• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Mjelde må gå

Started by hocey, February 04, 2006, 17:17:55 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Xminator

Det er klart man blir bekymret. Det er to ting som bekymrer meg.

1. Ingen av spissene har stått frem og scoret (Greit Winters fikk to i en kamp, men mål i 1 av 7 holder ikke i serien)
2. Manglende resultater vil føre til at usikkerheten kommer snikende.

Resultatene kan også snus til Mjeldes fordel. Han har noe å pushe spillerene med. Det er en treners oppgave å få utøveren til å skjønne at det man drev med i går ikke var bra nok. Hver dag.

Det klart viktigste akkurat nå er å ha alle mann skadefri og i kampform til seriestart. Viktigere enn å vinne mot RBK på kunstgress i Abrahallen. Viktigere enn å vinne 3-1 mot Molde på røkkeløkka uken før seriestart.

Det man skal se på siste to ukene før seriestart er om spissene kommer i form. Og selv da er det skummelt å trekke konklusjoner av formen til spillere som Miller, Sæternes og Winters. Det er rutinerte spillere som garantert hever konsentrasjonen når det spilles om poeng. Skudd som i treningskampene går på keeper, går i seriekamper i mål. Miller er mentalt 4 uker fra å i det hele tatt forberede sesong. Branns spillere har ikke dette behovet for å ydmyke motstander. Det gir seg uttrykk i cupkamper der vi "bare" vinner 3-4 og noe. Mens lag som VIF og RBK hadde dette behovet for å ydmyke. Vi har selv vert i receiving end ett par ganger. Er det enda grunn til bekymring eller er det ett positivt trekk hos Brann? Det skorter ikke på vinnervilje, bare se gårsdagens bilde av Miller og Soma :p

Gull? Hvor er kanonsigneringene som kunne ordnet det? De er ikke kommet slik jeg ser det. Vi er 100% avhengige av Andresen. Og skader offensivt vil gi trøbbel så det holder. Jeg tror vi kommer topp 4. Hvor høyt man kommer til slutt blir avhengig av hva våre motstandere får til.

Vi stiller garantert med ett B-preget mannskap frem til treningsleiren i Wien. Alle treningskamper i perioden vil gå på kunstgress. Da står nok Sæternes, Miller, Andresen og Guntveit over.

Xminator

Litt tall å tygge på fra treningskampene 2001-2004
2001
11-3-3 45-25
2,12 "poeng" 2,7 for og 1,5 mot

Siste 6 kamper: S-S-S-U-S-S

2002
11-3-6 63-42
1,8 "poeng" 3,2 for og 2,1 mot

Verdt å merke seg siste 6 treningskamper med S-U-S-S-S-S og nestenkatastrofe på høsten.

2003
5-7-3 26-22
1,47 "poeng" 1,7 for og 1,5 mot

Siste 6 kamper: S-T-U-S-T-U

2004
4-5-3 16-13
1,42 "poeng" 1,3 for og 1.1 mot

Siste 6 kamper: U-U-S-S-S-T

Har ikke satt opp data for 2005 enda, usikker på hvor "riktig" det er med tanke på RL kampene i perioden.

hocey

Quote from: "Xminator"Litt tall å tygge på fra treningskampene 2001-2004
2001
11-3-3 45-25
2,12 "poeng" 2,7 for og 1,5 mot

Siste 6 kamper: S-S-S-U-S-S

2002
11-3-6 63-42
1,8 "poeng" 3,2 for og 2,1 mot

Verdt å merke seg siste 6 treningskamper med S-U-S-S-S-S og nestenkatastrofe på høsten.

2003
5-7-3 26-22
1,47 "poeng" 1,7 for og 1,5 mot

Siste 6 kamper: S-T-U-S-T-U

2004
4-5-3 16-13
1,42 "poeng" 1,3 for og 1.1 mot

Siste 6 kamper: U-U-S-S-S-T

Har ikke satt opp data for 2005 enda, usikker på hvor "riktig" det er med tanke på RL kampene i perioden.


Kommer jo litt også ann på hvem vi spiller mot.
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

Superjack

Quote from: "BrannFa(e)n"jeg stemmer for at SuperJack må gå. Du kan jo tydeligvis ikke en dritt. Selv om det står "frisk" på papirene til Andresen, Ludvigsen og Sæternes betyr ikke det at de nødvendigvis kan gi alt. De har et stykke igjen til formen, og de kan fortsatt slå opp skadene sine, og dette var en treningskamp, hvor vi IKKE hadde toppet lag som det sto i mediene. Tenk da, mann!
Brannsupporter.

Tobby

No må me skjerpa oss...INGEN ska gå nåken plass!!!...Alle BLIR!!!
rann Bataljonen Bømlo

Xminator

Klart det komme an på hvem man spiller mot! For å ta 2002: Cannes, Sanremense, Bryne, Viking og Haugesund.

