• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Mjelde må gå

Started by hocey, February 04, 2006, 17:17:55 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Xminator

Du hadde vert den første til å forlange Rekdals hode på ett fat etter nestennedrykket i 2003.

Nixon

Det er helt relevante spørsmål, hockey. Og jeg sier heller ikke at Mjelde er best i klassen. Mitt poeng var å nyansere litt. For dette skjer i alle klubber. Men det er klart at vi legger mye mer merke til det når det skjer i vår egen klubb.
Rød makt på Hansa

hocey

He he, X, skjønner at det må være tunge dager for deg etter å ha forsvart Mjelde siden i fjor sommer, men nå bør du begynne å komme med saklige innlegg. Selvfølgelig må du trekke den sammenligningen i mangel på argumenter og den Rekdal sammenligningen var selvfølgelig betimelig. Men tror de fleste oppegående folk ikke trekker sluttningen at en er nødt til å være en negativ person eller kritisk til alt og alle selv om en mener at Mjelde langt fra er riktig person til å lede dagens Brann lag. Ikke mente jeg at Teitur burde gå etter nesten ulykken i 2002 og ikke likte jeg sparkingen av Thoresen heller på 90 tallet når noen jållete spillere prøvde å sabotere arbeidet som han gjorde.

Brann har vært Norges dårligste tippeliga lag siden i fjor sommer og i hele den perioden har jeg ment at Mjelde trengte avløsning mens du knapt har klart å komme med et eneste kritisk Mjelde syn i hele perioden.
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

runarnormann

Litt av problemet er at Brann rett og slett ikke er en atraktiv klubb aa spille for lenger.  Det burde jo vaere en selvfoelge at et lag fra Norges nest stoerste by er tiltrekkende for spillere, men med unntak av Vaagan Moen, saa klarer jo vi ikke aa faa nye spillere her.

Jeg skal ikke gj Mjelde alene skylden for dette, men det sier jo seg selv at hvis han hadde vaert litt mer ambisioes, saa ville spillere komme her mer.  Forstaar godt at spillere velger aa dra til Viking og LSK for der toer de aa prate om aa hevde seg i toppen.  Det virker liksom som om Brann har gaatt tom for stein!
egenden Alf Dahl

gtuborg

Bookmakkerne er vist enig med trådstartern :D

enavgutta

Vel, regnestykket er greit. Er ikke Brann med i toppen til sommeren bør Mjelde & Steffensen stille sine plasser til disposisjon.

Martin Andresen bør tar over som spillende trener. Ferdig arbeid.

Nixon

Quote from: "enavgutta"Martin Andresen bør tar over som spillende trener. Ferdig arbeid.


Er ikke spillende trener nesten aldri en suksess på høyt nivå?
Mener å ha lest det et sted.
Noen som vet noe mer om det fenomenet?
Rød makt på Hansa

C@Bøe_79

Mjelde virket sterkt uenig med de fleste her,vurderte å sitte 1000kr på Seriegull til Bergen..
Lurer på om det er noe muffins på gang i Brann?

Christian
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

enavgutta

Har ikke noen suksesshistorier med spillende trenere jeg kommer på i farten Nix'en. Men skulle vi gå på ræv med Mjelde & Steffensen denne våren, og ikke se vesentlige bedringer i spillermønster og resultater, tror jeg Martin som sjef ville vært en fin løsning. Jeg begrunner det med at det kunne gitt et friskt pust. Han er landslagskaptein, virker svært engasjert i spillergruppen, har autoritet og anseelse.

Hvorfor ikke prøve noe nytt hvis ikke strilen og deputyen får skikk på laget...Tror ikke vi trenger en Prahl eller Hodgeson -type trener for å si det slik.

krøvel vellevold

Hvorfor har alle sånn tro på Andresen som trener? Fordi han har meninger om ting og tenker høyt? Andresen har vel strengt tatt mindre trenererfaring enn det Mjelde hadde da han ble valgt til trener!

