• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Nå er godfølelsen tilbake

Started by steinbygger, April 07, 2006, 08:16:52 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

steinbygger

Kjenner det begynner å krible i hele kroppen. Det har vært en rar sesongoppkjøring. Tap, tap, tap, skader, skader, uro om treneren og salg av nøkkelspillere, men hva gjør vel det. Vi hadde ikke vært BERGENSERE hvis ikke vi hadde korttidshusk. Nå har vi vunnet en kamp, Martin er skadefri, Sæternes scorer mål og mannen med planen tror på seriegull (og jeg begynner å tror på planen). Det eneste som nå mangler er at vi, den tolvte mann også begynner å få tro på laget. La oss være ærlig og stikke fingen i bakken, ja vi har ikke resultater å vise til i treningskampene, men det er ingen av lagene som har flere poeng enn oss, og vi begynner å få alle spillerene skadefri og når vi har det er det ikke mange lag som har en bedre ellver enn det vi kan stille med. Hvis vi ser på laget som lå på sølvplass etter fjorårssesongen så vil jeg påstå at vi er styrket. vi vet alle hvorfor det gikk ræva i andre halvdel (det var ikke bare salget av Kvisvik, som nå er erstattet), men en hel drøss med skadete spillere som nå virker å være skadefri igjen.

Jeg tror de fleste av oss som er her inne, bruker forumet til å "bygge" seg opp til kampene så kom igjen, la tapte kamper være treningskamper, det er nå vi skal begynne å kjenne lukten av GULL og selv om ikke vi er ute og spiller kan vi være med å påvirke resultatene med å bygge opp selvtilliten til spillerene (og det har vi ikke gjort med den driten som har fremkommet både her og i media), vi kan også påvirke resultatene med å være den 12 mann og jeg tror også at vår tro på GULL påvirker atmosfæren og stemningen på stadion så jo mer negativ vi er jo dårligere blir stemningen og jo dårligere stemingen blir jo dårligere blir spillet og resultatene.

La dette være begynnelsen på tråden hvor vi skal få selvtilliten tilbake slik at vi kan hjelpe de røde til det vi har ventet på siden 63.

slang

Herlig innlegg! Dette samsvarer med mitt syn på ting! Vi må legge bak oss alle dystre spådommer fra såkalte eksperter og støtte laget på veien mot seriegull!
ansa 08

Rasmus_brann

Enig, bra innlegg... Litt enig, men eg mener Brann e en "loose cannon" i år, alt kan skje... Har ikke lyst å tro på gull og gode plasseringer for da blir jeg bar skuffet hvis de ender lenger nede... Greit nok det er bra å ha troen på en bra sesong, men det har eg hatt hver sesong side, eeeeeeh ja... No skal eg for en gangs skyld ikke ha for høye forhåpninger...
et e ikke tvil at det går ann, så lenge hjertet står i Brann!

krøvel vellevold

Det som er sikkert, er at hvis Brann taper i Fredrikstad og ligger under 0-1 mot LSK, så kommer mishagsytringene mot Mjelde til å hagle. Så kommer man inn i en ond sirkel: Mishagsytringene mot Mjelde påvirker spillerne nagativt, resultatene fortsetter å være dårlige, mishagsytringene tiltar, osv. Så blir det splid og uro både i spillergruppen, blant supporterne og i klubben generelt. Så har vi det gående, og Brann er tilbake igjen der vi var på hele 80- og store deler av 90-tallet.

Jeg vil våge å påstå at mye av grunnen til at Brann aldri vinner serien, er at det ikke skal noe til før folk er misfornøyde. En annen ting er at bergensere er individualister som alle skal ha tingene akkurat slik de selv vil ha det. Hvis det er en eller annen de ikke liker, så kan hele klubben bare ryke og reise, liksom... Dette tror jeg også er noe av grunnen til at Bataljonen ikke er flere medlemmer enn vi er. Mange "skikkelige supportere" boikotter BBB fordi BBB ikke er nøyaktig slik som de selv vil at BBB skal være, eller fordi det sitter én i styret de ikke liker trynet på, osv.

Men tilbake til subject: I år tror jeg en god start er viktigere enn noen gang tidligere! For i år har misnøyen allerede begynt å ulme, usikkerheten har begynt å bre seg i spillergruppen, blant fansen og i styret. Ett tap og underlege i kampen etter, og alle har fått bekreftet det "de hele tiden har sagt"; at Mjelde er elendig og at vi rykker ned. Og da er helvetet løs!
Legg ned hele klubben!

