• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Midtbanesituasjonen!

Started by jako, March 11, 2006, 19:59:41 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

jako

Må innrømme at jeg ikke liker ståa på midtbanen vår. Jeg trodde før dette var en posisjon vi hadde kontroll på, men etter at friskmeldingen av Guntveit og Ludde er utsatt på ubestemt tid, samt at hverken Zavrl og Monkam er av den kvaliteten vi hadde håpet på begynner dette å se litt nervøst ut.

Greit de fire førstevalgene vår holder per i dag høy klasse. Huseklepp, Vaagan Moen, Andresen og Miller er alle gode fotballspillere. Men hva hvis noen av disse blir skadet, hvem skal da bekle midtbanen vår?
Den evige sliter Hlege Haugen ser ikke ut til å klare å ta det siste steget som skal til for å bli den toppspilleren vi hadde håpet på. Eguren hadde åpenbart psykiske mangler og forsvant tilbake til Uruguays kornåkre.

Av denne grunn blir jeg litt bekymret nå Mjelde sier de er fornøyd med den stallen vi allerede har. Dette er et lite skremmeskudd med tanke på at den sentrale midtbanen faktisk var bedre på samme tid i fjor.

Brann fikk beholde ca 10-12 millioner fra Scharner salget, uten at vi har sett noe som helst antydning til en erstatter. Er det ikke på tide å gjøre noe med det?
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

BrannSupporter

Et eller annet sier meg at vi kommer til å signe en midtbanespiller som er landslagsspiller før overgangsvinduet går ut. Vi får se.

Doc

Helt enig med din bekymring vedrørende midtbanen vår. Dersom man ser på Brann stallen med edruelige og nøytale øyne så har vi ikke en tropp som er kapabel til å nå helt til topps. Dette gjelder i alle lagdeler, ikke bare midtbanen. Vi har en sterk første 11, men det er en utopi å tro at vi skal kunne gå gjennom sesongen uten skader på sentrale spillere. Vi får bare håpe at skadefraværet vil være så kort som mulig, fordi vi har ikke gode nok spillere til å dekke for Andresen, Sæternes o.s.v. Vi trenger en klassespiller i hver lagdel skal vi håpe på edelt metall ved sesongslutt, slik jeg ser det nå blir vi en middelhavsfarer dersom ikke medisinske mirakler utrettes i Idrettsveien.
Hva angår midtbanen har jeg mine sterke tvil til Millers kvaliteter, Andresen og PVM er spillere som leverer varene stabilt over tid. Dersom vi ikke får TFL skadefri og i fom viler det mye ansvar på Huseklepps unge skuldre. Jeg tviler ikke på hans talent, men han vil være varierende i prestasjonene så ung og urutinert som han er.

Jeg tror forventningene til årets Brann lag er skrudd alt for høyt opp, men det er i seg selv ingen bombe!
[/quote]
ergen.... Ikke en by, men en diagnose!

jako

Jeg er ikke enig med deg angåennde de andre lagdelene. Kanskje keeperplassen dog. Forsvaret og angrepet er godt nok. Migen holder god tippeligastandard. Og midtforsvaret er helt ålreit. Eneste er høyrebacken, der er vi litt sårbare nå når Guntveit er skadet.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Derabilo

Forsvaret vårt er sterkt.. Spissplassen og..! Midtbanen sliter vi litt med sentralt, det er klart.. Men husk at PVM kan brukes sentralt visst TFL blir frisk igjen og kan ta vingen! Det er en mulig løsning!
Bergen ut av Norge -

Xminator

Quote from: "BrannSupporter"Et eller annet sier meg at vi kommer til å signe en midtbanespiller som er landslagsspiller før overgangsvinduet går ut. Vi får se.

Derabilo

Det er vel Brann sin filosofi, spille offensivt.. Tviler og på at de kommer flere spillere, er såpass bra dekning no! Tror vi må leve med den stallen som er no!

Så får vi se hvem som blir brukt på midten.. Andresen er sikker, men hvem blir den andre sentralt? Setter pengene på Zavrl eller Haugen.. Det kan like gjerne bli Miller, men en av disse vil åpne for mer offensiv Andresen..

Og X; er du jævlig tidlig oppe eller sinnsykt seint i seng?:P
Bergen ut av Norge -

naitsirk

kunne tenka meg å høyra trådstarter komma opp med kva midtbane som har god dekning i norge.
lsk blir rekna som favoritt av mange.kven har dei på midten?koren og werman(elle ka han heite)trond olsen og riise.ingen midtbane som skremmer meg ihvertfall.pål strand og espen søgård i reserve!!!

sentral midtbane e den plassen som bekymrer meg sist. det som bekymrer meg mest e kor dårlig soma og hanstveit har spelt i da sista.soma har ikkje prestert godt på over 1 år no.
per dags dato bør ørn 1 og 2 spela miststoppar.

Xminator

Men Naitsirk; De har en midtbane som fungerer. Og resultater å vise til i tellende kamper. Pål Strand er en av de klart beste venstrekantene i norge. Riise har prestert minst like bra som Huseklepp. Både Wehrman og Koren har prestert topp før og er klart bedre enn Miller før sesongstart. Og de virker mindre skadeutsatt enn vår sentrale midtbane.