Dessuten tror jeg en spillende trener vil miste oversikten. En trener bør se treninger og kamper fra "utsiden" og ikke være en del av det selv!
Legg ned hele klubben!

bernu

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article2021818.ece

Fremdeles noen tror Mjelde er en kompetent trener ?? ;)
Dette begynner jo å bli latterlig.... Haugen bør IKKE spille mer enn siste 10 i hver kamp....
HANSA - Z

Snublefot

Quote from: "Mons Ivar Mjelde"Helge Haugen har spilt suverent mest på Branns midtbane i vinter. Mons Ivar Mjelde er villig til å ofre en stjernespiller for å finne plass til ham på laget.

- Noen krydrer laget, andre smører det.



Aj aj aj..  nå er det nesten så jeg melder meg inn i hylekoret som ønsket Mjeldes avgang.. altså, først sier han til TV2 nyhetene at han heller satser 1000 kroner på gull til bergen, og i neste øyeblikk så legger han ut i BA om at han vil benke en "stjernespiller" slik at yndlingen hans Helge Haugen skal få spille??? Helge Haugen er bra nok for 1. divisjon, og en spiller som kan gi litt arbeidsinnsats i en dårlig tippeligaklubb.. ønsker Brann gull kan da ikke Mjelde mene dette.. i såfall viser han bare hvor dårlig forståelse han har av en spillers potensiale, med tanke på at Haugen har dårlig mottak, medtak, pasninger, skudd, fart og blikk.. han er utvilsomt arbeidsom, men det hjelper ikke bare å ha stål-kondis om vi skal ta gull!!

Nei Mjelde, dette skuffet meg veldig, og er vell på tide jeg innser at du kanskje ikke er riktig mann for Brann...


*****

Mot Bryne i dag starter Helge Haugen sentralt på midtbanen, igjen. Han har spilt alle Branns elleve treningskamper til nå. I hele åtte av dem har han spilt 90 minutter.

altså..  det er en grunn til at brann har tapt alle treningskampene sine.. og helge haugen er ikke alene om det, men jaggu en av faktorene... Han spilte blandt annet IKKE mot haugesund, utenom de siste minuttene, hvor brann vant, men igjen spilte dårlig etter at haugen og monkam kom inn på midten, alt trykket ble borte..   brann faller sammen med haugen på midtbanen offensivt..  herregud at ikke mjelde ser dette....

Brann har spilt 11 treningskamper.. helge haugen har spilt 8 av dem. Brann har vunnet 2 av de 11, begge uten Helge Haugen fra start.... ringer det en liten bjelle?

hocey

Alle som er skeptisk til om Mjelde må gå bør bli overbevist av den artikkelen. Haugen er sikkert grei å ha i stallen, men at han fortjener en plass i første elveren er det samme som å si at Kottila var en ubetinget suksess i Brann drakten.
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

Xminator

Det er jo verdt å minne Hocey om at Haugen var bra nok til cupgull og bronse for ett par år siden, så vi får vente å se. Det er ikke lenge før vi får fasiten på hva laget står for.

Nixon

Ifølge BA sin ingress virker det nesten som at Mjelde vil la det gå prestisje i å la Haugen få spille. Jeg hoppet i stolen og konventerte nesten...

Men leser man videre blir jo bildet mye mer nyansert. Mjelde sier jo at han gjerne skulle latt Miller og Andresen spille hver kamp. Men med disse herrers manglende løpskapasitet er det jo ikke alltid det er så lurt. Hjelper ikke med allverdens teknikk på midtbanen hvis de hele tiden blir overkjørt og fraløpt. Ikke glem at Haugen faktisk har spilt mange gode kamper på midten. Det gjelder bare å la han gjøre det han er god på, og la andre gjøre resten.

Men som sagt. Håpet må jo være at Andresen kommer opp på et slikt fysisk nivå at Haugen blir overflødig.
Rød makt på Hansa

Xminator

Og dette er jo nettopp grunnen til at jeg vil ha inn en ny midtbanespiller og har det som førsteprioritet på min liste. En som kan spille Andresen - eller Miller god. Haugen er ikke den riktige til å spille noen god. Håper jeg tar like feil som Hocey ;)

bernu

HANSA - Z

Skaddler


Toa

Som nevnt så spilte altså Haugen mer eller mindre fast på laget som tok cupgull og bronse i serien (og da var også Martin Knudsen en mye brukt spiller på midten!). Og det var i et år der man ikke hadde det utpregete vingspillet vi kommer til å ha i år med Moen og Huseklepp. Tror det kan være viktig for balansen på midtbanen at vi har en såpass løpssterk og plagsom mann på midten, så får andre folk ta seg av det pene og kreative.