Romarius

Enig med den godeste Krøvel her.
Tror FFK-kampen blir en nøkkelkamp. Med seier her, vil en tung bør lettes fra skuldrene til både trener og spillere. Da kan dette bli en riktig så bra sesong. Med tap er jeg redd Stadiontrollet vil vise seg, spillere vil knyte seg, i visshet om at alt annet en seier mot LSK i neste kamp vil bety katastrofe.
Med tap mot FFK blir jeg i hvertfall svært positivt overrasket om vi får en bra sesong. Med seier på mandag har jeg faktisk tro på at sesongen blir en fryd og en glede.
Konklusjonen må vel være at aldri har åpningskampen betydd mer enn i år?

(Har for øvrig en merkelig god magefølelse)

tormi

Ja er nok enig i at mandagens kamp kan få temmelig stor betydning på resten av sesongen. Frykter sterkt at vi skal legge vårt elskede Branns skjebne i en garantert elendig Bane i Fredrikstad sine hender. Om det i det hele tatt blir kamp så tviler jeg sterkt på at den vil gagne vårt "langs bakken" spill.
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Falkman

SÃ¥nn stemingen har vært i vÃ¥r, tror eg og mye blir avgjort i helt i innledningen av sesongen (for vÃ¥r del i allefall).. skulle de 4, 5 første kampene for eksempel bare gi 2 poeng, vil det føre til sÃ¥  mange negative reaksjoner fra omgivelsene at eg ikkje ser noen muligheter for  bedring. For Ã¥  bruke MIM sin terminologi: eg mener vi gÃ¥r til seriestart med et potensielt falleferdig byggverk. Vi vet alle kor skjøre et par av grunnsteinene (Sæternes og Andresen)  e.. og raser først grunnsteiene ut, dÃ¥ faller hele bygget.

steinbygger

Det som nå kommer frem er poenget mitt. Hvem er så "stadionuhyret" som kommer til å kreve at diverse hoder kommer til å rulle? Er ikke det vi? La oss stå sammen og backe opp laget. Jeg har såpass tillit til de som sitter i idrettsveien om at hvis starten på sesongen bærer feil avgårde så kommer de til å ta de rette grepene uten at vi trenger å gjøre de oppmerksom på at ting ikke går som det burde.

Jeg tror at de fleste bør lese det som Dylan har sagt etter han gikk til Lyn om presset i Bergen og hvor ødeleggende det kan være.

http://fotball.bt.no/eliteserien/article53928.ece

Hadde Brannlagene som har vært siden 63 spillt ett annet sted enn i Bergen føler jeg meg sikker på at man hadde vunnet serien både 1 og 10 ganger. Vi er med å ødelegge ved å kun fokusere på det negative når alt ikke går som man håper, da kommer man inn i en negativ sirkel som ikke er lett å komme seg ut av, og jeg mener at en av våre viktigste oppgaver som supportere er å støtte laget og være med å bygge opp selvtilit hos spillerene ikke ødelegge de så snart ting begynner å bli tungt og leit.

Falkman

enig i det, Steinbygger.. men dette e Bergen.. her anser alle seg for Ã¥ være meningsberettiget nÃ¥r det gjelder Brann.. og ikkje minst, alle mener de har rett til Ã¥ gi uttrykk for det. TÃ¥lmodiget e ikkje en dyd som e særlig fremtredende blant bergensere flest, iallefall ikkje i forhold til Branns sportslige prestajoner.gjennom Ã¥rtier har det bygget seg opp en kultur, der mishagsytringer etter et par dÃ¥rlige resultater inngÃ¥r som en viktig komponent..  det e ikkje noe som  det kan gjøres noe med, sÃ¥nn over natten.. dessverre!!

steinbygger

Quoteder mishagsytringer etter et par dårlige resultater inngår som en viktig komponent.. det e ikkje noe som det kan gjøres noe med, sånn over natten.. dessverre



Det er nesten som om vi før fjorårets sesong skulle sagt at RBK har tatt gull 13 år på rad, det e ikkje noe som det kan gjøres noe med, sånn over natten.. dessverre. Nå tok vi ikke gull, men troen på at vi kunne gjøre noe med det var tilstede. Slik sett bør også troen på at vi kan endre våre holdninger være tilstede. Hvis ikke man har troen på laget bør man heller finne seg en annen hobby.....

