• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

Go Down

Utmedsnolken

Quote from: Torvanger on June 07, 2017, 09:24:18 AM
Quote from: Corran on June 04, 2017, 12:16:57 PM
Nå er de startet med halvårsparoutkort på stadion http://www.brann.no/nyheter/na-selger-vi-halvars-partoutkort
E glimrende ide egentlig, men lite synlig for de som ikke går inn på brann.no
Bør gjøres mye mer synlig for folk flest



Interessant, dette skal luftes for mine.


men da stopper jo de ukentlige oppdateringene.
"og der snubler Sæternes igjen"

Corran

Tja om Torvanger er mann for det kan vi jo nå se fram til oppdateringer i luftingen samt oppdateringer på de som evt kjøper og om de faktisk kommer
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Billy Elliott

June 09, 2017, 00:26:12 AM #13652 Last Edit: June 09, 2017, 00:28:11 AM by Billy Elliott
Det er ikke bare Brann som sliter med å engasjere. Også statsminister-kjæledeggen Brækhus sliter med å selge billetter. Under et døgn til kampstart har bokseoppgjøret solgt kun 7.000 billetter. 3.000 mindre enn arrangørene håpet på, 13.000 mindre enn boksedronningen selv så for seg.

Så dårlig selger ikke Brann en gang.

http://www.bt.no/100Sport/kampsport/Dromte-om-20000-Sa-mange-billetter-er-solgt-til-Brakhus-kampen-236959b.html?spid_rel=2
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Spelaren

Utendørs boksing er en håpløs idé.
Gå av.

Billy Elliott

Quote from: Spelaren on June 09, 2017, 00:43:47 AM
Utendørs boksing er en håpløs idé.


Stryk utendørs og jeg er helt enig.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Superjack

Boksing er en ganske dårlig ide, hypen er med Brækhus er over og dameboksing er stort sett bare populært i Norge, på grunn av Brækhus.
Hadde det vært god gammeldags tungvektsboksing, i gode gamle dager så hadde nok 20.000 billetter blitt solg ut på null komme svisj.

Men til tema bilettsalgstall og Brann, jeg tror, og selv om man på seg selv kjenner en bare seg selv, så er det en gryende Brann interresse igjen. Tar tid å snu en treg materie. Hjemmesitterene og medgangssupporterene er trege, sånn er det bare.
Eliteserien får mer positiv oppmerksomhet enn på lenge synest jeg, og når til og med komentatorene i østlandspressen begynner å hylle Brann sin oppstandelse, etter frelserens overtakels for 2 år siden, så kommer nok Hr Olsen og Hansen etter hvert å tenke at kanskje det er på tide å ta seg en tur til stadion igjen.

Brann får seg til kvartfinalen i cupen, gjør et par gode kamper i EL kvallik og får litt hype der, og fortsetter jakten på RBK i serien ut over sensommeren.

Stadion kommer til å fylle 15.000 i september og ut over. Min spådom. 
Brannsupporter.

krøvel vellevold

Våre resterende hjemmekamper:

Mandag kl 1900
Søndag kl 2000 i skoleferien
Søndag kl 2000 i skoleferien
Søndag kl 1800 i skoleferien
Lørdag kl 1800
Fredag kl 1900
Søndag kl 2000
Søndag kl 1800 i november
Søndag kl 1800 i november

Nei, jeg tror ikke det blir folksomt. Nå har Brann prestert to middelmådige kamper på rad - i tillegg til to dårlige i cupen. Så det blir neppe så mye folk en mandag mot kjipe Stabæk. Tviler også på at det blir så mange resultatrekker av typen 4-1 over MFK, 5-0 over Sandefjord og 3-2 over Sogndal borte (som vi hadde før AaFK-kampen) i forkant av alle hjemmekampene fremover.
Legg ned hele klubben!

Torvanger

June 16, 2017, 08:20:16 AM #13657 Last Edit: June 16, 2017, 08:43:56 AM by Torvanger
Noen med oversikt over antall solgte billetter til mandag, sånn cirkus?

