• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

Billy Elliott, huleste and 4 Guests are viewing this topic.

Go Down

Torvanger

Dersom man lurer på hvorfor RBK har det snittet de har, så er det bare å se på hva de tilbyr billettinteresserte til matchen mot Start neste runde: 150-175 kroner billetten, over hele Stadon, på alle seksjoner, for dem som ankommer Lerkendal grønt, enten via sykkel, til fots eller via buss. Man kan jo tenke seg om Brann hadde kjørt samme løsning i forkant av Viking, at man kunne sikret seg billett midt på SPV for 175 kroner! Jeg har hørt at RBK
kjører kampanjer jevnlig og åpenbart er det viktigere for dem å fylle tribunene enn å sikre en god snittpris på billetten.

Utmedsnolken

Quote from: Gulløl on September 11, 2016, 14:15:43 PM
DFA fått sin erstatter?  Han stod sammen med en kar å pekte og forklarte foran den enorme billettkøen på fem personer i går, tenkte kanskje det var noe opplæring på gang.


Sikkert Vikings administrasjon som var ute etter billettlogistikkskompetanse
"og der snubler Sæternes igjen"

Nixon

Quote from: Utmedsnolken on September 13, 2016, 13:03:56 PMSikkert Vikings administrasjon som var ute etter billettlogistikkskompetanse


Viking er uansett desperate og lar publikum selv bestemme billettpris på neste hjemmekamp...
Rød makt på Hansa

dudo

Quote from: Nixon on September 14, 2016, 18:00:20 PM
Quote from: Utmedsnolken on September 13, 2016, 13:03:56 PMSikkert Vikings administrasjon som var ute etter billettlogistikkskompetanse


Viking er uansett desperate og lar publikum selv bestemme billettpris på neste hjemmekamp...


Jeg digger det tiltaket. Spennende grep.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Som stunt er det forsåvidt spennende og originalt. Men som langsiktig grep tror jeg nok at det ikke vil ha noe særlig effekt. Og i verste fall undergraver det viljen til å betale full pris hos de som lojalt gjør det nå.
Rød makt på Hansa

Utmedsnolken

Burde heller betalt full pris og hatt tilbakebetaling basert på en algoritme som tar hensyn til antall poeng og antall mål. Kunne gjerne hatt det på våre sesongkort
"og der snubler Sæternes igjen"

blobby winters

Synes det er veldig klokt av Viking og la publikum betale det de selv mener for billett.
Tar i mot de pengene som blir hentet inn, melde fra til skattekontor at ingen betalte. Alt som samles inn er skattefri inntekt.
Likevel fortsatt utrolig mange ledige plasser rundt omkring. 

Paldan

Lavere priser i stadige kampanjer utover sesongen undergraver i alle fall min vilje til å betale partoutkort. Hvis jeg kan få det til dels betydelig billigere via diverse kampanjer, er det ikke spesielt attraktivt å drive med direkte sponsing av Brann.

Klaus_Brann

Skjønner ikke helt den tankegangen. Man vil vel at Brann skal gjøre det best mulig? Om du så sparer noen skarve hundrelapper på vanlig billett i en sesong med mange kampanjer så er det verdt det i stedet for å støtte klubben økonomisk?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Noen som tør å tippe tilskuertall til neste hjemmekamp? Det burde vært en selvfølge med tilnærmet fullt hus, men jeg hadde ikke satt mye penger på akkurat det.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Quote from: Nixon on September 18, 2016, 20:11:59 PM
Noen som tør å tippe tilskuertall til neste hjemmekamp? Det burde vært en selvfølge med tilnærmet fullt hus, men jeg hadde ikke satt mye penger på akkurat det.


Tipper på 11 967.
Tren på langskudd

Falkman

Quote from: Lasaron on September 18, 2016, 20:20:08 PM
Quote from: Nixon on September 18, 2016, 20:11:59 PM
Noen som tør å tippe tilskuertall til neste hjemmekamp? Det burde vært en selvfølge med tilnærmet fullt hus, men jeg hadde ikke satt mye penger på akkurat det.


