• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

Go Down

krøvel vellevold

Quote from: roaldinho on January 08, 2012, 22:58:17 PM
Quote from: Klaus_Brann on January 08, 2012, 22:54:25 PM
Selvfølgelig er det de 10 000 solgte som gjelder når man har fått billettinntekter for 10 000.


Da forsto jeg det riktig. Så hvorfor er det folk som ikke forstår det? Svakt.


Fordi de tror at Brann jukser. At det bare er solgt 8000, men så sier de at det er solgt 13000.
Legg ned hele klubben!

roaldinho

Quote from: krøvel vellevold on January 09, 2012, 00:41:10 AM
Quote from: roaldinho on January 08, 2012, 22:58:17 PM
Quote from: Klaus_Brann on January 08, 2012, 22:54:25 PM
Selvfølgelig er det de 10 000 solgte som gjelder når man har fått billettinntekter for 10 000.


Da forsto jeg det riktig. Så hvorfor er det folk som ikke forstår det? Svakt.


Fordi de tror at Brann jukser. At det bare er solgt 8000, men så sier de at det er solgt 13000.


Da er jeg med.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Petter Puddefjord

Ja, Krøvel, hvordan ligger vi an til første hjemmekamp?

krøvel vellevold

Er det ikke utsolgt som alltid da?
Legg ned hele klubben!

Nixon

He he, nå må du ikke være slem, Krøvel! Pudde sin spåmannskunster har vel historisk sett bare blitt overgått av denne...:)
http://www.dn.no/forsiden/article623957.ece
Rød makt på Hansa

Petter Puddefjord

Nemmen, så vittige vi er... Jeg har aldri sagt at det alltid er utsolgt, eller kommer til å bli det, men har sagt at Brann Stadion bør bygges for fremtiden. Det er åpenbart at det er en sammenheng mellom produkt og interesse. Når Brann stiller med 8 utlendinger og en fra Hordaland i startelleveren, eller der omkring, er det enda en spiker i kisten. Lokal tilhørighet, patriotisme, identitet - det er forsvunnet som dugg for solen. Dessuten så har vi etterhvert fått mer og mer inn en idiotisk "sittekultur", både på fotballarenaer og hjemme i godstolen. Folk sitter heller hjemme med øl og peanøtter foran skjermen, enn å gå på stadion. Før i tiden sto de fleste av oss i svingene, på orginale "Store stå", eller på tømmerstokkene ved gamle sitte. Sittekulturen ødelegger stemningen. Dessuten så er det en "damekultur" på store deler av anlegget, som ødelegger for den typiske mannskulturen vi har hatt i fotballmiljøet. Med det mener jeg at menn som går på kamp for å få ut litt aggresjon med erkebergensk banning og hyling, blir bedt om å sette seg ned, passe munnen sin fordi det er barn tilstede etc.. Orker ikke gå inn mer på alle de helsikkes faktorene som er med på å ødelegge fotballkulturen, slik jeg ser det..

Det scenariet jeg ønsket var et stadionanlegg med minimum 25000 seter, gjerne åpnet opp for en hel side med mulighet for ståplasser, slik at man på enkeltkamper kan ha over 30000 tilskuere. Alle her på forumet vet at det finnes slike potensielle kamper for Brann; 16. mai, mot Rosenborg og Vålerengen, "gullkamper", nedrykkskamper, eventuelle europacupkamper i fremtiden, osv..
I dette scenariet så jeg også for meg å kunne stenge av øvre deler av tribunene i kamper med lavere antall tilskuere, for derved å skape intimitet på dårligere besøkte kamper.

Slik det er nå så ser det ikke ut som om det er interesse for noe som helst lenger. Spørsmålet er om vi ser en nedadgående trend for lang tid fremover, eller om denne vil snu igjen. Alt handler om tilbud og etterspørsel, og nå er det ikke særlig mye etterspørsel.

Jeg spurte om hvordan vi ligger an til første hjemmekamp. Mulig å få svar på det man spør om? Det er vel dere to "puddinghatere" som er mest oppdatert, slik jeg forstår..

Tom C

Kjekt om noen kan svare mannen istedenfor å fjase det bort. Er flere som er litt nyskjerrige på om det ser ut til å bli bra med folk på fredag.
Aldri mer Obos....

krøvel vellevold

Quote from: Petter Puddefjord on March 27, 2012, 13:41:06 PM
Nemmen, så vittige vi er... Jeg har aldri sagt at det alltid er utsolgt, eller kommer til å bli det, men har sagt at Brann Stadion bør bygges for fremtiden. Det er åpenbart at det er en sammenheng mellom produkt og interesse. Når Brann stiller med 8 utlendinger og en fra Hordaland i startelleveren, eller der omkring, er det enda en spiker i kisten. Lokal tilhørighet, patriotisme, identitet - det er forsvunnet som dugg for solen. Dessuten så har vi etterhvert fått mer og mer inn en idiotisk "sittekultur", både på fotballarenaer og hjemme i godstolen. Folk sitter heller hjemme med øl og peanøtter foran skjermen, enn å gå på stadion. Før i tiden sto de fleste av oss i svingene, på orginale "Store stå", eller på tømmerstokkene ved gamle sitte. Sittekulturen ødelegger stemningen. Dessuten så er det en "damekultur" på store deler av anlegget, som ødelegger for den typiske mannskulturen vi har hatt i fotballmiljøet. Med det mener jeg at menn som går på kamp for å få ut litt aggresjon med erkebergensk banning og hyling, blir bedt om å sette seg ned, passe munnen sin fordi det er barn tilstede etc.. Orker ikke gå inn mer på alle de helsikkes faktorene som er med på å ødelegge fotballkulturen, slik jeg ser det..

