• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Mjelde må gå

Started by hocey, February 04, 2006, 17:17:55 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

BrannFa(e)n

Snublefot, la meg ta deg opp i eksamen.

1) Hvilket forhold hadde MIM til dødballtrening med Brann i 2004-sesongen og hvilke meninger ytret han om dette?

2) Hvilket forhold har(/hadde) MIM til Brann 2?

3) Hvilke konsekvenser fikk svaret på spørsmål 2?

4) Når skjedde det at Mjelde selv tok på seg skylden for et tap, og ikke klaget på skader, dommer, spillerene gjorde ikke som vi var blitt enig om, etc.?

5) Hvor god er Mjelde på kampledning? Hva har skjedd med kamputfall den siste tiden (har Brann klart å snu en kamp, etc.)?

6) Hvordan kan du ha tro på Mjelde etter å ha svart på de 5 foregående spørsmålene?
rannfasiten

tormi

Mjelde snudde kampen mot Bryne i cupen det året de vant cupen.

Brann lå under 2-0 til pause og han skjelte dem ut etter alle kunstens regler.

Vistnok ba han spillerne etter å ha skjelt dem ut om å gå ut på banen før pausen var slutt og "skamme seg for publikum".

Det hjalp jo - og en annen utskjelt kar, nemlig Helge Haugen scoret et nydelig mål fra 16-20 meter i vinkelen.


Slutt å klag folkens. Går det rævva til sommeren kan vi heller ta det opp igjen til debatt! (Min mening da!)
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

pidre

Quote from: "krøvel vellevold"

Skal vi få en bedre trener, må vi:
1) Finne en bedre trener som har LYST å trene Brann for de rammebetingelsene Brann måtte tilby.
2) Sparke Mjelde.



Herregud Krøvel, ta deg sammen. På tide å kassere bysten av Mjelde nå. GET REAL!

Jf ditt forslag ovenfor - skal Brann da informere Mjelde om at jakten på hans erstatter er i gang, og at når vedkommende er funnet - så vil han (Mjelde) få sparken? En slik situasjon er jo fullstendig absurd.

Styret i SK Brann kan jo selvsagt alternativt velge å IKKE informere Mjelde om at jakten på hans erstatter er i gang. POL, Revheim, Dahl m.fl må da arbeide i det stille bak ryggen på Mjelde. Spørsmålet er hvor kort tid det tar før media har blåst ut trenerjakten over hele forsiden!

Det er uansett feil tidspunkt å sparke Mjelde nå. Det er dessuten en mikroskopisk mulighet for at han har funnet gullresepten i løpet av vinteren. Mitt tips er likevel at Mjelde spolerer denne sesongen i løpet av våren, og at han og Steffensen sparkes ut stadionporten i sommer. Da overtar en midlertidig trener, f.eks POL, frem til en ny trener er på plass utpå høsten en gang.

I rest my case.
Saludar a los monos!

krøvel vellevold

Quote from: "pidre"[
Herregud Krøvel, ta deg sammen. På tide å kassere bysten av Mjelde nå. GET REAL!
.
Legg ned hele klubben!

Veggen

http://www.alltidfotball.no/?module=articles&id=1429&tournament=1

Mons Ivar har fått sparken!!! Dette hadde jeg aldri trodd. Rett før seriastart også. Men hvilken ny trener vi får!? Men vil ha en skikkelig trener!

Gud

Litt sent ute, 2. april nå.

Nixon

Quote from: "BrannFa(e)n"4) Når skjedde det at Mjelde selv tok på seg skylden for et tap, og ikke klaget på skader, dommer, spillerene gjorde ikke som vi var blitt enig om, etc.?


Om noe synes jeg faktisk at Mjelde er for snill mot spillerne. Han burde skjelt de mer ut enn det han gjør når innsatsen er for dårlig. Se på en manager som Mourinho. Han gikk åpent ut og truet med å sparke en spiller som Joe Cole dersom Cole ikke skjerpet seg. Og Cole gir "frykten" en stor del av æren for sin fremgang kunne man lese i avisen for noen uker siden.

Ellers har Mjelde tatt på seg skyld. Spesielt når han har prøvd ut andre formasjoner enn 4-4-2.
Rød makt på Hansa

Motyka

Quote from: "Bruiser"Noke her er definitivt pinlig, men det er ikkje Mjelde.

Slett tråd.


