• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Sogndal.

Started by Snublefot, February 01, 2006, 17:00:54 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Snublefot

Så ingen tråd om denne kampen.. så da lager jeg en..

Etter hva jeg har forstått er denne begivenheten på lørdag i vestlandshallen?

Jeg bor i bergen, men har nok ikke vært der før, kan noen gi meg en liten direksjon fra sånn ca. danmarksplass? og når begynner denne kampen?

I tillegg hadde det vært utrolig artig å møtt opp med relativt mange supportere og laget litt leven for våre nykomlinger, så de allerede nå får et lite blikk av hva det vil si å spille for brann=)

Jeg kommer, noen fler?

Nixon

Rød makt på Hansa

Snublefot

takk takk, ikea vet jeg hvor er... gud bedre... dama er jo løpsk når det gjelder ikea..

men da blir det nok fort en tur på kamp på lørdag, om ikke stemingen blirpå topp er det godt å se gutta i aksjon igjen..

Northside

Skulle funne oss et sted i midten i kan samles på!

Sist gang endte det opp med en liten gjeng på 10 stykker helt borte i ene hjørnet, resten av folket satt bare rolig bortover de kalde betongklossene.

Håper vi kan samles mer mot midten denne gangen og bli en større syngene gjeng!

brannfrik

vi var vel nærmere 15  :lol:

problemet med midten e at folk blir så sure fordi vi står og dermed må vi enten flytte på oss eller sette oss ned, med mindre de slår ut tribunen på den andre siden, men då må det komme en del fler folk enn sist lørdag..

viks

Tror uansett det blir flere folk mot Sogndal enn mot Løv Ham. Vi har jo to nye prøvespillere å se på samt, i hvert fall en Uruguaner.

Mot Løv Ham var det jo tragisk oppmøte, men det tror jeg kanskje var like greit...
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Brannfrelst

Eg måtte le da en gjeng sang Løv ham sanger,rop høyere enn dere borte i hjørnet. Ikke negativt om dere,men det var komisk. De hadde jo til og med et storflagg.
2.10.07-Gullet kom hem!

abe78

Ikke for å være kritisk, men hvem er "dere". Eller rettere sagt - hvem er du?
.og husk!

Rasmus_brann

Quote from: "Brannfrelst"Eg måtte le da en gjeng sang Løv ham sanger,rop høyere enn dere borte i hjørnet. Ikke negativt om dere,men det var komisk. De hadde jo til og med et storflagg.


Kanskje du da skulle ha hjulpet å synge.. (Må innrømme at jeg selv ikke sang med, var alt for eeeeeeeeh syk, sier vi.)
et e ikke tvil at det går ann, så lenge hjertet står i Brann!

Brannfrelst

I.O.M at eg bare var en svipptur innom 5 minutter(fikk forresten med meg 3 scoringer)så følte eg ikkje noke trang til å synge. Abe78: dere er vel den vanlige gjengen som står i et hjørne på treningskamper,og nede ved muren på Stadion kamper. Correct me if I`m wrong.
2.10.07-Gullet kom hem!

Northside

Quote from: "Brannfrelst"Eg måtte le da en gjeng sang Løv ham sanger,rop høyere enn dere borte i hjørnet. Ikke negativt om dere,men det var komisk. De hadde jo til og med et storflagg.


tja, egentlig ikke... For Løv Ham sine supportere var dette en storkamp, for oss var dette en virkelig kjedelig kamp. Var selv en av de på "hjørnet" under denne kampen, men eg sang ikke.
Ser ikke poenget med å synge når vi stiller 10 stykker og Brann spiller møkkefotball som eg i tillegg måtte betale 100kr for å se på.

BrannFa(e)n

HAHA... Der har du det geniale med å ikke være så jævla høy.
rannfasiten

Nixon

Rød makt på Hansa

Straffe!!!

Hva med å bytte ut Ystaas med Tomislav, om han holder noenlunde nivå. Og kanskje Zavrl i forsvaret om han får klarsignal fra presidenten.

BrannFa(e)n

Er ikke lago spilleklar eller tar han ingen sjangser med tanke på skaden?
rannfasiten

Xminator

Med tanke på at han i praksis er Brannspiller og de snart skal til La Manga er det nok svaret ja. Ingen grunn til å ta unødvendige sjanser så tidlig. Det blir rikelig med sjanser for Mjelde til å fortelle at You position can not !

