quote from: "Marek"
Quote from: "krøvel vellevold"For folk ved svenskegrensen holder vel med Norge og definerer seg som nordmenn fordi om de bor nært Sverige, gjør de ikke?


Nettopp, nå er det riktignok forskjell på lande og fylkesgrenser, men som en som bor langs svenskegrensen vil kalle seg nordamm vil også en som bor langs grensen til rogaland kalle seg hordalending.

Etter alt du har sagt nå, kan du da forklare HVORFOR folk fra distriktene holder med Brann? Hvorfor vil en fra Førde heie på Brann?


Ja sånn er det nok.Og det er kanskje det som gjør sk brann til en klubb med enorm interesse..Det må da være en stolthet å ha fans,og interesse også utenom de syv fjell.Bergen er og har vært vestlandets hovedstad.Og om folk fra Voss eller utkantstrøk synger nystemten eller står på store stå og synger bergen og brann,må da dette være stolhet for byen.Ellers blir det like dumt som om folk fra Norge,Sverige og europa som har et forhold til liverpool ikke skal ha noen grunn til å synge det lagets sanger.Faktum er at en STOR del av stadionpublikummet ikke er borgere av bergen by.
Interesse for norsk toppfotball gjør og at folk fra distriktene får forhold til disse laga.På vestlandet vil da-brann som laget fra bergen være for mange klubben de knytter seg til.Jeg stiller og det samme dumme spørsmålet tilbake: Hvorfor vil en fra norge heie på liverpool?
quot;Tålmodighet er kunsten å bli rasende litt etter litt"


Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"Hvis du hadde giddet å lese innleggene mine i akkurat denne diskusjonen, så hadde du sett at jeg er fullstendig klar over at Brann har mange fans i distriktene. Men det betyr ikke at interessen ikke kunne vært enda større om alle hadde hatt en felles identitet med bergensere.


Hvis du hadde nyansert dette littegrann i starten hadde det ikke blitt noen diskusjon i dag. Vi er vel alle enige om at folk i trøndelagsfylkene har en større felles identitet enn vi hordalendinger. Noe som er med på å forklare RBK sine høyere tilskuertall. Sammen med en del andre faktorer.

Men i din verden er selvsagt alt helt svart/hvitt. For i Hordaland har vi ikke mindre felles identitet. Vi har INGENTING (for å sitere dine versaler...). Og det er jo bare tull.

Men klart. Hadde den vært større hadde vi nok sett det på tilskuertallene.
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

17/9 kl. 14:27: Solgt 15483 . Men jeg aner altså ikke statusen til de 830 billettene som var igjen på BT-E og BT-F da jeg sist sjekket før de plutselig var stengt av for salg på nettet. Så i teorien kan salget være 830 høyere. På de andre feltene er det uansett 125 sitteplasser igjen, men det er ikke lenger mulig å få seter ved siden av hverandre (med mindre det fremdeles er ledige plasser på de nevnte BT-E og BT-F). Salget ligger omtrent på nivå med Start- og MFK-kampen, litt over hvis vi tar med i betraktningen at noen hundre av de nevnte 830 er blitt solgt. Jeg tror fremdeles på 17000+.[/b]
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "Nixon"[ Men i din verden er selvsagt alt helt svart/hvitt. For i Hordaland har vi ikke mindre felles identitet. Vi har INGENTING (for å sitere dine versaler...). Og det er jo bare tull.

.
Legg ned hele klubben!

Marek

Nå har jo krøvel gang på gang på gang i dag hevdet at vi har INGEN felles identitet i Hordaland og S/F, det er det vi har diskutert. Vi har som du sier Nixon, mindre felles identitet enn Trønderfylkene.

Et stikkord til deg Krøvel; Informasjonstetthet.
ons Ivar skal hem...

jako

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Nixon"
Quote from: "krøvel vellevold"


Men de gjør det. Og sammen med strilene fra kommunene rundt Bergen er de en stor del av publikummet på Stadion uansett hva du sier.
."


