• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

problemet

Started by espen, April 10, 2006, 20:02:28 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

espen

Ja, da er sesongen i gang og du kan igjen se konturen av ett usikkert forsvar. Bade kampen mot molde og kampen idag viser at vi har ett umodent forsvar med paniske og lite rasjonelle besluttninger. Jeg har aldri vaert noe saerlig stor fan av Bjarnason men vi faar hape at de spiller paa seg litt selvtillit med litt mer trenging. Men jeg ser definnitivt behovet for en stor profil alla Andresen som kan feye til litt erfaring.

Jeg maa ogsaa si (til manges ergelse) at jeg er dypt skuffet over angrepet i dag. Jeg skal vaere foerstemann til aa inroemme at Miller er en utrolig haerlig spiller men han passer rett og slett ikke inn med saeternes. Du ser til stadighet at angrepet er meget lite mobilt, baade Miller og saeternes har tendenser til aa staa veldig mye i ro. Jeg hadde haapet paa at Winters ville laget litt mer uro (som han forsoevit gjorde med noen gode loep), men det er rett og slett ikke nok.

Ellers synest jeg at vi kan glimse konturen av ett toplag, men en del forandringer maa til. Jeg vil gjerne ogsaa ligge til at Opdal gjorde en formidabel jobb i dag, jeg haaper vi endelig ser en moden keeper som kan gi laget den tryggheten de trenger.

Espen

Mr_Soma

Det er veldig urovekkende at vi har LSK i neste kamp mtp på det meget ustabile forsvaret vi har.
For det er mot nettopp slik motstand vi må være skjerpet i det bakre ledd.

Er stygt redd for at LSK-kampen kommer for tidlig for at Mjelde klarer å få samkjørt de 4 (5) bak der.

Med spisser som Mifsud,Occean,Myklebust osv så går det ikke ann å gjøre feil omtrent, de blir straffet i 9 av 10 tilfeller.

Men vi krysser fingrene!

Xminator

Problemet i første omgang var avstandene i laget. På sjansene til FFK var jo ikke en eneste spiller fra midtbanen i kamerabildet. Og når man tømmer midtbanen (og venstreback) for deretter å ikke vinne duellene, så blir det hele seende noe komisk ut.

Forsvaret spilte seg stort opp i andre omgang.

naitsirk

midtbanen må som sagt ta på seg ein del av skulda for ffk sine store sjanser.
hadde midtbanen gjort jobben sin so hadde aldri ffk komt til innlegg osv.

synst pol og mim bør sjå etter ein venstreback. hanstveit spelte ikkje noko bra i fjor og fortsatte endå verre i dag. kom seg litt utover kampen, men vise r at han blir ei enkel rundingsbøye.

janjan


Tom C

Er faktisk meget positiv etter å ha fordøyd de første 90 minuttene til Brann i 2006-sesongen. Jeg var nervøs etter et par blundere i første omgang, men heldigvis viste Opdal at det ikke er en tilfeldighet at han er førstekeeper på et av norges beste lag. Kan ikke kimse av å bli kåret til rundens keeper.

Jeg tror at banen må ta mye av skylden for at Brann småspill ikke lykkes, og jeg er veldig spent på fortsettelsen på forhåptentligvis litt jevnere underlag fremover.

Synes Brann viste positive tendenser og det var jo bare millimetre fra at ikke Huseklepp puttet i første omgang. Samtidig syntes jeg Sæternes var friskere enn jeg kan huske på lenge, selv om han ikke fikk noen putting i dag. Men den kommer mot Lillestrøm, som han gjorde narr av i fjor...

Er enig i at Branns forsvar var nervøst i begynnelsen, men de spilte seg stort opp, og jeg synes faktisk det var meget betryggende å ha Sigurdsson der bak til å detronisere farten til Brian West. Han kommer garantert til å løpe fra Soma når de møtes...

Jeg holder på mitt tips om medalje til Brann...
Aldri mer Obos....

