• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

KÃ¥r landest beste arena:

Started by Kaptein, April 11, 2006, 20:37:40 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Kaptein

Ja, ganske uvensentlig men det hadde jo vært greit å sett ka folk likte av Stadioner rundt om kring i Norge..
Men siden f.eks Brann Stadion ikkje e ferdig e det lov å bedømme utifra tegninger..
Eks:
1) Brann Stadion
2) Ullevaal
3) Nadderud
lt for Bergen
Alt for Brann

monzilla

Stavanger stadion kommer høyt opp på listen

Northside

1:Molde

Topp kvalitet på stadion! stor, ferdig og flott. Både fin inne og uten, samt en god borteseksjon hvor du faktisk ser litt. Synd de nesten aldri klarer å fylle opp bygget sitt.

2:Ullevål3:Stavanger

monzilla

molde sin er veldig fin, problemet er at den ikke er intim i det heletatt. Det ligger ingen sjel i bygget. Taket er også for høyt, det blir aldri skikkelig stemning der.

Kaptein

Tegningene til Start sin nye e jo heller ikkje noe gale, å Fredrikstad sin nye kommer jo til å bli ganske snål men holder Brann Stadion den eg liker best (tenker da på tegningene til det endelige utseende)
Det e jo utrolig stor forskjell, noen har veldig gode stadioner å andre kunne jo Brann hatt treningene sine på..
lt for Bergen
Alt for Brann

krøvel vellevold

Brann får Norges største "en-etasjers" stadion! (Regner ikke oppdelingen av Hansa som to etasjer, siden avsatsen er såpass liten). Dessverre blir det kun sammenhengende tribune på tre sider, mens Hansa blir stående for seg selv. Blir et herlig intimt stadion. Og så blir det ikke helt strømlinjeformet og sjarmløst heller.

Lerkendal er jo delt inn både i 4 enkeltstående tribuner og to etasjer (tre hvis man tar med vip-boksene som idiotisk nok lager kjempeavstand fra nedre til øvre nivå). I kortsidene er jo nedre nivå også latterlig lite. Må være kjipt for Kjernen å stå på en tribune som er så lang og smal, og samtidig vite at stadionet deres er ferdig utbygd... På langsiden har de jo t.o.m. Brann-fargede seter, og utvendig har de brukt Lillestrøms farger. På toppen av det hele har Lerkendal stolper til å støtte taket.

Viking. En tribune rundt hele, og ingen etasjeinndeling - bortsett fra en liten avsats der hvor bortefansen står. Kjedelig (men forståelig) farge på setene. Eksteriøret gir ingen følelse av at det er Vikings stadion. Kjip beliggenhet langt faen ute i ødemarken. Det er omtrent som om vi skulle bygget stadion i Rådalen. Hjørnenetribunene har de klart å lage kantete i stedet for runde. Stygt!

Molde. Norges desidert stiligste eksteriør, og en meget vakker beliggenhet. En tribune rundt hele, men utrolig nok etasjeinndeling selv om det bare er 8 rader på hvert nivå. Stadionet er imidlertid for strømlinjeformet. Taket er altfor høyt over tribunen, noe som gjør at selv de på øverste rad kan risikere å bli våte om det blåser bittelitt, og at lyden lett forsvinner opp i luften. Altfor stor stadion når man bare fyller det en gang i året. Før var det mot RBK. Når AaFK er oppe, fyller de det ikke opp mot RBK.

Color Line. Fyttihelvete for et stygt stadion! Hovedtribunen er stor og fin. Hesteskoen rundt de tre andre sidene er fæl! De er delt opp i to etasjer, hjørnene er kantete og ikke runde, og de har klart å bruke stolper for å holde taket oppe. Ser ut som et selvbyggersett fra IKEA.

Ullevål. Når Cola-svingen blir ombygd til samme størrelse som resten av stadion, blir det et ganske strømlinjeformet stadion. Men også her er det jo en forferdelig etasjeinndeling og en kjempeavstand fra nederste til øverste nivå. Selvsagt et altfor stort stadion for Lyn, men i grunn også for VIF. Ikke engang på byderbyet klarer de to lagenes supportere å fylle Ullevål.