Jeg står på mitt, treningskampene betyr ikke den dritt for prestasjon i serien. Det er ett helt annet tempo og nivå i de kampene.

krøvel vellevold

Jeg kom til litt andre tall for et par sesonger. Dessuten har jeg regnet RL som sesongoppkjøring.

Tallene viser poengsnitt i sesongoppkjøring / liga:
Brann:

2001: 2,12 / 1,58
2002: 1,50 / 1,04
2003: 1,47 / 1,42
2004: 1,42 / 1,54
2005: 1,60 / 1,42
2006: 0,57 til nå.

Rosenborg:
1999: 2,36 / 2,15
2000: 1,36 / 2,08
2001: 2,06 / 2,19
2002: 1,28 / 2,15
2003: 2,60 / 2,35
2004: 1,92 / 1,85
2005: 1,57 / 1,31

Nå skal det imidlertid sies at det er forskjell fra år til år når det gjelder kvaliteten på motstanden i sesongoppkjøringen. Men legg likevel merke til at RBK's dårligste sesongoppkjøring ga klubbens klubbens tredje beste poengsanking i denne 7-årsperioden. Og det ble selvsagt gull. Branns dårligste sesongoppkjøring i perioden (før årets) endte med bronse og cupgull. Legg også merke til at Brann hadde en bedre sesongoppkjøring enn RBK i 2002. Den sesongen endte med kvalik for Brann og seriegull til RBK.
Legg ned hele klubben!

runarnormann

De fleste vet hva jeg mener om Mjelde.  Likevel synes jeg det blir droeyt aa snakke om krise paa grunn av privatkamper.  Resultatene der betyr rett og slett ingenting.  To eksempler:

1)  Fyllingen's kamper foer sesongen 1989.  Laget hadde bare hatt en sesong i nest oeverste divisjon og tapte saa godt som alle treningskamper.  Folk snakket om en rask retur til tredje nivaaet.  Hva skjedde?  Laget rykket opp som divisjonsvinner.

2)  Norge - Argentina, treningskamp foer VM 1986.  Norge vant 1-0 etter maal av Kjetil Osvold.  Et par maaneder senere vant Argentina VM.

Vent med aa slakte Mjelde og Brann til de har tapt noen virkelige kamper.  Da skal jeg til gjengjeld stoette dere fullt ut!
egenden Alf Dahl

Nixon

Quote from: "runarnormann"Vent med aa slakte Mjelde og Brann til de har tapt noen virkelige kamper.  Da skal jeg til gjengjeld stoette dere fullt ut!


Virker nesten som du gleder deg...
Rød makt på Hansa

runarnormann

Quote from: "Nixon"
Quote from: "runarnormann"Vent med aa slakte Mjelde og Brann til de har tapt noen virkelige kamper.  Da skal jeg til gjengjeld stoette dere fullt ut!


Virker nesten som du gleder deg...


Naa som jeg endelig skriver et innlegg til aa 'stoette' Mjelde, var det det eneste du klarte aa fokusere paa?  Glad jeg ikke er saa negativ at jeg bruker tid paa aa finne ting jeg er uenig i hele tiden.  Men det er klart jeg gleder meg til sesongstart, og poenget mitt her er jo at jeg fremdeles tror at Mjelde er feil mann, men at har styret sagt at han faar denne sesongen, saa skal vi bruke seriekampene KOMMENDE sesong til aa doemme ham.  Beklager hvis jeg ikke gjorde det helt klart for deg.
egenden Alf Dahl

Nixon

Quote from: "runarnormann"
Quote from: "Nixon"
Quote from: "runarnormann"Vent med aa slakte Mjelde og Brann til de har tapt noen virkelige kamper.  Da skal jeg til gjengjeld stoette dere fullt ut!


Virker nesten som du gleder deg...


Naa som jeg endelig skriver et innlegg til aa 'stoette' Mjelde, var det det eneste du klarte aa fokusere paa?  Glad jeg ikke er saa negativ at jeg bruker tid paa aa finne ting jeg er uenig i hele tiden.  Men det er klart jeg gleder meg til sesongstart, og poenget mitt her er jo at jeg fremdeles tror at Mjelde er feil mann, men at har styret sagt at han faar denne sesongen, saa skal vi bruke seriekampene KOMMENDE sesong til aa doemme ham.  Beklager hvis jeg ikke gjorde det helt klart for deg.


Syntes det var klart nok...
At du gleder deg til å slipe knivene...
Rød makt på Hansa

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: "Nixon"
Quote from: "runarnormann"Vent med aa slakte Mjelde og Brann til de har tapt noen virkelige kamper.  Da skal jeg til gjengjeld stoette dere fullt ut!


Virker nesten som du gleder deg...

Eg har vært dypt uenig med runarnormann tidligere, men her synes eg han viser en fornuftig holdning: Det e liten grunn til å bruke resultatene fra treningskamper i februar som grunnlag for kritikk av Mjelde. Hvis Brann derimot (mot formodning) får like labre resultater i vårsesongen, vil imidlertid kritikken være mer enn berettiget. Då skal runarnormann, hocey og terd få lov til å hovere så mye de vil for min del.