Quote from: "Bruiser"Hehe.. Men mykje har forandra seg sia då, hocey. Eksempelvis den endelause rekka med elendige spelte kamper som har endt i ydmykande tap, og fortjente sådan.

Hadde ståa no vore som då du starta tråden hadde den framleis vore like meiningslaus, men per idag så er det en særs aktuell diskusjon.


Bruiser mener altså at alle tråder som han ikke er enige bør slettes? Du har rett i at noe er pinlig her, og det er ikke bare Mjelde.
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

Motyka

Quote from: "Snublefot"
Jeg har tro på Brann..  av en eller annen merkelig grunn.. og jeg har tro på MIM=)  Håper FFK kampen kan vise noe ihvertfall.. taper vi den, skal jeg revurdere min optimisme;)


Så du tar avgjørelser på bakgrunn av en enkelt kamp? Seier eller tap mot FFK, jeg mener at MIM må vekk uansett.

Sitter du og jobber med eksamen som BrannFa(e)n gav deg enda?
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

jako

Quote from: "Snublefot"et spm. Motyka.. klagde du på Mjelde etter halvspilt sesong da vi lå på 2 plass?  eller begynte du først å klage da det skadeskutte laget som hadde solgt en av sine viktigste profiler begynte å tape?

Jeg har tro på Brann..  av en eller annen merkelig grunn.. og jeg har tro på MIM=)  Håper FFK kampen kan vise noe ihvertfall.. taper vi den, skal jeg revurdere min optimisme;)


Jeg vet ikke hva han gjorde, men jeg kritiserte Mjelde etter halvspilt serie i fjor. Spesielt defensivt synes jeg vi gjorde en del svake prestasjoner. Samtidig var mye av det offensive spillet bygget opp rundt en mann, nemlir Kvisvik. En spiller Brann visste ville forsvinne til sommeren. Brann hadde også en lei tendens til å få kontringer imot fordi de ikke avsluttet angrepene sine.

Det med Kvisvik visste selvsagt ingen av oss den gangen.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Snublefot

Quote from: "BrannFa(e)n"Snublefot, la meg ta deg opp i eksamen.

1) Hvilket forhold hadde MIM til dødballtrening med Brann i 2004-sesongen og hvilke meninger ytret han om dette?

2) Hvilket forhold har(/hadde) MIM til Brann 2?

3) Hvilke konsekvenser fikk svaret på spørsmål 2?

4) Når skjedde det at Mjelde selv tok på seg skylden for et tap, og ikke klaget på skader, dommer, spillerene gjorde ikke som vi var blitt enig om, etc.?

5) Hvor god er Mjelde på kampledning? Hva har skjedd med kamputfall den siste tiden (har Brann klart å snu en kamp, etc.)?

6) Hvordan kan du ha tro på Mjelde etter å ha svart på de 5 foregående spørsmålene?



Huff.. får jeg karakter på denne?

1) Mjeldes forhold til dødball var vell..hmm, her er jeg litt usikker, men ettersom brann har vært særdeles dårlige på dødballer, vil jeg tippe at han hadde et relativt lite forhold til dødballstrening, og om han hadde noe forhold til det, så må det ha vært offensiv dødball trening, hvor vi har frispark/corner.

2)Mjeldes forhold til 2. laget.. hadde han noe forhold til det? i hvertfall hva jeg mener å huske så han vell nesten ikke 1 eneste kamp med de.. men sendte Steffensen for å se på dem tror jeg.

3) En ting er sikkert, hadde jeg spilt på andre laget hadde jeg spilt bedre(ihvertfall mer fokusert) om Mjelde stod å så på, i håp..., så at Mjelde ikke var der påvirket nok laget litt resultatmessig, men aller mest at han ikke fikk se godt nok om det var noen bra talenter, og hele 2 laget ble oppløst til slutt, og brann satser heller på utleie av talenter istedenfor å bygge dem opp selv vil jeg tro..

4) Hmm. tror vell jeg sjeldent har hørt at Mjelde har tatt på seg et tap, men hvor ofte har Hareide? Eggen? Ferguson? Wenger? etc tatt på seg skylden noen gang? Mjelde har nok feilvurdert innbytter i blandt, og byttet ALT FOR SENDT" noen ganger, men jeg tror jeg personlig aldri har hørt han eller noen annen trener/manager ta på seg skylden for 1 nederlag.. gjennom en hel sesong kan nok trenere si, jeg har gjort en for dårlig jobb, men ikke etter 1 enkelt kamp.

