• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

Hickok, Aûne and 10 Guests are viewing this topic.

Go Down

Brannfrelst

Med utgangspunkt på en kapasitet på 18.500 er det solgt over 15.000. Kan aldri tro at "gjestende lag" har tilgang på over 800 plasser på felt G på BT tribunen. Denne var vel bare litt over 300?? 460 sitteplasser igjen for hjemmesupportere og litt over 300 for bortelaget. Pluss 2.600 ståplasser. Eller tar jeg feil nå Krøvel?
2.10.07-Gullet kom hem!

brann:)

Rekna ut at dei hadde ca 320 billetter dei får bare felt g på bt tribunen og den e like stor som c på bt tribunen som var 320 plasser. men eg kan ta feil.
"Fotball er ikkje bare ett spill, fotball e livet!!"


Petter Puddefjord

Forøvrig var det 21.938 på Lerkendal i går, altså nesten 22.000 tilskuere.

Gud

En ting kan jeg i hvert fall garantere. Mot RBK i 23. serierunde blir det smekkfullt hvis vi har muligheten til å ta gullet i den kampen. Den er enormt grei!

brann:)

den blir full uansett om vi hadde rykt ner:P
"Fotball er ikkje bare ett spill, fotball e livet!!"

brann:)

Oppdatering ein eller an?
"Fotball er ikkje bare ett spill, fotball e livet!!"

Red Rabitt

Det er følgende ledige plasser på stadion nå:
Sitte: 170 (SINGLE)
Sitte ved siden av hverandre : UTSOLGT
Store stå: 1609
T- Felt: 598
Ledige:2377
Ant:Solgt: Med utgangspukt i oppgitt kapasitet(18400) - 100 for skille,
så er det solgt:16023 billetter!
Det er fortsatt 4,5 timer igjen.
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

steinbygger

i og med at det stort sett bare er ståplassene som ikke blir utsolgt oppfordrer jeg alle her inne til å ringe til noen som de vet ikke skal på kamp og forsøke å få de med seg. Ofte er det mange som vil på kamp, men som ikke går for de ikke har noen å gå med.

brann:)

det er bra tror forsatt at det blir 17000. Men petter puddefjords rundt 18000 e ikkje gale tippa. dåke so meinte de kom 16- 16500 tar litt feil.
"Fotball er ikkje bare ett spill, fotball e livet!!"

krøvel vellevold

6/8 kl. 15:21: Solgt 15453. Det er 172 ledige sitteplasser igjen, men først nå er det ikke lenger mulig å få plasser ved siden av hverandre på sitte. Vi ligger nå ca 500 foran skjema til Viking-kampen og 1100-1200 foran skjema til FFK-kampen. Og ja, jeg har tatt hensyn til at denne kampen starter to timer senere. For øyeblikket peker prognosene på over 17000.
Legg ned hele klubben!

Red Rabitt

Hvordan i all verden kan du få 500 mindre enn meg?
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

brann:)

har du tatt me bortesupportere og felt e på bt tribunen?
"Fotball er ikkje bare ett spill, fotball e livet!!"

Northside

lurer på hvordan salget blir de siste timene. I følge været skal det regne en god del i kveld, så det spørs om folk gidder å betale penger for stå billetter i regnet kl 20:00 om kvelden når de kan se kampen gratis og tørt hjemme i stuen

brann:)

skal det regne i kvell? :x  regner dt no? folk tenker vell at det holder seg fint om det ikkje regner nå.
"Fotball er ikkje bare ett spill, fotball e livet!!"

Red Rabitt

Quote from: "brann:)"har du tatt me bortesupportere og felt e på bt tribunen?
Her er det tatt alle mulige hensyn, lurer virkelig på hviket utgangspunkt krøvel bruker i forhold til kapasitet.
Regnestykke er jo ganske åpenlyst, går utifra at han ikke regner med de 800 ledige bill for borte supp, for det stemmer ikke!
Hvor i all verden skulle de plassene være?
Det er ett bortefelt og det er felt g på bt trib , der er det max 300 bill og de er selvfølgelig utsolgt!
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

brann:)

ja det er 320 plasser der. veit ikkje om han tar med de.
"Fotball er ikkje bare ett spill, fotball e livet!!"

krøvel vellevold

Quote from: "Red Rabitt"Det er følgende ledige plasser på stadion nå:
Sitte: 170 (SINGLE)
Sitte ved siden av hverandre : UTSOLGT
Store stå: 1609
T- Felt: 598
Ledige:2377
Ant:Solgt: Med utgangspukt i oppgitt kapasitet(18400) - 100 for skille,
så er det solgt:16023 billetter!
Det er fortsatt 4,5 timer igjen.