Men eg regner med at vi verken e på suveren gullplass eller nedre halvdel av tabellen til sommeren, så diskusjonen kommer nok til å fortsette omtrent som no. :)
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Andrews

Jeg er ikke bekymret over at Brann taper 2-1 for Viking eller spiller uavgjort mot Tromsø. Men Brann bør være gode nok til å slå lag som Løv-Ham, Sogndal og KR når som helst på året! Med 1.5 mnd til seriestart og 24 spillere i troppen som kjemper om 11 plasser skulle man tro viljen til å vise seg fram er større en det prestasjonene tilsier.

Jeg tror det er gjennom å vinne fotballkamper, og å gjenskape prestasjoner som det så fint heter, at man blir bedre.

En annen ting som forundrer meg er hvordan enkelte mener vi er avhengige av Martin Andresen som enda har til gode å spille en kamp på toppnivå i Brann. Slitne bein, MA og Mjelde er de tre mest brukte unnskyldningene for at vi har tapt treningskamper i vinter.

runarnormann

Quote from: "Nixon"
Quote from: "runarnormann"
Quote from: "Nixon"
Quote from: "runarnormann"Vent med aa slakte Mjelde og Brann til de har tapt noen virkelige kamper.  Da skal jeg til gjengjeld stoette dere fullt ut!


Virker nesten som du gleder deg...


Naa som jeg endelig skriver et innlegg til aa 'stoette' Mjelde, var det det eneste du klarte aa fokusere paa?  Glad jeg ikke er saa negativ at jeg bruker tid paa aa finne ting jeg er uenig i hele tiden.  Men det er klart jeg gleder meg til sesongstart, og poenget mitt her er jo at jeg fremdeles tror at Mjelde er feil mann, men at har styret sagt at han faar denne sesongen, saa skal vi bruke seriekampene KOMMENDE sesong til aa doemme ham.  Beklager hvis jeg ikke gjorde det helt klart for deg.


Syntes det var klart nok...
At du gleder deg til å slipe knivene...


Tror du virkelig jeg setter min skepsis til Mjelde foran mine foelelser for Brann?  Selvsagt haaper jeg at Brann gjoer det bra og hvis de mot formodning skulle oppnaa resultater med Mjelde som trener, vil jeg ikke ha noe problem med aa innroemme at jeg tok feil, noe jeg blant annet gjorde med Opdal, som jeg hadde bosset i lange tider.  (At du ikke har sagt noe om Trond Fredrik Ludvigsen, som du etter sigende hadde 'ventet paa i flere aar', men som har floppet saa det holder, sier vel sitt om deg, men blaas i det.)

Men jeg er klar over at Mjelde maa lede klubben til konkurs og nedrykk for at du skal kritisere ham.  Knivene staar foroevrig allerede slipt, noe som er vel rettferdig i og med at styret i Brann ogsaa forlanger resultater.

Men la det vaere sagt en gang for alle Nixon:  Jeg vil alltid at Brann gjoer det bra, uansett hvem som er treneren deres.
egenden Alf Dahl

BrannFa(e)n

Quote from: "Superjack"
Quote from: "BrannFa(e)n"jeg stemmer for at SuperJack må gå. Du kan jo tydeligvis ikke en dritt. Selv om det står "frisk" på papirene til Andresen, Ludvigsen og Sæternes betyr ikke det at de nødvendigvis kan gi alt. De har et stykke igjen til formen, og de kan fortsatt slå opp skadene sine, og dette var en treningskamp, hvor vi IKKE hadde toppet lag som det sto i mediene. Tenk da, mann!


Fordi at i kamp er det større sjangs for å bli skadet? Du vet.. Prøvespillere på motstanderlaget som er 100% og vil overbevise, kanskje noen juniorer som gjør akkuratt det samme, og generelt sett alle andre spillere bryr seg lite om "Han på høyrebacken" har en skade et sted, han takler likevell, han..! På trening er man i det minste klar over denne faktoren, og på trening vet også mjelde, steffensen, fysioterapeuten og alle andre hva disse skadde spillerene skal trå til på og hvilken trening som er risikabel som de må ta det litt med ro på.

Uansett. NÃ¥ skrur vi tiden tilbake to uker:

Brann slapp ikke inn det siste målet mot TIL (de scorte på en frekkis på frispark).
Brann slapp ikke inn det siste målet mot Viking.

Er Brann bedre nå eller like god som hvis vi skrur tiden frem igjen?

Greit, nå kan vi skru tiden frem igjen. Jeg tror jeg har fremhevet mitt poeng.
rannfasiten

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: "runarnormann"
Quote from: "Nixon"
Quote from: "runarnormann"
Quote from: "Nixon"
Quote from: "runarnormann"Vent med aa slakte Mjelde og Brann til de har tapt noen virkelige kamper.  Da skal jeg til gjengjeld stoette dere fullt ut!


