• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Spådommer 2006

Started by monzilla, February 06, 2006, 18:47:05 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

monzilla

Ja, hva sier dere folkens. Ser ut som at spillerne er handlet inn, treningskampene er  begynt.  Etter vinterens hendelser har jeg tro på følgende :

Brann henter inn to klassespillere i sommer, lundekvam og helstad?
Ny skadesesong, mange av våre beste har nesten ikke fått trent siden sesongslutt. Dette vil de merke i sesongen.
Mjelde får kniven på strupen, om det ikke blir gull eller en eventuell CL-plass (får man kvallik ved sølv i år?) er det på hodet u t
PVM blir det samme som Grindheim/Doffen ble i 2005 (årets hit, komet whatever)
Ystaas blir leid ut til Bjarg, der han sliter med å få spilletid.
Stadionutbyggingen stopper opp, gigantiske underskudd.
Huseklepp spiller seg inn som fast høyrekant.
Luften gått ut av Sæternes, halvveis i 2006 skriker vi etter ny spiss (helstad)
Miller har tidenes sesong, synd han blir utestengt når han murer ned rotten Gashi natt til første mai på byn etter kampen.

Jeg har tro på bronse i år. Rosenborg hever seg i år, jeg tror også at lyn vil havne foran på tabellen. VIF hadde en ræv høstsesong i fjor, og de har svekket laget mer enn de har forsterket det. Viking blir for "små" i denne sammenhengen.

Hva sier derE?

Xminator

Det hentes en spiss før sesongstart.
Alle er skadefrie hele sesongen.
Brann taper ikke en kamp hele sesongen og alt går på skinner.

Lurkin

..og sportsavdelingen i BA og Langeland havner på Sandviken med sterk skrivesperre.

Er vel det fine med fotball at man ikke kan spå en dritt. Jeg tror Start vil slite mer i år pga skader i oppkjøringen, mens Engen, Brann, RBK, Lyn og Lillestrøm kjemper i toppen. Ham-Kam rykker ned sammen med Tromsø, Sandefjord på kvalikk.

Brann kan gjerne vinne gull i '06 så jeg får oppleve det før jeg flytter utenlands.
Berømte Brann fra Bergen

jako

Blir forferdelig vanskelig å spå i år. LSK, VIF, RBK, Lyn, Start, Viking og Brann har alle forutsetninger for å kjempe i toppen. Har en sterk følelse for RBK i år dessverre, men jeg begynner å få litt troen på Brann igjen også. Men jeg tviler fremdeles på Mjeldes ferdigheter.

Det er også normalt at det dukker opp en overraskelse eller to. I fjor var det Rosenborg og Start som overrasket mest. Av bunnlagene har jeg mest tro på FFK, eneste laget jeg kan se som er gode nok til å blande seg inn i toppen. Av de antatte topplagene stiller jeg litt spørsmålstegn med Viking, Lyn og Start. Vårt eget Brann kan også få slite hvis de ikke får bukt med skadeproblemene sine samt at sjansesløseriet fortsetter fra høstsesongen.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

positiv

serien kommer til å se sånn ut:

Brann
Lsk
Lyn
Viking
start
fredrikstad
ham-kam
rbk
molde
stabæk
vif
odd
tromsø
sandefjord
ødt blod på HANSA

brannfrik

merker at nicket ditt blir gjenspeilet i posten du skrev;) litt vel optimistisk å tippe vif på 11.plass kanskje.. eg har ikkje noen umiddelbar følelse av at vi kommer til å kjempe om gullet i år. laget vårt e ikkje stabilt nok, og vi e altfor sårbare for skader. tror heller ikkje vi vil bli kvitt bortespøkelset så lett i år heller.

har derimot en stygg følelse av at trønderpakket kommer til å hente seg inn igjen i år og kjempe om gullet sammen med lsk, vif og lyn. dette blir uansett bare synsing og gjetting ( men det e litt jo gøy likevel ). tror at tippeligaen i år vil være like tett, ustabil og overraskende som den har vært de siste årene.

når det gjelder opprykk og nedrykk, tror eg at odd, og ham-kam går direkte ned, og sandefjord tar kvallikken, mens strømsgodsets satsing vil gi resultater og sende de direkte opp sammen med bodø/glimt, mens kvalikken vil stå mellom hønefoss, sogndal, og Aalesund.

OmOssSjølOgHansaøl

Brann skaffer seg en kvalitetsspiss før sesongstart. Andresen sliter i 2006 óg, og e bare innpå i rundt to tredjedeler av kampene, derav flere kortere innhopp. Eguren henger noenlunde med sammen med Miller, men sentral midtbane blir likevel Branns akilleshæl. Forsvaret vil fungere bra, mens angrepene vil gå mye langs kantene. Sæternes e litt opp og ned, men kombinasjonen Winters, Sæternes og ny spiss dunker inn godt med mål. Brann opprettholder derfor statusen som fryktet hemelag, men får også med seg flere poeng på bortebane i år og havner til slutt på medaljeplass.