Dette er feil fordi du har glemt å trekke fra kapasiteten på bortetribunen (ca 320 til denne kampen) og at antall ledige på Felt T antagelig er regnet ut fra 800 plasser. Det ser i hvert fall ut til å starte på 800 og ikke 1000.

Antall billetter til Branns supportere til denne kampen er:
-14057 sitteplasser. Her var det altså 172 ledige sist jeg sjekket, og det er dermed solgt 13885 der.
-3800 ståplasser. Her var det 2232 ledige sist jeg sjekket, og det er dermed solgt 1568 der.
Totalt 17857 plasser til Branns supportere, 2404 ledige og 15453 solgt.

I tillegg har Start 320 plasser og så forsvinner det rundt 100 på seilet.
Kan ikke regne Starts plasser som "selvfølgelig utsolgt". Hva om de bare kommer 100 da?
Legg ned hele klubben!

brann:)

og felt E på bt tribunen. for de kan du ikkje kjøpe på bilettservice. tror rett rabbit sine tall e bedre. Høres bedre i vartfall:P
"Fotball er ikkje bare ett spill, fotball e livet!!"

krøvel vellevold

Quote from: "brann:)"og felt E på bt tribunen. for de kan du ikkje kjøpe på bilettservice. tror rett rabbit sine tall e bedre. Høres bedre i vartfall:P


Rødharen sine tall er regnet ut fra en kapasitet på 1000 på T - ikke 800, som det ser ut til å starte på. Dessuten regner han bortetribunen som utsolgt.
Legg ned hele klubben!

brann:)

ja eg trur borte seksjonen blir full. så pluss de på i dine tall krøvel. då kan dine tall stemme.  men kan ikke noen undersøke om kor mange tilreisende det er fra makrellbyen? hadde vert fint
"Fotball er ikkje bare ett spill, fotball e livet!!"

Red Rabitt

Regner med at de 200 til overs på t er kun solgt på narvesen, start sine supp er flinke til å reise på bortekamper(spesielt stor interesse er det nok for kampen mot serielederen på ærverdige brann stadion),derfor regner jeg det som en selvfølge at de er solgt, men da forstår jeg ihvertfall hvor avviket kom fra!
Takk for info:)
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

Nixon

Quote from: "Red Rabitt"start sine supp er flinke til å reise på bortekamper(spesielt stor interesse er det nok for kampen mot serielederen på ærverdige brann stadion),derfor regner jeg det som en selvfølge at de er solgt


Jeg tror jeg leste et sted at Menigheden avlyste bussen pga få påmeldte. Så det er ikke sikkert de er så mange.

Ellers er det flott at Krøvel har fått noen flere billettnerder å leke med!:)
Rød makt på Hansa

Red Rabitt

Ja og siden du i det hele tatt er her inne og skriver og leser og koser deg så har vel du egentlig ikke så mye du skulle sagt:)
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

krøvel vellevold

Quote from: "Red Rabitt"Regner med at de 200 til overs på t er kun solgt på narvesen, start sine supp er flinke til å reise på bortekamper(spesielt stor interesse er det nok for kampen mot serielederen på ærverdige brann stadion),derfor regner jeg det som en selvfølge at de er solgt, men da forstår jeg ihvertfall hvor avviket kom fra!
Takk for info:)


Hvorfor skulle Narvesen få lagt av 200 billetter? Er ikke Narvesen tilknyttet det samme billettsystemet da? Selger ikke både Narvesen og 7/11 til hele Stadion nå da? I så fall skjønner jeg ikke hvorfor Narvesen skal få lagt av 200 billetter til "eget salg". Alle forsyner seg vel av den samme gryten!

-------
Forøvrig:
Når det gjelder maset om at det er for få sitteplasser tilgjengelig, så er det altså fremdeles sitteplasser igjen. Og frem til i ettermiddag var det også mulig å få mange seter ved siden av hverandre. I utgangspunktet har Brann-fansen vel 13300 seter tilgjengelig, mens det vil bli vel 19000 i fremtiden. En økning på 5700 seter. Og om de 3000 som i dag står, skulle ta 3000 av disse, så vil det likevel være 2700 ekstra seter til alle disse etternølerne som absolutt må ha flere seter ved siden av hverandre, men ikke kan få det 4 timer før avspark og dermed dropper å gå. 2700 skulle være nok til å dekke "siste-liten"-etterspørselen fra disse.

