• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

Lasaron and 12 Guests are viewing this topic.

Go Down

krøvel vellevold

Viking har i overkant av 900 ledige til søndagens kamp. De har solgt ca 100 pr dag de siste dagene. Dermed tyder det på at de ikke klarer utsolgt, selv om de delte ut 4000 gratisbilletter. Kanskje har de bare solgt ca 14200 utenom bortefeltet. Jeg tror ikke de klarer å slå vårt tilskuertall fra i går.

RBK har ca 5300 ledige til søndagens kamp. Til kampene mot Brann og VIF var det mellom 1800 og 2200 usolgte billetter man ikke kunne finne på det åpne salget, hvis vi ser forholdet mellom kapasitet (21600?) og antall ledige man kunne finne der. Det dreier seg om usolgte billetter på Kjernen-feltet, bortefeltet, bufferfeltet ved siden av bortefansen, vip-tribunene og noen andre felt. Jeg ser ingen grunn til at det skal være annerledes til denne kampen, og to døgn før kamp er det gjerne mer enn 1800-2200 ekstra. Så det kan være RBK har solgt under 14000.
Legg ned hele klubben!

TCAC

At Viking har gitt bort 4000 gratisbilletter må da være demotiverende for de som har vurdert å dra på kampen og nå må betale...?

kabelmann

Mest demotiverende for dem som skjønner at han de kjenner med sesongkort ikke var ens beste venn likevel som har gitt fribilletten til en annen.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Yes!wehavenobananas

Quote from: TCAC on May 01, 2009, 17:16:29 PM
At Viking har gitt bort 4000 gratisbilletter må da være demotiverende for de som har vurdert å dra på kampen og nå må betale...?


Tja, hvorfor det egentlig? Får man en gratisbillett er man heldig, må man betale er alt ved normalen. Om man ikke får tak i billett fordi klubben har gitt vekk alle de ledige setene til andre enn deg selv så kan man selvføleglig bli forbanna.

TCAC

Tja, om 25% av tilskuerne kommer gratis inn synes jeg ikke det høres så fristende ut å betale for det samme når man er sånn halvveis interessert.

Ricky

Selv synes jeg det er mer interessant å gå på Stadion når det er fullsatt enn når det er småglissent, helt uavhengig av hvor mange rabatterte billetter og frikort som er ute og går. For å si det sånn, det frister mer å betale 300 kr for en billett i Tippeligaen, enn 300 kr for en billett i Uefa-cupen, selv om sistnevnte er gjevere rent sportslig sett. Lite er tristere enn å gå på kamp når det kun er noen "flekker" med publikum midt på hver tribune, à la VIFs hjemmekamper.

Yes!wehavenobananas

Quote from: TCAC on May 01, 2009, 18:36:53 PM
Tja, om 25% av tilskuerne kommer gratis inn synes jeg ikke det høres så fristende ut å betale for det samme når man er sånn halvveis interessert.


Tja, jeg som har partoutkort bryr meg ikke om andre får gratisbillett. Ikke det at det er så mange ganger det deles ut på Brann Stadion. Synes ikke at det er noe å bli sur for egentlig..

TCAC

Quote from: Yes!wehavenobananas on May 01, 2009, 20:09:43 PM
Quote from: TCAC on May 01, 2009, 18:36:53 PM
Tja, om 25% av tilskuerne kommer gratis inn synes jeg ikke det høres så fristende ut å betale for det samme når man er sånn halvveis interessert.


Tja, jeg som har partoutkort bryr meg ikke om andre får gratisbillett. Ikke det at det er så mange ganger det deles ut på Brann Stadion. Synes ikke at det er noe å bli sur for egentlig..


Neida, det er jeg ikke sikker på om jeg hadde reagert på heller. Men dette var vel ment som en PR-unnskyldning fra Viking, og objektivt sett synes jeg ikke dette virker som den fineste gesten de kunne gjøre mot sine betalende, trofaste tilskuere.

kabelmann

Det er jo sesongkortinnehaverne som får delt ut disse billettene til hvem de vil, så jeg tror de har et ganske avslappet forhold til hele saken.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krøvel vellevold

Viking har nesten 800 ledige til morgendagens kamp, og siden i går på denne tiden har de bare solgt ca 160. Jeg tror ikke de klarer utsolgt, og jeg tror de kan klare å komme under vårt tilskuertall selv med de 4000 gratisbillettene.

RBK har 6000 ledige. De har nemlig åpnet opp en noen flere felt. Hvis vi regner ut fra kapasitet 21600, betyr dette at de har solgt toppen 15600. Men Kjernen-tribunen var vel ikke engang full mot Brann og VIF, så der er det nok sikkert minst 500 ledige til. Dessuten blir vel neppe bortefeltet på ca 350 fullt heller. Og vip-tribunene har vel ikke vært fullsatt de heller. Jeg tror vi fort kan trekke fra ca 1000 tilsammen, og at salget derfor neppe er på mer enn vel 14500. RBK skal få slite med å klare vårt tilskuertall de også - serieledelse til tross.
Legg ned hele klubben!

bbjorn

Brann oppmuntrer ikkje akkurat til å komme på kamp vist du er litt spontane av deg og bestemmer deg noen timer før kampen. Der øker billettprisen med 25 kr på kampdag. Så nokken gratisbilletter deles ikkje ut der nei :) Trur det ikkje blir virkelighet på lenge og det e vel egentlig et godt tegn :)

Yes!wehavenobananas

Klubbene liker ikke spontane mennesker. Er du veldig kontrollert, sindig, planleggende og snill så er du mer enn velkommen. Da får du sikkert gratisbillett også om du vil.