Fredrikstad og Start venter jeg med til nest år. For øvrig er det ingen stadioner i Norge som er verdt å nevne.
Legg ned hele klubben!

Super Hasund

Det finnes kun en stadion her i norge og det e brann stadion!! Synes at de andre e enten stygge eller uten sjarm.

OOOO       OOOO           O                 OO         O      OO       O
O      O     O      O        O  O              O  O       O      O  O      O
O      O     O      O       O     O           O    O      O     O   O     O
O   OO      O  OO        O       O         O     O     O     O    O    O
O      O     O  O         OOOOOO        O      O    O     O     O   O
O      O     O    O      O            O     O        O  O     O       O  O
OOOO      O      O    O              O   O         OO      O        OO
La Folket Synge

*Feltz*

HNilsen

Quote from: "krøvel vellevold"Viking. En tribune rundt hele, og ingen etasjeinndeling - bortsett fra en liten avsats der hvor bortefansen står. Kjedelig (men forståelig) farge på setene. Eksteriøret gir ingen følelse av at det er Vikings stadion. Kjip beliggenhet langt faen ute i ødemarken. Det er omtrent som om vi skulle bygget stadion i Rådalen. Hjørnenetribunene har de klart å lage kantete i stedet for runde. Stygt!


Jeg har egentlig et prinsipp om Ã¥ aldri gÃ¥ inn pÃ¥ andre supporteres forum.  Det virker bare provoserende og har ingen hensikt.  Jeg bryter imidlertid dette prinsippet nÃ¥, fordi jeg vil oppklare en ren faktafeil.  Imidlertid lover jeg Ã¥ ALDRI mer blande meg inn her pÃ¥ forumet.

Det at Viking stadion ligger "langt ute i ødemarken", og at dens avstand til sentrum ville tilsvart det samme som om dere bergensere skulle bygget stadion i RÃ¥dalen, er direkte feil.   NÃ¥ har jeg hatt gleden, evt. ulempen, av Ã¥ ha bodd i Bergen noen Ã¥r.  Jeg kan derfor konstatere at Viking stadion ikke ligger sÃ¥ mye lengre fra sentrum enn Brannstadion.  Viking stadion ligger i bydelen Hinna, ca. 6 km fra Stavanger sentrum.  Og at dette skal være ødemarka er i beste fall en misforstÃ¥else, siden stadion ligger i en av de mest-voksende bydeler, midt mellom Sandnes- og Stavanger sentrum, i vÃ¥r region.

HÃ¥per dette var oppklarende pÃ¥ debatten.  De øvrige meningene dere mÃ¥tte ha om Viking stadion skal dere fÃ¥ ha i fred.  Det er fremdeles lov Ã¥ være subjektiv og mene noe her i landet.

Mvh HNilsen

Kaptein

Ja det e greit no.... Hadebra :) Kos dokkar med Soma å gi en klem fra meg;)
lt for Bergen
Alt for Brann

abe78

Er det ikke ca. 6 km mellom RÃ¥dalen og Sentrum da?
.og husk!

Pondan

Sentrum til stadion er ca 4 km.

Sentrum til RÃ¥dalen er ca 12 km..

krøvel vellevold

Quote from: "HNilsen"
Quote from: "krøvel vellevold"Viking. En tribune rundt hele, og ingen etasjeinndeling - bortsett fra en liten avsats der hvor bortefansen står. Kjedelig (men forståelig) farge på setene. Eksteriøret gir ingen følelse av at det er Vikings stadion. Kjip beliggenhet langt faen ute i ødemarken. Det er omtrent som om vi skulle bygget stadion i Rådalen. Hjørnenetribunene har de klart å lage kantete i stedet for runde. Stygt!


Jeg har egentlig et prinsipp om Ã¥ aldri gÃ¥ inn pÃ¥ andre supporteres forum.  Det virker bare provoserende og har ingen hensikt.  Jeg bryter imidlertid dette prinsippet nÃ¥, fordi jeg vil oppklare en ren faktafeil.  Imidlertid lover jeg Ã¥ ALDRI mer blande meg inn her pÃ¥ forumet.