Men andelen hadde vært større hvis striler og bergensere hadde hatt felles identitet. Bergensere og striler har historisk hatt et dårlig forhold mellom seg. Jeg er overbevist om at mange på landet er mer lunkne og avslappet til Brann pga manglende bergenstilhørighet, enn om de hadde definert seg som bergensere de også. (Altså at alle i Hordaland gikk under samme felles betegnelse og at dialekten var omtrent den samme). Gi meg en god grunn til at folk i Eidfjord eller Sveio skulle være genuint interessert i Brann, og mer interessert i Brann enn folk fra Haugesund eller Geilo.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

jako

Quote from: "anders_flanderz"Dra dere på ei anna side for svarte..dere diskutere jo om alt anna som handler om salgstall..!!!


Dette har med nedslagsfelt å gjøre. Dermed har det direkte innflytelse med Brann sine salgstall å gjøre.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

jako

Quote from: "Vi e di beste"Folk i S&F holder stort sett med Sogndal, det kan jeg underskrive på. Unntaket er Florø (og deler av Nordfjord), her står Brann og Bergen meget sterk. Kan være hundrevis som kommer på kamp tross lang avstand.


Har nå truffet mange sogninger på Stadion. Og det er mange sunnfjordinger som går på Stadion også. Bla fra Jølster og Førde. Skjønner ikke hvorfor du må være så bombastisk.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

arntf

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "arntf"[
Skal du komme her og fortelle meg at du vet mere om Trøndelag enn en som er født og oppvokst der, Krøvel? Vi må faenmeg se å få deg på 'Kvitt eller Dobbelt' snart. Du er jo generalgeni i alt som er...

Jeg sa vi har de samme delelinjene, men de er ikke like viktige og fremtredende som de er for dere Bergensere og resten av Hordaland. Vi har ikke fiendeskapet mellom by og land, men delelinjene er der like fullt. At Rosenborg blir omtalt som 'trønderne' sier mer om kunnskapsnivået i media enn identitetsdemografien i Trøndelag.


Det er ikke like fremtredende delelinjer mellom Bergen/resten av Hordaland, som mellom Trondheim/resten av trøndelag. Det har jeg jo sagt hele tiden. (Bergen var faktisk eget fylke frem til for 35 år siden).

Det blir direkte latterlig å påstå at en fra Trondheim ikke er trønder. Alle fra Trøndelag er trøndere. Hvor er du fra forresten? Trondheim? Snakker ikke folk fra Trondheim trøndersk? Er ikke en som snakker trøndersk en trønder på samme måte som at en som snakker bergensk er en bergenser?
quot;Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"

krøvel vellevold

Quote from: "jako"[ Komisk at du påstår å vite mer om Trøndelag enn en trønder. Det er lov å innrømme at man har tatt feil.


Tja. Selv bergensere er jo uenige om hvordan ting faktisk er i Bergen. Hvis en trønder hadde snakket med Petter P, så hadde han fått vite at i Bergen er det behov for et stadion med 25000 seter, og hadde han snaket med Motyka hadde han fått vite at Mjelde er en elendig trener. Så om arntf mener noe om hva som er trøndere, så er trenger ikke dette være riktig for det. Andre trøndere kan sikkert være uenig med ham.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "arntf"


Er nå ikke sikker, jeg. Først trondhjemmer og dernest trønder, sier du? Hvorfor har du da som slagord på alle innleggene dine at "det skal mer enn en kule til en trønder"? Tydelig at du føler en klar trønderidentitet selv om du er fra Trondheim...
Legg ned hele klubben!