Gud

Quote from: "Straffe!!!"Hva med å bytte ut Ystaas med Tomislav, om han holder noenlunde nivå. Og kanskje Zavrl i forsvaret om han får klarsignal fra presidenten.


POL sa vel i BA at Zavrl var helt uaktuell til kampen mot SIL. Tomislav får sikkert et innhopp.

Xminator

Tja, om faksen med "Okay, vi selger" tikker inn på kontoret er det vel ikke helt umulig? Det kan jo likevel være praktiske ting slik som forsikring som ikke er mulig å fikse på så kort varsel.

Nixon

Quote from: "Gud"Tomislav får sikkert et innhopp.


Han er ikke med i troppen.
Sier vel kanskje noe om at han ikke har noen fremtid i Brann.
Rød makt på Hansa


Veggen

QuoteMøt opp tidlig - det ventes stort publikumstrykk!

                         Hentet fra brann.no

Kampen begynner 15.00

Blir helt sikkert en kanonkamp, ettersom Mjelde melder å hevne det bittre tapet mot Løv-Ham!

PVM, Lagos og Egueren klar for deby!

Xminator

Du leser rimelig mye mellom linjene der Veggen. Lago spiller ikke. Og Mjelde er programforpliktet til å si det han sier. De legger mye mindre i å vinne dette enn Sogndal. For Sogndal er dette en happening. Det er "Yes", i dag er det kampdag.

Hos oss er det to spillere som nok har den samme motivasjonen. Vaagan Moen og Eguren. De to vil nok tråkke litt ekstra til i taklinger og gi litt mer enn de andre. Hos Sogndal må du regner med fullt trøkk fra 11 spillere.

Jeg tror Brann taper denne og ser ikke den helt store dramatikken i det heller.

Veggen

Ok tar nok litt i`, men og si at et helt brann lag kommer til å ta det som en vanlig treningsøkt, er feil. Spiller selv fotball, og hvet godt hvordan det er å tape en kamp\treningskamp. Alle spillere vil hevne en dårlig kamp. Dessuten er det kamp om å sikkre seg plasser på laget frem mot april. Spessielt nå som det suser med nye spillere på trening. Spillerene skjenner nok også presset når Per Ove fortsetter jakten etter bedre spillere.

Så du kommer nok ikke til å se et 100% tent Brann lag, men ikke langt unna. Taper de mot Sognal, er det for de er bedre!

Lurkin

QuoteEguren spiller fint opp til Winters som finter seg friskt ned på venstresiden og legger ballen inn til Ystaas. Vossingen greier ikke å heade ballen, så den bare treffer ham i hodet og går ut. Klomsete.


Vet ikke om det bare er BA som hater han, men jeg ser stadig sånne kommentarer om Ystås som er klønete og roter vekk sjanser.
Berømte Brann fra Bergen

bernu

Kanskje det er fordi Ystaas ER en stor kløne ??
Man får som man fortjener...
HANSA - Z

Bruiser

NÃ¥r man snakker om sola..

ba.no: 1 - 1 Kristian Ystaas! Vossingen krangler inn ballen etter at han først skyter på Skjeldestad. Returen går inn.
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

positiv

1 - 1 Kristian Ystaas! Vossingen krangler inn ballen etter at han først skyter på Skjeldestad. Returen går inn.
ødt blod på HANSA

Bruiser

Ystaas putter som venstre midtbanemann no less.
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

Xminator

Nå er det bedre å faktisk komme til sjanser og rote dem bort enn å aldri være i nærheten av målet :p Det er derfor Ystaas spiller og Macallister sitter på benken.

Nå får vi håpe Ludvigsen har en spiss på gang så pest eller kolera ikke blir tema i utgangspunktet.

Høres ut som man har gjort en grei kamp og da betyr ikke resultatet noe. Blir ikke delt ut poeng i februar.

Bruiser

Misura fekk ikkje engang prøvd seg virker det som..
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

Xminator

Det ble opplyst i går Bruiser. Han er en lykkejeger og ble for lett allerede på trening. Det kan jo også bety at Brann har spisser på gang.

Veggen

Første omgang: Mye bra spill på vingene annført av PVM og Huseklepp. Eguren viste bra spill og hadde god kontroll. Banens beste PVM.