Jeg ser klart hva som kan gå galt for Lillestrøm også. Det er svært sjelden lag har flyt over ett helt år. De har benyttet få spillere og spilt mange kamper i vinter. Slike ting vil klart kunne påvirke resultatet når sesongen starter. Men så lenge de ikke viser svakhetstegn og Brann viser klare svakhetstegn, så er det neste litt naivt å objektivt sette LSK før Brann på tabellen. Hva man innerst inne håper på er jo noe helt annet.

naitsirk

midtbanen til brann har eit stykker igjen,da e da ingen tvil om. men dei har ikkje so forferdelig mange kamper ilag.dette kjem seg, ingen tvil.andresen e/var kaptein på landslaget og ein vinnartype.miller og. da e ikkje feks koren.oser ikkje vinnervilje av han.

og X, riise like god som huseklepp!!du har vel ikkje fått ein porsjon overlegenhet av john arne:)

da e 1 mnd til serien byrjar. andresen e endelig frisk.huseklepp har vore bestemann i nesten kvar kamp. offensivt e da effektiviteten som bekymrer meg.winters må skjerpa seg.

jako

Quote from: "Derabilo"Forsvaret vårt er sterkt.. Spissplassen og..! Midtbanen sliter vi litt med sentralt, det er klart.. Men husk at PVM kan brukes sentralt visst TFL blir frisk igjen og kan ta vingen! Det er en mulig løsning!


Ja men nå er det faktisk slik at vi slettes ikke kan regne med å få Ludde klar igjen. Mannen ser jo ikke ut til å bli frisk.

Derfor mener jeg det må handles inn en ekstra mann på midten.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

jako

Naitsirk

Det er faktisk midtbanen det skranter hos Brann om dagen. Når Andresen blir sliten har vi ingen annen som kan styre midtbanen. Det er i mine øyne bekymringsfullt.
Og det er knekkende likegyldig hvordan det står til hos de andre lagene. Det er hvordan Brann er stilt som betyr noe, ingenting annet.

Ser at mister X trekker frem Zavrl som en mulig løsning, men jeg har mine tvil. At han har problemer med tempoet lover jo ikke akkurat godt. Nei vi trenger en ny sentral midtbanemann pronto.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

naitsirk

litt morsomt om ein ser brann da sista året.

- kant var branns svake lagdel.huseklepp og pvm kom+ludde.problem løyst
- sentra midtbanel.andresen kom.brann hadde verdens beste midtbanespelar
- soma speler dårlig.ørn1 blir skada og scharner forsvinn.brann har midtstopparkrise.zavrl blir kjøpt.alt er løyst:)
- spiss.sæternes og winters vert omtala som beste spisspar i norge.sæternes blir skada og winters scora "berre" 9 mål.brann har spisskrise.migen kjem.mangen kritiske, men han spelar seg ikkje vekk

no e me igang igjen. sentral midtbane.
i forrige veka var det høgreback og spiss.neste veka blir det sentralmidtbane.
i veke 13 blir da keeper og etter fyrste seriekamp meiner fortsatt mange at brann mangler gode kanter!!

Kenny

Quote from: "Xminator"
Quote from: "BrannSupporter"Et eller annet sier meg at vi kommer til å signe en midtbanespiller som er landslagsspiller før overgangsvinduet går ut. Vi får se.


Nei, det kommer ikke flere spillere til klubben nå før seriestart. Det toget har gått.

Derabilo

Quote from: "jako"
Quote from: "Derabilo"Forsvaret vårt er sterkt.. Spissplassen og..! Midtbanen sliter vi litt med sentralt, det er klart.. Men husk at PVM kan brukes sentralt visst TFL blir frisk igjen og kan ta vingen! Det er en mulig løsning!


Ja men nå er det faktisk slik at vi slettes ikke kan regne med å få Ludde klar igjen. Mannen ser jo ikke ut til å bli frisk.

Derfor mener jeg det må handles inn en ekstra mann på midten.


Tror man bør vente til sommeren med det, se kordan det ordner seg med Ludde.. Vi er ikke i noen akutt krise på midten, vi har grei dekning.. Men viss Ludde ikke fikses så bør man handle en ny spiller! Men ingen vits i å lage det til en krise no og løpe å kjøpe! Da venter man heller til i sommer, ser hvilket behov vi har, og kjøper etter det..
Bergen ut av Norge -

BrannFa(e)n

Det er jo bare ludvigsen som sier at det ser håpløst ut. Det medisinske teamet sier at alt går som det skal..
rannfasiten

JohnSheridan

Vel..vi bør kanskje stole på spilleren i dette tilfellet.  Hjelper lite at alle legene i brann sier at alt er ok hvis spilleren likevel føler smerte eller ?

tussler

Quote from: JohnSheridanVel..vi bør kanskje stole på spilleren i dette tilfellet.  Hjelper lite at alle legene i brann sier at alt er ok hvis spilleren likevel føler smerte eller ?


Nordlendinger er nå en gang kjent for å syte litt ekstra og krisemaksimere hver gang de presser seg frem i media med gapskratten og bannskapen sin, som de er umåtelig stolte av.

Og til debatten; Miller og Andresen blir et kanonpar på midten, det er nå mitt tips.

enavgutta

Vrøvl har ingenting å gjøre på midten tatt i betraktning det vi har sett så langt ihvertfall.

Toa

Quote from: "enavgutta"Vrøvl har ingenting å gjøre på midten tatt i betraktning det vi har sett så langt ihvertfall.


Og hvor mye er det?
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

Go Up