Falkman

personlig mener eg piping og verbal sjikane av egne spillere/trenere e en uting.. men  troen, som du nevnte,  blir vel pÃ¥ mange mÃ¥ter et nøkkelord.. for historisk sett har  nettopp troen pÃ¥/ forventningene til Brann, vært urealistisk høye.. noe som igjen har vært spiren til talløse mishagsytringer, nÃ¥r de nakne fakta har blitt presentert.. men sjøl om forventnignene i Ã¥r generelt virker Ã¥ være mer nøkterne, tror  eg ikkje det e nok te Ã¥ holde Stadiontrollet vekke.

Bruiser

Steinbygger er inne på noke veldig essensielt her. Det er klart at det å oppfordre bergensera til å vere optimistiske på internett ikkje har samme schwüngen som det i det virkelige liv. Derfor meiner eg at dei som vil Brann godt, og har muligheita, redskapane og viljen til å utrette noke, bør ta affære!

Gjer kva som helst for å få opp optimismen i Brann-familien på stadion og i gata! Heng opp plakater og bannere som oppfordrer til 100% støtte til laget uansett kva stillinga er på resultattavla eller på tabellen, involver dere i heinga på tribuna, kva som helst!

Det er lettast å vere sur og pessimistisk, men hugs på at man har det bedre når man er glad og optimist! Hadde vore genialt om dere i Bataljonen og den gjevne Brann-supporteren klarte å formidle det til kvarandre!

Stadiontrollet og den sure innstillinga vil ikkje forsvinne uten innsats!
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

Pondan

Doddo sa nettopp på nrk at Bergen kom til og klikke og løpe naken rundt den blå steinen hvis Brann tok gull.. Herrefred for en ren idiot..

Brann-Peter!

Quoteløpe naken rundt den blå steinen


Jeg hadde gjort det..
orenet Hansatribune - sammen er vi sterke!

Derabilo

Quote from: "Brann-Peter!"
Quoteløpe naken rundt den blå steinen


Jeg hadde gjort det..


Deal?
Bergen ut av Norge -

steinbygger

QuoteDoddo sa nettopp på nrk at Bergen kom til og klikke og løpe naken rundt den blå steinen hvis Brann tok gull.. Herrefred for en ren idiot..


Ser at du har forstått hva jeg mente å få frem med denne tråden

tormi

Til de som lurte... For akkurat 3 minutt siden fikk også JEG god følelsen tilbake.

Følelsen kom snedigvis da jeg leste Mjeldes uttalelse:

"- Petter sier selv at han skal spille, og det er jo han som tar ut laget, fleiper Brann-trener Mons Ivar Mjelde."

Vi vinner serien i år.... vel oki... jeg kan jo roe meg litt da...
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

enavgutta


Candyman

Jaja, vi er nå alltid seriemester i april uansett.
Raaaaaaap!
God natt!
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

Jeanet

Drit bra innlegg.. Hvordan går det ann å skrive så BRA??? Som Martin sa på Brann.no så har de trent på de enkle tingene i treningskampene som de kan spreng åpne med om 2 dager:D

DET ER BARE 2 DAGER IGJEN :D
ater Lillestrøm SK,
hater Viking og VIF,
hater Rosenborg Ballklubb, men
Sportsklubben BRANN ELSKER VI!!<3<3

naitsirk

trur mange kan bli overraska av brann i år.
mjelde har lenge sagt at dei har fulgt ein plan frå januar og at treningskamper ikkje betyr noko.

brann har tenkt langsiktig, ser ut som om ein del lag har gjort det motsatte.
sesongen e lang og alle hugsar vel kor få poeng vif og start tok på hausten i fjor.

steinbygger

Mjelde har en plan, mjelde har en plan. Det er sikkert, det er sikkert. Mjelde har en plan

SKB e BEST!!!

Deilig med seieren idag, men vil ikke ta av med det første.

Men godfølelsen er absolutt der for fullt nå!
idelse og smerte..eller bare ren plankekjøring.

Motyka

Quote from: "steinbygger"Mjelde har en plan, mjelde har en plan. Det er sikkert, det er sikkert. Mjelde har en plan


Og hva er så denne planen?
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

Tom C

Aldri mer Obos....

Alexåsane

Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Henki

Dette var deilig altså!
Greit nok at Start hadde noen sjanser på slutten, men jeg synes vi vinner fortjent! Arbeidsseier! Føles rart å si det ordet i forbindelse med Brann :D
Ballen skal fremover!