Det blir et nytt jevnt år, der Brann, VIF, RBK, Lys, LSK, Start og Viking alle henger med i medaljekampen ganske lenge. Endelig sluttabell (dessverre):
1. RBK
2. LSK
3. Brann
4. Lyn
5. VIF
6. Start
7. Viking
Sandefjord og Odd går rett ned.

... for eksempel? :)
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Ricky

Mine 10 spådommer for 2006:

POL vil få pepper gjennom hele 2006-sesongen. Antageligvis hver gang et av de andre lagene kjøper en god spiller, eller en god spiller sier nei til Brann. Eller når Idar Vollvik på forsiden av BA kommenterer at det ikke skal stå på penger om Brann finner den 'riktige' spilleren - hvilket vanskeliggjør spillerjakten ved at samtlige klubber dobler sitt prisforlangende med en gang POL er på tråden.

Mjelde vil også få gjennomgå etter hvert eneste poengtap, fordi førsteelleveren er så sterk at vi ikke 'kan' tape. Taper vi mot Lyn, vil mange trekke frem at Brann ikke satser på talenter. Taper vi mot Start, så vil mange trekke frem at Mjelde ikke motiverer spillerne til 90 minutters innsats. Taper vi mot VIF, så vil mange trekke frem at Brann ikke er kyniske nok. Og taper vi mot RBK, så vil mange trekke frem at Brann ikke har noe offensivt spillemønster.

Dommerne vil få mye pepper i 2006. Terje Hauge trekkes igjen frem som landets beste dommer, og man fordømmer det faktum at han ikke kan dømme Branns kamper. Alle som dømmer Branns kamper er derimot bøgdårlige. Linjedommerne burde aldri ha fått komme seg tilbake til Flesland.

En eller flere av Brann-spillerne vil i løpet av 2006 bli skadet, og må stå over kamper. Det medisinske apparatet i Brann vil få skylden, sammen med Mjelde, POL og/eller styret. Man vil klage på at man ikke har reserver som går rett inn og forsterker laget.

En eller flere av Branns kamper i 2006 vil ikke bli utsolgt. Dette er Kristian Jægers feil, siden Brann på forhånd har meldt at det kan bli trangt om plassen denne sesongen.

En eller flere av Branns kamper i 2006 vil bli utsolgt. Ledelsen i Brann slaktes for sin inkompetanse fordi nye Stadion blir for liten.

I 2006 tar Brann flere poeng hjemme enn borte. Dette skyldes naturligvis Mjeldes taktiske evner, samt at Huseklepp er en humørspiller. Opptil flere av poengtapene skyldes svikt i det defensive arbeidet, hvilket er Mjeldes feil. Når offsidefellen ryker, er det Sigurdssons feil. Når det blir baklengs på corner, så må Mjelde og Opdal dele skylden, og Hanstveit får skylden for resten. I 2006 vil Soma komme på etterskudd i flere løpsdueller.

BA eller BT vil i 2006 skrive opptil flere negativt ladde kommentarer om Brann på sine sportssider, mens de fremhever særtrekket til det laget som nå enn måtte ha vunnet med flest mål i den foregående serierunden. BA/BT foreslår at spillerne øker innsatsnivået og at de taktiske disposisjonene må bli bedre, og neste gang Brann vinner, så vil BA/BT mene at de kom med seiersoppskriften. Anders Pamer vil mene at Brann ikke må hente inn spillere som flopper, og Knut Langeland vil ikke legge fingrene imellom når han skal fortelle hvor mye han vil savne å følge Rosenborgs CL-kamper på TV3.

Brann er seriemestere i april.

Brann er seriemestere i november.

dudo

Og ti poeng til Ricky for det kanskje aller beste innlegget jeg har lest her inne! Er nok ikke få som kjenner seg igjen i det, nei... ;p
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator


Derabilo

Klasse.. Ekstremt.. Stående applaus..!!
Bergen ut av Norge -

Kirk

Er redd det eneste han bommer på er spådom nummer 10 . . .

Christian

Der er ikkje annet å gjøre enn å bøye seg i støvet. Nydelig.