Tipper på 11 967.


et logisk tips. blir veldig overrasket om det kommer  over 12000. Trist som faen, men ikke desto mindre sant.

Spelaren

Er det noen PL-kamper som kræsjer?
Mitt tips er 12 700. Tromsø er ingen attraktiv motstander, uansett kor mykje vi har flakset oss til denne sølvplassen denne runden.
Gå av.

Nixon

Vi har for en gang skyld en hjemmekamp på Zebra. Det kan gi negativt utslag.
Rød makt på Hansa

olebrann3

Ingen pl kamper som krasjer.
Søndag kl 2000 kamp.
Noen vil vel si det blir for seint + den går på zebra

Tom C

Aldri mer Obos....

dokken

Håper jeg tar feil, men har allerede tippet 10.500.

Mot Viking ble det delt ut 600 gratisbilletter og det kom 400 bortesupportere. Ingen av de tingene skjer søndag (tror jeg).

Kl. 20 er seint for barnefamilier, så BT-tribunen blir nok mer glissen enn vanlig.

Så tror jeg også at det tross alt er et bedre tidspunkt for mange voksne, enn lørdag kl 18. Folk er hjemme fra hytten og ikke på alle mulige andre arrangementer. Men tror dessverre ikke at det gjør mer enn å oppveie for tapet av barnefamiliene.

At vi er på sølvplass, tror jeg ikke betyr noe. Det var vi vel etter Odd-kampen også. Kom bare 11.800 i toppoppgjør mot Godset likevel.

Kampen går på gratis-TV, og det er meldt regn.

På den positive siden: Flomlys, høstregn og sein kampstart gir som oftest god stemning, selv om vi ikke er så veldig mange.

Belfort

Quote from: Spelaren on September 18, 2016, 21:37:33 PM
Er det noen PL-kamper som kræsjer?
Mitt tips er 12 700. Tromsø er ingen attraktiv motstander, uansett kor mykje vi har flakset oss til denne sølvplassen denne runden.

Er vel Brann vi skal se på, ikke motstander? Her kan vi få vår første medalje på 9 år og så skal ikke man klare tilnærmet fullt hus!! Er faen meg en skandale.

dokken

Quote from: Belfort on September 19, 2016, 12:14:11 PM
Quote from: Spelaren on September 18, 2016, 21:37:33 PM
Er det noen PL-kamper som kræsjer?
Mitt tips er 12 700. Tromsø er ingen attraktiv motstander, uansett kor mykje vi har flakset oss til denne sølvplassen denne runden.

Er vel Brann vi skal se på, ikke motstander? Her kan vi få vår første medalje på 9 år og så skal ikke man klare tilnærmet fullt hus!! Er faen meg en skandale.


Dersom vi kan ta medalje i siste hjemmekamp i november, tror jeg det blir bra med folk på den kampen. Men dessverre har det vist seg at serien underveis mot det, ikke klarer å mobilisere bergensere.

Bergensere liker anledninger, som 16. mai og RBK hjemme. Men de møter ikke opp trofast og sammenhengende, som vi kunne håpet. Vi har altså ikke klart å passere 12.000 solgte i år, foruten de to nevnte anledningene.

Spelaren

Quote from: Belfort on September 19, 2016, 12:14:11 PM
Quote from: Spelaren on September 18, 2016, 21:37:33 PM
Er det noen PL-kamper som kræsjer?
Mitt tips er 12 700. Tromsø er ingen attraktiv motstander, uansett kor mykje vi har flakset oss til denne sølvplassen denne runden.

Er vel Brann vi skal se på, ikke motstander? Her kan vi få vår første medalje på 9 år og så skal ikke man klare tilnærmet fullt hus!! Er faen meg en skandale.


Eg har fire partoutkort og stiller naturligvis på denne. Resten av byen virker mer interessert i andre ting.
Gå av.

krøvel vellevold

Ingenting som tyder på at det kommer noe mer enn 10-11000 mot TIL heller.
Legg ned hele klubben!

