• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Tidenes sponsoravtale

Started by Gud, April 05, 2006, 11:12:56 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

abe78

Dette blir viktig! Noen som vet hvem det kan være? Er det en ny sponsor på banen eller bare forlenger vi med eksisterende?
.og husk!

krøvel vellevold

Ser ikke bort fra at de nå har solgt både stadionnavn og klubbnavn til en sponsor. Kanskje vi plutselig heter SK Sparebanken Vest? Eller at vi skal spille på Frydenbø Stadion? Det hadde faktisk ikke forundret meg ETT sekund om Kristian Jæger er kapabel til noe sånt!
Legg ned hele klubben!

Roffarne

2007 til 2010?
Hm. Hva kan være aktuelt og sponse fra 2007?

Her lukter det Toro Stadium lang vei.
Og det lukter ikke godt.

robbie A

Her må folk begynne å besinne seg.

Det blir nok bare en pressekonferanse med at Sparebanken Vest har forlenget som hovedsponsor + at Hansa tribunen har fått nytt offisielt navn. Mest sansynlig har de også en sponsor til klokkesvingen som også blir 'omdøpt'.

Stadion navnet tviler jeg strekt på at de selger. DET ville bare vært tåpelig.

vh
R.

dudo

Nja, Sparebanken Vests avtale løper ut året, så det er ikke rart om den avtalen først skal fullføres. Tipper det er tre nye år med SpV, men størrelsen på den aner jeg ikke. Hvor mye er den verdt den vi har nå?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

tormi

Spiller jo rent faktisk ikke noe rolle hva stadion heter på papiret. Stadion er jo uansett "Staddaen". Så lenge det blir en meget innbringende avtale så er no jeg fornøyd.
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

dudo

Er det forresten noen som vet mer spesifikt når pressekonferansen er enn "i ettermiddag"?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

tormi

Den har visst vært for Brann er sikret 35 nye friske kroner på bok + 10% av dette ved seriemesterskap, 7,5% ved cup gull og 5% ved tap i cupfinale.

Yea yea.
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

krøvel vellevold

Quote from: "tormi"Spiller jo rent faktisk ikke noe rolle hva stadion heter på papiret. Stadion er jo uansett "Staddaen". Så lenge det blir en meget innbringende avtale så er no jeg fornøyd.


Så  enkelt er det ikke, skjønner du! Du kan på forhånd si at "Stadion heter Stadion eller Stadda, samme faen!" Men hvis navnet "Toro Stadion" eller "Frydenbø Park" benyttes om og om igjen i media, så vil etterhvert en del av fansen (spesielt de oppvoksende generasjoner) også bruke navnet i dagligtale, og til slutt er vi hjernevasket alle sammen! Husker den gang vi alle insisterte på at Klanen het Apeberget. Til slutt har man hørt Klanen-navnet så mange ganger at man selv ubevisst begynner å bruke det. Nå er det vel ingen som kaller Klanen for Apeberget. Det er jo bare å se på navnet "Tippeligaen"! Det ble innarbeidet etterhvert!
Legg ned hele klubben!

tormi

Njaaa.. Forsåvidt riktig. Men "Staddaen" kommer jo ikke av "Brann Stadion" men av ordet "Stadion".

Jeg er kanskje ikke så nostalgisk som det mange andre er, men jeg tror en må innse at det er markedskreftene som styrer. Det er de lagene som har mest penger som over tid vil regjere så får vi håpe det gjelder oss også.

Jeg skulle seff ønske at vi kunne hete "Brann Stadion" men for å være helt ærlig så tror jeg ikke det spiller så veldig stor rolle. For å si det slik. Jeg selger gjerne stadion navnet for 10 millioner i året... Eller mer...
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

DJ_ADG

Borussia Dotrmund solgte stadion sinn til  Signal Iduna, og hetter nå  Signal Iduna Park. Men alle kaller den forsatt for Westfalenstadion

Uansett, Brann går i pluss. Ingengtunn te å selge stadion navnet.
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Gud

35 millioner kr over 3 år er ikke verst. Da får vi den nest beste sponsoravtalen noensinne etter RBK. Hvis jeg tar feil så kan vel alltids krøvel begynne å regne på det.

