• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sentral midtbane!

Started by power, February 23, 2006, 20:27:28 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

power


positiv

ødt blod på HANSA

power

Han ble vel brukt der på landslaget men Mjelde har sagt han kun skal bruke han på vingen. Glemte forøvrig A Monkam.... Har ikke sett han spille enda, så jeg skal ikke felle noen dom enda... Men det er vel skjellig grunn til å tro at han ikke vil heve laget med det første...

Nixon

Quote from: "power"Han ble vel brukt der på landslaget men Mjelde har sagt han kun skal bruke han på vingen.


Har han det? Kan jeg ikke huske.
Og PVM har allerede spilt sentral midtbane i en treningskamp...
Rød makt på Hansa


OmOssSjølOgHansaøl

Hvis Andresens skadeproblemer fortsetter, synes eg ikkje det e en optimal løsning å la Vaagan Moen rullere mellom venstrekant og sentral midtbane alt etter Andresens dagsform. Det e bedre både for laget og Vaagan Moen sin utvikling om han får én, fast plass.

Eg synes power har et godt poeng. Situasjonen på sentral midtbane e bekymringsverdig. Som eg har sagt tidligere burde hele sentrallinjen forsterkes. No e det mer kamp om plassen og bedre valgmuligheter på stopperplassen enn ved sesongslutt, men besetningen e i tynneste laget både på sentral midtbane og foran motstandermålet.

Brann per i dag e litt for sårbar hvis det blir skader, karantener eller formsvikt hos noen av Andresen, Miller, Winters eller Sæternes. Og vi må bare innse det: Dette e ikkje akkurat den friskeste og mest stabile kvartetten i Eliteserien!
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Lurkin

Vi trenger en midtbane ja. Og forsåvidt en spiss, selv om jeg kan være småfornøyd med bare en midtbane, da Charlie kan spille fremme også.

Per Ove skal visst se noen kamper i nær fremtiden. Hvem-Hva-Hvor spørsmål blir svart med standardsvaret.
Berømte Brann fra Bergen

naitsirk

morsomt å sjå kor folk forandrer meinig frå sesong til sesong. ifjor hadde me topp midtbane,men dårlige vingar.norges beste spisspar, men no dårlig dekning. midtstoppar var jo aldri noko problem.

når e egentlig folk tilfredstilt

dudo

Før sesongstart i fjor var det ingen uro om Andresens skadesituasjon, samt vi hadde Scharner. At folk nå ser for seg Miller-Haugen sentralt gjør at de uroer seg. Selvsagt. I tillegg har vi fått kjenne på kroppen hvordan det er å ha Bengt skadet. Så det er klart folk ikke er fornøyde. Hadde vi hatt Scharner og en garanti for at Martin og Bengt kunne spille alle kampene (slik vi trodde før forrige sesong) hadde neppe noen vært grinete. Nå er det ikke slik, og da må vi ha inn minst en sentral midtbanespiller på toppnivå samt en klassespiss. Forsvaret bekymrer meg overhodet ikke.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Quote from: "dudo"Før sesongstart i fjor var det ingen uro om Andresens skadesituasjon,


På denne tiden i fjor var MA skadet.
MA spilte ikke kamp for Brann før 22. mars i fjor.
Så situasjonen er faktisk bedre i år...
Rød makt på Hansa

jako

Quote from: "Xminator"


I så fall må det handles. Vi vant jo fotballkamper før Andresen kom også.
Petter Vaagan Moen kan fint spille sentralt også. Ville fungert bra sammen med Miller.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Andrews

PVM, Monkam, Guntveit, Haugen, Zavrl og Soma er vel spillere som alle har spilt sentral midtbane...

Bruiser

Quote from: "Andrews"PVM, Monkam, Guntveit, Haugen, Zavrl og Soma er vel spillere som alle har spilt sentral midtbane...

Og av den grunn er dei kvalifiserte til å lede ann på midtbana? Nei trur ikkje det.

Vi treng helst en ny sentral midtbanespeler til. Det bør vere klinkande klart, og det HAR vore klinkande klart, lenge før Eguren bestemte seg for å få et nervøst sammenbrudd, og lenge før Monkam endelig ankom (no pun intended).

Skulle gjerne sett Simen Brenne i Brann-drakt. Han er alltid instrumentell i FFK-trøya. Dessuten er han relativt ung, for ikkje å nevne det klingande navnet.
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

Xminator

Intressant tanke der. Soma sentralt på midtbanen kunne fungert. Kunne også tenkt meg å se Zavrl i posisjonen før sesongen starter. Løsningen man hadde i andre omgang, med Ludvigsen - Miller - PVM - Huseklepp tror jeg også er en bedre løsning enn å ha Haugen springene rundt der fra kampstart.

Nixon

Quote from: "Xminator"Intressant tanke der. Soma sentralt på midtbanen kunne fungert. Kunne også tenkt meg å se Zavrl i posisjonen før sesongen starter. Løsningen man hadde i andre omgang, med Ludvigsen - Miller - PVM - Huseklepp tror jeg også er en bedre løsning enn å ha Haugen springene rundt der fra kampstart.


Soma på midtbanen tviler jeg litt på pga manglende teknikk.
Zavrl vet jeg selvsagt ingenting om, men jeg regner med at Mjelde tester han på midtbanen før sesongen starter. Ingenting hadde vært bedre enn at han viste sin klasse der. Det hadde løst et potensielt stort problem.

