• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Ă?rsmĂžte i BBB

Started by Pondan, March 02, 2006, 19:54:40 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Pondan

Var det noen som var pÄ ÄrsmÞte i kveld?

Lurer pÄ om det kom noe nytt ut?

Nixon

Jeg var der.
Og det var oppsiktsvekkende mye nytt.
Men du mÄtte nesten vÊrt der...
RÞd makt pÄ Hansa

Pondan

Hvis det var sÄ mye regner jeg med BBB kommer med fyldig rapport om mÞte? HÄper andre enn de oppmÞtte kan fÄ vite det som skjedde pÄ mÞte..

mbs

Quote from: "Nixon"Jeg var der.
Og det var oppsiktsvekkende mye nytt.
Men du mÄtte nesten vÊrt der...

DJ_ADG

stĂžrste nyheten fra mĂžtet Ă© vel at Bataljonen skal bli medlem i NSA; http://www.fotballsupporter.no/
ĂŠr med Ă„ stĂžtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Ricky



Northside

inntrykket mitt  var at BBB har gjort en god jobb sĂ„ langt, de har orden pĂ„ Ăžkonomien og de fĂ„r flere og flere medlemmer + flere folk reiste pĂ„ bussturer.

Negative var at de ikke virket 100% forberedt, men det kan jo begrunnes med at de er litt fersk fortsatt og har sikkert ikke holdt sÄ mange mÞter som det fÞr.

Noe annet som irriterte meg var de fremmÞtte! Maken til kverulering, pirking og dummer spÞrsmÄl som egentlig ikke var sÄ viktig skal du leite lenge etter. Dersom det var slik pÄ mÞtet i fjor sÄ har jeg full forstÄelse for de som droppet mÞte i Är...

Nixon

Quote from: "uptas"Tellekorpset bestod i bestefall av "det er sikkert flertal" instilling


NÄ hadde styret gjort flere formelle feil i forhold til bÄde innkalling og vedtekter. Noe de ogsÄ fikk hÞre. I timesvis...

Men det blir jo helt feil Ä insinuere at styret prÞvde Ä gÄ utenom de demokratiske spillereglene. Selv etter at alle kverulantene hadde prÞvd Ä snu hvert tall (hÞr-her-hvordan-jeg-med-et-lite-fem-minutters-innlegg-kan-spare-2000-kroner-pÄ-budsjettet), og nÊrmest lest korrektur pÄ hvert ord, var det fortsatt overveldende flertall nÄr det kom til avstemming. SÄ fintelling var rett og slett ikke nÞdvendig.
RÞd makt pÄ Hansa

mbs

Quote from: "Nixon"
Quote from: "uptas"Tellekorpset bestod i bestefall av "det er sikkert flertal" instilling


NÄ hadde styret gjort flere formelle feil i forhold til bÄde innkalling og vedtekter. Noe de ogsÄ fikk hÞre. I timesvis...

Men det blir jo helt feil Ä insinuere at styret prÞvde Ä gÄ utenom de demokratiske spillereglene. Selv etter at alle kverulantene hadde prÞvd Ä snu hvert tall (hÞr-her-hvordan-jeg-med-et-lite-fem-minutters-innlegg-kan-spare-2000-kroner-pÄ-budsjettet), og nÊrmest lest korrektur pÄ hvert ord, var det fortsatt overveldende flertall nÄr det kom til avstemming. SÄ fintelling var rett og slett ikke nÞdvendig.


NÄ ble ÄrsmÞtet veldig rotete, sikkert min skyld ogsÄ, som en av de som stilte spÞrsmÄl.
Men bÄde budsjettet og regnskapet inneholdt flere feil. Det burde ikke gÄtt igjennom slik det var satt opp og lagt frem.
Har en med kundefordringer, mÄ en ha med leverandÞrgjeld.
Overskuddet er med andre ord mindre enn det regnskapet viste.
Det vet BBB styret, dersom de kan litt regnskap.

Jeg er medlem et Är til for Ä se om det blir bedre kontroll til nestÄr. Er det ikke det fÄr jeg vurdere mitt medlemskap. Jeg har vÊrt medlem av en supporter organisasjon som har gÄtt konkurs, pga rot. Denne kan gjÞre det samme dersom det ikke strammes inn.

Nixon

Jeg er helt enig at det er viktig Ä pÄpeke faktiske feil. Men noen av diskusjonene var litt vel unÞdvendige og pirkete.

