• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Filmer: Verden

Started by Northside, February 27, 2006, 00:18:51 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Northside

Quote from: SKBMiller on January 05, 2010, 16:12:26 PM
Jeg havner noe ufrivillig i Beograd siste helgen i mars i år. Prøvde å finne ut av det selv på google uten hell, så lurte på om noen her kunne svare på om det går noen kamper der/i nærheten i løpet av helgen?


Crvena Zvezda  -  Vojvodina  27 mars (mulig flyttet litt grunnet TV).
Faktisk en ganske bra kamp. Vojvodina er tredje største laget i Serbia når det kommer til supportere. Klubben er fra Novi Sad, Serbias nest største by. Supporterene liker hverandre fint lite. De fra Novi Sad liker ikke Beograd og motsatt, nesten litt som Bergen - Oslo.

Ikke noe problem å skaffe billett kampdagen, kun svingen til Delije (hjemme-supporterene) som kan bli utsolgt. Koster rundt 20-30kr for en billett.

Rad spiller også hjemme i Beograd den helgen. Men det er jalla-opplegg. Tribune kun på 1 langside og rundt 200-500 supportere (Ganske høyreekstreme).

Klaus_Brann

Quote from: Northside on January 05, 2010, 18:18:12 PM
Quote from: SKBMiller on January 05, 2010, 16:12:26 PM
Jeg havner noe ufrivillig i Beograd siste helgen i mars i år. Prøvde å finne ut av det selv på google uten hell, så lurte på om noen her kunne svare på om det går noen kamper der/i nærheten i løpet av helgen?


Crvena Zvezda  -  Vojvodina  27 mars (mulig flyttet litt grunnet TV).


Er Crvena Røde Stjerne??
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

SKBMiller

Quote from: Northside on January 05, 2010, 18:18:12 PM
Quote from: SKBMiller on January 05, 2010, 16:12:26 PM
Jeg havner noe ufrivillig i Beograd siste helgen i mars i år. Prøvde å finne ut av det selv på google uten hell, så lurte på om noen her kunne svare på om det går noen kamper der/i nærheten i løpet av helgen?


Crvena Zvezda  -  Vojvodina  27 mars (mulig flyttet litt grunnet TV).
Faktisk en ganske bra kamp. Vojvodina er tredje største laget i Serbia når det kommer til supportere. Klubben er fra Novi Sad, Serbias nest største by. Supporterene liker hverandre fint lite. De fra Novi Sad liker ikke Beograd og motsatt, nesten litt som Bergen - Oslo.

Ikke noe problem å skaffe billett kampdagen, kun svingen til Delije (hjemme-supporterene) som kan bli utsolgt. Koster rundt 20-30kr for en billett.

Rad spiller også hjemme i Beograd den helgen. Men det er jalla-opplegg. Tribune kun på 1 langside og rundt 200-500 supportere (Ganske høyreekstreme).


Takk for det ;) Da blir det forhåpentligvis en kamp på meg. Kunne vært gøy å prøvd det også.

vebo

Quote from: Klaus_Brann on January 05, 2010, 18:27:46 PM
Quote from: Northside on January 05, 2010, 18:18:12 PM
Quote from: SKBMiller on January 05, 2010, 16:12:26 PM
Jeg havner noe ufrivillig i Beograd siste helgen i mars i år. Prøvde å finne ut av det selv på google uten hell, så lurte på om noen her kunne svare på om det går noen kamper der/i nærheten i løpet av helgen?


Crvena Zvezda  -  Vojvodina  27 mars (mulig flyttet litt grunnet TV).


