• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Ny spiss

Started by jako, January 09, 2006, 19:26:54 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

jako

http://pub.tv2.no/nettavisen/sport/article530055.ece

Ser her at Aalesund er på vei til å signere en klassespiss i følge nettavisen.

Hvis denne spissen er så god som de vil ha det til så burde Brann vært frempå her. Brassen er sikkert billigere enn Helstad og sikkert ikke så mye dårligere heller.

I så tilfelle vil spissproblemet være løst og vi kan konsentrere oss om å hente en skikkelig stopper og eventuelt en sentral midtbanespiller.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Rasmus_brann

Har vi et spissproblem??? Sæternes og Winters på topp, blir de bedre?? Får vi en midtbanemann så har vi en "superreserve" i Miller også. Så før brann begynner å kjøpe spisser må de faen meg få en midtstopper, midtbane-mann, evt. en ny back til å erstatte Hanstveit. Hvis de kjøper en spiss før alt dette blir eg jævla irritert.. Med mindre de får han gratis eller så godt som ingenting.
et e ikke tvil at det går ann, så lenge hjertet står i Brann!

Derabilo

Bergen ut av Norge -

jako

Ja uttelingen i høst viste jo til fulle at vi ikke har noen som helst form for spissproblem. Maken til målorgier mot Lyn, Aafk, LSK, Rosneborg, Start og Ham Kam nå i høst skal vi lete lenge etter. Helt utrolig at vi ikke vant flere kamper når vi scorte så ufattelig mange mål.

Spøk til side så var det kun Rosenborg som produserte flere sjanser enn oss i sesongen som gikk. Likevel klarte vi ikke score flere mål enn vi gjorde. Da er det utidig å si at vi har god dekning i angrepet.

Ser at du også prøver å trekke frem Miller som spissalternativ. Det mener jeg er feil, fordi han primært er midtbanespiller og bør vurderes deretter. Hva må så gjøre hvis både Sæternes og Andresen er skadefrie noe som de ikke er ennå. Da må vi i følge deg flytte frem Miller i angrepet sammen med Winters. Og samtidig spille med Haugen og Monkam sentralt. Ikke så vledig oppløftende akkurat. Så skal vi fortsette å følge din logikk vil et lag bestående av en stall på tolv spillere hvor den tolvte spilleren kan spille i samtlige posisjoner har dobbeldekning på alle plasser.

Dessuten skrev jeg ikke at vi ikke skulle prioritere midtstopper. Jeg skrev snarere tvert imot at vi burde handle inn en billigere spiss, siden det er den plassen som er dyrest å forsterke, fordi vi da kunne frigjøre mer kapital til å forsterke de to andre posisjonene.  For Brann trenger forsterkninger og det i mer enn en lagdel.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

jako

Quote from: "Derabilo"Klasse og klasse.. Blir ikke skremt av å høre at han har spilt 35 kamper og nettet 15 mål.. Med 26 kamper i norsk tippeliga vil han da score 10-12??


Han ville i så fall blitt toppscorer i Brann for sesongen 2005. Granter mer enn hva Dylan ville gjort. Dessuten er det bredde vi må styrke ikke nødvendigvis den potensielle førsteelveren.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Xminator

Kom igjen, de ville skreket like mye om de hentet Ystaas eller Macallister.

KennethS

tå på Brann

Rasmus_brann

Quote from: "jako"
Da er det utidig å si at vi har god dekning i angrepet.

Ser at du også prøver å trekke frem Miller som spissalternativ. Det mener jeg er feil, fordi han primært er midtbanespiller og bør vurderes deretter. Hva må så gjøre hvis både Sæternes og Andresen er skadefrie noe som de ikke er ennå. Da må vi i følge deg flytte frem Miller i angrepet sammen med Winters. Og samtidig spille med Haugen og Monkam sentralt. Ikke så vledig oppløftende akkurat. Så skal vi fortsette å følge din logikk vil et lag bestående av en stall på tolv spillere hvor den tolvte spilleren kan spille i samtlige posisjoner har dobbeldekning på alle plasser.