Det er jo stort sett lagene som spiller antikreativ møkkafotball som gjør det bra i serien, så om vi har en antikreativ plage på midten vil det kanskje hjelpe mye for Branns forsvarsspill. Det er jo stort sett i den defensive delen av spillet at Brann sliter mest, mens de har stort sett scoret i hver eneste kamp. Tror ikke Haugen kommer til å ødelegge noe nevneverdig for oppbyggingen av spillet, og for hvor mange sjanser vi kommer til.

For meg høres dette fornuftig ut av Mjelde.

PS: Hadde vi hatt en trener som Rekdal så hadde vi hatt 4 Haugen'er på midten...
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

bernu

Quote from: "Toa"Som nevnt så spilte altså Haugen mer eller mindre fast på laget som tok cupgull og bronse i serien (og da var også Martin Knudsen en mye brukt spiller på midten!). Og det var i et år der man ikke hadde det utpregete vingspillet vi kommer til å ha i år med Moen og Huseklepp. Tror det kan være viktig for balansen på midtbanen at vi har en såpass løpssterk og plagsom mann på midten, så får andre folk ta seg av det pene og kreative.



PS: Hadde vi hatt en trener som Rekdal så hadde vi hatt 4 Haugen'er på midten...


Poenget er at Haugen ikke er i nærheten av den formen han var i 2004. Han er rett og slett en dårlig fotballspiller nå.

Når det gjelder Vif og Rekdal kommentaren din er det vesentlig forskjell på å ha Haugen eller Gashi på midten...... miiiiilevis forskjell...
HANSA - Z

Toa

Quote from: "bernu"
Quote from: "Toa"Som nevnt så spilte altså Haugen mer eller mindre fast på laget som tok cupgull og bronse i serien (og da var også Martin Knudsen en mye brukt spiller på midten!). Og det var i et år der man ikke hadde det utpregete vingspillet vi kommer til å ha i år med Moen og Huseklepp. Tror det kan være viktig for balansen på midtbanen at vi har en såpass løpssterk og plagsom mann på midten, så får andre folk ta seg av det pene og kreative.



PS: Hadde vi hatt en trener som Rekdal så hadde vi hatt 4 Haugen'er på midten...


Poenget er at Haugen ikke er i nærheten av den formen han var i 2004. Han er rett og slett en dårlig fotballspiller nå.

Når det gjelder Vif og Rekdal kommentaren din er det vesentlig forskjell på å ha Haugen eller Gashi på midten...... miiiiilevis forskjell...


Det handler ikke bare om enkeltspillere. Det handler om å ha balanse i laget. Flott med Moen, Miller, Andresen og Huseklepp, det er jo en av norges beste midtbaner offensivt, men det er store sjanser for at midtbanen blir totalt overkjørt på kontringer. Miller og Andresen sammen på midten er moro å se på i angrep, men Haugen og Andresen vil gjøre en mye bedre jobb når motstanderen har ballen. Og det er nettopp når motstanderen har ballen at Brann sliter mest.
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

bernu

Jeg er helt enig at alle lag trenger en kriger. En spiller ala Haugen. Med slike kvaliteter. Med Haugen er dessverre for dårlig ! Finnes mange gode midtbanekrigere rundt omkring(Gashi, Berg Hestad, Doffen osv... , men Haugen er ikke en av dem. Han er rett og slett for dårlig.
HANSA - Z

Xminator

Oppretter egen tråd om midtbanen, så får Hocey tråden sin i fred klokken 20:00.

Toa

Quote from: "bernu"Jeg er helt enig at alle lag trenger en kriger. En spiller ala Haugen. Med slike kvaliteter. Med Haugen er dessverre for dårlig ! Finnes mange gode midtbanekrigere rundt omkring(Gashi, Berg Hestad, Doffen osv... , men Haugen er ikke en av dem. Han er rett og slett for dårlig.