Det kommer kanskje over 17000 i kveld når vi leder serien på et så sent tidspunkt som vi ikke har gjort på 30 år, og vi har heller ikke reelt kjempet om gull så sent siden 1990. 17000 på dagens stadion ville kanskje gitt 18-19000 på det ferdigutbygde Stadion. Og da høres 20000 seter nok ut for meg!
Legg ned hele klubben!

Red Rabitt

Tviler på at brann bare kutter ned 200 bill på t feltet, så lenge det ikke er opplyst noe annet forholder jeg meg til det oppgitte max tiskuertallet på brann stadion.
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

grei

Vittig at det kommer et par tilfeldige folk og tror de har mer peil på  regnestykkene enn Krøvel. Og Start sine supportere er flinke til å reise på bortekamper? Hvor lenge har dere fulgt med egentlig? Blir overrasket dersom de blir flere enn 100, og de er maks 150.

krøvel vellevold

6/8 kl. 16:11: Det er solgt 15606.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "Red Rabitt"Tviler på at brann bare kutter ned 200 bill på t feltet, så lenge det ikke er opplyst noe annet forholder jeg meg til det oppgitte max tiskuertallet på brann stadion.


Det kan være fordi de har funnet ut at 1000 er for mye for rømningsveikapasiteten/ for trangt/ gir for dårlig sikt for de 200 siste, etc. Jeg vet ikke. Men det kan jo være at det er en eller annen institusjon som får 200 billetter. Ikke godt å si.
Legg ned hele klubben!

BrannFa(e)n

Quote from: "Red Rabitt"Tviler på at brann bare kutter ned 200 bill på t feltet, så lenge det ikke er opplyst noe annet forholder jeg meg til det oppgitte max tiskuertallet på brann stadion.


Hehe. hva vet vi egentlig om at de "bare kutter"? Kan da ha vært slik hele sesongen for alt vi vet. kan det ikke?
rannfasiten

brann:)

vi får sjå kor mangen so kjeme trur ingen her har da riktige talle. vi får høre ka de seier på stadion. men grett å ha nåken so oppdatere oss.
"Fotball er ikkje bare ett spill, fotball e livet!!"

Red Rabitt

Quote from: "grei"Vittig at det kommer et par tilfeldige folk og tror de har mer peil på  regnestykkene enn Krøvel. Og Start sine supportere er flinke til å reise på bortekamper? Hvor lenge har dere fulgt med egentlig? Blir overrasket dersom de blir flere enn 100, og de er maks 150.
Ja det er jo et voldsomt vanskelig regnestykke!
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

Red Rabitt

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Red Rabitt"Tviler på at brann bare kutter ned 200 bill på t feltet, så lenge det ikke er opplyst noe annet forholder jeg meg til det oppgitte max tiskuertallet på brann stadion.


Det kan være fordi de har funnet ut at 1000 er for mye for rømningsveikapasiteten/ for trangt/ gir for dårlig sikt for de 200 siste, etc. Jeg vet ikke. Men det kan jo være at det er en eller annen institusjon som får 200 billetter. Ikke godt å si.

Nettopp og visst det er noen som får 200 bill, så skal de inkluderes.
Det er selvfølgelig vanskelig å vite, men frem til jeg får opplyst noe annet
forholder jeg meg til de tallene som er oppgitt.
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

krøvel vellevold

Quote from: "Petter Puddefjord"Forøvrig var det 21.938 på Lerkendal i går, altså nesten 22.000 tilskuere.