Det scenariet jeg ønsket var et stadionanlegg med minimum 25000 seter, gjerne åpnet opp for en hel side med mulighet for ståplasser, slik at man på enkeltkamper kan ha over 30000 tilskuere. Alle her på forumet vet at det finnes slike potensielle kamper for Brann; 16. mai, mot Rosenborg og Vålerengen, "gullkamper", nedrykkskamper, eventuelle europacupkamper i fremtiden, osv..
I dette scenariet så jeg også for meg å kunne stenge av øvre deler av tribunene i kamper med lavere antall tilskuere, for derved å skape intimitet på dårligere besøkte kamper.

Slik det er nå så ser det ikke ut som om det er interesse for noe som helst lenger. Spørsmålet er om vi ser en nedadgående trend for lang tid fremover, eller om denne vil snu igjen. Alt handler om tilbud og etterspørsel, og nå er det ikke særlig mye etterspørsel.

Jeg spurte om hvordan vi ligger an til første hjemmekamp. Mulig å få svar på det man spør om? Det er vel dere to "puddinghatere" som er mest oppdatert, slik jeg forstår..


Nemmen, så hårsåre vi er...

HELE forbanna leksen en gang til, med bortforklaringer om hvorfor du tok så skammelig feil i dine spådommer. Bare pga et lite sleivspark... Gratulerer!

Og jo, du har spådd at det kom til å bli utsolgt. Ikke bare utsolgt, det kom til å bli utrolig vanskelig å få tak i billett. Helt håpløst faktisk! Riktignok ikke med dagens kapasitet på 17300. Nei, med kapasitet på over 20000!

Du skulle også hovere noe så sinnssykt når det ville vise seg at vi tok feil. Har sett lite til det, kan du si...

"Spørsmålet er om det er en nedådgående trend eller om denne vil snu", sier du... Jaja... du har i hvert fall lært NOE i løpet av de siste årene... Jeg kan nemlig ikke huske at du var åpen for at ting kunne snu da tallene pekte oppover for 5 års tid siden...
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Tom C on March 27, 2012, 13:49:20 PM
Kjekt om noen kan svare mannen istedenfor å fjase det bort. Er flere som er litt nyskjerrige på om det ser ut til å bli bra med folk på fredag.


javel, så får de sette igang å telle sjøl!

Det er ikke så enkelt å finne ut dette lenger. For det første står det ikke lenger "antall ledige" når man peker med musepekeren på feltene. Altså; man må telle det fysisk. For det andre så er det fra i år flere felt man ikke kan telle noe som helst. Free seating-feltene til Bataljonen, samt Hansa Nedre A og felt P på Søndre mangler setekart.
Legg ned hele klubben!

ostraume

Er det sinte-Velle? Abdiserer du som tellekongen?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krøvel vellevold

Er det liksom en selvfølge at jeg skal kunne svare på dette til enhver tid?
Legg ned hele klubben!

Christian

Quote from: krøvel vellevold on March 27, 2012, 15:28:14 PM
Er det liksom en selvfølge at jeg skal kunne svare på dette til enhver tid?

Det er vel egentlig det, ja. Med tanke på hva du har levert de siste sesongene er vel ikke det så rart.

Tør eg tippe 15 000+ på fredag? 15 153.

Nixon

Det var da et veldig optimistisk anslag. Jeg tror vi skal slite med å komme over 13.000.
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on March 27, 2012, 16:10:09 PM
Det var da et veldig optimistisk anslag. Jeg tror vi skal slite med å komme over 13.000.


Det var da et voldsomt optimistisk anslag. Jeg tror vi skal slite med å komme over 11000. Kanskje 10000 også. Interessen er laber, Brann har vært dårlige i fire kamper på rad, det er fredag før påskeuken og det er seriens minst navngjetne motstander. Det er også muligheter for snø/sludd.

Fredag blir perfekt! Ufyselig snøvær, tidlig 2-0-ledelse til Ulf, vi får inn en redusering i det 62. minutt, men får ikke inn flere, 9987 tilskuere, stemningen på tribunen blir håpløs, helgen er ødelagt.
Legg ned hele klubben!

Gepard

Haha, Bra mot-jinxing Krøvel. Jeg er helt enig, bare så det er sagt. Kommer til å bli en vannvittig skanaløs kamp, og regner oddsen for det sjiserte kampopplegget med o-2 tidlig, før Brann skjerper seg etter pause, til å være ca 1.01

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on March 27, 2012, 16:20:23 PMDet var da et voldsomt optimistisk anslag. Jeg tror vi skal slite med å komme over 11000. Kanskje 10000 også


He he, godt mulig. Jeg tok litt ekstra i for å ikke stå igjen som en idiot dersom det kom litt folk. Men min første magefølelse var 11-12.000. Så du har sannsynligvis rett.
Rød makt på Hansa

steinbygger

Var på stadion tidligere i dag og telte antall ledige seter. Var ca 17.000 ledige seter.