krøvel vellevold

Ca 200 ledige i Stavanger ved kampstart. I tillegg er det et par hundre ledige på bortefeltet. Hvor mange tilskuere det er, kommer an på hva man regner ut fra. Kapasiteten var 16600, men i følge viking-fk.no er det nå 16300. Hvorfor, vet jeg ikke. Og så er det jo mulig det er sittekapasiteten man må regne ut fra, hvis ståplasser kun er noe som brukes ved ellers utsolgt stadion. Antall sitteplasser er enten 16100 eller 15800. Derfor kan antallet solgte billetter være alt fra ca 15400 til ca 16200. Det er heller ikke sikkert om de oppgit antall solgte eller antall fremmøtte. I første kamp var det antall fremmøtte, men nå har jeg hørt fra flere steder at det oppgitte tallet fra forrige hjemmekamp var antall solgte. Det er en del ledige plasser der hvor det var utsolgt. Men jeg tror Viking får et lavere tilskuertall enn oss - 4000 gratisbilletter til tross. Tjihi, det rimte!
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Vel 4100 ledige på Lerkendal. I tillegg kommer det som er ledig på Kjernen-feltet, bortefeltet og vip-tribunene. Altså kan det fint være over 5000 ledige totalt. Og da snakker vi om 16600 tilskuere. Ikke imponerende i forhold til oss, med tanke på at de har serieledelse og langt lavere snittpris på billettene.
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

15520 tilskuere på Lerkendal!Serieledere. Latterlig.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Ferguson

Quote from: Klaus_Brann on May 03, 2009, 20:35:07 PM
15520 tilskuere på Lerkendal!Serieledere. Latterlig.


Veldig latterlig! Rett å slett tragisk faktisk. Vi hadde vel mer på LSK?
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Læreren

Quote from: Ferguson on May 03, 2009, 20:36:25 PM
Quote from: Klaus_Brann on May 03, 2009, 20:35:07 PM
15520 tilskuere på Lerkendal!Serieledere. Latterlig.


Veldig latterlig! Rett å slett tragisk faktisk. Vi hadde vel mer på LSK?


15991

Northside

May 03, 2009, 20:39:44 PM #5167 Last Edit: May 03, 2009, 20:41:31 PM by Northside
Mangler bare tall fra VIF - Start, så får jeg en god latter i kveld også!

edit: 11 229 tilskuere der. Manglet kun noen få tusen av Klanens medlemmer...

Læreren

Quote from: Northside on May 03, 2009, 20:39:44 PM
Mangler bare tall fra VIF - Start, så får jeg en god latter i kveld også!


11229

Kjello

Konfirmasjonshelg i nesten hele trøndelag i dag, men alikevell for svakt.

Ferguson

Quote from: Kjello on May 03, 2009, 21:33:45 PM
Konfirmasjonshelg i nesten hele trøndelag i dag, men alikevell for svakt.
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

dudo

En kamp er jo en utmerket unnskyldning for å slippe å gå i konfirmasjon!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krøvel vellevold

Quote from: Kjello on May 03, 2009, 21:33:45 PM
Konfirmasjonshelg i nesten hele trøndelag i dag, men alikevell for svakt.


Haha. Alltid en unnskyldning. Det var Olavsfestival, det var tv-kamp, folk var i sjokk etter at de røk ut av gruppespillet i CL, det var så seint avspark, folk kommer ikke før i 2. eller 3. hjemmekamp, det var fellesferie, det var ikke interessant nok motstander, det var konfirmasjon, det var dårlig vær, folk er lei av gull, de nye spillerne er ikke spennende nok, osv.

Legg ned hele klubben!

Kjello

Så du tror ikke det faktum at vel 4000 15-åringer skal konfirmeres påvirker et tilskuertall?
Du vet at de fleste har et 20-talls gjester i tillegg. Det blir 80 000 det, og det er ikke usansynlig at et par tusen hadde tatt turen til Lerkendal i kveld dersom de ikke hadde vært i konfirmasjon.

Enhver kamp har forskjellige forutsettninger for hva tilskuertallene blir. Og siden man i her oppe i motsettning til i Bergen aldri har hatt noen enormt stor mangel på kapasitet så varierer også tallene mye fra kamp til kamp. For øvrig kan jeg ikke huske å noen gang nevnt dårlig vær, lei av gull og uinteressante signeringer.

Tilskuertallene på Lerkendal de to siste årene har falt fordi:

Det er vanskeligere å komme seg til kamp.
Før 2008-sesongen la RBK ned fotballbussene i Trondheim. Disse bussene gikk fra forskjellige plasser i byen direkte til og fra Lerkendal. Spesielt bussene som gikk til og fra to større parkeringsplasser gjorde det langt vanskeligere å komme seg til og fra kamp.

Før denne sesongen la RBK ned 100-kronersbussene og fotballtoget. 100-kronersbussene gikk fra forskjellige steder i Trøndelag og kostet 100 kr for voksen, 50 kr for barn. Nå er vanlig rutebuss stort sett det eneste tilbudet, den er ikke overraskende langt dyrere og du kan risikere at du ikke kommer deg helt hjem etter kampen.
Fotballtoget gikk fra Steinkjer og direkte til Lerkendal stasjon, med retur rett etter kampen. Nå må man ta vanlig rutetog, og da er det ikke sikkert at det går noe tog tilbake etter at kampen er ferdig.

Det er vanskeligere å skaffe seg billetter. I årene frem til 2006 kunne man kjøpe billetter på alle Shell-stasjoner i Trøndelag. I 2006 og 2007 kunne man kjøpe billetter på alle Narvesen-kiosker i Trøndelag. I dag er nett og billettluka på Lerkendal de eneste plassene man kan kjøpe billett.
Ikke alle har nett, og hvertfall ikke alle har Visa-kort til å betale med på nett.