21398 ble det oppgitt i går, og dette står flere steder. Kapasiteten er jo 21300 eller noe sånt. Det var riktignok flere ledige seter, men dette tok de vel inn på å ta inn ekstra der hvor Klanen stod. Det der med 21938 var sikkert en omstokking av tallene.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

6/8 kl. 16:47: Tre timer og et kvarter igjen og det er solgt 15661. Til FFK-kampen var det på denne tid solgt 14781 (inkl. de 200 pub-billettene jeg lenge holdt utenfor). Vi er altså 880 foran skjema. På denne tiden var det solgt rundt 15100 til Viking-kampen. Vi er altså 5-600 foran det. Holder vi denne avstanden til begge kampene, peker begge prognoser på ca 17100 i kveld. FFK-kampen solgte ca 1500 på tiden fra nå til kampstart, Viking-kampen solgte ca 1400, men da var det dårligere vær enn på FFK-kampen. Legg merke til at bortefansen er med i de tallene jeg regner "fra nå til kampstart". Siden det er utrygt for regn og Start-fansen ikke kommer like mange som Viking-/FFK-fansen, så vil vi nok selge mindre fra nå til kampstart, enn til de to kampene. Sånn sett skulle det tyde på i underkant av 17000.
Legg ned hele klubben!

Hansakongen

ca 2000 billetter igjen til dagens kamp vil si at det er solgt ca 16500... kan vi få fullhus eller? bør kunne klare 18000

Petter Puddefjord

Jogget rundt stadion ca. kl. 16.50. Da var det allerede begynt å bli kø i billettlukene. Jeg fryder meg GLUGG ihjel over å få rett igjen. Rundt 18.000.
Ja Krøvel, Brann stadion blir for liten for fremtiden, for n'te gang.

BrannFa(e)n

Igjen? Det blir en av de første.
rannfasiten

krøvel vellevold

Quote from: "Petter Puddefjord"Jogget rundt stadion ca. kl. 16.50. Da var det allerede begynt å bli kø i billettlukene. Jeg fryder meg GLUGG ihjel over å få rett igjen. Rundt 18.000.
Ja Krøvel, Brann stadion blir for liten for fremtiden, for n'te gang.


Om det så hadde kommet 18000 nå som vi leder serien, så beviser vel det neppe at 20000 er for lite?

Vel, det er to timer til avspark:

6/8 kl. 18:00: Solgt 15819. To timer før FFK-kampen var det solgt 14950. Vi ligger altså 869 foran skjema, men med færre bortesupportere i vente. To timer før Viking-kampen var det solgt ca 15300. Vi ligger altså ca 500 foran skjema til den, men det ventes også færre bortefans enn på den kampen. (Bortefansen er jo ikke med i mine forhåndssalgstall, men de er selsvagt med i tilskuertallet).
Legg ned hele klubben!

Red Rabitt

Billettluka har lagt nede i ti min i beste salgstid! Er fortsatt ikke oppe og går!
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

grei

Denne fanatikeren Petter P kan jo ikke være helt god. En ting er dette med å dra fram denne idiotiske (og unyttige, dette har ikke vi noen innflytelse over) kjepphesten sin i enhver tråd han deltar i, en annen ting er den helt ulogiske måten han forsøker å vri enhver utvikling til å være til støtte for hans skrudde syn.

Dersom det kommer nærmere 18000 i dag, beviser det selvfølgelig ingenting om at Brann trenger "MINST 25000 sitteplasser til NESTE år" som PP ville sagt det. Det blir like absurd som om noen etter LSK-kampen (13500) skulle påstått at dette betydde at det var nok med 12000 på Stadion.

Nye Stadion er planlagt å ha 21000 tilskuere (eller tett i underkant). Ja, man hadde nok kunne solgt noen flere billetter enn dette til en og annen storkamp, men nei, prisen i form av mer glissen arena er ikke verdt å betale. Skulle det i framtiden bli utsolgt kamp etter kamp får man heller ta det derfra og pønske ut løsninger for å utvide med en tusing eller to. For guds skyld, la dette være siste ord som sies om dette emnet resten av dette året, dette gnålet har ingen hensikt utover å irritere, alt i debatten er allerede sagt og kapasitetsfanatikerne har bevist at de ikke er i stand til å høre på fornuft.

BrannFa(e)n

Vel da kan de som vil ha billett gå på narvesen. Mye enklere det enn å bestille på nettet. Da må du tross alt registrere deg, holde orden på passord o.l.
rannfasiten

Red Rabitt

Dette er nå faktisk en side skapt for diskusjon om ting som opptar forskjellige mennesker som har en interesse for brann.
Forskjellige folk , forskjellige interesser og forskjellige meninger.
La no folk få diskutere så mye de vil , uten at du som mener du er ferdig med dette trenger å blande deg med dine syrlige kommentarer.
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

Petter Puddefjord

grei!

Du er ikke mye grei...

