• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

Go Down

Læreren

May 24, 2009, 15:21:22 PM #5300 Last Edit: May 24, 2009, 15:23:20 PM by Læreren
Synes det er merkelig at RBK har så lave tilskuertall! Bedrer det seg ikke, så kommer de til å gå på en kjempesmell. Hvor mye taper de egentlig på hver hjemmekamp i forhold til hva de hadde budsjettert med? Rundt 4000 færre enn budsjetter, en pris på ca 200 kr billetten (sånn ca. Har ikke peiling på hva de pleier å ta). Det blir i så fall hele 800.000! Og over en hel sesong hvor de har 15 hjemmekamper, så blir det 12.000.000.

Gulløl

May 24, 2009, 15:43:20 PM #5301 Last Edit: May 24, 2009, 15:46:41 PM by Gulløl
Rosenborg budsjetter med et underskudd på 30 mill. i år. I tillegg er det lagt inn 22 mill. i spillersalg i budsjettet. Med stor publikumsvikt og ikke noe spillersalg kan underskuddet fort komme opp i 60 mill. Grøss og gru :o ::)

Brann budsjetter heldigvis bare med 2 mill. i spillersalg og et budsjett som går ut i null. Men Brann får helt sikkert noen millioner i underskudd på publikumsiden de også og helt sikkert noen millioner i svikt andre steder også, så nedskjæringer er nok absolutt nødvendig hos Brann. Brann kan møtte skikkelig veggen når de skal reforhandle mange av sponsorkontrakter for 2010 midt oppe i finanskrisen. Det blir tøffe tak for Bjørn Dahl & Co, blir nok ikke så lenge før de første oppsigelsene i administrasjonen meldes.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Utmedsnolken

Ingenting er fikset? kommer helt igjennom til jeg har fylt ut bankid-greien, men når jeg skal tilbake til billettkjøpet, så stopper det opp.
"og der snubler Sæternes igjen"

Observed

Brann har tapt ca 350 000 kr på billett inntekter i år, har dette fra sikre kilder i tilfelle noen av dere tvilere skulle lure, kan oppgi at det var papirutgaven av BT. RBK har jeg ikke peiling på, men her er snakk om en del mer penger.

krøvel vellevold

2128 ledige til torsdag. Solgt 42 siden i går kl. 16.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

AaFK har fremdeles over 1200 ledige til morgendagens kamp. Tror ikke de bikker 10000 denne gang.
Legg ned hele klubben!

The Boss

Quote from: krøvel vellevold on May 24, 2009, 22:40:36 PM
AaFK har fremdeles over 1200 ledige til morgendagens kamp. Tror ikke de bikker 10000 denne gang.


Kan dette ha noe med at det er mandagskamp?
Har du noen tall på tilskuertall på mandagskamper vs søndagskamper og kanskje lørdagskamper vellevold?

krøvel vellevold

Quote from: The Boss on May 25, 2009, 04:36:34 AM
Quote from: krøvel vellevold on May 24, 2009, 22:40:36 PM
AaFK har fremdeles over 1200 ledige til morgendagens kamp. Tror ikke de bikker 10000 denne gang.


Kan dette ha noe med at det er mandagskamp?
Har du noen tall på tilskuertall på mandagskamper vs søndagskamper og kanskje lørdagskamper vellevold?


Det var nå såvidt de bikket 10000 på 16.mai.
Legg ned hele klubben!

Ricky

Quote from: Utmedsnolken on May 24, 2009, 16:56:22 PM
Ingenting er fikset? kommer helt igjennom til jeg har fylt ut bankid-greien, men når jeg skal tilbake til billettkjøpet, så stopper det opp.


Ifølge Brann har de fått en del henvendelser, og skal (naturligvis) gi saken høyeste prioritet.
Pr sånn cirka halv elleve i formiddag er problemet iallefall der ennå, og det er så vidt jeg kan se solgt hele 0 billetter siden i går ettermiddag, iallefall om man skal tro setekartet på brann.no

krøvel vellevold

Over 1100 ledige på Danskebåten ca 2:45 før kamp. Solt færre enn 100 i løpet av dagen. Der snakker vi om klubb som selger enda treigere enn Brann på kampdag.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

May 25, 2009, 15:59:13 PM #5310 Last Edit: May 25, 2009, 16:02:13 PM by krøvel vellevold
2016 ledige til torsdagens kamp. Solgt 112 siden halv tolv i går kveld. Har de fikset problemet nå?