5) Brann har snudd mange kamper fra første omgang til andre omgang etter hva jeg mener å huske. Ihvertfall var Brann det laget som scoret oftest i løpet av de første 15 i 2. omgang gjennom hele fjoråret om jeg ikke tar feil. Når det gjelder å snu kampen de siste 15-20 minuttene er det ikke så ofte Mjelde har klart å ta tak tror jeg... men så skal det jo sies at når vi starter med de 11 beste, så er det jo jaggu ikke mye igjen på benken med kvaliteter til å snu en kamp da.. (slik mannskapet var i fjor, i år ser det en smule bedre ut;)

6) Etter å ha tenkt nøye gjennom spm. så mistet jeg litt troen på Mjelde, men så tenkte jeg litt enda mere på hvordan ting var, og ser at Mjelde absolutt ikke har vært dyktig nok med tanke på 2. laget, med tanke på dødballer etc..  samtidig ser jeg at han som alle andre ikke tar på seg skylden, jeg ser og at Mjelde ut ifra statistikken har den beste "pause-praten" i tippeligaen (om jeg ikke tar helt feil såklart), og at spillerne vi hadde på laget også må ta sin del av skylden for at vi ikke klarte å snu kamper hvor vi lå under..

konklusjonen min: Mjelde er ingen topp-trener, men han har ført oss til cupgull, han førte oss til 2. plass ved halvspilt serie i fjor, før kvisen stakk og skadene tok fatt, og han har ført oss gjennom en haug med tap i årets forsesong.. og han har ikke så godt tak på talentutvikling(tror ikke han er alene om det i idrettsveien), Jeg vil gjerne se noen kamper i årets serie før jeg vil ha hodet hans på et fat, men selv om jeg sier at jeg har tro på Mjelde foran årets sesong, så betyr ikke det at jeg gir han heltestatus, eller noe slikt.. cupgull var vell og bra, men snøen som falt i fjor.......etc.. man må alltid prestere. Om brann ligger på 6-7 plass eller dårligere til pause, så mener jeg at Mjelde bør gå.. så lenge det ikke er snakk om 2-3 poeng som skiller da..

Snublefot

Quote from: "Motyka"
Quote from: "Snublefot"
Jeg har tro på Brann..  av en eller annen merkelig grunn.. og jeg har tro på MIM=)  Håper FFK kampen kan vise noe ihvertfall.. taper vi den, skal jeg revurdere min optimisme;)


Så du tar avgjørelser på bakgrunn av en enkelt kamp? Seier eller tap mot FFK, jeg mener at MIM må vekk uansett.

Sitter du og jobber med eksamen som BrannFa(e)n gav deg enda?


Neida, ikke noen avgjørelse på en enkelt kamp, men du og må se at kampen mot FFK virkelig er tellende, og at hvis vi går på et tap der, så påbygger det den dårlige oppkjøringen..  noe som gjør at jeg og vil tvile enda mere, men om vi vinner så vil jeg få enda større håp, så vil neste kamp vise igjen om det kun var et blaff eller om brann er på rett spor igjen.. først etter 5-6 kamper vil jeg nok kunne si om Mjelde bør gå eller ikke.. har vi tapt 4 av de første 6, så er det ikke tvil imo...

Motyka

Quote from: "Snublefot"[Neida, ikke noen avgjørelse på en enkelt kamp, men du og må se at kampen mot FFK virkelig er tellende, og at hvis vi går på et tap der, så påbygger det den dårlige oppkjøringen..  noe som gjør at jeg og vil tvile enda mere, men om vi vinner så vil jeg få enda større håp, så vil neste kamp vise igjen om det kun var et blaff eller om brann er på rett spor igjen.. først etter 5-6 kamper vil jeg nok kunne si om Mjelde bør gå eller ikke.. har vi tapt 4 av de første 6, så er det ikke tvil imo...