Disse to punktene er i mine øyne hovedårsakene til at snittet nå er i underkant av 17 000 og ikke i underkant av 20 000 som det burde vært. Spesielt transport bør ta sin del av æren. Etter kampen mot Odd brukte jeg nesten en time fra parkeringsplassen til jeg var utpå E6, avstanden vi snakker om er drøyt 600 meter. Da skjønner jeg godt at mange velger å sitte hjemme og se kampen på TV eller nett istedet.

TCAC

Også må vi ikke glemme at det har vært både sildepresseutstilling og swamp rock-festival her i Trondheim i mellomtiden. Det er ikke rart trønderne ikke kommer seg på kamp.

Yes!wehavenobananas

Og så har det utrolige skjedd at butikkene i Trondheim har gått tom for bartevoks. Kan ikke gå på kamp uten at barten er på stell.

SKBMiller

Quote from: Kjello on May 03, 2009, 23:47:58 PM
Ikke alle har nett, og hvertfall ikke alle har Visa-kort til å betale med på nett.


Tydeligvis ligger Trondheim et stykke bak resten av landet teknologisk sett.

Kjello

Så du mener samtlige 252 051 innbyggere i Bergen kommune har tilgang til internett hjemme? Samt har et vanlig visakort som gjør det mulig å bruke betalingstjenester på nett?

benny

Vi har landets dyreste gjennomsnittlige billettpriser. Folk er ikke villig til å betale blodpris for å se et middelmådig lag som ligger å kaver på nedre halvdel av tabellen. Folk betaler dersom vi ser resultater på banen. Vi har landets nest høyeste omsetning men klarer ikke engang å skaffe en dugelig spiss. Synes også Brann bør vurdere å øke andelen gratisbilletter(spesielt ståbilletter) for å øke rekrutteringen når ståfeltet likevel står nesten tomt.

krøvel vellevold

May 04, 2009, 04:10:17 AM #5179 Last Edit: May 04, 2009, 04:24:38 AM by krøvel vellevold
Quote from: Kjello on May 03, 2009, 23:47:58 PM
Så du tror ikke det faktum at vel 4000 15-åringer skal konfirmeres påvirker et tilskuertall?
Du vet at de fleste har et 20-talls gjester i tillegg. Det blir 80 000 det, og det er ikke usansynlig at et par tusen hadde tatt turen til Lerkendal i kveld dersom de ikke hadde vært i konfirmasjon.

Enhver kamp har forskjellige forutsettninger for hva tilskuertallene blir. Og siden man i her oppe i motsettning til i Bergen aldri har hatt noen enormt stor mangel på kapasitet så varierer også tallene mye fra kamp til kamp. For øvrig kan jeg ikke huske å noen gang nevnt dårlig vær, lei av gull og uinteressante signeringer.

Tilskuertallene på Lerkendal de to siste årene har falt fordi:

Det er vanskeligere å komme seg til kamp.
Før 2008-sesongen la RBK ned fotballbussene i Trondheim. Disse bussene gikk fra forskjellige plasser i byen direkte til og fra Lerkendal. Spesielt bussene som gikk til og fra to større parkeringsplasser gjorde det langt vanskeligere å komme seg til og fra kamp.

Før denne sesongen la RBK ned 100-kronersbussene og fotballtoget. 100-kronersbussene gikk fra forskjellige steder i Trøndelag og kostet 100 kr for voksen, 50 kr for barn. Nå er vanlig rutebuss stort sett det eneste tilbudet, den er ikke overraskende langt dyrere og du kan risikere at du ikke kommer deg helt hjem etter kampen.
Fotballtoget gikk fra Steinkjer og direkte til Lerkendal stasjon, med retur rett etter kampen. Nå må man ta vanlig rutetog, og da er det ikke sikkert at det går noe tog tilbake etter at kampen er ferdig.

Det er vanskeligere å skaffe seg billetter. I årene frem til 2006 kunne man kjøpe billetter på alle Shell-stasjoner i Trøndelag. I 2006 og 2007 kunne man kjøpe billetter på alle Narvesen-kiosker i Trøndelag. I dag er nett og billettluka på Lerkendal de eneste plassene man kan kjøpe billett.
Ikke alle har nett, og hvertfall ikke alle har Visa-kort til å betale med på nett.

Disse to punktene er i mine øyne hovedårsakene til at snittet nå er i underkant av 17 000 og ikke i underkant av 20 000 som det burde vært. Spesielt transport bør ta sin del av æren. Etter kampen mot Odd brukte jeg nesten en time fra parkeringsplassen til jeg var utpå E6, avstanden vi snakker om er drøyt 600 meter. Da skjønner jeg godt at mange velger å sitte hjemme og se kampen på TV eller nett istedet.


Så nå har dere fått de samme forholdene som oss altså? Vi har ikke hatt i nærheten av de samme transporttilbudene hos oss noen gang. Og dette med at man ikke kan kjøpe billett over disk i hele fylket, er noe som gjelder også her. Hos oss er det kun nett og Brannbutikkene. Vi har også klart dyrere gjennomsnittspris på billettene. Hos oss er det 300 kr nesten uansett hvor du sitter (230 noen få steder), og så har vi noen få rabatterte plasser for barn og honnør (130 kr) nederst bak det ene målet og helt ytterst på den ene langsiden. På Lerkendal er de billigste billettene mange flere og mye billigere, det er rabatter for barn og honnør på halve stadion, og det er gunstige familiebilletter. Og ikke minst: RBK er serieledere og gullfavoritt, mens Brann lå på 12.plass før denne runden.

NÃ¥r det gjelder dette med 4000 konfirmanter... Skal alle konfirmeres samme helg? Skal alle konfirmeres  søndag, og ikke noen pÃ¥ lørdag?