2016 ledige + alt det vanlige = 13856 solgt. Klarer vi 15000?
Legg ned hele klubben!

Utmedsnolken

Advarslene står fortsatt på brann.no. Måtte sende en ned til galleriet iløpet av arbeidsdagen for å få billettene
"og der snubler Sæternes igjen"

krøvel vellevold

Faen helt utrolig! Når dukket problemet opp? Onsdag ettermiddag? Og så har billettfolkene tatt langhelg. Og når de kommer tilbake på jobb mandag, klarer de faen ikke å ordne opp i feilen. Nå er det sikkert mange som har gitt opp, og gir blanke f... i å gå på kampen. Her lukter det et tilskuertall på 14-tallet lang vei! Flaut!
Legg ned hele klubben!

Dreamer

Fikk akkurat betalt 2 biletter på nettet. Har prøvd 1 døgn.

Markmus

Faen ikke rart det ikke kommer folk på kampene.
Ka du ve?

Gulløl

Dette er en SKANDALE. Billettsystemet ut av funksjon i 4 - 5 dager nå. Noen må ta sin hatt og gå, dette ser ut til å redusere billettsalget til torsdagens kamp med 1000 - 2000 tilskuere + jævlig mye irritasjon fra oss kunder til Brann. Torsdagens kamp mot Molde et av årets topplag, og en av årets storkamper, burde glatt blitt utsolgt med et fungerende billettsystem og skikkelig markedsføring. Jaja snart skal Brann sende ut oppsigelser, gi sparken til de billettansvarlige først >:(
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Skal visst være fikset nå.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Det virker som at Brann har problemer uansett hvilket billettselskap de benytter seg av. Det kan umulig være en tilfeldighet. Er det fordi Brann ikke setter høye nok krav til sine underleverandører? Der andre krever avbrutt helg uansett hvor den ansvarlige befinner seg tar nok Brann en Kvisvik/Soma og setter det menneskelige først...
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

jaja, det går nå fremover. Solgt 30 siste 2:45.
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Dette er pokker ikke godt nok. Hva er det med Brann og billettrot?Helt utrolig.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Markmus

Jeg er overbevist om at det er Bruun-Hanssens feil dette også.
Ka du ve?

krøvel vellevold

Solgt nye 40 siste 3:15. Men det hadde jo kanskje ikke vært så dumt å faktisk FORTELLE folk at salget nå funker igjen. Og her er vi inne på det jeg har sagt før: Informasjonen er for dårlig. Man får ikke vite at nå er det lagt nye billetter ut, eller at nå er de tekniske probleme fikset. På brann.no står det bare at de har problemer og at de vil komme tilbake med mer info. Når det da ikke kommer noen ny info, så tar jo folk det for gitt at det fremdeles ikke er fikset.
Legg ned hele klubben!

Chris*

Burde kjørt på med annonser og beklagelse til de som evt. har prøvd å kjøpe tidligere, i morgendagens aviser. Hvis ikke man tar noen markedsføringsgrep før torsdagenskamp kommer vi til å ende opp med skandaletall.
en som venter på noe godt, venter ikke forgjeves!

Markmus

Vet Brann at de stinker våt hund når det gjelder å informere bergensere om salg av billetter? Om ikke noen sier det til dem, så går de sikkert rundt og tror de er knallgode.
Ka du ve?

Ricky

Hvis ikke Brann bruker e-post/SMS-mulighetene sine nå, så skjønner jeg ingenting. Virker mer som om de prioriterer å opplyse om når hettegensere selges for nedsatt pris og den slags; alskens ting hvor inntektspotensialet ligger på 5.000 - 10.000 kr.

Men at en halv million kroner ligger an til å gå fløyten på Molde-kampen derimot.. det er vel gjerne ikke så nøye. Ender vel opp med at noen av oss må tipse BA/BT for at de skal ta opp saken med Branns billettproblemer på sportssidene sine, og på den måten gi billettsalget litt gratisreklame.

Xminator


krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

kabelmann

Sånn har Branns markedsføring alltid vært; et evig fokus på hvor vanskelig det kommer til å bli å få tak i billetter fremfor å fremheve hvor enkelt det er å få tak i billetter nå.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krøvel vellevold

Her er en sammenligning i forhold til omtrent samme tidspunkt før de andre hjemmekampene utenom 16/5:

Stabæk: ca 14400
TIL: ca 14600
LSK: ca 14400
MFK: ca 14000
Legg ned hele klubben!

