• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Mjelde må gå

Started by hocey, February 04, 2006, 17:17:55 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

hocey

Ja, det er tidlig februar og ja Brann har sikkert trent knall hardt i Januar, men det faktum kan ikke skjule at Brann fremdeles klart mangler et offansivt spillemønster. Og at Brann ser ut som en middelhavsfarer i den kommende sesong.

Vær så snill Mjelde og ta hatten din å gå slik at vi unngår nok en pinlig sesong midt på tabellen.

Pinlig
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

Bruiser

Noke her er definitivt pinlig, men det er ikkje Mjelde.

Slett tråd.
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

dudo

Bruisers kommentar tiltredes. Laget har spilt omtrent like mye sammen som oss tre.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Man kan jo spørre seg om hockey var på kampen.
For Brann skapte mye ved to gode kanter i PVM og Huseklepp. Lenge siden jeg har sett så godt kantspill som i dag.
Ellers mange fine kombinasjoner sentralt.
Rød makt på Hansa

Snublefot

Quote from: "hocey"Ja, det er tidlig februar og ja Brann har sikkert trent knall hardt i Januar, men det faktum kan ikke skjule at Brann fremdeles klart mangler et offansivt spillemønster. Og at Brann ser ut som en middelhavsfarer i den kommende sesong.

Vær så snill Mjelde og ta hatten din å gå slik at vi unngår nok en pinlig sesong midt på tabellen.

Pinlig


vet ikke om du har sett kampen i dag, men håper ikke det for din del..

denne typen innlegg nå virker helt bak mål og mening, og forteller hvor enormt lite peiling du har på fotball generelt, og på brann som lag og mjelde som trener..

Enten bør du oppsøke noen som kan fortelle deg realiteten i dagens lag, og hvordan utviklingen gÃ¥r rett opp, men nye spillere, flere friskmeldinger, mange bra kombinasjoner (i dagens kamp), veldig flott vingspill etc..  eller sÃ¥ fÃ¥r du se Ã¥ holde kjeft, ettersom du har absolut ingen peiling pÃ¥ hva du snakker om!!!!!

Northside

noe som irriterte meg denne kampen er cornerene!
Vi hadde sikkert 50 cornere, og alle gangene legger de inn en svak trilleball til han første Brann spilleren som står rett uten for 16-meteren, deretter prøver han på noe han aldri får til! Dette corner systemet virker jo faen aldri, ikke en gang får de en sjanse ut av det, må no være mye bedre med en høy ball innover i feltet, vi har jo mange høye spillere på laget!

dudo

Men høye baller inn i feltet er noe alle spillere er kjent med, kanskje de hadde fått beskjed om å øve på dette på alle cornerene?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gud

Hocey, kan ikke du og andre idiotiske debattanter som deg være så snill å dø?

KennethS

Enig med trådstarter, Mjelde må gå.... han måtte gå helt fra andre siden idag da de hadde flyttet benkene over på andre siden av hallen :D Stakkars Mjelde måtte gå :)
tå på Brann

Snublefot

Quote from: "NorthsideFCDH"noe som irriterte meg denne kampen er cornerene!
Vi hadde sikkert 50 cornere, og alle gangene legger de inn en svak trilleball til han første Brann spilleren som står rett uten for 16-meteren, deretter prøver han på noe han aldri får til! Dette corner systemet virker jo faen aldri, ikke en gang får de en sjanse ut av det, må no være mye bedre med en høy ball innover i feltet, vi har jo mange høye spillere på laget!


ER ikke enig med deg her northside.. nå så riktig nok ikke jeg de første 25 minuttene, men etter det var det kun 1 corner som var langs bakken hvor winters møtte.. resten var høyt inn i feltet... så tror nok du må tenke gjennom kampen en gang til.. synes det er fint å se at PVM kan slå en corner OVER første forsvarer.. slik vi til stadig ser er totalt umulig på vårt kjære landslag

Snublefot

Quote from: "Gud"Hockey, kan ikke du og andre idiotiske debattanter som deg være så snill å dø?


Gud.. er ikke du i stand til å la det skje da?

trodde du var den allmektige som styrer liv og død=) hehe..