Petter Puddefjord

Jeg har da aldeles ikke tatt "skammelig feil i mine spådommer". Jeg står fremdeles 100% for at Brann stadion må ha en maksimumskapasitet på minst 25000 for fremtiden. Jeg stiller riktignok noen spørsmål ved om trenden er "evigvarende". Slik "produktet" er i dag, vil det holde i massevis med et stadionanlegg på 17300, men det er ikke ønskelig for noen. Ikke for klubben, ikke for byen, ikke for NFF, eller fotballmiljøet for øvrig. IKKE ta deg den frekke frihet å vri det jeg skriver til å passe ditt skylapphode. Se LITT videre ut fra din sneversynte fremstilling, så KANSKJE du oppdager at verden ikke er svart/hvit, men full av nyanser. Bergen blir større, de aller fleste barn spiller fotball, så det er bare hvordan fotballmiljøet ter seg fremover som avgjør hvordan folk ser kamper i fremtiden. Hele produktet er dødt, og du kan få bygge ned stadion til maks 10000, hvis alle skal sitte i godstolene sine med fjernkontrollen. Det er ingen som ønsker dette. Fotballkamper uten tilskuere og stemning... Det er avgjørende at fotballmljøet gjør noen riktige grep fremover, slik at det blir stort å gå på kamp igjen. Det handler mye om identitet og fellesskap innenfor et miljø. Når Brann har kun et par fra Bergen og Hordaland som er aktuell for førsteelleveren, og nesten hele laget består av utenlandske spillere, da er det veldig mange bergensere som mister tilhørigheten til klubben. "Det er drakten vi elsker"? Kjøss meg i ræven!

krøvel vellevold

Det er solgt 4463 billetter på de feltene man kan telle - og der det også er p-kort-salg. (Dvs Hansa A øvre, B og C minus free seating, D, Søndre J-O og BT C-E.  Da det var solgt 7300 p-kort for noen uker siden, var det solgt ca 3850 på disse feltene. Siden antallet solgte nå er ca 600 mer på disse feltene nå, er det med andre ord solgt minst 7900 billetter til Ulf-kampen. Men det er vel sikkert også solgt noen hundre enkeltbilletter totalt på free seating-feltene til Bataljonen, og free seating nederst på Hansa A + Søndre P.  Så det totale antallet er nok over 8000. Klarer vi 10000?
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

March 27, 2012, 20:01:19 PM #9069 Last Edit: March 27, 2012, 20:07:18 PM by krøvel vellevold
Siden Petter Puddefjord selv har satt igang igjen en diskusjon alle trodde var over for flere år siden - og han fremdeles insisterer på at han ikke har tatt feil; vel, her er noen høydepunkter i Petter Puddefjords karriere som spåmann:


28/5-2006:

Quote"Tror snittet vil bli høyere og høyere for hver sesong fremover. Tror alle "forstå-seg-på'erne" må bite holdningene sine til ministadion i seg etterhvert. Fotballinteressen EKSPLODERER. Stadion blir, uten tvil i min sjel, for liten for fremtiden. Når stadion er ferdig utbygget med 20.000 sitteplasser, vil den være smekkfull i kamp etter kamp. Kanskje ikke de første årene, men ved sportslig suksess i fremtiden, vil det bli for lite på sikt."


24/7-2006:

Quote"Ingen trær vokser inn i himmelen (bortsett fra de neste 20-30 års tilskuerantall på stadion)"


19/7-2006:


Quote


18/7-2006:

Quote"Når dette er sagt så er en maksimumskapasitet på 20.000 altfor lav. Bare 3-4 tusen mer ville hjulpet. Det vil bli samme effekt med litt større stadion, for når man skal på stadion ønsker man best mulig plasser. Det ville blitt kamp om billettene på et litt større stadion enn 20.000. Intimitet og stemning vil vi få fremover, men verden er i utvikling, og vi trenger større anlegg."


18/7-2006:

Quote"Jeg kan ikke fatte at noen kan mene at 20.000 er nok for fremtiden."


30/6-2006:

Quote"Vi som mener at stadion blir for liten for fremtiden med kun plass til 20.000, vil få masse bensin til bålet, et bål som kommer til å bli større og større.

Bare vent og se! :-)"


9/8-2006:

Quote


9/8-2006:

Quote"Fantastisk!

Lerkendal med kapasitet på 30.849. Da må vi bygge Brann stadion til minst 31.000 ;-) hehe..


Det er GODT at både RBK og NFF tenker FREMTID. Håper de klarer å være lokomotivet i Norge når det gjelder publikum, for Brann klarer det åpenbart ikke. Ihvertfall ikke hvis pessimister som Krøvel og hans likesinnede skal få gjennomslag for sine fantasier om ministadion."


9/8-2006:

Quote


7/8-2006:

Quote"Vel, et av poengene mine er at publikumstilstrømmingen øker kraftig når det etterhvert er slutt på ståplasser, og alle kan sitte komfortabelt, med bedre fasiliteter enn i dag. Snittet har gått opp i flere år, og de dårligst besøkte kampene ligger på i underkant av 14.000. Tviler på at det blir så mange tusen tomme seter på så veldig mange kamper. "


6/8-2006:

Quote"Hvem snakker om glissen arena? Det er snakk om å kunne ha mulighet til å konkurrere med RBK som tar inn 22.500 tilskuere nå. Den nye kapasiteten på stadion kommer ikke på "oppunder" 21.000 nei. Den kommer på 20.052. Nå man i tillegg skal sperre bortesupporterne vekk fra brannsupporterne med et idiotisk seil, ryker som regel 100 plasser. Da vil vi ikke få noen kamper med over 20.000 engang!

Om nye stadion hadde fått en kapasitet på 23-24.000 hadde den IKKE vært "glissen" i mange kamper. Snittet vårt passerer 16.000 i dag, og med en ny arena vil snittet øke ytterligere. FOR en gjeng med kålhoder!!!"


4/8-2006:

Quote"Det blir ikke akkurat billigere med årene, hvis maksimumskapasiteten blir så liten at det blir et bikkjeslagsmål å få billetter. Vi snakker her om tilbud og etterspørsel, og det VIL BLI en enorm etterspørsel. Jeg gleder meg skakk ihjel til den dagen når jeg frydefullt kan le hånlig av alle naive innlegg her på forumet om at "nye Brann stadion blir stor nok". DET BLIR DEN IKKE."