Uansett: Har ikke RBK ca 12000 sesongkort eller noe sÃ¥nt?  Disse regnes jo med uansett om de skal i konfirmasjon eller ikke. Med andre ord: Konfirmasjonene gjør kun utslag i enkeltbillettsalget som i sÃ¥ tilfelle var ca 3520 til denne kampen. Det vil si at hvis 80000 var opptatt pÃ¥ konfirmasjon akkurat denne dagen (slik du pÃ¥stÃ¥r), sÃ¥ utgjør det 20 % av befolkningen i Trøndelag. Et anslag som uansett er helt hinsides. For i løpet av noen helger har i sÃ¥ tilfelle nesten hele befolkningen vært i konfirmasjon, og det skjer bare ikke. La oss anslÃ¥ at kanskje 10 % av befolkningen var opptatt med konfirmasjon denne søndagen, og at det derfor var 10 % av dem som hadde tenkt seg pÃ¥ kampen som skulle i konfirmasjon i gÃ¥r. Men med kampstart kl. 20 burde vel minst 25 % av disse igjen likevel kunne dukke opp pÃ¥ kampen. Med andre ord: Kanskje bare 7,5 % av de som hadde tenkt seg pÃ¥ kampen (med enkeltbillett) ble forhindret pga konfirmasjon. AltsÃ¥ ville det blitt solgt 3805 enkeltbilletter i stedet for 3520, og tilskuertallet kunne fÃ¥tt det formidable oppsving til 15805 i stedet for 15520.

"Lei gull", "uinteressante signeringer" og "dårlig vær" har vært nevnt av andre.
Legg ned hele klubben!

ostraume

Hvorfor økse denne trønderen som kommer med saklige grunner til at publikum svikter? Dårlige infrastruktur rundt stadion har jo vi sytt om i åresvis. Når RBK nå legger ned et velfungerende buss-system og også trønderne bruker en time på å komme seg ut fra Lerkendal så er det vel ikke rart at de faller ned på vårt nivå publikumsmessig?

Når det gjelder konfirmasjon så har det også litt å si for tilskuertallet, om enn ikke så mye. Jeg ville uansett ikke hovert så lenge Bartepakket faktisk fortsetter å trekke flere folk enn oss.

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Ricky

Når er det konfirmasjoner avholdes, er det ikke fra kl 10-11 om formiddagen? Skulle tro det var mulig for noen av de 80.000 gjestene å takke for seg innen f.eks kl 19. Hva er det man gjør på konfirmasjonsbesøk oppe i Trøndelag; spiller RISK?
Konfirmasjon har kollidert med Stadion-kamp flere ganger de siste årene, men kan ikke huske at det har bydd på så allverdens med problemer verken for meg eller andre gjestende stadiongjengere, selv med kampstart kl seks. Om ikke annet har vi kunnet sittet på med hverandre opp til Stadion.

Har riktignok måttet gå i penklær på stadion et par ganger, men det er vel ikke noen stor sak. Spesielt ikke i Trøndelag, hvor klubbfargene tross alt er svart og hvitt :p

krøvel vellevold

Quote from: ostraume on May 04, 2009, 07:24:13 AM
Hvorfor økse denne trønderen som kommer med saklige grunner til at publikum svikter? Dårlige infrastruktur rundt stadion har jo vi sytt om i åresvis. Når RBK nå legger ned et velfungerende buss-system og også trønderne bruker en time på å komme seg ut fra Lerkendal så er det vel ikke rart at de faller ned på vårt nivå publikumsmessig?

Når det gjelder konfirmasjon så har det også litt å si for tilskuertallet, om enn ikke så mye. Jeg ville uansett ikke hovert så lenge Bartepakket faktisk fortsetter å trekke flere folk enn oss.




Gjør de det? Begge de to siste kampene deres har hatt lavere tilskuertall enn våre to siste. Og det til tross for at de er serieledere og vi har vært et bunnlag. At de har et høyere snitt enn oss til nå, skyldes jo at de allerede har hatt kampene mot to av de største erkerivalene. Hvor lave tilskuertall hadde ikke RBK hatt om de lå der vi ligger?
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Ricky on May 04, 2009, 07:36:42 AM
Når er det konfirmasjoner avholdes, er det ikke fra kl 10-11 om formiddagen? Skulle tro det var mulig for noen av de 80.000 gjestene å takke for seg innen f.eks kl 19. Hva er det man gjør på konfirmasjonsbesøk oppe i Trøndelag; spiller RISK?
Konfirmasjon har kollidert med Stadion-kamp flere ganger de siste årene, men kan ikke huske at det har bydd på så allverdens med problemer verken for meg eller andre gjestende stadiongjengere, selv med kampstart kl seks. Om ikke annet har vi kunnet sittet på med hverandre opp til Stadion.

Har riktignok måttet gå i penklær på stadion et par ganger, men det er vel ikke noen stor sak. Spesielt ikke i Trøndelag, hvor klubbfargene tross alt er svart og hvitt :p


Og alle disse 4000 konfirmantene han snakket om, konfirmerer seg jo ikke samme søndag. Hvor mange konfirmasjonshelger er det? Det er vel minst 3-4, og noen steder tar de i bruk lørdagen ogsÃ¥. SÃ¥ kanskje 1000 konfirmanter  i Trøndelag er opptatt en gitt søndagskveld, og tilsammen er det kanskje 25000 gjester i disse konfirmasjonsselskapene. Det utgjør 6 % av befolkningen i Trøndelag. Og en god del av disse igjen har sikkert muligheten til Ã¥ gÃ¥ pÃ¥ kamp selv om de har vært i konfirmasjon pÃ¥ formiddagen. Og som pÃ¥pekt tidligere: Det er kun enkeltbillettsalget det gÃ¥r ut over. Med andre ord: Enkeltbillettsalget pÃ¥ 3500 kunne vært noen prosent høyere. Ikke det store utslaget altsÃ¥.
Legg ned hele klubben!