Marek

Har det noen gang slått deg at Trondheim og Trøndelag ikke er så ulike som Hordaland og Bergen?
ons Ivar skal hem...

krøvel vellevold

Quote from: "jako"


Nei, bergensere sier aldri at de er "vestlendinger". Det er bare østlendinger som av og til kan finne på å kalle oss for noe sånt. Men også de betegner oss først og fremst som "bergensere". Vil påstå at folk i Trondheim uansett føler seg mye mer som "trøndere" (selv om de også er "trondhjemmere") enn bergensere føler seg som "vestlendinger". Og når det gjelder det med Voss og OL: Jeg hadde vært 100 ganger mer stolt om Bystøl var fra Bergen, for å si det sånn. Og hadde han vært fra Sogndal eller Stryn, hadde jeg ikke følt noe mer stolthet enn om han var fra Tromsø eller Kristiansand. Jeg for min del har ikke et snev av sympati med Sogndal f.eks. Og er det ikke ganske betegnende at når man skal telle antall lokale spillere i lag som RBK og Brann, så teller man antall trøndere (hele Trøndelag) i RBK, mens man i Brann snakker om "hvor mange bergensere er det på Brann?" Kommer du fra Haus, Austevoll eller Stanghelle, så får du liksom regnes som lokal spiller under tvil. Men bergensere er de ikke!
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "Marek"Har det noen gang slått deg at Trondheim og Trøndelag ikke er så ulike som Hordaland og Bergen?


Er det ikke dette jeg har skrevet om i innlegg etter innlegg da?

Bergen var forresten ikke en del av Hordaland før 1972. Så hvor "hordalandske" er vi egentlig?

Navnet Trondheim betyr "trøndernes hjem". Klart dette gir Trondheim en direkte tilknytning til resten av landsdelen!
Legg ned hele klubben!

Marek

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Marek"Har det noen gang slått deg at Trondheim og Trøndelag ikke er så ulike som Hordaland og Bergen?


Er det ikke dette jeg har skrevet om i innlegg etter innlegg da?

Bergen var forresten ikke en del av Hordaland før 1972. Så hvor "hordalandske" er vi egentlig?

Navnet Trondheim betyr "trøndernes hjem". Klart dette gir Trondheim en direkte tilknytning til resten av landsdelen!


Nettopp, navnet på byen har sammenheng med fylkene og derfor lettere og mere naturlig for en trønder å kalle seg nettopp trønder.
Men navnene Bergen og Hordaland har ingenting med hverandre å gjøre.
Hadde Bergen hetet noe så idiotisk som Hordahejm el. så ville vi kalt oss Hordalending eller noe i den duren.

Det neste er vel at du påstår at Bergen ikke er hovedstad i Hordaland...
ons Ivar skal hem...

krøvel vellevold

Quote from: "Marek"[ Nettopp, navnet på byen har sammenheng med fylkene og derfor lettere og mere naturlig for en trønder å kalle seg nettopp trønder.
Men navnene Bergen og Hordaland har ingenting med hverandre å gjøre.
Hadde Bergen hetet noe så idiotisk som Hordahejm el. så ville vi kalt oss Hordalending eller noe i den duren.
---
Det neste er vel at du påstår at Bergen ikke er hovedstad i Hordaland...


Ergo er det som jeg har sagt hele tiden; enklere for trøndere i andre deler av Trøndelag å assosiere seg med Trondheim, enn det er for hordalendinger andre steder i Hordaland å assosiere seg med Bergen. Skillet er klarere her, det har jo til og med "arntf" innrømmet.

Bergen er hovedstad i Hordaland ja. Men hva så? Hovedstaden i Akershus er Oslo, som altså ikke ligger i Akershus.
Legg ned hele klubben!

positiv

vi e fra BERGEN og vi e stolt av det!!!


ferdig med diskusjonen
ødt blod på HANSA

krøvel vellevold

17/9 kl. 16:46: Solgt et sted mellom 15753 og 16583, alt ettersom hvor mange av setene på BT-E og BT-F (som ikke lenger er synlige på billettluka.no) som er solgt etter at jeg fikk sjekket sist. Ellers på Stadion er det 95 ledige sitteplasser. På SS er det 1270 ledige og på T er det 321 ledige.

Sammenligning: 2t 19 min før Viking-kampen (16339) var det solgt 15255, 3 t 15 min før FFK-kampen (16294) var det solgt 14781, 3 t 13 min før Start-kampen (16484) var det solgt 15661 og 3 t 40 min før MFK-kampen (17360) var det solgt 15801.