31/7-2006:


Quote"JEG har peiling på stadionutbygging. Du derimot.... Du mener vel fremdeles at 20.000 er stort nok for fremtiden, etter at det i fellesferien har vært 16.555 og 16.282 på stadion. Omkring 3.500 ferre enn den kommende MAKSIMUMSKAPASITETEN.

SKANDALE !"


26/9-2007:

Quote"Jeg er flau. Rosenborg skal bygge ut til ca. 26.000, mens vi knapt får 20.000. PINLIG!"




17/9-2006:

Quote"Når stadion er ferdigbygget i 2008 vil det være 20.000 i kamp etter kamp. Dette er jeg helt overbevist om. DA vil det ikke gå lang tid før det blir murring, og folk kommer til å si at stadion ER for liten for fremtiden."


3/9-2006:

Quote"Blir ikke mye ut av dette uansett. Jeg bare konkluderer for meg selv at du er fullstendig på bærtur når det gjelder fremtidens behov m.h.t. maksimumskapasiteten på stadion. Prøver du å gjøre deg kul overfor andre ved å kalle meg "Pudding"? Du er en taper."


25/8-2006:

Quote"25.000 høres ut som ok i forhold til realistiske fremtidsutsikter. Dette er 5000 flere enn de 20.000 de nakker om i dag, og som er langt under akseptabelt maksimumsnivå.

Når det gjelder publikumsinteressen så er den jevnt stigende. "

"De som snakker om at vi får en "halvfull" stadion i mange kamper hvis stadion blir ytterligere utbygget kan umulig være edru. Minimumsantallet vil GARANTERT stige ytterligere når fasilitetene blir bedre, så vi får neppe mange kamper med under 15.000 tilskuere. Da kan man bare komme seg langt inn på vidden med de idiotuttalelsene."


17/11-2006:

Quote"Ingenting er bombesikkert, men jeg tror snittet på antall tilskuere vil øke videre, og dette vil tvinge frem nye løsninger for stadion de kommende år. I år er den dårligst besøkte kampen på over 13.500 mennesker. Utenom den kampen mot LSK i starten av sesongen, har det ikke vært under 15.000 betalende tilskuere på stadion. Hvordan kan normalt tenkende mennesker akseptere en maksimumskapasitet på 20.000 når vi har disse tallene svart på hvitt. Rosenborg skal bygge ytterligere ut (mot nærmere 30.000), og Ullevål skal ta over 30.000. Bergen kan ikke være dårligere. Jeg føler meg trygg på at det tvinger seg frem et sterkt behov for ny storstadion på Nygårdstangen innen 15 år."


15/11-2006:

Quote"Det vi har sett i går og i dag beviser igjen at stadion blir for liten for fremtidens behov. Prisene går opp, svartebørssalg vil vi ser mer og mer av, da mange kamper i fremtiden kommer til å gå for overfylte tribuner, og ekskluderingen av potensielle supportere er et faktum.

Når skal man forstå at metningspunktet ligger LANGT over 20.000 ?

"Knapphet på billetter" og "bygge for hverdagene" my ass!

Brann dummer seg ut, IGJEN!"


7/11-2006:

Quote"Har (selvsagt) fulgt med, og må si at det er gapskrattende morsomt å se folk mad panikk nå, etter at tallet mellom 17- og 18.000 har dukket opp. Jeg blir hånet når jeg hevder at stadion blir for liten med 20.000, og ønsker minst 3-4000 flere sitteplasser, men når det nå snakkes om 2-3000 ferre enn 20.000, da er det ramaskrik. Stikk fingeren i jorden! "


18/10-2006:

Quote"Når stadion står ferdig, med 20.000 seter, vil det bli vanskeligere å få tak i billetter enn nå med lavere kapasitet. Nesten hele stadion vil bli utsolgt i form av partoutkort og sponsorbilletter. Sorry Krøvel, men du er på viddene også her, IGJEN! Du har rett og slett ikke peiling på dette. Hold deg til andre statistikker du."


28/6-2007:

Quote"Fremtiden er ikke som fortiden, og 22.500 høres ut som en fornuftig kapasitet for Viking de neste ti-tyve-tredve årene. 22.500 er IKKE en fornuftig kapasitet for Brann de neste ti-tyve-tredve årene. Alle bygger større, bare ikke tullingene i Idrettsveien, som satser på "knapphet på billetter". Det er så forbannet latterlig å høre på uttalelser fra "ekspertene" på stadion, og deg Krøvel. Ta deg en pille!"


10/5-2007:

Quote"Du kan argumentere med din vinkling på denne saken til du blir fiolett i trynet, men du vil uansett aldri klare å rokke ved det faktum at publikumsinteressen har en jevn økning"


9/5-2007:

Quote"Nå må dere snart forstå at problemet er KAPASITETEN på stadion. Selv etter at stadion er ferdig utbygget (22.000?) vil det i fremtiden være altfor lite. Administrasjonen i Brann kommer til å snakke om "knapphet på billetter" til de blir grønne i trynene sine. Det ER og BLIR for lite for fremtiden. Når stadion er ferdigbygget, vil den ikke bli utvidet på sin nåværende plass, ei heller vil det bli bygget en ny stadion i Bergen de neste 30-40 årene. Alle prognoser tilsier at 22.000 vil bli en vanvittig liten kapasitet i forhold til det trykket som bare øker og øker. I BA forleden dag kunne vi lese om prognosene for befolkningsutvikling fremover.... 70.000 flere bergensere de neste 10-15 årene..... Nabokommuner som blir større og større. ALT tilsier at Brann burde bygget til MINST 25.000 når det først blir bygget, men neida... der oppe i Idrettveien er de blitt så "fornuftige" nå, etter tidligere tabber, så nå er det knapphet på ditt, sikkerhetstiltak på datt, polstrete seter for fiffen, store glassvegger hvor snobbene og andre som tror de betyr noe kan titte ut i pausen....