Ricky

Sigurdsson spilte bra. Han gjorde samme jobben Scharner gjorde defensivt; han løp opp raske motspillere, slengte seg inn i et par sklitaklinger, og vant hodedueller. Synd han ikke er bedre med ballen i beina, eller er en "sjefstype", som vi så absolutt kunne ha trengt i midtforsvaret. Lundekvam til sommeren?
Kampen som sådan var jo positiv. FFK med et forventet stormløp hjemme mot et Brann-lag som knapt har spilt sammen det siste året. Men når det var ridd av, så styrte Brann kampen og Andresen eide midtbanen. Savner litt mer sprut i Sæternes, men han har jo selv sagt at han er litt rusten. Synd at vi ikke hadde Memelli å sette innpå etterhvert som han gikk helt tom på den tunge banen utover i 2.omgang.

Men at Winters byttes inn for Haugen i en bortekamp som står på vippen, det varmet nå iallefall et Brann-hjerte. Det samme gjør brasse-målet til Miller :)

Xminator

Og i bakhånd har vi Suazo, som nok også hadde fått gult kort mot Brenne, men som nok også hadde tettet rommet mellom forsvar og midtbane bedre. Kanskje.

Kan ikke bare skylde på midtbanen for at det ble strekk i laget. Forsvaret har jo sin del av ansvaret for å stå høyt når laget skal stå høyt.

Superjack

Problemet er at laget ikke er 100 samkjørt og i toppform.
Jeg må inrømme at i mine øyne var kampen i går oppløftende.
At Brann var ruskete de første 15 minutter får vi stole på Martin A på at hadde den bakgrunn at de ikke så skitt fremover på banen.

Martin A fikk etter hvert styre kampen fra sentral midtbane, noe jeg føler har sammenheng med at Huseklepp, Miller og PVM binder opp så mye av motstanderens midtbane at de rett og slett ikke kan ta Martin A ut av kampen i tillegg uten å blittlegge seg fullstendig for kjappe angrep i mot.
Jeg må inrømme at Martin A minnet mye om Skammelsrud da han styrte RBK laget på 90 tallet.

At Mjelde velger å ta ut HH og sette innpå Winters vitner om at her var Brann ute etter seier, og ikke pingle seg inn til uavgjort.

I tillegg gjorde Håkon O en så bra kamp at
Frode Olsen snakket om Opdal som landslagskeeper! Og fortsetter han som i går så er det ikke tvil om det, reaksjonssterk som få, sterk i kroppen og kontant og presis i feltet.

Gleder meg til LSK.
Brannsupporter.

tormi

Quote from: "Xminator"Problemet i første omgang var avstandene i laget. På sjansene til FFK var jo ikke en eneste spiller fra midtbanen i kamerabildet. Og når man tømmer midtbanen (og venstreback) for deretter å ikke vinne duellene, så blir det hele seende noe komisk ut.

Forsvaret spilte seg stort opp i andre omgang.


Idag må jeg si vi to er skikkelig på linje. Dette er helt korrekt som du sier og det blir feil å skylde på forsvarsfireren.

Brann skal liksom leve etter "Angripe som et lage - forsvare seg som et lag" taktikken. Og det gjorde de ikke i 1.omgang igår.

Når det er sagt så synes jeg de aller fleste viste stor fighter vilje - og dere skal være klar over at vi igår så et meget offensivt Brann lag på bortebane. At det ikke fungerte i begynnelsen av kampen, det stemmer, men at vårt spill var bedre enn FFK sitt er jeg ikke i tvil om.

De store sjansene FFK fikk i går var mye pga dette nevnte sterkket i laget som Xmin påpeker. Og dette strekket kom de gangene Brann angrep med hele laget og midtbane/spiss mistet ballen i farlig posisjon --> Da blir det kontring.
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Xminator

Legg merke til at da Brann fikk juster avstandene i pausen så kommer både Hanstveit og Dahl med i angrep. Det er forbannet positivt i seg selv. Nå må man få Suazo på bena og Luvigsen i kampform og Brann henger har alle muligheter til å henge med i medaljekampen.

Go Up