Det gir ingen mening at hvis Sæternes og Andresen er skadfrie skal vi flytte miller Fram i angrep, er Sæternes og Andresen Skadefrie selfølgelig spiller Sæternes spiss framfor Miller!! Men det jeg sier er at vi har en god reservespiss hvis Sæternes melder frafall, og da mente jeg at det funker med miller på topp, det har vi sett før. Ny spiss bør kanskje kjøpes inn, men ikke som første prioritet.
et e ikke tvil at det går ann, så lenge hjertet står i Brann!


naitsirk

dette er vel å merke for alle kampane.

viks

Quote from: "KennethS"


Finner det også litt rart at ikke noen Allsvenskan klubber har vært med i dette racet.. Hvis denne spilleren hamret inn mål, og var aktuell for halve verden når han spilte i Sverige og fortsatt bare er 25.

Nei, storm i et vannglass...
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Bruiser

Av det eg har lest om han på nettet so framstår han som en veldig giftig spiss men at han har problemer med temperamentet og derfor har et dårlig rykte på seg i Sverige.

http://kffsnack.blogspot.com/ Her i den femte siste artikkelen "Dedé - trots allt en av de främsta" skriver en Kalmar-supporter litt om Anderson.

Han er et scoop for AaFK, ingen tvil om det.
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

abe78

.og husk!


Toa

Vi kan kjøpe så mange spisser vi orker. Hva hjelper det når vi har et middelmådig forsvar?
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

Rasmus_brann

Quote from: "Toa"Vi kan kjøpe så mange spisser vi orker. Hva hjelper det når vi har et middelmådig forsvar?


Takk!! Endelig noen som har forstått
et e ikke tvil at det går ann, så lenge hjertet står i Brann!

jinxter

Så lenge vi slårer et mål mer enn vi slipper inn, så er ikke det noe problem. Ville vært verre å ikke sleppe inn mål, men heller ikke skåre.

En skikkelig spiss til (helst Helstad) trengs så absolutt. Men vi trenger også en rask forsvarer selvsagt.

RABALDER

ollocks!!!!!

naitsirk

Quote


åh du e no morosam!

brann treng som sagt ein ny stoppar. ørn1 e vel snart tilbake, men han har vore lenge vekke. føle meg ikkje heilt trygg på klock sine ferdigheter.og ka skjer om han og blir skada?

Xminator

Med de gode nyhetene rundt skadebildet til Sæternes er ikke spissplassen like kritisk lenger. Ihvertfall ikke med tanke på å hente en toppspiss. Ideelt sett burde man kanskje sett etter en med ekstrem fart?

Når det er sagt, Helstad er fortsatt en drømmesignering, men sentral midtbane bør være prioritert sammen med en ny midtstopper, eventuelt en høyreback og bruke Sigurdson som backup sentralt. Om Hanstveit selger er jo plutselig venstebacken ett stort problem. Dette er nok en av grunnene til at det drøyer litt med nye spillere. Hanstveit er den siste de ikke *vet* er i stallen denne sesongen.

jako

Quote from: "Rasmus_brann"
Quote from: "jako"
Da er det utidig å si at vi har god dekning i angrepet.

Ser at du også prøver å trekke frem Miller som spissalternativ. Det mener jeg er feil, fordi han primært er midtbanespiller og bør vurderes deretter. Hva må så gjøre hvis både Sæternes og Andresen er skadefrie noe som de ikke er ennå. Da må vi i følge deg flytte frem Miller i angrepet sammen med Winters. Og samtidig spille med Haugen og Monkam sentralt. Ikke så vledig oppløftende akkurat. Så skal vi fortsette å følge din logikk vil et lag bestående av en stall på tolv spillere hvor den tolvte spilleren kan spille i samtlige posisjoner har dobbeldekning på alle plasser.