Hvem snakker om glissen arena? Det er snajkk om å kunne ha mulighet til å konkurrere med RBK som tar inn 22.500 tilskuere nå. Den nye kapasiteten på stadion kommer ikke på "oppunder" 21.000 nei. Den kommer på 20.052. Nå man i tillegg skal sperre bortesupporterne vekk fra brannsupporterne med et idiotisk seil, ryker som regel 100 plasser. Da vil vi ikke få noen kamper med over 20.000 engang!

Om nye stadion hadde fått en kapasitet på 23-24.000 hadde den IKKE vært "glissen" i mange kamper. Snittet vårt passerer 16.000 i dag, og med en ny arena vil snittet øke ytterligere. FOR en gjeng med kålhoder!!!

Petter Puddefjord

grei!

Du er ikke mye grei...

Hvem snakker om glissen arena? Det er snakk om å kunne ha mulighet til å konkurrere med RBK som tar inn 22.500 tilskuere nå. Den nye kapasiteten på stadion kommer ikke på "oppunder" 21.000 nei. Den kommer på 20.052. Nå man i tillegg skal sperre bortesupporterne vekk fra brannsupporterne med et idiotisk seil, ryker som regel 100 plasser. Da vil vi ikke få noen kamper med over 20.000 engang!

Om nye stadion hadde fått en kapasitet på 23-24.000 hadde den IKKE vært "glissen" i mange kamper. Snittet vårt passerer 16.000 i dag, og med en ny arena vil snittet øke ytterligere. FOR en gjeng med kålhoder!!!

Petter Puddefjord


krøvel vellevold

Quote from: "Red Rabitt"Billettluka har lagt nede i ti min i beste salgstid! Er fortsatt ikke oppe og går!


Da vet vi hva Petter P kommer til å bruke som unnskyldning hvis det likevel ikke kommer "rundt 18000"... Men to timer før avspark er det vel meget begrenset hvor mange som kjøper på nettet. Da er jo folk allerede på vei oppover, og de kan kjøpe billetter i luken på Stadion, på Narvesen, på 7/11, osv. De må jo likevel ett av de stedene for å hente billetten, må de ikke? Og de må jo uansett gå snart, hvis de skal rekke kampen.

og nå er siden uansett oppe igjen.
Legg ned hele klubben!

BrannFa(e)n

Quote from: "Petter Puddefjord"grei!

Du er ikke mye grei...

Hvem snakker om glissen arena? Det er snakk om å kunne ha mulighet til å konkurrere med RBK som tar inn 22.500 tilskuere nå. Den nye kapasiteten på stadion kommer ikke på "oppunder" 21.000 nei. Den kommer på 20.052. Nå man i tillegg skal sperre bortesupporterne vekk fra brannsupporterne med et idiotisk seil, ryker som regel 100 plasser. Da vil vi ikke få noen kamper med over 20.000 engang!

Om nye stadion hadde fått en kapasitet på 23-24.000 hadde den IKKE vært "glissen" i mange kamper. Snittet vårt passerer 16.000 i dag, og med en ny arena vil snittet øke ytterligere. FOR en gjeng med kålhoder!!!


Vi har et snitt på 16000, vi kjemper om gull og du vil ha det til at vi skal bygge 8000 ekstra plasser. Hva er det som er så mye bedre enn gull som gjør at vi kommer til å øke snittet? Jeg vil ikke ha 3000 ledige plasser på kamper som ikke er særlig interessante. Jeg vil ha fullt hus hver eneste jævla søndag/mandag. Men du vil jo gi medgangssupporterene dekket bord, og du tror jo ALDRI Brann kommer til å havne i bunnen igjen.

Og var det ikke du som rodde noe SYKT når noen sa "hvis du tror ditten og datten er du idiot", og så kommer du hit og sier vi er en gjeng med kålhoder? Det tar lang tid før du kommer deg over fjorden, for å si det slik.
rannfasiten

Xminator

QuoteJeg vil ikke ha 3000 ledige plasser på kamper som ikke er særlig interessante.


Da må vi strengt tatt flytte minst 8 av kampene til Kronsminde. 3000 ledige plasser på nye Stadion er 85% dekning. Tilsvarende dekning med 25000 plasser er 21500. Ett snitt som bør være oppnåelig i Bergen.

krøvel vellevold

Ja, hvor er du, Petter "Det kommer garantert rundt 18000" Puddefjord?
Legg ned hele klubben!

Go Up