Men om/når vi står med 1 poeng før hjemmekampen mot stabæk i mai, så er jo det alt for sent, da er sesongen allerede ferdig for vår del og vi må kjempe mot nedrykk.
Så får vi jo bare  håpe at jeg tar feil.
Fatter ikke hvorfor denne fyren skal få lov å drive på med å prøve og feile nå lenger.
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

Scally

Det er helt klart at de 4-5 kampene er MEGET viktig for Brann, vi møtet sterke lag som er medaljekandidater og tippet som gullfavoritter, da lag som Enga og Lillestrøm.
Får vi en dårlig start vil denne tråden doble antall innlegg på kort tid og Mjelde hode ligger pent på et sølvfat.
Er stygt redd for at med tap for både Enga,Lillestrøm og Start så henger vi allerede langt etter og vi vil ligge å sloss om "topplasseringen" på midttabellen.
Tror ikke Mjelde vil bli sparket midt i sesongen, men om så skulle skje mener jeg Andresen burde tatt over som spillende trener inntil en ny var på plass i trenerrollen.

Motyka

Quote from: "Scally"Tror ikke Mjelde vil bli sparket midt i sesongen, men om så skulle skje mener jeg Andresen burde tatt over som spillende trener inntil en ny var på plass i trenerrollen.


Eller han får jobben fast, om det er en spiller jeg tror er kapabel til dette så er det han.
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

Scally

Quote from: "Motyka"
Quote from: "Scally"Tror ikke Mjelde vil bli sparket midt i sesongen, men om så skulle skje mener jeg Andresen burde tatt over som spillende trener inntil en ny var på plass i trenerrollen.


Eller han får jobben fast, om det er en spiller jeg tror er kapabel til dette så er det han.


Ja helt enig. Andresen er en autoritær spiller og kunne absolutt sett han for meg som trener. Om han hadde vist halvparten av engasjementet på trenerbenken som han gjør ut på banen, ja da hadde ikke en eneste spiller tør annet enn å løpe ræven av eg ! Andresen er en ledertype og forbilde, han er kaptein på laget vårt og på landslaget. Han ville absolutt gjort en god jobb som trener.

Motyka

Spør du meg nå om jeg vil ha Andresen som spillende trener istedenfor MIM så er svaret: JA!
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

hocey

Quote from: "Motyka"
Quote
- Jeg er ikke en dårlige trener enn jeg var i fjor. Faktisk er jeg bedre og det er også laget. Vi vet vi er gode - det viser også testene vi har hatt, sier en selvsikker Mjelde.


Bedre trener enn i fjor? Du var jo en ganske så utrolig rævva trener i fjor!

Vet ikke om det er treningskamper eller hva han sikter til her, men nå begynner det å bli pinlig hver gang denne klovnen åpner munnen i media.
Før var det bare drita kjedelig å høre og lese om han, nå er det pinlig.


Mjelde er keiseren uten klær. Bare hør på de utalelsene. Greit å spre selvtillit rundt laget, men virker totalt mot sin hensikt når det ikke har rot i virkeligheten.

Selv om vi var brukbare i vårsesongen i fjor kom Mjelde sin mangel på taktiske egenskaper tydelig frem. Winters kunne spille hvor elendig han bare ville uten å bli byttet ut, Bodø - Glimt's kontringsstyrke kom totalt overraskende på Mjelde og så har vi den legendariske kampen mot VIF hvor han Mjelde presterer å gå ut i årets viktigste kamp i en 4 3 1 2 formasjon som i følge Mjelde hadde funket bra på trening (mot andrelaget?). Husker Scharner var helt fortvilet ute på høyrekanten.

MA som spillende trener!
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

Motyka

Quote from: "hocey"
Quote from: "Motyka"
Quote
- Jeg er ikke en dårlige trener enn jeg var i fjor. Faktisk er jeg bedre og det er også laget. Vi vet vi er gode - det viser også testene vi har hatt, sier en selvsikker Mjelde.


Bedre trener enn i fjor? Du var jo en ganske så utrolig rævva trener i fjor!

Vet ikke om det er treningskamper eller hva han sikter til her, men nå begynner det å bli pinlig hver gang denne klovnen åpner munnen i media.
Før var det bare drita kjedelig å høre og lese om han, nå er det pinlig.


Mjelde er keiseren uten klær. Bare hør på de utalelsene. Greit å spre selvtillit rundt laget, men virker totalt mot sin hensikt når det ikke har rot i virkeligheten.

Selv om vi var brukbare i vårsesongen i fjor kom Mjelde sin mangel på taktiske egenskaper tydelig frem. Winters kunne spille hvor elendig han bare ville uten å bli byttet ut, Bodø - Glimt's kontringsstyrke kom totalt overraskende på Mjelde og så har vi den legendariske kampen mot VIF hvor han Mjelde presterer å gå ut i årets viktigste kamp i en 4 3 1 2 formasjon som i følge Mjelde hadde funket bra på trening (mot andrelaget?). Husker Scharner var helt fortvilet ute på høyrekanten.

