• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

Sint balle, Superjack and 15 Guests are viewing this topic.

Go Down

Yngve

Dette er noko eg og har høyrd, men etter å ha sett bilder frå både lerkendal og viking stadion er eg byrja å tvile kraftigt. For der var det jo enorme områder som var tomme. I stavanger såg det ut som nesten heile eine svingen var tom. Same på lerkendal. Der såg og eine langsida (den nyaste) ut til å vere rimleg tom. Og den eine gongen eg har vore på lerkendal, var det og oppgjed det same tilskodartalet, og då var det kun i begge endane på den flotte raude tribuna på lerkendal det var tomt.

Kanskje dei andre klubbane har endra politikk i retning av Brann sin?

GBS

Umbro: 348 ledige
Frydenbø: 268 ledige
Hoved: 851 ledige
T: 782 ledige
SS: 2487 ledige
BT: 2350 ledige

Kapasitet - ledige: 18300(+eventuelt de 200 billettene på puben) - 7086 ledige

Totalt solgt: 11214

De siste kampene har de stort sett kun vært ledige ståplasser som hindrer utsolgt stadion,
flere folk hadde sannsynligvis stilt opp hadde vi hatt flere
sitteplasser tilgjengelig.

Beffen

Quote from: "GBS"Umbro: 348 ledige
Frydenbø: 268 ledige
Hoved: 851 ledige
T: 782 ledige
SS: 2487 ledige
BT: 2350 ledige

Kapasitet - ledige: 18300(+eventuelt de 200 billettene på puben) - 7086 ledige

Totalt solgt: 11214

De siste kampene har de stort sett kun vært ledige ståplasser som hindrer utsolgt stadion,
flere folk hadde sannsynligvis stilt opp hadde vi hatt flere
sitteplasser tilgjengelig.


Hvor har du fått disse tallene fra?
K BRANN - Klubben i MITT hjerte

Red Rabitt

Tallene finner du på brann sin hjemmeside, der trykker du på billett og registrerer deg som kunde(er ikke nødt for å kjøpe).
Her får du oversikt over alle felt utenom b felt og bt abb.
For å få oversikt over bt bill, må du ha abb, du må og inn på bt kundesenter på forsiden av nettavisen og registrere deg.
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

Petter Puddefjord

GBS!

HELT ENIG!

Endelig en som har peiling.

Rune felt F

Hadde vi hatt flere sitteplasser tilgjengelig så hadde det sett tommere ut i mange av kampene. Det er bedre med fullest mulig stadion på alle kampene som gir en veldig god stemning i steden for å slå rosenborg i tilskuerstatistikkene. Med mer en 21000 sitteplasser så vil stemningen på de fleste kampene bli dårligere. Det er jeg overbevist om. Når folk som intereserer seg for Brann vet at det er få plasser igjen så er man tidligere ute å kjøpe billetter. F.eks kan man ikke da se an på kampdagen om været er bra for å kunne gå. Mener å huske Vif for en stund siden måtte få sponsoren sin til å dele ut 10000 gratis billetter for å fylle stadion (de greide det ikke da heller). Slike tilstander vil vi ikke ha i Bergen.

brann:)

oppdatering krøvel eller noen andre??
"Fotball er ikkje bare ett spill, fotball e livet!!"

krøvel vellevold

1/8 kl. 18:00: Solgt 11808. Solgt 1514 siden fredag i 19-tiden. Vi ligger ca 500 foran skjema til FFK-kampen. Nå er fellesferien over, men det er to timer senere avspark. Blir været bra, bør det komme 16-17000. Blir været dårlig; 15-16000.
Legg ned hele klubben!

brann:)

Trur da nesten blir fullsatt. men kampen går jo på tv2. Menmen folk bør komma forda.
"Fotball er ikkje bare ett spill, fotball e livet!!"