Jeg liker IKKE utviklingen, men nå kommer vel Krøvel med noe knask, slik at bermen her inne på forumet kan gni seg i hendene igjen og kalle meg for alt mulig... Kjør på!

Sannheten kommer for en dag!"


26/1-2007:

Quote"Det er ikke snakk om at det kommer til å øke og øke i all evighet, men at det kommer til å stabilisere seg på et adskillig høyere antall brannsupportere enn tidligere er hevet over enhver tvil. En maksimumskapasitet på 21-22.000 er altfor lite, "


8/1-2007:

Quote



20/12-2006:

Quote"...ja, jeg GARANTERER for et snitt rundt 20.000 når stadion er ferdig i 2008 med 22.000 sitteplasser. Det er jeg HELT sikker på."


18/12-2006:

Quote"I tillegg til det "enavguttene" sier så føler jeg meg trygg på at Brann ikke kommer til å havne i noen nedrykksstrid på lang tid. Til det har ressursene for mye å si for dagens og fremtidens fotball. Jada, ballen er rund, men jeg ser konturene av at storbylagene (med størst ressurser) vil være toneangivende i fremtiden. De siste årene har lagene fra Oslo, Bergen og Trondheim dominert norsk fotball. Jeg tror den tiden er forbi da lag som Molde, Kongsvinger og Mjøndalen kunne kjempe i toppen av norsk fotball.

Når Brann stabiliserer seg i toppen vil partoutkortsalget ligge stabilt, og etter 2008 tror jeg Brann åpner for å selge 16-18.000 partoutkort (og derved ha ca. 6.000 billetter for løssalg), noe jeg tror de vil selge ut enkelt. Dette vil føre til at vi kan ha et snitt på rundt 20.000, og etterhvert banke RBK på tilskuere. "


17/12-2006:


Quote"Hva gjør du når stadion er bortimot SMEKKFULL i kamp etter kamp i 2008, ferdig utbygget til rundt 22.000? Hvordan skal du da bortforklare at du hevder det kun er 16. mai og Brann-RBK som ville bli utsolgt, mens resten av kampene blir glisne?

Du kan begynne allerede nå med noen av dine latterlige bortforklaringer. Du har tapt. Ro, ro til fiskeskjær!"


17/12-2006:

Quote


2/3-2008:

Quote


1/3-2008:

Quote"Jeg har da ALDRI sagt (skrevet) at 23.000 er "riktig kapasitet"!

Krøvel, ta deg en pille! Jeg mener at en kapasitet rundt 25.000 er riktig for Brann nå, men på sikt bør stadion ta 26-30.000. Byen vokser, fotballinteressen øker. ALT tyder på at 22.000 blir ynkelig lite om 10-20-30 år. "


29/2-2008:

Quote"Det er ikke SIKKERT at fotball er like "pop og in" som i dag om ti år, men det er SANNSYNLIG at fotball er MYE MER "pop og in" enn i dag om ti år. Brann stadion blir altfor liten med 22.000 i fremtiden. Jeg vet jeg har rett, så jeg bare ler når jeg leser innleggene dine Krøvel. Wait and see!"


28/10-2007:

Quote"Det er mulig at et stadion til 26.000 vil gi noen få kamper med litt glisne tribuner, men dette overdrives veldig her inne på forumet. Brann vil alltid ha en enorm tilhengerskare, dette VET vi, så slapp av! Vi trenger adskillig større stadion enn 22.000, men å høre på vyene til Viking i lille Stavanger er bare latterlig, selv om hele regionen rundt Stavanger er ganske stor.

Fremtiden er ikke som fortiden, og fotball er enormt eksponert og veldig populært. Det er ingenting som tyder på at interessen vil gå ned i uoverskuelig fremtid


26/10-2007:

Quote


6/10-2007:

Quote"Brann stadion vil fylles i uoverskuelig fremtid. Jeg fryder meg - for jeg VET jeg har rett. Hvorfor er dere så livredd for en kapasitet på ca. 4000 flere enn planlagt? Det vil IKKE bli glissent, men Brann vil få muligheten til å rekruttere flere, samt få mye større inntekter."


6/10-2007:

Quote"men jeg er overbevist om at Brann stadion vil fylles i nesten alle kamper med en større kapasitet enn 22.000! Jeg er fullstendig klar over at dette dreier seg om tilbud og etterspørsel (som det meste ellers her i livet), men jeg er hellig overbevist om at det vil bli enorm rift om billettene uansett. Bygges stadion til f. eks. 24.000, vil det selges 18-20.000 sesongkort."


5/10-2007:

Quote"Halvfullt stadion... Hahaha... Alle vet at det ikke kommer til å være glissent eller halvfullt om det bygges til nærmere 30.000 enn 20.000."


5/10-2007:

Quote"Dere har så kalde føtter nå, for dere har begynt å forstå at jeg har rett. 22.000 blir definitivt for lite for fremtidens Brann. Det finnes selvsagt en maksgrense for Brann i forhold til metningspunkt, men det ligger nærmere 30.000 enn 20.000 når vi evner å se ti - tyve -tredve år frem i tid. Hva er det som tilsier at klubbene fra landets tre-fire største byer ikke skal hevde seg i toppen jevnt over i uoversiktelig fremtid? Kapital og enorm ramme om klubbene blir mer og mer vesentlig, så landets fire største byer har egentlig bare blå himmel foran seg. Det ser verre ut for klubber som Sogndal og Kongsvinger, som tidligere kunne spise kirsebær med de store klubbene. De tidene tror jeg er forbi. Vi ser det i utlandet, og det kommer naturlig nok hit også. Nå er det VIKTIG at Brann ikke trakker feil, ved å bygge stadion for liten. Jeg håper inderlig at disse reguleringsplanene gjør det mulig å få kapasiteten opp mot 25.000 i det minste.

