• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Hvor er optimismen?

Started by abe78, March 22, 2006, 12:51:29 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

abe78

Neida - dette er ikke en ny tråd om at vi ikke kan være så negative hele tiden og at en hver supporter må tenke positivt. Det er heller ikke en spark Mjelde-tråd. Det jeg sikter til er den elendige sesongoppkjøringen. Nå tyder alt på at dette er krise. Det virker rett og slett som om noe mangler. Så klart vanskelig for meg og se - jeg er ikke til stede på treningsfeltet og må forholde meg til treningskamper og det som formidles i media. Likevel er det mye som tyder på at noe er galt.

Skadesituasjonen er ute av kontroll. I tillegg virker det som om treningene ikke fungerer. Litt merkelig når kapteinen går ut i mars og sier at man enda har mye å gå på i forhold til defensiv samhandling. Mjelde sier at der har vi en jobb å gjøre, men at han vet at det offensive fungerer. Jeg er ikke så sikker - synes vi gjorde mye dårlig offensivt i fjor - særlig på bortebane.

Så til kanskje det mest overraskende/deprimerende. Vi slipper inn billige dødballmål!? Dette blir for dumt. Er det en ting Mjelde burde fokusere på så er det dødballer.

For meg virker det rett og slett som om Mjelde ikke er en ledertype som kan løfte Brann det lille ekstra. Han virker også ufokusert på det han driver med. Fra sidelinjen er dette litt "tut og kjør". Det er ikke sikkert at dette bare er Mjelde sin feil, det kan like mye være apparetet rundt eller at man mangler en spiller eller to som drar med seg resten i positiv retning.
.og husk!

Willy Wonka

La oss se hvordan det går i de neste treningskampene. Noe sier meg at med seier over Viking og Molde heiser en del flagget og tilber Mjelde som en gud igjen.

Man må huske at Brann har spilt de fleste treningskampene et stykke fra Bergen  , kanskje for å jobbe med bortekomplekset, og at vi derfor baserer veldig mye av det vi mener på live-oppdateringer fra BA og i overkant tabloide artikler fra Nettavisen.
Ikke vet jeg, men Brann selger aviser, og spetakkel selger bedre enn ro og gemyttelighet.

Kal meg gjerne naiv, men jeg beholder roen til tross for at mange her inne ser ut til å ha fyr i luen.

naitsirk

samma her.
panikken tar meg aldri, men om brann viser klare svakhetsteikn i dei fyrste seriekampane så kan me snakka om "krise".

fordelen med brann e at dei har mykje inne og det er dette eg håper ffk skal få oppleve.
eg lever i trua, men fortsetter det sånn så blir det konvertering.

Xminator

Dødballene sliter vi med fordi vi har for få duellspillere i laget. Når Knudsen skyver en av de i forsvaret på benken mister vi enda en.

Dette var en av Branns styrker med Olofinjana, Svante eller Scharner på midten. Hadde vi fått Priske (noe som nå ikke skjer) hadde vi stilt med 4 hodespillere i forsvar.

Midtbanen har pr i dag ingen hodespillere av klasse. Huseklepp har høyden, men ikke fysikken enda.

Og mens Winters kan snike seg til sjanser på offensiv, er han ingen ryddegutt på defensiv.

tormi

Grunnen til at mye av optimismen uteblir er rett og slett fordi vi ikke har signet noen gode spillere.

Og med det så mener jeg at vi ikke har signet noen gode spillere som er KJENT. Ingen kjente navn. Dette kan fort snues om Monkam kommer inn som innbytter i det 70 minutt mot FFK og knuser balle i krysset fra 23 meter på direkten etter hjørnespark fra PVM.

Og når Memelli i tillegg scorer hattrick etter at Bengt Sæternes desverre blir skadet etter 10 minutt i 2. seriekamp på Staddaen.

Nuvel. En grunn til at jeg selv ikke klarer å få den helt "gode feelingen" som jeg vanligvis har masse av på denne tiden av året er at det rett og slett har vært så tamt rundt Brann. Dette har mye med skadesituasjonen å gjøre, jeg selv er rett og slett bekymret for manglende samkjøring. Og uvissheten om MA og BS virkelig blir helt bra murrer også i bakhodet.

Nå nærmer vi oss styggfort den tiden hvor spillerne ikke bare skal være skadefri, men også i FORM!
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

enavgutta

Denne Vrøvl kan jo for bli en ny Terehov. Eller var det Trehovve de kalte ham? ;-D

Skaddler

I SK Brann går denne positivismen kledd i en noe utvasket og litt for liten addidas treningsbukse. I lommene finnes enda noen småsteiner som skulle legges oppå en annen, systematisk og uten noe hastverk, lag på lag til målet om seriegull var realisert. Litt sånn Einar Gerhardsen og sosialdemokratiet i etterkrigstiden.

Sunn økonomi forankret i sportslige resultat skulle gi Brann et etterlengtet seriegull i løpet av 5 år. 5 år er hekkans lange tid sa de i Stavanger og bygde fin stadion av oljepengene fra kommunen. Mens en trener på Sørlandet holdt på å vinne serien på rent taktisk kløkt og entusiasme.

Så langt er de store gullambisjoner byttet ut med et nøktern og reflektert syn på ka Brann kan prestere i serien, gjerne godt forankret i statistikk over treningskamper og skadete spillere.  

Ka faen? Pokker ta altså her sitter vi med en spillerstall verdt 70 millioner kroner. Den ikke selg skinnet for bjørnen er skutt holdningen går meg på nervene. Kor e det sultne blikket? Kor e engasjementet? Kor e kynismen, slåsskampen på treningen hen, den onde latteren og raseriet over å bli ydmyket av middelmådige lag? Kor e klokskapen, kløkten og taktikken?

Sist men ikke minst Mjelde kor e gullet du lovte meg? Stopp med å si: Vi har som mål å kjempe helt i toppen, blant de fire beste. Marginene er små og lite skiller mellom nummer en og fire.

Mjelde sikt på stjernene, bommer du treffer du tretoppene, sikter du på tretoppen og bommer, treffer du stammen! Det er holdninger som vil gi oss mer enn 6. plass....

enavgutta

Fra dagens BA:

"Branns to skotter hadde et solid spenningsnivå i går. Charlie Miller rakk å skjelle ut halve Murcias lag i løpet av den omgangen han spilte, og han knuffet ved flere anledninger"

Resten av laget e bare noen luskne latsabber :-D

ostraume

Når vi er i gang med optimisme her så vil jeg trekke frem at Vif ser ut til å slite minst like mye som oss. GAIS er siste lag ut i rekken av lag som viser ser for sterke for de norske seriemestere.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

Quote from: "Skaddler"Mjelde sikt på stjernene, bommer du treffer du tretoppene, sikter du på tretoppen og bommer, treffer du stammen! Det er holdninger som vil gi oss mer enn 6. plass....


Vel, jeg for min del tror det er oppskrytt hva slike programerklæringer fører med seg. I fjor snakket Mjelde og spillerne om gull, og det ble..., la meg se..., 6. plass. Så dette henger ikke så mye sammen etter min mening.

Og med Mjelde blir det ofte galt uansett hva han gjør. I fjor var det noen her på forumet som mente Mjelde la unødvendig mye press på spillerne sine med å snakke om gull. Og når han ikke vil snakke om gull blir det galt det også.

Mens en trener som Rekdal slipper lett unna med å være nøktern. For da er han bare smart som legger presset på LSK og RBK.
Rød makt på Hansa

Go Up