• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Filmer: Verden

Started by Northside, February 27, 2006, 00:18:51 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Brann_ruler86

Quote from: revert on December 04, 2010, 23:48:50 PM
Quote from: Brann_ruler86 on December 04, 2010, 23:30:10 PM
^Litt off-topic, men Brighton er faktisk det eneste laget i ligasystemet i England som spiller på en stadion med løpebaner. Men det kommer ikke til å vare så lenge ettersom de holder på å bygge nytt stadion.

Feil. Vet hvert fall Roterham også har løpebaner.




Det har du selvfølgelig helt rett i.
GÃ¥ ta banen!

Markmus

Quote from: Brann_ruler86 on December 04, 2010, 23:30:10 PM
^Litt off-topic, men Brighton er faktisk det eneste laget i ligasystemet i England som spiller på en stadion med løpebaner. Men det kommer ikke til å vare så lenge ettersom de holder på å bygge nytt stadion.

http://uky5lq.blu.livefilestore.com/y1pVfHbcyGghh6bJfvA0k4mp1g67ZOLWH-AR8o1Lf3_9MnHelE4bNF3l2ggKxIUws-S_rWOZAKH3CKf4geNj3v669w8JbVZlp-m/087%20-%203%20Dec%202010.jpg?psid=1

http://www.seagulls.co.uk/page/StadiumGallery/0,,10433~2228408,00.html


Norske klubber har så mye å lære om akkurat det der. Ta Molde, Aalesund, Viking og Start sine stadioner som eksempel. Symmetrisert til døde og utrolig kjedelig å se på. Skal ikke så utrolig mye til for å piffe opp en stadion litt, som i Brightons eksempel.
Ka du ve?

dudo

Det ville jo være snodig om norske lag skulle bygge stadioner formet som en rugbyball, og med løpebaner ... Jeg synes både Viking stadion og sør arena er flotte!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

skuteviken

Quote from: dudo on December 05, 2010, 12:13:58 PM
Det ville jo være snodig om norske lag skulle bygge stadioner formet som en rugbyball, og med løpebaner ... Jeg synes både Viking stadion og sør arena er flotte!


Det er da ikke løpebane på Brightons nye stadion. Jeg er enig med Markmus, Viking Stadion er alt for symmetrisk.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

dudo

Der har du den igjen. Jeg må visst lære meg å følge med når jeg leser.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Markmus

Ka du ve?

Brannmann rob


Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Speedy

Siden vi er inne på ajax og deres bob marley-fetish:

http://www.youtube.com/watch?v=8EDQej0q_1Q&feature=related

For å holde f-side rolige spiller dem det de liker best..
er ikke så dum disse cardiff ;)
Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!

Northside

Galatasaray - Fenerbache (Basket)

http://www.youtube.com/watch?v=czwTH02Yfi0

Greit trøkk i den sangen :)

Klaus_Brann

Quote from: Northside on December 10, 2010, 21:22:31 PM
Galatasaray - Fenerbache (Basket)

http://www.youtube.com/watch?v=czwTH02Yfi0

Greit trøkk i den sangen :)


Ville saker. Er det de samme folkene (grupperingene) som går på fotballkampene??
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Northside

Quote from: Klaus_Brann on December 11, 2010, 02:45:41 AM
Ville saker. Er det de samme folkene (grupperingene) som går på fotballkampene??


Grupperingene er ofte de samme som du ser på fotballkamper, men enkelte av supporterne har gjerne mer interesse for Basket enn fotball og visa versa. Men en god del fotballsupportere stiller opp på store basketkamper.

Northside

IBB - Trabzonspor: Ca 56 000 bortesupportere i Istanbul, over 1000km fra Trabzon!

http://www.youtube.com/watch?v=b9B2RmQcYPg

Se mer her!

krøvel vellevold

Quote from: Northside on December 12, 2010, 21:58:19 PM
IBB - Trabzonspor: Ca 56 000 bortesupportere i Istanbul, over 1000km fra Trabzon!

http://www.youtube.com/watch?v=b9B2RmQcYPg

Se mer her!


Og så har de tatt Kjernen sin sang. Skal si Kjernen ruler verden nå som t.o.m. tyrkiske fans stjeler fra dem. Fy faen Kjernen er konger, azz!
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Quote from: Northside on December 12, 2010, 21:58:19 PM
IBB - Trabzonspor: Ca 56 000 bortesupportere i Istanbul, over 1000km fra Trabzon!

http://www.youtube.com/watch?v=b9B2RmQcYPg

Se mer her!