Fremtiden vil vise at jeg har rett. I can't wait!"


13/9-2007:

Quote"HVA VAR DET J E G SA ?

Brann stadion blir for liten med rundt 22.000 sitteplasser. ALTFOR LITEN!"


12/7-2007:

Quote"Ehh... Ja, nettopp. Det er hva jeg forsøker å få frem, men så kommer skolestilen fra Krøvel i retur, pluss endel andre innlegg fra andre som alltid er enig med mannen, uansett hvor lattelige meningene er. Skulle tro mannen opererer med flere brukernavn. Gjennomgangsmelodien blant nesten alle jeg snakker med i vår kjære by, er at stadion blir for liten med 22.000 sitteplasser. Her på forumet er det merkelig mange som er enig med "statistikeren" Vellevold.

Helt på linje med deg Xminator. Stadion burde ha en kapasitet på rundt 25.000 for fremtiden. Nå lukkes stadion igjen for de neste 30-40 år. Kan aldri tenke meg at det kommer til å skje noe med kapasiteten i disse tiårene når den er ferdigbygget, så Brann skyter seg selv i foten ved å bygge en knapp kapasitet nå. Det skal flere år med elendige sportslige resultater til for at nye stadion blir glissen. Jeg tror Brann har kommet seg i toppen for å bli. Jeg tror lagene fra de største byene kommer til å dominere mer og mer i norsk fotball. Tiden er definitivt forbi da Kongsvinger og Mjøndalen kunne skrelle storlagene som en banan. Bergen vokser, fotballinteressen øker - HELE TIDEN!

Vi må bygge for FREMTIDEN!"
Legg ned hele klubben!

Markmus

Lite å gjøre på, krøvel? :P
Ka du ve?

dudo

Skulle heller brukt tiden på å telle ledige seter. ;)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Quote from: Petter Puddefjord on March 27, 2012, 18:39:31 PM
Jeg har da aldeles ikke tatt "skammelig feil i mine spådommer". Jeg står fremdeles 100% for at Brann stadion må ha en maksimumskapasitet på minst 25000 for fremtiden. Det handler mye om identitet og fellesskap innenfor et miljø. Når Brann har kun et par fra Bergen og Hordaland som er aktuell for førsteelleveren, og nesten hele laget består av utenlandske spillere, da er det veldig mange bergensere som mister tilhørigheten til klubben. "Det er drakten vi elsker"? Kjøss meg i ræven!


Når kommer i så fall "fremtiden" til å starte? Om 20 år?
Fotballen og samfunnet generellt blir mer og mer internasjonalt, så tror du med en gang bør legge bort tanken om et lag nesten kun fra Bergen/Hordaland.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Dette var da storartet lesning, og Puddefjorden kan for evig få slippe å tro han fikk rett i dette.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

roaldinho

Quote from: Klaus_Brann on March 27, 2012, 22:30:13 PM
Dette var da storartet lesning, og Puddefjorden kan for evig få slippe å tro han fikk rett i dette.


Jepp, masse å lese, men også en del repetering fra Puddefjorden! Får håpe at han også ser det samme.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Tom C

Quote from: krøvel vellevold on March 27, 2012, 18:50:57 PM
Det er solgt 4463 billetter på de feltene man kan telle - og der det også er p-kort-salg. (Dvs Hansa A øvre, B og C minus free seating, D, Søndre J-O og BT C-E.  Da det var solgt 7300 p-kort for noen uker siden, var det solgt ca 3850 på disse feltene. Siden antallet solgte nå er ca 600 mer på disse feltene nå, er det med andre ord solgt minst 7900 billetter til Ulf-kampen. Men det er vel sikkert også solgt noen hundre enkeltbilletter totalt på free seating-feltene til Bataljonen, og free seating nederst på Hansa A + Søndre P.  Så det totale antallet er nok over 8000. Klarer vi 10000?



Takk! Så slapp jeg faktisk å telle sjøl allikevel...   ;)
Aldri mer Obos....

Christian

Quote from: krøvel vellevold on March 27, 2012, 16:20:23 PM
Quote from: Nixon on March 27, 2012, 16:10:09 PM
Det var da et veldig optimistisk anslag. Jeg tror vi skal slite med å komme over 13.000.


Det var da et voldsomt optimistisk anslag. Jeg tror vi skal slite med å komme over 11000. Kanskje 10000 også. Interessen er laber, Brann har vært dårlige i fire kamper på rad, det er fredag før påskeuken og det er seriens minst navngjetne motstander. Det er også muligheter for snø/sludd.

Fredag blir perfekt! Ufyselig snøvær, tidlig 2-0-ledelse til Ulf, vi får inn en redusering i det 62. minutt, men får ikke inn flere, 9987 tilskuere, stemningen på tribunen blir håpløs, helgen er ødelagt.

Legger meg flat og skylder på vårtegn i luften og for mykje sol på skallen. 10 000 må vi da klare, trolig 11 000-12 000. Det er tross alt serieåpning.

Eivind

Quote from: Petter Puddefjord on March 27, 2012, 18:39:31 PM
Jeg har da aldeles ikke tatt "skammelig feil i mine spådommer".