Enig han ikke er verdens beste spiller med ballen i beina, men likevel kan det være fornuftig å benytte han i år siden vingene kommer til å bli mer offensiv enn vi noensinne har sett i Brann.

Ballen trenger ikke være i nærheten av mannen en gang for at han skal kunne gjøre en viktig jobb. Det handler om å tette igjen hullene på midtbanen, og tvinge motstanderen til å gjøre dårlige løsninger. Så får vi heller godta at han ikke er noe å rope hurra for når Brann selv har ballen...men det har vi andre spillere til å ta seg av.
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

enavgutta


Botch

Jeg tror Haugen kan komme til å overraske en del folk her inne...

Xminator

Han kommer ikke til å overraske noen, for de som snakker høyest har allerede bestemt seg.

Motyka

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "runarnormann"
Quote from: "krøvel vellevold"[ Men det blir for dumt å sparke både trenere og spillere før man har noen bedre erstattere å sette inn! Alle klager jo over at det ikke var klar noen erstatter da vi solgte Kvisvik og Soma. Men de som vil ha Mjelde sparket, bryr seg tydeligvis ikke om det står noen erstatter klar om treneren sparkes! Vil påstå at det er langt mer dramatisk å stå uten trener enn å stå uten en spiller av en tropp på over 20!


Antyder du her at Brann faktisk kanskje jobber i kulissene med aa ha en erstatter klar til Mjelde blir sparket?  At han er paa laant tid?

For det foerste vil det vaere temmelig illojalt av Brann mot Mjelde aa gjoere dette.  Da er det mer rettferdig aa bare gi han fyken paa dagen.  For det andre er det jo helt uetisk for noen trenere aa gaa i forhandlinger med Brann under forutsetningen om at 'vi maa bare sparke Mjelde foerst.'  Brann maa ogsaa orientere trenerens naavaerende klubb, foer de gjoer noe som helst fremspill paa aa gaa i forhandlinger med treneren og hvis alt dette skjer saa sier det jo seg selv at Mjelde maa vite om det ogsaa.  Hvis Mjelde vet at han er der bare til de finner en erstatter, saa ville han gjort det samme som enhver med litt ben i nesen.  Trekke seg.

Dette er grunnen til at det aldri skjer at noen trenere faar fyken mens en erstatter allered er klar, med mindre erstatteren heter Teitur Thordarsson som har gjort dette for vane.


Fortell dette til Motyka! Det er HAN som sier at det er en selvfølge at det å sparke treneren vil si at det står en ny klar i kulissene!

MEN det går an å sondere terrenget. Forhøre seg. Skal Mjelde sparkes midt i sesongen, så er det veldig dumt hvis Brann bruker to måneder på å finne en som kan ha lyst til å trene Brann. Og det gjerne er den 77. de spør...


Ganske søtt hvor naive dere to er, dere tror virkelig at det er vanlig at en klubb sparker en trener og så tenker de, "oj, faen, nå har vi jo ingen, det har vi ikke tenkt på, jaja da får vi gå ut og lete"?

Selvsagt har de jern i ilden lenge før de tar en slik avgjørelse, slike ting kan pågå i månedsvis.

Flaks for Newcastle når de sparket Souness at Glenn Roeder kunne ta over samme dagen, for de hadde vel ikke forhørt seg om han på forhånd?
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

hocey

Det er nesten tragi komisk det som skjer med Brann, husker jeg ble hudflettet her i begynnelsen av februar, men det er ingen grunn å hoverere for det bare rett og slett forbannet trist det som har skjedd med Brann den siste tiden. Stjerne spillerere eller ikke, Brann per i dag er langt fra en topp kamp i ligaen og det eneste vi kan håpe på er et Haugen mirakel.
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

krøvel vellevold

Quote from: "Motyka"
Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "runarnormann"
Quote from: "krøvel vellevold"[ Men det blir for dumt å sparke både trenere og spillere før man har noen bedre erstattere å sette inn! Alle klager jo over at det ikke var klar noen erstatter da vi solgte Kvisvik og Soma. Men de som vil ha Mjelde sparket, bryr seg tydeligvis ikke om det står noen erstatter klar om treneren sparkes! Vil påstå at det er langt mer dramatisk å stå uten trener enn å stå uten en spiller av en tropp på over 20!