Virker nesten som du gleder deg...


Naa som jeg endelig skriver et innlegg til aa 'stoette' Mjelde, var det det eneste du klarte aa fokusere paa?  Glad jeg ikke er saa negativ at jeg bruker tid paa aa finne ting jeg er uenig i hele tiden.  Men det er klart jeg gleder meg til sesongstart, og poenget mitt her er jo at jeg fremdeles tror at Mjelde er feil mann, men at har styret sagt at han faar denne sesongen, saa skal vi bruke seriekampene KOMMENDE sesong til aa doemme ham.  Beklager hvis jeg ikke gjorde det helt klart for deg.


Syntes det var klart nok...
At du gleder deg til å slipe knivene...


Tror du virkelig jeg setter min skepsis til Mjelde foran mine foelelser for Brann?  Selvsagt haaper jeg at Brann gjoer det bra og hvis de mot formodning skulle oppnaa resultater med Mjelde som trener, vil jeg ikke ha noe problem med aa innroemme at jeg tok feil, noe jeg blant annet gjorde med Opdal, som jeg hadde bosset i lange tider.  (At du ikke har sagt noe om Trond Fredrik Ludvigsen, som du etter sigende hadde 'ventet paa i flere aar', men som har floppet saa det holder, sier vel sitt om deg, men blaas i det.)

Men jeg er klar over at Mjelde maa lede klubben til konkurs og nedrykk for at du skal kritisere ham.  Knivene staar foroevrig allerede slipt, noe som er vel rettferdig i og med at styret i Brann ogsaa forlanger resultater.

Men la det vaere sagt en gang for alle Nixon:  Jeg vil alltid at Brann gjoer det bra, uansett hvem som er treneren deres.


Nå sier jeg ikke at du setter din skepsis til Mjelde foran Brann. Men at du kan si hva-sa-jeg vil sukre pillen en god del hvis det går dårlig er jeg sikker på.

Hva TFL gjør i denne debatten vet ikke jeg. At han uheldigvis har vært skadet siden han kom sier vel ingenting om meg. Jeg har i alle fall ikke gitt han opp. Har du?

Men la det være sagt en gang for alle Runar: Jeg var ikke fornøyd med Mjelde i fjor, noe jeg har skrevet her før ved flere anledninger uten at det helt går inn hos noen. Dog ikke like misfornøyd som deg da jeg har evnen til å se litt bak resultatene. Men jeg har sett en fin utvikling hos Mjelde siden han startet som trener. Og siden den vanlige Branntradisjonen med å sparke treneren ved den minste motgang, ikke akkurat har gitt oss et storslagent premieskap, ville jeg gi han min uforbeholdne støtte frem mot seriestart 2006.

Utover det stiller jeg meg selvsagt bak styret i kravet om suksess. Et krav jeg tror Mjelde heller ikke har problemer med. For er det en trener som ikke kommer til å klamre seg til posisjonen sin er det Mjelde. Det har jeg hans ord på...
Rød makt på Hansa

runarnormann

Quote from: Nixon
Quote from: runarnormann
Quote from: Nixon
Quote from: runarnormann
Quote from: Nixon
Quote from: "runarnormann"

Nå sier jeg ikke at du setter din skepsis til Mjelde foran Brann. Men at du kan si hva-sa-jeg vil sukre pillen en god del hvis det går dårlig er jeg sikker på.


Feil.  Jeg fikk rett i at Mjelde ikke ville oppnaa resultater i fjor, og det sukret ikke pillen min i det hele tatt.  Jeg mener som jeg har sagt flere ganger at Mjelde ikke er rett mann for Brann, men det vil vaere menigsloest aa sparke mannen like foer sesongen, naar vi bare har privatkamper aa se til.  Mener at oppsummeringen skal skje foran fotballpausen under VM, istedenfor etter sesongen naar, jeg mener hvis, ting ikke gaar bra under Mjelde.
egenden Alf Dahl

abe78

Hva er dette? En runarnormann diskusjonstråd? Hvor mange vil seriøst ha vekk Mjelde nå? Er det snakk om to-tre stykker her inne i forumet med denne holdningen? Hvorfor lager dere slikt rabalder? Er dere klar over at dette skaper ringvirkninger? Idioter.
.og husk!

Gud

Ser at du heller vil ha Hoff enn Mjelde, Runar Normann. Mener å huske Brann rykket ned med han som trener. Etter det opplevde vi den verste perioden i Branns historie, med nedrykk og opprykk om hverandre. Så mange at det faktisk ble verdensrekord, (kødder faktisk ikke).

runarnormann

Quote from: "abe78"Hva er dette? En runarnormann diskusjonstråd? Hvor mange vil seriøst ha vekk Mjelde nå? Er det snakk om to-tre stykker her inne i forumet med denne holdningen? Hvorfor lager dere slikt rabalder? Er dere klar over at dette skaper ringvirkninger? Idioter.


