• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

- Sanger 2006 -

Started by Mr_Soma, December 17, 2005, 17:03:54 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Mr_Soma

Synes vi kunne samlet alle nye sanger i en tråd, så blir det lettere å holde oversikten, å kanskje lettere å innføre.

Tenkte på en sang som har vært diskutert her inne før, med gode gamle Jan Eggum,men jeg endret litt.

      "Kor e alle helter hen?
           Stå opp igjen!
           Kniksen/Kvisvik kom tilbake!
           Drømmene gikk rett i dass
           Vi kom på sjette plass
            Men vi skal vise at vi endå kan"


Siste strofe ble vel ikke helt topp 10, så det er rom for endring.
Men bruk kreativiteten folkens, nå er det mye fri i disse juletider så legg hjernene deres i bløt, så har vi ett større spekter innen sanger neste sesong!

Northside

greit å få samlet alle sangene ja.

Eg har en melodi vi kunne lagd sang til, melodien er brukt en del ute i europa på "hoppe" sanger, fenger bra og høres bra!
http://videos.lugdu1993.com/Lyon_R%E9al

Det var beste eksempelet eg fant, men sangen eg snakker om e den de synger helt i begynnelsen.

Klarer ikke finne på en tekst selv så litt hjelp kunne vært greit.


ellers så har eg et lite forslag til sangen din mr_soma:

kor e alle helter hen?
Stå opp igjen!
No e Brann tilbake
Vi skal banke bønder no
Skremme stakkars Flo
Fordi vi e så jævlig gooo!

a

Quote from: "Mr_Soma"Synes vi kunne samlet alle nye sanger i en tråd, så blir det lettere å holde oversikten, å kanskje lettere å innføre.

Tenkte på en sang som har vært diskutert her inne før, med gode gamle Jan Eggum,men jeg endret litt.

      "Kor e alle helter hen?
           Stå opp igjen!
           Kniksen/Kvisvik kom tilbake!
           Drømmene gikk rett i dass
           Vi kom på sjette plass
            Men vi skal vise at vi endå kan"


Siste strofe ble vel ikke helt topp 10, så det er rom for endring.
Men bruk kreativiteten folkens, nå er det mye fri i disse juletider så legg hjernene deres i bløt, så har vi ett større spekter innen sanger neste sesong!


Melodi: Sunday people

Charlie charlie miller
charlie spiller på brann
Charlie charlie miller scorer for brann osv..

Melodi som de fleste kan..
Kan også være til Robbie Winters

Skyscraper

Quote from: "NorthsideFCDH"greit å få samlet alle sangene ja.

Eg har en melodi vi kunne lagd sang til, melodien er brukt en del ute i europa på "hoppe" sanger, fenger bra og høres bra!
http://videos.lugdu1993.com/Lyon_R%E9al

Det var beste eksempelet eg fant, men sangen eg snakker om e den de synger helt i begynnelsen.

Klarer ikke finne på en tekst selv så litt hjelp kunne vært greit.


ellers så har eg et lite forslag til sangen din mr_soma:

kor e alle helter hen?
Stå opp igjen!
No e Brann tilbake
Vi skal banke bønder no
Skremme stakkars Flo
Fordi vi e så jævlig gooo!


Likte forslaget (begge versjonene faktisk), men et lite problem: den siste linjen skal synges "sakte". dette medfører jo at man må bryte verdensrekord forsøket som mange har: å synge fotballsanger fortest.

Hadde jo vært kjempesanger dette, så lenge dette problemet hadde blitt løst
å skal det skje... Nei, vent... Nå

Northside

Quote from: "Skyscraper"
Likte forslaget (begge versjonene faktisk), men et lite problem: den siste linjen skal synges "sakte". dette medfører jo at man må bryte verdensrekord forsøket som mange har: å synge fotballsanger fortest.

Hadde jo vært kjempesanger dette, så lenge dette problemet hadde blitt løst


joda, men på siste linjen så kan du liksom roe litt ned. trenger ikke synges fort. vansklig å forklare, men når eg nynner på den så går det helt fint hvertfall.