Tja, stort sett mer feil i sine spådommer går det vel ikke an tå ta, så jeg vil si at skammelig feil er en passende betegnelse!

ostraume

Noen som la merke til dobbelsiden i BT i går? Vil tro reklameentusiastene jubler?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Utmedsnolken

March 28, 2012, 10:04:06 AM #9079 Last Edit: March 28, 2012, 10:19:18 AM by Utmedsnolken
Quote from: ostraume on March 28, 2012, 09:56:22 AM
Noen som la merke til dobbelsiden i BT i går? Vil tro reklameentusiastene jubler?


hvor mange dobbeltsider har vi hatt siste uken nå, var jo en i dag også? tror jeg har sett 3 stk nå. Ingen av de inneholder linjen "Aldri har partoutkort vært billigere!" som man kan se om man trykker billetter -> partoutkort på brann.no som burde vært en reklamelinje man pushet overalt og ikke inne på undersider.

edit: og akkurat i det jeg skrev det fikk jeg mail fra Daggyen med fokus på hvor billig det er med sesongkort nå
"og der snubler Sæternes igjen"

Nixon

Quote from: Utmedsnolken on March 28, 2012, 10:04:06 AMhvor mange dobbeltsider har vi hatt siste uken nå, var jo en i dag også? tror jeg har sett 3 stk nå. Ingen av de inneholder linjen "Aldri har partoutkort vært billigere!" som man kan se om man trykker billetter -> partoutkort på brann.no som burde vært en reklamelinje man pushet overalt og ikke inne på undersider.


Men så er det heller ikke Brann som er avsender og de har ingen påvirkning på budskapet.
Rød makt på Hansa

Utmedsnolken

March 28, 2012, 10:53:35 AM #9081 Last Edit: March 28, 2012, 10:59:22 AM by Utmedsnolken
Quote from: Nixon on March 28, 2012, 10:51:28 AM
Quote from: Utmedsnolken on March 28, 2012, 10:04:06 AMhvor mange dobbeltsider har vi hatt siste uken nå, var jo en i dag også? tror jeg har sett 3 stk nå. Ingen av de inneholder linjen "Aldri har partoutkort vært billigere!" som man kan se om man trykker billetter -> partoutkort på brann.no som burde vært en reklamelinje man pushet overalt og ikke inne på undersider.


Men så er det heller ikke Brann som er avsender og de har ingen påvirkning på budskapet.


sitter du med innside-info? har de blitt forespurt eller forsøkt?
"og der snubler Sæternes igjen"

Nixon

Nei, jeg har ikke noe inside info. Men jeg syns det ville vært merkelig dersom de lot Brann få bestemme innholdet i disse annonsene. Så jeg tviler sterkt.
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Fra offisielt hold nærmer vi oss visstnok 9000 etterhvert, og ligger an til 10000++ på fredag. Vi blir altså antagelig knust av VIF og RBK  på tilskuertall i første hjemmekamp. Ser ikke bort fra at også Viking kan klare et tall over oss (det er vel fremdeles optimisme der etter 4-0 over RBK - 2-2 mot Ulf til tross), og AaFK vil vel klare et sted på 9-tallet. Molde klarte også over 9000. Selv Odd klarte jo oppunder 7000. Brann-publikumet er faen tragisk for tiden!
Legg ned hele klubben!

ostraume

RBK sine 13000 er ikke akkurat imponerende, selv om det blir flere enn vi trekker oss. Det var tross alt selveste Brann som kom på besøk.

Vi spiller en fredagskveld. Mot Ulf.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Spelaren

Tenk om godværet hadde holdt seg til denne kampen også. Yr.no har halvskyet og fire grader under kampen mens storm slår til med sludd og to grader.

Typisk.
Gå av.

krøvel vellevold

Offisielt solgt 9045 tidligere i ettermiddag. Da bør vi klare 10000 greit.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

March 28, 2012, 21:01:20 PM #9087 Last Edit: March 28, 2012, 21:21:01 PM by krøvel vellevold
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Her er worst case scenario hvis vi flopper totalt sportslig:


Ulf 10000
Godset 9500
VIF 10500
Viking 10500
Sogndal 16/5 14000
FFK 10000
Stabæk 9500
Odd (juli) 9000
AaFK (juli) 9500
FKH 10000
MFK 10500
RBK 11000
HBK 9000
LSK 9000
TIL 9000

Gj. 10067
Legg ned hele klubben!

Gulløl

March 28, 2012, 23:00:54 PM #9089 Last Edit: March 28, 2012, 23:05:04 PM by Gulløl
Quote from: krøvel vellevold on March 28, 2012, 21:47:23 PM

Gj. 10067


Kanskje det blir noen heftige kval.kamper på høsten for å unngå nedrykk med fulle tribuner som kan redde tilskuerbudsjettet  ;)

Ellers endte besøkstallet på Stadion på 12977 betalende tilskuere i fjor.
Budsjettet i 2012 er 11500 betalende tilskuere. Bør normalt klares om de klarer å holde seg oppe på øvre del av tabellen gjennom sesongen.

At tilskuertallet på fredag bare havner på 10-tallet sier seg selv. Kombinasjonen dårlig kampdag, dårlige prestasjoner siste kamper, lite attraktiv motstander og surt og kaldt gjør at mange holder seg hjemme.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

roaldinho

Quote from: Gulløl on March 28, 2012, 23:00:54 PM
Quote from: krøvel vellevold on March 28, 2012, 21:47:23 PM

Gj. 10067


Kanskje det blir noen heftige kval.kamper på høsten for å unngå nedrykk med fulle tribuner som kan redde tilskuerbudsjettet  ;)

Ellers endte besøkstallet på Stadion på 12977 betalende tilskuere i fjor.
Budsjettet i 2012 er 11500 betalende tilskuere. Bør normalt klares om de klarer å holde seg oppe på øvre del av tabellen gjennom sesongen.