Har du i det hele tatt giddet aa lese det jeg skriver?  Jeg sier jo akkurat som deg at det er ikke noe poeng i aa fjerne Mjelde naa.  

Og til deg, Gud (en setning jeg ofte bruker naar det gaar som verst med Brann) saa var vel poenget mitt at selv Hoff med sine tragiske resultater med Brann ville vaere bedre skikket enn Mjelde.  Jeg sier ikke at jeg ikke hadde blitt hysterisk hvis Brann ansatte klovnen igjen.  Ikke ta det altfor tungt at du ikke fattet ironien.  Fint at du har lest Brann historie forresten.  Det finnes jo de av oss som faktisk holdt med Brann gjennom hele den perioden, men det er alltids goey aa hoere fra ferske Brann fans.  Var det etter cupfinalen eller seriebronsen det skjedde for deg?

Men foer jeg faar flere Mjelde-fanatikere i nakken la meg bare en gang for alle si:  Jeg vil ikke ha Mjelde fjernet foer sesongen og hvis faar resultater naa saa kan han bli sittende.  Styret har gjort det klart hva de forlanger og det er bra nok for meg.
egenden Alf Dahl

BrannFa(e)n

Siterer meg selv jeg, for å se hva Runar Normann har å si til det.

Quote from: "BrannFa(e)n"
Uansett. NÃ¥ skrur vi tiden tilbake to uker:

Brann slapp ikke inn det siste målet mot TIL (de scorte på en frekkis på frispark).
Brann slapp ikke inn det siste målet mot Viking.

Er Brann bedre nå eller like god som hvis vi skrur tiden frem igjen?

Greit, nå kan vi skru tiden frem igjen. Jeg tror jeg har fremhevet mitt poeng.
rannfasiten

runarnormann

Quote from: "BrannFa(e)n"Siterer meg selv jeg, for å se hva Runar Normann har å si til det.



Helt greit.  Noen maa jo gjoere det...
egenden Alf Dahl

BrannFa(e)n

Virker som om at du ikke har noen motargumenter på det jeg sa, noe som indikerer at vi lar Mjelde fortsette frem til sesongstart, i alle fall. Husk nå at vi faktisk er likesinnede: Jeg har misslikt Mjelde siden midten av 2004, men å sparke han nå blir idiotisk.
rannfasiten

Alexåsane

Er jo ikke et eneste fiber i Mjelde som er verdt å misslike.
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

jako

Quote from: "Alexåsane"Er jo ikke et eneste fiber i Mjelde som er verdt å misslike.


Han er altfor defensiv utad. Skulle ønske det var mer go i ham. For en klubb som Brann er alt annet enn gullkamp uakseptabelt.

Når det er sagt synes jeg Mjelde også har veldig mange positive sider.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

OmOssSjølOgHansaøl

Eg skjønner ikkje helt korfor "alle" e etter runarnormann akkurat no (selv om eg, som sagt, har vært dypt uenig med mannen før og sikkert blir det igjen); han sier jo gjentatte ganger at dette e et dårlig tidspunkt å skifte trener.

Dermed e vi vel alle enige om at vi avventer ny debatt om trenerspørsmålet til sommeren (såfrent det blir en ok utvikling av sesongen frem til det)? Vel, det e kanskje ikke alle som e helt enige om det, siden det e én person som stadig gjenoppliver denne tråden, men det e jo i rettferdighetens navn ikkje runarnormann ...
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

tintin

2006: mjeldes eksamens år:)

hocey

Nå er det vel en liten forskjell mellom Brann i år og Rosenborg i de nevnte årene som er nevnt. Brann under Mjelde har enormt å bevise, det hadde ikke RBK i de sesongene hvor de hadde vunnet gull året før, men det er bare en liten digresjon.

Forøvrigt var jeg X på den Sanremeso kampen i 2002 og kan berette om et Brann lag som lå under for et italiensk serie D kamp før Helstad kom inn å snudde kampen. Fin kamp hvor Wassberg som en av de eneste andre tilskuerne satt ved siden av meg og var mer interessert i det fine været på den italienske rivieran enn den nitriste innsatsen til blandt andre Espen M.

Ellers heller Mjelde bensin på mitt Mjelde bål ved sine utalelser i pressen etter Brann møtet. Makan til defensiv holdning til presset som blir lagt på han. Ja Mjelde, det er ofte kort vei mellom 3 og 5 plass, ja det er ofte stang ut i steden for stang inn, men hvorfor har gode lag marginene sine med seg. Tror du at det nytter for Kalle Pallander i dag og si at han hadde vunnet sølv hadde det ikke vært for at han hektet. Det er små marginer som gjør fotball mer interessant enn håndball og det er derfor vi håper at vi kan ha en trener som gjør at Brann får marginene med seg. Forøvrigt jevner som regel marginer seg ut over tid.