Men det var jo tydelig at folk i salen var mer kompetent pÄ regnskap enn de som sitter i styret. Inkludert deg mbs. SÄ kanskje det er bedre Ä heller vurdere Ä tilby sine tjenester enn Ä vurdere Ä melde seg ut?
RÞd makt pÄ Hansa


Nixon

Quote from: "uptas"Tar en vekk disse 100 tusen, samt cupfinaleoverskuddet (som vel regnskapsmessig burde stÄtt pÄ 2004-sesongen, selv om pengene fysisk kom inn i 2005), sÄ er overskuddet redusert fra 450.000 til ca. 50.000.


Men da hadde kanskje ikke TIFO-gruppen fÄtt 110.000 kroner Ä slÞse vekk...
RÞd makt pÄ Hansa

mbs

Quote from: "Nixon"Jeg er helt enig at det er viktig Ä pÄpeke faktiske feil. Men noen av diskusjonene var litt vel unÞdvendige og pirkete.

Men det var jo tydelig at folk i salen var mer kompetent pÄ regnskap enn de som sitter i styret. Inkludert deg mbs. SÄ kanskje det er bedre Ä heller vurdere Ä tilby sine tjenester enn Ä vurdere Ä melde seg ut?


NĂ„ forandrer jo de systemet, pga mva.
Jeg har dersverre ikke tid, krefter og lyst til Ä bruke sÄ mye tid pÄ bataljonen. Hvordan dette gjÞres for organisasjoner husker jeg ikke helt.
Det er ogsÄ noen Är siden jeg fÞrte regnskap pÄ daglig basis.
Jeg tror bataljonen ved regskaps ansvarlig lĂžser disse problemene.

Med opprydding i disse problemene sammen med en rutinert mÞteleder blir nok nestÄrs ÄrsmÞte en parademasj.
Dersom problemene vedvarer har en en mulighet det er enten Ă„ vĂŠre med Ă„ gjĂžre et tak selv eller melde seg ut.

C@BĂže_79

Quote from: "Nixon"
Quote from: "uptas"Tar en vekk disse 100 tusen, samt cupfinaleoverskuddet (som vel regnskapsmessig burde stÄtt pÄ 2004-sesongen, selv om pengene fysisk kom inn i 2005), sÄ er overskuddet redusert fra 450.000 til ca. 50.000.


Men da hadde kanskje ikke TIFO-gruppen fÄtt 110.000 kroner Ä slÞse vekk...


De 110 000kr er en del av et overskudd,og en mÄte for BBB Ä gi pengene tilbake til medlemmene.
Hvis du lurer sÄ kan jeg si deg at budsjettet vÄrt er nesten like stort i Är som ifjor,selv med 80 000kr mindre bevilget fra BBB.
Noe man kan takke "lederne" i Tifo-gruppen for,samt medlemmer som hjelper til.

Og selvfÞlgelig hvis du tar vekk 70 000kr fra 110 000,sÄ har man ikke 110 000kr..
Du har tydeligvis noe imot tifo og jeg lurer pÄ om du kan komme med en saklig begrunnelse til dette Nixon?


Og hvis man tar vekk cupfinalen fra regnskapet,sÄ mÄ man ogsÄ huske Ä fjerne utgifter som aldri hadde kommet:)

I tillegg til Uptas: Jeg er ingen finansspire,men penger fra 2004 som kom inn pÄ konto i 2005 kan ikke fÞres i 2004. Av den enkle grunn at de er ikke tjent fÞr de er pÄ konto,blir anskelig for revisor og godkjenne et regnskap som fysisk mangler nesten 400 000kr.
Var det krangel igÄr,hadde det vÊrt 10x verre om 379 000kr hadde forsvunnet fra 2005..


Christian
Bergen og Hansa til eg dĂžr!!!!!

VĂŠr med og stĂžtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

uptas

c_boe skrev: Jeg er ingen finansspire

Og der skulle du stoppet. Resten under er bare rÞr, tull og et bevis pÄ at dine fÞrste 4 ord stemmer 100%. Tjente penger i 2004 skal fÞres i 2004 som inntekt. Er ikke pengene pÄ konto, er det fordringer. Tilsvarende pÄ utgifter som fÞres som gjeld. Slik regnskapet ble lagt fram, sÄ tjente Bataljonen over 300.000 pÄ en cupfinale spilt Äret fÞr. Godt gjort! Pengene BLE tjent i 2004!

Det er STOR forskjell pÄ et regnskap og en likviditetsoversikt.


EPPY

bare et spÞrsmÄl, Hva ble det nye styret?

Ă?ge

Quote from: "EPPY"bare et spÞrsmÄl, Hva ble det nye styret?



http://www.bataljonen.no/visnyhet.php?id=538

Go Up