MA som spillende trener!


Viser jo bare at MIM lever i en fantasiverden hvor han tydeligvis mener at han gjorde en god jobb i fjor. Slik utalelse kunne kommet fra Nordlie eller Rekdal, ikke fra en fyr som trente en gullfavoritt til en 6. plass.
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

hocey

At VG gjør dårlig research er ikke overraskende, men nå de presterer å si at kjerne supporterne har klokketro på laget er det lavmål selv fra den avisen...
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

naitsirk

fytti h..... for ein lang tråd.

eg e ikkje heilt sikker, men vil du hocey og motyka ha ny trenar?

hocey

Quote from: "naitsirk"fytti h..... for ein lang tråd.

eg e ikkje heilt sikker, men vil du hocey og motyka ha ny trenar?


Litt usikker
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

naitsirk

he he.

gler meg til kamp i dag uansett trenar. forventer siger i dag ellers så forsvinner optimismen

BrannFa(e)n

Quote from: "BrannFa(e)n"Snublefot, la meg ta deg opp i eksamen.

1) Hvilket forhold hadde MIM til dødballtrening med Brann i 2004-sesongen og hvilke meninger ytret han om dette?

2) Hvilket forhold har(/hadde) MIM til Brann 2?

3) Hvilke konsekvenser fikk svaret på spørsmål 2?

4) Når skjedde det at Mjelde selv tok på seg skylden for et tap, og ikke klaget på skader, dommer, spillerene gjorde ikke som vi var blitt enig om, etc.?

5) Hvor god er Mjelde på kampledning? Hva har skjedd med kamputfall den siste tiden (har Brann klart å snu en kamp, etc.)?

6) Hvordan kan du ha tro på Mjelde etter å ha svart på de 5 foregående spørsmålene?


Jeg ville svart slik:

1) I 2004-sesongen opplevde Brann sviende nederlag som følge av dødball, blandt annet i kampene mot Rosenborg og Lillestrøm, hvor Brann tapte 4-3 og 5-1. Etter Lillestrømkampen ytret MIM foran all mulig presse at Brann ikke hadde trøbbel på dødball. Morsomt er det at Dylan MacAllister senere på høsten gikk ut i media og fortalte at han aldri hadde vært med på dødballtrening med Brann. Ikke en eneste gang.

En annnen morsom detalj er at Brann, etter hva jeg kan huske, kun scorte et mål på direkte frispark den sesongen. Det var Raymond Kvisvik mot Stabæk hjemme. "Frispark-spesialist"? Neppe.

2) MIM ser aldri andrelaget spille. Han stoler blindt på Steffensens uttalelser, og de fleste vet at det nest største problemet i trenerteamet er MIM. Det største er Steffensen.

3) Det fikk veldig store konsekvenser. I kamper som Brann faktisk kunne vunnet sendte Brann utpå Fredrik Klock, både i tippeliga og E-cup. I E-cup sendte han i tillegg utpå Arve Walde, uten at han har bevist noe som helst det siste året. At Klock sendte oss ut av e-cupen vet alle. At MIM er sterkt delaktig (han visste ikke hva han spilte med), vet få. Brann hadde skader på den tiden, men da er det mye bedre å stille med en annen formasjon.

Brann kunne vunnet og slått ut Lokomotiv med en bedre trener. Det er fakta faen, tross skader.

4) Jeg kan ikke huske en eneste gang han har tatt på seg skyld for et tap nå det siste året. I starten var det mye formasjonsrot, og Mjelde gikk da ut i media og kanskje muligens tok på seg deler av skylden for et tap hvis man leste litt mellom linjene. Dette er en stor svakhet. Det er Mjelde som hele tiden maser om "Kollektivet Brann", og kanskje da Mjelde skal begynne å inkludere seg selv i det "Kollektivet".

5) Brann hadde i fjorårssesongen, sammen med problemer på bortebane, problemer med å snu kamper.

6) Jeg har ikke tro på Mjelde i det hele tatt. Jeg har flere eksempler som bare styrker min (og kanskje også Hocey og Motyka) sin sak, men jeg mener fortsatt at Mjelde skal få fortsette nå intill iallfall de to-tre-fire første rundene.
rannfasiten

Xminator

7) Etterpåklokskap er en eksakt og nøye utredet vitenskap hos Brannsupportere.