Petter Puddefjord

Slapp av Krøvel. Med poeng borte mot LSK kommer det omkring 18.000. Tipsene mine trekker jeg herved tilbake. Fra nå av blir det smekkfullt på stadion. Fellesferien er over, og gullkampen er i gang. Håper de presser inn så mange som mulig på SS og felt T. Heia Brann!

jako

Quote from: "Petter Puddefjord"Slapp av Krøvel. Med poeng borte mot LSK kommer det omkring 18.000. Tipsene mine trekker jeg herved tilbake. Fra nå av blir det smekkfullt på stadion. Fellesferien er over, og gullkampen er i gang. Håper de presser inn så mange som mulig på SS og felt T. Heia Brann!


Hva om vi taper mot LSK, som er det mest sannsynlige utfallet. En ting er jo å selge ut sitteplassene. Det har de jo gjort i nesten alle kampene så langt. Men å selge ut ståplassene klarer de bare nder helt spesielle omstendigheter. Det er ikke Brann-Start, og i all fall ikke når den er TV-sendt.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

brann:)

du e so pesimistisk krøvel. Vi får sjå kor mangen som kjeme men kamp i kvell.
"Fotball er ikkje bare ett spill, fotball e livet!!"

Petter Puddefjord

Jeg sier bare: VENT OG SE !

Superjack

Seier mot LSK vil føre til utsolgt på Søndag. Mange som er tilbake fra ferie og er sulteforet på stadionbesøk. Trass alt lenge siden de var hjemme sist, feriefolket. I tillegg til VM pausen :D
Brannsupporter.

brann:)

rekna ut at da va selt ca 12300 biletter. kan eg få ein bekreftelse om eg e inne på nåke eller om eg har bomma krafti:P.
"Fotball er ikkje bare ett spill, fotball e livet!!"

BrannFa(e)n

Quote from: "Petter Puddefjord"Jeg sier bare: VENT OG SE !



Hahaha, du skjønner virkelig ikke at selv om det blir utsolgt resten av kampene så har du feil?
rannfasiten

Petter Puddefjord

BrannFa(e)n!

Har du fasiten på hva som er rett og galt?

HAHAHAHAHA !

BrannFa(e)n

rannfasiten

Nixon

Vel, vi tapte.
Så da spørs det vel med de 18.000 tilskuerne til Lars Laksevåg...
Rød makt på Hansa

brann:)

oppdatering krøvel eller noen andre. vi skal fylle opp stadion på søndag og skremme Start tilbake til Kristiansand med bare dårlige minner med seg.
"Fotball er ikkje bare ett spill, fotball e livet!!"

KATH.25

synes nå uansett jeg-at det er skandale at det er 2-3000 ledige plasser på hjemmekampene,i et år med stort sett champagnefotball og optimisme.Hva skal egentlig til for å fylle stadionet i "fotball-feberbyenbyen-nest største i landet forøvrig.250000 innbyggere,og et lag!! Mens i ålesund går folk bananas for å se laget sitt spille mot hønefoss,pors osv osv......SKB trenger 16.mai stemning nå-resten av sesongen...(Eller er slaget tapt fordi vi tapte mot lsk,og da blir det vel 15000 i stedenfor 18 på søndag tipper jeg.......Det eer ingen unnskyldning tv2,ferie,vm eller faen hva.....

Petter Puddefjord

Så morsom du er Nixon!

Jeg vedder på at det blir definitivt flere mot Start enn det har vært mot Viking og Fredrikstad. Noen som tør å vedde imot? :-)

Det blir kanskje ikke helt utsolgt, men ikke langt unna. Faens Mifsud!

Brannfrelst

Ja jeg tør virkelig å vedde imot! Skal vel noe til å få mer enn 16.500 på denne kampen,Start er i bunnen,TV2 sendt kamp,kampstart 20.00,fortsatt ferie for mange,været derimot ser jo ut til å bli bra. Tipper 15.900.
2.10.07-Gullet kom hem!

grei

Kommer godt med folk. Kampen er jo mer spennende nå som vi tapte. Brann har presset på seg og "må" vinne for at vi fortsatt skal være gullfavoritter.

brann:)

"Fotball er ikkje bare ett spill, fotball e livet!!"

