• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

sentral forsvarsspiller

Started by Chrisstah, March 28, 2006, 12:27:31 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Chrisstah

vi må skaffe oss en erfaren midtstopper. vi har ikke sterke nok midtoppere om vi skal kjempe om medalje!
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Alexåsane

Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Lurkin

Stopperplassen er vel den jeg bekymrer meg minst for. Den kan styrkes, men er fremdeles god nok til å ta medalje.
Berømte Brann fra Bergen

Xminator

Sentral midtbane. Det er der potensialet er størst for forbedringer. En Svante/Scharner/Olofinjana-type som kan rydde opp i luften, ballvinner og noenlunde offensive kvaliteter.
Deretter tror jeg faktisk jeg ville sett på en kantspillere som kan pushe Vaagan Moen og Huseklepp siden Ludvigsen nå virker å være langtidsskadet.

Men klart, det er fullt mulig å finne stoppere som er bedre enn Sigurdsson og Bjarnason. Og en ekstra her er nok mitt 3. valg for forsterkninger.

Mick

I høst snakket man om at det var for dårlig dekkning i forsvaret og at vi måtte ha en kansje to gode forsvarsspillere til inn i troppen. Med spesiellt vekt på midstopper. Og hva gjør man, jo man selger de to midstopperne og flytter en bekk inn i midten. I fjor var brann et av de lagene som scorte mest mål, hvis det ikke var for at vi var så dårlig defansivt, ville vi antagligvis fått en medalje. Så hvorfor?!!?!! Selger vi midtstopperne våre, Hva er vitsen med å legge stein på stein, når vi begynner å fjerne fundamentet før vi har bygget ferdig? Så konklusjon: Send en ny Midstopper vår vei, vi burde ha penger nå! Ingen av de siste kjøpene har vært spesiellt dyre, så Scharner/Soma penger burde fortsatt være der.
He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man. Dr.Samuel Johnson

Bruiser

Mick har det på det reine. Folk bør ærlig talt forstå at slik ståa er no, er midtforsvaret av det svakaste i Eliteserien. Det bør vere MINST dobbelt dekning på samtlige plasser i forsvaret MED klasseforsvarera, no er vi en slik situasjon at vi må bruke nødløysninger som å trekke inn høgrebacken fordi vi ikkje engang har TO reine midtstoppera!

Zavrl tråkker over og Bjarnason må sone karantene. Korleis i alle dager skal forsvaret sjå ut då? Andresen som midtstopper sammen med en ytterst tvilsom Sigurdsson?

Og kva er det pisset Mjelde klarte å lire av seg om at Soma hadde slitt benken om han ikkje hadde blitt solgt? Fyfaen til forbanna svada. Man merker når en person er så langt ute på planken at han begynner å padle for harde livet.
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

naitsirk

kva lag i eliteserien har 2 gode reserver på kvar plass?
får vera måte på kor kravstor ein skal vera.

og ka skjer dersom sæternes får kink i ryggen,miller e fyllasjuk,migen på ferie i albania og winters sitt fast på ein flyplass i skottland.so då bør me 30-40 mannstropp hvis om og men.

Bruiser

Quote from: "naitsirk"kva lag i eliteserien har 2 gode reserver på kvar plass?
får vera måte på kor kravstor ein skal vera.

og ka skjer dersom sæternes får kink i ryggen,miller e fyllasjuk,migen på ferie i albania og winters sitt fast på ein flyplass i skottland.so då bør me 30-40 mannstropp hvis om og men.

Rosenborg har alltid hatt dobbelt opp i stallen sin, og no ifjor hadde Vålerenga det og. Dei vant på bredden i stallen, akkurat som RBK gjorde i alle dei åra dei vant sesong etter sesong. Og eg finn det hardt for å tru at Mjelde, POL og co ikkje har forstått det enda.

Og hold deg saklig. Er vanskelig å ta deg seriøst når du lister opp kun en masse tøv om heilt utenkelige situasjoner for å sette mitt eksempel på spissen.
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

Nixon

Quote from: "Bruiser"Og kva er det pisset Mjelde klarte å lire av seg om at Soma hadde slitt benken om han ikkje hadde blitt solgt? Fyfaen til forbanna svada. Man merker når en person er så langt ute på planken at han begynner å padle for harde livet.
Rød makt på Hansa

Bruiser

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Bruiser"Og kva er det pisset Mjelde klarte å lire av seg om at Soma hadde slitt benken om han ikkje hadde blitt solgt? Fyfaen til forbanna svada. Man merker når en person er så langt ute på planken at han begynner å padle for harde livet.

"Pisset er det du som står for".. Akkurat. Saklig og voksent svar gitt. Har du lært å debattere i RV kanskje og? Gå til personangrep i kvart et argument? Skal eg gå etter ditt eksempel, og det skal eg, kan det godt vere du er so naiv og trur på alt en trener og en speler forteller deg i ei overgangssak, men eg kjøper det ikkje når speleren det er snakk om heile tida har sagt at han ikkje trives og vil vekk. Er det noke som er sikkert er det at Soma ikkje er den einaste som har spelt under-pari i treningskampane i vinter, og det som er enda meir sikkert er at han ikkje vart solgt pga sin dårlige form.