Viking-kampen solgte 1084 siste 2t 19 min, FFK-kampen solgte 1513 siste 3t 15 min, Start-kampen 823 siste 3t 13min og MFK-kampen 1559 siste 3 t 40 min. Hvis vi anslår dagens salg til å ligge på ca 16000, så ligger prognosen på opp mot 17500 nå. Hvis det er solgt så mye som 16500 nå, så kan det bli bortimot 18000. Men fullt blir det neppe i dag heller.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"Ergo er det som jeg har sagt hele tiden; enklere for trøndere i andre deler av Trøndelag å assosiere seg med Trondheim, enn det er for hordalendinger andre steder i Hordaland å assosiere seg med Bergen.


He he, at det er enklere er det vel ingen som har vært uenige om.
Men svært lite av denne debatten har dreiet seg om det...:)
Rød makt på Hansa

Vi e di beste

Quote from: "jako"
Quote from: "Vi e di beste"Folk i S&F holder stort sett med Sogndal, det kan jeg underskrive på. Unntaket er Florø (og deler av Nordfjord), her står Brann og Bergen meget sterk. Kan være hundrevis som kommer på kamp tross lang avstand.


Har nå truffet mange sogninger på Stadion. Og det er mange sunnfjordinger som går på Stadion også. Bla fra Jølster og Førde. Skjønner ikke hvorfor du må være så bombastisk.


Florø ligger jo i Sunnfjord :)
Bodde i Førde for tre år siden, og der var iallefall Brann-interessen fraværende. Nå kan det jo hende at dette har endret seg i.o.m. at SIL kaver nede i adecco.

Marek

Quote from: "krøvel vellevold"

Ergo er det som jeg har sagt hele tiden; enklere for trøndere i andre deler av Trøndelag å assosiere seg med Trondheim, enn det er for hordalendinger andre steder i Hordaland å assosiere seg med Bergen. Skillet er klarere her, det har jo til og med "arntf" innrømmet.

Bergen er hovedstad i Hordaland ja. Men hva så? Hovedstaden i Akershus er Oslo, som altså ikke ligger i Akershus.
ons Ivar skal hem...

krøvel vellevold

Quote from: "Marek"[ Det er da for faen ikke pga NAVNET de assosierer seg med Trondheim.
Må jeg virkelig skrive hva jeg mente en gang til, eller kan du ta deg tid til å lese det?
.


Saken er jo at man er trønder uansett om man er fra Trondheim eller et annet sted i Trøndelag. At noen av dem kanskje spesifiserer at de f.eks. er trondhjemmer eller verdaling, forandrer ikke på det. Men der INGEN bergensere som omtaler seg som vestlending eller hordalending. Bergensere omtaler seg som bergensere. Ferdig arbeid!
Legg ned hele klubben!

Marek

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Marek"[ Det er da for faen ikke pga NAVNET de assosierer seg med Trondheim.
Må jeg virkelig skrive hva jeg mente en gang til, eller kan du ta deg tid til å lese det?
.


Saken er jo at man er trønder uansett om man er fra Trondheim eller et annet sted i Trøndelag. At noen av dem kanskje spesifiserer at de f.eks. er trondhjemmer eller verdaling, forandrer ikke på det. Men der INGEN bergensere som omtaler seg som vestlending eller hordalending. Bergensere omtaler seg som bergensere. Ferdig arbeid!


Siden du tydeligvis ikke klarer å lese det så får jeg quote meg selv heller

Nettopp, navnet på byen har sammenheng med fylkene og derfor lettere og mere naturlig for en trønder å kalle seg nettopp trønder.
Men navnene Bergen og Hordaland har ingenting med hverandre å gjøre.
Hadde Bergen hetet noe så idiotisk som Hordahejm el. så ville vi kalt oss Hordalending eller noe i den duren.
ons Ivar skal hem...

Desperado

Quote from: "krøvel vellevold"Men der INGEN bergensere som omtaler seg som vestlending eller hordalending. Bergensere omtaler seg som bergensere. Ferdig arbeid!