Northside

Quote from: "Snublefot"
ER ikke enig med deg her northside.. nå så riktig nok ikke jeg de første 25 minuttene, men etter det var det kun 1 corner som var langs bakken hvor winters møtte.. resten var høyt inn i feltet... så tror nok du må tenke gjennom kampen en gang til.. synes det er fint å se at PVM kan slå en corner OVER første forsvarer.. slik vi til stadig ser er totalt umulig på vårt kjære landslag


Kan godt hende de slo høye cornere etterhvert, men i hele førsteomgang var det disse lave passningene til førstemann. Diskuterte dette med noen kompiser i pausen.

Uansett, det var ikke noe nytt de prøvde på, spilte faktisk slik i nesten hele fjor uten noe form for hell. Mener dette er slike smp ting Mjelde burde fikset for leeeenge siden.

Nixon

Quote from: "Snublefot"ER ikke enig med deg her northside.. nå så riktig nok ikke jeg de første 25 minuttene, men etter det var det kun 1 corner som var langs bakken hvor winters møtte...


Du har rett. Brann hadde både korte og lange. Og ingen av de gav resultat. Så hvorfor bare mislike den ene varianten? Man kan jo lure på om både trådstarter og Northside virkelig har vært på kampen.

Mer bekymret over at du kom så sent. Du som hadde fått så bra veibeskrivelse...:)
Rød makt på Hansa

Xminator

Han ble sikkert bare med en liten tur på Ikea. For gjort å gå seg bort i labyrinten ;)

C@Bøe_79

Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Nixon

Det med corner er jo litt rart.
Brann kan slå inn i feltet kamp etter kamp uten å skåre uten at noen går fra konseptene. Så kommer to korte uten resultat, og da har Brann plutselig kastet vekk en stor målsjanse...

Nei, Mjelde må gå!
Rød makt på Hansa

hocey

Skal si folk lot seg provosere, men greit nok. Var dessverre på kampen i dag og de som var fornøyd med 1 1 mot Sogndal bør heller begynne å gå på Løv Ham kamper. At laget ikke er samspilt? Hva er det for et moment? I startsoppstillingen var det 2 nye spillere. Tipper Sogndal hadde like mange nye spillere i lag oppstillingen sin. Brann har to kamper mot 1 divisjons lag og har et tap mot et nedrykkskandidat og en uavgjort mot en middelhavsfarer.

Eneste som gledet i dag var Huseklepp og PVM. Det er kanon vinger. Dessverre får en ikke nok ut av de.

Brann burde overkjørt Sogndal selv med tunge ben og vinterfarget hud.
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

Northside

Quote from: "Nixon"Det med corner er jo litt rart.
Brann kan slå inn i feltet kamp etter kamp uten å skåre uten at noen går fra konseptene. Så kommer to korte uten resultat, og da har Brann plutselig kastet vekk en stor målsjanse...

Nei, Mjelde må gå!


slutt no å vær så kverulant hele tiden, du vet like godt som meg at Brann har brukt den korte varianten gjennom nesten hele sesongen, også i dag uten noe form for hell.
Når de bruker den lange varianten så er det hvertfall større sjanse for mål ettersom ballen er nærmere mål, dvs det e størst sjanse for at de scorer når de bruker den lange varianten.

Men er enig i at ingen av de fungerer, ganske rart faktisk for vi har både hodesterke og skuddsterke spillere på laget noe Mjelde burde prøvd å utnytte bedre.

En ting til, eg mener ikke Mjelde bør gå før vi e ferdig med 2006 sesongen, men klarer ikke han og laget å prestere noe i år så e det på tide å pakke kofferten eller eventuelt få en ny oppgave på stadion.

Nixon

Quote from: "NorthsideFCDH"slutt no å vær så kverulant hele tiden, du vet like godt som meg at Brann har brukt den korte varianten gjennom nesten hele sesongen, også i dag uten noe form for hell.
Når de bruker den lange varianten så er det hvertfall større sjanse for mål ettersom ballen er nærmere mål, dvs det e størst sjanse for at de scorer når de bruker den lange varianten.


På deg virker det som at vi kun bruker den korte. Det er slett ikke sant. Hvis det er å kverulere å påpeke opplagt feilinformasjon så greit for meg.