Lasaron

Jeg tror det tar litt tid å vende. Hvis vi går inn mot neste sesong som medaljefavoritt kommer tilskuersnittet til å øke, selv om det blir sølv nr to.
Tren på langskudd

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on September 21, 2016, 23:50:37 PM
Ingenting som tyder på at det kommer noe mer enn 10-11000 mot TIL heller.


Strålende!
Rød makt på Hansa

Billy Elliott

September 22, 2016, 10:24:18 AM #12523 Last Edit: September 22, 2016, 14:35:54 PM by Billy Elliott
Quote from: krøvel vellevold on September 21, 2016, 23:50:37 PM
Ingenting som tyder på at det kommer noe mer enn 10-11000 mot TIL heller.


Gir opp. Når ikke sportslig suksess funker en gang, da er det bare å gi opp. Og folk messer om at det er skandale at vi skal bygge om stadion uten å øke til 20.000++ i kapasitet...
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

krøvel vellevold

Quote from: Billy Elliott on September 22, 2016, 10:24:18 AM
Quote from: krøvel vellevold on September 21, 2016, 23:50:37 PM
Ingenting som tyder på at det kommer noe mer enn 10-11000 mot TIL heller.


Gir opp. Når ikke sportslig suksess funker en gang, da er det bare å gi opp. Og folk messer om at det er skandale at vi skal bygge om stadion uten øke til 20.000++ i kapasitet...


Kun gull teller antagelig. Etter 2007 har tydeligvis alt annet blitt uinteressant. Men interessen er jo så dårlig nå at man lurer på om vi hadde klart noe mer enn 12-13000 om vi hadde kjempet om gull. Det er ganske ubegripelig at årets snitt kanskje bare blir ca 15 % bedre enn fjorårets - der vi stort sett spilte svake kamper i 1.divisjon, og at snittet kanskje blir svakere enn da vi rykket ned. Nedrykk, 1.divisjon, sølvkamp... det ser ut til at det er de samme 10-11000 uansett. Motstander betyr ingenting, med mindre det er RBK eller et engelsk lag eller 16/5. Da fyller vi Stadion. Alt annet (uansett om det er Jerv, Molde, VIF, Viking, Stabæk eller Marseille) betyr sånn omtrent 11000. Ingen skal beskylde de 11000 for å være medgangs i hvert fall.
Legg ned hele klubben!

karkarkar

Quote from: krøvel vellevold on September 22, 2016, 11:44:50 AM
Quote from: Billy Elliott on September 22, 2016, 10:24:18 AM
Quote from: krøvel vellevold on September 21, 2016, 23:50:37 PM
Ingenting som tyder på at det kommer noe mer enn 10-11000 mot TIL heller.


Gir opp. Når ikke sportslig suksess funker en gang, da er det bare å gi opp. Og folk messer om at det er skandale at vi skal bygge om stadion uten øke til 20.000++ i kapasitet...


Kun gull teller antagelig. Etter 2007 har tydeligvis alt annet blitt uinteressant. Men interessen er jo så dårlig nå at man lurer på om vi hadde klart noe mer enn 12-13000 om vi hadde kjempet om gull. Det er ganske ubegripelig at årets snitt kanskje bare blir ca 15 % bedre enn fjorårets - der vi stort sett spilte svake kamper i 1.divisjon, og at snittet kanskje blir svakere enn da vi rykket ned. Nedrykk, 1.divisjon, sølvkamp... det ser ut til at det er de samme 10-11000 uansett. Motstander betyr ingenting, med mindre det er RBK eller et engelsk lag eller 16/5. Da fyller vi Stadion. Alt annet (uansett om det er Jerv, Molde, VIF, Viking, Stabæk eller Marseille) betyr sånn omtrent 11000. Ingen skal beskylde de 11000 for å være medgangs i hvert fall.

Spelaren

Ender Brann på 2.-4. plass bør vi kunne se en markant økning i partoutkort for neste år. Folk trenger tid, de er en seig masse.
Gå av.

Nixon

Quote from: Spelaren on September 22, 2016, 12:17:40 PMFolk trenger tid, de er en seig masse.