PS! Jeg har med meg en god bøling på mandag, gamlingen inkludert. Vi snakker inntil 10 individer.

Corran

Da tipper vi vel statistisk sett 12000?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Jeg kan ikke komme. Tipper det blir under 10 000.
Tren på langskudd

Corran

Men Torvanger har en bøling med seg + faren og det er det gode statistikker på

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

kabelmann

Jeg drar meg meg en bøling på ett enkelt individ utenom meg selv. Skulle tippe oss over 11500.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Spelaren

Me ligger an til 50% utnyttelse på partoutkortene, så tipper ca 9000.
Gå av.

krøvel vellevold

Det ser ut til å være solgt ca 8500. Det er ca 1300 bak salget til AaFK-kampen, men differansen til slutt blir nok større siden salgstakten er lavere. Enkeltbillettsalget er på ca 53 % av hva det var til den kampen. Fortsetter det slik, vil det selges ca 9700 totalt til kampen mellom nr. 3 og nr. 6 på tabellen. For en Brann-feber vi opplever for tiden!

Men vi får satse på at vi får 15-20 kalasseire på rad nå. Da kan vi kanskje få det opp i 11000 også på regnfulle mandager.
Legg ned hele klubben!

Henki

Quote from: krøvel vellevold on June 17, 2017, 19:00:38 PM
Det ser ut til å være solgt ca 8500. Det er ca 1300 bak salget til AaFK-kampen, men differansen til slutt blir nok større siden salgstakten er lavere. Enkeltbillettsalget er på ca 53 % av hva det var til den kampen. Fortsetter det slik, vil det selges ca 9700 totalt til kampen mellom nr. 3 og nr. 6 på tabellen. For en Brann-feber vi opplever for tiden!

Men vi får satse på at vi får 15-20 kalasseire på rad nå. Da kan vi kanskje få det opp i 11000 også på regnfulle mandager.


Det kan rett og slett virke som at mange rett og slett har mistet all tillit til Brann, og at en og en halv god sesong ikke er nok til å rette på det. Det er både synd, for Brann har fortjent flere tilskuere i år, men kanskje også objektivt forståelig.
Ballen skal fremover!


krøvel vellevold

Salget ser ut til å ligge på rundt 8700 nå. Vi er ca 1500 bak salget til forrige kamp på samme tid.
Legg ned hele klubben!

Torvanger

June 18, 2017, 15:43:32 PM #13667 Last Edit: June 18, 2017, 15:45:59 PM by Torvanger
Mange som har holdt seg unna en periode, har funnet ut at det går fint an å leve uten Brann og har innarbeidet seg nye vaner. Før lå partoutkortsalget latterlig høyt, nå skiter folk i pkort. Jeg tror Brann vil få oppsving igjen når søndre rives, for da vil folk sikre seg med partoutkort igjen, i og med at kapasiteten synker fra 17.600 til rett over 13.000, man kan fort runde 10.000 i pkort påfølgende sesong. Så blir det nytt oppsving når ny søndre langside, med bedre fasiliteter står klar. I denne fasen må Brann sette alt inn på å beholde så mange som mulig, det må inn i folks vanemønster igjen å gå på Stadda!

krøvel vellevold

Jeg tror Brann bør fokusere på å rekruttere nye generasjoner med supportere, og drite i å forsøke å få tidligere stadiongjengere til å komme tilbake. De kan bare gis opp. Når ikke halvannen sesong med enorm resultatmessig- og underholdningsmessig fremgang tilsynelatende har klart å få en eneste av dem tilbake, så kommer de ikke tilbake uten at vi presterer helt urealistisk bra fremover.

Nå må Brann bli flinkere til å promotere seg blant barn og unge, man må ut i distriktene (og spesielt i de områdene der vi risikerer å miste mange fans til Haugesund og Sogndal), og Brann må jevnt over prestere på et såpass bra nivå i år etter år at Brann blir kult blant oppvoksende generasjoner. Dessverre ser foreldrene deres ut til å ha gitt faen, så det blir en utfordring å få dem til å gå på Stadion. Den gamle greien med at far/mor tar med sønn/datter, blir vanskelig når ikke far/mor gidder lenger.