Er Crvena Røde Stjerne??


y
Tiocfaidh ár lá

Northside

Nesten som våre treningskamper i Vestlandshallen:

Lech Poznan
REMES CUP EXTRA 2010 LECH GÓRNIK

tippetuppen

E det så nøye då

skuteviken

February 06, 2010, 15:54:32 PM #906 Last Edit: February 06, 2010, 16:03:33 PM by skuteviken
Leeds 1-1 Millwall, Playoffs 2nd Leg, Elland Road

Herlig om det blir nærmere 40 000 på en kamp på 3 nivå i Norge :)

I finalen på wembley møtte 10 000 fra Scunthorpe og 50 000 fra Millwall opp.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

roaldinho

http://www.pumahardchorus.com/

Når kamp og Valentinesday faller på samme dag ;)
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Yes!wehavenobananas

Quote from: roaldinho on February 18, 2010, 12:40:46 PM
http://www.pumahardchorus.com/

Når kamp og Valentinesday faller på samme dag ;)


Skal jeg ha en formening om dette så må jeg si at det var ganske homsete.

Spelaren

Quote from: Yes!wehavenobananas on February 18, 2010, 12:56:44 PM
Quote from: roaldinho on February 18, 2010, 12:40:46 PM
http://www.pumahardchorus.com/

Når kamp og Valentinesday faller på samme dag ;)


Skal jeg ha en formening om dette så må jeg si at det var ganske homsete.


Vil heller karakterisere det som pub-sjarmerende...
Gå av.

Klaus_Brann

Quote from: Spelaren on February 18, 2010, 13:18:49 PM
Quote from: Yes!wehavenobananas on February 18, 2010, 12:56:44 PM
Quote from: roaldinho on February 18, 2010, 12:40:46 PM
http://www.pumahardchorus.com/

Når kamp og Valentinesday faller på samme dag ;)


Skal jeg ha en formening om dette så må jeg si at det var ganske homsete.


Vil heller karakterisere det som pub-sjarmerende...


Absolutt! Herlig video dette.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

marvz

February 22, 2010, 17:38:53 PM #911 Last Edit: February 25, 2010, 02:40:48 AM by marvz
Jeg liker å se på disse filmene, men noen er virkelig lav kvalitet video .. Jeg ønsker å se HQ films erotiske artikler

skuteviken

Anfield St Etienne

Herlig volum fra 1:10 og utover.

Dette var før setene kom, og det var ståtribuner oppover. Jeg er forresten ikke Liverpool-supporter.

Herlig rabling, tar en sånn video når som helst over disse østeuropiske videoene som blir lagt inn her. (Ingen kritikk ;) )
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Klaus_Brann

Bra trøkk i den.

Disse to er det også ok trøkk i:

Først et par gærne skotter

Tartan Army March Paris

Og Milanfans, fra 20 sekunder og utover:

Milan ale
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Markmus

February 27, 2010, 07:45:37 AM #914 Last Edit: February 27, 2010, 07:47:10 AM by Markmus
Quote from: skuteviken on February 27, 2010, 00:52:18 AM
Anfield St Etienne

Herlig volum fra 1:10 og utover.

Dette var før setene kom, og det var ståtribuner oppover. Jeg er forresten ikke Liverpool-supporter.

Herlig rabling, tar en sånn video når som helst over disse østeuropiske videoene som blir lagt inn her. (Ingen kritikk ;) )


Lfc-supporterne var jo noe for seg selv; men de har jo merket hva innføringen av seter (og ikke minst at fotballen ikke bare er for mannen i gaten lenger) betyr selv om stemningen er/kan være bra der den dag i dag.

Ganske artig at de hopper så hardt at man får en rytme i sangen.
Ka du ve?

Northside

Herlig film fra gulldagene er lagt ut!

http://www.youtube.com/watch?v=6coHdbq-PGQ

Filmer gjengen som gikk fra Stadion til byn etter gullet kom hem.
Artig når snuten kommer frem, litt nervøsitet hos de som blusset. Men Onkel ville bare påpeke at det var litt tullete å bruke alle feltene på Danmarksplass. Holdt med 1 felt, og man kunne blusse uten problemer  ;D

Yes!wehavenobananas

Liker polakkene: http://www.youtube.com/watch?v=Ud-ldCBk6VU

Heftig med litt pyro i ny og ne. Skulle fått il noe slikt nede i Stavanger. Hehe...