Skyscraper

Quote from: "NorthsideFCDH"
Quote from: "Skyscraper"
Likte forslaget (begge versjonene faktisk), men et lite problem: den siste linjen skal synges "sakte". dette medfører jo at man må bryte verdensrekord forsøket som mange har: å synge fotballsanger fortest.

Hadde jo vært kjempesanger dette, så lenge dette problemet hadde blitt løst


joda, men på siste linjen så kan du liksom roe litt ned. trenger ikke synges fort. vansklig å forklare, men når eg nynner på den så går det helt fint hvertfall.



nå er ikke jeg jeg helt sikker, men er ikke vi enige? enten har en av oss misforstått, eller så har jeg beskrevet det litt kronglete.

sangen er kjempe den... men bli vanskelig å innføre nettopp fordi at siste setningen må synges såpass rolig. pga den siste trenden (ihvertfall på SS) om å synge alt fortest mulig
å skal det skje... Nei, vent... Nå

BBB2003

Den te northside hørtes ut som en slager i mine ører;)Den skal no synges mye i 06 sessongen.. Genialt!

Northside

Quote from: "Skyscraper"
Quote from: "NorthsideFCDH"
Quote from: "Skyscraper"
Likte forslaget (begge versjonene faktisk), men et lite problem: den siste linjen skal synges "sakte". dette medfører jo at man må bryte verdensrekord forsøket som mange har: å synge fotballsanger fortest.

Hadde jo vært kjempesanger dette, så lenge dette problemet hadde blitt løst


joda, men på siste linjen så kan du liksom roe litt ned. trenger ikke synges fort. vansklig å forklare, men når eg nynner på den så går det helt fint hvertfall.



nå er ikke jeg jeg helt sikker, men er ikke vi enige? enten har en av oss misforstått, eller så har jeg beskrevet det litt kronglete.

sangen er kjempe den... men bli vanskelig å innføre nettopp fordi at siste setningen må synges såpass rolig. pga den siste trenden (ihvertfall på SS) om å synge alt fortest mulig


Jo, sorrry. Sikkert bare eg som roter litt.

Men får vi opp en sang gruppe som BBB har snakket om så kan de prøve å hale ut siste setningen, klarer 10-20 personer det i begynnelsen så tror eg den sitter :wink:

paf

Quote from: "Skyscraper"
sangen er kjempe den... men bli vanskelig å innføre nettopp fordi at siste setningen må synges såpass rolig. pga den siste trenden (ihvertfall på SS) om å synge alt fortest mulig

Vi har alltid sunget altfor fort på alt.

SKB e BEST!!!

For en tid tilbake fikk vi en oppgave i klassen om å lage dikt om noe som interesserte oss. Meg og en kompis bestemte oss da for å lage et dikt om Brann. Utfallet ble vel, tja, helt ok, men tviler på om dette egner seg som en sang;


Vi e sportsklubben fra vest,
alle vet at Brann e best!
Charlie finter, Robbie scorer
sammen med målet kommer mange tårer.

Engen sutrer, RBK legger seg flat,
i Bergenserens øyne kan du kun skimte hat!
SK Brann skal løfte seg på ny,
for vi står samlet, vi e Bergen by.
idelse og smerte..eller bare ren plankekjøring.

Professoren

Ut i fra hva sangen "Kor e alle heltar hen" handler om, syns jeg Mr_Soma sin versjon var best, ogsaa fordi "droemmene gikk i dass" er referanse til orginalen. Siste linje kunne trengt litt finpuss ja, men sikkert noen som kommer opp med noe. Ellers bra!

Tommy_288

Bra ide og samle alle forslag til sanger i et forum...

Har tenkt på at vi trenger noen flere "hater Vif" sanger... D kan en vel aldri få nok av..

Noe som er enkelt og der teksten kan høres over banen...

Hva med Smurfesangen: Hvem er dere som er så små - Vålerenga stygge blå...

Med litt innsatts kunne dette tilogmed blitt sunget mellom SS og Hansa!  (eller tar jeg vann over hodet her??)

DJ_ADG

ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Klaus_Brann

Quote from: "Tommy_288"Bra ide og samle alle forslag til sanger i et forum...

Har tenkt på at vi trenger noen flere "hater Vif" sanger... D kan en vel aldri få nok av..