Antyder du her at Brann faktisk kanskje jobber i kulissene med aa ha en erstatter klar til Mjelde blir sparket?  At han er paa laant tid?

For det foerste vil det vaere temmelig illojalt av Brann mot Mjelde aa gjoere dette.  Da er det mer rettferdig aa bare gi han fyken paa dagen.  For det andre er det jo helt uetisk for noen trenere aa gaa i forhandlinger med Brann under forutsetningen om at 'vi maa bare sparke Mjelde foerst.'  Brann maa ogsaa orientere trenerens naavaerende klubb, foer de gjoer noe som helst fremspill paa aa gaa i forhandlinger med treneren og hvis alt dette skjer saa sier det jo seg selv at Mjelde maa vite om det ogsaa.  Hvis Mjelde vet at han er der bare til de finner en erstatter, saa ville han gjort det samme som enhver med litt ben i nesen.  Trekke seg.

Dette er grunnen til at det aldri skjer at noen trenere faar fyken mens en erstatter allered er klar, med mindre erstatteren heter Teitur Thordarsson som har gjort dette for vane.


Fortell dette til Motyka! Det er HAN som sier at det er en selvfølge at det å sparke treneren vil si at det står en ny klar i kulissene!

MEN det går an å sondere terrenget. Forhøre seg. Skal Mjelde sparkes midt i sesongen, så er det veldig dumt hvis Brann bruker to måneder på å finne en som kan ha lyst til å trene Brann. Og det gjerne er den 77. de spør...


Ganske søtt hvor naive dere to er, dere tror virkelig at det er vanlig at en klubb sparker en trener og så tenker de, "oj, faen, nå har vi jo ingen, det har vi ikke tenkt på, jaja da får vi gå ut og lete"?

Selvsagt har de jern i ilden lenge før de tar en slik avgjørelse, slike ting kan pågå i månedsvis.

Flaks for Newcastle når de sparket Souness at Glenn Roeder kunne ta over samme dagen, for de hadde vel ikke forhørt seg om han på forhånd?


Men du kan ikke kreve Mjeldes avgang så lenge du ikke vet hva alternativet er! Kanskje det ikke finnes alternativer? Kanskje ingen gode trenere ønsker å trene Brann fordi det er umulig å få arbeidsro og tålmodighet overhodet ikke finnes? Når skjedde det sist at Brann hadde en trener som aldri på noe tidspunkt ble utpekt som syndebukk eller ble bedt om å komme seg vekk? Det er faen ikke selvsagt at det vil være enkelt å finne en erstatter! Det er faktisk ikke slik at gode fotballtrenere står i kø og trygler om å få trene Brann! Hvis ikke du vet om gode trenere som mer enn gjerne vil trene Brann, så blir det for dumt å kreve Mjeldes avgang!
Legg ned hele klubben!

Motyka

Quote from: "krøvel vellevold"
Men du kan ikke kreve Mjeldes avgang så lenge du ikke vet hva alternativet er! Kanskje det ikke finnes alternativer? Kanskje ingen gode trenere ønsker å trene Brann fordi det er umulig å få arbeidsro og tålmodighet overhodet ikke finnes? Når skjedde det sist at Brann hadde en trener som aldri på noe tidspunkt ble utpekt som syndebukk eller ble bedt om å komme seg vekk? Det er faen ikke selvsagt at det vil være enkelt å finne en erstatter! Det er faktisk ikke slik at gode fotballtrenere står i kø og trygler om å få trene Brann! Hvis ikke du vet om gode trenere som mer enn gjerne vil trene Brann, så blir det for dumt å kreve Mjeldes avgang!


Da er det jo ledelsen sitt ansvar å finne en som vil da for pokker. Tror du virkelig at det er bare MIM som sier seg villig til å trene Brann?
Magnus Johanson hadde nok takket mer enn villig ja til denne jobben.

Registrerer at du har gått fra "bedre alternativer" til bare "alternativer. Bra! Da er du ivertfall på rett vei.