Riktig det, Krøvel. Men alle hordalendinger som - løselig definert - kan sies å "ha tilknytning til Bergen uten å bo der" kalles striler. Og vi er brann-supportere gode som noen, Bergen er tross alt "vår by" selv om vi ikke bor innenfor bygrensen......så kan bartepakket sette hva slags merkelapper de vil på seg selv.

Superjack

Quote from: "krøvel vellevold"17/9 kl. 16:46: Solgt et sted mellom 15753 og 16583, alt ettersom hvor mange av setene på BT-E og BT-F (som ikke lenger er synlige på billettluka.no) som er solgt etter at jeg fikk sjekket sist. Ellers på Stadion er det 95 ledige sitteplasser. På SS er det 1270 ledige og på T er det 321 ledige.

Sammenligning: 2t 19 min før Viking-kampen (16339) var det solgt 15255, 3 t 15 min før FFK-kampen (16294) var det solgt 14781, 3 t 13 min før Start-kampen (16484) var det solgt 15661 og 3 t 40 min før MFK-kampen (17360) var det solgt 15801.

Viking-kampen solgte 1084 siste 2t 19 min, FFK-kampen solgte 1513 siste 3t 15 min, Start-kampen 823 siste 3t 13min og MFK-kampen 1559 siste 3 t 40 min. Hvis vi anslår dagens salg til å ligge på ca 16000, så ligger prognosen på opp mot 17500 nå. Hvis det er solgt så mye som 16500 nå, så kan det bli bortimot 18000. Men fullt blir det neppe i dag heller.


Kampen pirrer brannpatrioten i den mest ihuga skapbergenser, det er over 20 grader og kampen går etter at småbarn er gått i seng.
Vi kjemper og seriegull.

Skal ikke se vekkifra at det faktsik blir fyllt til randen i denne kampen :D
Brannsupporter.

krøvel vellevold

17/9 kl. 18:00: Det er solgt et sted mellom 16078 og 16908 (forklaring: se tidligere innlegg).

Viking-kampen: (16339) 15255  2 t 19 min før, 1084 frem til kamp.
FFK-kampen: (16294) 14950 2 t før, 1344 frem til kamp.
Start-kampen: (16484) 15819 2 t før, 665 frem til kamp.
MFK-kampen: (17360) 16013 2 t før, 1347 frem til kamp.


Det ser ut til å bli mellom 17- og 18000 nå. Kommer litt an på hvordan salget går på BT-E og BT-F, for det er et stort mysterium...
Legg ned hele klubben!

Petter Puddefjord

En siste oppdatering før vi stikker på stadion?

Petter Puddefjord

Unnskyld... der var den kommet. Heia Brann!

Bjornevik

Har lagt litt merke til debatten rundt resten av Hordaland sin Brann tilhøyrighet. Som Sunnhordlending og Brann patriot kan eg kort og godt meddela krøvel mitt inntrykk av brann patriotismen i fylkesdelen. Slik eg forstår det på dei fleste eg preikar med er det to val av lag hjå oss. Brann eller Viking (Ikkje FKH som Krøvel antek). Ca 80% er Brann supportarar. Og tru det eller ei, dei fleste er rimeleg sterkt knyta til Bergen. Sjølv om betre samferdsle og kortare reisetid mot sør har gjort at fleire no oftare tek turen sørover (tenkjer då spesielt på stord) så er likevel Bergen den metropolen som sunnhordlendingane oftast trekkjer seg mot. Spesielt i Kvinnherad står Bergen sterkt som eit senter. Til kvar heimekamp reiser det ofte ein skare med supportarar både frå Kvinnherad og Stord. Og me utgjer ein grei andel på stadion. Sjølv om me ikkje kallar oss bergensarar så har me likevel ein felles identitet med bergensarane. Veldig mange studererer i Bergen, og sjølv kombinerer eg ofte besøk av vener og Brann kamp. Mange har slektningar, og opphavet sitt frå Bergen. I tillegg ser eg at du meiner at me ikkje vert sett på som felles personar frå utsida. No går eg på ein folkehøgskule på austlandet, og førsteinntrykket frå dei fleste var at eg var ein bergensar med bergensdialekt. Sjølv preikar eg kav sunnhordlandskdialekt. Så andre folk ser nok ikkje desse svære skillelinjene som du snakkar om. Moralen min er difor at Brann støtta og bergens kjensla står sterkt i andre deler av fylket, og at Brann er laget dei fleste identifiserer seg med.