en til: http://www.youtube.com/watch?v=7-YZcEAsS9w&feature=related

skuteviken

http://www.youtube.com/watch?v=1YSkoXrabIk&feature=related

St. Pauli hvor hasjrøyken ligger som en eim over hele stadion og stemningen alltid er på topp :)
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

krøvel vellevold

Quote from: skuteviken on March 31, 2010, 09:08:45 AM
http://www.youtube.com/watch?v=1YSkoXrabIk&feature=related

St. Pauli hvor hasjrøyken ligger som en eim over hele stadion og stemningen alltid er på topp :)


"De som fyrer en rev i pausen, kommer ikke NED igjen til 2.omgang. Dette av sikkerhetsmessige årsaker."
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

De er herlige! Jeg skal nedover dit en tur i løpet av våren, det blir artig.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Northside

Quote from: Klaus_Brann on March 31, 2010, 09:32:30 AM
De er herlige! Jeg skal nedover dit en tur i løpet av våren, det blir artig.


Nei, de er forferdelige! Show-supportere med ekstrem glede av fotball og politikk.

Dette med hasjrøyk på tribunene er visst nokså vanlig rundt om i Europa, i tillegg til å tygge på noe solsikkefrø eller noe slikt.

krøvel vellevold

Quote from: Northside on March 31, 2010, 14:18:40 PM
Quote from: Klaus_Brann on March 31, 2010, 09:32:30 AM
De er herlige! Jeg skal nedover dit en tur i løpet av våren, det blir artig.


Nei, de er forferdelige! Show-supportere med ekstrem glede av fotball og politikk.

Dette med hasjrøyk på tribunene er visst nokså vanlig rundt om i Europa, i tillegg til å tygge på noe solsikkefrø eller noe slikt.

Solsikkefrø er det i hvert fall nok av i spansk fotball!
Legg ned hele klubben!

skuteviken

Synging av You'll never walk alone syns jeg virker litt spesielt, og med tysk aksent. Jeg kjenner ikke så veldig mye til de, bare så en dokumentar at det var veldig mange venstre radikale som var på kampene der. Er uansett herlig å se en kontrast til dagens moderne fotball.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

kabelmann

Quote from: krøvel vellevold on March 31, 2010, 14:58:36 PMSolsikkefrø er det i hvert fall nok av i spansk fotball!


Godt er det og.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krøvel vellevold

Quote from: kabelmann on March 31, 2010, 15:15:44 PM
Quote from: krøvel vellevold on March 31, 2010, 14:58:36 PMSolsikkefrø er det i hvert fall nok av i spansk fotball!


Godt er det og.

Hæ? Smaker jo ingenting! Det er jo sånt som man gir til fuglene!
Legg ned hele klubben!

kabelmann

Quote from: krøvel vellevold on March 31, 2010, 16:22:56 PM
Quote from: kabelmann on March 31, 2010, 15:15:44 PM
Quote from: krøvel vellevold on March 31, 2010, 14:58:36 PMSolsikkefrø er det i hvert fall nok av i spansk fotball!


Godt er det og.

Hæ? Smaker jo ingenting! Det er jo sånt som man gir til fuglene!


Da har du ikke spist solsikkefrø i Spania. Salte og gode.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Klaus_Brann

Quote from: Northside on March 31, 2010, 14:18:40 PM
Quote from: Klaus_Brann on March 31, 2010, 09:32:30 AM
De er herlige! Jeg skal nedover dit en tur i løpet av våren, det blir artig.


Nei, de er forferdelige! Show-supportere med ekstrem glede av fotball og politikk.

Dette med hasjrøyk på tribunene er visst nokså vanlig rundt om i Europa, i tillegg til å tygge på noe solsikkefrø eller noe slikt.


Er det galt med ekstrem glede av fotball?
Jeg har ikke vært der, men synes det ser ut som det er bra liv på kampene på en del av videoene.

Grunnen til at de synger YNWA er pga. at de er vennskapsklubb med Celtic.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Northside

Quote from: Klaus_Brann on March 31, 2010, 16:56:02 PM
Er det galt med ekstrem glede av fotball?
Jeg har ikke vært der, men synes det ser ut som det er bra liv på kampene på en del av videoene.