Og nei, selvsagt vet ikke jeg hvem som har lyst å trene Brann og hvem som ikke har lyst. Og jo, jeg kan kreve MIM sitt hode på ett fat selv om jeg ikke gjør.
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

krøvel vellevold

Quote from: "Motyka"Da er det jo ledelsen sitt ansvar å finne en som vil da for pokker. Tror du virkelig at det er bare MIM som sier seg villig til å trene Brann?
Magnus Johanson hadde nok takket mer enn villig ja til denne jobben.

Registrerer at du har gått fra "bedre alternativer" til bare "alternativer. Bra! Da er du ivertfall på rett vei.

Og nei, selvsagt vet ikke jeg hvem som har lyst å trene Brann og hvem som ikke har lyst.  .
Legg ned hele klubben!

Motyka

Quote from: "krøvel vellevold"


Helt ærlig? Ja, jeg godtar snart hva som helst istedenfor denne klovnen.
Jeg nevner Magnus Johanson fordi jeg har mere troen på han, vanskeligere er det ikke.
Du har jo bare dullet deg inn i en hypotese at det IKKE finnes alternativer, du kan få leve i den troen, jeg velger å tro at det finnes bedre trenere enn MIM som er villig til å ta over. Nå gidder jeg ikke gå flere runder med deg om dette, konklusjonen er at jeg vil ha inn en ny trener mens du vil ha MIM.
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

krøvel vellevold

Quote from: "Motyka"Helt ærlig? Ja, jeg godtar snart hva som helst istedenfor denne klovnen.
Jeg nevner Magnus Johanson fordi jeg har mere troen på han, vanskeligere er det ikke.
Du har jo bare dullet deg inn i en hypotese at det IKKE finnes alternativer, du kan få leve i den troen, jeg velger å tro at det finnes bedre trenere enn MIM som er villig til å ta over. Nå gidder jeg ikke gå flere runder med deg om dette, konklusjonen er at jeg vil ha inn en ny trener mens du vil ha MIM.


Sier ikke at det ikke finnes bedre trenere, bare at det ikke er sikkert at noen av disse vil trene Brann. Jeg tror heller ikke Mjelde er rette mannen, men jeg vil ikke sparke ham før jeg vet hva alternativet er. Hvis alternativet f.eks. er Steffensen, Kalle Bjørklund, Kjell Tennfjord, Geir Børresen, eller noe i den duren, kan vi like gjerne ha Mjelde!
Legg ned hele klubben!

wester

Runde 1 - 10.04.2006: Fredrikstad - Brann
Runde 2 - 18.04.2006: Brann - Lillestrøm
Runde 3 - 24.04.2006: Start - Brann
Runde 4: - 30.04.2006: Brann - Vålerenga

Ganske sansynlig med 0 poeng og komplett kaos etter fire runder.
Jeg tror Mjelde skjelver i buksene og tenker mer på sitt eget skinn, enn hvordan han skal løfte laget. På tv nå ser han nervøs og pissredd ut, han kunne sikkert blitt en god trener - men dette utgangspunktet er mildt sagt dårlig. Håper jeg tar feil, men tviler på at han sitter ut vårsesongen. Går han (frivillig elle ikke) bør også POL vurdere sin hatt og kanskje gå. Ikke bare Mjeldes ansvar dette (eventuelle) uføret.

BrannFa(e)n

Krøvel, du kommer med litt idiotiske påstander. Det at vi supportere ser tydelig og har grunnlag for å kunne ytre vår mening om Mjelde skal være trener for laget vi støtter betyr nødvendigvis ikke at vi har kompetansen til å finne en erstatter.

Hvis det har seg slik trenger jo ingen bestille elektriker lengre. Alle kan se at det kan være ting som ikke fungerer, men i følge deg må vi visst vite feilen og vite hvordan det repareres for å kunne gjøre opp en mening.

Pluss at ingen trenger å levere bilen på verksted lenger. Jaggu så mye penger man kan spare hvis man har en slik tankegang.
rannfasiten

krøvel vellevold

Quote from: "BrannFa(e)n"Krøvel, du kommer med litt idiotiske påstander. Det at vi supportere ser tydelig og har grunnlag for å kunne ytre vår mening om Mjelde skal være trener for laget vi støtter betyr nødvendigvis ikke at vi har kompetansen til å finne en erstatter.