Haha, tyrkerne har tilstander. Har hjemmelaget så få tilskuere at de kan slippe til langt fler bortefans?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Det bor visst 2-3 mill folk fra Trabzon i Istanbul, det forklarer litt mer. Det så ikke ut som de hadde i nærheten av så mange fans på hjemmebane, så det ville vært merkelig om det skulle være så mange på bortekamp, med mindre det var en cupfinale eller noe.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

1908


1908


skuteviken

http://www.youtube.com/watch?v=hgoaL8E8jbw

Noen som savner å rable litt? Dette forutsetter jo selvfølgelig å ha noen kamper som betyr noe å spille.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Brann_ruler86

Herlig! Får gåsehud av å se livet på tribunen etter målet. Litt annerledes enn her i Norge hvor mange bare står rett opp og ned og klapper.
GÃ¥ ta banen!

Markmus

Quote from: Brann_ruler86 on December 31, 2010, 16:29:48 PM
Herlig! Får gåsehud av å se livet på tribunen etter målet. Litt annerledes enn her i Norge hvor mange bare står rett opp og ned og klapper.


De står nok rett opp og ned og klapper når Rangers/Celtic scorer mot Inverness, Motherwell, osv. også. Hadde vi sikret seriegullet ved å score mot Rosenborg på Stadion, så tror du vi hadde stått rett opp og ned og klappet? :P
Ka du ve?


skuteviken

December 31, 2010, 17:52:44 PM #1073 Last Edit: December 31, 2010, 17:56:28 PM by skuteviken
Quote from: handlevogn on December 31, 2010, 17:40:53 PM
1-1 målet på 16. mai,

Vi er ikke håpløse :D


Apropo. Fant dette klippet.

Det understreker bare hvor viktig det er å ha noe å spille for.

EDIT: Nå skal jeg være forsiktig å drive å dømme andre fotballkulturer, men den britiske er klart den mest appellerende. Ser en på klippet fra 16. mai der tok jubelen aldri slutt, det er slike passionate feiringer som utløser lykkerus. En lever seg inn i kampen. Det virker som regelen på kontinentet nå er blitt å stelle i stand et sirkus der lydnivå og koordinasjon er mye viktigere.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

handlevogn

Quote from: skuteviken on December 31, 2010, 17:52:44 PM
Quote from: handlevogn on December 31, 2010, 17:40:53 PM
1-1 målet på 16. mai,

Vi er ikke håpløse :D


Apropo. Fant dette klippet.

Det understreker bare hvor viktig det er å ha noe å spille for.

EDIT: Nå skal jeg være forsiktig å drive å dømme andre fotballkulturer, men den britiske er klart den mest appellerende. Ser en på klippet fra 16. mai der tok jubelen aldri slutt, det er slike passionate feiringer som utløser lykkerus. En lever seg inn i kampen. Det virker som regelen på kontinentet nå er blitt å stelle i stand et sirkus der lydnivå og koordinasjon er mye viktigere.



Gjengen på første rad som du ser på 00:39-00:43 er herlig å se på. Verre er det med jentene bak dem på 2. rad og damen som kommer rett etterpå, altså fra 00:43. Nå skal ikke jeg snakke stygt om jenter, men holder de litt igjen på feiringen??

skuteviken

Husker jeg så ballen gikk i mål så dukket jeg opp liggende på en annen person 2 tribunerader lenger nede. Memories!
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

handlevogn

Jeg fant alldri skjerfet mitt igjen etter feiringen  ;D

revert

Apropo rabling. FFK borte i 07 er det noe av sykeste jeg har vært med på. Folk fløy mange mange rader fremover. Spesielt med 0-2 målet til Karadas var det tilstander på bortefeltet

handlevogn

Engen hjemme i 08. Da Helstad scorte var hele plassen foran 1. rad gjort om til et hav av mennesker som jublet. Herlig :D

Markmus

Quote from: handlevogn on December 31, 2010, 17:40:53 PM
Var ikke mange som stod rett opp og ned hjemme mot Lyn eller Viking i 07.