Andre omgang: etter at Eguren går ut; drit kjedelig og til tider rundspillt av Sognal. Bærer mye preg av treningskamp. Men som sagt, PVM var meget god!

Toa

Quote from: "Veggen"Første omgang: Mye bra spill på vingene annført av PVM og Huseklepp. Eguren viste bra spill og hadde god kontroll. Banens beste PVM.

Andre omgang: etter at Eguren går ut; drit kjedelig og til tider rundspillt av Sognal. Bærer mye preg av treningskamp. Men som sagt, PVM var meget god!


Huseklepp var minst like god. Brann har rett og slett veldig gode kantspillere for tiden.
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

BigDipper

NÃ¥ var jeg pÃ¥ kampen som den supporeteren jeg er. Det som forundrer meg med visse andre supportere er at det sto femten stykk pÃ¥ tribunen, noes om gjorde at det var ganske mange som satt lenger borte pÃ¥ tribunen som ikke fikk sett det Huseklepp foretok seg i 1. omgang. De ble bedt gjentatte ganger om Ã¥ sitte seg ned. MEn tok de oppfordringen? Nei! I pausen kom det en  securitas vakt som - takk gud - skjønte at de var irriterende, en liten forespørsel og de var vekk over til andre siden.

Da stiller jeg spørsmålet, har man mer respekt for en securitas vakt enn sine "supporter-brødre"?

MÃ¥ bare Ã¥ nevne at det virket som det var en av de som ikke var fremst i køen da folkeskikken, vettet, kall det hva du vil ble utdelt. Det var en som irriterte seg veldig, og ba de gjentatte ganger om Ã¥ sitte seg ned. Plutselig snur han seg og begynner Ã¥ skrike og dumme seg ut. Og argumentet var, jeg sto her mot løv-ham, da har jeg rett til  Ã¥ stÃ¥ her nÃ¥ og. (Og blokke synsfeltet til 50 andre)
ar du sett min fetter styggen?

Torvanger

BigDipper: Dette ble lagt merke til av andre på samme tribune. Plutselig aste denne flaggbæreren seg opp og gaulte et eller annet jeg ikke fikk med meg. Stod der og følte seg tøff med resten av skitungene, som i fellesskap ignorerte de høflige forespørslene om å sette seg fullstendig. Store Stå-gjengen er ikke hva den var....

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Snublefot

jeg er så enig så enig krøvel.. er akkurat slik jeg oppfattet kampen selv..

Northside

BigDipper:

grunnen til at denne gjengen nektet å flytte seg var at de kom først av nesten alle som var i hallen.
Stilte seg nesten helt i hjørnet av tribunen (tribunen på andre siden var ikke slått ut då, derfor stod gjengen gjengen på "hovedtribunen").
Det er ståplasser i hele vestlandshallen, kanskje derfor betiongen er så jævlig hard.
Noen foretrekker å stå under kampene, men de fleste er klarover at mange sitter når vi har treningskamper, derfor stilte de seg i hjørnet og kom rimelig tidlig.
At dere andre då velger å sitte bak denne gjengen får være deres problem, dere kunne jo f.eks satt dere på en annen plass...
Men selv om vi har totalt mangel på høfflighet så gikk vi til en annen tribune i pausen, dette gjorde vi ikke pga vaktene bad oss flytte oss, for det gjorde de faktisk aldri.
Vakten sa han var enig i at vi kunne få stå der siden vi var først, stilte oss på hjørnet og liker å stå der det e ståplasser. Men han sa også at siden de bak syter så jævlig mye (akkurat det sa han ja!), så skulle de slå ut en tribune på andre siden hvor vi kunne stå.

Og siden vi e så høfflig så valgte vi å gå bort der, som faktsik var en ok deal selv om det var dere som burde flyttet dere!

Eg og sikkert de andre har respekt for sine supporter-brødre, men noen ganger kan jo dere ha respekt for de litt yngre også, vi prøvde jo faktisk å ikke lage så mye oppstyr med dette ettersom vi stilte oss langt ute på siden rimelig tidlig på dagen! I tillegg viste vi respekt for "våre" supporter-brødre når vi flyttet oss i pausen uten noe form for advarsel fra securitas.

abe78

.og husk!

