• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

NFF igjen!!

Started by Ben Dover, February 03, 2006, 21:41:09 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

pidre

Ikke håpløst? Ja det var da noe. Alltid noen spesialtilfeller.

Har ellers en formening om en uheldig kultur i NFF.

Her er siste sak: http://www.bt.no/100Sport/idrettspolitikk/Bratseth-fjernes-fra-etisk-komit---Komplett-uforstaelig-815493_1.snd
Saludar a los monos!

Jose Arrogantio

Quote from: karkarkar on September 04, 2016, 00:03:40 AM
Sånn bortsett fra at jeg ikke ser nødvendigheten med en "maskot" i logoen for Eliteserien, synes jeg ikke det er et håpløst valg med løven fra riksvåpenet. De sier den har en historie på de norske landslagsdraktene, og dette hodet i logoen er kliss likt det som har blitt etablert på landslagsdraktene i et par år allerede. Nettopp den nye landslagslogoen synes jeg fungerer fint, med skjoldflagg, NFF og flankerende løver. Husk at de forsøkte å få dette til landslaget sist gang.

Fargestudier er noe som er lett å gjøre narr av, men det er faktisk et poeng å ha farger som passer sammen med klubbfargene. Det er sikkert ikke tilfeldig at andre ligaer har landet på noe lignende. Helt greit. Vi får håpe det ikke rykker opp noen med oransje drakter...

Synes det er blåst opp litt vel mye rundt denne lanseringen. Er sikkert det latente hatet i befolkningen mot NFF.


De forskjellige enkeltgrunnene virker logisk nok hver for seg, men når sluttresultatet ender opp veldig likt hovedkonkurrentens logo, så er det likevel noe som skurrer.

Hvis Pepsi lagde ny logo, og den "tilfeldigvis" lignet veldig på Coca Cola sin logo, så hadde det vært få som trodde på at det var tilfeldig.

krøvel vellevold

Quote from: Jose Arrogantio on September 04, 2016, 18:59:38 PM
Quote from: karkarkar on September 04, 2016, 00:03:40 AM
Sånn bortsett fra at jeg ikke ser nødvendigheten med en "maskot" i logoen for Eliteserien, synes jeg ikke det er et håpløst valg med løven fra riksvåpenet. De sier den har en historie på de norske landslagsdraktene, og dette hodet i logoen er kliss likt det som har blitt etablert på landslagsdraktene i et par år allerede. Nettopp den nye landslagslogoen synes jeg fungerer fint, med skjoldflagg, NFF og flankerende løver. Husk at de forsøkte å få dette til landslaget sist gang.

Fargestudier er noe som er lett å gjøre narr av, men det er faktisk et poeng å ha farger som passer sammen med klubbfargene. Det er sikkert ikke tilfeldig at andre ligaer har landet på noe lignende. Helt greit. Vi får håpe det ikke rykker opp noen med oransje drakter...

Synes det er blåst opp litt vel mye rundt denne lanseringen. Er sikkert det latente hatet i befolkningen mot NFF.


De forskjellige enkeltgrunnene virker logisk nok hver for seg, men når sluttresultatet ender opp veldig likt hovedkonkurrentens logo, så er det likevel noe som skurrer.

Hvis Pepsi lagde ny logo, og den "tilfeldigvis" lignet veldig på Coca Cola sin logo, så hadde det vært få som trodde på at det var tilfeldig.


Dette er klassisk EMV-tankegang. Altså butikkenes såkalte "egne merkevarer" som X-tra, First Price, Eldorado, osv. Man forsøker å selge butikkens egen merkevare (som de tjener mer på til tross for lavere pris) ved å gi den en utseende som minner veldig om den største merkevaren, slik at folk lett tar feil. Folk skal tro de går på PL-kamp eller kjøper tv-abonnement til PL, og så er det den norske eliteserien de får. Er NFF heldige, merker folk ingen forskjell.
Legg ned hele klubben!

karkarkar

Som sagt synes jeg at maskoten er unødvendig. Men hvis de skal ha en, er løven noe man ikke kommer utenom, akkurat som i heraldikken. Idéstorming: Hvilket annet dyr ville vi heller sett? Elg? Rein? Moskus? Fugl? Fisk?