BrannFa(e)n

8) Det å gjøre feile ting om og om og om og om igjen er en ikke synonymt med å være god. I dette tilfellet en god trener.
rannfasiten

Xminator

Så må du da for helvete forklare hvorfor Mjelde suger så jævlig som trener at Brann slipper inn mindre mål enn på 20 år. Sett i gang! Du finner nok en unnskyldning der også.

Xminator

Og mens alle drømmer om Hans Backe sitter nok Revheim og napper loffen etter drømmene om Semb. Han har jo vært på TV og landslag og er sikkert kjempegod!

Motyka

Quote from: "Xminator"Og mens alle drømmer om Hans Backe sitter nok Revheim og napper loffen etter drømmene om Semb. Han har jo vært på TV og landslag og er sikkert kjempegod!


Bedre mener du vel?
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

Gud

Motyka, du påstår vel ikke at Semb er en bedre trener enn Backe? Semb er fotballfaglig flink, me fyren gjorde ting med landslaget mange aldri vil tilgi han for. Backe har nå i det minste noe å vise til med FC København.

Motyka

Quote from: "Gud"Motyka, du påstår vel ikke at Semb er en bedre trener enn Backe? Semb er fotballfaglig flink, me fyren gjorde ting med landslaget mange aldri vil tilgi han for. Backe har nå i det minste noe å vise til med FC København.


Jeg mente at Semb er bedre trener enn MIM, men hvem er ikke det? Tror det bare EN trener i tippeligaen i år jeg ikke ville hatt fremfor MIM.
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

Snublefot

Brannfa(e)n..

jeg må da få en karakter?

la oss holde oss til barneskole nivå fra S (superdupert) til LG(lærern gratulerer med en fantastisk stryk)

krøvel vellevold

Quote from: "BrannFa(e)n"[ 4) Jeg kan ikke huske en eneste gang han har tatt på seg skyld for et tap nå det siste året.  
Legg ned hele klubben!

janjan

Noen mennesker er utrolig problemorienterte og sprer edder og galle overalt de ferdes. Merkelig nok lykkes slike mennesker med svært lite her i livet.

krøvel vellevold

Hvis Brann taper mot FFK, så kommer helt sikkert noen til å slenge Mjelde full i dritt fra tribunen på Fredrikstad Stadion. Så kommer LSK på Stadion, Kanaris tar ledelsen 1-0 mot spillets gang, og så kommer helvetet til å være løs! Da kommer det til å bli "Mjelde må gå!" og "Styret må gå" fra øvre felt Z og deler av Store Stå. De som ikke vil at Mjelde skal sparkes, de som vil vente og se, og de som mener at de som er i Brann skal støttes uansett, kommer til å kjefte "opprørerne" huden full, og "no må vi støtte laget" o.l., og så kommer "Se Mons Ivar, speller som en konge" og "Mons Ivar Mjelde (klapp-klapp...)", som blir pepet ut av dem som vil ha Mjelde vekk. Dermed er det full splid blant fansen for n'te gang! Brann taper kampen, og media gir etterpå selvsagt full dekning på at fansen krever Mjeldes avgang. Mjelde sier at han ikke har tenkt å trekke seg. Så fortsetter elendigheten, Brann vinner ikke kamper, misnøyen med Mjelde blir større, spillere går ut med sin misnøye mot Mjelde, Mjelde trekker seg. Brann får midlertidig trener (Patrick Hansson), mens de jobber med å finne en erstatter. Det blir imidlertid ikke napp på noen storfisker. Til slutt ender vi opp med at Teitur kommer tilbake. Da vinner Brann tre kamper på rad og alle Mjelde-haterne sier "ka sa vi?". Brann kommer på en finfin 7.plass etter å ha lagt på nedrykk ved halvspilt serie. Det blir storinnkjøp av spillere foran 2007, alle er skråsikre på seriegull. Ved halvspilt serie ligger vi på andreplass. Så kommer motgangen. Spillere selges, de gjenværende presterer ikke. Brann raser på tabellen, øvre felt Z og deler av SS vil ha Teitur vekk. Motstanden øker i januar, februar og mars 2008, når resultatene i treningskampene uteblir. Teitur går i juni pga umulige arbeidsforhold, alle vil ha Mjelde tilbake fordi han har hatt gode resultater som Løv-Ham-trener. Og så er vi der igjen!
Legg ned hele klubben!