Xminator

Er litt tidig at vi faktisk ligger såpass nærme i tilskuersnitt til tross for at vi ikke er i nærheten å ha samme antall seter. Til tross for at vi selv har hatt marerittstart, og RBK tilnærmet drømmestart.

Når det er sagt, hadde vi ikke solgt så mange sesongkort tror jeg det hadde vert noe 90'talsk over tilskuertallene også og ikke bare klubbledelsen...

Ferguson

At han drar opp dårlig infrastruktur rundt Lerkendal tar kaken. Ta deg en tur på Stadion så skal du få oppleve et trafikalt helvete!
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

SKBMiller

Quote from: Kjello on May 04, 2009, 00:53:54 AM
Så du mener samtlige 252 051 innbyggere i Bergen kommune har tilgang til internett hjemme? Samt har et vanlig visakort som gjør det mulig å bruke betalingstjenester på nett?


Jeg antar at så godt som alle har internett og alle over 18 har et bankkort å betale på nett med. De aldergruppene både over og under samt unntak fra midtgruppen som ikke har mulighet til å bestille på nett regner jeg med både har tid og tiltak til å kjøpe seg en billett i en av Brannbutikkene. Eventuellt møte opp lenge før kampstart og kjøpe på kampdagen.

krøvel vellevold

Quote from: Xminator on May 04, 2009, 10:34:22 AM
Er litt tidig at vi faktisk ligger såpass nærme i tilskuersnitt til tross for at vi ikke er i nærheten å ha samme antall seter. Til tross for at vi selv har hatt marerittstart, og RBK tilnærmet drømmestart.

Når det er sagt, hadde vi ikke solgt så mange sesongkort tror jeg det hadde vert noe 90'talsk over tilskuertallene også og ikke bare klubbledelsen...


I hvert fall i fjor høst. Da var det åpenbart færre tilstede enn det som ble oppgitt som antall betalende. Og enda færre hadde det nok vært hvis man ikke hadde noen p-kort-ordning. Mange gikk sikkert kun fordi de allerede hadde betalt for billetten. Da kunne vi sikkert sett tall ned mot 10-11000 på de ubetydelige og regnfylte kampene mot slutten av sesongen.
Legg ned hele klubben!

dudo

Andelen norske husstander med internett: http://www.ssb.no/ikt/fig2-internett.gif
Når det gjelder andelen av dem over 18 år er det vel bortimot umulig å åpne seg en bankkonto uten å få et visa-kort slengt etter seg?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Vestkanten

Blir spennende å se om tilskuertallet på Brann stadion øker i takt med sportslig suksess, eller om den nasjonale publikumssvikten, som også har rammet oss, fortsetter.
Er det forresten noen som vet hvordan Brann sitt markedsføringapparat jobber for å fylle stadion? Grunnen til at jeg spør er at jeg synes de er ganske fraværende i lokalmiljøet.
Heia Brann!

Erlend

Quote from: Ferguson on May 04, 2009, 11:02:30 AM
At han drar opp dårlig infrastruktur rundt Lerkendal tar kaken. Ta deg en tur på Stadion så skal du få oppleve et trafikalt helvete!


Jepp, skal man med buss til sentrum/åsane og sikkert noen flere steder tar det smått utrolige 40-45 minutter fra stadion til danmarksplass, en strekning på under en kilometer.

Læreren

Til tross for tabellposisjonen vår, og ikke høye nok tilskuertall, så hadde vi det høyeste tilskuertallet forrige serierunde.

http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=7648

Svakt av et lag som RBK, som tross alt har planer om storstilt utbygging, ikke har flere tilskuere. De leder til og med serien! Hva feiler det folk i Trondheim??

kabelmann

De er i konfirmasjon hele balletten.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Kjello

Quote from: krøvel vellevold on May 04, 2009, 04:10:17 AM
Så nå har dere fått de samme forholdene som oss altså? Vi har ikke hatt i nærheten av de samme transporttilbudene hos oss noen gang. Og dette med at man ikke kan kjøpe billett over disk i hele fylket, er noe som gjelder også her. Hos oss er det kun nett og Brannbutikkene. Vi har også klart dyrere gjennomsnittspris på billettene. Hos oss er det 300 kr nesten uansett hvor du sitter (230 noen få steder), og så har vi noen få rabatterte plasser for barn og honnør (130 kr) nederst bak det ene målet og helt ytterst på den ene langsiden. På Lerkendal er de billigste billettene mange flere og mye billigere, det er rabatter for barn og honnør på halve stadion, og det er gunstige familiebilletter. Og ikke minst: RBK er serieledere og gullfavoritt, mens Brann lå på 12.plass før denne runden.

NÃ¥r det gjelder dette med 4000 konfirmanter... Skal alle konfirmeres samme helg? Skal alle konfirmeres  søndag, og ikke noen pÃ¥ lørdag?