Grunnen til at de synger YNWA er pga. at de er vennskapsklubb med Celtic.


Har ingenting med at de liker fotball. De liker visstnok mye annet som de blander inn med fotball.

YNWA er det flere klubber rundt om i Europa som bruker. Mest kjente utenom Celtic og LFC er kanskje Borussia Dortmund:
http://www.youtube.com/watch?v=Ejcqp3yJwxA

krøvel vellevold

Quote from: kabelmann on March 31, 2010, 16:54:41 PM
Quote from: krøvel vellevold on March 31, 2010, 16:22:56 PM
Quote from: kabelmann on March 31, 2010, 15:15:44 PM
Quote from: krøvel vellevold on March 31, 2010, 14:58:36 PMSolsikkefrø er det i hvert fall nok av i spansk fotball!


Godt er det og.

Hæ? Smaker jo ingenting! Det er jo sånt som man gir til fuglene!


Da har du ikke spist solsikkefrø i Spania. Salte og gode.

Jo det har jeg. Men det var kanskje varianten uten salt.
Legg ned hele klubben!

Northside

April 01, 2010, 10:38:27 AM #929 Last Edit: April 01, 2010, 10:48:56 AM by Northside
Partizan - Panathinaikos:

http://www.youtube.com/watch?v=p-0HAuF2b1g

Partizan tapte kampen, men stod igjen å sang for laget. Stilig når spillerene kommer ut igjen.

"Og når du ikke er først (Best)
Og når alt du hører er "buing",
Partizan, du skal vite
At vi elsker deg."

Noe slikt blir sangen når du oversetter til norsk :)



Super Hasund

http://www.youtube.com/watch?v=9j1ur7MU_D4&feature=related

Synd vi isje har noe sånn i norge. Hanøy hadde vert perfekt til dette
La Folket Synge

*Feltz*

Markmus

TV2 hadde det ved mange anledninger i fjor.
Ka du ve?

Super Hasund

Aner isje kor eg ska skrive dette så eg får bare gjøre det her.

Følgte med på Benfica-Liverpool igår. Deilig at under-dog`n vant. Men det var noe merkelig med den kampen som eg aldri har sett før. Det var 6 dommere på kampen. Du hadde det vanlige med hoved-dommer, linjemenn og fjerde-dommer.

Men det var og en dommer bak hver sitt mål. Noen som har sett dette før? Noe nytt de prøver ut?
Funket som bare faen.
La Folket Synge

*Feltz*

Markmus

Ja, dette er noe de har gjort i EL hele denne sesongen.

For øvrig var den svenske hoveddommeren en pussig skrue ;D Er veldig lenge siden jeg har sett en dommer få så lite respekt fra spillerne som i går, noe som gjorde at han ikke klarte å holde kontrollen. Han ga gule kort på ting som gjerne ikke var det, mens han ikke ga kort i åpenbare situasjoner. En Benfica-spiller fikk to gule kort uten å bli utvist, Carragher sparket ned en Benfica-spiller ved å plante knottene høyt oppe på brystkassen/skulderen hans, og Agger kunne gjerne hatt 4-5 gule kort den kampen.

Enklere ble det ikke for dommerne når publikum begynte å hive fyrverkeri etter den ene måldommeren.
Ka du ve?

Klaus_Brann

Som Markmus sier så har de hatt det i hele år i Euro League, som et prøveprosjekt.

Både for at det skal bli lettere å se straffesituasjoner, at det skal være preventivt i forhold til holding osv.
Det har visst fungert ganske bra.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Markmus

Benfica fikk vel den ene straffen (#2 var det vel) fordi den nye kortlinjedommeren så handsen hoveddommer ikke så. Så det viser jo at det har noe for seg.
Ka du ve?

Yes!wehavenobananas

Alt som omhandler fotball og supporterkultur er for meg kjærkomment, ihvertfall når NRK punger ut for det.