Det at Viking stadion ligger "langt ute i ødemarken", og at dens avstand til sentrum ville tilsvart det samme som om dere bergensere skulle bygget stadion i RÃ¥dalen, er direkte feil.   NÃ¥ har jeg hatt gleden, evt. ulempen, av Ã¥ ha bodd i Bergen noen Ã¥r.  Jeg kan derfor konstatere at Viking stadion ikke ligger sÃ¥ mye lengre fra sentrum enn Brannstadion.  Viking stadion ligger i bydelen Hinna, ca. 6 km fra Stavanger sentrum.  Og at dette skal være ødemarka er i beste fall en misforstÃ¥else, siden stadion ligger i en av de mest-voksende bydeler, midt mellom Sandnes- og Stavanger sentrum, i vÃ¥r region.

HÃ¥per dette var oppklarende pÃ¥ debatten.  De øvrige meningene dere mÃ¥tte ha om Viking stadion skal dere fÃ¥ ha i fred.  Det er fremdeles lov Ã¥ være subjektiv og mene noe her i landet.

Mvh HNilsen


Visst faen ligger det i ødemarken! Det er jo bare å se rundt seg når man er der! Det er ganske landlig der ute. Men de holder på å bygge noen næringsbygg rundt stadionet, så det blir etterhvert et industripreg tenker jeg. Forresten mener jeg å huske fra da Viking Stadion åpnet at det var 10 km. fra Stavanger sentrum. Men antall kilometer er ikke så interessant. Vestlandshallen ligger ikke lenger fra Bergen sentrum enn Viking Stadion ligger fra Stavanger sentrum, men jeg vil nå påstå at Vestlandshallen ligger langt uti ødemarken fordet! Hjelper ikke at det er i Norges største bydel eller ved to av Norges største kjøpesentra. Eller hva om Viking Stadion lå 6 km vest for Stavanger? Det ville jo lagt langt faen uti havet selv om det bare var 6 km. fra sentrum! Så min påstand er uansett at Viking Stadion ligger i ødemarken!
Legg ned hele klubben!

Yngve

No har jo du krøvel til tider ganske spesielle meiningar då, så kanskje me ikje skal ta det så tungt? Dine argument her, fell jo mykje på sin eigen grunn.. Det hav argumentet du kom med, var kanskje det dårlegaste eg har høyrd. Og eg har lest alle konspirasjonsteoriane dine på partoukortsal og enkeltbillettsal-trådane rundt om..

Som ein kompis av meg sa: ta deg en chill-pill...

BrannFa(e)n

Om det ligger langt unna, kan bare delvis ha med antall kilometer å gjrøe. Skal man se svart på hvitt på det blir det slik, men 6 km på kronglete vei opp og ned bakker og ned og til siden kan fort virke litt lenger enn 6 km på nylagt motorvei. Nå har jeg ikke vært på Viking Stadion, men jeg vet at til Vestlandshallen er det jo motorvei. Prøv gamleveien du.
rannfasiten

krøvel vellevold

Quote from: "Yngve"No har jo du krøvel til tider ganske spesielle meiningar då, så kanskje me ikje skal ta det så tungt? Dine argument her, fell jo mykje på sin eigen grunn.. Det hav argumentet du kom med, var kanskje det dårlegaste eg har høyrd. Og eg har lest alle konspirasjonsteoriane dine på partoukortsal og enkeltbillettsal-trådane rundt om..

Som ein kompis av meg sa: ta deg en chill-pill...


Poenget mitt var å få frem at et sted kan ligge langt faen ute i ødemarken, selv om det er "bare" 6 km. til sentrum. Hadde du bygget stadion ved Skomakerdiket på Fløyen, så ville det vært langt uti ødemarken, selv om det bare er en kilometer eller to fra sentrum...
Legg ned hele klubben!

Ã?ge

Quote from: "Kaptein"Ja, ganske uvensentlig men det hadde jo vært greit å sett ka folk likte av Stadioner rundt om kring i Norge..
Men siden f.eks Brann Stadion ikkje e ferdig e det lov å bedømme utifra tegninger..
Eks:
1) Brann Stadion
2) Ullevaal
3) Nadderud


Du kan ikke ha vært på mange tribuner når du legger Nadderud på 3.plass. Det er ilag med Kristiansand stadion og Stor stadion i Sandefjord de værste stadion anleggene i tippeligaen pr.dags dato i mine øyne.
Men Stabæks nye stadion på Fornebu kan nok bli ganske bra hvis det er den du tenker på.