Petter Puddefjord

grei!

Endelig fornuft fra den kanten. Ja, det kommer flere nå ettersom det blir mer spenning i toppen. Kampstart spiller ingen rolle, og været skal visstnok bli bra. Det blir en plass rundt 18.000 tilskuere. Kun en som tør vedde imot altså?

Nixon

Quote from: "Petter Puddefjord"Det blir en plass rundt 18.000 tilskuere. Kun en som tør vedde imot altså?


Jeg har ingen problemer med å vedde mot at det kommer over 18.000 tilskuere. For det gjør det ikke!:)

Hva blir innsatsen?
Penger?
Heder og ære?
Rød makt på Hansa

Petter Puddefjord

En plass rundt 18.000. Heder og ære. :-)

Nixon

Quote from: "Petter Puddefjord"En plass rundt 18.000. Heder og ære. :-)


En plass rundt? Er ikke det litt vagt?
Tar du ikke sjansen på 18.000?;)
Det er jo nå det er enten eller for teoriene dine!
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Tar seg dårlig ut med under 18000 som serieleder, hvis det skal være noe poeng i å bygge stadion med over 20000...

3/8 kl. 17:20: Solgt 12833. Opp 1025 siden kl. 18 på tirsdag. Salget ligger ca 700 foran skjema til FFK-kampen. Samtidig kan vi ikke regne med like mange bortesupportere denne gangen. Så vi ligger vel an til ca 16500 tipper jeg. At det er to timer senere avspark, tror jeg vi kompenserer med at fellesferien er over.
Legg ned hele klubben!

brann:)

det er blitt solgt ca 65 billetter på litt over ett døgn. O det vil øke anntall solgte billetter når vi nermer oss kampen. mangen so vente te siste sekund og mange som kjøper på stadion.
"Fotball er ikkje bare ett spill, fotball e livet!!"

brann:)

Eg meinte 650 billetter
"Fotball er ikkje bare ett spill, fotball e livet!!"

brann:)

jo vi kan vel rekna me ein go del bortessupportera . Start pleia å vera mannsterke dei. i vartfall no når dei vannt sist. eg tippe litt øve 17000. men domt at da ikkje skal få vera ein kamp uten at den ska spelast seint eller gå på tv eller at da ska regna. hadde det ikkje vert noen unskyldninger for å ikkje gå på stadion hadde det nokk vert fullt.
"Fotball er ikkje bare ett spill, fotball e livet!!"


Candyman

- Halvparten av alle ungdommer i byn er i kraftig bakfyll etter 3 dager på Lost'n.
- Tv kamp.
- Tap mot Lsk.

Tipper 15.998!
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

krøvel vellevold

Quote from: "Petter Puddefjord"


RBK har hatt 22300 på EN kamp i år. Sånn som du skriver her, ser det ut som om at de har det på hver kamp.

Så kan man også spørre hva Brann tjener på å sette ned billettprisene. Skal det gi noen effekt, så må jo prisene settes ned med minst 25%. Skal dette være økonomisk forsvarlig må publikumstallet øke med 33,3%.
(Eks. hvis 15000 betaler i snitt 200 hver, så blir dette 3 mill. Hvis alle skal betale 150 hver, så må det komme 20000 for at det skal bli 3 mill. av det. Altså en økning på 33,3%). Tviler strengt tatt på om tilskuertallene vil øke med 1/3 fordi om prisene blir satt ned med 25%.