Noe som er enkelt og der teksten kan høres over banen...

Hva med Smurfesangen: Hvem er dere som er så små - Vålerenga stygge blå...

Med litt innsatts kunne dette tilogmed blitt sunget mellom SS og Hansa!  (eller tar jeg vann over hodet her??)


Denne hadde jo vært helt rå å få til!Man får aldri nok av hater engen sanger nei...Mr.soma sin sang var også en knall sang...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Tommy_288

Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "Tommy_288"Bra ide og samle alle forslag til sanger i et forum...

Har tenkt på at vi trenger noen flere "hater Vif" sanger... D kan en vel aldri få nok av..

Noe som er enkelt og der teksten kan høres over banen...

Hva med Smurfesangen: Hvem er dere som er så små - Vålerenga stygge blå...

Med litt innsatts kunne dette tilogmed blitt sunget mellom SS og Hansa!  (eller tar jeg vann over hodet her??)


Denne hadde jo vært helt rå å få til!Man får aldri nok av hater engen sanger nei...Mr.soma sin sang var også en knall sang...




Trixet er jo at dette må spres, nå har jo denne forsanggruppen vært på plan i 100 år.... alt som skal til er 20 man på store stå og 10 man på Hansa... så føller 10000 mann etter.... det er da VG kan dra til helvete.

om ingen skjønte poenget med det jeg skrev er jo nettopp det at Engen(måtte d rotne i H) tror det er så jævla store (les:gøy pålandet...) å fått hele staddan i allsang mot den møkkagjengen både hjemme og borte er vært alle kamper til sammen, ikke bare når vi vinner ( Bil.mrk. Rbk Kampen...) jeg vil alle skal oppmuntre til og skrive sine sang innlegg i dette temaet... inkludert Hansa... i år finnes det bare en Fotballklubb i Norge med suportere!

RC

Quote from: "Tommy_288"
Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "Tommy_288"Bra ide og samle alle forslag til sanger i et forum...

Har tenkt på at vi trenger noen flere "hater Vif" sanger... D kan en vel aldri få nok av..

Noe som er enkelt og der teksten kan høres over banen...

Hva med Smurfesangen: Hvem er dere som er så små - Vålerenga stygge blå...

Med litt innsatts kunne dette tilogmed blitt sunget mellom SS og Hansa!  (eller tar jeg vann over hodet her??)


Denne hadde jo vært helt rå å få til!Man får aldri nok av hater engen sanger nei...Mr.soma sin sang var også en knall sang...




Trixet er jo at dette må spres, nå har jo denne forsanggruppen vært på plan i 100 år.... alt som skal til er 20 man på store stå og 10 man på Hansa... så føller 10000 mann etter.... det er da VG kan dra til helvete.

om ingen skjønte poenget med det jeg skrev er jo nettopp det at Engen(måtte d rotne i H) tror det er så jævla store (les:gøy pålandet...) å fått hele staddan i allsang mot den møkkagjengen både hjemme og borte er vært alle kamper til sammen, ikke bare når vi vinner ( Bil.mrk. Rbk Kampen...) jeg vil alle skal oppmuntre til og skrive sine sang innlegg i dette temaet... inkludert Hansa... i år finnes det bare en Fotballklubb i Norge med suportere!


Er sååå enig! Sånn gruppesynging går ikke lenger. Samle alle!!

Kirk

Nytt forslag i føljetongen "Sanger som slutter på SK Brann" . . .

Melodi: Se på Svante

Kom igjen no,
no gir vi alt vi kan.
Dø for drakten, dø for SK Brann.

Ikke tidenes poesi, men tror den kunne funket i praksis.


Og cup-versjonen:

Kom igjen Brann,
kjemp for Bergen by.
La oss ta pokalen hem på ny.

Kirk

(Ting å gjøre mens man venter på seriestart . . .)

Synes vi mangler litt fornyelse på sangfronten. Sikkert mange som har en  ide til en sang,  men som trenger litt hjelp til å komme videre. Så hvorfor ikke poste eventuelle uferdige verk her, så kan kanskje andre hjelpe til og videreutvikle ideene?


Edit: Selvsensur . . .

Go Up