Har sett alle episodene som er blitt sluppet til nå av Bård Tufte Johansens "Fotballkrigen". De ligger ute på NRKs nettsider. Det er ikke allverden av innsikt man får, og det er ikke de blodigste oppgjørene som blir filmet. Men på en måte fremstår det som veldig autentisk. Ta "the old firm" som et eksempel; et oppgjør jeg trodde ville tvinge frem mer glaskap, men som sikkert har blitt romatisert noe helt enormt opp gjennom årene. Et stort oppgjør, men ikke såååå stort.

Han var uansett heldigst med Fener - Galatasaray. Og dette er nok lett den beste episoden også. Jeg bare tviler litt på om jeg hadde tatt sjansen på å henge ut med han der fyren som han har dradd med seg fra Norge. Hehe.. Ser uansett ut som et kanonoppsig oppgjør.

http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/616528


Super Hasund

Ah okei. Har isje følgt med på europa league i år så det var nytt for meg. Enig at det var ganske rar dømming til tider.
La Folket Synge

*Feltz*

Northside

April 03, 2010, 11:22:16 AM #938 Last Edit: April 03, 2010, 11:24:15 AM by Northside

Yes!wehavenobananas

Jaja, tyrkere er tyrkere. Den knivkulturen kan de spare seg for. Da kan man like gjerne innføre skytevåpen for min del.

Spelaren

Quote from: Northside on April 03, 2010, 11:22:16 AM


Sjekk denne corneren, stein rett i skallen på assistentdommer. Var vel det som stoppet kampen...
Gå av.

kamo

En liten tankevekker om utviklingen på tribunene de siste årene, ikke bare for United og England, men kan fint trekke paraleller til TL, om noen år er det vel like ille her på berget også:

http://www.youtube.com/watch?v=3LDnX7qsXpM&feature=related

Super Hasund

Quote from: kamo on April 05, 2010, 16:32:52 PM
En liten tankevekker om utviklingen på tribunene de siste årene, ikke bare for United og England, men kan fint trekke paraleller til TL, om noen år er det vel like ille her på berget også:

http://www.youtube.com/watch?v=3LDnX7qsXpM&feature=related


Varsel-lampene begynte for lenge siden.
La Folket Synge

*Feltz*

Klaus_Brann

Jeg tror nok ikke det blir så ille her, det kan jeg ikke se hvorfor man skulle gjøre. De har vel hatt andre problemer i England på tribunene og, som gjør at de er så strenge, uten at jeg er enig i at de strenge reglene.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Yes!wehavenobananas

Quote from: Klaus_Brann on April 05, 2010, 22:38:24 PM
Jeg tror nok ikke det blir så ille her, det kan jeg ikke se hvorfor man skulle gjøre. De har vel hatt andre problemer i England på tribunene og, som gjør at de er så strenge, uten at jeg er enig i at de strenge reglene.


Jeg spår at det blir verre i Norge om noen år. Kun baser på intuisjon selvfølgelig.

Klaus_Brann

Hvordan kan det bli verre? De får ikke lov til å stå, og de som gjør det blir kastet ut.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Super Hasund

E det ikke en regel i norge og at mann ikke kan stå? Synes å huske at NFF for en del år siden prøvde å få supporterene i norge til å sitte men klarte aldri å håndheve denne regelen iogmed at folk nektet.


Forøvrig trist å se at Hansa Rostock får lov til å ha Hansa skrevet på setene mens vi måtte fjerne det.
http://www.worldstadiums.com/stadium_pictures/europe/germany/mecklenburg_vorpommern/rostock_ostseestadion.shtml
La Folket Synge

*Feltz*

krøvel vellevold

I England har det vel vært forbudt å stå i 15 år, uten at det har fått innvirkning på resten av verden.
Legg ned hele klubben!

Yes!wehavenobananas

England har ikke supporterkultur lengre. Det er et ikke-eksisterende fenomen. Bare nedover i divisjonene finner vi noe av det gode gamle.

Speedy

Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!

Go Up