Læreren

1923 synlige billetter som er ledige enda på setekartet.

http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=7755

Brann melder om 3000 ledige billetter.

krøvel vellevold

Quote from: Læreren on May 26, 2009, 10:40:39 AM
1923 synlige billetter som er ledige enda på setekartet.

http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=7755

Brann melder om 3000 ledige billetter.


Har du tatt med ståfeltet?
I tillegg er det ca 400 på SpV, muligens 200 lagt av til frikort på ståfeltet, og bortefeltet.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

2290 ledige. Ned 35 siden kl. 10. Salget er altså fremdeles på omtrent 14000 utenom bortefeltet som nå er skrenket inn til 415.
Legg ned hele klubben!

Læreren

Quote from: krøvel vellevold on May 26, 2009, 11:59:02 AM
Quote from: Læreren on May 26, 2009, 10:40:39 AM
1923 synlige billetter som er ledige enda på setekartet.

http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=7755

Brann melder om 3000 ledige billetter.


Har du tatt med ståfeltet?
I tillegg er det ca 400 på SpV, muligens 200 lagt av til frikort på ståfeltet, og bortefeltet.


Nei, beklager det glemte jeg.

krøvel vellevold

May 26, 2009, 15:36:42 PM #5333 Last Edit: May 26, 2009, 16:12:44 PM by krøvel vellevold
2186 ledige. Ned 104 på 3:40.

Vi må ned mot ca 1300 ledige for å bikke 15000, og ned mot ca 300 ledige for å bikke 16000. Men selger de (mot formodning) billetter på SpV "i det skjulte", det går unna med fribilletter på ståfeltet og det kommer en håndfull bortefans, så trenger vi ikke nå helt ned til hhv 1300 og 300 for å bikke 15000 og 16000.

16000 tror jeg vi bare kan glemme. Men 15000 skal vi klare. Er vi nede i 2000 ledige før midnatt og 1600 ledige før i morgen midnatt, så skal vi klare det greit.
Legg ned hele klubben!

Angeln

2120 ledige, kun solgt 66 i kveld.

14180 solgt utenom bortefeltet, forutsatt at 16300 er totalt antall tilgjengelige billetter.

krøvel vellevold

2120 fremdeles. Skal vi ned i de nevnte 1300 for å få solgt 15000, bør vi ned i 1700 i løpet av dagen.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

2086. Solgt hele 34 i løpet av dagen! Jeg tror faktisk vi skal få problemer med å komme over 15000 denne gangen.
Legg ned hele klubben!

Angeln

1982 ledige, solgt 104 på to timer. Fortsetter det sånn skal vi klare 15000 fint.

Ca 14318 solgt totalt utenom bortefeltet.

krøvel vellevold

1969 ledige. Solgt 117 på to og en halv time. Men det går fremdeles for seint. Normalt er det gode timer fra ca 11 til ca 17. Deretter går det seinere.

Ut fra regnestykket med kap. 17317 minus antagelig 200 ståbilletter lagt til side for frikort (salget startet på 400, mens kap. jo er 600), minus et bortefelt som medregnet seilet er på 415 plasser, minus anslagsvis 400 ledige (som sikkert ikke selges heller) på SpV, minus 1969 synlige ledige, så er det solgt ca 14333 nå. Så kan vi selvsagt legge til f.eks. 50 "solgte" til frikort og at det kanskje kommer 50 MFK-supportere. Men vi må altså selge ca 600 fra nå for å runde 15000.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

1922 ledige. Solgt 47 siste 1:50.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Vi ligger altså på vel 14400 solgte utenom bortefeltet. På samme tidspunkt før de tre kampene før 16/5, var det som følger: Stabæk ca 14600, TIL ca 14800, LSK ca 14900.
Legg ned hele klubben!

karen1

Er meldt bra vær imorgen så 15000 klarer vi ihvertfall.

krøvel vellevold

1852 ledige. Solgt 70 siste 3:30. Kanskje vi klarer å komme ned i 1800 i løpet av dagen. Da må vi selge runtdt 500 i morgen for å klare 15000. Det er jeg på ingen måte sikker på at vi klarer.
Legg ned hele klubben!