GBS

Enig med Bjornevik.

Brann har en unik posisjon i Hordaland. Det er ingen
andre klubber som trekker nevneverdig med publikum i fylket.

jako

Quote from: "Vi e di beste"
Quote from: "jako"
Quote from: "Vi e di beste"Folk i S&F holder stort sett med Sogndal, det kan jeg underskrive på. Unntaket er Florø (og deler av Nordfjord), her står Brann og Bergen meget sterk. Kan være hundrevis som kommer på kamp tross lang avstand.


Har nå truffet mange sogninger på Stadion. Og det er mange sunnfjordinger som går på Stadion også. Bla fra Jølster og Førde. Skjønner ikke hvorfor du må være så bombastisk.


Florø ligger jo i Sunnfjord :)
Bodde i Førde for tre år siden, og der var iallefall Brann-interessen fraværende. Nå kan det jo hende at dette har endret seg i.o.m. at SIL kaver nede i adecco.


Ja jeg er klar over at Florø ligger ved utløpet til Sunnfjorden:). Mens Førde ligger innerst i Sunnfjorden. Jeg har kanskje ikke så veldig belegg for dette med at folk fra Førde holder med Brann. Men jeg har truffet folk fra Jølster som ligger rett ved Førde og de er jo Brann patrioter. Men det kan jo hende de blir det når de flytter til Bergen?

Ellers er det vel en kjennsgjerning at Brann interessen er større langs kysten av Vestlandet enn inne i fjordene. Det er iallfall et inntrykk jeg har. Men det er mulig jeg bommer her også:)
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

jako

Quote from: "krøvel vellevold"Nei, bergensere sier aldri at de er "vestlendinger".


For noe tull. Du aner jo ikke hva du snakker om. Bergensere er først og fremst bergensere, men de er også vestlendinger. Akkurat som folk fra Sogn kaller seg sogninger, men de er også vestlendinger. Eller folk fra Molde kaller seg moldensere, men de er også fra Nord-Vestlandet. At bergensere har en sterkere indetitet enn andre her i landet betyr ikke at benekter at de er fra Vestlandet.

Fatter ikke hvorfor dette skal være så fordømt vanskelig å få inn i knollen.

Men det er riktig som du sier at det er større forskjeller fra Bergen og distriktet rundt enn det der på andre plasser. Men det er også visket ut de siste hundre årene. Ikke mange ekte* Bergensere igjen.

*Da sikter jeg selvsagt ikke til de som bor i bydelene for de som måtte lure på det:)
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Nightfox

Hahaha. Jeg er da for faen både bergenser og vestlending. I tillegg er jeg hordalending.

arntf

Quote from: "krøvel vellevold"
Er nå ikke sikker, jeg. Først trondhjemmer og dernest trønder, sier du? Hvorfor har du da som slagord på alle innleggene dine at "det skal mer enn en kule til en trønder"? Tydelig at du føler en klar trønderidentitet selv om du er fra Trondheim...


Det kommer av det var det Johan Hermann Wessel nå engang skrev. Jeg har en sånn merkelig greie med at jeg foretrekker å sitere ordrett.

Selvfølgelig deler jeg en trønderidentitet med de andre beboerne av Trøndelag. Det utelukker ikke at jeg er trondhjemmer først og fremst.

Bare fordi vi er på talefot med resten av regionen, betyr ikke det at vi ikke har en egen identitet i byen Krøvel. På tide det siger inn...
quot;Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"

arntf

VG sier det var 16.900 tilskuere. Kom det virkelig ikke flere? Med sånn et fyrverkeri av en kamp burde det jo vært stappendes fullt der!