Joda, men folk har tidligere vist at de kan snu seg rundt dersom det skapes litt engasjement, som da vi hadde gode tilskuertall høsten for to år siden da vi var på vei mot stupet. Og seier mot Glimt og sølvplass burde gitt mye mer engasjement enn det vi ser nå og har sett de siste kampene. Det er jo dette vi har ventet på!
Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Det går ikke an å sammenligne med hvordan det var for ti år siden.
Brann hadde da over flere år en oppadgående kurve. Nå har vi i flere år blitt servert kjipafotball, rot i klubben og nå til sist nedrykket. Vi mistet nok mange på veien som det tar tid å omvende igjen, men fortsetter vi som vi gjør i år og i tillegg spiller bittelitt mer offensivt så tror jeg det blir annerledes i årene som kommer.
Men Brann må også se verdien i å markedsføre seg annet enn på facebook og en annonse i BT.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Torvanger

Jeg er uenig med flere her om at oppmøtet er dårlig, uavhengig av om alle med partoutkort kommer eller ei, det gjør de ikke på Lerkendal heller, så er Branns publikumssnitt anstendig. I og med at majoriteten av dem som løser billett, betaler en langt høyere pris enn det man gjør ellers i Norge, samt at klubber som Glimt, RBK m.m kjører kampanjer Brann ikke kan ta seg råd til, så er Brann fortsatt en publikumsklubb. Jeg tør vedde på at snittprisen på Brann Stadion er vesentlig høyere enn på på hvilken som helst annen arena i Norge.

krøvel vellevold

Men det er jo uansett rart at en sensasjonell sølvplass seks runder før slutt ikke gir noen effekt i det hele tatt. Tilskuertallene var jo mye høyere høsten 2014 da vi holdt på å rykke ned, og tilskuertallene var jo ikke så forferdelig mye lavere i fjor høst da vi spilte svakt i 1.divisjon. 14. september i fjor hadde vi 9709 mot FFK. Før den runden lå vi på 3.plass i 1.divisjon. 25. september i år ligger vi på 2.plass i Tippeligaen, men klarer antagelig bare 10-11000...
Legg ned hele klubben!

Superjack

Oppmøtet i Brann er historisk sett veldig bra.
For 15-20 år siden var 10.000 i snitt bra.
Mellom 79 og 99 var det bare 5 sesonger med snitt over 10.000 tilskuere. Brann var på 2. nivå bare 5 av de årene.

Oppturen på 2000, spesielt med partoutkort salg, startet med cupseieren i 2004, som ble etterfulgt av spillerkjøp som tilsa satsing. Resultatene ble bedre i tillegg til fasilitetene på Stadion.

Folk flest er enkle. De husker best siste som skjedde. Noen gode kamper på vei inn mot vinterpausen, etterfulgt av kjøp av 1-2 gode spillere, med navn, så øker antallet partoutkort. Samme gjør da oppmøtet, spesielt i kamp nr. 1 på Stadion 2017.
Brannsupporter.

dudo

Litt på siden. Billettene jeg kjøpte på BT-kortet kommer ikke opp hos tickethour på min oversikt, ordrehistorikken min er tom (!), men jeg har mottatt billettene på mail. Kunne tenke meg å slippe å printe dem ut og bare bruke qr på telefonen. Pleier det å være noen delay i systemet, eller er det bare å bite i det sure eplet og printe ut?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Billy Elliott

September 22, 2016, 14:42:41 PM #12533 Last Edit: September 22, 2016, 14:44:21 PM by Billy Elliott
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

1908

Søndag kl 20:00 er en hjernedød tid å spille fotball på her i Norge..

Corran

Finnes det et bra tidspunkt å spille fotball her i Norge? Synes det alltid skyldes på tidspunktet ;-)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Billy Elliott

Quote from: 1908 on September 22, 2016, 14:43:41 PM
Søndag kl 20:00 er en hjernedød tid å spille fotball på her i Norge..


Ja, det finnes alltid en unnskyldning...