Ellers enig i at PVM må kunne trekkes inn sentralt når vi tross alt har to glimrende kanter i TFL og Huseklepp. Gode spillere klarer å alternere mellom to posisjoner.
Rød makt på Hansa

Skaddler

Eg kan ikke skjønne utsagnet til Mjelde at han vil eksprimentere med forsvarsfireren slik at han får se om det er gull som glitrer der, men den sentrale midtbanen, som er den viktigste lag delen, der har han alt bestemt. Hvis Martin Andresen er skadet da spiller Helge Haugen, en skremmende tanke for oss som ønsker medaljer.

Har vi vunnet en kamp med den fyren sprellende rund med armer og bein i hytt og pine og løpende mellom ballen uten mål og mening. Må jo være lov å prøve ut noen andre spiller typer der. Kan noen skrive en gul post it lapp til Mjelde der det står, TENK NYTT.

ostraume

Artig at denne kom dagen etter at Brann og Mjelde testet ut en helt fersk midtstopperduo.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

Quote from: "Skaddler"Eg kan ikke skjønne utsagnet til Mjelde at han vil eksprimentere med forsvarsfireren slik at han får se om det er gull som glitrer der, men den sentrale midtbanen, som er den viktigste lag delen, der har han alt bestemt. Hvis Martin Andresen er skadet da spiller Helge Haugen, en skremmende tanke for oss som ønsker medaljer.


Hvor står det at Mjelde har bestemt at Haugen er 3. valg på midtbanen uansett?
Rød makt på Hansa

Skaddler

Helge Haugen har spilt i alle treningskampene i år, det tolker jeg dithen at han er Mjeldes klare 3dje valg. Helge Haugen er gogutten til Mjelde. Syntes det er rart at ikke Cato speller der siden han var kaptein under Viking kampen og skal på en måte styre laget, er vel lettere det enn fra sin høyre back posisjon.

Nixon

Quote from: "Skaddler"Helge Haugen har spilt i alle treningskampene i år, det tolker jeg dithen at han er Mjeldes klare 3dje valg. Helge Haugen er gogutten til Mjelde. Syntes det er rart at ikke Cato speller der siden han var kaptein under Viking kampen og skal på en måte styre laget, er vel lettere det enn fra sin høyre back posisjon.


Det er vel å trekke det litt langt all den tid
1 Andresen har vært skadet
2 Miller har vært forsiktig med å spille kamper på kunstgress
3 TFL har vært skadet slik at PVM "må" spille kant
4 Monkam har ikke vært tilgjengelig
5 Zavrl er helt splitter ny

Utvalget av spillere har rett og slett ikke vært noe å juble for. Så Haugen trenger slett ikke å være noe 3. valg...
Rød makt på Hansa

Skaddler

Håper du har rett, for Brann vinner ikke noen kamper med den midtbanen de speller med nå.

Andrews


power

Fakta fra Tippeligaen 2005:

Brann sine kamper med Helge Haugen fra start:

Molde- Brann       3-1                                  

Brann-Vålerenga  1-2

Tromsø-Brann      1-1

Brann-Aalesund    0-0

Bodø/g-Brann       2-1

Brann-Viking         2-1

RBK-Brann            4-1

Brann-Odd            2-2

Hamkam-Brann     1-1

1 Seier
4 Tap
4 Uavgjort

7 av 27 mulige poeng.

Nixon

Ingen tvil om at Haugen ikke skal være en startmann for et Brannlag som skal kjempe om gull. Men som løpssterk innbytter når Brann skal trygge en seier kan han ha sin misjon. Da kan han løpe som en villmann og forstyrre motstanderlaget sin sluttspurt. Slik som mot Rosenborg i fjor der innbyttet av Haugen var helt perfekt.
Rød makt på Hansa

Gud

Quote from: "power"Fakta fra Tippeligaen 2005:

Brann sine kamper med Helge Haugen fra start:

Molde- Brann       3-1                                  

Brann-Vålerenga  1-2

Tromsø-Brann      1-1

Brann-Aalesund    0-0

Bodø/g-Brann       2-1

Brann-Viking         2-1

RBK-Brann            4-1

Brann-Odd            2-2

Hamkam-Brann     1-1

1 Seier
4 Tap
4 Uavgjort

7 av 27 mulige poeng.


Nå skal det vel sies til Haugens forsvar at hele laget spilte som sveiseblinde alkiser i de kampene der, men han bør ikke være startmann i mange kamper nei.

power

Jeg legger ikke all skyld på Haugen for Brann sin begredelige høst form... men tallenes tale er uansett at med han på laget plukket brann utrolig få poeng i fjor...

Lurkin

Snakker vi om høstformen kan man like godt skylde på Scharner i forsvaret. Med han på midten hadde ikke Helge spilt.
Berømte Brann fra Bergen

Skaddler

Det er intuitivt lett å forstå at medaljesjansene til Brann minker proporsjonalt med kvadratet av antall minutter Helge Haugen spiller. Noe som empiriske undersøkelse bekrefter, noe burde pent si dette til Mjelde med et mørkt tonefall som ikke kan missforståes!

krøvel vellevold

Quote from: "Skaddler"noen burde pent si dette til Mjelde med et mørkt tonefall


I så fall er de fleste på BBB-feltet diskvalifisert fra DEN jobben.
Legg ned hele klubben!

BrannFa(e)n

Brann trenger:

1. Ny Back / Nye backer
2. En tredjespiss
3. Alt annet
rannfasiten

wester


Toa

Quote from: "wester"saken ble ikke bedre da haugen merket at han hadde mistet høyre fot:

http://fotball.adressa.no/multimedia/archive/00047/Helge_Haugen_47973a.jpg


Har Helge Haugen noensinne hatt en høyrefot? Bra vi endelig har bildebevis på dette.
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

Go Up