Derabilo

Viss Brann med å selge stadionnavnet tjener mye penger, og vi kaller den "staddaen" eller "Brann Stadion" uansett ser jeg ikke poenget med å la vær å selge stadionnavnet..

Men for all del, IKKE selg stadionnavnet!!
Bergen ut av Norge -

dudo

35,5 over 4 år, og like bak VIFs 54 over 6 år. Og ikke ble Stadionnavnet solgt heller! ;-p
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

abe78

"Den nye tribunen er viktig, den gir oss anledning til å pleie kunder og bedriftsmarkedet på en annen måte enn tidligere, sier han om hovedtribunen som i de neste årene heter Sparebanken Vest-tribunen."

Greit nok. Det at det er en bank som sponser er heller ikke dumt.

Pilen peker opp!
.og husk!

krøvel vellevold

Quote from: "tormi"Njaaa.. Forsåvidt riktig. Men "Staddaen" kommer jo ikke av "Brann Stadion" men av ordet "Stadion".

Jeg er kanskje ikke så nostalgisk som det mange andre er, men jeg tror en må innse at det er markedskreftene som styrer. Det er de lagene som har mest penger som over tid vil regjere så får vi håpe det gjelder oss også.

Jeg skulle seff ønske at vi kunne hete "Brann Stadion" men for å være helt ærlig så tror jeg ikke det spiller så veldig stor rolle. For å si det slik. Jeg selger gjerne stadion navnet for 10 millioner i året... Eller mer...

10 mill er ikke akkurat allverden å prostituere seg for... Det holder ikke til en skadet Martin Andresen engang!

Men for hvor mye ville du solgt klubbnavnet da? "SK Hydro Bergen" eller noe sånt? Etter min mening er det ikke verd å bytte navn om vi så fikk 100 mill for det! For jeg holder med SK Brann, og da hjelper det ikke om SK Hydro Bergen kjøper seg til seriegull!
Legg ned hele klubben!

tormi

Quote from: "dudo"35,5 over 4 år, og like bak VIFs 54 over 6 år. Og ikke ble Stadionnavnet solgt heller! ;-p


Det er 35 mill over tre år. Denne avtalen starter nemlig i 2007.

Forøvrig ville heller ikke jeg solgt navnet BRANN. Det har vel heller ikke vært tema såvidt jeg har fått med meg.

Brann eier jo ikke Brann stadion likevel så for meg er det ikke så viktig hva den heter så lenge den berømte kuen blir grundig melket!

Men navnet BRANN ville jeg aldri solgt. Da tror jeg merkevaren Brann hadde fått seg et kraftig slag for baugen og dette ville vi nok tapt penger på på sikt.
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

dudo

Skal vi telle, tormi? ;-p 7-8-9-10, ja riktig, 4 år! ;-p

Og om Navnet Brann ville blitt solgt hadde det vel strengt tatt ikke vært noe som HET merkevaren Brann...
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

DJ_ADG

Det som é posetivet é at det é bare lokale bedrifter som sponser Brann.
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

krøvel vellevold

Quote from: "tormi"[ Forøvrig ville heller ikke jeg solgt navnet BRANN. Det har vel heller ikke vært tema såvidt jeg har fått med meg.
.
Legg ned hele klubben!

dudo

For å si det sånn, om Brann skulle ta en "Sett inn (nesten) vilkårlig østerriksk klubbnavn her", hadde det nok fort oppstått et flunkende nytt SK Brann i de nedre divisjoner, og DA skulle jeg meldt meg inn i supporterklubben... ;-p
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Skyscraper

Apropos sponsoravtale:

Hvor lenge har det stått frydenbø på hansatribunen :shock: ? Kjørte forbi der idag og så at halve tribunen har "skiftet navn"
å skal det skje... Nei, vent... Nå

Gud

Begynte vel i går eller i forgårs med å skifte om på bokstavene.

Go Up