Men ikke for det. Den korte blir jo også slått inn i feltet med bare noen sekunders forsinkelse. Og da fra en litt bedre vinkel. Så jeg skjønner rett og slett ikke problemet da uttellingen i alle fall ikke er noe dårligere. Og hvem husker ikke Miller sin skåring fra Moskva...
Rød makt på Hansa

Northside

Quote from: "Nixon"
Men ikke for det. Den korte blir jo også slått inn i feltet med bare noen sekunders forsinkelse. Og da fra en litt bedre vinkel. Så jeg skjønner rett og slett ikke problemet da uttellingen i alle fall ikke er noe dårligere. Og hvem husker ikke Miller sin skåring fra Moskva...


Den korte varianten kommer faktisk ikke inn i feltet, faktisk det som e problemet.
Bare for å gjøre der klart, feltet er i mine øyne innenfor 16-meteren. Når Brann bruker den korte varianten så sentrer de ballen til en spiller som står utenfor feltet, her er det meningen (tror eg) at han skal sentre tilbake til personen som tok corneret slik at han kan legge inn på nytt ca 1 meter fra dødlinjen.

Problemet er at dette andre innlegget nesten aldri komme inn i feltet (16-meteren) pga de alltid klarer å rote det til eller så sentrer de til en person som står foran mål, men fortsatt utenfor 16-meteren. Denne "skyteren" pleier som regel å måke ballene i alle andre retninger enn hvor målet står.

Selvsagt finnes det unntak hvor denne varianten faktisk virker, men sett alt under et så er det mange andre corner varianter som fungerer mye bedre, hverfall viss du ser på andre lag, de klarer det no i det minste.

Falkman

.. pg plutselig blei dette en diskusjon.. om cornere!! har vært pÃ¥ jobb  i ettermiddag, og kan dermed ikkje uttale meg om antall lange versus korte i dagens kamp!.. men eg  har lenge irritert meg over kor lite vi klarer Ã¥ skape pÃ¥ cornere generelt.. og spesielt pÃ¥ korte varianter, kor ballen ofte ender med Ã¥ bli slÃ¥tt alle andre steder enn inn foran mÃ¥l! her har vi et stort forbedringspotensiale, ingen tvil om det.

Alexåsane

Vi har tross alt laget mål på den korte varianten. 2 stk som jeg kommer på i farten. Og tro det eller ei, men det kommer ikke så mange mål på corner.
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Lurkin

Jada, for en kreativ topic.

Styret har sagt at hvis vi ikke ligger bra an etter vårsesongen så er det god natt til Kongen av Osterøy. Så forholder vi oss til det fram til VM-finalen er over.
Berømte Brann fra Bergen

nummer9

Brannforumet i harnisk over cornere! Her trenger vi klart ett stk. krøvel for å komme med statestikk på hvilkene cornere som fungerer best.

Noen som kan hente han ut fra "Kun for spesielt interesserte" tråden?

BrannFa(e)n

rannfasiten

Nixon

Quote from: "nummer9"Brannforumet i harnisk over cornere! Her trenger vi klart ett stk. krøvel for å komme med statestikk på hvilkene cornere som fungerer best.


He he. Jeg for min del tar det som et positivt tegn. Brann er i støtet med nye spillere og gamle tilbake fra skade. Og da er en corner-debatt akkurat passe...:)

Men jeg er klar for litt statistikk om emnet. For å påstå at "Den korte varianten kommer faktisk ikke inn i feltet, faktisk det som e problemet." som en skriver her jo helt skivebom. Er ikke ofte ballen blir rotet vekk nede på sidelinjen.
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: "BrannFa(e)n"


Tror kanskje Winters fortsatt ikke helt har skjønt vitsen med den lange vinteroppkjøringen. Men han er, i motsetning til i fjor på denne tiden, skadefri og det lover godt!
Rød makt på Hansa

Stoffi

Det at Mjelde lar Ystaas starte er vel god nok grunn til at han bør gå. Jeg hadde heller startet med min gamle bestemor enn Ystaas.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Bolsen

Det sto mellom Ystaas og MC...Er vel samma kem som starter der uansett..
Eller har du kansje noen andre valg?

Northside

Quote from: "Bolsen"Det sto mellom Ystaas og MC...Er vel samma kem som starter der uansett..
Eller har du kansje noen andre valg?


Vi har jo reservekeeper eller noe slikt....