hanseen

Brann må ha veldig mye å gå på / uforløst potensiale mht billettsalg. Sviktende websystemer, sprikende info om hvor vanskelig det er å få billett og mer kynisme i forhold til å hype kamper opp. Gratisreklame i form av avisreportasjer om hvor god / spesiell Hoseth er og god gammeldags plakatklistring kan lokke flere til stadda. Hva med å dele ut løpesedler, kjøre rundt i byen med høytaler og kunngjøre for allverden at det ER kamp snart altså koster ikke mange kronene. Surret med teknikken må ihvertfall ta slutt, der taper de fra 400 til 10000 tilskuere hver gang.

skuteviken

Blir nedpsyket av å lese dette her. Tenker bare på min hverdag, er faktisk aldri jeg leser eller støter på info i min hverdag om denne kampen viss jeg ikke oppsøker det. Hva skjer med plakater i byn osv. Det er all for liten hype rundt kampene våre.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Vestkanten

Quote from: skuteviken on May 27, 2009, 17:32:53 PM
Blir nedpsyket av å lese dette her. Tenker bare på min hverdag, er faktisk aldri jeg leser eller støter på info i min hverdag om denne kampen viss jeg ikke oppsøker det. Hva skjer med plakater i byn osv. Det er all for liten hype rundt kampene våre.


Brann er visst et produkt som selger seg selv.........???? I hvertfall hvis vi skal tro på Brann sin markedsavdeling!
Heia Brann!

skuteviken

Quote from: Vestkanten on May 27, 2009, 17:43:33 PM
Quote from: skuteviken on May 27, 2009, 17:32:53 PM
Blir nedpsyket av å lese dette her. Tenker bare på min hverdag, er faktisk aldri jeg leser eller støter på info i min hverdag om denne kampen viss jeg ikke oppsøker det. Hva skjer med plakater i byn osv. Det er all for liten hype rundt kampene våre.


Brann er visst et produkt som selger seg selv.........???? I hvertfall hvis vi skal tro på Brann sin markedsavdeling!
¨

Nei da, de tror ikke på det selv, de vet hvor mye penger de glipper her, men det som skjer for å forhindre det som er problemet.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

krøvel vellevold

1825 ledige. Solgt 27 siste 1:25. Tror folk må belage seg på at morgendagens tilskuertall starter med 14. Meget pinlig!

I fjor kom det 17710 på tilsvarende oppgjør i slutten av mai... Da lå vi riktignok på 4.plass, men likevel... Nedgangen er enorm. Vi hadde ikke under 17000 før i juli, og under 16000 kom vi ikke før i september. Til fjorårets oppgjør solgt vi altså ca 4700 enkeltbilletter. Til årets kamp sliter vi med å selge 2000...
Legg ned hele klubben!

hanseen

Mot Lyn, Aalesund og FFK kan man frykte UNDER 14000 tilskuere ? At det ikke kommer MINST 16000 mot overraskelseslaget Molde er svært oppsiktsvekkende.

Dropp planer om å tette hjørnene. Den gamle søndre sitte består jo av 3 ulike deler og er dessuten ALTFOR langt unna sidelinjen.

Forslag : Fjern taket ( takene ) , mur en ny tribune oppå den gamle med rom i mellom slik at det kan utnyttes til kiosker, toaletter mm. og bygg nytt tak med gjennomsiktige felt slik at man får en sammenhengende tribune nærmere matten, billigst mulig. Det vil øke kapasitetetn med ca 1100 slik at totalkapasiteten blir 19000. En max-kapasitet på 19000 er trolig nok når vi ser hvordan salget har gått i en mellomsesong som denne hvor man fremdeles flyter på hypen fra gullhøsten og mange sesongkort.

Man får leve med at noen få kamper blir utsolgt uten at alle får billett, til gjengjeld unngår man glisne tribuner og sparer penger. Lys og luft til matten og særpreget beholdes.

Sur trekk kan reduseres noe med plastikk-levegger på sidene.

skuteviken

Nå er vel litt av poenget her Hanseen at vi kommer så lav pga av at det ikke har vært mulig å kjøpe billetter. Billettsystemet har vært nede. Ser ingen grunn til at vi kan klare over 16000 mot Lyn viss vi vinner neste kamp.

Forresten så har jeg lyst å begynne å grine når jeg leser Krøvel sin siste post  :'(
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Go Up