Gratulerer, forøvrig. Skal innrømme jeg lo godt ved 3-3, men dere kom glimrende tilbake.
quot;Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"

Nixon

Quote from: "arntf"VG sier det var 16.900 tilskuere. Kom det virkelig ikke flere? Med sånn et fyrverkeri av en kamp burde det jo vært stappendes fullt der!


Det er rett og slett for dårlig. Klart man mister noen ved at det er sen TV-kamp. Men likevel...

Også rart at tallene til Krøvel ligger så nærmt det endelige tallet. Selges det ikke lenger billetter ved inngangen?
Rød makt på Hansa

Marek

Han var jo litt usikker så kan jo ha blitt solgt opp mot 800 billetter ved inngangene, men tror nok det ikke er mange som ikke har skaffet seg billett før de drar opp.

Tror at med dagens stadion så er vi ved metningspunktet nå.
ons Ivar skal hem...

positiv

16900+en del som snek seg inn
ødt blod på HANSA

thomasf

med KUN 16900 på en helt avgjørende kamp der vi har muligheten til å bli seriemestere, kan man spørre seg hva vi skal med et så utrolig mye større stadion en det som er på vei til å bli fullført nå.
Dette har jo vært en evigvarende diskusjon her inne...
Ja, det var TV-kamp, men Brann kamper går ofte på tv.
Tror neppe så utrolig mange flere ville ha kommet på Brannkamp dersonm fasilitetene var noen hakk bedre, sålenge infrastrukturen rundt Brann stadion rett og slett suger.

JhonnyBeGood

Tror nok det fort er snakk om en 500-1500 som ikke blir registrert pga av at de ikke har betalt for seg + at brann vil snyte på skatten.
ow do you spell Pele three letters G.U.D!
Hvordan staver man Geirmund Brendesæter, fem bokstaver, G.E.D.D.I

Ricky

Man kan jo også lure på hvor mange billetter som har glippet pga Branns hårreisende dårlige billettsalgssystem. BA kjørte jo en sak på dette etter at noen hadde blitt avkrevd 450++ pr ståbillett på Narvesen tidligere i uken, med forklaring om at "prisene endret seg hele tiden"..
Da BA kom for å sjekke, mente Narvesen at kampen var utsolgt. Det gjorde de også når BA kom tilbake neste dag for å sjekke enda en gang :p

sambaen

Tror når nye staddaen står klar i 2008, så vil snittet på hjemmekampene ligge på ca. 20 000 tilskuere. De to siste årene har vist en klar tendens til økning. Så lenge vi handler inn gode og profilerte spillere, holder oss i tetsjiktet, spiller CL så blir ikke interessen mindre.
Savner likevel litt mer hausing rundt hjemmekampene dagen(e) før kampdag. Vise oss mer i bybildet, spille Brannsanger, opprette supporterboder etc.

enavgutta

Tilskuertallet idag er en skandale. Det er også billettsystemet. Og BT tribunen er fiasko. Det som faktisk er tilfelle er at "man må være BT abonnement for å kjøpe billetter på tribunen" ikke stimulerer til økt salg, men derimot tomme seter. Folk vil ha fleksibilitet og enkel tilgang, ikke abbonnenter og tupperware fordeler. DETTE E EN SKANDALE !

Jeg skjemmes over de tomme setene på BT. Forbanna BT idioti som Markedsavdelingen har bommet totalt på her. NYTT BILLETTSYSTEM, NY MARKEDSSJEF.

Og en ting til. E drittlei av å høre den nasale stemmen til Hanøy gnåle om alt mulg pikkpakk. NEI til foredragene hans.

Mr_Soma

må LE av de idiotene som går på 3-3.... hva er det med dere? Tullinger.

Falkman

mÃ¥  være bt-abonnent for Ã¥ kjøpe billett pÃ¥ bt-tribunen?? kjenner meg ikkje igjen i den beskrivelsen i det hele tatt... men at 16900  i dag va et skuffende oppmøte, kan eg si meg enig i!

Go Up