• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Go Down

Hickok

Quote from: ACHTUNG on July 30, 2024, 19:42:10 PMHvorfor ihimmelens navn skal GAE-fansen premieres med 200 ekstra billetter på et ekstra felt? Man tar med andre ord sjansen til å se kampen bort fra våre fans, hva er det Brann holder på med?

Det er ikke utsolgt. Ingen problem for våre fans å få billetter. Er dette veldig viktig, så antar jeg de har kjøpt for lenge siden.

Nixon

Brann prøver å løse en litt kinkig situasjon på best mulig måte. Såpass gjestfrie synes jeg at vi skal være når folk betaler tusenvis av kroner for å reise opp her. Å kjøpe billetter på hjemmefelt er for øvrig en øvelse vi har gjort mange ganger når tilbudet er begrenset.

"Våre fans" har også hatt mer enn god nok tid til å kjøpe billett til denne kampen. Synes ikke synd på folk som somler sånn.

Rød makt på Hansa

Hickok

Det satt forøvrig flere Alkmaar fans på hjemmefeltene i fjor også, i drakt, uten at det ble noe problem, men det kan vel være at nederlandsk politi har tipset de om tvilsomme grupperinger er på vei, og at det derfor er bedre å være på sikre siden?

ACHTUNG

Det er virkelig ikke Branns problem at noen tar sjanse på å kjøpe billett på hjemmefeltene og attpåtil ordner
med både reise og overnatting. Brann hadde garantert solgt ut til egne fans før kampstart. Nå må jo man flytte sikkerhetssonen videre på BT. Brann jadde 500 på borte, 700 på Stadion bør holde for dem også.

Men ok, det er nå slik det blir, uavhengig av hva jeg mener.

opplett

Quote from: ACHTUNG on July 30, 2024, 22:22:55 PMDet er virkelig ikke Branns problem at noen tar sjanse på å kjøpe billett på hjemmefeltene og attpåtil ordner
med både reise og overnatting. Brann hadde garantert solgt ut til egne fans før kampstart. Nå må jo man flytte sikkerhetssonen videre på BT. Brann jadde 500 på borte, 700 på Stadion bør holde for dem også.

Men ok, det er nå slik det blir, uavhengig av hva jeg mener.

Brann hadde nok solgt ut til slutt, men kampen har ligget ute i flere uker nå så jeg tenker at dette ble en fin løsning for dem som allerede er på vei fra Nederland. Fra nederlandsk fotballtwitter er det bare gode ord om denne handlingen fra Brann.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Spelaren

Et triks for å sjekke om det er nederlendere som forsøker å snike seg inn blant heimesupporterne er å synlig klippe av knoppene på noen tulipaner utenfor inngangene. De kommer til å rable gal.
GÃ¥ av.

andreas1989

13621/14599 nå kl 10 i følge boten.

Hickok

Quote from: andreas1989 on July 31, 2024, 09:01:25 AM13621/14599 nå kl 10 i følge boten.
Hvordan finner den ut det? Salget på nett er stoppet. Dette tallet er nok antakelig rett før salget ble stoppet.

mobli

Quote from: Hickok on July 31, 2024, 09:09:03 AM
Quote from: andreas1989 on July 31, 2024, 09:01:25 AM13621/14599 nå kl 10 i følge boten.
Hvordan finner den ut det? Salget på nett er stoppet. Dette tallet er nok antakelig rett før salget ble stoppet.

Tallene er nok reelle. Den ser forskjell på seter som er markert som solgt og seter som ikke er tilgjengelige fordi de er reservert av noen, men ikke enda solgt.

Den teller kun solgte. Dette er en endring som ble gjort i fjor en gang, om jeg ikke tar feil.

Hickok

Quote from: mobli on July 31, 2024, 09:32:01 AM

Tallene er nok reelle. Den ser forskjell på seter som er markert som solgt og seter som ikke er tilgjengelige fordi de er reservert av noen, men ikke enda solgt.

Den teller kun solgte. Dette er en endring som ble gjort i fjor en gang, om jeg ikke tar feil.
Men nå er alle seter markert som solgt på setekartet siden online salg er stengt.

andreas1989

Brann tweetet at det var 1000 billetter igjen for 25 minutter siden, så boten var nok ikke langt unna.

Brann lå siden ut bilde av kø foran billettluken.

ACHTUNG

Da blir det 13700 Brannfans vs 900 GAE. Nesten dobbelt så mange som Brann hadde der nede. Men ok, vi får håpe at det blir like høylydt fra Store Stå på nedre Frydenbø som det var ifjor mot Arouca og Alkmaar!