Suppesupporter

Quote from: "Motyka"
Quote from: "Scally"Tror ikke Mjelde vil bli sparket midt i sesongen, men om så skulle skje mener jeg Andresen burde tatt over som spillende trener inntil en ny var på plass i trenerrollen.


Eller han får jobben fast, om det er en spiller jeg tror er kapabel til dette så er det han.


Eh... Hva har vel Andresen utvist av treneregenskaper? Han har jo knapt holdt seg nok skadefri til å være spiller for Brann...

Om Brann først skulle skiftet ut Mjelde så måtte det vært med en trenerkapasitet som stadion aldri har sett makan til!

Og det er nok ikke Andresen..

krøvel vellevold

Quote from: "Suppesupporter"[ Eh... Hva har vel Andresen utvist av treneregenskaper? Han har jo knapt holdt seg nok skadefri til å være spiller for Brann...

Om Brann først skulle skiftet ut Mjelde så måtte det vært med en trenerkapasitet som stadion aldri har sett makan til!

Og det er nok ikke Andresen..


Helt enig!
Alle snakker om at Mjelde har så liten trenererfaring, at han ikke har noe å vise til, og at Brann ikke bør være en klubb der nye trenere får prøve seg frem. Og så kommer man opp med MARTIN ANDRESEN! Herlig!
Legg ned hele klubben!

Motyka

Quote from: "krøvel vellevold"


Jeg hadde satt STOR pris på om MIM sa de ordene i tillegg til "derfor trekker jeg meg nå".

Men poenget i denne saken er vel at MIM fraskriver seg alt ansvar etter dårlige kamper og skylder på at spillerne ikke er lojale mot hans opplegg og ikke gjør som han sier.
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

Langhår

"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

janjan

Hvorfor i allverden skal man sparke Mjelde nå? Hva godt skal det bringe med seg? Et lag blir ikke bedre over natten av å bytte trener.

Det er en ting å gjøre. Vente til sesongslutt. Er Mjelde beste alternativ da så får han fortsette, hvis ikke er det over og ut. Dette er den eneste ryddige og ordentlige måten å gjøre dette på. Det beste for Brann og for Mjelde.

At Revheim tydeligvis kan nada om lederskap og elsker å drite i eget reir får stå for hans regning. Ingen grunn til at gode supportere skal gjøre samme tabbe.

Motyka

Quote from: "janjan"Hvorfor i allverden skal man sparke Mjelde nå? Hva godt skal det bringe med seg? Et lag blir ikke bedre over natten av å bytte trener.

Det er en ting å gjøre. Vente til sesongslutt. Er Mjelde beste alternativ da så får han fortsette, hvis ikke er det over og ut. Dette er den eneste ryddige og ordentlige måten å gjøre dette på. Det beste for Brann og for Mjelde.

At Revheim tydeligvis kan nada om lederskap og elsker å drite i eget reir får stå for hans regning. Ingen grunn til at gode supportere skal gjøre samme tabbe.


Hva som er det beste for Mjelde gir jeg en god faen i. Er bare stygt redd for at denne sesongen går rett i dass om han får fullføre til november.
Hvorfor skal ha få enda en sesong?
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

naitsirk

http://fotball.bt.no/nyhetsarkiv/article.jhtml?articleID=95961

synst denne av Johan Kaggestad var nyttig lesning.
kanskje brann tener på sitt opplegg som mjelde har snakka om når serien drar seg til.

krøvel vellevold

Hvor er det blitt av alle dem som pleier å skrive på denne tråden når Brann har spilt kamp?
Legg ned hele klubben!

dudo

Jeg som aldri skriver i denne tråden vil bare nevne to ting;

1) Vi snudde en kamp i dag
2) Vi vant på bortebane i dag

;-p
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Langhår

Skulle veldig gjerne fått en kommentar fra Revheim på Kaggestad`s kronikk. Men det blir vel en umulig oppgave.

På sedvanlig vis har han vel låst seg inne på kontoret sitt og deler ut "ingen kommentar" i øst og vest.

Sjelden har jeg lest en noe jeg har vært så ubetinget enig i!

Forøvrig synes jeg dommeren i Molde var så dårlig at Mjelde må gå!
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

dudo

Quote from: "Langhår"
På sedvanlig vis har han vel låst seg inne på kontoret sitt og deler ut "ingen kommentar" i øst og vest.