De beste pr.dags dato er nok Viking stadion, Molde Stadion og UllevÃ¥l stadion  (tilfeldig rekkefølge)

Stalin

Molde stadion liker jeg ikke. Taket ødelegger ca hele stadion.
Den finnes ikke intim. Kanskje den hadde virka litt mer intim om
det hadde vært fler enn 10 tilskuere der på kampene.

Jeg skjønner heller folk som skryter av Color Line Stadio.
Syns den er forferdelig, er jo lange felt med kanskje 3 rader.
Resten er jobare trapper og ganger. Er jo helt forferdelig. Ikke
er den fin å se på heller.

rødesk

1) Brann Stadion
2) stanvanger- viking
3) lerkendal
oen må gå...!

Kaptein

Quote from:
Quote from: "Kaptein"Ja, ganske uvensentlig men det hadde jo vært greit å sett ka folk likte av Stadioner rundt om kring i Norge..
Men siden f.eks Brann Stadion ikkje e ferdig e det lov å bedømme utifra tegninger..
Eks:
1) Brann Stadion
2) Ullevaal
3) Nadderud


Du kan ikke ha vært på mange tribuner når du legger Nadderud på 3.plass. Det er ilag med Kristiansand stadion og Stor stadion i Sandefjord de værste stadion anleggene i tippeligaen pr.dags dato i mine øyne.
Men Stabæks nye stadion på Fornebu kan nok bli ganske bra hvis det er den du tenker på.
Det står at det e bare et eksempel der oppe... Nadderud e helt klart ikkje blandt de 3 beste arenane, å den nye stadionen "Blue Dream" ellar noe, skal jo de ha tak å kunstgress på..

De beste pr.dags dato er nok Viking stadion, Molde Stadion og UllevÃ¥l stadion  (tilfeldig rekkefølge)
lt for Bergen
Alt for Brann

Kaptein

lt for Bergen
Alt for Brann

Yngve

1: Stadda
2: Viking Stadion
3: Molde Stadion

Det hjelper ikkje kor mange milliardar som vert lagd i nye stadionar i noreg, når resultatet ikkje vert særleg imponerande. Molde stadion er eit fint døme der. Ser ufattelig bra ut på utsida, skuffer stort på innsida.

BrannFa(e)n

1. Viking Stadion
2. Ullevaall
3. Molde Stadion

Dessverre, men en stadion med 7 seksjoner kan jeg rett og slett ikke plassere på topp 3. Tenker da på vår egen.
rannfasiten

Kaptein

E det Lerkendal eller Ullevaal som tar mest?
lt for Bergen
Alt for Brann

Toa

Quote from: "Kaptein"E det Lerkendal eller Ullevaal som tar mest?


Det er vel Tullevaal
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

krøvel vellevold

Quote from: "Kaptein"E det Lerkendal eller Ullevaal som tar mest?


Lerkendal har plass til ca 21300, Ullevål har plass til ca 25500.
Legg ned hele klubben!

rødesk

Skal ikke ullevaal bygges ut?
Uansett, det burde være førsteprioritert! Det er en skam og kun ha 25tusen på en nasjonalarena..
oen må gå...!

Snublefot

Quote from: "rødesk"Skal ikke ullevaal bygges ut?
Uansett, det burde være førsteprioritert! Det er en skam og kun ha 25tusen på en nasjonalarena..


hvorfor det når det eneste kampen i året ullevåll er fullsatt er cupfinalen?

landslaget trekker da ikke tilskuere? nei, det er mere flaut å ha et slikt landslag, en en slik landslagsarena.

først fiks trener og lag, så kan vi snakke om stadion.