Bolsen

Tror fortsatt at Ystaas og mc er bedre enn han

Stoffi

Quote from: "Bolsen"Det sto mellom Ystaas og MC...Er vel samma kem som starter der uansett..
Eller har du kansje noen andre valg?


Min gamle bestemor.

MacAllister kan ihvertfall spille fotball, i motsetning til Ystaas.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Xminator

Da er vi uenige om det Stoffi. Macallister er så langt fra noen gave til fotballen som overhode mulig.

abe78

Quote from: "Stoffi"Det at Mjelde lar Ystaas starte er vel god nok grunn til at han bør gå. Jeg hadde heller startet med min gamle bestemor enn Ystaas.


Er det nok at Mjelde valgte å starte med Ystås i stedet for Macen - er det nok til at han bør gå`? makan.
.og husk!

Lurkin

Haha, Mjelde må gå fordi han brukte Ystås i stedet for Mac i en treningskamp. Ystås var tilogmed målscoreren vår.
Berømte Brann fra Bergen

BrannFa(e)n

hvem som helst kunne scort der, at det er Ystaas som står som målscorer er vel heller tilfeldig, men ja, du har et poeng.

Ystaas er dårligere enn Mac på grunn av følgende ting: Ystaas løper som en hest (og jævlig tregt), Ystaas løper vekk fra ballen og gjemmer seg, Ystaas sentrer når han har en stor målsjangse selv, Ystaas skyter når han ikke har en målsjangse. Dylan ser iallfall ut til å prøve.

Den headingen Ystaas hadde som skulle endt i mål men gikk langt utenfor taler for seg selv.
rannfasiten

BRANN gutten fra Os!

Quote from: "hocey"Ja, det er tidlig februar og ja Brann har sikkert trent knall hardt i Januar, men det faktum kan ikke skjule at Brann fremdeles klart mangler et offansivt spillemønster. Og at Brann ser ut som en middelhavsfarer i den kommende sesong.

Vær så snill Mjelde og ta hatten din å gå slik at vi unngår nok en pinlig sesong midt på tabellen.

Pinlig


kan du slutte å kritisere laget/trenere du bør heller rose de enn å kritisere!
RANN<3

Nixon

Quote from: "BRANN gutten fra Os!"kan du slutte å kritisere laget/trenere du bør heller rose de enn å kritisere!


Nesten litt søtt!:)
Rød makt på Hansa

BrannFa(e)n

rannfasiten

Mobben

Slenger meg på corner-diskusjonen. Som utflytta fikk eg ikkje sett kampen i går, men den korte varianten ble brukt mye i hele fjor, og med STORT hell. Brann scoret en del mål på dette (ingen eksakte tall i hodet), og cornere blir det generelt få mål på. Faktisk var dette så vellykket i fjor at både Tom Nordli og Nils Johan Semb (kanskje flere, men det er de eg husker) på TV uttalte at motstanderne snart burde lære seg Brann sitt cornertrekk, nettopp fordi de så ofte, om ikkje alltid scora, skapte store målsjanser utav det.

Snublefot

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Snublefot"ER ikke enig med deg her northside.. nå så riktig nok ikke jeg de første 25 minuttene, men etter det var det kun 1 corner som var langs bakken hvor winters møtte...


Du har rett. Brann hadde både korte og lange. Og ingen av de gav resultat. Så hvorfor bare mislike den ene varianten? Man kan jo lure på om både trådstarter og Northside virkelig har vært på kampen.

Mer bekymret over at du kom så sent. Du som hadde fått så bra veibeskrivelse...:)


hehe... takk takk for den... desverre var sulten for stor, og IKEA for nærme;)   med alt for lave priser.., sÃ¥ da ble det 2 pizzastykker og 2 pølser og en brus jeg bare mÃ¥tte ha;)  noe som desverre forsinktet mitt tilsyn til kampen med 25 minutter...  =)(mÃ¥tte ogsÃ¥ gÃ¥ fra bussen, og viste ikke med engang hvor det lÃ¥;) hehe

abe78

Quote from: "Mobben"Slenger meg på corner-diskusjonen. Som utflytta fikk eg ikkje sett kampen i går, men den korte varianten ble brukt mye i hele fjor, og med STORT hell. Brann scoret en del mål på dette (ingen eksakte tall i hodet), og cornere blir det generelt få mål på. Faktisk var dette så vellykket i fjor at både Tom Nordli og Nils Johan Semb (kanskje flere, men det er de eg husker) på TV uttalte at motstanderne snart burde lære seg Brann sitt cornertrekk, nettopp fordi de så ofte, om ikkje alltid scora, skapte store målsjanser utav det.