Nixon

ikke på byen etter en kamp.
- Alle dommere kommer seg til Flesland. Noen kommer seg ikke videre pga SAS.
- Tifo-gruppen skriver Brann med en n. Men klarer likevel å få det til å rime da de skrive "Dø for Bran alle man".
- Brann vinner mer enn de taper.
- "Reis opp hvis du elsker Brann" kommer fortsatt på de mest upassende tidspunkt i kampene.
- Martin Andresen blir kåret til mest sexy i TL av kvinner over 40 år.
- Krøvel finner statistikk som viser at Brann egentlig vant serien i 1990.
- Fortsatt ingen supportersang som rimer på Zavrl.
- Opptil flere nye sanger som slutter med "SK Brann".
- Soma blir far.
- Bjarnason blir bestefar.
- Sæternes skårer.
- Brann kommer til cupfinalen og Brann får mindre billetter enn i 2004.
- Serveren til bataljonen.no ryker da alle skal inn og spørre når BBB sender ut billettene sine.
- Styret vasker lister.
- Jeg får billett.
- Jeg står nok en gang på SS i siste hjemmekamp.
- SS avslutter med stil.
- Båt 2 til Stavanger havner litt ut av kurs og ender opp i Jørpeland. Det er ikke så farlig for de har pub på kaien.
- Ystaas bommer på åpent mål.
- Brann vinner ikke serien. Rosenborg gjør det.
- Sølv er et ørlite nederlag.
- I Spektrum selges det bare Ringnesøl. Folk blir fulle likevel.
- Flagget til enavgutta er endelig klart.
- Sæternes skårer. Ystaas bommer på åpent mål.
- Brann vinner cupen.
- Vi står nok en gang i regnet på Torgalmenningen.
- Vi står nok en gang og fryser i Malmö.
- Jul.
Rød makt på Hansa

bernu

Godt å se du har tro på Ystaas;)
HANSA - Z

AtroZ

Quote from: "bernu"Godt å se du har tro på Ystaas;)


Tror ikke han får spille så mye at han får sjansen til å bomme ;-)
Football is a game in which a handful of fit men run around for one and a half hours
watched by millions of people who could really use the exercise.`

Derabilo

Nixon og Ricky; takk for de 2 beste innleggene eg har lest her inne..
Bergen ut av Norge -

nummer9

Helt klart de beste innleggene her på forumet synes jeg. Får bare håpe innleggene fra de allerede "berømte" kantene våre blir like bra.

BRANN gutten fra Os!

Quote from: "positiv"serien kommer til å se sånn ut:

Brann
Lsk
Lyn
Viking
start
fredrikstad
ham-kam
rbk
molde
stabæk
vif
odd
tromsø
sandefjord


du skulle vel ikkje ta Vif på nedrykk når du først var i gang?! hehe hadde ikkje gjort meg noe viss den hadde blitt sånn!!=)
RANN<3

BRANN gutten fra Os!

Quote from: "Xminator"Det hentes en spiss før sesongstart.
Alle er skadefrie hele sesongen.
Brann taper ikke en kamp hele sesongen og alt går på skinner.


hadde vert fint det=)
RANN<3

Veggen

den var nydelig Nixon! ekstremt morsom:D

Smitty

Håpet er at det blir noenlunde slik.

vif
rbk
Lsk
Lyn
Viking
start
fredrikstad
ham-kam
molde
stabæk
odd
tromsø
sandefjord
Brann

Smitty

Quote from: "Smitty"Håpet er at det blir noenlunde slik.

vif
rbk
Lsk
Lyn
Viking
start
fredrikstad
ham-kam
molde
stabæk
odd
tromsø
sandefjord
Brann

Ops!
feil vei..

tormi

Alltid kjekt å våkne med knegging.
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

naitsirk

Eller ka med dennne:

1.Brann
14.lsk
14.vif
14.rbk
14.lyn
14.viking
14.start
14.fredrikstad
14.ham-kam
14.molde
14.stabæk
14.odd
14.sandefjord
14.tromsø

Skaddler

Dette vil skje i 2006:

Helge Haugen sparer til langt hår, og under 16 mai kampen kan han skimtes sittende på z-feltet med rastafletter med et noe strengt ansiktsutrykk, som bare kan tolkes dithen at her lukter det et comeback på orienteringslandslaget.

Martin Knutsen får plutselig til all teknikken han har boende i seg, bare for å få hele sessongen ødelagt av kyssesyken og en merkelig kløe i skrittet. Cato hinter om at han trenger noen som kan steppe inn som ekstravakter i leketøysbutikken. Martin tar ikke hintet.

Cato som er blitt litt humørsyk etter å ha først mistet kapteinsbindet til Erlend, deretter fått svært lite spilletid samt også en merkelig svie i skrittet gjør stor komersiell suksess med leketøysbutikken i Sundthuset.  

Charlie Miller går inn på eiersiden i Norsk Lotteridrift AS sammen får han med seg Robie Winters.

Per Ove kjøper inn et par tuber med Aloe Vera produkter. En merklig svie i skrittet til fem av spillerene sies å være årsaken, men Per Ove er ordknapp. Boblen sprekker da BA får tipset via en SMS. Boblebadet får skylden, og alle som vil ta seg et bad må pent vaske minstemann først.

Martin Andresen etter lange samtaler med Frode Skjelvan blir forfatter av en ny bok innen sjangeren alternativ medisin. Erling Kagge sier at forløplig titel er ukjent, men har stor tro på prosjektet.

Beng Sæternes blir toppscorer med femten mål uten å ha startet en eneste kamp. Mjelde forklarer at Kristian Ystaas presterer så godt på trening at han er selvskreven. Ystaas scorer ni mål hvor av fem er på straffer han har skaffet.  

Petter Vaagan Moen blir en hit.

Brann kjøper tilbake Petter Furuset Olsen.

Go Up