Uansett: Har ikke RBK ca 12000 sesongkort eller noe sÃ¥nt?  Disse regnes jo med uansett om de skal i konfirmasjon eller ikke. Med andre ord: Konfirmasjonene gjør kun utslag i enkeltbillettsalget som i sÃ¥ tilfelle var ca 3520 til denne kampen. Det vil si at hvis 80000 var opptatt pÃ¥ konfirmasjon akkurat denne dagen (slik du pÃ¥stÃ¥r), sÃ¥ utgjør det 20 % av befolkningen i Trøndelag. Et anslag som uansett er helt hinsides. For i løpet av noen helger har i sÃ¥ tilfelle nesten hele befolkningen vært i konfirmasjon, og det skjer bare ikke. La oss anslÃ¥ at kanskje 10 % av befolkningen var opptatt med konfirmasjon denne søndagen, og at det derfor var 10 % av dem som hadde tenkt seg pÃ¥ kampen som skulle i konfirmasjon i gÃ¥r. Men med kampstart kl. 20 burde vel minst 25 % av disse igjen likevel kunne dukke opp pÃ¥ kampen. Med andre ord: Kanskje bare 7,5 % av de som hadde tenkt seg pÃ¥ kampen (med enkeltbillett) ble forhindret pga konfirmasjon. AltsÃ¥ ville det blitt solgt 3805 enkeltbilletter i stedet for 3520, og tilskuertallet kunne fÃ¥tt det formidable oppsving til 15805 i stedet for 15520.

"Lei gull", "uinteressante signeringer" og "dårlig vær" har vært nevnt av andre.

De fleste trøndere bryr da seg katta om hvilke kollektivtilbud dere har hatt. Poenget er at det i 2009 er nesten klin umulig å komme seg til og hvertfall fra Lerkendal med hjelp av kollektivtrafikk. I toppårene 2006 og 2007 var det derimot ikke noe problem i det heletatt. Det har blitt vanskeligere å komme seg til Lerkendal, og da velger mange å sitte hjemme foran tv-en.

4000 er ikke alle konformanter, men drøyt halvparten. I trøndelagsfylkene har man drøyt 25 000 ungdomsskoleelever, fordelt på tre trinn så blir det i overkant av 8000 i hvert.

Tror ikke man kom så høyt som 12 000 sesongkort faktisk. Spesielt på VIP hadde man en stor nedgang. Dette er selvfølgelig bare noe jeg antar da det har vært nesten glissent på VIP-tribunene så langt i år.

80 000 var bare et tall jeg slang i lufta. Jeg har i grunn null peiling på hvor mange gjester det er i en gjennomsnittlig konfirmasjon. Jeg hadde godt over 50, men så har jeg en stor slekt. Så sånn sett kan tallet som var opptatt med konfirmasjon være langt høyere. Mange konfirmasjoner varer til 5-6 på kvelden, hvertfall med slikt vær man hadde i Trøndelag i går ettermiddag. Og da er det nok kun de aller mest ihuga supporterne som gidder å rushe hjem for å skifte til normale klær for å så rushe til Lerkendal. Dessuten må da også mange reise en time eller to for å i det heletatt være på konfirmasjonen. Og når da kampen går på TV og motstanderen er såpass kjedelig som Fredrikstad så vil nok de aller fleste rett og slett sette seg ned i godstolen etter en lang dag.

I mine øyne tapte man kanskje 1500-2000 tilskuere på at det var konfirmasjonshelg. Og da har jeg trekt fra de som har sesongkort.

Yes!wehavenobananas

Quote from: Læreren on May 04, 2009, 21:53:04 PM

Svakt av et lag som RBK, som tross alt har planer om storstilt utbygging, ikke har flere tilskuere. De leder til og med serien! Hva feiler det folk i Trondheim??


Svineinfluensa.

Ricky

Quote from: Kjello on May 04, 2009, 23:17:26 PM
De fleste trøndere bryr da seg katta om hvilke kollektivtilbud dere har hatt. Poenget er at det i 2009 er nesten klin umulig å komme seg til og hvertfall fra Lerkendal med hjelp av kollektivtrafikk. I toppårene 2006 og 2007 var det derimot ikke noe problem i det heletatt. Det har blitt vanskeligere å komme seg til Lerkendal, og da velger mange å sitte hjemme foran tv-en.
(...)
Tror ikke man kom så høyt som 12 000 sesongkort faktisk. Spesielt på VIP hadde man en stor nedgang. Dette er selvfølgelig bare noe jeg antar da det har vært nesten glissent på VIP-tribunene så langt i år.


Så det er spesielt på VIP-tribunene at nedgangen har vært stor.. Her må det vel også være snakk om effekten av et redusert kollektivtilbud, og at man sluttet å selge kampbilletter på Shell-stasjonene?

krøvel vellevold

May 04, 2009, 23:59:04 PM #5196 Last Edit: May 05, 2009, 00:01:00 AM by krøvel vellevold
Quote from: Kjello on May 04, 2009, 23:17:26 PM
Quote from: krøvel vellevold on May 04, 2009, 04:10:17 AM
Så nå har dere fått de samme forholdene som oss altså? Vi har ikke hatt i nærheten av de samme transporttilbudene hos oss noen gang. Og dette med at man ikke kan kjøpe billett over disk i hele fylket, er noe som gjelder også her. Hos oss er det kun nett og Brannbutikkene. Vi har også klart dyrere gjennomsnittspris på billettene. Hos oss er det 300 kr nesten uansett hvor du sitter (230 noen få steder), og så har vi noen få rabatterte plasser for barn og honnør (130 kr) nederst bak det ene målet og helt ytterst på den ene langsiden. På Lerkendal er de billigste billettene mange flere og mye billigere, det er rabatter for barn og honnør på halve stadion, og det er gunstige familiebilletter. Og ikke minst: RBK er serieledere og gullfavoritt, mens Brann lå på 12.plass før denne runden.

NÃ¥r det gjelder dette med 4000 konfirmanter... Skal alle konfirmeres samme helg? Skal alle konfirmeres  søndag, og ikke noen pÃ¥ lørdag?