Likte styrets målsettning, da blir det spennende å se om de setter ord bak handling hvis vår sesongen ikke leverer.
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

hocey

Quote from: "OmOssSjølOgHansaøl"Eg skjønner ikkje helt korfor "alle" e etter runarnormann akkurat no (selv om eg, som sagt, har vært dypt uenig med mannen før og sikkert blir det igjen); han sier jo gjentatte ganger at dette e et dårlig tidspunkt å skifte trener.

Dermed e vi vel alle enige om at vi avventer ny debatt om trenerspørsmålet til sommeren (såfrent det blir en ok utvikling av sesongen frem til det)? Vel, det e kanskje ikke alle som e helt enige om det, siden det e én person som stadig gjenoppliver denne tråden, men det e jo i rettferdighetens navn ikkje runarnormann ...


Nå var det dessverre ikke jeg som gjenopplivet tråden etter et tap denne gangen og jeg tviler på at jeg blir først ute igjen hvis neste kamp heller ikke viser seier til Brann.
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

Nixon

Neste kamp er mot Rosenborg oppe i Trondheim, så det er slett ikke umulig denne tråden blir en gjenganger de neste ukene...:)
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Mjelde vil sikkert dempe forventningene og redusere målsettingene, for å legge listen lavere for et fortsatt liv som Brann-trener. Med andre ord: Han er redd for å gå offentlig ut med gull-ambisjoner, fordi en 2. eller 3.plass dermed vil bli vurdert som dårlig og "ikke oppnådd målsetting". Sier han at målet er 4.plass, vil det selvsagt være enklere å innfri målsettingen.

IRONISK NOK: Den defensive målsettingen kan nettopp bli hans ulykke, fordi en klubb på Branns størrelse ikke skal være fornøyd med noen 4.plass. Hva om Celtic eller Rangers skulle ha 2.plass som mål? De vet jo utmerket godt at bare en av dem kan vinne ligaen, og at det dermed er en stor mulighet for nettopp deres lag kan bli nr. 2 (eller dårligere). Målsettinger skal ikke være noen målestokk for hvor vi lavt vi kan havne, men for hvor høyt vi kan komme. Det skal ikke være noe sikkerhetsnett, men noe å strekke seg etter. Er man like god, eller nesten like god som de beste, så må målsettingen være gull. Så lenge gull er innenfor rekkevidde, så må det være ambisjonen!
Legg ned hele klubben!

jako

Det blir et forferdelig press på Mjelde i år. Forstår han godt jeg at han prøver å distansere seg fra opinionen. Uansett hva han enn gjør så blir fallhøyden meget stor. Kanskje like greit å gi faen og bare si at vi skal ta gull med en gang.

De aller fleste krever at vi er med i gullkampen i år. Selv om resultatene så langt tillsier noe annet. Men det er klart med den pengebruken Brann har hatt skulle det bare mangle.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Xminator

Likte best Andresen kommentar på slutten, var vel noe slikt som at "men da kan man ikke selge sine beste spillere midt i sesongen". Tydelig at Kvisvik-saken nok skapte flere bølger internt i Brann enn det vi har fått vite.

krøvel vellevold

Quote from: "hocey"Forøvrigt jevner som regel marginer seg ut over tid.
.


Ja jeg vet at det heter seg slik. Men dette ordspråket er jeg sterkt tvilende til. Det sitter vel ikke noen Fru Fortuna og veier marginer opp mot hverandre! Er du sikker på at det ikke er MARGARIN som jevner seg ut over tid? Det er jo beviselig at noen har mer flaks enn andre. (Bare se på Fetter Anton vs Onkel Donald!). Hvorfor trekkes enkelte lotto-tall mye oftere enn andre? Man skulle jo tro at de over tid ble trukket ut nøyaktig like mange ganger, men slik er det ikke! Og triller du en terning 600 ganger, vil den ikke havne 100 ganger på hvert av tallene. Marginer jevner seg ikke ut av seg selv!
Legg ned hele klubben!

hocey

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "hocey"Forøvrigt jevner som regel marginer seg ut over tid.
.


Ja jeg vet at det heter seg slik. Men dette ordspråket er jeg sterkt tvilende til. Det sitter vel ikke noen Fru Fortuna og veier marginer opp mot hverandre! Er du sikker på at det ikke er MARGARIN som jevner seg ut over tid? Det er jo beviselig at noen har mer flaks enn andre. (Bare se på Fetter Anton vs Onkel Donald!). Hvorfor trekkes enkelte lotto-tall mye oftere enn andre? Man skulle jo tro at de over tid ble trukket ut nøyaktig like mange ganger, men slik er det ikke! Og triller du en terning 600 ganger, vil den ikke havne 100 ganger på hvert av tallene. Marginer jevner seg ikke ut av seg selv!


Interessant diskusjon. Flipper du en krone nok ganger vil resultatene være 50 50 over tid. Noe annet ville være svært overraskende.