Det gir ingen mening at hvis Sæternes og Andresen er skadfrie skal vi flytte miller Fram i angrep, er Sæternes og Andresen Skadefrie selfølgelig spiller Sæternes spiss framfor Miller!! Men det jeg sier er at vi har en god reservespiss hvis Sæternes melder frafall, og da mente jeg at det funker med miller på topp, det har vi sett før. Ny spiss bør kanskje kjøpes inn, men ikke som første prioritet.


Sorry skrivefeil fra min side. Mente selvsagt at hvis både Sæternes og Andresen ikke var skadefrie. Da blir midtbanen vesentlig svekket når Miller blir flyttet frem.

Forstår ikke helt hvorfor folk kan si seg fornøyd med det angrepet vi har nå. Når vi scorte så ufattelig lite mål i høstsesongen. Bortsett fra FFK kampen.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Xminator

Så var det ikke rare angrepet - eller midtbanen vi stilte på høstsesongen heller da.

Rasmus_brann

Vi spilte stort sett med big mac i høst.. Er det rart vi scorte lite mål?
Det er ikke meg imot å anskaffe ny spiss, men ikke som 1. prioritet.
et e ikke tvil at det går ann, så lenge hjertet står i Brann!

Yngve

Quote from: "Xminator"Så var det ikke rare angrepet - eller midtbanen vi stilte på høstsesongen heller da.


Akkurat, og då svarar du på spørsmålet om me må ha ny spiss. Jah me må ha ein ny spiss som kan konkurere med winters og sæternes om å vere ein av dei to som skal starte. Me treng spiss, midtbane og forsvar like mykje per no sidan me strengt tatt *Ikkje* (som x ville skrevet det..) har dugande backup på nokre plassar.

BrannFa(e)n

Og vi kommer ikke til å starte med rare forsvaret i første halvdel av denne sesongen om til og med Hanstveit blir solgt (ja, jeg vil ha han vekk, men da med erstatter på plass).
rannfasiten

Veggen

Quote from: "BrannFa(e)n"Og vi kommer ikke til å starte med rare forsvaret i første halvdel av denne sesongen om til og med Hanstveit blir solgt (ja, jeg vil ha han vekk, men da med erstatter på plass).


Jeg blir dårlig av å høre folk som vil ha Hanstveit vekk. Kvisvik kan takke Hanstveit for sin suksess i Brann. Hanstveit er en skikkelig Brann gutt, som har vært i klubben i 7 sesonger. Stabil og god. Du ser kanskje for deg Carlos eller Cafu..?

Blir sint av folk som ikke setter mer pris på spillere som Hanstveit!

Tois

Quote from: "Veggen"
Quote from: "BrannFa(e)n"Og vi kommer ikke til å starte med rare forsvaret i første halvdel av denne sesongen om til og med Hanstveit blir solgt (ja, jeg vil ha han vekk, men da med erstatter på plass).


Jeg blir dårlig av å høre folk som vil ha Hanstveit vekk. Kvisvik kan takke Hanstveit for sin suksess i Brann. Hanstveit er en skikkelig Brann gutt, som har vært i klubben i 7 sesonger. Stabil og god. Du ser kanskje for deg Carlos eller Cafu..?

Blir sint av folk som ikke setter mer pris på spillere som Hanstveit!


ENIG!

Pilsen19

fasiten er enkel!

vist vi bruker alle 11 scharner millionene så bruk de slik!

God Spiss (Helstad)

Midtbane (Stadheim)

Forsvar (Markus Anderson fra molde)

Dette er nok litt mer verdi en 11 millioner, men vi har jo innvestorer som er klar til å spytte inn noen penger. Så si at innvestorene kjøper helstad og brann finansierer de 2 andre.
 år var det VM og Brann kom skje med, pø VM ka er no det.