I starten av sesongen kunne vi skylde på at det var kaldt. Og, så hadde vi nettopp rykket opp, folk var usikre på om denne LAN og laget hans dugde til noe. Vi måtte da forstå at folk var avventende.

Så begynte vi å sanke masse poeng, men da var det jo så klart blitt sommer, og alle var på ferie. Fullt forståelig med glisne tribuner, altså.

Så var sommerferien over, nå skulle det blir bra! Men nei, nå kom regnet igjen, og dessuten var det fremdeles noen kids på Norway Cup.

Etterhvert ble det både opphold og vanlig hverdag igjen, men nå måtte vi plutselig spille kamp på en lørdag. Fysj! Kan dere tenke dere noe verre? Fotball klokken seks på en lørdag!?? Det er jo selvsagt at det ikke er noen som gidder å prioritere det over tacos og Skal vi se på D-kjendiser humpe seg bortover parketten. Så klart det blir glissent da! Fotball skal spilles på søndager, må vite.

Så banket vi B/G i Bodø, og inntok en sensasjonell sølvplass seks runder før slutt! Kampen skal spilles på en søndag. For en glede! Fotballens ekte dag...MEN VENT! Hva er det jeg hører? Skal de ikke begynne å sparke ball før klokken 20 på kvelden!?? Da er jo jeg i seng for lengst.

Og slik går no dagan, mens den gjengse bergenseren sitter på Facebook og klager sin nød over at Vibekkes foreslåtte stadionombygging ikke betyr en utvidet kapasitet til 25.000! For det må en by på Bergens størrelse ha. MINST!!!
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Gulløl

September 22, 2016, 14:59:29 PM #12537 Last Edit: September 22, 2016, 15:06:47 PM by Gulløl
Quote from: krøvel vellevold on September 22, 2016, 13:55:30 PM
Men det er jo uansett rart at en sensasjonell sølvplass seks runder før slutt ikke gir noen effekt i det hele tatt. Tilskuertallene var jo mye høyere høsten 2014 da vi holdt på å rykke ned, og tilskuertallene var jo ikke så forferdelig mye lavere i fjor høst da vi spilte svakt i 1.divisjon. 14. september i fjor hadde vi 9709 mot FFK. Før den runden lå vi på 3.plass i 1.divisjon. 25. september i år ligger vi på 2.plass i Tippeligaen, men klarer antagelig bare 10-11000...


Er enig i at sølvplass burde gitt noe bedre tilskuertall, men i sammenligning med 2014 og 2015 skal en huske på at billettkampanjene kom tett og at i mange kamper var det kompisbilletter til 99 kr som medførte at en del folk kjøpte billetter bunkevis til venner og familie. I år har det ikke vært kompisbilletter i noen kamper og omtrent ingen kampanjer som når ut til folk flest. Derfor trekker det snittet ned i sammenligning med de to foregående årene. Hadde det f.eks. vært kompisbilletter til 3-4 av de 11 hjemmekampene som er spilt i år hadde trolig snittet passert 13000. Nå ligger vi på 12293 som andre nevner er historisk bra.
Ellers virker det nok en del inn at vi ikke har hatt heng(eller tro) på gullet i noen perioder av denne sesongen.
I år 1999 som endte med bronse var snitt tilskuertall 10534.
I år 2000 som endte med sølv var snitt tilskuertall 11654.
Begge årene endte Brann 7 poeng bak gullvinner RBK og hadde brukbar heng på gullet. Det at folk har et håp om gull betyr en god del.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

1908

Hvor mange skolebarn tror dere kommer på stadion på Søndag kl 20?? Det er ikke mange det.. Kl 20 er det leggetid for skolebarn..

Spelaren

Eg har ved noen få anledninger tatt med en 7-åring på kamp kl 20 søndags kveld. Mandagen blir temmelig tung for den lille karen...

Men det burde ha kommet langt flere, mulighetene våre tatt i betraktning.
Gå av.