At tilskuertallet på fredag bare havner på 10-tallet sier seg selv. Kombinasjonen dårlig kampdag, dårlige prestasjoner siste kamper, lite attraktiv motstander og surt og kaldt gjør at mange holder seg hjemme.


Og ikke minst at kampen går gratis på tv.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

ostraume

Hva pokker skjedde i 1996?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

Quote from: ostraume on March 29, 2012, 08:20:34 AM
Hva pokker skjedde i 1996?


Hovedgrunnen var kanskje at det var 1. mai. Og Krøvel skrev ca 23.000 med god grunn. Det var så mange utenfor da kampen begynte at de bare slapp folk inn i svingene. Så hvor mange som var der er ikke godt å si.
Rød makt på Hansa

dokken

http://www.brann.no/historie/kampdatabase/brann-viking-fk10/

Ser at det offisielle tilskuertallet var drøye 19.000, men husker kaoset og at Brann åpnet portene i klokkesvingen.

Det var fotballfeber etter at Brann hadde slått VIF borte i seriestarten.

Det ble 1-1 mot Viking. Neste runde tapte vi 0-10 for RBK, og dermed var den fotballfeberen over. Det kom 9200 i neste hjemmekamp mot Moss....

dokken

Quote from: Gulløl on March 28, 2012, 23:00:54 PM

At tilskuertallet på fredag bare havner på 10-tallet sier seg selv. Kombinasjonen dårlig kampdag, dårlige prestasjoner siste kamper, lite attraktiv motstander og surt og kaldt gjør at mange holder seg hjemme.


Fredag har dessverre vist seg å være en svært dårlig kampdag tilskuermessig. For min del er fredag langt å foretrekke fremfor f.eks. mandag eller sent søndag. Men jeg tror "folket" er for vant til at fredag er kvelden da de koser seg hjemme i godstolen med gullrekken og taco. Dessuten skal man ikke undervurdere det at mange er ganske slitne etter en arbeidsuke. Da kan det være hardt å dra seg ut av huset igjen.

Når det er sagt: Hvis det blir ned på 10.000-tallet på første hjemmekamp, er det litt pinlig. Synes ikke alle unnskyldningene holder. Det er ikke meldt noe dårligere vær i Bergen i morgen enn det var på i Trondheim søndag. 5-6 grader og litt regn i luften er vi vant til, og tribunene har tak (i motsetning til på 90-tallet, da været var en forståelig faktor). Og billettprisene kan ikke folk syte for mye om lenger. Såvidt jeg kan se, er det plenty av billetter igjen på billigfeltene. Voksne kan få sitteplass under tak til 175 kr, barn 75 kr (P-feltet på langsiden).

12.000 på fredag er helt greit, 11.000 skuffende og 10.000 direkte flaut.

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on March 29, 2012, 08:29:44 AM
Quote from: ostraume on March 29, 2012, 08:20:34 AM
Hva pokker skjedde i 1996?


Hovedgrunnen var kanskje at det var 1. mai. Og Krøvel skrev ca 23.000 med god grunn. Det var så mange utenfor da kampen begynte at de bare slapp folk inn i svingene. Så hvor mange som var der er ikke godt å si.


Det med ca 23000 er fordi det offisielle tilskuertallet var på 19000+, men det var snakk om at ca 4000 slapp gratis inn fordi køene utenfor Stadion ved kampstart var ENORME. Det er vel kanskje det mest overraskende oppmøtet på Stadion i de 26 årene jeg har gått. Ingen forventet egentlig noe stort mer enn 11-12-13000, og så tok det fullstendig av - i én kamp...

Dette var vel året da Flo debuterte. Dessuten hadde den egentlige første hjemmekamp (Stabæk var det vel) blitt utsatt. Så hadde vi vel to bortekamper (uavgjort vs LSK og seier vs VIF) før denne kampen. I tillegg var det jo sikkert 1000 på gratishaugen denne kampen. Mye russ og greier, selv om det altså ikke var 16/5.
Legg ned hele klubben!

stig

Vi hadde vel kjøpt halve Norge før 96 sesongen så forventningene var høye.

Jeg syns fredag er en flott kampdag, men den er fremdeles ny og folk i Norge er vanedyr. Nå er det heldigvis spikret fredag som kampdag ut 2016 sesongen så det blir tid.

Noen som har oversikt over hvordan fredag gjør seg som kampdag tilskuermessig? Altså fredagstall kontra søndag kl 18/20 mellom samme lag.
Nettsideansvarlig

Spelaren

Kampen mot Viking var ein massiv nedtur. Forholdsvis kjedeleg, og om eg husker riktig havnet me under før me utlignet. Men herremann så tett det var å stå i Klokkesvingen, godt og varmt :) .
Gå av.

Markmus

Quote from: Spelaren on March 29, 2012, 10:29:47 AM
og om eg husker riktig havnet me under før me utlignet


Ville vært rart om vi utlignet før vi havnet under :P
Ka du ve?

Spelaren

Quote from: Markmus on March 29, 2012, 10:48:59 AM
Quote from: Spelaren on March 29, 2012, 10:29:47 AM
og om eg husker riktig havnet me under før me utlignet


Ville vært rart om vi utlignet før vi havnet under :P


Det var tross alt 1996 :P .
Faktisk var setningen min ikkje så altfor verst. Var du på kampen, forresten? Herlig jubelbrøl, sjølv om eg såg minimalt av det som skjedde pga min beskjedne 15-årige høgde.
Gå av.

Go Up