Scally

Gi no f*** i hele lekelandslaget ! Her i Norge burde vi absolutt hatt et nasjonalannlegg som tok 40-50 000 tilskuere.
Først og fremst med tanke på cupfinaler, da hadde langt flere SUPPORTERE fått sett kampen og ikke kun Vipper og annet pamp og sponsorer.
SÃ¥ kunne en slik arena huset store konserter, messer og annet.

rødesk

Quote from: "Scally"Gi no f*** i hele lekelandslaget ! Her i Norge burde vi absolutt hatt et nasjonalannlegg som tok 40-50 000 tilskuere.
Først og fremst med tanke på cupfinaler, da hadde langt flere SUPPORTERE fått sett kampen og ikke kun Vipper og annet pamp og sponsorer.
SÃ¥ kunne en slik arena huset store konserter, messer og annet.


Det var jo dette jeg ville fram til!
At største stadion i norge rommer 25tusen er en katasrofe..

Men skal den bygges ut? Har hørt noe om dette.. Tror det var sankk om 30 tusen !?
oen må gå...!

Scally

Ja UllevÃ¥l skal bygges ut til Ã¥ ha en kapasitet pÃ¥  30 000 seter. Men dette er altfor lite ! I stedenfor Ã¥ bruke milliarder pÃ¥ et hÃ¥pløst operabygg burde man heller satset pÃ¥ et nytt nasjonal arena.

"Fotballen skal jo være for alle" sier man i NFF og deler ut billetter i hytt og pine rundtom i landet mens de virkelige supporterne blir avspist med småsmuler og år etter år er det skandaler og rabalder pga billetter til cupfinaler.

Nei ta til vett NFF og gi oss en skikkelig arena som det er plass til oss alle !

BrannFa(e)n

Bygger man ut til 40000 kan flere vipper få billett samtidig som supporterkvoten øker. For cupfinaler ala Lyn - Stabæk deler man ut ekstra til lokale og ikke fult så lokale fotball-lag (junior og nedover) og gir litt ekstra til bedrifter og andre fotball-lag (altså A-lag og slikt).
rannfasiten

krøvel vellevold

Det er et spørsmål om økonomi. Man bygger ikke et stadion for 40000 mennesker om man bare kan fylle det en gang hvert skuddår! Det er utrolig lite lønnsomt, for å si det sånn...
Legg ned hele klubben!


MyWay

Quote from: "krøvel vellevold"

Visst faen ligger det i ødemarken! Det er jo bare å se rundt seg når man er der! Det er ganske landlig der ute. Men de holder på å bygge noen næringsbygg rundt stadionet, så det blir etterhvert et industripreg tenker jeg. Forresten mener jeg å huske fra da Viking Stadion åpnet at det var 10 km. fra Stavanger sentrum. Men antall kilometer er ikke så interessant. Vestlandshallen ligger ikke lenger fra Bergen sentrum enn Viking Stadion ligger fra Stavanger sentrum, men jeg vil nå påstå at Vestlandshallen ligger langt uti ødemarken fordet! Hjelper ikke at det er i Norges største bydel eller ved to av Norges største kjøpesentra. Eller hva om Viking Stadion lå 6 km vest for Stavanger? Det ville jo lagt langt faen uti havet selv om det bare var 6 km. fra sentrum! Så min påstand er uansett at Viking Stadion ligger i ødemarken!

Toa

Quote from: "MyWay"
Quote from: "krøvel vellevold"

Visst faen ligger det i ødemarken! Det er jo bare å se rundt seg når man er der! Det er ganske landlig der ute. Men de holder på å bygge noen næringsbygg rundt stadionet, så det blir etterhvert et industripreg tenker jeg. Forresten mener jeg å huske fra da Viking Stadion åpnet at det var 10 km. fra Stavanger sentrum. Men antall kilometer er ikke så interessant. Vestlandshallen ligger ikke lenger fra Bergen sentrum enn Viking Stadion ligger fra Stavanger sentrum, men jeg vil nå påstå at Vestlandshallen ligger langt uti ødemarken fordet! Hjelper ikke at det er i Norges største bydel eller ved to av Norges største kjøpesentra. Eller hva om Viking Stadion lå 6 km vest for Stavanger? Det ville jo lagt langt faen uti havet selv om det bare var 6 km. fra sentrum! Så min påstand er uansett at Viking Stadion ligger i ødemarken!