Nixon

Jeg synes å huske en gang da søndag klokken åtte var et ypperlig tidspunkt å spille kamp på...
Rød makt på Hansa

Spelaren

Quote from: Nixon on September 22, 2016, 15:24:44 PM
Jeg synes å huske en gang da søndag klokken åtte var et ypperlig tidspunkt å spille kamp på...


En gang var mandag kl 19 også helt strålende.
Gå av.

Corran

De lave tilskuertallene er ikke et stort mysterium egentlig.
At vi har ca 10000 trofaste som kommer nesten uansett er bra det.
I begynnelsen av årtusenet så fikk TV2 TL rettighetene og satset stort på det. De skapte blest og interesse. Samtidig gjorde Brann en del bra sesonger på rad og kom opp i tetsiktet før de klarte å få gull. rbk var også dårligere og det var flere klubber som kjempet om gullet.
Så begynte Brann sin nedtur og trenere som ikke klarte å begeistre i like stor grad. Det var ikke så mye penger igjen til spillere og det igjen førte til at interessen dalte.
Så mistet TV 2 TL rettighetene og de fokuserte på PL mens de som hadde fått rettighetene ikke klarte å skape samme blest. Brann ble kjedeligere å se på og treneren og ledelse (Skars og RBH) fikk folk til å irritere seg mer enn glede seg over Brann.
Selv om TV2 fikk rettighetene tilbake via oppkjøp av Cmore så ble det ikke samme satsing fra dem, sikkert pga at de har dårligere råd og at de ikke fikk rettighetene lengre enn 2016.
Så at vi har såpass bra snitt som vi har er helt OK det kommer til å ta mange år å bygge opp igjen tilliten til Brann slik de framsto under RBH og Skars og med påfølgende nedrykk med Norling.
Samtidig så er TL kjedelig for tiden og ikke av særlig bra kvalitet. Flere frykter kjedelige tider med rbk på toppen i lang tid.
Når det er sagt så burde det komme flere for det er faktisk litt gøy å gå på staddaen igjen
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Torvanger

September 22, 2016, 17:12:33 PM #12543 Last Edit: September 22, 2016, 17:16:09 PM by Torvanger
RBKs tilskuertall er kunstig høye, ikke la dere lure av 18.000 i snitt vs 12.000, vi har ingenting å skame oss over. I 2012 hadde f.eks RBK 13.300 i snitt.

RBKs snitt siden 2000:

2000   11 944
2001   12 070
2002   14 626
2003   15 825
2004   17 395
2005   17 541
2006   19 440
2007   19 903
2008   18 957
2009   17 652
2010   16 911
2011   14 511
2012   13 394
2013   14 806
2014   13 922
2015   18 039


Torvanger

Hadde Brann ledet TL med 18 poeng på RBK, DA hadde tilskuertallene rast på Lerkendal, da måtte de ha tvunget folk på kamp.

krøvel vellevold

Quote from: Gulløl on September 22, 2016, 14:59:29 PM
Quote from: krøvel vellevold on September 22, 2016, 13:55:30 PM
Men det er jo uansett rart at en sensasjonell sølvplass seks runder før slutt ikke gir noen effekt i det hele tatt. Tilskuertallene var jo mye høyere høsten 2014 da vi holdt på å rykke ned, og tilskuertallene var jo ikke så forferdelig mye lavere i fjor høst da vi spilte svakt i 1.divisjon. 14. september i fjor hadde vi 9709 mot FFK. Før den runden lå vi på 3.plass i 1.divisjon. 25. september i år ligger vi på 2.plass i Tippeligaen, men klarer antagelig bare 10-11000...


Er enig i at sølvplass burde gitt noe bedre tilskuertall, men i sammenligning med 2014 og 2015 skal en huske på at billettkampanjene kom tett og at i mange kamper var det kompisbilletter til 99 kr som medførte at en del folk kjøpte billetter bunkevis til venner og familie. I år har det ikke vært kompisbilletter i noen kamper og omtrent ingen kampanjer som når ut til folk flest. Derfor trekker det snittet ned i sammenligning med de to foregående årene. Hadde det f.eks. vært kompisbilletter til 3-4 av de 11 hjemmekampene som er spilt i år hadde trolig snittet passert 13000. Nå ligger vi på 12293 som andre nevner er historisk bra.
Ellers virker det nok en del inn at vi ikke har hatt heng(eller tro) på gullet i noen perioder av denne sesongen.
I år 1999 som endte med bronse var snitt tilskuertall 10534.
I år 2000 som endte med sølv var snitt tilskuertall 11654.
Begge årene endte Brann 7 poeng bak gullvinner RBK og hadde brukbar heng på gullet. Det at folk har et håp om gull betyr en god del.