Når Mjelde serverer ei løgn, meir eller mindre, for å lette presset på seg sjølv og klubben etter at dei selgte den siste klasseforsvareren i stallen til en rival skal dei fint få reaksjoner av det reint umilde slaget tilbake og. Kan godt vere at den egentlige grunnen til at han vart solgt er forsvarlig, men det forteller meg noke når dei heller velger å bruke ytterst tvilsomme forklaringer til salget for å redde sitt eget skinn.
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

Toa

Quote from: "Bruiser"
"Pisset er det du som står for".. Akkurat. Saklig og voksent svar gitt. Har du lært å debattere i RV kanskje og?


Det var da vitterlig DU som brukte uttrykket fordi du var uenig i det Mjelde har sagt. Da må man vel få bruke uttrykket tilbake på deg når vi er uenig i det DU sier?
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

Toa

Quote from: "Bruiser"
Når Mjelde serverer ei løgn, meir eller mindre, for å lette presset på seg sjølv og klubben etter at dei selgte den siste klasseforsvareren i stallen til en rival skal dei fint få reaksjoner av det reint umilde slaget tilbake og. Kan godt vere at den egentlige grunnen til at han vart solgt er forsvarlig, men det forteller meg noke når dei heller velger å bruke ytterst tvilsomme forklaringer til salget for å redde sitt eget skinn.


Har du innsideinformasjon som beviser at Mjelde driver med løgn, eller vrir du alt Mjelde sier i den retningen du selv vil?
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

Nixon

He he, jeg hadde glemt hvor hårsår du er Bruiser.
Men klart. Du kan si at Mjelde snakker piss, men jeg kan ikke si at du snakker piss. Skal huske på det.

Ellers skjønner jeg ikke hva som er løgnen til Mjelde. Soma har vært dårlig i vinter. Det har mange andre spillere også, som du helt rett skriver. Men disse andre spillerne har tross alt ambisjoner om å prestere bedre når sesongen starter. Mens Soma på sin side sa at han ikke ville komme til å prestere bra for Brann hvis han måtte bli. Og da må jeg trekke samme konklusjon som Mjelde: Sjansen for at en umotivert Soma måtte tilbringe store deler av sesongen på benken var stor.

Men han ble jo likevel ikke solgt pga den dårlige formen. Det er jo årsaken til at Soma har slitt på og utenfor banen som er grunnen til at Brann valgte å la Soma ta med familien til Rogaland.

Men jeg skjønner jo Mjelde godt som vil påpeke at det ville fått konsekvenser for Soma sin innsats om han ble tvunget til å bli. Om du mener det er for å redde sitt eget skinn får heller være. Jeg for min del mener at det er en viktig del av det totalbildet å få vite slikt. Overgangen ville jo vært mye verre å takle hvis Soma hadde trodd at han kom til å få en knallsesong uansett hvor han spilte.
Rød makt på Hansa

Bruiser

Quote from: "Toa"
Quote from: "Bruiser"
"Pisset er det du som står for".. Akkurat. Saklig og voksent svar gitt. Har du lært å debattere i RV kanskje og?


Det var da vitterlig DU som brukte uttrykket fordi du var uenig i det Mjelde har sagt. Da må man vel få bruke uttrykket tilbake på deg når vi er uenig i det DU sier?

Eg hadde ikkje sagt en dritt til Nixon so det han seier til meg får stå for has eiga regning.

Quote from: "Nixon"He he, jeg hadde glemt hvor hårsår du er Bruiser.
Men klart. Du kan si at Mjelde snakker piss, men jeg kan ikke si at du snakker piss. Skal huske på det.

Hårsår? Du skriv nedsettande til meg og kaller meg hårsår? Joda, om du meiner at personer som reagerer på personangrep er hårsåre so har du nok rett i det. Du som er forumadministrator bør skjønne at det på fora finnes rettningslinjer for personangrep blant brukera, og ikkje for personangrep av offentlige personer.

NÃ¥r det gjelder det andre du preiker om.

- "Salget av Soma vil ikkje svekke Brann", seier Mjelde. OK da Nixon. Hvis salget av en av dei beste forsvarerane i Norge ikkje vil svekke Brann so har Mjelde vel rett i det da, fordi han er en sånn real kar? Greit nok, han hadde det ikkje lett på heimebane og presterte deretter om man skal tru på det vi har blitt fortalt. Soma skryter allerede av forholda i Stavanger i forhold til det som var i Bergen. Var vel klimaendringa det da?

-"Soma ville slitt benken i Brann", seier Mjelde. Joda, heng jo på greip det med en nyinnkjøpt Zavrl som ikkje har imponert og enda ikkje har spelt en viktig kamp for Brann, og en Sigurdsson som nettopp har blitt flytta frå høgreback til midtstopperplass som noke som kjennetegner ei nødløysning? Riktig nok, han speler jo av og til midtstopper for solide Island ...
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

KennethS

Quote from: "Lurkin"Stopperplassen er vel den jeg bekymrer meg minst for. Den kan styrkes, men er fremdeles god nok til å ta medalje.


Røykt sokkene dine? Ingenting med dagens Brann lag e godt nok til og ta medalje. Må folk bare innsee at dette blir den dårligste sesongen siden 2002.
tå på Brann

Go Up