Og hva skal vi med mer enn 20000 plasser, når vi ikke selger mer enn 16-17000 når vi leder serien? Hva er dette bikkjeslagsmålet etter billetter, som du snakker om? Billettene til Brann - Start har lagt ute i månedsvis, og kun ca 4000 av ca 9400 enkeltbilletter er solgt når det er to dager igjen til kampstart. Det er fremdeles mange hundre sitteplasser igjen. Kom deg ned på jorden, menneske!
Legg ned hele klubben!

Xminator

Kampen går jo klokken 20, og det vil normalt bety noe lavere salg ved portene.

Petter Puddefjord

Jeg vet at billettene til Brann-Start har LIGGET ute i månedsvis. Hva har det med saken å gjøre.

At det kommer mellom 16- og 17.000 i fellesferien er faktisk ganske bra.
Billigere billetter, og gjerne kampanjer overfor idrettslag og skoler (som RBK) med gratisbilletter (sponsede billetter). Dette vil føre til flere folk på stadion, som kan være potensielle tilskuere i fremtiden. Det er riktig at RBK har bare en kamp med over 22.300 tilskuere, men hvor mange kamper har de hatt over 20.000 i år?

Brann hadde hatt det samme hvis vi hadde hatt så mange sitteplasser, men voksne folk gidder ikke å stå i køer til stadion for å stå foran gamle sitte eller med ungdommen på store stå.

Jeg gleder meg til 2008 når anlegget er ferdig og vi får se hvem som får rett.

krøvel vellevold

4/8 kl. 10:56: Solgt 13466.

Ergo har det blitt solgt ca 4500 enkeltbilletter på flere måneder, når det bare er to dager til kampstart. Det er ca 1200 sittebilletter igjen. Noe bikkjeslagsmål om billetter kan jeg ikke se at det er.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "Petter Puddefjord"Jeg vet at billettene til Brann-Start har LIGGET ute i månedsvis. Hva har det med saken å gjøre.

.


At det ikke er noe bikkjeslagsmål om billetter. Det er fremdeles 1200 sitteplasser igjen, og på ståtribunene er det ca 3000 igjen. Og vi leder serien.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "Petter Puddefjord"men voksne folk gidder ikke å stå i køer til stadion for å stå foran gamle sitte eller med ungdommen på store stå.

.


Nei, så får de til helvete ta å kjøpe en av de 1200 sitteplassene som fremdeles er igjen da! Folk har hatt GOD tid på seg!
Legg ned hele klubben!

Yngve

Men ein ting er jo naturleg krøvel, og det er jo at dess fere sitteplassar som vert ledig, dess ferre billettar vil verte seld. Det er jo to heilt logiske grunnar til det. 1: Famillien krølle, som berre er middels interesert får ikkje dei beste plassane som dei i utgangspunktet ville ha, og dei andre føler dei er for dyre og dårlege. For å stå er uaktuelt. 2: Familien krølle får ikkje nok plassar ved sida av kvarandre. Når det minkar på det totale antalet sitteplassar, vil det og naturleg minke på antalet gode plassar, og på antalet plassar ved sida av kvarandre. Men eg velger å tru at årsaka til at me ikkje sel ut stadion for tida er at dei fleste ledige plassane er på SS og felt t. Folk gidd ikkje stå.

Så er det den evige debatten om desse menneska er "gode nok" suporterar, eller ikkje og om det er desse menneska me vil ha på stadion. Men det er uinteresant.

Foresten så kjem det 16 300 mot start.

Tom C

Vil nødig fremstå som noen bedreviter, men jeg har sikre kilder (ibergen.no) på at det vil komme 17.089 tilskuere mot Start...

Kanonværet i helgen vil sørge for at vi bikker 17...
Aldri mer Obos....

brann:)

Det pleier å vere ett rotterace om billettene de to siste dagene. tror det blir folksomt. vi ligger jo foran skjemaet fra ffk kampen.
"Fotball er ikkje bare ett spill, fotball e livet!!"

Petter Puddefjord

1200 sitteplasser igjen, men hvor....?