Joda, når Azar headet inn 2-1-målet mot Lyn stod vi der bare og sa (ikke ropte) "jippi, kjempegøy" ;)

Nei, far, den kampen hadde de største jubelscenene noen sinne her til lands. Husker hvor jævlig langt nede jeg var når Brink(?) utlignet på slutten og tilsvarende hvor høyt oppe jeg var når Azar klinket inn det første målet sitt med skallen ;D
Ka du ve?

BrannSupporter

Quote from: revert on December 31, 2010, 18:36:51 PM
Apropo rabling. FFK borte i 07 er det noe av sykeste jeg har vært med på. Folk fløy mange mange rader fremover. Spesielt med 0-2 målet til Karadas var det tilstander på bortefeltet


Husker godt det ja. Det var også ville tilstander på Nadderud året før, da Charlie Miller ga oss 2-1 rett før slutt i Gashi og Bakkes første kamp.

handlevogn

Var det ikke godt med litt mimring? Noen som kjente at de gleder seg til Brann-Rosenborg?

Markmus

Quote from: BrannSupporter on January 01, 2011, 11:49:48 AM
Quote from: revert on December 31, 2010, 18:36:51 PM
Apropo rabling. FFK borte i 07 er det noe av sykeste jeg har vært med på. Folk fløy mange mange rader fremover. Spesielt med 0-2 målet til Karadas var det tilstander på bortefeltet


Husker godt det ja. Det var også ville tilstander på Nadderud året før, da Charlie Miller ga oss 2-1 rett før slutt i Gashi og Bakkes første kamp.


Det var vel da Miller hamret inn på volley? Gud bedre for et herlig mål det var. Det var vel i tillegg på corner? Husker ikke hvem som slo corneren, men den gikk på bakerste hjørne i boksen og der stod Miller alene og klinket den stolpe inn ;D

edit: nei, jeg blander nok når jeg tenker meg om.
Ka du ve?

handlevogn

Ja, det målet var mot Sandefjord samme år.

Brann_ruler86

January 01, 2011, 16:37:27 PM #1084 Last Edit: January 01, 2011, 17:00:12 PM by Brann_ruler86
Quote from: Markmus on December 31, 2010, 17:14:12 PM
Quote from: Brann_ruler86 on December 31, 2010, 16:29:48 PM
Herlig! Får gåsehud av å se livet på tribunen etter målet. Litt annerledes enn her i Norge hvor mange bare står rett opp og ned og klapper.


De står nok rett opp og ned og klapper når Rangers/Celtic scorer mot Inverness, Motherwell, osv. også. Hadde vi sikret seriegullet ved å score mot Rosenborg på Stadion, så tror du vi hadde stått rett opp og ned og klappet? :P


Nei tenkte egentlig på mer normale tilstander blant alle lagene i tippeligaen, f.eks som når Rosenborg vinner seriegull, osv...

Herlig å tenke tilbake på de kampene som blir nevnt her. For min del er det ingenting som overgår hjemme mot Lyn i 07. Av nyere dato er det overtidsmålet mot fuglepakket på 16. mai i fjor som står som det største. Syns alltid det er ampert når vi spiller mot de på stadion; knuffing på banen, harde taklinger, osv... det ble ikke bedre i fjor når de trommet og sang gjennom minnestunden for Bjarne Berg. Følelsen som da kom når Petter Vaagan Moen skrudde frisparket over muren og i mål var helt ubeskrivelig. Jeg holdt på å ødelegge ryggen på kompisen min da jeg kastet meg over han.

Edit:
Ligger et lengre videoklipp på youtube med nystemten, minnestund og påfølgende reaksjoner.
http://www.youtube.com/watch?v=OEvhk-XV9AI
GÃ¥ ta banen!

Erlend

Vi lager da ganske bra trøkk når vi først gidder

Markmus

16. mai-kampen hadde alt i fjor utenom den utrolig velfortjente seieren vi ble snytt for. Makan til sjansesløseri i den kampen. Burde jo vunnet med tre eller flere mål. Bare Huseklepp hadde to 358%-sjanser som var lettere å score enn å bomme på.
Ka du ve?

skuteviken

Sitter å ser Rangers - Celtic kampen i reprise nå i HD. Det er to ting som slår meg:

1. Fytti faen for en stemning som er der. Det koker sånn det skal koke.

2. Fotballen er ikke akkurat prima, minner meg om tippeligaen, men fotball er så mye mer. Det er å se hvordan folk lever seg inn i det som skjer på banen. Det virker som vi mister det mer og mer her til lands, det er mer "sjekk ut vårt show med trommer" som er dealen i Tippeligaen.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Klaus_Brann

Skottene kan lage liv på tribunene, her er Rangers sine borte mot Celtic:

http://www.youtube.com/watch?v=5JTfbCxLubo&feature=related
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

skuteviken

Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Klaus_Brann

Samoras er en herlig spiller, og både målet og måten han skaffer straffa på er to veldig bra prestasjoner.
Noen som vet hvordan Rogne gjør det i Celtic forresten??
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

revert

Quote from: Klaus_Brann on January 05, 2011, 00:14:02 AM
Samoras er en herlig spiller, og både målet og måten han skaffer straffa på er to veldig bra prestasjoner.
Noen som vet hvordan Rogne gjør det i Celtic forresten??


Gjør angivelig sine saker ganske bra. Snart i landslagstroppen tipper jeg

Klaus_Brann

Kjipt vi ikke fikk tak i han, men vi får håpe en skadefri Yaw kan ta et steg videre i år.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

En liten kuriositet;

Celtic har spillere fra 16 (!) nasjoner. Det må være rimelig unikt, uansett liga.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Super Hasund

Quote from: Klaus_Brann on January 05, 2011, 00:14:02 AM
Samoras er en herlig spiller, og både målet og måten han skaffer straffa på er to veldig bra prestasjoner.
Noen som vet hvordan Rogne gjør det i Celtic forresten??


Rogne gjør det meget bra i Septic. Kommentatorene under Old Firm kampen snakket om kansje banens beste.
Han avkledde Miller under hele kampen, noe som er en stor prestasjon.
La Folket Synge

*Feltz*

Klaus_Brann

Lestr dette, men googla også litt og fant ut at han kun har spilt 5 kamper, litt ute pga. Skade dog, så det er gjerne få kamper å trekke noen konklusjon ennå.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

handlevogn

Quote from: Brann_ruler86 on January 01, 2011, 16:37:27 PM
Quote from: Markmus on December 31, 2010, 17:14:12 PM
Quote from: Brann_ruler86 on December 31, 2010, 16:29:48 PM
Herlig! Får gåsehud av å se livet på tribunen etter målet. Litt annerledes enn her i Norge hvor mange bare står rett opp og ned og klapper.


De står nok rett opp og ned og klapper når Rangers/Celtic scorer mot Inverness, Motherwell, osv. også. Hadde vi sikret seriegullet ved å score mot Rosenborg på Stadion, så tror du vi hadde stått rett opp og ned og klappet? :P


Nei tenkte egentlig på mer normale tilstander blant alle lagene i tippeligaen, f.eks som når Rosenborg vinner seriegull, osv...

Herlig å tenke tilbake på de kampene som blir nevnt her. For min del er det ingenting som overgår hjemme mot Lyn i 07. Av nyere dato er det overtidsmålet mot fuglepakket på 16. mai i fjor som står som det største. Syns alltid det er ampert når vi spiller mot de på stadion; knuffing på banen, harde taklinger, osv... det ble ikke bedre i fjor når de trommet og sang gjennom minnestunden for Bjarne Berg. Følelsen som da kom når Petter Vaagan Moen skrudde frisparket over muren og i mål var helt ubeskrivelig. Jeg holdt på å ødelegge ryggen på kompisen min da jeg kastet meg over han.

Edit:
Ligger et lengre videoklipp på youtube med nystemten, minnestund og påfølgende reaksjoner.
http://www.youtube.com/watch?v=OEvhk-XV9AI


Legg merke til at noen av Lillestrøm spillerne klapper etter Nystemten. Det er sånn det skal være!

Markmus

Var vel ikke fordi noen av dem skjønte at Kanari hadde dummet seg ut under minnestunden?
Ka du ve?

handlevogn

Nystemten var for minnestunden. De ble vel rett og slett imponert. De er jo ikke vant til et slikt publikum som oss.

skuteviken

Jeg er ikke Rangers-fan og det er noe tilfeldig at de siste videoene er derfra, men kommer med en til her.

Herlig stemning når Rangers-spillerne kommer opp på storskjermen.

http://www.youtube.com/watch?v=n0-bWN2KGHo
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Go Up