Billy Elliott

Om ikke annet blir dette et unikt eksperiment; hvor mange billetter klarer man å selge fysisk fra kun ett utsalgssted på 8 timers salgstid (tidsrommene billettluken skal være åpen i dag og i morgen)?
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Hickok

Quote from: Billy Elliott on July 31, 2024, 13:11:09 PMOm ikke annet blir dette et unikt eksperiment; hvor mange billetter klarer man å selge fysisk fra kun ett utsalgssted på 8 timers salgstid (tidsrommene billettluken skal være åpen i dag og i morgen)?
Det er vel ikke så lenge siden flesteparten av billettene ble solgt på denne måten? 3-4000 solgte på kampdag var vel ikke helt unormalt i gamle dager?

Billy Elliott

Quote from: Hickok on July 31, 2024, 13:32:35 PM
Quote from: Billy Elliott on July 31, 2024, 13:11:09 PMOm ikke annet blir dette et unikt eksperiment; hvor mange billetter klarer man å selge fysisk fra kun ett utsalgssted på 8 timers salgstid (tidsrommene billettluken skal være åpen i dag og i morgen)?
Det er vel ikke så lenge siden flesteparten av billettene ble solgt på denne måten? 3-4000 solgte på kampdag var vel ikke helt unormalt i gamle dager?

20 år siden kanskje...(men også da hadde man vel flere utsalgssteder).

Erlend

Quote from: Billy Elliott on July 31, 2024, 13:40:20 PM

Da kunne man vel kjøpe på alle narvesen/7-11 i tillegg til fotballpuben så det gjorde jo ting ganske mye lettere ja

Fusentast

Quote from: Erlend on July 31, 2024, 13:47:01 PM
Quote from: Billy Elliott on July 31, 2024, 13:40:20 PM

Da kunne man vel kjøpe på alle narvesen/7-11 i tillegg til fotballpuben så det gjorde jo ting ganske mye lettere ja

Husker man kunne kjøpe billetter på sportsbutikken på Nesttun også #memories
I don't think you can the rules!

mobli

Quote from: Hickok on July 31, 2024, 09:34:48 AM

Men nå er alle seter markert som solgt på setekartet siden online salg er stengt.

Reservert og solgt ser like it visuelt, men er merket forskjellig i kildekoden.

opplett

Quote from: Hickok on July 31, 2024, 09:34:48 AM

Selv om de er låste for oss vanlige folk, så er den nok ikke det for Brann. Og API-et som boten bruker bryr seg nok ikke så mye om hvordan den ser ut på nett sånn visuelt sett. Tipper den er ganske nøyaktig også nå som Brann plotter inn manuelt i Ticketco.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Gulløl

August 01, 2024, 12:16:28 PM #17919 Last Edit: August 01, 2024, 12:22:29 PM by Gulløl
Har googlet litt men finner ingen ting om status antall ledige billetter på Stadion i dag. Noen som vet ? Rart om det ikke har kommet noen tall i dag nå som det er under 6 timer til kampstart.

Tar et grovtips med lite underlagsfakta og tipper det ender opp med noe i nærheten av 13.965 solgte billetter til kampstart. Altså omtrent 500 ledige billetter. Den såkalte billettkøen i går som ble litt hausset opp et par plasser var stusselige greier har jeg hørt og slik blir det vel i dag også, altså få kjøpere foran luken. Folk er ikke vant med å kjøpe billetter i en luke lenger, gir heller ikke noe sikkerhet og trygghet for at en får billetter i timene før kampstart. Hadde Brann kommet ut med eksakte tall med ledige billetter tidlig på dagen i dag og gitt oppdatering hver halvtime etter dagens salgsstart kl.16 kunne det kanskje bli utsolgt. Da gir en eventuelt folket følelsen av at det ikke er stor sjanse på bomtur om dei reiser til Stadion og oppsøker billettluken. Det er bare en mindre prosent med potensielle kjøper som bor i spaseravstand og kan stikke ned til Stadion og sjekke om det er billetter å få kjøpt i ettermiddag og spaserer hjem igjen til reserveløsningen på VG-tv om det er utsolgt.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Billy Elliott

Korrekt. Dette blir aldri i verden utsolgt om ikke Brann er mer på med oppdateringene. Folk må kunne vite om de reiser opp på Stadion kl 16 (når luken åpner) hvor stor sjansen for å få billett er. Mest sannsynlig er den stor (nesten uansett når man kommer), men man skal helst vite det på forhånd dersom man har litt reisevei.

Basert på antall nederlendere i sentrum akkurat nå, kan man nok selge svært mange av overskuddsbillettene til dem, men hvor stor skal man egentlig gjøre det utvidede bortefeltet? Det er vel begrenset med muligheter for det også.