Paikjetil


kabelmann

Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Lasaron

Løven er ho blitt et symbol på makt, men det mange ser ut til å glemme er at en Tiger slår en Løve i slosskamp. Tiger er best.
Tren på langskudd

pidre

Villsauen er jo ein vinnar! Må det forresten være eit dyr?
Saludar a los monos!

Tom C

Hva med en halvliter? Den er jo ganske dyr?
Aldri mer Obos....

karkarkar

Quote from: Lasaron on September 05, 2016, 05:26:34 AM
Løven er ho blitt et symbol på makt, men det mange ser ut til å glemme er at en Tiger slår en Løve i slosskamp. Tiger er best.


TIGER?? OSLODYRET?? Jeg er ikke enig. Jerver er jo i skuddet, med egne filmer osv. (Wolverine). De gjenspeiler vel også lagene i Eliteserien mye bedre. De jobber og durer på, på lite elegant vis, og ender uansett stort sett opp med restene fra andres måltider.

Quote from: pidre on September 05, 2016, 07:37:20 AM
Villsauen er jo ein vinnar! Må det forresten være eit dyr?


Neida. Kan være en pokal, slik som i NM, eller en rundingsbøye, som på landslaget. Kom igjen. Kjør på.


Ricky

Quote from: karkarkar on September 04, 2016, 22:13:43 PM
Som sagt synes jeg at maskoten er unødvendig. Men hvis de skal ha en, er løven noe man ikke kommer utenom, akkurat som i heraldikken. Idéstorming: Hvilket annet dyr ville vi heller sett? Elg? Rein? Moskus? Fugl? Fisk?


Eirik Bakke!

Neida, helt greit at de slenger inn en løve hvis de først må ha et dyr der, men det er jo mange måter å tegne en løve på.. Trenger jo ikke bruke den eksakt samme uttrykksformen som logoen til de britiske fotballseriene.

Huff


Jose Arrogantio

Norsk torsk og laks. Gi fiskeindustrien litt gratis reklame.

Spelaren

Gå av.

pidre

Portrettbilde av Nils Johan Semb, eller NFFs stolthet Svein Oddvar Moen.
Saludar a los monos!

Brann_ruler86

Tenker en bjellesau er det vi trenger nå!
Gå ta banen!

Lasaron

Quote from: pidre on September 05, 2016, 19:01:47 PM
Portrettbilde av Nils Johan Semb, eller NFFs stolthet Svein Oddvar Moen.


Morsomt dilemma. Hvem hadde dere valgt å hatt portrettbilde av på stueveggen av disse to?
Tren på langskudd

Corran

Svei Odvar moen Og bildet skulle hengt på dartavlen Eller enda bedre i bunn av dassen til å sikte på Hadde da vært helt sikker på at alle traff i skålen
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Henki

En elg. Helst i solnedgang.
Ballen skal fremover!

kabelmann

Jeg tror kanskje Eliteserien er mer Pusur enn den er en løve. Kombinasjonen Eliteserien pluss løve gir meg egentlig sterke assosiasjoner til uttrykket små hunder bjeffer høyest.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Gulløl

Hangeland-utvalget. Nå er NFF i gang igjen !

Klipp:
En som ikke ser noen nytte i det ferske Hangeland-utvalget er Klanens talsperson Trond Larsen.
- Forbundet skal ha for at de er standhaftige og ikke gir seg. De prøver å vekke noe til live som ikke fungerer. De lagde en rapport for noen år siden med at vi skulle spille på vinteren uten at de fikk gjennomført det, sier Larsen til NRK.
Larsen viser til Norsk Toppfotballs (NTF) ønske om å endre ligastrukturen i 2021, uten at noen endringer ble innført.
Han mener en endring av dagens struktur ikke vil fungere og at fotballen er helt avhengig av at publikum vil møte opp - noe han tror blir vanskeligere om det blir flere kamper og lengre sesonger:
- Fotballen er jo en publikumsidrett. Det er lettere å få publikum til å møte opp når det ikke er 25 minus. Uten publikum har de ingenting igjen. Se på gradestokken og hvordan banene er. Se på reiseavstandene og de som skal reise og støtte. Det lar seg ikke gjøre å spille på vinteren.

https://www.nrk.no/sport/innforer-hangeland-utvalg-_-kan-fore-til-store-endringer-i-norsk-fotball-1.16314259
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Corran

Sjekket kalender og jeg har ikke vært i koma og mistet en måned og en dag

Er redd det er noen få idioter som klarer å endre dette noen sesonger
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Go Up