Så kanskje man skal ta en prat med en eller annen sponsor/riking og få lass med skoleklasser og idrettslag til å fylle BOB/BT-tribunen hver gang? Tror det er lettere å få nye generasjoner til å interessere seg, enn å få de late og kravstore foreldrene og besteforeldrene deres til å komme tilbake.
Legg ned hele klubben!

dudo

Ja, en eller annen form for skolesponsing er jeg veldig tilhenger av. Det er bare å bruke ubrukt kapasitet på fremtidig inntekt!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

DumboMumbo

Hva med å plassere ut noen billettautomater på kjøpesentrene, sammen med en stor skjerm som viser Brann høydepunkter.
Touch screen og så få billettene printet ut og /eller sendt på mobilen der og da.

Nixon

http://www.brann.no/nyheter/kjop-billetter-i-byn

Etter en prøveperiode innfører vi det nå som en fast ordning at du kan kjøpe billetter hos Torshov Sport på Tårnplass til Brann sine hjemmekamper.

Om det ikke vil gi store utslag på billettsalget er bedre tilgjengelighet alltid bra!
Rød makt på Hansa

dudo

De må jo for pokker bare få seg en app.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Kai-Olai

Quote from: dudo on June 18, 2017, 18:01:45 PM
De må jo for pokker bare få seg en app.


Laster en ned appen "Eliteserien", og velger Brann som lag der, så er det relativt enkelt å kjøpe billett via den.

Ellers er det snakk om at en må ha profiler. Se på Rosenborg og Bendtner. Godt mulig at de selger noen ekstra billetter på å ha han på topp, men jeg er overbevist om at de hadde scoret betydelig flere om de hadde brukt Vilhjalmsson som fast midtspiss.

dudo

Jøss. Det ante jeg ikke. Og jeg burde visst.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Kai-Olai

Quote from: dudo on June 18, 2017, 18:19:36 PM
Jøss. Det ante jeg ikke. Og jeg burde visst.


Og DET er ett godt poeng. En app som burde vært betydelig bedre markedsført. Både på TV/nett og rundt på samtlige arenaer under kamp!

krøvel vellevold

Skal bli spennende om muligheten for serieledelse i morgen (og at alt er opp til oss i så henseende) får folk opp av tv-stolene. Jeg holder ikke pusten for det.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Solgt anslagsvis ca 8800. Vi klarer kanskje 10000 nå.
Legg ned hele klubben!

OmOssSjølOgHansaøl

Dagens resultater er jo en gavepakke til markedsførerne. Her må det bare kjøres ut annonser av typen "Kom på Stadion og hjelp oss til tabelltopp" det neste døgnet! Jeg er overbevist om at det glatt selges et par tusen ekstra billetter om hele Bergen og halve Sandviken får med seg at det står om serieledelsen.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

krøvel vellevold

Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on June 18, 2017, 19:15:40 PM
Dagens resultater er jo en gavepakke til markedsførerne. Her må det bare kjøres ut annonser av typen "Kom på Stadion og hjelp oss til tabelltopp" det neste døgnet! Jeg er overbevist om at det glatt selges et par tusen ekstra billetter om hele Bergen og halve Sandviken får med seg at det står om serieledelsen.


Men markedsførerne er sikkert livredde for å skape unødvendig press på laget eller å jinxe situasjonen, så derfor dysser de det vel ned...
Legg ned hele klubben!

Lasaron

Quote from: krøvel vellevold on June 18, 2017, 19:17:22 PM
Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on June 18, 2017, 19:15:40 PM
Dagens resultater er jo en gavepakke til markedsførerne. Her må det bare kjøres ut annonser av typen "Kom på Stadion og hjelp oss til tabelltopp" det neste døgnet! Jeg er overbevist om at det glatt selges et par tusen ekstra billetter om hele Bergen og halve Sandviken får med seg at det står om serieledelsen.


Men markedsførerne er sikkert livredde for å skape unødvendig press på laget eller å jinxe situasjonen, så derfor dysser de det vel ned...