Gulløl

August 01, 2024, 15:46:26 PM #17921 Last Edit: August 01, 2024, 15:49:47 PM by Gulløl
Foreløpig solgt litt over 15.000 billetter. Kilden er NRK Hordaland, akkurat nå. Det tallet kan vel taes med en god klype salt, siden det er mer en kapasiteten til dagens kamp.

Hickok

Quote from: Gulløl on August 01, 2024, 15:46:26 PMForeløpig solgt litt over 15.000 billetter. Kilden er NRK Hordaland, akkurat nå. Det tallet kan vel taes med en god klype salt, siden det er mer en kapasiteten til dagens kamp.

Det endte på 14.050.

Lasaron

Tre billetter til hjemmekampen mot St Mirren kjøpt.
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

Corran

Quote from: Lasaron on August 02, 2024, 16:52:48 PMTre billetter til hjemmekampen mot St Mirren kjøpt.
Samme her
Så ut som om det var bedre/raskere salg på denne enn på GAE kampen
Jeg var tidligere ute nå men det var flere opptatte seter nå på de feltene jeg var innom
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

opplett

August 02, 2024, 17:02:52 PM #17925 Last Edit: August 02, 2024, 17:13:36 PM by opplett
Quote from: Corran on August 02, 2024, 16:57:12 PM
Quote from: Lasaron on August 02, 2024, 16:52:48 PMTre billetter til hjemmekampen mot St Mirren kjøpt.
Samme her
Så ut som om det var bedre/raskere salg på denne enn på GAE kampen
Jeg var tidligere ute nå men det var flere opptatte seter nå på de feltene jeg var innom

Jeg har ikke fått e-post, har partoutkort på SS! Noen som kan sende meg linken på dm?

EDIT: Løste seg

Nixon

Quote from: Corran on August 02, 2024, 16:57:12 PMSå ut som om det var bedre/raskere salg på denne enn på GAE kampen

Ja, salget har gått betydelig raskere enn sist. Nå er for eksempel det ene supporterfeltet utsolgt og det andre har ikke mange ledige plasser. Smart av Brann å smi mens jernet var varmt å legge ut billetter under et døgn etter den gode opplevelsen torsdag kveld.
Rød makt på Hansa

opplett

Solgt nesten 6500 allerede! Kun til partoutkortinnehavere. RÃ¥tt.

andreas1989

6326/12991 i følge boten kl 10.

En del billetter på BT, SPV og VIP som ikke er frigjort.

Gulløl

August 05, 2024, 16:41:07 PM #17929 Last Edit: August 05, 2024, 16:47:01 PM by Gulløl
Billettsalget har passert 8000 og det selges billetter i stort tempo i dag før fristen til partoutkort innehaverne går ut. Bare i tidsrommet mellom kl.10 og kl.16 i dag er det solgt 490 billetter. I løpet av dette døgnet vi er inne i blir det nok solgt over 1000 billetter.

I morgen fra kl.12.00 er det de som abonnerer på nyhetsbrevet som får lov å kjøpe billetter. Da kommer vi nok godt opp på 9000 tallet før morgendagen er ferdig og spurter i retning 10.000.

Dei som ikke har kjøpt billetter enda begynner å få det travelt. At kampen blir utsolgt flere dager før kampstart om 10 dager er nok et godt tips.

Tror blant annet den gode muligheten for å nå seriespill i Conference League trigger billettsalget veldig bra etter trekningen i dag.

Gulløl

August 05, 2024, 22:17:37 PM #17930 Last Edit: August 05, 2024, 22:19:35 PM by Gulløl
Fra kl.22 i går til kl.22 i kveld viser x-boten 1 148 solgte. Meget solid salg 10 døgn før kampstart !
Passert 8 500 solgte totalt på hjemmefeltene.
Gikk et rykte om at skottene kommer med 1 000 dei også, vet ikke om det stemmer.

opplett

:D De er litt uenige med seg selv. Men de tror minst 500 solgte nÃ¥r de først blir lagt ut for salg. Mye mas om de kan kjøpe billetter pÃ¥ hjemmefeltene om bortefeltet blir utsolgt. Men det rekker de nok ikke med farten i salget!

Nixon

Imponerende med 8500 solgte av 10.000 partoutkort.
Rød makt på Hansa

Nixon

Enda mer imponerende nå det har bikket 8700 to timer før det åpne salget starter.

Eller det åpne salget starter ikke før i morgen. Først får jo abonnentene av Branns nyhetsbrev sjansen nå klokken 12.00. Og de har 24 timer på seg. Så det blir sannsynligvis ikke veldig mange billetter igjen når det åpnes for alle i morgen.