Som han også burde gjort i det han så VG-journalisten...
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

hocey

Fantastisk med seier i dag. Helt uventet og tenner et lite håp selv om det ikke forandrer det faktum at Mjelde bør gå.

Alle her inne vet hva jeg synes om Mjelde som trener, men en ting håper jeg at vi slipper på stadion i år: piping av eget lag. Det er rett og slett en uting og selv om jeg kommer til få problemer når Mjelde kommer til å utale seg ved halvspilt kamp med taktikk fra h...... , så skal jeg jammen klare å holde meg for god til å pipe.
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

Motyka

Quote from: "krøvel vellevold"Hvor er det blitt av alle dem som pleier å skrive på denne tråden når Brann har spilt kamp?


Du er ganske stakkarslig som absolutt skal gjøre dette til en sakom de som er for og de som er imot Mjelde. Når Brann vinner så skal du innta en "hva var det jeg sa" holdning, men det skal jeg holde meg for god for når de taper. Er rett og slett stakkarslig at du ikke kan akseptere at noen har en annen mening enn deg, noe som er ett kjennetegn på dette forumet.

Du har mange gode poenger iblant, og jeg respekterer det du sier, men jeg er ikke enig, ivertfall ikke i denne saken.
At Brann i dag vinner helt fortjent mot Molde forandrer svært lite på min mening om Mjelde, i lik linje som det ville ha gjort om de tapte.

I motsetning til hva du sikkert tror så sitter jeg ikke å håper at Brann taper for da får jeg rett. Intet hadde gledet meg mere om jeg tok feil og dummet meg ut med mine påstander om en begrederlig sesong.
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

Toa

Quote from: "hocey"Fantastisk med seier i dag. Helt uventet og tenner et lite håp selv om det ikke forandrer det faktum at Mjelde bør gå.


Tja. Jeg var rimelig sikker på seier i denne kampen. Ikke overasket i det hele tatt.
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

tormi

Quote from: "Motyka"
Quote from: "krøvel vellevold"Hvor er det blitt av alle dem som pleier å skrive på denne tråden når Brann har spilt kamp?


Du er ganske stakkarslig som absolutt skal gjøre dette til en sakom de som er for og de som er imot Mjelde. Når Brann vinner så skal du innta en "hva var det jeg sa" holdning, men det skal jeg holde meg for god for når de taper.


Motyka... Les denne tråden så ser du at det argumentet du slenger i trynet på Krøvel kunne vært brukt på alle dere som vil se Mjelde gå. Hver kamp Brann ikke gjør det bra blir det jo brukt mot Mjelde og hele Brann regimet. At alternativer til dem som skal gjøre jobben ikke dukker opp, det spiller visst ingen rolle.

Idag spilte Brann en ganske bra generalprøve. Vi var langt bedre enn Molde og med tanke på at 3-2 målet til Molde burde vært annulert så synes jeg dette var meget oppløftende.

Krøvel sitt poeng synes jeg er bra. For hverken i denne tråden eller andre tråder har kampen vært særlig kommentert.

Det overrasker ikke meg men det er lett å se at destruktive mennesker for lett kommer til syne på slike forum og også ellers i samfunnet.

For meg begynner det å bli "gammelt" å høre på all den sutringen her inne.

På samme måte som "alle" kritiserer Mjelde så ser vi det samme mot folk som Helge Haugen og POL. Dette er påstander som ikke blir endret uavhengig av hvordan innsats / resultat som blir lagt til grunn.

Det eneste som skjer er at det blir litt mer stille på forumet når vi gjør det bra. Om Brann vinner de 5 første seriekampene, så er det fortsatt folk som vil klage på "måten" vi vant på.

Når vi evt. skulle tape den 6 kampen, vil folk igjen klage og be om Mjeldes hode på et fat.

Jeg er ikke ute etter å kneble noen eller å hindre folk i å si sine meninger, men helt ærlig må dere jo se at det IKKE bringer frem noe godt å kritisere og slenge drit om egne spillere/trenere.

Ingen som presterer bedre med en helg gjeng med usaklige sutrekopper som hele tiden skal fortelle hvor dårlig Brann er.

Eneste alternativet jeg har fått med meg til Mjelde jeg har hørt om sålangt er Magnus Johanson. (Nå har jeg ikke saumfart alle tråder etter akkurat dette, men likevel.)

Nei la gutta få litt fred så tar vi heller en evaluering til sommeren eller eventuelt høsten.
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Go Up