Nixon

Quote from: "NorthsideFCDH"Stilte seg nesten helt i hjørnet av tribunen (tribunen på andre siden var ikke slått ut då, derfor stod gjengen gjengen på "hovedtribunen").
Det er ståplasser i hele vestlandshallen, kanskje derfor betiongen er så jævlig hard.
Noen foretrekker å stå under kampene, men de fleste er klarover at mange sitter når vi har treningskamper, derfor stilte de seg i hjørnet og kom rimelig tidlig.
At dere andre då velger å sitte bak denne gjengen får være deres problem, dere kunne jo f.eks satt dere på en annen plass...


Herlig naivt!:) Når dere bare nesten stiller dere i hjørnet, og i tillegg velger å stå helt nederst, så skygger dere tross alt for ganske mange som vil se hva som skjer på banen. Hele langsiden var jo helt full ved kampstart. Og så synes dere at det er rart at folk reagerer? Er jo ikke alle som er hardcore supportere som vil stå. Disse innendørskampene er jo rene familieutflukten.

Det jeg ikke skjønner er hvorfor dere ikke stilte dere opp øverst ved inngangen midt på banen. Dere kom jo så tidlig og all ting. Der hadde dere sperret utsikten for svært få.

Og bare for å ha sagt det. Jeg stod hele kampen!
Rød makt på Hansa


krøvel vellevold

Quote from: "Straffe!!!"


Saken er vel den at veldig mange ST�R og henger i tiden før kampstart. Så setter gjerne folk seg rett bak eller rett ved siden av, i den tro at alle setter seg når det blir kampstart. Så får de seg en overraskelse når alle faktisk ikke gjør det...
Legg ned hele klubben!

BigDipper

ar du sett min fetter styggen?

Xminator

Stå på krava! Enig med Abe78, ikke la sutresittere ødelegge. Neste gang stiller dere opp midt på tribunen og blir stående!

Northside

Quote from: "BigDipper"


Vi stod ikke helt borte i hjørnet av den enkle grunn av at vi ville se kampen også fra en ok plass.. Kan sikkert stemme at det var bare plasser i hjørnet der som var ledig, men det du kunne gjort var å gå over på andre hjørnet hvor det var mange plasser ledig uten folk som stod helt nederst! Dersom dette plaget deg så utrolig mye en hel omgang så var det rart at du ikke sjekket opp om det var andre plasser ledig.
Det var heller ikke så mange andre plasser vi kunne stått uten å stå i veien for folk, i tillegg gidder neppe så mange av oss å ta til takke til noen elendige plasser pga folk skal sitte på en stå-tribunen.

Egentlig kunne vi hatt 0 respekt (som du mener vi har) og stilt oss i midten, men heldigvis tenker vi litt hvertfall...

Det er også litt rart at 15 stykker (som du mener vi var) klarte å være så utrolig plagsom. Vestlandshallen er stor og eg tviler ganske mye på at du ikke kunne funnet deg en bedre plass, selv langt ut i kampen.
Mye enklere at du og kompisene dine (om du hadde noen med deg) satt seg et annet sted, kan ikke tenke meg dere var så mange. Lettere å flytte en liten gjeng enn en stor gjeng som vil stå (stor gjeng= flere personer enn dere).

Ellers så vil eg si at du burde være glag over at noen faktisk gidder å lage litt stemning, i hvertfall prøver, kan jo diskuteres om vi lykkes med det.

edit:
Krøvel:
Quote


Joda, stort sett sÃ¥ stÃ¥r folk før kampstart, men i vestlandshallen (hvertfall rundt der vi befant oss) satt nesten alle sammen uten om oss. Vi stod hele tiden fra vi kom til kampstart, i tillegg styrte noen med flagg nede pÃ¥ banen. Men andre ord, de bak burde fÃ¥tt med seg at vi ikke kom til Ã¥ sitte... Hvem sitter Ã¥ vaier med flagg?  :wink:

Torvanger

Quote from: "abe78"


Kan meddele at jeg stod på delen over sittetribunen, og alle som stod der fikk med seg det patetiske opptrinnet. Det er rett og slett ikke folkeskikk å stå og gaule til en kar i 40-årene, som hadde med seg sin far (70+/-), på den måten flaggbæreren gjorde. Hva du og andre nyfrelste hvalper måtte mene om å sitte vs å stå er meg revnende likegyldig. Håper og tror på en kvalitetshevning av den syngende supporterskaren når SS blir jevnet med jorden og man oppsøker nye områder av tribunen.

Go Up