Skal Brann bli best igjen må vi tåle slike kamper, slikt forventningspress. Her er det bare å fyre på med markedsføring om mulig serieledelse.
Tren på langskudd

Gulløl

Quote from: krøvel vellevold on June 18, 2017, 19:17:22 PM
Men markedsførerne er sikkert livredde for å skape unødvendig press på laget eller å jinxe situasjonen, så derfor dysser de det vel ned...


Nettopp der et av de største hindringene for å selge mer billetter ligger. Forbanna defensivt og nedtonet opplegg. Mulig at de tar et møte i morgen foremiddag og gjør et sprell i maredsføringen etter lunsj, men da er det for sent siden det bare er timer til kampstart. Det som skulle vært gjort var et kreativt møte i kveld og så bare kjøre på med det fantastiske utgangspunktet de nå har markedsføringsmessig. Om de ikke nå klarer å få ut fingern bør det definitivt andre koster inn for dette er for sløvt.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

OmOssSjølOgHansaøl

Heldigvis er BA på ballen: Brann tar tabelltoppen med seier mot Stabæk

Vi får håpe at ikke BT sover i timen.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Superjack

June 18, 2017, 20:03:51 PM #13683 Last Edit: June 18, 2017, 20:06:54 PM by Superjack
21. juni 2015 fikk vi juling av Sogndal på Stadion, forran 14147!! tilskuere i OBOS. 13. runde 2015. 2 år etter kan vi toppe Eliteserien på samme tid, etter like mange runder. Her burde det være kamp om billetter, ikke kamp om å få tilskuere.
Brannsupporter.

krøvel vellevold

Kanskje klarer vi å ta serieledelsen med 2000 flere tilskuere enn Molde denne runden!
Legg ned hele klubben!

Gulløl

June 18, 2017, 20:18:31 PM #13685 Last Edit: June 18, 2017, 20:22:51 PM by Gulløl
Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on June 18, 2017, 19:54:14 PM
Heldigvis er BA på ballen: Brann tar tabelltoppen med seier mot Stabæk

Vi får håpe at ikke BT sover i timen.


Pamer og Bøyum har hatt fullt fokus på Voss Cup i helgen med et stort opplegg , det er der prioriteringen ligger. Nå hviler de vel ut (sover i timen).
I 2007 var BT sentral i å bygge opp gullfeberen, til glede for byen og Brann. Dette medførte at de solgte aviser i haugevis, det de nå holder på med er daft og grått og noe folk flest ikke gidder å abbonere på.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Quote from: Gulløl on June 18, 2017, 19:45:54 PM
Quote from: krøvel vellevold on June 18, 2017, 19:17:22 PM
Men markedsførerne er sikkert livredde for å skape unødvendig press på laget eller å jinxe situasjonen, så derfor dysser de det vel ned...


Nettopp der et av de største hindringene for å selge mer billetter ligger. Forbanna defensivt og nedtonet opplegg. Mulig at de tar et møte i morgen foremiddag og gjør et sprell i maredsføringen etter lunsj, men da er det for sent siden det bare er timer til kampstart. Det som skulle vært gjort var et kreativt møte i kveld og så bare kjøre på med det fantastiske utgangspunktet de nå har markedsføringsmessig. Om de ikke nå klarer å få ut fingern bør det definitivt andre koster inn for dette er for sløvt.



"Norges mest åpne klubb" vil ikke engang være åpen om at vi kan ta serieledelsen i morgen.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Omtrent 9000 nå. Omtrent 1200 bak forrige kamp, så nå er faktisk salgstakten litt raskere enn sist.
Legg ned hele klubben!

OmOssSjølOgHansaøl

Det skal sies at Brann har lagt ut bilde av tabellen på Instagram. Forhåpentligvis er dette første av flere initiativ som (helst enda litt tydeligere) poengterer at vi vil toppe tabellen i morgen kveld om vi vinner mot Stabæk.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

dokken

Burde selvsagt blitt 15.000 i morgen. Men, skal man være litt realistisk, så er ikke 10-11.000 halvgale på en mandagskamp mot Stabæk, serietopp eller ei.