Det jeg prøvde å si er snakket om stang ut og ikke ha marginene på sin side over tid er misvisende. Da går det på udyktighet.
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

Langhår

Quote from: "hocey"

Det jeg prøvde å si er snakket om stang ut og ikke ha marginene på sin side over tid er misvisende. Da går det på udyktighet.


Det er jeg helt enig i. Det nytter ikke å klage over uflaks i all evighet. Lag som er i "flytsonen" har som oftest hellet med seg også, mens lag som sliter gjerne har stang ut i stedet for stang inn. Dersom man over lengre tid treffer stang ut, er det klart at det har noe med udyktighet å gjøre.

Presset er stort på Mjelde i år, dersom vi ikke har heng på toppen til sommerferien tror jeg presset kan bli utålelig for styret. Håper ikke det skjer. Det synes som om mange har glemt at vi faktisk lå på andreplass bak Start etter halvspilt serie i 2005, et uungåelig Kvisvik-salg og flere skadde nøkkelspillere senere gikk det galt. Ikke engang Benitez eller Ferguson hadde klart å vinne serien med det mannskapet Mjelde kunne mønstre på slutten av sesongen.

Nå ser jo skadesituasjonen langt bedre ut, og vi har fått orden på kantproblemet, ihvertfall på papiret. Med et noenlunde skadefritt mannskap er det klart at forventningene til Brann stiger. Så spørs det om Mjelde har det som skal til for å bringe heder og verdighet til Bergen igjen, slik som han gjorde i 2004.

Mitt tips er at han har det som skal til...
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

krøvel vellevold

Quote from: "hocey"Interessant diskusjon. Flipper du en krone nok ganger vil resultatene være 50 50 over tid. Noe annet ville være svært overraskende.

Det jeg prøvde å si er snakket om stang ut og ikke ha marginene på sin side over tid er misvisende. Da går det på udyktighet.


Joda, det er for dumt å BARE skylde på marginer. Selvsagt er det udyktighet også! Når det gjelder den "kroneflippingen" du snakker om, så er det vitenskapelig bevist at om du så gjør dette 1000 ganger, så vil det garantert ikke ende 500/500, eller noe rett i nærheten.
Legg ned hele klubben!

Mico

Quote from: "krøvel vellevold"Når det gjelder den "kroneflippingen" du snakker om, så er det vitenskapelig bevist at om du så gjør dette 1000 ganger, så vil det garantert ikke ende 500/500, eller noe rett i nærheten.


Du mener vel "ikke garantert"...?  :wink:


Morsom trÃ¥d dette forresten  :roll:

Lurkin

Nei, men det er en 50 - 50 sjanse på om det er krone eller mynt som "vinner". Det kan like godt bli 1000 kroner og 0 mynt, fordi hver flipp er uavhengig på flipper som har skjedd tidligere. Ergo; er de 100 første flippene kun blitt kroner, så er fremdeles flipp nr 101 en 50-50 sjanse, selv om man enten kan tenke at det bør bli mynt siden det allerede har blitt så mange kroner ("og det skal jo være 50-50"), eller at det bør bli krone siden det allerede har blitt så mange kroner...

..ikke at det hadde noe med saken å gjøre, men jeg spiller poker, og da blir tankegangen sånn.
Berømte Brann fra Bergen

Mico

Men det er klart større sannsynlighet for 500 - 500 enn 1000 - 0.

krøvel vellevold

Quote from: "Mico"
Quote from: "krøvel vellevold"Når det gjelder den "kroneflippingen" du snakker om, så er det vitenskapelig bevist at om du så gjør dette 1000 ganger, så vil det garantert ikke ende 500/500, eller noe rett i nærheten.


Du mener vel "ikke garantert"...?  :wink:


Morsom trÃ¥d dette forresten  :roll:


Ja, det er kanskje ikke GARANTERT, men sannsynlighten for at det blir 500/500 er vanvittig liten!
Legg ned hele klubben!

Mico

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Mico"
Quote from: "krøvel vellevold"Når det gjelder den "kroneflippingen" du snakker om, så er det vitenskapelig bevist at om du så gjør dette 1000 ganger, så vil det garantert ikke ende 500/500, eller noe rett i nærheten.


Du mener vel "ikke garantert"...?  :wink:


Morsom trÃ¥d dette forresten  :roll:


Ja, det er kanskje ikke GARANTERT, men sannsynlighten for at det blir 500/500 er vanvittig liten!


Ja.
Det er vel sånn at jo flere kast man gjør desto lavere sannsynlighet blir det for 50/50, mens det samtidig blir større sannsynlighet for at utfallet ligger i nærheten av 50/50.
Og det er jo det siste som er grunnlaget for uttrykket.