Uansett: Har ikke RBK ca 12000 sesongkort eller noe sÃ¥nt?  Disse regnes jo med uansett om de skal i konfirmasjon eller ikke. Med andre ord: Konfirmasjonene gjør kun utslag i enkeltbillettsalget som i sÃ¥ tilfelle var ca 3520 til denne kampen. Det vil si at hvis 80000 var opptatt pÃ¥ konfirmasjon akkurat denne dagen (slik du pÃ¥stÃ¥r), sÃ¥ utgjør det 20 % av befolkningen i Trøndelag. Et anslag som uansett er helt hinsides. For i løpet av noen helger har i sÃ¥ tilfelle nesten hele befolkningen vært i konfirmasjon, og det skjer bare ikke. La oss anslÃ¥ at kanskje 10 % av befolkningen var opptatt med konfirmasjon denne søndagen, og at det derfor var 10 % av dem som hadde tenkt seg pÃ¥ kampen som skulle i konfirmasjon i gÃ¥r. Men med kampstart kl. 20 burde vel minst 25 % av disse igjen likevel kunne dukke opp pÃ¥ kampen. Med andre ord: Kanskje bare 7,5 % av de som hadde tenkt seg pÃ¥ kampen (med enkeltbillett) ble forhindret pga konfirmasjon. AltsÃ¥ ville det blitt solgt 3805 enkeltbilletter i stedet for 3520, og tilskuertallet kunne fÃ¥tt det formidable oppsving til 15805 i stedet for 15520.

"Lei gull", "uinteressante signeringer" og "dårlig vær" har vært nevnt av andre.

De fleste trøndere bryr da seg katta om hvilke kollektivtilbud dere har hatt. Poenget er at det i 2009 er nesten klin umulig å komme seg til og hvertfall fra Lerkendal med hjelp av kollektivtrafikk. I toppårene 2006 og 2007 var det derimot ikke noe problem i det heletatt. Det har blitt vanskeligere å komme seg til Lerkendal, og da velger mange å sitte hjemme foran tv-en.

4000 er ikke alle konformanter, men drøyt halvparten. I trøndelagsfylkene har man drøyt 25 000 ungdomsskoleelever, fordelt på tre trinn så blir det i overkant av 8000 i hvert.

Tror ikke man kom så høyt som 12 000 sesongkort faktisk. Spesielt på VIP hadde man en stor nedgang. Dette er selvfølgelig bare noe jeg antar da det har vært nesten glissent på VIP-tribunene så langt i år.

80 000 var bare et tall jeg slang i lufta. Jeg har i grunn null peiling på hvor mange gjester det er i en gjennomsnittlig konfirmasjon. Jeg hadde godt over 50, men så har jeg en stor slekt. Så sånn sett kan tallet som var opptatt med konfirmasjon være langt høyere. Mange konfirmasjoner varer til 5-6 på kvelden, hvertfall med slikt vær man hadde i Trøndelag i går ettermiddag. Og da er det nok kun de aller mest ihuga supporterne som gidder å rushe hjem for å skifte til normale klær for å så rushe til Lerkendal. Dessuten må da også mange reise en time eller to for å i det heletatt være på konfirmasjonen. Og når da kampen går på TV og motstanderen er såpass kjedelig som Fredrikstad så vil nok de aller fleste rett og slett sette seg ned i godstolen etter en lang dag.

I mine øyne tapte man kanskje 1500-2000 tilskuere på at det var konfirmasjonshelg. Og da har jeg trekt fra de som har sesongkort.


Tallene dine er jo helt på jordet. I følge SSB er det 16711 personer i Trøndelag i alderen 13-15. Dvs 5570 på hvert alderstrinn. (Dette sammenfaller veldig godt med tall fra den norske kirke som viser at det er sendt ut 63216 invitasjoner til alle på det alderstrinnet som skal konfirmeres neste år. Trøndelagsfylkene utgjør 8,7 & befolkningen, og det blir i så fall 5500 konfirmanter der.) Kirkelig og borgerlig konfirmasjon har ca 82 % oppslutning totalt i Norge. Hvis dette er det samme for Trøndelag, er tallet 4567. Disse fordeler seg gjerne på 3-4 konfirmasjonshelger, og mange av disse igjen konfirmerer seg på en lørdag. Derfor er det sikkert ikke mer enn 1000 som konfirmerte seg akkurat denne søndagen. Hvis det i snitt var 35 på hvert konfirmasjonsselskap, så er dette 35000. Dette er 8,4 % av befolkningen i Trøndelag. (Over 4 helger betyr dette at vel 35 % av befolkningen skal i konfirmasjon. Det betyr at man i snitt skal i 3-4 konfirmasjoner i løpet av 10 år, og det er i hvert fall ikke et forsiktig anslag!) Hvis vi reduserer antallet sesongkort til 11000, så betyr dette at 4520 løste enkeltbillett til kampen. Statistisk sett betyr dette at 4934 ville løst billett hvis disse 8,4 prosentene ikke skulle i konfirmasjon. Altså et tap på 414 tilskuere. Og da har jeg ikke tatt høyde for at en god del av dem som var i konfirmasjon sikkert kom seg på kamp likevel. Med andre ord kan tapet fint ha vært på bare 300.
Legg ned hele klubben!

Yes!wehavenobananas

Hvor mange er det som konfimerer seg ved hver sermoni, sånn røffly? Trondheim har 33 kirker, ifølge Wikipedia ihvertfall, og jeg tror ikke at alle disse brukes til konfirmasjon, ihvertfall ikke samtidig. Men la oss si at rundt 30 var i bruk i helgen. Det gir oss 8000/30 som blir 266 konfirmanter pr kirke (Kjell sine tall), eller 1000/30 som blir 33 (Krøvel sine tall). Synes at også et snitt på 33 konfirmanter pr. kirke høres mye ut. Flere av kirkene er kun kapeller, og en del av disse brukes nok ikke til konfirmasjon heller så tallet blir nok høyere.

Krøvel sine tall høres langt mer realistike ut enn Kjell sine, for å si det mildt.