Vi har hatt ett virkelig skandaløst tilskuertall i år. Det var første hjemmekamp mot Godset, med patetiske 8700 solgte. Trodde nesten ikke det var mulig å komme så lavt, når vi har nesten 7000 partoutkort i bunn. Vil påstå at markedsavdelingen dret seg ut på den kampen, fordi de hadde brukt alle krefter på treningskampen uken før.

Dersom vi hadde hatt 2000 flere på den kampen, ville snittet vårt vært som ifjor nå.

Det var også klossete av Brann ikke å klare å selge de siste 700 billettene til 16. mai. Det hadde vært mulig dersom man hadde åpnet feltet for salg tidligere enn samme ettermiddag..

Ellers har vi to kamper på 12-tallet, en på 11 og den vanskelige rett-før16.-kampen på 10-tallet.

Alonso Solis

Kall det gjerne dårlig timing, men salgssjefen for privatmarkedet har vært på ferie den siste tiden. Man skulle tro SKB har mekanismer som sørger for at slike ting ikke går ut over billettsalget men det er vel ingen umulighet at dette kan ha påvirket salget i noe grad.

ostraume

Nå skal det pøse ned senere i dag, så vi kan ikke forvente noe plutselig folkevandring av nye folk.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Spelaren

Uten å sitte på kjennskap om utslag av opplett/pent vær for tilskuertallet, så antar eg at at det minst er en del hundre som ser an været når de vurderer å gå på kamp. Både 2015 og 2016 hadde overraskende godt vær, faktisk regnet det like mye første kvarteret ene heimekampen som hele fjorårets kamper.
Gå av.

Yngve

For min del, som plar ha med skuleunge på kamp (6-7 år) er måndag klokka 19 uaktuelt sidan det er skuledag tysdag.

Fotball skal forøvrig spelast i helgene.

yashin

Quote from: Kai-Olai on June 18, 2017, 18:12:21 PM
Laster en ned appen "Eliteserien", og velger Brann som lag der, så er det relativt enkelt å kjøpe billett via den.


Det kan være. Men hvem vet om det?

yashin

Quote from: Lasaron on June 18, 2017, 19:43:03 PM
Skal Brann bli best igjen må vi tåle slike kamper, slikt forventningspress.


Har du sett noe som tyder på at de har planer om det? Jeg ser et lag som drøyer tid med U på hjemmebane og som feirer 0-0 i Skien som en seier.

dokken

Quote from: yashin on June 19, 2017, 08:38:05 AM
Quote from: Lasaron on June 18, 2017, 19:43:03 PM
Skal Brann bli best igjen må vi tåle slike kamper, slikt forventningspress.


Har du sett noe som tyder på at de har planer om det? Jeg ser et lag som drøyer tid med U på hjemmebane og som feirer 0-0 i Skien som en seier.


...og et lag som altså kan lede serien i kveld, har scoret flest mål og har best målforskjell.

Kynisme og defensiv trygghet er en utrolig viktig del av dette. Vil du se et lag som løper hodeløst i angrep, og så taper, så kan du jo bli Viking-supporter, eller drømme deg tilbake til Norling-tiden.

Under Norling trakk vi for øvrig rundt 8000 betalende på denne tiden, så det fikk ikke folk til å strømme til tribunene.

Blir nok ikke mange folk på Stadion i kveld, nei. Men kan bli en kokende dag likevel, for oss 10.500 som er der.

krøvel vellevold

Ser ut til å være solgt anslagsvis 9200 nå.
Legg ned hele klubben!

Billy Elliott

Vi gjør det vel best når det ikke er så mange på tribunen, så dette ser jeg kun som positivt.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Spelaren

Quote from: Billy Elliott on June 19, 2017, 09:40:04 AM
Vi gjør det vel best når det ikke er så mange på tribunen, så dette ser jeg kun som positivt.


I OBOS var det jo krise om det var femsifret.
Gå av.

Go Up