Gud

Merkelig tråd: Fra å være en Mjelde-kritisk tråd til å omhandle sannsynlighetsregning og greier. En vittig avsporing...

hocey

Quote from: "Mico"
Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Mico"
Quote from: "krøvel vellevold"Når det gjelder den "kroneflippingen" du snakker om, så er det vitenskapelig bevist at om du så gjør dette 1000 ganger, så vil det garantert ikke ende 500/500, eller noe rett i nærheten.


Du mener vel "ikke garantert"...?  :wink:


Morsom trÃ¥d dette forresten  :roll:


Ja, det er kanskje ikke GARANTERT, men sannsynlighten for at det blir 500/500 er vanvittig liten!


Ja.
Det er vel sånn at jo flere kast man gjør desto lavere sannsynlighet blir det for 50/50, mens det samtidig blir større sannsynlighet for at utfallet ligger i nærheten av 50/50.
Og det er jo det siste som er grunnlaget for uttrykket.


Selvfølgelig er det feilmarginer inne i et slikt eksperiment akkurat som i en meningsmåling. Men selv om hvert eneste kast er stokastisk av natur vil en kunne hevde ved å gjøre nok forsøk vil en nærme seg 50 50 over tid. Dvs at jo flere forsøk en gjør opp til en hvis mengde vil føre som Mico hevder at vi kommer nærmt 50/50. Sannsynligheten for at en skal kaste 100 mynt på rad er o,5 opphøyd i 100 eller med andre ord: vanvittig liten.

Poenget som er viktig er at tilfeldigheter over lang tid kan en se bort i fra for de er jevnt fordelt i det store bildet, så også i fotball.
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

jako

Quote from: "hocey"
Quote from: "Mico"
Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Mico"
Quote from: "krøvel vellevold"Når det gjelder den "kroneflippingen" du snakker om, så er det vitenskapelig bevist at om du så gjør dette 1000 ganger, så vil det garantert ikke ende 500/500, eller noe rett i nærheten.


Du mener vel "ikke garantert"...?  :wink:


Morsom trÃ¥d dette forresten  :roll:


Ja, det er kanskje ikke GARANTERT, men sannsynlighten for at det blir 500/500 er vanvittig liten!


Ja.
Det er vel sånn at jo flere kast man gjør desto lavere sannsynlighet blir det for 50/50, mens det samtidig blir større sannsynlighet for at utfallet ligger i nærheten av 50/50.
Og det er jo det siste som er grunnlaget for uttrykket.


Selvfølgelig er det feilmarginer inne i et slikt eksperiment akkurat som i en meningsmåling. Men selv om hvert eneste kast er stokastisk av natur vil en kunne hevde ved å gjøre nok forsøk vil en nærme seg 50 50 over tid. Dvs at jo flere forsøk en gjør opp til en hvis mengde vil føre som Mico hevder at vi kommer nærmt 50/50. Sannsynligheten for at en skal kaste 100 mynt på rad er o,5 opphøyd i 100 eller med andre ord: vanvittig liten.

Poenget som er viktig er at tilfeldigheter over lang tid kan en se bort i fra for de er jevnt fordelt i det store bildet, så også i fotball.


Ja men nå er ikke marginer i fotball en stokastisk variabel. Det er ganske mange flere momenter som spiller inn. Og de er ihverfall ikke uavhengige av hverandre så den teorien din faller nok litt i grus.
Så jeg tror vi trygt kan slå fast at marginer i fotball ikke er binomisk fordelt. Og legge til side denne debatten med en gang. :wink:
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

tintin

drit i myntkast, kamper skal avgjøres på antall corner:)

erikdale

Kort oppsummert:

Sesongoppkjøringen er ingen fornøyd med, men de fleste erkjenner allikevel at det tross alt er snakk om nettopp det, en sesongoppkjøring. Derfor er vi alle bekymret, men ingen syns vel at MIM må gå pga resultater som noen kanskje synes er skuffende i vinter.

Men, vi har alle (ihvertfall de normale av oss) en psyke som går opp og ned med Brann, og er vel ganske enige om at fjorårets 6. plass ikke er noe vi er tilfreds med. Derfor forlanger styret og supportere flest resultater i sesongen 2006, helst allerede iløpet av første halvdel av sesongen. Hvis ikke kan det se vanskelig ut for MIM å få fornyet kontrakten sin.

Sånn, da kan de som nylig er kommet til også følge tråden.
f you're in the penalty area and don't know what to do with the ball, put it in the net and we'll discuss the options later


hocey

Ser at Brann er laget som har desidert dårligst poengsnitt i treningskamper. Jeg kan jo gjenta at dessverre er det lite sannsynlig at Mjelde må gå, men det er f.eks ikke tilfeldig at Norge har tapt fem kamper på rad selv om 3 av de er treningskamper. Jeg tror ikke på noen mirakler når sesongen starter og tipper vi kommer til ligge midt på tabellen til sommeren. Med det utgangspunktet er det bedre å gjøre noe før sesongstart enn å vente til vi er hektet av medaljekampen. Men det skjer nok ikke dessverre.
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

Go Up