Ser frem til billettangst!
Rød makt på Hansa

Gulløl

10.000 kan passeres før dagen er ferdig, kanskje.
Brann har markedsført nyhetsbrevet godt siden i går, forkjøpsretten er verdifull, mange har nok meldt seg på.

Hickok

Dette med nyhetsbrevet er jo en ganske så enkel måte for Brann til å unngå det som skjedde i GAE kampen. På denne måten er det neppe mange ledige plasser igjen til vanlig salg. Da blir det svært så vanskelig for skotter til å kjøpe utenfor der de skal være, samt at det er ingen spesiell stor ulempe for hjemmesupportere for å komme inn i rett kø.

Erlend

Ser ut som det er bra fart pÃ¥ salget mot skottene i starten her.  Store stÃ¥ var allerede utsolgt nÃ¥r jeg gikk inn for Ã¥ kjøpe, resterende Frydenbø ble utsolgt i løpet av tiden det tok meg Ã¥ kjøpe billett.

Utsolgt i løpet av dagen?

Gulløl

August 06, 2024, 11:21:40 AM #17937 Last Edit: August 06, 2024, 11:24:13 AM by Gulløl
Ikke ofte en ser et slikt tempo i billettsalget blant de som ikke har partoutkort. GÃ¥r virkelig unna.

Jeg fikk ikke nyhetsbrevet med linken før kl.12.14. Så det er nok grunnen at trøkket er høyt enda, at noen nettopp har fått nyhetsbrevet.

Hickok

Så vidt jeg kan se og telle kjapt opp, så er det passert 12.000 solgte nå (litt avhengig av hvor mye som er solgt på bortefeltet), så her går det unna!

Nixon

Er det første gang Brann kjører nyhetsbrev-fordel? Kan ikke huske det i alle fall.

Blir neppe utsolgt i dag, men langsidene er snart bare å glemme, så tipper at svært mange blir skuffet i morgen.
Rød makt på Hansa

Gulløl

August 06, 2024, 11:41:19 AM #17940 Last Edit: August 06, 2024, 11:44:31 AM by Gulløl
Quote from: Hickok on August 06, 2024, 11:29:20 AMSå vidt jeg kan se og telle kjapt opp, så er det passert 12.000 solgte nå (litt avhengig av hvor mye som er solgt på bortefeltet), så her går det unna!
Altså nærmere 3.000 på en halvtime på hjemmefeltene, fabelaktig. Ja det kan bli utsolgt allerede i dag, eller senest i morgen når alle kan kjøpe.

Hickok

Quote from: Nixon on August 06, 2024, 11:36:23 AMEr det første gang Brann kjører nyhetsbrev-fordel? Kan ikke huske det i alle fall.

Blir neppe utsolgt i dag, men langsidene er snart bare å glemme, så tipper at svært mange blir skuffet i morgen.
Tror det er første gang, ja.

Det blir neppe 100% utsolgt. Det er vil nok være noen restaurantplasser igjen, samt et par felt som ennå ikke er lagt ut. I tillegg til evt ledige plasser fra bortefeltet.

ACHTUNG

Har sikret 6 billetter! Dette kan ikke bli noe annet enn frekt moro!

opplett

Kan melde om at det også er vanvittig feber i Paisley også. Utsolgt på null komma niks etter servertrøbbel til å begynne med.

Utrolig gøy at vi får møte to klubber med like mye engasjement for oppgjørene som oss selv.

Erlend

Får håpe skottene lager like god stemning i Bergen som de gjorde i Tyskland

ostraume

Gøy med trøkk på billettene og Eurofeber! Tror ikke vi skal undervurdere fellesferien og det noe labre trykket til kampen mot Eagles.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Lasaron

Ryktete rykter skal ha det til at desperate grinemenn som ikke får nyhetsbrev, tar kontakt med andre for å få det videresendt.
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

Hickok

Da er 12.500 passert, og salget går fortsatt unna i bra tempo. Er snart bare plasser igjen på BT.

ACHTUNG

All mulig ære til de billettansvarlige i Brann for Ã¥ kjøre et opplegg der de mest dedikerte sikrer seg plass. Det er flere som kjøper løst til hver kamp, som av ulike grunner ikke har anledning til Ã¥ kjøpe partout og den kjøpsgruppen er like viktig som de som sikrer bunnlinjen.   Ideelt sett skulle Brann hatt større tilskuerkapasitet, 3000 sitteplasser til, men det er en annen diskusjon.

Lasaron

Helt enig. Vi skulle hatt større kapasitet enn Rosenborg.

Go Up