Alzheimer/Silverspurs

Eventuelt Fabian Cipot som faktisk trenar igjen  :D  hehe.

Xminator

Fasiten slik jeg ser den nå:

Venstreback (om Hanstveit selges)
Midtstopper
Sentral midt
Spiss

naitsirk

QuoteDette er nok litt mer verdi en 11 millioner, men vi har jo innvestorer som er klar til å spytte inn noen penger. Så si at innvestorene kjøper helstad og brann finansierer de 2 andre.


so da vil med andre ord sei at stadheim og andreason er verdt 11 mill.

stadheim treng me ikkje.treig stake med god teknik og ingen framdrift. han passer perfekt til fussball.

nummer9

Quote from: "Pilsen19"fasiten er enkel!
...
Forsvar (Markus Anderson fra molde)
...


Synes det er litt for mange som presenterer fasit med faktafeil for tiden. Forsvarsspilleren fra Molde er ikke aktuell. Molde vil ikke la han gå/selge. Viking prøvde seg på denne spilleren gjentatte ganger uten nytte: http://fotball.bt.no/nyhetsarkiv/article.jhtml?articleID=91539

Gjør litt research før dere lanserer en fasit da  :wink:

PS: Mannen heter Marcus Andreasson

Pilsen19

Kanskje vi kan finne andre spillere, dette var bare eksepler! men fasiten er at det er i disse posisjonene vi trenger spillere, og at molde ikke ville selge hadde ikke eg fått med meg før nå!

Til han som mener stadheim ikke er noe forsterkning fordi han er en lang stake med teknikk og ikke noe annet. Stadheim er en mer en god nok backup for martin og charlie. eller?
 år var det VM og Brann kom skje med, pø VM ka er no det.

monzilla

Hva med Hangeland? Viking har jo dretet på draget med han.... De er desperat for å i det hele tatt få penger for han.

Pilsen19

hangeland kan vi glemme! han går ikke til en annen klubb i Norge vil eg tro. dessverre, han er velkommen
 år var det VM og Brann kom skje med, pø VM ka er no det.

jako

Quote from: "Yngve"
Quote from: "Xminator"Så var det ikke rare angrepet - eller midtbanen vi stilte på høstsesongen heller da.


Akkurat, og då svarar du på spørsmålet om me må ha ny spiss. Jah me må ha ein ny spiss som kan konkurere med winters og sæternes om å vere ein av dei to som skal starte. Me treng spiss, midtbane og forsvar like mykje per no sidan me strengt tatt *Ikkje* (som x ville skrevet det..) har dugande backup på nokre plassar.


Godt å se at det endelig var noen som forstod poenget mitt.
Enkelte må åpenbart ha ting inn med teskje.

Rassmus. Du vet det er lov å flere en en tanke i hodet samtidig?
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

jako

Quote from: "Xminator"Fasiten slik jeg ser den nå:

Venstreback (om Hanstveit selges)
Midtstopper
Sentral midt
Spiss


Der er vi helt enig, men rekkefølge er uviktig.

Et forslag: Lundekvam og kanskje Cipot til sommeren, venstreback og spiss i utlandet. Kanskje Helstad, hvis vi RBK signerer en ny spiss, eller kanskje Bertehlsen hvis vi får mye mer penger for Hanstveit enn det jeg tror, samtidig som FFK bilr usedvanlig medgjørlige.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

naitsirk

QuoteTil han som mener stadheim ikke er noe forsterkning fordi han er en lang stake med teknikk og ikke noe annet. Stadheim er en mer en god nok backup for martin og charlie. eller?


so du ser for deg stadheim styra brann sin midtbane når andresen er vekke?
nei då vil eg heller ha haugen.
erstatter for miller funker sikkert betre, men sjansen for at andresen spelar færre kampar enn miller e jo mykje større

ps.kvifor seier du at han e ein forserkning for so å kalla han ein backup?

Go Up