Hvis det har seg slik trenger jo ingen bestille elektriker lengre. Alle kan se at det kan være ting som ikke fungerer, men i følge deg må vi visst vite feilen og vite hvordan det repareres for å kunne gjøre opp en mening.

Pluss at ingen trenger å levere bilen på verksted lenger. Jaggu så mye penger man kan spare hvis man har en slik tankegang.


Jo, men man finner ikke ny trener på Gule Sider...

Har du tenkt på at de som har kompetansen til å finne en erstatter, kanskje har funnet ut at det ikke finnes noen erstatter som både er god nok og har lyst til å trene Brann? Når du ikke har kompetanse til å vite om og hvor erstatteren finnes, syns jeg ikke du skal kreve Mjeldes avgang helt uten forbehold! Hva er poenget med å fjerne Mjelde hvis erstatteren vi får er like dårlig eller enda dårligere? Hvordan kan du i det hele tatt ha tiltro til at de som har ansatt Mjelde kan ha den rette kompetansen til å finne en bedre trener denne gang?
Legg ned hele klubben!

gunkar

#Jeg er fornøyd med det defensive, men vi er altfor dårlige på de siste 30 metrene. Jeg savner sprut og temperatur, sier Mjelde" Hvor mange ganger skal vi høre dette i år????
rann, Brann og bare Brann

gunkar

Har han noe hemmelig på lur eller er dette et forvilet forsøk på å beholde jobben???
rann, Brann og bare Brann

Candyman

Han satser vel på at NFF endrer reglene i siste liten til:

Seier: 3 poeng
Gode tendenser: 2 poeng
Uavgjort: 1 poeng
Tap: 0 poeng

Da kan vi jo lett stå med 8 poeng etter fire serierunder mot plankebylaget, de blide sørlendingene, fugla og klyselaget fra øst.
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

gunkar

Quote from: "Candyman"Han satser vel på at NFF endrer reglene i siste liten til:

Seier: 3 poeng
Gode tendenser: 2 poeng
Uavgjort: 1 poeng
Tap: 0 poeng

Da kan vi jo lett stå med 8 poeng etter fire serierunder mot plankebylaget, de blide sørlendingene, fugla og klyselaget fra øst.

Eller vi kan stå med 12 poeng. Hva gjør vi da?
Bomber
"Fotballpupen"?  Eller drikker opp allt ølet de har?
rann, Brann og bare Brann

TERD

Nå er til og med sjefen er bekymret...

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article2024024.ece

Feil oppladning? Dette blir bare bedre og bedre....
-----------------
Dersom det bare finnes en vinner, må resten per definisjon være tapere.

hocey

Quote from: "TERD"Nå er til og med sjefen er bekymret...

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article2024024.ece

Feil oppladning? Dette blir bare bedre og bedre....
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

runarnormann

Quote from: "Motyka"


Flaks for Newcastle når de sparket Souness at Glenn Roeder kunne ta over samme dagen, for de hadde vel ikke forhørt seg om han på forhånd?



Naa skuffer du voldsomt Motyka.  Det argumenterer jo mot dine egne poeng at du nevner Roeder.  Han var jo allerede ansatt i klubben da de ansatte ham.  Det faktum at han har tatt begge de tidligere klubbene sine til nedrykk (Watford og West Ham) taler vel ikke for at han blir lenge i sjefsstolen.  Foroevrig virker det som om du ikke helt har fattet det jeg skal frem til.  Poenget mitt er at man ikke maa fortsette med Mjelde som trener, bare fordi man pr i dag ikke har en som kan ta over.  Det er helt vanlig med overgangsfaser, og man maa ikke faa panikk over tanken paa aa sparke en udugelig trener, bare fordi man ikke har Morinho klar til aa ta over.   Tror vi egentlig staar noenlunde likt i denne saken.
egenden Alf Dahl

C@Bøe_79

Mjelde sier:
QuoteGrunnen til at jeg tror det, er at vi ikke har stilt med det beste laget i en eneste treningskamp hittil. Og at tre-fire-fem av spillerne våre er typiske «matchspillere», som ikke yter sitt beste før det virkelig gjelder, svarer Mjelde.