HVA? SÃ¥ du kamper i det hele tatt i fjor?

Brann var ELENDIG på dødball, både i forsvar og i angrep. Cornere spesielt.
Statistikken viser at Brann slipper inn mye mål på corner og scorer lite på dødballsituasjoner. Rosenborgkampen på Lerkendal er et godt eksempel.

NÃ¥r dette er sagt synes jeg avsporinger er en uting og i hvert fall i tilfeller som dette, med den negative (idiotiske) overskriften.
.og husk!

hocey

Det er vel ikke noe nytt at mange her mener at Mjelde burde gått etter fjorårs sesongen og når treningskampene så langt ikke har vært veldig overbevisende burde det vel ikke akkurat komme som noe sjok for noen og enhver at troen på Mjelde ikke akkurat har steget så langt i 2006.

Og hvis en får pilsen i halsen av å lese en tråd her inne som har et snev av negativitet over seg, bør en vel heller holde seg til kun brann.no for Brann oppdateringer.
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

C@Bøe_79

La noen komme med statestikk på hvor mange britiske lag som storspiller i oppkjøringen til sesongen..
Husker Birmingham tapte 3-0 mot Brann 2 sist sommer(Etter pause da samtlige spillere var 2div. spillere)

Winthers er der når det gjelder,ingen fare tror jeg...
Samme med Miller...
Laget har heller ikke satt seg,noe som tidligst skjer i Spania..
Men det er mye bra å spore etter 2 kamper..

En bra målfarlig spiss no,og jeg syns dette lukter bra..
Og går dette veien er det et par medl på dette forumet som må svelge nokon linjer.. Mjelde har ikke vist noe dårlig enda,og å sparke ham pga corner alternativ blir litt som å trekke snolken inn i buksen før man er ferdig på dass..

Christian
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Mobben

Quote from: "abe78"
Quote from: "Mobben"Slenger meg på corner-diskusjonen. Som utflytta fikk eg ikkje sett kampen i går, men den korte varianten ble brukt mye i hele fjor, og med STORT hell. Brann scoret en del mål på dette (ingen eksakte tall i hodet), og cornere blir det generelt få mål på. Faktisk var dette så vellykket i fjor at både Tom Nordli og Nils Johan Semb (kanskje flere, men det er de eg husker) på TV uttalte at motstanderne snart burde lære seg Brann sitt cornertrekk, nettopp fordi de så ofte, om ikkje alltid scora, skapte store målsjanser utav det.


HVA? SÃ¥ du kamper i det hele tatt i fjor?

Brann var ELENDIG på dødball, både i forsvar og i angrep. Cornere spesielt.
Statistikken viser at Brann slipper inn mye mål på corner og scorer lite på dødballsituasjoner. Rosenborgkampen på Lerkendal er et godt eksempel.
quote]

Hehe, ka du har lest i innlegget mitt aner eg ikkje, men eg tør påstå at eg aldri har nevnt noe om defensive dødballer.

Og den statistikken du nevner må du gjerne legge frem, ikkje noe i veien for det. Men den er uansett irrelevant etter mitt syn, siden eg òg er av den oppfatning at Brann er elendig på defensive dødballer. Og poenget mitt er ikkje i nærheten av corner mål for/mot, det eg sier er at Brann hadde suksess med sin korte cornervariant, det ble faktisk lagt merke til av såkalte fotballeksperter.

Og ja, så faktisk noen Brann-kamper i fjor. 26 seriekamper, hjemmekampene i cup og uefa-cup og en del treningskamper. Ja, så ble det vel et par Royal League kamper òg. Gjorde du??

hocey

Ja Birmingham har jo vist kanon takter i årets serie med en flott 18 plass i Premier Leuge. Tror Brann hadde hatt meget gode sjanser til å slå de også nå.