Hvis alt man ser rundt stadion er ødemark, så er du i ødemarken.
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

Kaptein

lt for Bergen
Alt for Brann


krøvel vellevold

Quote from: "MyWay"


Når du står utenfor Vestlandshallen; hva ser du da? Jo, ødemark! Det er skogkledde åser, et hus her og der, gamle jorder, osv. Det ligger landlig, kan du si...

Selvsagt beviser ikke distanse noe som helst! Som jeg skrev i et av de senere innleggene her på tråden: Bygger du stadion ved Skomakerdiket på Fløyen, så er det langt ute i ødemarken selv om det er kun en kilometer eller to fra sentrum!
Legg ned hele klubben!

soma

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "MyWay"


Når du står utenfor Vestlandshallen; hva ser du da? Jo, ødemark! Det er skogkledde åser, et hus her og der, gamle jorder, osv. Det ligger landlig, kan du si...

Selvsagt beviser ikke distanse noe som helst! Som jeg skrev i et av de senere innleggene her på tråden: Bygger du stadion ved Skomakerdiket på Fløyen, så er det langt ute i ødemarken selv om det er kun en kilometer eller to fra sentrum!



Nok et useriøst innlegg fra krøvel, ikke stort mer å si... Stakkars.. Hadde hele åsane vært sånn, greit.. men du snakker om utenfor vestlandshallen? E ikke hele åsane d gutten min..
esus elsker deg!

BrannFa(e)n

rannfasiten

paf

Quote from: "BrannFa(e)n"Skal litt mer til for å bli kalt bondeland. Bodeland er litt mer mot Arna eller innover mot fengselet.

For å sitere tidligere BST-leder Arne Odland: Må du gjennom tunnel for å komme til Stadion er du strill. Det samme gjelder for hva som er bondeland og ikke. :-)

Toa

Quote from: "paf"
Quote from: "BrannFa(e)n"Skal litt mer til for å bli kalt bondeland. Bodeland er litt mer mot Arna eller innover mot fengselet.

For å sitere tidligere BST-leder Arne Odland: Må du gjennom tunnel for å komme til Stadion er du strill. Det samme gjelder for hva som er bondeland og ikke. :-)


Gjelder tunnellen under Haukeland?
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

krøvel vellevold

Quote from: "soma"[ Nok et useriøst innlegg fra krøvel, ikke stort mer å si... Stakkars.. Hadde hele åsane vært sånn, greit.. men du snakker om utenfor vestlandshallen? E ikke hele åsane d gutten min..


Tydelig at noen ikke vil innse at de bor langt ute i ødemarken her...
Legg ned hele klubben!

BrannFa(e)n

Tydelig at noen ikke vil innse at argumentene ikke holder mål.
rannfasiten

krøvel vellevold

Quote from: "BrannFa(e)n"Tydelig at noen ikke vil innse at argumentene ikke holder mål.


Du skriver jo selv at det er bondegårder rett ved Vestlandshallen!

Uansett: Det er jo ikke det som er diskusjonens tema. Det var jo om Vikings Stadion ligger i ødemarken eller ikke. (Og det er ikke trådens tema engang... hehe...)
Legg ned hele klubben!

BrannFa(e)n

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "BrannFa(e)n"Tydelig at noen ikke vil innse at argumentene ikke holder mål.


Du skriver jo selv at det er bondegårder rett ved Vestlandshallen!

Uansett: Det er jo ikke det som er diskusjonens tema. Det var jo om Vikings Stadion ligger i ødemarken eller ikke. (Og det er ikke trådens tema engang... hehe...)
rannfasiten

krøvel vellevold

Quote from: "BrannFa(e)n"
Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "BrannFa(e)n"Tydelig at noen ikke vil innse at argumentene ikke holder mål.


Du skriver jo selv at det er bondegårder rett ved Vestlandshallen!

Uansett: Det er jo ikke det som er diskusjonens tema. Det var jo om Vikings Stadion ligger i ødemarken eller ikke. (Og det er ikke trådens tema engang... hehe...)


De har jo butikker, skoler, kirker og skysstasjoner på landet og!
Legg ned hele klubben!

Tom C

Aldri mer Obos....

Northside


krøvel vellevold

Quote from: "NorthsideFCDH"


Landets 3. største by er jo på landet...
Legg ned hele klubben!

Go Up