Når man går på stadion sitter man ikke alene, men går med en venn eller en i familien. Jeg er sikker på at mange av disse billettene er enkeltplasser rundt omkring på tribunene, og at det er noen ledige seksjoner helt nede mot banen i klokkesvingen, med dårlig utsikt. Folk vil ha det komfortabelt i 2006, slik er det. Jeg mener at de nederste seteradene burde selges BILLIG til skoleungdom og barn. Voksne folk betaler ikke 200 kroner for å sitte i et par meters høyde på stadion.

Så vi nærmer oss 14.000 solgte billetter? Ja, jeg føler meg trygg på at vi kommer opp mot 18.000.

krøvel vellevold

Quote from: "Yngve"Men ein ting er jo naturleg krøvel, og det er jo at dess fere sitteplassar som vert ledig, dess ferre billettar vil verte seld.  

----
. Men eg velger å tru at årsaka til at me ikkje sel ut stadion for tida er at dei fleste ledige plassane er på SS og felt t. Folk gidd ikkje stå.

.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "Petter Puddefjord"1200 sitteplasser igjen, men hvor....?

Når man går på stadion sitter man ikke alene, men går med en venn eller en i familien. Jeg er sikker på at mange av disse billettene er enkeltplasser rundt omkring på tribunene, og at det er noen ledige seksjoner helt nede mot banen i klokkesvingen, med dårlig utsikt. Folk vil ha det komfortabelt i 2006, slik er det. Jeg mener at de nederste seteradene burde selges BILLIG til skoleungdom og barn. Voksne folk betaler ikke 200 kroner for å sitte i et par meters høyde på stadion.

Så vi nærmer oss 14.000 solgte billetter? Ja, jeg føler meg trygg på at vi kommer opp mot 18.000.


Hvis folk ikke vil sitte i hjørnene eller bak mål, så lurer jeg på hva som blir så mye bedre med 4000 nye sitteplasser (som du etterlyser). På et stadion med like høye tribuner hele veien rundt, gjelder følgende naturlige regel: Jo større stadion, jo større %-andel av kapasiteten vil være i hjørnene. 4000 ekstra plasser tilsvarer ca 4-5 flere rader rundt hele stadion. 4-5 ekstra rader betyr at kun 1600-2000 av disse plassene vil komme på langsidene. Resten vil komme i hjørnene eller på kortsiden.
Legg ned hele klubben!

grei

Dersom man skal bygge med tanke på at alle alltid skal ha mulighet til å gå rett på Stadion og få seg fem-seks plasser ved siden av hverandre, vil man måtte bygge det glissent. Nei takke seg til et "fullt"-preg, og litt kamp om plassene.

Angående dette med ståplasser, det er riktig at de på langt nær er like populære som sitteplasser. Men det finnes faktisk de som faktisk foretrekker å stå, og løser ståplassbillett i kamp etter kamp. Tilbudet til disse vil være begrenset etter utbyggingen.

brann:)

eg ser inne på bilettservice at da synke fotr me biletta i vartfall på bt tribunen for 2 dager siden var det 350 biletter nå er det bare 15 stk. det er mye ledigt på storestå og vi vet at det blir fullt der uansett og då er vi oppe i 16000 biletter ca. så alle som trur det blir lite folk kan roe seg. det blir mykje folk.
"Fotball er ikkje bare ett spill, fotball e livet!!"

Nixon

Quote from: "brann:)"eg ser inne på bilettservice at da synke fotr me biletta i vartfall på bt tribunen for 2 dager siden var det 350 biletter nå er det bare 15 stk. det er mye ledigt på storestå og vi vet at det blir fullt der uansett og då er vi oppe i 16000 biletter ca. så alle som trur det blir lite folk kan roe seg. det blir mykje folk.


Nå er det ikke spørsmål om det blir 16.000 eller ikke.
Vi snakker her om forventninger på 18.000.
En viss forskjell...
Rød makt på Hansa

Go Up