Men den gang var fasilitetene mye dårligere. Vi hadde 11000 sitteplasser. Nå har vi 16700. Den gang var det vel heller aldri kampanjer inn mot idrettslag og sånt. Og dessuten var p-kort-salget lavere, slik at man var mer sårbare for vær, formkurve, dårlige tidspunkt og sommerferie.
Legg ned hele klubben!

Lasaron

Quote from: Gulløl on September 22, 2016, 14:59:29 PM
Quote from: krøvel vellevold on September 22, 2016, 13:55:30 PM
Men det er jo uansett rart at en sensasjonell sølvplass seks runder før slutt ikke gir noen effekt i det hele tatt. Tilskuertallene var jo mye høyere høsten 2014 da vi holdt på å rykke ned, og tilskuertallene var jo ikke så forferdelig mye lavere i fjor høst da vi spilte svakt i 1.divisjon. 14. september i fjor hadde vi 9709 mot FFK. Før den runden lå vi på 3.plass i 1.divisjon. 25. september i år ligger vi på 2.plass i Tippeligaen, men klarer antagelig bare 10-11000...


Er enig i at sølvplass burde gitt noe bedre tilskuertall, men i sammenligning med 2014 og 2015 skal en huske på at billettkampanjene kom tett og at i mange kamper var det kompisbilletter til 99 kr som medførte at en del folk kjøpte billetter bunkevis til venner og familie. I år har det ikke vært kompisbilletter i noen kamper og omtrent ingen kampanjer som når ut til folk flest. Derfor trekker det snittet ned i sammenligning med de to foregående årene. Hadde det f.eks. vært kompisbilletter til 3-4 av de 11 hjemmekampene som er spilt i år hadde trolig snittet passert 13000. Nå ligger vi på 12293 som andre nevner er historisk bra.
Ellers virker det nok en del inn at vi ikke har hatt heng(eller tro) på gullet i noen perioder av denne sesongen.
I år 1999 som endte med bronse var snitt tilskuertall 10534.
I år 2000 som endte med sølv var snitt tilskuertall 11654.
Begge årene endte Brann 7 poeng bak gullvinner RBK og hadde brukbar heng på gullet. Det at folk har et håp om gull betyr en god del.


Jeg syns det var godt skrevet av Gulløl. Med tanke på fravær av kampanjer, og mange uår, så er snittet ganske så bra. La oss ikke bruke så mye energi på å sutre over tilskuertallet her inne. Det viktigste er at vi som går på Stadion evner å ha det kjekt.
Tren på langskudd

Corran

Quote from: Torvanger on September 22, 2016, 17:12:33 PM
RBKs tilskuertall er kunstig høye, ikke la dere lure av 18.000 i snitt vs 12.000, vi har ingenting å skame oss over. I 2012 hadde f.eks RBK 13.300 i snitt.

RBKs snitt siden 2000:

2000   11 944
2001   12 070
2002   14 626
2003   15 825
2004   17 395
2005   17 541
2006   19 440
2007   19 903
2008   18 957
2009   17 652
2010   16 911
2011   14 511
2012   13 394
2013   14 806
2014   13 922
2015   18 039

Artig at rbk sitt beste snitt var når vi tok gull
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

dokken

Værmeldingen har endret seg, og nå meldes det 18-19 grader og opphold søndag kveld (utrolig hvordan sommeren bare varer og varer denne høsten). Så de som holder seg hjemme kan ikke syte over været. Men de finner vel andre grunner til at det ikke passet denne gangen, heller.

Go Up