Kjello

Beklager feilinformasjon. Min kilde sa ca 25 000 under beskrivelsen Midt-Norge, men hadde visst nok dratt med seg Møre og Romsdal som enkelte gjør.

Jeg vet ikke hvilke tradisjoner dere har for konfirmasjoner på vestlandet, men i trøndelag er det kun vanlig med konfirmasjon på søndager. Og disse datoene settes opp lokalt i forhold til når det passer best. Og merkelig nok så er det nesten kun Trondheim og kommuner hvor man har flere kirker enn prester som i år har konfirmasjoner andre helger enn denne helga. Man mister jo en søndag pga 17. mai også. Hvertfall 1/3 av alle konfirmanter i år ble konfirmert på søndag. Jeg tror nesten du ikke finner en eneste kommune i Trøndelag hvor det ikke var konfirmasjon denne helga.

Yes!wehavenobananas, det er stor forskjell på Trondheim og Trøndelag. Nord og Sør-Trøndelag til sammen har 174 vanlige kirker. Drøyt 5500 konfirmanter i år fordelt på 174 kirker blir like under 32 stk pr kirke. I Trondheim kommune har man drøyt 2000 konfirmanter i år, og fordelt på 25 kirker gir det 80 pr kirke. Noe som overhode ikke er unormalt. Ofte kjører man gjerne to og tre sermonier på en dag.

For øvrig krøvel, jeg skjønner ikke hvorfor du kun tar 8,4% av de enkeltbillettene som ble solgt. Man skal da selvfølgelig gange med tilskuertallet i sin helhet. Uansett mener jeg det var langt flere enn kun 1000 som ble konfirmert i helga. Hvertfall over 1500 og sansynligvis opp i 2000. Og det å annta at det i snitt var en gjest i hvert selskap som hadde vært på Lerkendal om de hadde hatt muligheten tror jeg ikke er å overdrive.

For øvrig så er det faktisk en god del tilskuere som faktisk reiser både fra Møre og Romsdal, Oppland, Hedmark og Nordland til kampene på Lerkendal. Mange av disse kan også ha vært opptatt med konfirmasjon.

Jeg syns tallet mot Odd var langt mere skuffende enn dette tallet tatt forholdene i betraktning. Selv om Odd isolert sett er hakket mindre attraktiv enn FFK.

krøvel vellevold

Quote from: Kjello on May 05, 2009, 02:56:05 AM
Beklager feilinformasjon. Min kilde sa ca 25 000 under beskrivelsen Midt-Norge, men hadde visst nok dratt med seg Møre og Romsdal som enkelte gjør.

Jeg vet ikke hvilke tradisjoner dere har for konfirmasjoner på vestlandet, men i trøndelag er det kun vanlig med konfirmasjon på søndager. Og disse datoene settes opp lokalt i forhold til når det passer best. Og merkelig nok så er det nesten kun Trondheim og kommuner hvor man har flere kirker enn prester som i år har konfirmasjoner andre helger enn denne helga. Man mister jo en søndag pga 17. mai også. Hvertfall 1/3 av alle konfirmanter i år ble konfirmert på søndag. Jeg tror nesten du ikke finner en eneste kommune i Trøndelag hvor det ikke var konfirmasjon denne helga.

Yes!wehavenobananas, det er stor forskjell på Trondheim og Trøndelag. Nord og Sør-Trøndelag til sammen har 174 vanlige kirker. Drøyt 5500 konfirmanter i år fordelt på 174 kirker blir like under 32 stk pr kirke. I Trondheim kommune har man drøyt 2000 konfirmanter i år, og fordelt på 25 kirker gir det 80 pr kirke. Noe som overhode ikke er unormalt. Ofte kjører man gjerne to og tre sermonier på en dag.

For øvrig krøvel, jeg skjønner ikke hvorfor du kun tar 8,4% av de enkeltbillettene som ble solgt. Man skal da selvfølgelig gange med tilskuertallet i sin helhet. Uansett mener jeg det var langt flere enn kun 1000 som ble konfirmert i helga. Hvertfall over 1500 og sansynligvis opp i 2000. Og det å annta at det i snitt var en gjest i hvert selskap som hadde vært på Lerkendal om de hadde hatt muligheten tror jeg ikke er å overdrive.

For øvrig så er det faktisk en god del tilskuere som faktisk reiser både fra Møre og Romsdal, Oppland, Hedmark og Nordland til kampene på Lerkendal. Mange av disse kan også ha vært opptatt med konfirmasjon.

Jeg syns tallet mot Odd var langt mere skuffende enn dette tallet tatt forholdene i betraktning. Selv om Odd isolert sett er hakket mindre attraktiv enn FFK.


Selvsagt skal man ikke ta 8,4 % av tilskuertallet i sin helhet! De med sesongkort regnes jo med i tilskuertallet uansett om de kommer eller ikke. Om 8,4 % av sesongkortinnehaverne er i konfirmasjon, spiller jo overhodet ingen rolle for tilskuertallet. Hadde dere regnet antall fremmøtte, slik som VIF og Lyn, skulle man selvsagt regnet ut i fra hele tilskuertallet. Så hvis du sier at mellom 1500 og 2000 konfirmanter ble konfirmert i helgen, at en fra hvert selskap hadde gått på kamp, men tar med i betraktningen at rundt 70 % av tilskuerne på Lerkendal har sesongkort, så betyr dette at ut i fra dine tall gikk RBK glipp av 450-600 tilskuere på tilskuertallet - altså ikke på det reelle fremmøtet. Og da er ikke våre respektive tall så veldig langt fra hverandre likevel. 450-600 ekstra harmonerer jo også godt med oppmøtet i forrige hjemmekamp (15900), hvor det antagelig ikke var konfirmasjonshelg.
Legg ned hele klubben!

Go Up