Dette har jeg sagt lenge,håper og tror dette for utslag i serien..
Det er derfor jeg maner til at man venter til Mai med å hyle,la bevisene komme først.

Christian
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

hocey

Quote from: "C@Bøe_79"Mjelde sier:
QuoteGrunnen til at jeg tror det, er at vi ikke har stilt med det beste laget i en eneste treningskamp hittil. Og at tre-fire-fem av spillerne våre er typiske «matchspillere», som ikke yter sitt beste før det virkelig gjelder, svarer Mjelde.


Dette har jeg sagt lenge,håper og tror dette for utslag i serien..
Det er derfor jeg maner til at man venter til Mai med å hyle,la bevisene komme først.

Christian


Greit nok, men Brann har vel stilt med nesten toppet lag i enkelte kamper og dessuten er det imponerende hvis du finner Mjelde sine sitater troverdige. Først var det at laget var tungtrent, så skulle treningskamper bli tatt alvorlig i slutten av mars og nå skal vi plutselig få se et annet lag i serien. Det ser ut til at mange i løpet av denne tråden har trodd at Brann lever i en annen verden når det gjelder treningskamper. Ikke akkurat et imponernde lag Bryne stilte med. Nesten så en kunne tro at Mangus stilte med et dårlig lag for å øke selvtillititen til Brann.

Hadde jeg vært produsent av anti depressiva hadde jeg definitivt hatt Bergen som et satsningsområde.
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

Toa

Ting snur fort i fotball. Ofte veldig fort... Det ser ikke lyst ut for tiden, men vi får jo bare håpe at Brann skjerper seg kraftig når serien starter. Da glemmer vi fort denne begredelige oppkjøringen. Det er fremdeles ikke spilt om poeng.
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

C@Bøe_79

Jeg lever av samme prinsipp som Miller,Winters og Andresen!
Man får ikke poeng for treningskamper.


Christian
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

hocey

Quote from: "C@Bøe_79"Jeg lever av samme prinsipp som Miller,Winters og Andresen!
Man får ikke poeng for treningskamper.


Christian


Trodde du levde etter samme prinsipp som Mjelde, sten på sten:)
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

Motyka

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "BrannFa(e)n"Krøvel, du kommer med litt idiotiske påstander. Det at vi supportere ser tydelig og har grunnlag for å kunne ytre vår mening om Mjelde skal være trener for laget vi støtter betyr nødvendigvis ikke at vi har kompetansen til å finne en erstatter.

Hvis det har seg slik trenger jo ingen bestille elektriker lengre. Alle kan se at det kan være ting som ikke fungerer, men i følge deg må vi visst vite feilen og vite hvordan det repareres for å kunne gjøre opp en mening.

Pluss at ingen trenger å levere bilen på verksted lenger. Jaggu så mye penger man kan spare hvis man har en slik tankegang.


Jo, men man finner ikke ny trener på Gule Sider...

Har du tenkt på at de som har kompetansen til å finne en erstatter, kanskje har funnet ut at det ikke finnes noen erstatter som både er god nok og har lyst til å trene Brann? Når du ikke har kompetanse til å vite om og hvor erstatteren finnes, syns jeg ikke du skal kreve Mjeldes avgang helt uten forbehold! Hva er poenget med å fjerne Mjelde hvis erstatteren vi får er like dårlig eller enda dårligere? Hvordan kan du i det hele tatt ha tiltro til at de som har ansatt Mjelde kan ha den rette kompetansen til å finne en bedre trener denne gang?


Hvor vil du egentlig med dette? Jeg har forstått poenget ditt for lengst, men du kan ikke tvilholde på teorien din om at ingen bedre trener er å få tak i. Du beskriver en ond sirkel der vi ikke kan sparke Mjelde fordi ledelsen ikke er i stand til å finne en bedre. Du er nok misfornøyd med tingenes tilstand og dette fører til at du prater med røven nå, men det skal vi nok ikke bruke mot deg.
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

Go Up