BrannSupporter

Quote from: "Alexåsane"Se på denne nydelige spiller børsen:)

http://dyn.tv2.no/sport/main.do?cmd=playerScore&tournamentId=1&seasonId=328


Hehe, ja her må det være noe feil, de har fortsatt ikke rettet det opp. Men hadde ikke vært meg i mot hvis det ble værende slik.

Mick

Brann virker mer stabile enn på lenge. Hvis vi bare kan få skjerpa oss litt etter vi har scoret og heller gå til angrep når vi leder, istedenor å slippe motstanderen innpå oss. Det var tegn til bedring mot Start, det er deilig å se at Brann kan være litt kyniske og dra i land en 1-0 seier.
He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man. Dr.Samuel Johnson

Snublefot

Quote from: "Motyka"
Quote from: "steinbygger"Mjelde har en plan, mjelde har en plan. Det er sikkert, det er sikkert. Mjelde har en plan


Og hva er så denne planen?


Har du ikke fulgt med i media?

Mjelde har jo i hele Ã¥r sakt at de har en plan som gÃ¥r ut pÃ¥ Ã¥ fÃ¥ troppen skadefri, med riktig trening og rehab..  at de skal fokusere pÃ¥ Ã¥ gjøre noen ting riktig i hver treningskamp, men at resultatet ikke har noe Ã¥ si, at de skal trene pÃ¥ forskjellige aspekter av kampen, og at de skal sette alt sammen innen seriestart.. at de skal fremstÃ¥ mer som et lag, at de skal bla bla bla bla bla..

Mjelde har jo i hele Ã¥r sakt at de har en plan for hvordan dette laget skal kjempe i toppen i Ã¥r..  har du ikke fÃ¥tt med deg dette? eller nekter du Ã¥ se at etter de 3 første kampene har brann vist seg som et relativt bra lag, selv om mye fortsatt kan bli bedre, sÃ¥ har laget OG MJELDE overbevist i henhold til forventningene.

få opp øya litt du også.

MyWay

Det er viktig at vi nå begynner å støtte laget vårt uansett hvordan det går! Jeg har virkelig sett meg lei på folk som piper på egne spillere og trener. Vi påberoper oss å være et av landets beste publukum, men sannheten er vel heller motsatt.. det må være jævlig å spille for en klubb der supporterne hudfletter alt og alle som ikke gjør det så bra som vi forventer (og forventningene er ikke lave). Vi møter opp på stadda ja, sesong etter sesong, men det er ikke alltid for å støttet laget vårt, av og til møter vi opp fordi vi må si ifra om hva vi mener.. vi er der for å pipe ut og lynsje laget vårt. Og det må ta slutt nå.


Jeg håper at den tiden er forbi, og at det nå blir fokus på å støtte laget uansett hvordan det går på banen! Vi skal heie fram laget i tykt og tynt. Hva skjedde med; "selv om vi taper står de andre å gaper"? Tenk å synge ut Klanen selv om vi taper 3-0 på søndag.. Da hadde de stått der og gapt, og jeg tror nok at resten av Norge hadde gjort det samme. Da hadde vi hatt en grunn til å være stolt! For sannheten er at vi ikke har vunnet serien siden 1963, og vi vinner ikke hver eneste kamp uansett hvilke spillere vi har eller hvilken plan Mjelde måtte ha.


Jeg støtter laget uansett hva som skjer! For jeg må med hånden på hjertet si at jeg elsker Brann..

naitsirk

flott innlegg.

berre so synd at bergen huser so mange "idioter".

steinbygger

eneste som bekymrer meg nå er at Brann alltid roter vekk poeng mot bunnlagene, ser ut som vi har gjort det i år også (les uavgjort mot FFK) håper bare ikke gutan blir partykillers

Alexåsane

Quote from: "steinbygger"eneste som bekymrer meg nå er at Brann alltid roter vekk poeng mot bunnlagene, ser ut som vi har gjort det i år også (les uavgjort mot FFK) håper bare ikke gutan blir partykillers
 

FFK er jo et av Norges beste lag:O
http://pub.tv2.no/nettavisen/fxt/tippeligaen/start/article627027.ece
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

naitsirk

Quoteeneste som bekymrer meg nå er at Brann alltid roter vekk poeng mot bunnlagene, ser ut som vi har gjort det i år også (les uavgjort mot FFK) håper bare ikke gutan blir partykillers


me slo jo start og vif.