Skal gjerne svelge svære Saudi Arabiske kameler hvis Brann vinner serien i år med Mjelde som trener, men da forventer jeg at mange her inne på tråden gjør det samme hvis ikke vi er med i gull kampen.
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

C@Bøe_79

SÃ¥ ikke gull i mitt innlegg..
For min del forventer jeg et resultat jeg kan leve med,et anstendig resultat.....

Bra fotball og mye gøy 6 plass: Okei..
Rævva fotball,lite gøy 2-plass: Nei,takk..
Møkkafotball og kjipe kamper GULL: Gull er faen gøy uansett...
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Xminator

Quote from: "hocey"Ja Birmingham har jo vist kanon takter i årets serie med en flott 18 plass i Premier Leuge. Tror Brann hadde hatt meget gode sjanser til å slå de også nå.

Skal gjerne svelge svære Saudi Arabiske kameler hvis Brann vinner serien i år med Mjelde som trener, men da forventer jeg at mange her inne på tråden gjør det samme hvis ikke vi er med i gull kampen.


Jævla parttimer! Skrike seg hæs nå, men må ta forbehold ... Gjelder å sole seg i glansen om den kommer skjønner jeg.

hocey

Meget informativt innlegg X og nok engang klarer ikke du å holde deg unna personangrep selv om det ble gitt klare retningslinjer for dette I høst. Hvis ikke du er enig med at det er faresignaler med elendige treningsresultater 2 mnd før sesongstart er det helt ok, men du må tolerere at andre har andre meninger. Hadde vi spilt mot en topp tippeliga motstander på lørdag skulle jeg også holdt munn men Sogndal er langt fra et kanonlag. Og sole seg I glansen? Alle vi som har pekt på Mjeldes svakheter tar jo kraftig feil hvis det blir gullkamp til siste slutt neste år og vil selvfølgelig innrømme det. I det motsatte tilfelle vil jeg bli særdeles overrasket hvis Mjelde klanen vil innrømme noe som helst.
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

Xminator

Personangrep? Jeg påpeker fakta. I motsetning til deg. Du har absolutt alle trekkene til parttimeren. Der din egen prestisje teller mer enn klubben. Du må tydeligvis ha dette gullet for å rettferdigjøre ditt eget engasjement. Så: Parttimer.

VIF, Start, Lyn og LSK skal spille tellende kamp til uken.
RBK skal spille om retten til kvartfinale om 14 dager(?)
Brann og Viking skal spille seriekamp om 2 og en halv måned.

Det vitner enkelt og greit om manglende fotball - og idretts - forståelse å forlange prestasjon midt i tungtreningsperioden. Bare en idiot vil forlange resultater av en langrennsløper i august. Det er jo verdt å merke seg at Viking med toppet lag bare klarte uavgjort mot Løvham. Bør ikke da Prahl ta sin hatt og gå etter ditt resonement?

Jeg har sett mange nok utgaver av Brannlag opp gjennom tidene til å si en ting; hva som skjer i treningskampene betyr ikke den dritt.

Du har også en påstand til, en påstand som er ganske unik i forhold til det "flertallet" har på følelsen. Du forventer gull. Eller rettere sagt, du måler prestasjon opp mot en gullmedalje. Vi er 4 skader og en meget god angriper fra å kunne snakke om en slik målsetning. Og selv om man nå får Lago, Eguren, Zavrl og eventuelt denne superspissen så skal de lære seg Brann og tippeligaen å kjenne.

Lago og Eguren er strengt tatt flopper i eliteserien til de eventuelt presterer. Zavrl vet man ikke den dritt om annet enn skrytet fra en agent. Og denne spissen er mer sannsynlig en Zavrl-kopi uten noen som helst garanti for at er bedre enn MacYstaas.

Troppen i januar var strengt tatt ikke bedre midt på treet i tippeligaen. I bunnskiktet av de 6 lagene som kan kjempe om gull. Med forsterkninger og skadefrie spillere er vi på vei mot topp 3. Laget er minst like bra som det vi stilte på vårsesongen i fjor. Troppen bredere. Forutsatt at skadene blir helbredet. Og ikke kom med klisjene "skylder på skadene". Om du er så inngrodd i hatet dit og så opptatt av egen prestisje at du ikke ser den effekten skadene har og kan få så bør du ta deg ett par steg tilbake og tenke deg om. Seriøst.

Go Up