Snublefot

Quote from: "Alexåsane"
Quote from: "steinbygger"eneste som bekymrer meg nå er at Brann alltid roter vekk poeng mot bunnlagene, ser ut som vi har gjort det i år også (les uavgjort mot FFK) håper bare ikke gutan blir partykillers
 

FFK er jo et av Norges beste lag:O
http://pub.tv2.no/nettavisen/fxt/tippeligaen/start/article627027.ece


og de gleder seg til VIF kampen=)   ser for meg at VIF taper den kampen jeg... DET hadde vært sÃ¥ forbanna bra.

fettnok

brann har spilt ca 20% av kampene men de har tatt ca 30% av fjorårets poengsum...
ette går aaaaaldri bra!

Stoffi

Quote from: "fettnok"brann har spilt ca 20% av kampene men de har tatt ca 30% av fjorårets poengsum...


Men som vi alle vet, så har BRann en vane for å spille drittfotball i høstsesongen.
Når sesongen er over, så kan vi juble.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Brannfrelst

Brann har da slettes ikke for vane å spille drittfotball på høsten? Det er vel bare i fjor,kanskje forfjor at dette har inntruffet. Tidligere hadde jo Brann ofte en møkkastart på sesongen,men tok inn igjen poengene på høstsesongen? Correct me if I`m wrong :wink:
2.10.07-Gullet kom hem!

dudo

Quote from: "steinbygger"eneste som bekymrer meg nå er at Brann alltid roter vekk poeng mot bunnlagene, ser ut som vi har gjort det i år også (les uavgjort mot FFK) håper bare ikke gutan blir partykillers


Nåja, det var i første serierunde, ville ikke vektlagt det for sterkt. Dessuten tok vi tre poeng i Molde som jeg tror bare vil gå nedover på tabellen og ende på 10.-12.-plass.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator

Så lenge Molde unngår skader på Hestad, Rudi og Ohr - og beholder Friend vil de ta flere poeng enn VIF. Det var ett lag med ekstreme ferdigheter vi tok poeng mot i går.

Even

Når vi snakker om godfølelsen.
Før sesongen var følelsen min veldig dårlig, følte at vi kom til å bli middelhavsfarer eller t.o.m. slite i en Bunnstrid. Følelsen endret seg ikke etter verken FFK eller LSk kampen, etter Start-kampen kjenntes det bedre ut, men etter VIF- kampen spredde det seg en slags glede/varme fra nedre delen av magen. Og den Ble i Høyeste grad forsterket etter moldekampen og 0-1 scoringen. Jeg sitter her nå med den Beste følelsen: gullet kommer til Byen for første gang på mange herrens år. Vet jeg ikke burde ha denne følelsen av gull, glede og seier, for brann kommer bare til å gå på ræv som vanlig. Nedrykksstrid, krangel(bare se i dagens aviser om miller v.s. mjelde) er nok som vanlig tilbake når mørket faller over oss.

Men kanskje det er det som er anderledes med Brann i år, kanskje noe radikalt er forrandret, vi klarte jo faktisk å vinne etter en storseier. Jeg kan personlig ikke huske forrige gang brann spillte 5 kamper uten å tape, eller har vunnet 3 på rad. Det er noe anderledes med dette laget vi alle elsker. Mot FFK og LSk virket det som gode gamle Brann, men mot Start skjedde det noe. Vi klarte å holde ut deres angrep, noe som er veldig utypisk oss. Og det samme mot Molde i går. HVor lenge marginen er på vår side vet bare fuglene, men jeg skal nå nyte godfølelsen, troen på gull, gleden så lenge som mulig, for Brann viser mesterlagstakter i år. Det er ikke ofte vi får så mye skryt på TV som vi gjør, Nils Johan semb kaller det champagnefotball før 0-1 i går. Kaller sigurdson Norges beste midtstopper. Fotballen spilles slik den skal spilles, på små flater og ikke denne gampefotballen til drillo, LSK, Molde etc.

Om vi roter det vekk i år tror jeg det kommer til å bli værre enn noen gang, for jeg har Større gullfølelse enn noen gang, større enn den gang da jeg gikk i 6. eller 7. og vi ledet serien og været var varmt.

Håper flere får godfølelsen, jeg kan personlig ikke vente til serien er slutt og poengene gjøres opp.

Mvh Even

Candyman

Ja, målene er blitt karaktrisert som "verdensklasse" og "champagnefotball".... Herlig!

Champagnefotball glemmer jeg iallefall aldri. Semb'en var jo målløs der han satt i godstolen i studio. Det målet var vakkert, det var ett Barcelonamål!!
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...


Go Up